Varpaanvälit rikki

kiitosavusta

Eli kesällä jo huomasin, että molemmissa jaloissa kahden pienen varpaan välit on huonossa kunnossa. Ne hieman kellersi ja suihkun jälkeen iho muuttui valkoiseksi ja ryppyiseksi näiltä alueilta. Mutta aina kun varpaat kuivuu niin iho muuttuu jokseenkin normaalin näköiseksi. Kun pesin varpaanvälit oikein kunnolla, niin tuo ylimääräinen iho lähti pois. Nyt huomasin, että jalkapohjissani on iho rikki ja varpaanvälit ovat hieman pahentuneet. Mikä voisi olla kyseessä? Jalat ei kutia, eivätkä ole kipeät. Lääkärille en vielä ole mennyt, mutta mennään jos vielä tästä pahenee. Onko kenellekään niksejä miten saan jalat kuntoon?

18

6070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile erilaisia rasvoja. Apteekista saa hyviä, ihoa hoitavia.

      Kun laitat sukat jalkaan niin muista laittaa rasva ensin.

      • kiitti vinkistä

        "Kun laitat sukat jalkaan niin muista laittaa rasva ensin" tämä on loistava vinkki, koska itse tein toisinpäin ja ihmettelin kenkäni rasvoittumista


    • Auttanut

      Minä olen huomannut, että sukat, joissa yleensä on keinolankaa, tekevät haavoja varpaanväliin. Rasva taitaa vain pahentaa ja hauduttaa sitä.

      Olen saanut haavat paranemaan propolisuutteella. Pirkanmaalla päin ainakin myydään Mesiniityn propolisuutetta, joka on tosi hyvää. Mutta muunkin merkkinen on ihan yhtä tehokasta - tosin en ole muita kokeillut. Kerran rikkimenneet varpaanvälit taitavat olla herkkiä uusiutumaan uudestaan, mutta propolis on auttanut. Ja paljon täytyy oleskella paljain jaloin, että tuulettuu.

    • tattinen

      Jalkasieni ilmeisesti. Apteekista läkket ja hoito-ohjeet. Jos ei hoida, voi levitä kynsisieneksi.

      • hoitoahoitoa

        Ja voi levitä toisille ihmisille. On täysin vastuutonta olla hoitamatta sieniään, väärin muita kohtaa. Eli älä ainakaan kävele paljain jaloin missään. Jos et asu yksin, pidä suihkussakin jonkinlaisia släbäreitä.


    • Näillä voin hyvin

      Itselläni oli hoitamaton hiivatauti ja myös varpaiden väleistä lähti nahkaa. Olivat kyllä usein märkänäkin. Samoja oireita oli myös muutamissa muissakin kohdissa.
      Otin hiivakuurin ja muutin ruokavalion, niin oireet häipyivät. Eli vältän sokereita ja (valkoisia) jauhotuotteita sisältäviä ruokia, sekä lisäaineellisia moskia.
      Sensijaan olen alkanut syömään vihanneksia, liha- ja kalatuotteita, siemeniä, pähkinöitä yms., sekä oliiviöljyä kaikilla aterioilla.

    • Marjastaja53

      Oletko kokeillut merisuolakylvetystä. Se desinfioi ja pitää jalat kuivana. Kannattaa kokeilla.

    • kiitosavusta

      Kiitos vastauksista. Jalkasieni ei oikein sovi kuvaan, koska olen saanut sen käsityksen, että jalat haisisivat ihan kamalalle ja kutiaisivat. Ja näitä oireita minulla ei ole. Vai voiko jalkasieni olla jollain ihmisellä erilainen? Olen etsinyt myös netistä kuvia ja ne eivät sovi omiin varpaisiini. Olen nyt viikon ajan laittanut perunajauhoja sukkaan ja se on itseasiassa auttanut. Toisen jalan varpaat ovat jo aika hyvässä kunnossa. Luin vinkin jostain terveyskirjasta ja päätin kokeilla. Eli voiko jalkasieni parantua ihan tällaisilla kotikonsteilla vai pitääkö aina ostaa jotain kallista voidetta?

    • niin12334

      Mitä jos kävisit ihan näyttämässä niitä jalkoja? Saisit asianmukaiset lääkkeet, eikä ongelma pääsisi leviämään. Epäilen myös jalkasientä.

    • ristiriia

      AP sanoo ensin, että saamansa kuvaukset jalkasienestä eivät sovi hänelle ja sitten hetken päästä kysyy, että voiko jalkasieni parantua perunajauholla.

      luultavasti sinulle ei ole mitään sientä, vaan olet hauduttanut varpaanvälisi rikki hiostavissa kengissä ja sukissa. Perunajauho on vanhastaan hyvä keino tällaisiin ihon rikkoutumiin. Rikkinäisiin kohtii kyllä sieni helposti iskee.

      • kiitosavusta

        No joo, ehkä kirjoitin hieman sekavasti, mutta tarkoitin juuri sitä, että jos sittenkin on jalkasieni niin auttaako tuollaiset kotikonstit niin kuin perunajauho.


      • kannattaa kokeilla
        kiitosavusta kirjoitti:

        No joo, ehkä kirjoitin hieman sekavasti, mutta tarkoitin juuri sitä, että jos sittenkin on jalkasieni niin auttaako tuollaiset kotikonstit niin kuin perunajauho.

        valkosipulimurska auttaa


    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole aina jalkasieni vaikka jotkut sitä jankkaavat joka ketjussa. Omani eivät parantuneet vaikka käytin jalkasienivoidetta kuukauden ajan. Villaa varpaiden väliin ja jatkossa sukkien vaihto varvassukkiin niin ei pääse edes tulemaan niitä haavoja.

      • Anonyymi

        Sain jalkasienen kuntosalin suihkunurkasta ja sen seurauksena bakteeriruusun, joka pääsi kehooni rikkoituneista pikkuvarpaan väleistä.

        Jalkasieni ilmeiseti näyttäytyy eri ihmisillä erilailla. Minulla oli myös kuivat jalat ja varpaanvälit eivätkä jalkani haisseet koskaan. Vain ja ainoastaan välillä pikkuvarpaanvälit rikkountuivat jalkasienen vuoksi. Lääkäri antoi diagnoosin jalkasienestä.

        Jalkasieni toistui suurin piirtein vuosittain ja sairastin sen takia muutaman bakteeriruusun.
        Jalkasienen jälkeen kengät pitää desinfioida ja sukathan kannattaa pestä aina 60 asteessa ja vaihtaa päivittäin. Jos varpaanvälini punoitti laitoin heti siihen lääkepulveria.


    • Anonyymi

      Jalkasieni tuo on, ei kahta ajatusta tuosta. Hetkellisesti voi auttaa mikä tahansa pöpero/perunajauho varpaiden välissä, mutta ei oikeesti. Rasvoja ei kannata lähteä kokeilemaan umpimähkään. Lamisil apteekista auttaa ulkoisesti, ja Molkosan (Prisma/Tokmanni/päivittäistavarakauppa) maitohappobakteerien juonti sisäisesti, niin ettei kehossasi sieni menesty.

    • Anonyymi

      Jalka sisla lääkrin heti saat pillerit ja rasvat. Ettei koko perheellä ole jalka sientä.sitten levität sen viellä taloyhtiön saunassa muille,Saunoissa/ uimahalessa suihku,sauna pitää pitää varvastossut.Säästyy jalka sislat eli sienet jaloista ja kynsistä Sama koskee likuntasaalit sisäkegät jalkaa, Koskaan et osta käytetyjä kenkiä tai tossuja,sieltä se sislan ja sienen saa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloittajalla lienee jonkun sortin sienitauti Minulla oli samanlainen ja sain sen hampurilaisesta ilotalosta. Sikäläinen apteekki osasi heti antaa oikean hoitoaineen jolla vaiva parani muutamassa päivässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe