LG 3G vai Sony Xperia Z3

Nokiasta vihdoin luo

Kumman ostais? Kuvien ja videoiden laatu tärkeä sekä akun ja itse laitteen kestävyys.

20

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sonyn. LG näyttö on turhankin hieno eikä sen tarkkuudella tee oikeastaan mitään.

    • LG G3

      LG G3 suosittelen. Kehuttu laite sivustoilla ja sitä on sanottu tämän hetken parhaaksi puhelimeksi

    • Nokiasta vihdoin luo

      Just. Tilanne 1-1. Vieläkään en tiedä kumpaan kallistuisi. Samsungia tai Iphonea en haluaisi. Nyt käytössä Nokian N9 ja ottanut kolhut moitteettomasti vastaan. Jopa lattialle putoamiset.

    • Käy kaupassa testaamassa. En itse enää ostaisi yli 400 euron puhelinta kun niiden elinkaari on yhdellä käyttäjällä sen 2-vuotta.

    • shaqi

      "LG:n tuorein lippulaiva on ehdottomasti markkinoiden parhaita älypuhelimia juuri nyt. Se lukeutuu markkinoiden parhaimmistoon lähes kaikilla tärkeimmillä osa-alueilla, kuten kamerassa, suorituskyvyssä, näytössä, designissa ja akunkestossa"
      http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2014/07/24/lg-g3-arvostelu

      "Kuukauden testijakson aikana G3 sai minut puolelleen; se on ensimmäisiä Android-laitteita, jotka voittavat minut puolelleen sillä, että se on tehty järkevästi yksinkertaiseksi. Sitä ei ole tehty yksinkertaisille ihmisille, vaan ihmisille jotka eivät aina tarvitse miljoonaa vipstaakia asioita hoitaakseen, mutta tietävät niiden olevan olemassa tarvittaessa. Se ei myöskään aliarvio ostajaansa pakottamalla tämän ostamaan lisätarvikkeita esimerkiksi langatonta latausta varten, vaan tarjoaa koko kokemuksen suoraan laatikosta. G3 on yksinkertaisesti onnistunut puhelin"
      http://blog.androidsuomi.fi/2014/08/arvostelussa-lg-g3-yksinkertaisesti-tyylikas/

      "Kokonaisuudessaan LG G3 on tasapainoinen high-end-puhelin, joka heittää todella kovan haasteen kilpailijoilleen. Vielä kun huomioidaan hyvin kilpailukyinen hinnoittelu HTC:n, Sonyn ja Samsungin kilpaileviin malleihin nähden, on kyseessä erittäin vaikeasti ohitettava tuote. G3 on allekirjoittaneen mielestä vakuuttavin TaskuMurossa tänä vuonna testattu lippulaivapuhelin ja ansaitsee siten TaskuMuro suosittelee -erityismaininnan"
      http://taskumuro.com/artikkelit/testissa-lg-g3-d855

    • pelihullu1

      En todellakaan ottais LG:tä ellei suuremmalle näytölle ole erityistä tarvetta. Kaveri unboxas tuon laitteen seurassani ja eipä se mitään erityistä vau fiilistä herättäny. 2k näyttö on pelkkä miinus tuon kokoisessa laitteessa ja jostakin syystä näytön kirkkaus oli todella himmeä jopa tappiin asti laitettuna.

      Sony z3 on parempi valinta ja onhan se uudempi malli. Lasi ja metalli herättää parempaa laatutuntumaa kuin kovamuovinen LG. Sonyn parhaimmat edut tuohon verrattuna ovat etukaiuttimet stereoäänellä ja vedenkestävyys. Akkukestokin on melko varmasti parempi kun ei ole 2k näyttöä viemässä virtaa.

      • fk2

      • rubinho
        fk2 kirjoitti:

        Tuo vedenkestävyys on pelkkä miinus ainaki mun mielestä jos usb portin eessä on läppä. Langaton lataus tietysti muuttais asian. Onko Sonyssa? LG G3 on ihan tarpeeksi vedenkestävä ilman läppiä. http://www.phonearena.com/news/Is-the-LG-G3-secretly-water-resistant-Check-out-this-video-and-see-for-yourself_id57990

        Eipä taida Sonyssa olla langatonta latausta, LG:ssa se on sisäänrakennettuna.
        Ei taida missään "vedenkestävissä" olla langatonta latausta valmiiina, Galaxy S5:ssa onnistuu erillisellä latauskuorella.


      • fk2
        rubinho kirjoitti:

        Eipä taida Sonyssa olla langatonta latausta, LG:ssa se on sisäänrakennettuna.
        Ei taida missään "vedenkestävissä" olla langatonta latausta valmiiina, Galaxy S5:ssa onnistuu erillisellä latauskuorella.

        Kävin juuri liikkeessä vertaileen LG G3 ja Sony Z2 kädessä. Kyllä tuo LG paremmalta tuntui noista ja tuskin Z2 ja Z3 paljon eroaa tuntumaltaan kun näyttävätki niin samalta


      • pelihullu1
        fk2 kirjoitti:

        Tuo vedenkestävyys on pelkkä miinus ainaki mun mielestä jos usb portin eessä on läppä. Langaton lataus tietysti muuttais asian. Onko Sonyssa? LG G3 on ihan tarpeeksi vedenkestävä ilman läppiä. http://www.phonearena.com/news/Is-the-LG-G3-secretly-water-resistant-Check-out-this-video-and-see-for-yourself_id57990

        Vedenkestävyys miinus? Se voi parhaimmillaan pelastaa satojen eurojen huolloilta. Sonyssa löytyy vaihtoehtoja lataamiselle ilman että läppää tarvitsee avata. Kuten tämä magneettinen telakka. Myydäään suomessa 13 eurolla.https://www.youtube.com/watch?v=2S612F2gxgk

        Kannattaa varauksella otta nuo g3:sen ja htc one m8 vesitestit. Nuita ei oo kuitenkaan suunniteltu kasteltaviksi.


      • ^^^
        pelihullu1 kirjoitti:

        Vedenkestävyys miinus? Se voi parhaimmillaan pelastaa satojen eurojen huolloilta. Sonyssa löytyy vaihtoehtoja lataamiselle ilman että läppää tarvitsee avata. Kuten tämä magneettinen telakka. Myydäään suomessa 13 eurolla.https://www.youtube.com/watch?v=2S612F2gxgk

        Kannattaa varauksella otta nuo g3:sen ja htc one m8 vesitestit. Nuita ei oo kuitenkaan suunniteltu kasteltaviksi.

        Linkkiä missä myydään?


      • pelihullu1

    • specs1

      speksivertailua http://www.versusos.com/sony-xperia-z3-vs-lg-g3-comparison/

    • jaahasss

      Sonyn Z3 mallin "se on uudempi" argumentti kannattaa jättää omaan arvoonsa. Vähän kun vaivaa näkee tiedonhaussa niin ei Z3:n sisältä löydy mitään mullistavaa Z2 verrattuna. Vastahan G3 valui syksyn markkinoille.

      Näytön kirkkaus ja värit ovat makuasia, osan mielestä Sonyssa värit ylikorostetut kun taas osan mielestä G3:n värit liian haaleat. Onko LG:n näyttö puhelimelle turhan hyvä - ehkä. En kuitenkaan sitä haittana ole kokenut, akun kesto on silti hyvä.

      Kannattaa tosiaan itse ne käsissä hipelöidä. Minulla käytössä kuukauden vanha G3 enkä ole kyllä pettynyt valintaani, lg tuntui paremmalta omaan käteeni kuin sony (Z2). Lisäksi itse koen vesitiiveyden sisällyttämät läpät miinuksena, tämäkin täysin makuasia. LG:n overall design parempi, sonylla kuitenkin paremmat materialivalinnat. Ostitpa kumman vaan niin hyvän puhelimen saat.

      • pelihullu1

        Gsmarenan akkutilastoissa LG G3:sen endurance rating on 69 h kun taas sony xperia z2 on 89h ja z3 85h. Siellä näkyy nettiselaus, ja muita käyttöaikoja mitä voi tarkemmin kattoa.

        Kyllä kumpikin sonyn malli LG:n hakkaa käyttöajoissa vaikka akku ei ole vaihdettava. Sony tekee uuden huippumallin 6 kk välein mikä minusta on aika turhaa. Uudistuksetkin on siks aika mitättömiä. Kuitenkin kummallakkin valmistajalla on tällä hetkellä parhaimmat luurit markkinoilla. Ei paljon mene metsään sama kumman ottaa vaikka itse suosinkin sonya.


    • Nokiasta luopuva

      Tosiaan mulla ennen ollut Nokian N9 ja näyttö alkaa oleen liian pieni mun käyttöön. Se, et kestääkö vettä vai on lähinnä kestääkö pientä tihkusadetta. En myöskään pystynyt lähetetään vanhalla puhelimella esim. kuvia sähköpostiin. Onnistuuko se noilla kummallakaan?

    • Onnistuu.

    • jaahasss

      Joo LG:n akunkestoa en nostanutkaan paremmaksi kuin Sonyn, totesin sen vain olevan hyvä huolimatta älyttömän tarkassa näytössä. Sitä se todellakin on, tulee edukseen selainkäytössäkin.

      Vedenkestävyyttä en tietenkään pidä huonona asiana, ainoastaan niitä siihen vaadittavia läppiä, joita ilman pärjään mainiosti kun en puhelinta uita. Langaton lataus- ominaisuus ainakin omassa LG:ssä jää käyttämättä sen hitauden vuoksi (verrattuna laturiin).

      LG:n melkeenpä ainoana miinuksena itselleni on tuo takana sijaitseva kaiutin kun ääni ohjautuu sinne. On kuitenkin kovaääninen, että sen kanssa kyllä pärjää, mutta mieltäisin sen eteen. Ymmärrettävästi se kuitenkin on taakse laitettu, jotta design erittäin ohuiden reunojen kanssa ollaan voitu säilyttää.

      Tässä vielä kameravertailua: http://taskumuro.com/artikkelit/alkuvuoden-2014-lippulaivaalypuhelimet-kameravertailussa

    • Jokuz3

      Xperia ihan p***a äänet ovattodella hiljaiset ja akku ihan surkea lg mielumminmulla z3

    • foflflfk

      Z3 varmaan kokonaisuudeltaan parempi. Akun kesto myös 2pv kovallakin käytöllä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe