Mikä ensi soittimeksi?

Risto--

Ensin hiukan faktoja.
Olen reilu 40 -vuotias, en koskaan ole soittanut ensimmäistäkään instrumenttiä ja en osaa nuotteja. Minulla ei ole sävelkorvaa vähääkään ja olen äärettömän epämusikaalinen.
En tietenkään kuvittele, että minusta tulisi uusi Jimi Hendrix tai liittyisin sinfonia orkesteriin. Soittaisin itseni iloksi ja naapureitteni kauhuksi ;-)
Mikä olisi helppo soitin ja edullinen?
Olen miettinyt ukulelen ja huuliharpun välillä, molempia saisi jo kolmellakympillä.

22

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosvoroope

      Kokeile helistintä, ni ei mene liika monimutkaiseks.

      • Risto--

        Sitäkö itse soitat kun tiedät?


      • pomppu12
        Risto-- kirjoitti:

        Sitäkö itse soitat kun tiedät?

        Up


      • terve taas
        pomppu12 kirjoitti:

        Up

        upup


      • rosvoroope
        terve taas kirjoitti:

        upup

        sanoitsä jotain?


      • pömppu
        rosvoroope kirjoitti:

        sanoitsä jotain?

        up


      • rosvoroope
        pömppu kirjoitti:

        up

        Onks siellä jotain?


      • pönppy
        rosvoroope kirjoitti:

        Onks siellä jotain?

        siellä oli


      • rosvoroope
        pönppy kirjoitti:

        siellä oli

        mikä siellä oli?


      • pönppy
        rosvoroope kirjoitti:

        mikä siellä oli?

        penis


      • rosvoroope
        pönppy kirjoitti:

        penis

        Oliks se katossa?


      • pönppy
        rosvoroope kirjoitti:

        Oliks se katossa?

        Kyllä. Se oli kattopenis mutta se otti siivet selkään ja lens ikkunast ulos ja soitti nokkahuilua mennessään.


    • jjjjjjjjdddddd

      missä kaupungissa asustat?

      • osmoziz

        en ainakaan turussa


    • amatööripianisti

      Ukulelella pääsee aika nopeasti alkuun, kun opettelee perussoinnut ja sitten niitä rämpyttelee. Mutta ei esim. koskettimetkaan mikään kovin vaikea ole opetella. Hanki ensiksi vaikka joku halvempi Yamahan/Casion kotikiippari ja soittele omia lempikappaleitasi taustarytmien kanssa. Siinä oppii kolmisoinnut äkkiä. Kun käyttää korviaan, niin oppii erottamaan mikä kuulostaa ns. "oikealta". Nuotteja ei välttämättä tarvitse osata oikeastaan yhtään. Minäkin opettelin ensin soittamaan ja sitten vasta pikkuhiljaa nuotteja.

      • Risto--

        Kiitti vinkistä. mutta reuma sormissa, joten sormet ei kunnolla taivu ukulelen kaulan ympärille :-(
        Ja se rajoittaa myös kosketinsoittimet ulos.


      • papusoppa.
        Risto-- kirjoitti:

        Kiitti vinkistä. mutta reuma sormissa, joten sormet ei kunnolla taivu ukulelen kaulan ympärille :-(
        Ja se rajoittaa myös kosketinsoittimet ulos.

        Hanuri on kaikilla, soita sitä, muttaa vaatii paljon tietysti papusoppaa.


      • ghkjk
        Risto-- kirjoitti:

        Kiitti vinkistä. mutta reuma sormissa, joten sormet ei kunnolla taivu ukulelen kaulan ympärille :-(
        Ja se rajoittaa myös kosketinsoittimet ulos.

        Sormien heikko liikkuvuus ja/tai voima sulkee aika monta soitinta pois mutta esim. huuliharppua tai panhuilua voi soittaa vaikka sormet ei kovin hyvin toimisikaan.


      • rosvoroope
        papusoppa. kirjoitti:

        Hanuri on kaikilla, soita sitä, muttaa vaatii paljon tietysti papusoppaa.

        hernekeitto toimii varmaan enshätään


    • soittamaan!

      Hienoa että haluat aloittaa soiton!
      Älä anna missään nimessä palstalla olevien irvileukojen häiritä!

      Voisit yksinkertaisesti mennä juttelemaan johonkin musiikkiopistoon tai vapaaopistoon ja kysyä, että mitä mahdollisuuksia on olemassa paikkakunnallasi.

      Ikä ei ole esteenä.
      Jos sinä haluat opetella soittamaan, niin sinä onnistut siinä!

      Olen itse musiikinopettaja ja tiedän, että ikä ei ole tosiaan mikään este.
      Jos oppilas haluaa soittaa, niin hän oppii kyllä!

      Mielestäni on ihailtavaa innostuksesi!
      Sinussa on tosiaan "sitä jotakin", sinulla on kipinä musiikkiin ja sen on SE, mikä on A ja O.

      Mene rohkeasti kysymään mitä mahdollisuuksia on olemassa ja rupea soittamaan!
      Musiikki antaa niin paljon, ja ties minkälainen muusikko sinusta kehittyy.
      Vaikka se ei oikeastaan ole tärkeintä, - vaan se että sinä soitat"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe