Oletko perillä itsestäsi ?

olen miettinyt

Tai toisen näkökulmasta vai tuntuuko aralta mitä mieltä sinusta ollaan.

318

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennan vaan

      Tarkoitatko täällä palstalla vai yleensä elämässä?

    • Olen täydellisen perillä itsestäni.
      Lääkärilläni on myöskin minusta näkö-kulma näkymättömiin osiini.
      Hän niistä sitten kertoo minulle.
      Omaan myös täydellisen kyvyn ilmaista itseäni.
      Turhan useat ihmiset eivät harmillisesti osaa lukea kunnolla.
      Hekin kertovat kuitenkin minulle.
      Arkailemattakin.
      Jesse näkö-kulmailee sitten henkeni kanssa.
      Joten mikäpä tässä on täydellisen miehen ollessa.

      H.

      • Ajattelija*

        Jos omaat täydellisen kyvyn ilmaista itseäsi, miksi sitten täällä kirjoittelet täysin sekavia?

        Täydellinen on täydellinen ääliökin.


      • Ajattelija* kirjoitti:

        Jos omaat täydellisen kyvyn ilmaista itseäsi, miksi sitten täällä kirjoittelet täysin sekavia?

        Täydellinen on täydellinen ääliökin.

        "Ajattelija*"

        Kommentissani yritin antaa vihjeitäkin onnellisuuteen ihmisenä.
        Ehkä olisi pitänyt kirjoittaa:
        ...osata lukea ajatellen kunnolla.
        Noh, hyvä kuitenkin että sinäkin aloit ajatella ajatuksiani.
        Jospa ääliömäisyytemme katoasi pikku-hiljaa.
        Mukavasti on tämä aloitus tavoittanut salaisen tarkoituksensa.
        Ilkeilyn ja ivailun.
        Monelle sopivan kiinnostavan aiheen, johon riittävää älyään voivat käyttää he.

        H.


      • kärmeenkannattaja

        H

        Täytyy sanoa että harvinaisen hyvin annettu vastaus. Silloin ihminen on täydellisimmillään, kun myöntää olevansa täydellinen karvoineen ja nahkoineen, juuri omana itsenään.


    • Olen perillä. Toisaalta kuitenkin kuuntelen mitä muilla on sanomista ja punnitsen sitten onko aihetta muutokseen, mutta toisaalta vanha koira ei enää opi usia temppuja.

      • Siis tarkennan vielä et itselleen täytyy oppia olemaan armollinen, tyytyä siihen mitä on. Ja myötätuntoonenkin joskus.


    • .mollis

      Minun pitäisi oppia vieläkin kärsivällisemmäksi. Vaikka olen ujo, niin olen myös joskus impulsiivinen. Ehkäpä mä vielä opin etten työntäisi lusikkaani heti joka soppaan vaan antaisin muille ensin tilaa.

      • Nii, tarkoitatko täällä vai yleensä elämässä?

        Minäkin olen opetellu kärsivällisyyttä ja yleensäkin sitä että joka asiaan ei tartte olla sanomassa painavaa sanaansa ja kantaa ottamassa. Ja toisaalta sitten myös olen koittanut opetella tyylinmuutosta, millä asioita ilmaisen. Joskus onnistuu, joskus ei. riippunee myös vastaanottajasta. Sanoo vaan jos kysytään ja ellää ommmaa elämäänsä.


    • Vain kaksi kirjoittajaa?
      Minä ja joku toinen...

      H.

      • No huoks, mikäs nyt mättää?


      • .mollis

        Voi että, minä kun asetuin ihan vaan tämän koneen ääreen ja päätin olla aktiivinen. Siksi, että palsta eläisi ja toivoisin, että mahdollisimman moni olisi aktiivinen. Palstan näivettymisestä on puhuttu, ei se itsestään heräile virkeyteen.

        Olet hunksz aika hanakka tekemään oletuksia, ne kaikki eivät ole kovin järkeviä.
        Oletko todella perillä itsestäsi, kuten aloituksessa kysytään?


      • .mollis kirjoitti:

        Voi että, minä kun asetuin ihan vaan tämän koneen ääreen ja päätin olla aktiivinen. Siksi, että palsta eläisi ja toivoisin, että mahdollisimman moni olisi aktiivinen. Palstan näivettymisestä on puhuttu, ei se itsestään heräile virkeyteen.

        Olet hunksz aika hanakka tekemään oletuksia, ne kaikki eivät ole kovin järkeviä.
        Oletko todella perillä itsestäsi, kuten aloituksessa kysytään?

        ".mollis"

        Parempi ajatus-rakenne kohdallani saattaa olla että olen perillä.
        Aamu-kahvin ääressäkin minua tympii yksinäisen yöllinen aktiivisuus.

        Alku-viikosta luin parikin kolumnia aiheesta "trolli ja moderaattori"
        Niissä kirjoitettiin hyvin.
        Aktiivinen moderaattori tyhjentää helposti palstansa.
        Koska palstoille kirjoittavia fiksuja ihmisiä on niin vähän.
        Silloin tällöin olen eräälle hyvinkin tunnetulle moderaattorille vihjaissut että
        olisi hyvä miettiä, mihinkä aktiivisuutensa kohdistaa.
        Kolumneissa kirjoitettiin myös, miten klikkaukset vaikuttavat mainontaan.
        Ei kylläkään mitään siitä, miten se vaikuttaa moderaattorin pulla-kahvien pullan
        laadukkuuteen.
        Hillolla vai ilman.

        H.


      • .mollis
        hunksz kirjoitti:

        ".mollis"

        Parempi ajatus-rakenne kohdallani saattaa olla että olen perillä.
        Aamu-kahvin ääressäkin minua tympii yksinäisen yöllinen aktiivisuus.

        Alku-viikosta luin parikin kolumnia aiheesta "trolli ja moderaattori"
        Niissä kirjoitettiin hyvin.
        Aktiivinen moderaattori tyhjentää helposti palstansa.
        Koska palstoille kirjoittavia fiksuja ihmisiä on niin vähän.
        Silloin tällöin olen eräälle hyvinkin tunnetulle moderaattorille vihjaissut että
        olisi hyvä miettiä, mihinkä aktiivisuutensa kohdistaa.
        Kolumneissa kirjoitettiin myös, miten klikkaukset vaikuttavat mainontaan.
        Ei kylläkään mitään siitä, miten se vaikuttaa moderaattorin pulla-kahvien pullan
        laadukkuuteen.
        Hillolla vai ilman.

        H.

        Toivotaan, että jos joku hilloaa palstalla niin saisi edes hyvät hynät.


      • .mollis kirjoitti:

        Toivotaan, että jos joku hilloaa palstalla niin saisi edes hyvät hynät.

        ".mollis"

        Valitettavan tyypillinen, ajatukseton töksäytys.
        Aivan kuin olisi aamu-yöllä kirjoitettu.
        Lyhyt kommentti kommentiisi.

        H.


      • .mollis
        hunksz kirjoitti:

        ".mollis"

        Valitettavan tyypillinen, ajatukseton töksäytys.
        Aivan kuin olisi aamu-yöllä kirjoitettu.
        Lyhyt kommentti kommentiisi.

        H.

        Parahin hunksz,

        Kun olet itse itseäsi useasti viisaaksi maininnut, niin sitä väkisin yrittää lyhytsanaisesti vastata.
        Kun tuossa aiemmin mainitsit, että on vain kaksi kirjoittajaa sinä ja joku toinen.
        Jollet sinä sitten Mrs. siilinä esiintynyt niin laskutaitosi on todella huono. Tuossa vaiheessa laskujeni mukaan meitä oli ainakin kolme.

        Jos pidät sitä trollaamisena, että vastataan toisen kommentteihin, niin olemme me nyt trolleja, sinä ja minä?

        Pitkähkö kommentti kommenttiisi.


      • k/k
        hunksz kirjoitti:

        ".mollis"

        Parempi ajatus-rakenne kohdallani saattaa olla että olen perillä.
        Aamu-kahvin ääressäkin minua tympii yksinäisen yöllinen aktiivisuus.

        Alku-viikosta luin parikin kolumnia aiheesta "trolli ja moderaattori"
        Niissä kirjoitettiin hyvin.
        Aktiivinen moderaattori tyhjentää helposti palstansa.
        Koska palstoille kirjoittavia fiksuja ihmisiä on niin vähän.
        Silloin tällöin olen eräälle hyvinkin tunnetulle moderaattorille vihjaissut että
        olisi hyvä miettiä, mihinkä aktiivisuutensa kohdistaa.
        Kolumneissa kirjoitettiin myös, miten klikkaukset vaikuttavat mainontaan.
        Ei kylläkään mitään siitä, miten se vaikuttaa moderaattorin pulla-kahvien pullan
        laadukkuuteen.
        Hillolla vai ilman.

        H.

        Hunksille.
        Mä vanhana pykälänpenkojana luen tekstiä kuin vanha kehno raamattua.
        Nyt otti silmään sanomasi.'
        Tympii yksinäisen yön aktiivisuus.
        Väsyykö sulla kädet vai mieli?


      • .mollis kirjoitti:

        Parahin hunksz,

        Kun olet itse itseäsi useasti viisaaksi maininnut, niin sitä väkisin yrittää lyhytsanaisesti vastata.
        Kun tuossa aiemmin mainitsit, että on vain kaksi kirjoittajaa sinä ja joku toinen.
        Jollet sinä sitten Mrs. siilinä esiintynyt niin laskutaitosi on todella huono. Tuossa vaiheessa laskujeni mukaan meitä oli ainakin kolme.

        Jos pidät sitä trollaamisena, että vastataan toisen kommentteihin, niin olemme me nyt trolleja, sinä ja minä?

        Pitkähkö kommentti kommenttiisi.

        Kahdella kirjoitajalla taisikin Hunksz haluta kirjoittaa yöllisestä seikkailusta jonkun toisen kanssa, jonkun yksinäisen?


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Kahdella kirjoitajalla taisikin Hunksz haluta kirjoittaa yöllisestä seikkailusta jonkun toisen kanssa, jonkun yksinäisen?

        Ahaa, no se selittää ;) Mä luulin, että hän luulee Siilirouvaa ja Räsynukkea samaksi.


      • miksi?
        k/k kirjoitti:

        Hunksille.
        Mä vanhana pykälänpenkojana luen tekstiä kuin vanha kehno raamattua.
        Nyt otti silmään sanomasi.'
        Tympii yksinäisen yön aktiivisuus.
        Väsyykö sulla kädet vai mieli?

        lLiian suora, vihjaileva ja epäasiallinen kysymys, joka kohdistuu suoraan henkilöön, eikä aloitukseen.


      • k/k kirjoitti:

        Hunksille.
        Mä vanhana pykälänpenkojana luen tekstiä kuin vanha kehno raamattua.
        Nyt otti silmään sanomasi.'
        Tympii yksinäisen yön aktiivisuus.
        Väsyykö sulla kädet vai mieli?

        "feikki-k/k"

        "ja päätin olla aktiivinen. Siksi, että palsta eläisi ja toivoisin, että

        mahdollisimman moni olisi aktiivinen."

        "Olet hunksz aika hanakka tekemään oletuksia"

        Noista alkoi tsätti kehittymään.

        Huolimatta joistain kommenteista, minulle saat sinäkin heitellä ihan mitä tahansa.
        Varsinkin siksi, että et koskaan heittele mitään ajattelematta enste.
        Muuten, jotkut kuvailevat minua ihan mielettömäksi.

        H.


      • lienee sallittua
        miksi? kirjoitti:

        lLiian suora, vihjaileva ja epäasiallinen kysymys, joka kohdistuu suoraan henkilöön, eikä aloitukseen.

        Kohdistuu kirjoittajan viestin sisältöön.


      • k/k
        miksi? kirjoitti:

        lLiian suora, vihjaileva ja epäasiallinen kysymys, joka kohdistuu suoraan henkilöön, eikä aloitukseen.

        Miksille.
        En ymmärrä viestiäsi,jos on aktiivinen niin yöllä se voi olla jotain askaretta tai aivotyötä.
        Kysyin kumpaa ilman vihjailuja, viestin sisällössä oli mielenkiintoni herättänyt kohta.
        Olemme hunksin kanssa miehiä,ainakin oletan kirjoitusten perusteella näin olevan ja miehet puhuu suoraan asioitaan, joskus hyvinkin krouvin huumorin höystämänä.
        Silloin neidit on syrjemmällä ja kuuntelee mitä viisauksia nyt putoilee.
        Tämä mun ja hunksin pitkästä historiasta.


      • .mollis kirjoitti:

        Ahaa, no se selittää ;) Mä luulin, että hän luulee Siilirouvaa ja Räsynukkea samaksi.

        Aijaa, tuota en tullut ajatelleeksi. Minä ajattelin et hän luulee itseään sinuksi :).


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Aijaa, tuota en tullut ajatelleeksi. Minä ajattelin et hän luulee itseään sinuksi :).

        :))))


    • .mollis

      Sekä että. Täällä palstalla se on helppia kun hyppää vaan pois.
      Töissä esim. kun on sellaisia jahkaajia jotka eivät osaa sitä asian ydintä heti kertoa, vaan aloitetaan vuodesta se ja se ennen kuin päästään lähellekään asiaa. Minä kun olen niin nokkela ;) niin arvaan asian ja yritän katsella pitkin seiniä ja purra kieltäni etten oikaisis töksäyttämään asian.

      • Sitäkin taitoa voi harjoitella, siis taitavasti loukkaamatta ja hoputtamatta koittaa johdatella nopeammin kohti asiaa, mikä on se ydin :).


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Sitäkin taitoa voi harjoitella, siis taitavasti loukkaamatta ja hoputtamatta koittaa johdatella nopeammin kohti asiaa, mikä on se ydin :).

        Mä olen huomannut että saatan pitää puhetta yllä jossain kun muuten olis vaivaantunut olo, kukaan ei pukahda. Sitten jälkeenpäin olen sadatellut itseäni.
        Ja tuskin mahdoin olla siinä ytimessä.


      • .mollis kirjoitti:

        Mä olen huomannut että saatan pitää puhetta yllä jossain kun muuten olis vaivaantunut olo, kukaan ei pukahda. Sitten jälkeenpäin olen sadatellut itseäni.
        Ja tuskin mahdoin olla siinä ytimessä.

        Minusta osoittaa tilannetajua alkaa pitää puhetta yllä tilasnteessa, jossa on vaivautunut ilmapiiri. Kun yksi aloittaa, toisetki antautuvat.Jos olette vasta aloittamassa matkaa kohti ydintä .


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Minusta osoittaa tilannetajua alkaa pitää puhetta yllä tilasnteessa, jossa on vaivautunut ilmapiiri. Kun yksi aloittaa, toisetki antautuvat.Jos olette vasta aloittamassa matkaa kohti ydintä .

        Kiitos :)
        Seuraavan kerran kun alan sadatella itseäni, niin yritän muistaa tuon, siis jos on aihetta ;)


      • ent. siivoojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Minusta osoittaa tilannetajua alkaa pitää puhetta yllä tilasnteessa, jossa on vaivautunut ilmapiiri. Kun yksi aloittaa, toisetki antautuvat.Jos olette vasta aloittamassa matkaa kohti ydintä .

        Miksi ihmeessä joku vaivautuu hiljaisuudesta siinä määrin, että täytyy höläyttää jotain, vaikka ei ole mitään sanomistakaan? Minkä takia kieli täyty käydä koko ajan?


      • mrshedgehog eirek
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Miksi ihmeessä joku vaivautuu hiljaisuudesta siinä määrin, että täytyy höläyttää jotain, vaikka ei ole mitään sanomistakaan? Minkä takia kieli täyty käydä koko ajan?

        Nii, sanoppas muuta. Met immeiset olemma niin monimutkaisia vuorovaikutuksessa eri tilanteissa.


      • mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Nii, sanoppas muuta. Met immeiset olemma niin monimutkaisia vuorovaikutuksessa eri tilanteissa.

        Lisään vielä. Ei ole kyse siitä että pitäisi "hölöttää koko ajan" vaan siitä että jos kokoontuu porukka esim jonka jäsenet eivät ole ennestään tuttuja. Etkö ole koskaan ollut tilanteessa et kaikki ensin vähän kattelee et mitä toiset on miehiään tai naisiaan ja sitten joku pelastaa tilanteen alkaen luontevasti jutskat niitä näitä, ennen virallisen osuuden alkamista.


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Lisään vielä. Ei ole kyse siitä että pitäisi "hölöttää koko ajan" vaan siitä että jos kokoontuu porukka esim jonka jäsenet eivät ole ennestään tuttuja. Etkö ole koskaan ollut tilanteessa et kaikki ensin vähän kattelee et mitä toiset on miehiään tai naisiaan ja sitten joku pelastaa tilanteen alkaen luontevasti jutskat niitä näitä, ennen virallisen osuuden alkamista.

        Siinä on niin kiusaantunut olo kaikilla ja minä olen kait jollainlailla kärsimätön siinäkin tilanteessa etten kestä sitä painostavaa oloa. Ois vissiin terapian paikka.


      • .mollis kirjoitti:

        Siinä on niin kiusaantunut olo kaikilla ja minä olen kait jollainlailla kärsimätön siinäkin tilanteessa etten kestä sitä painostavaa oloa. Ois vissiin terapian paikka.

        Höpö höpö. Minusta se on mukavaa kun joku aina ottaa tilanteen haltun jollain lailla. Toisaalta olen sitä ietl että terapiaistunto voisi olla jossain elämänvaiheessa meille kaikille pakollinen :)


      • ent. siivojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Lisään vielä. Ei ole kyse siitä että pitäisi "hölöttää koko ajan" vaan siitä että jos kokoontuu porukka esim jonka jäsenet eivät ole ennestään tuttuja. Etkö ole koskaan ollut tilanteessa et kaikki ensin vähän kattelee et mitä toiset on miehiään tai naisiaan ja sitten joku pelastaa tilanteen alkaen luontevasti jutskat niitä näitä, ennen virallisen osuuden alkamista.

        Olen muutamillakin kursseilla ja kurssituspäivillä olut, missä on toisilleen ennentuntematon porukka, mutta se "vaivautunut hiljaisuus" ja "tilanteen pelastaminen..." on minulle ennen kokematonta. Miksi se mahdollinen hiljaisuus vaivaa ja ketä, miksi siitä hiljaisuudesta on pelastettava ennen "virallisen osuuden alkua"?

        En tiedä, olenko sitten aina tullut paikalle jotenkin niin viime tipalla, että sellainen vaivautuneisuus on jo ollut ja mennyt, enkä ole päässyt näkemään, kuka sen "pelasti".


      • ent. siivojaparka kirjoitti:

        Olen muutamillakin kursseilla ja kurssituspäivillä olut, missä on toisilleen ennentuntematon porukka, mutta se "vaivautunut hiljaisuus" ja "tilanteen pelastaminen..." on minulle ennen kokematonta. Miksi se mahdollinen hiljaisuus vaivaa ja ketä, miksi siitä hiljaisuudesta on pelastettava ennen "virallisen osuuden alkua"?

        En tiedä, olenko sitten aina tullut paikalle jotenkin niin viime tipalla, että sellainen vaivautuneisuus on jo ollut ja mennyt, enkä ole päässyt näkemään, kuka sen "pelasti".

        Noh, ehkä se ei vain kaikkia kohtaa, mollis ainakin tiesi mistä puhuin.
        Ehkä kurssi on eri asia kuin joku muu kokoontuminen.


      • ent. siivoojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Noh, ehkä se ei vain kaikkia kohtaa, mollis ainakin tiesi mistä puhuin.
        Ehkä kurssi on eri asia kuin joku muu kokoontuminen.

        Ehkä joku vaivautuu helpommin kuin toinen. Mikä siihen vaivautumiseen on syynä? Sitä en ymmärrä.


      • mrs hedgehog eirek
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Ehkä joku vaivautuu helpommin kuin toinen. Mikä siihen vaivautumiseen on syynä? Sitä en ymmärrä.

        Takerrut epäoleelliseen, kysymys oli siitä, miten kukainenkin tuo itseään esille tai osallistuu. Siis puhuuko liian paljon, vähän, vai sopivasti. Ko tilanne oli esimerkki.


      • .mollis
        mrs hedgehog eirek kirjoitti:

        Takerrut epäoleelliseen, kysymys oli siitä, miten kukainenkin tuo itseään esille tai osallistuu. Siis puhuuko liian paljon, vähän, vai sopivasti. Ko tilanne oli esimerkki.

        Me ollaan ainakin samalla aaltopituudella Siilirouva. Kiitos kannustuksesta. Onhan se tavalaan itsensä voittamista kun ujoudeltaan saa suun auki ;)


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Höpö höpö. Minusta se on mukavaa kun joku aina ottaa tilanteen haltun jollain lailla. Toisaalta olen sitä ietl että terapiaistunto voisi olla jossain elämänvaiheessa meille kaikille pakollinen :)

        Psykoanalyysissä olisi ihana käydä, useammankin kerran. Saisi näkökulmaa siihen miten tähän on tultu. Miten minusta on tullut minä. Terapia on vaan niin kallista jollei ole lähetettä.


      • .mollis kirjoitti:

        Psykoanalyysissä olisi ihana käydä, useammankin kerran. Saisi näkökulmaa siihen miten tähän on tultu. Miten minusta on tullut minä. Terapia on vaan niin kallista jollei ole lähetettä.

        Tuosta olen samaa mieltä. Olisi jännää jos saisi jonkun kanssa joskus puhua minusta :)). Liian kallista tuhlausta, mitä sitä nyt meikäläisestä.


      • .mollis kirjoitti:

        Me ollaan ainakin samalla aaltopituudella Siilirouva. Kiitos kannustuksesta. Onhan se tavalaan itsensä voittamista kun ujoudeltaan saa suun auki ;)

        No näinkin. Tai voihan sitä uppoutua ryhmässä vaikka älypuhelimeensa niin kuin nykyisin näyttää olevan tapana:).


      • €--
        mrshedgehog kirjoitti:

        Tuosta olen samaa mieltä. Olisi jännää jos saisi jonkun kanssa joskus puhua minusta :)). Liian kallista tuhlausta, mitä sitä nyt meikäläisestä.

        En haluaisi itsestäni analyysia miten luotettava siitä tulisi, parempi et jää hämärään.
        Niin miten minusta tuli minä miten ajattelen näin miksen noin.
        Luulen että jokaisella ikioma maailma pääkopassa jossa tapahtuu tietojen käsittely kuin tietokoneessa paitsi koneella ei ole omaatuntoa.


      • .mollis
        €-- kirjoitti:

        En haluaisi itsestäni analyysia miten luotettava siitä tulisi, parempi et jää hämärään.
        Niin miten minusta tuli minä miten ajattelen näin miksen noin.
        Luulen että jokaisella ikioma maailma pääkopassa jossa tapahtuu tietojen käsittely kuin tietokoneessa paitsi koneella ei ole omaatuntoa.

        Niin mutta kun jos tietäisi sen tienhaaran missä lähti kulkemaan tähän suuntaan ja miksi?


      • mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

        En haluaisi itsestäni analyysia miten luotettava siitä tulisi, parempi et jää hämärään.
        Niin miten minusta tuli minä miten ajattelen näin miksen noin.
        Luulen että jokaisella ikioma maailma pääkopassa jossa tapahtuu tietojen käsittely kuin tietokoneessa paitsi koneella ei ole omaatuntoa.

        Niivvai joskus olisi kiva keskustella sen sisällöstä jonkun asiantuntijan kanssa vaikka.


      • mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

        En haluaisi itsestäni analyysia miten luotettava siitä tulisi, parempi et jää hämärään.
        Niin miten minusta tuli minä miten ajattelen näin miksen noin.
        Luulen että jokaisella ikioma maailma pääkopassa jossa tapahtuu tietojen käsittely kuin tietokoneessa paitsi koneella ei ole omaatuntoa.

        Niivvai joskus olisi kiva keskustella sen sisällöstä jonkun asiantuntijan kanssa vaikka.


      • mrshedgehog eirek
        .mollis kirjoitti:

        Niin mutta kun jos tietäisi sen tienhaaran missä lähti kulkemaan tähän suuntaan ja miksi?

        Minä taidan ihan itekki tietää et miksi, joten taitaisi ne tuhateuroset mennä hukkaan. Mitä silläkään tiedolla loppujen lopuksi toisaalta enää tekisi.


    • kawe

      Olen perillä itsestäni ja toivon että muut ovat samoilla linjoilla, kun tulkitsevat kirjallista tai verbaalia tuotostani.

    • Mitä kysymys tarkoittaa?
      Jos se tarkoittaa sitä että tunnetko itsesi, niin vastaisin että noin suurinpiirtein, mutta löydän kyllä itsestäni aina välillä juttuja joista en tiennyt.

    • €ero

      Kyllä sitä miettii mikä mies, olen jostain kotoisin, se ei pidä paikkansa etten mistään.
      Vähät välitän mitä muut minusta ajattelee kohan eivät ihan silmille hyppele ja muista ajattelen mitä haluan.

      • Voiikohan tuo olla totta ettet ollenkaa välitä mitä susta muut ajattelee, tai ainaski ne kaikkein tärkeimmät, muista viis.


      • €ero
        mrshedgehog kirjoitti:

        Voiikohan tuo olla totta ettet ollenkaa välitä mitä susta muut ajattelee, tai ainaski ne kaikkein tärkeimmät, muista viis.

        Tuli heitettyä ohimennen vähän kuin lonkalta, en muuten tätä aloitusta olisi tehny kun sitä ajattelee omaa persoonaa kun takana on vuosia ja jotenkin on pärjätty mut muitten silmissä nii en tiiä sitä on vaikea asettua toiseksi puntaroimaan, sitä on jotenkin neutraali itseään kohtaan.


      • €ero
        €ero kirjoitti:

        Tuli heitettyä ohimennen vähän kuin lonkalta, en muuten tätä aloitusta olisi tehny kun sitä ajattelee omaa persoonaa kun takana on vuosia ja jotenkin on pärjätty mut muitten silmissä nii en tiiä sitä on vaikea asettua toiseksi puntaroimaan, sitä on jotenkin neutraali itseään kohtaan.

        Vielä, sisäinen tunne itsestään ja suhteesi itseesi on tärkein ihmissuhde jos se ei toimi miten toimisit muuten muitten kanssa


      • eppu2
        €ero kirjoitti:

        Vielä, sisäinen tunne itsestään ja suhteesi itseesi on tärkein ihmissuhde jos se ei toimi miten toimisit muuten muitten kanssa

        eero

        Juuri tuosta se lähtee, itsestä.


      • €ero
        eppu2 kirjoitti:

        eero

        Juuri tuosta se lähtee, itsestä.

        Eppu2
        Tän vuotta on oltu paljon yksikseen elämän muutoksen tautta nii tulee aateltua vähän kaikenlaista miksi ja miksi no siksi kun aivot tekee työtä vaikka toivois et ei noin nopiasti, aiemmin kun oli kumppani eipä suuremmiten pohtinu sitä mentiin vaan.
        Mikäpä tässä huomenissa taas mökille, viikon jakso meni kaupunkissa.


      • mrshedgehog eirek
        €ero kirjoitti:

        Vielä, sisäinen tunne itsestään ja suhteesi itseesi on tärkein ihmissuhde jos se ei toimi miten toimisit muuten muitten kanssa

        Nimenommaan, aika paha jos ei itsensä kanssa tulisi toimeen. Näin vanhemmuuttaan voipi kuitenki alkaa käydä niinkin että viihtyy itsensä kanssa liian hyvin.


      • €--
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Nimenommaan, aika paha jos ei itsensä kanssa tulisi toimeen. Näin vanhemmuuttaan voipi kuitenki alkaa käydä niinkin että viihtyy itsensä kanssa liian hyvin.

        On siinä vaara jos alkaa viihtyy mökissä yksikseen voi tulla omituiseksi yksikseen höpöttäjäksi lopulta mökkihöperöksi, mikä auttaa siihen vaivaan,


      • €-- kirjoitti:

        On siinä vaara jos alkaa viihtyy mökissä yksikseen voi tulla omituiseksi yksikseen höpöttäjäksi lopulta mökkihöperöksi, mikä auttaa siihen vaivaan,

        Siis mikäkö auttaa? No emmie tiiä. Mie ainaki tykkäänkin olla yksin aina kun siihen on mahollisuus. Saapi olla niinkuin haluaa eikä tartte antaa kellekkään mitään jos ei taho :).


    • eppu2

      Olen perillä itsestäni aika hyvin.
      Tutkiskelen ajatuksiani.
      Esim. katsoessani asiaohjelmia, pohdin usein miksi ajattelen noin tai niin. Mistä johtuu, että olen jotakin mieltä.
      Sillä, mitä joku muu minusta on mieltä, ei ole kovin väliä. Jokainen vastaa itse ajatuksistaan ja sanoistaan.
      On mielenkiintoista etsiä/löytää itsestään asioita, joita voi kehittää hyvään suuntaan suhteessa toisiin ja itseensä.

      • .mollis

        Olen eppu2 muistaakseni ennenkin "kehunut" ohjeitasi.
        Ehkäpä mun pitäisi kirjata pikkuvihkoon, kun huomaan sanovani jotain mitä ei pitäisi ja tilanne missä sanon. Se voisi antaa sitä kärsivällisyyttä, odottaa ensin mitä muut sanovat.


      • eppu2
        .mollis kirjoitti:

        Olen eppu2 muistaakseni ennenkin "kehunut" ohjeitasi.
        Ehkäpä mun pitäisi kirjata pikkuvihkoon, kun huomaan sanovani jotain mitä ei pitäisi ja tilanne missä sanon. Se voisi antaa sitä kärsivällisyyttä, odottaa ensin mitä muut sanovat.

        Mollis

        Kärsivällisyyttä olen minäkin ´´opiskellut´´ vuosikymmenet.
        Enää en hötkyile.

        Kesällä kun peruutin ja väistin pakuani, en muostanut, että toisella puolella oli halkomakone ja osuin siihen.
        Viime viikolla miniäni sanoi, kun oli koko perhekin koolla, että, kun tulit autosta, totesit vain ´´jaa vähän meni peltiä kasaan´´.
        Ihmettelivät, miten kukaan voi noin rauhallisesti suhtaua.
        Totesin siihen, että ei sitä enää voi muuttaa, se hetki meni jo.


      • .mollis
        eppu2 kirjoitti:

        Mollis

        Kärsivällisyyttä olen minäkin ´´opiskellut´´ vuosikymmenet.
        Enää en hötkyile.

        Kesällä kun peruutin ja väistin pakuani, en muostanut, että toisella puolella oli halkomakone ja osuin siihen.
        Viime viikolla miniäni sanoi, kun oli koko perhekin koolla, että, kun tulit autosta, totesit vain ´´jaa vähän meni peltiä kasaan´´.
        Ihmettelivät, miten kukaan voi noin rauhallisesti suhtaua.
        Totesin siihen, että ei sitä enää voi muuttaa, se hetki meni jo.

        eppu2

        Mun mies on kuin viilipytty. Usein jos/kun hänelle sattuu kömmähdyksiä tai joutuu jossain odottelemaan tuhottoman pitkään, niin on tullut tavaksi vain todeta, hyvä, että se ei osunut minun kohdalle.

        Olen siis tiedostanut tuon kärsimättömyyteni ja hanakkuuteni "töniä" hitaampia eteenpäin ja yritän siitä päästä pois.

        Taidan tosiaankin aloittaa sen ylöskirjaamisen, ehkä sitä seuraavalla kerralla ei sitten ole "suuna päänä".

        Kiitos :)


    • 60 vajakin itse-muutos-yritys ajattelemalla on liian myöhäistä.
      Se on kuin iho-kosketus Selluloosa-Vihdalla.
      Hetken kirpaisee, mutta silti vanha ryppy jäljelle jää.
      Tunnen surua, koska niin monet tämän-ikäiset eivät tunne itseään, vaan pyrkivät
      vielä parantamaan itseään.
      Kyllä ihmisen pitää jo nuorena oppia elämänsä.
      Miksei ihonsakin.
      Hyvin huomaa onnettoman tilanteen yrittelyissä, että edelleen viljellään niitä
      kakara-aikaisia vitsejä.
      Rasvaisestikin sekoitellen.
      Olkaa edes joskus hiljaa, ja menkää itseenne.

      H.

      Ps. Vajakki-sana on mielestäni mukava.
      Sen kun kirjoittaa, jokainen alkaa ajatella itseään.
      Kun huomaa vajavaisuutensa, suuttuu ja alkaa moittia kirjoittajaa väärästä
      suhtautumisesta vammaisiin.
      Monet tosin pysyttelevät silloinkin vain itsessään.

      • eppu2

        H

        Olet väärässä. Jokainen päivä on uusi mahdollisuus tulla paremmaksi ihmiseksi.
        Surullista, jos olet jämähtänyt paikoillesi.


    • demeter1

      Uskon olevani aika sinut itseni kanssa. Toisten pään sisälle en osaa nähdä, mutta live-palautteista päätellen ei ole kovin suurta ristiriitaa siinä, miten näen itseni ja miten muut minut näkevät.

      Täällä on ollut hiukan toisin. Minussa on nähty ominaisuuksia, joita en itsessäni tunnista. Olen kyllä pysähtynyt niiden äärelle ja miettinyt, nähdäänkö minut livessä "vähän omahyväisenä" tai "toisten yläpuolelle asettuvana" - sitä ei vain kehdata sanoa päin naamaa..)) Ihan pari esimerkkiä mainitakseni...

      Niin tai näin. Luonnettaan ei oikein voi muuttaa - kuin hetkeksi korkeintaan ja onko sekään pinnistelyn väärti ? Mottoni on: ellei omana itsenään tuota kohtuuttomasti haittaa muille, näillä mennään - eikä tupata, jos ei tykätä...)

      • "demeter"

        Onhan naiselle aina mukavaa, jos hänelle annetaan arvo-sanaksi: Pikku-yy.
        Eikä aina sitä äänekästä YHYY:tä.
        Vai onko? :)

        Itse-varmuus syntyy Oma-hyväisyydestä.
        Noiden ominaisuuksien yhdistelmä nostaa aina toisten ihmisen ylä-puolelle.
        Ymmärtävät ne typerykset tai eivät.
        Uneksi siis sinä korkkareiden suomasta ylväästä ryhdistä, minä uneksin tehokkaasta Ralli-Autosta.
        Me kaksi törkeen onnellista alla Auringon.

        yH.


      • tällä kertaa
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Onhan naiselle aina mukavaa, jos hänelle annetaan arvo-sanaksi: Pikku-yy.
        Eikä aina sitä äänekästä YHYY:tä.
        Vai onko? :)

        Itse-varmuus syntyy Oma-hyväisyydestä.
        Noiden ominaisuuksien yhdistelmä nostaa aina toisten ihmisen ylä-puolelle.
        Ymmärtävät ne typerykset tai eivät.
        Uneksi siis sinä korkkareiden suomasta ylväästä ryhdistä, minä uneksin tehokkaasta Ralli-Autosta.
        Me kaksi törkeen onnellista alla Auringon.

        yH.

        Voi helevetti...arvosana pikkuyy...kuinka tyhminä sä naisia pidät...


      • tällä kertaa kirjoitti:

        Voi helevetti...arvosana pikkuyy...kuinka tyhminä sä naisia pidät...

        "tällä kertaa"

        Tälläkin kertaa minulla on vahva tunne itsessäni.
        Että jotkut naiset ovat fiksumpia kuin toiset.
        Eivät lakaise aina sillä luudalla minkä minä ojennan.
        Vaikka mielensä ehkä tekisikin.

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Onhan naiselle aina mukavaa, jos hänelle annetaan arvo-sanaksi: Pikku-yy.
        Eikä aina sitä äänekästä YHYY:tä.
        Vai onko? :)

        Itse-varmuus syntyy Oma-hyväisyydestä.
        Noiden ominaisuuksien yhdistelmä nostaa aina toisten ihmisen ylä-puolelle.
        Ymmärtävät ne typerykset tai eivät.
        Uneksi siis sinä korkkareiden suomasta ylväästä ryhdistä, minä uneksin tehokkaasta Ralli-Autosta.
        Me kaksi törkeen onnellista alla Auringon.

        yH.

        Heh, puhu vain omasta puolestasi, hunksi "kaksi onnellista lasta..."

        Luulen ymmärtäväni mitä opetat itsevarmuudesta ja omahyväisyydestä, vaikka käyttäisin eri sanoja. Puhuisin itsekunnioituksesta ja siihen ei omahyväisyyttä tarvita, vain tajua siitä, että yhtä lailla omien päiviensä arvoinen kuin joku muukin...


    • Pirre*

      Mitä väliä, tiedän vain nimeltä seitsemän edellisen sukupolven mummin nimet, ensim oli Carita, Maria, Sofia, Margareta, Maria, Susanna, ja sit Ida joka oli isäni äiti, ukit oli Matteja, Adreksia, Olofia..tiijjätkö sie?

    • Noh. Niinhän mä luulen :D Tosiasia taitaa olla vähän eri kuitenkin. Tietysti jos joku sanoo suoraan että kun sä oot tuollainen, niin punnitsen hetken ja koetan katsoo miksi toinen on sitä mieltä. Joskus osaan jopa katsoa että oho, katsos, niin oonkin, joskus taas päätän että toinen ei ehkä nähnyt mun tarinaa ja lähtökohtaa vaan pelkästään omansa.

      On silti vielä tilanteita missä en pidä itsestäni. Sellaisia kun on vaikeaa hyväksyä että minussa on joku ruma piirre, enkä halua katsoa sitä silmiin ikään kuin. Niiden suhteen olen aika arka jos joku onnistuu piikittelemään niistä.

    • Olen suhteellisen herkkähipiäinen ja pahoitan mieleni herkästi loukkaavista ja ilkeistä sanoista, vaikka ne tulisivatkin aivan anonyymisti ja ventovieraalta. Se on näillä foorumeilla suurin heikkouteni ja sitä käytetään myös julkeasti hyväksi. En kyllä tunnista itseäni pätkääkään siinä kuvassa mikä minusta annetaan ja en ota vastaan syytöksiä snobbailusta, hienohelmaisuudesta, itseni toisten yläpuolelle asettamisesta.
      Uskon että perheeni ja henkilökohtaiset ystäväni tuntevat minut aika hyvin ja mitä he ajattelevat minusta voi hyvinkin vastata sitä kuvaa mitä minulla on itsestäni. En ole kovin ahkera itsetutkiskelija ja tarkkailen mieluummin muita kanssaihmisiäni ja yritän ymmärtää mikä heitä pyörittää.
      Minulla on vaatimaton tausta, pitkä kokemus ulkosuomalaisuudesta ja muissa kulttuureissa elämisestä, tulen ja menen ja palailen aina välillä "jalanjälkiäni keräilemään". Se ei tee minusta parempaa tai huonompaa, ainoastaan minunlaiseni. En todellakaan ymmärrä miksi persoonani on joillekin kuin punainen vaate näillä palstoilla, koska (tietääkseni) tosielämässä (työelämässä, perheen ja suvun, naapurien, tuttujen jne. keskuudessa) en ole tavannut tällaista ilmiötä.
      Sanotaanhan että kukaanihminen ei ole kuin kultakolikko, kaikille mieleen mutta jos annettaisi olla sen sillä tasolla.

      • Paloma, mä en tunne sua muuten kuin suppeasti, kun nyt olen tätä palstaa lukenut jonkun viikon putkeen. Ei mulle ole tullut se tunne että olet snobi tai hienohelma. Et sä käyttäydy sillä tavalla.


      • demeter1

        Jos ihminen välittää, hän ei minusta voi täysin ohittaa sitä, mitä muut hänestä ajattelevat ja totta kai turhautuu, jos kokee tulleensa väärin ymmärretyksi.
        (Paloma).

        Tämän palstan luoneeseen näyttää - ikävä kyllä - kuuluvan, että joku vakikirjoittaja otetaan maalitauluksi ja häneen sijoitetaan paljon sellaista, mikä sisältää kirjoittajan omaa problematiikkaa. Tuon tietäminen ei tietysti paljon helpota, jos entinen linja jatkuu. Minustakin luotsi on tehnyt hyvää työstä tässä ja toivottavasti tekee myös jatkossa.

        Olen aikaisemminkin yrittänyt sanoa, että kun monia vakikirjoittajia syytetään "yläpuolelle asettumisesta" asetelma syntyy arvostelijan omassa päässä. Miksi toisen elämänkokemusta ja elämänpuitteita pitää turhentaa, naljailla vaikka siitä, että asuu naapurimaassa ja on tyytyväinen elämäänsä ?


      • Rea Listinen
        demeter1 kirjoitti:

        Jos ihminen välittää, hän ei minusta voi täysin ohittaa sitä, mitä muut hänestä ajattelevat ja totta kai turhautuu, jos kokee tulleensa väärin ymmärretyksi.
        (Paloma).

        Tämän palstan luoneeseen näyttää - ikävä kyllä - kuuluvan, että joku vakikirjoittaja otetaan maalitauluksi ja häneen sijoitetaan paljon sellaista, mikä sisältää kirjoittajan omaa problematiikkaa. Tuon tietäminen ei tietysti paljon helpota, jos entinen linja jatkuu. Minustakin luotsi on tehnyt hyvää työstä tässä ja toivottavasti tekee myös jatkossa.

        Olen aikaisemminkin yrittänyt sanoa, että kun monia vakikirjoittajia syytetään "yläpuolelle asettumisesta" asetelma syntyy arvostelijan omassa päässä. Miksi toisen elämänkokemusta ja elämänpuitteita pitää turhentaa, naljailla vaikka siitä, että asuu naapurimaassa ja on tyytyväinen elämäänsä ?

        Jokainen täällä vapaaehtoisesti valitsee haluamansa roolin.
        Ei se ole kenenkään vika.


      • Rea Listinen kirjoitti:

        Jokainen täällä vapaaehtoisesti valitsee haluamansa roolin.
        Ei se ole kenenkään vika.

        Rea, tuo on ainakin osittain totta. Sellainen ihminen joka ilkeilee ja käyttäytyy kylmästi, saa haluamansa roolin. Kyllä se aika nopeasti tulee lukijalle selväksi missä vika on, jo syyttelyä harrastetaan.


      • demeter1
        hmp.f kirjoitti:

        Rea, tuo on ainakin osittain totta. Sellainen ihminen joka ilkeilee ja käyttäytyy kylmästi, saa haluamansa roolin. Kyllä se aika nopeasti tulee lukijalle selväksi missä vika on, jo syyttelyä harrastetaan.

        Roolin ? Entä jos ei valitse roolia vaan päättää olla oma itsensä ? Silloin on eri tavoin haavoittuva kuin roolin suojassa.
        (Rea Listinen)


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Jos ihminen välittää, hän ei minusta voi täysin ohittaa sitä, mitä muut hänestä ajattelevat ja totta kai turhautuu, jos kokee tulleensa väärin ymmärretyksi.
        (Paloma).

        Tämän palstan luoneeseen näyttää - ikävä kyllä - kuuluvan, että joku vakikirjoittaja otetaan maalitauluksi ja häneen sijoitetaan paljon sellaista, mikä sisältää kirjoittajan omaa problematiikkaa. Tuon tietäminen ei tietysti paljon helpota, jos entinen linja jatkuu. Minustakin luotsi on tehnyt hyvää työstä tässä ja toivottavasti tekee myös jatkossa.

        Olen aikaisemminkin yrittänyt sanoa, että kun monia vakikirjoittajia syytetään "yläpuolelle asettumisesta" asetelma syntyy arvostelijan omassa päässä. Miksi toisen elämänkokemusta ja elämänpuitteita pitää turhentaa, naljailla vaikka siitä, että asuu naapurimaassa ja on tyytyväinen elämäänsä ?

        Demeter

        Tuota olen kanssa ajatellut, että heijastetaan omia ongelmia.
        Liekö siinä sopassa myös jonkinlaista kateutta mukana, kun pitää yrittää leimata toista joksikin.
        Tekstisi oli hyvä.


      • Rea Listinen
        demeter1 kirjoitti:

        Roolin ? Entä jos ei valitse roolia vaan päättää olla oma itsensä ? Silloin on eri tavoin haavoittuva kuin roolin suojassa.
        (Rea Listinen)

        Oma itsensä? Sitä ei kukaan meistä voi aavistaa.
        Sen vähän mitä olen ymmärtävinäni täällä, kaikilla on rooli.
        Toisilla päärooli, toisilla sivurooli.

        Kuka ylikorostaa mitäkin haluamaansa. Usein hyvinkin huvittavasti.


      • demeter1
        Rea Listinen kirjoitti:

        Oma itsensä? Sitä ei kukaan meistä voi aavistaa.
        Sen vähän mitä olen ymmärtävinäni täällä, kaikilla on rooli.
        Toisilla päärooli, toisilla sivurooli.

        Kuka ylikorostaa mitäkin haluamaansa. Usein hyvinkin huvittavasti.

        Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys, onko mahdollista olla ilman roolia. (Rea Listinen).

        Itse olen tottunut ajattelemaan, että roolittomuus on sama asia kuin haavoittuvuus, mutta tässä ollaan tietysti sellaisella alueella, missä voidaan puhua samasta asiasta eri sanoin.

        Siitä olen kyllä samaa mieltä, että täällä on täysin mahdollista luoda itsestään sellainen kuva, joka voi puoltaa suuntaan tai toiseen. Ja tätä kai voidaan harrastaa ihan elävässä elämässäkin.

        Mutta eikös roolittomia ihmisiä kuitenkin ole, lapset, monet taiteilijat, jollakin tavoin radaltaan suistuneet ?


      • demeter1
        eppu2 kirjoitti:

        Demeter

        Tuota olen kanssa ajatellut, että heijastetaan omia ongelmia.
        Liekö siinä sopassa myös jonkinlaista kateutta mukana, kun pitää yrittää leimata toista joksikin.
        Tekstisi oli hyvä.

        Noin minäkin sen tulkitsen, eppu2. Joskus miettinyt auttaisiko tiedostaminen mitään. Siis jos tunnustaisi oman kateutensa ja hyväksyisi sen, niin tarvisko silloin noita
        kiviä heitellä ?
        Ja kun se kateus on monta kertaa pelkkää luulotteluakin. Näkee sellaista, mitä ei ehkä olekaan.


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Noin minäkin sen tulkitsen, eppu2. Joskus miettinyt auttaisiko tiedostaminen mitään. Siis jos tunnustaisi oman kateutensa ja hyväksyisi sen, niin tarvisko silloin noita
        kiviä heitellä ?
        Ja kun se kateus on monta kertaa pelkkää luulotteluakin. Näkee sellaista, mitä ei ehkä olekaan.

        Joskus tuntuu siltä, että jokuset ihan tarkoituksellakin näkee mitä ei olekaan.
        Juu ja aina kannattaisi katsoa ensin oman pään sisään, mitä siellä oikeasti on, ennenkuin osoittelee toista.


      • tehtävä, olla
        demeter1 kirjoitti:

        Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys, onko mahdollista olla ilman roolia. (Rea Listinen).

        Itse olen tottunut ajattelemaan, että roolittomuus on sama asia kuin haavoittuvuus, mutta tässä ollaan tietysti sellaisella alueella, missä voidaan puhua samasta asiasta eri sanoin.

        Siitä olen kyllä samaa mieltä, että täällä on täysin mahdollista luoda itsestään sellainen kuva, joka voi puoltaa suuntaan tai toiseen. Ja tätä kai voidaan harrastaa ihan elävässä elämässäkin.

        Mutta eikös roolittomia ihmisiä kuitenkin ole, lapset, monet taiteilijat, jollakin tavoin radaltaan suistuneet ?

        Eläessään ihmisellä on rooli, kuolleella ei muuta roolia kuin olla kuollut.


      • demeter1
        eppu2 kirjoitti:

        Joskus tuntuu siltä, että jokuset ihan tarkoituksellakin näkee mitä ei olekaan.
        Juu ja aina kannattaisi katsoa ensin oman pään sisään, mitä siellä oikeasti on, ennenkuin osoittelee toista.

        Niin, eppu2. Meitä on moneksi ja jotkut ilmeisesti saavat virtaa tuosta melskeestä. Kohtuullinen melske voi parhaimmillaan saada kielen kannat liikkeelle itse kultakin, mutta hyökkäys samoja henkilöitä kohtaan tuntuu epäoikeudenmukaiselta ja jos siitä ei koskaan synny minkään asteen vuoropuhelua, siitä ei kukaan taida oppia mitään.

        Olen kyllä sitä mieltä, että jos halutaan, täällä osataan olla eri mieltä asioista ilman näitä henkilöön meneviä tölväisyjä ja silloin keskustelu on ihan virkistävää, jopa voimaannuttavaa...


      • demeter1
        tehtävä, olla kirjoitti:

        Eläessään ihmisellä on rooli, kuolleella ei muuta roolia kuin olla kuollut.

        Jaa-a. Saatat olla oikeassa. Kun ihminen alkaa ajatella ja nimetä asioita, hänellä on sitten ainakin ihmisen rooli Vai ?


      • puskaantunut
        demeter1 kirjoitti:

        Niin, eppu2. Meitä on moneksi ja jotkut ilmeisesti saavat virtaa tuosta melskeestä. Kohtuullinen melske voi parhaimmillaan saada kielen kannat liikkeelle itse kultakin, mutta hyökkäys samoja henkilöitä kohtaan tuntuu epäoikeudenmukaiselta ja jos siitä ei koskaan synny minkään asteen vuoropuhelua, siitä ei kukaan taida oppia mitään.

        Olen kyllä sitä mieltä, että jos halutaan, täällä osataan olla eri mieltä asioista ilman näitä henkilöön meneviä tölväisyjä ja silloin keskustelu on ihan virkistävää, jopa voimaannuttavaa...

        Tyhmyyttäni ja lapsellisuuttani tunnen vain, että täälläkin saa vain sitä, mitä muille jakaa.
        Tällaisena takarivin taavina ei saa tuskin mitään huomiota, eikä ole mitään tarvetta eikä halua, saati häpyä riidellä kenenkään kanssa, eikä rääpiä muita.
        Halukkaita on ilman minuakin.


      • puskaantunut kirjoitti:

        Tyhmyyttäni ja lapsellisuuttani tunnen vain, että täälläkin saa vain sitä, mitä muille jakaa.
        Tällaisena takarivin taavina ei saa tuskin mitään huomiota, eikä ole mitään tarvetta eikä halua, saati häpyä riidellä kenenkään kanssa, eikä rääpiä muita.
        Halukkaita on ilman minuakin.

        Puskaantunut

        Onks sulla mitään tietoa ton häpyä sanan merkityksestä juuri tossa käyttämässäsi muorossa?
        Mistä tulee jne.


      • demeter1
        puskaantunut kirjoitti:

        Tyhmyyttäni ja lapsellisuuttani tunnen vain, että täälläkin saa vain sitä, mitä muille jakaa.
        Tällaisena takarivin taavina ei saa tuskin mitään huomiota, eikä ole mitään tarvetta eikä halua, saati häpyä riidellä kenenkään kanssa, eikä rääpiä muita.
        Halukkaita on ilman minuakin.

        Noin minäkin tahtoisin uskoa, että sitä saa mitä tilaa, mutta olen edelleen sitä mieltä, että tahallinen tai tahaton väärin ymmärtäminen on täällä hyvin yleistä ja sen tuntevat nahoissaan ennen muuta ne, jotka kirjoittavat paljon ja vielä samalla nimmarilla.
        Sehän on tietysti oma valinta eikä siitä voi syyttää kuin itseään.

        Olen kyllä sitä mieltä, että jokaisella on täällä oma merkityksensä, myös niillä, jotka eivät tahdo näkyä, eivätkä juuri kirjoittele. Jos he eivät tunne tarvetta ilkeilyyn, he rakentavat yhteistä yritystä hiljaisella tavalla.


      • demeter1
        demeter1 kirjoitti:

        Noin minäkin tahtoisin uskoa, että sitä saa mitä tilaa, mutta olen edelleen sitä mieltä, että tahallinen tai tahaton väärin ymmärtäminen on täällä hyvin yleistä ja sen tuntevat nahoissaan ennen muuta ne, jotka kirjoittavat paljon ja vielä samalla nimmarilla.
        Sehän on tietysti oma valinta eikä siitä voi syyttää kuin itseään.

        Olen kyllä sitä mieltä, että jokaisella on täällä oma merkityksensä, myös niillä, jotka eivät tahdo näkyä, eivätkä juuri kirjoittele. Jos he eivät tunne tarvetta ilkeilyyn, he rakentavat yhteistä yritystä hiljaisella tavalla.

        Tuo vastaus oli siis puskaantunelle...


      • puskaantunut
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Puskaantunut

        Onks sulla mitään tietoa ton häpyä sanan merkityksestä juuri tossa käyttämässäsi muorossa?
        Mistä tulee jne.

        Tottakai on, en ole hävytön enkä tiedoton. Mietin, käyttäisinkö rääpyä-sanaa.

        "häveliäisyys

        Käyttäytymisessänne ei ole mitään häpyä."

        http://fi.wiktionary.org/wiki/häpy


      • puskaantunut kirjoitti:

        Tottakai on, en ole hävytön enkä tiedoton. Mietin, käyttäisinkö rääpyä-sanaa.

        "häveliäisyys

        Käyttäytymisessänne ei ole mitään häpyä."

        http://fi.wiktionary.org/wiki/häpy

        Huonosti kysyin,kuka ja miks on joskus keksinyt ton kysymyksen ,mitä tekemistä ulkosynnyttimillä on käytöstapojen kanssa.
        Taitaa mennä vaikeeks, olkoon ,mietitään jotain tärkeempää.


      • Lullanlei
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Puskaantunut

        Onks sulla mitään tietoa ton häpyä sanan merkityksestä juuri tossa käyttämässäsi muorossa?
        Mistä tulee jne.

        Minäkin kompastuin tuohon... hupsankeikkaa.


      • +++

      • +++

      • Lullallei
        Lullanlei kirjoitti:

        Minäkin kompastuin tuohon... hupsankeikkaa.

        Meil päin häpyä tarkoitti pyhää.


      • +++ kirjoitti:

        Kai ulkosynnyttimien julkinen esittely katsotaan häpeäsi.
        Varsinkin, jos pomppii tramboliinilla.

        Plussalle
        Näin Turun puolen ihmisenä ton jutun ja hävyn vois kääntää helposti tosi vaikeeks.
        Jos silt olis kysytty et,eiks oo mitään häpyä?niin pomppija olis sanonu,juurihan mä sitä esittelen.
        Elikkä sil olis ollut häpyä,ihmeellist tää Suomen kieli.


      • Pirre*

        Olisiko kateutta, tai jotain huonoa itsetuntoa tuo sinun mollaamisesi, - tai jotkut vaan ovat ilkeitä ihan syntyessään, parasta olisi kai vain kasvattaa paksu nahka paloma.


      • Lullanlei kirjoitti:

        Minäkin kompastuin tuohon... hupsankeikkaa.

        KOmpastui häpyyn?sillai.
        Mä muuten sijoitin kirpparilla 1,5e runokirjaan ja heti sattu mulle ja palstalle sopiva tuntemattoman riimitys.
        Ei aina meil kekrit kestä.


      • Lullallei
        koti-kiusattu kirjoitti:

        KOmpastui häpyyn?sillai.
        Mä muuten sijoitin kirpparilla 1,5e runokirjaan ja heti sattu mulle ja palstalle sopiva tuntemattoman riimitys.
        Ei aina meil kekrit kestä.

        Siis ihan vaan sanallisesti, ei niin isoja leuhakkeita häppäreitä ole että oikeasti.
        Miun plikka pitää kekriä kyllä. Hää opiskelee sellasta kaikkee.
        Meillä on jossain Pallen vihkosia (isä-vainaa niitä keräs). Pitäis löytää jostain.


      • demeter1 kirjoitti:

        Roolin ? Entä jos ei valitse roolia vaan päättää olla oma itsensä ? Silloin on eri tavoin haavoittuva kuin roolin suojassa.
        (Rea Listinen)

        Tuon allekirjoitan minäkin. En ole koskaan koennut tarvitsevani mitään roolia. Ehkä juuri tuon roolin puuttuminen tekee minut herkkähipiäiseksi.
        Päätin jo kauan sitten kun otin vasta ensi askeleitani foorumeilla että tuo roolien kanssa pelaaminen ei ole mun juttuni.


      • €--
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuon allekirjoitan minäkin. En ole koskaan koennut tarvitsevani mitään roolia. Ehkä juuri tuon roolin puuttuminen tekee minut herkkähipiäiseksi.
        Päätin jo kauan sitten kun otin vasta ensi askeleitani foorumeilla että tuo roolien kanssa pelaaminen ei ole mun juttuni.

        Rooli sanalla voi ymmärtää monta eri asiaa, tekemisisämme olemme jossain roolissa esim, työssä tehtävässä...


      • Lullallei
        Lullallei kirjoitti:

        Siis ihan vaan sanallisesti, ei niin isoja leuhakkeita häppäreitä ole että oikeasti.
        Miun plikka pitää kekriä kyllä. Hää opiskelee sellasta kaikkee.
        Meillä on jossain Pallen vihkosia (isä-vainaa niitä keräs). Pitäis löytää jostain.

        Et miekii oon nyt nii epäselko. Meil sanottii kekriä keyriksi. Sillo teurastettiin sika ja piettiin kyläjuhlat.
        Eikö siulle oo mikkää häpyä?
        Ei mitään häpyä?

        Pete Parkkonen ja Matti Puro saivat tään eukon piän sekasin.


      • .mollis
        €-- kirjoitti:

        Rooli sanalla voi ymmärtää monta eri asiaa, tekemisisämme olemme jossain roolissa esim, työssä tehtävässä...

        Niin, kyllä minulla on äidin, mummon ja vaimon roolit. Niiden käsikirjoituksen olen oppinut selkäytimestä ja kantapään kautta.
        Ei onnistuis minulta täällä palstalla roolin pitäminen, ei pitäis pokka.


      • ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuon allekirjoitan minäkin. En ole koskaan koennut tarvitsevani mitään roolia. Ehkä juuri tuon roolin puuttuminen tekee minut herkkähipiäiseksi.
        Päätin jo kauan sitten kun otin vasta ensi askeleitani foorumeilla että tuo roolien kanssa pelaaminen ei ole mun juttuni.

        Eiköhän se ole täällä muodostunut jokaiselle oma rooli ihan tietämättään ja tahtomattaan.


      • €erolta öitä vaan
        .mollis kirjoitti:

        Niin, kyllä minulla on äidin, mummon ja vaimon roolit. Niiden käsikirjoituksen olen oppinut selkäytimestä ja kantapään kautta.
        Ei onnistuis minulta täällä palstalla roolin pitäminen, ei pitäis pokka.

        Missä roolissa toimit mieluiten vai tilanteen mukaan roolissa pärjää parhaiten kun on oma itsensä eikä esitä jaaa niin jos on jossain teatterissa jaaa teatteria tää elämä taitaa olla olkoon.


      • .mollis
        €erolta öitä vaan kirjoitti:

        Missä roolissa toimit mieluiten vai tilanteen mukaan roolissa pärjää parhaiten kun on oma itsensä eikä esitä jaaa niin jos on jossain teatterissa jaaa teatteria tää elämä taitaa olla olkoon.

        Viime viikon puusavotta sai niskani niin kipeäksi ettei minusta nyt ole mihinkään muuhun rooliin kuin päätä paikoillaan pitämiseen. Siinähän sitä onkin. Onneksi tuolla pään sisällä ei oikein liikahda mikään, pysyy paikoillaan helpommin.


      • €erolta öitä vaan kirjoitti:

        Missä roolissa toimit mieluiten vai tilanteen mukaan roolissa pärjää parhaiten kun on oma itsensä eikä esitä jaaa niin jos on jossain teatterissa jaaa teatteria tää elämä taitaa olla olkoon.

        Mie oon mieluiten omassa vajavaisessakin roolissa, siin on hyvä olla, pää-asiassa. Eipähän kukaan odota liikoja ja ilalla on puhas päänalunen. Siis voipi sanoa et on oman näytelmänsä pääroolissa.


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Mie oon mieluiten omassa vajavaisessakin roolissa, siin on hyvä olla, pää-asiassa. Eipähän kukaan odota liikoja ja ilalla on puhas päänalunen. Siis voipi sanoa et on oman näytelmänsä pääroolissa.

        Niinpä. Vuorosanoja ei tarvii opetella. Mennä puuskuttaa vaan eteenpäin.


      • miksi?
        Rea Listinen kirjoitti:

        Jokainen täällä vapaaehtoisesti valitsee haluamansa roolin.
        Ei se ole kenenkään vika.

        Tuo on täyttä valetta. Täällä vanhastaan olevilla on rooli ja uudet, roolittomat haukutaan ja ajetaan pois ja pestään kädet tuolla muka rooliin asettumisella.


      • mulkukka soitti
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Plussalle
        Näin Turun puolen ihmisenä ton jutun ja hävyn vois kääntää helposti tosi vaikeeks.
        Jos silt olis kysytty et,eiks oo mitään häpyä?niin pomppija olis sanonu,juurihan mä sitä esittelen.
        Elikkä sil olis ollut häpyä,ihmeellist tää Suomen kieli.

        Voi mulkku sun puheitas.


      • vaille huomioo ?
        mulkukka soitti kirjoitti:

        Voi mulkku sun puheitas.

        Mikäs sua viituttaa?


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa-a. Saatat olla oikeassa. Kun ihminen alkaa ajatella ja nimetä asioita, hänellä on sitten ainakin ihmisen rooli Vai ?

        Ihmisellä on eläessään montakin roolia.
        On lapsen rooli, teinin rooli, äidin/isän rooli. mummon/vaarin rooli, työrooli.
        Elämäntilanteesta johtuen.
        Voihan kulloisenkin roolin sisällä olla ihan oma itsensä. Eri asia, jos teeskentelee jotain, mitä ei ole.
        Roolit muuttuvat, ihminen muuttuu iän karttuessa, elämänkokemuksen lisääntyessä.


      • demeter1

        Nii-in. Tuossa taitaa olla pähkinänkuoressa analyysi meidän joukosta ja tavasta käyttäytyä tällaisella foorumilla. (Paloma).

        Surku, kun yhä enemmän meidänkin ikäisten kontakteista siirtyy nettiin. Tämän kuulin vanhusseminaarissa viime viikolla.

        Jonkinasteinen turhautuminen taitaa olla tämän go-go-sukupolven pandemia.
        Virtaa on vielä, mutta ei ehkä sitä foorumia, missä päteä. Siksi käydään niiden kimppuun, jotka näyttävät löytäneen paikkansa, säilyttäneen kiinnostuksensa elämään ja toisiin ihmisiin.

        Tuo ilmiö pätee tietysti joka puolella, täällä kun ei ole normaaleja pidäkkeitä, se näkyy selkeämmin.

        Tästä kaikesta huolimatta - tai ehkä sen vuoksi - olen itse saanut täältä paljon: tutustua erilaisiin ihmisiin, seurata heidän elämäänsä, kuulla heidän ajatuksiaan, heidän tarinaansa, osallistua itsekin - vaikka joskus naljailun ja piikittelyn saattelemana. Mutta sellaista elämä on - sånt är livet vai oliko se sålt ?..))


      • demeter1
        eppu2 kirjoitti:

        Ihmisellä on eläessään montakin roolia.
        On lapsen rooli, teinin rooli, äidin/isän rooli. mummon/vaarin rooli, työrooli.
        Elämäntilanteesta johtuen.
        Voihan kulloisenkin roolin sisällä olla ihan oma itsensä. Eri asia, jos teeskentelee jotain, mitä ei ole.
        Roolit muuttuvat, ihminen muuttuu iän karttuessa, elämänkokemuksen lisääntyessä.

        Juu, eppu2, mutta mistä ne roolit tulevat, kuka ne määrittää ? Perinne, lähipiiri vai peräti valtaa pitävät ?

        Mulla on sellainen idea, että jos se roolin sisällä oleva minuus on aika iso, se pistää heti muiden silmään ja sitä vastaan hyökätään. Ollaan ikään kuin nyreitä siitä, että joku ei pysy ruodussa...


      • .mollis kirjoitti:

        Niinpä. Vuorosanoja ei tarvii opetella. Mennä puuskuttaa vaan eteenpäin.

        Nii, tai joutuu niitä vuorosanoja joskus siin mielessä miettimään et miten parhaiten ois oma ittensä :). Tai sais sanottua silain et tulis oikein ymmärretyksi.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Eiköhän se ole täällä muodostunut jokaiselle oma rooli ihan tietämättään ja tahtomattaan.

        Taitaa olla niin että meillä on itsestämme tietty mielikuva ja "rooli" se taas voi näiden palstakirjoitusten perusteella tai joistain muista syistä olla toisilla täällä kirjoittajilla ihan eri.


      • demeter1
        demeter1 kirjoitti:

        Nii-in. Tuossa taitaa olla pähkinänkuoressa analyysi meidän joukosta ja tavasta käyttäytyä tällaisella foorumilla. (Paloma).

        Surku, kun yhä enemmän meidänkin ikäisten kontakteista siirtyy nettiin. Tämän kuulin vanhusseminaarissa viime viikolla.

        Jonkinasteinen turhautuminen taitaa olla tämän go-go-sukupolven pandemia.
        Virtaa on vielä, mutta ei ehkä sitä foorumia, missä päteä. Siksi käydään niiden kimppuun, jotka näyttävät löytäneen paikkansa, säilyttäneen kiinnostuksensa elämään ja toisiin ihmisiin.

        Tuo ilmiö pätee tietysti joka puolella, täällä kun ei ole normaaleja pidäkkeitä, se näkyy selkeämmin.

        Tästä kaikesta huolimatta - tai ehkä sen vuoksi - olen itse saanut täältä paljon: tutustua erilaisiin ihmisiin, seurata heidän elämäänsä, kuulla heidän ajatuksiaan, heidän tarinaansa, osallistua itsekin - vaikka joskus naljailun ja piikittelyn saattelemana. Mutta sellaista elämä on - sånt är livet vai oliko se sålt ?..))

        Koko joukko viestejä poistui - kiitos tämän viestipuun. Tekniikka on mikä on.

        Harmittaa vähän. Ikävästä liikkeelle lähdöstä huolimatta keskustelu oli minusta napakkaa, värikästä ja selkeästi argumentoivaa. Olisi lukenut mielellään toiseenkin kertaan...


      • ent. siivoojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Taitaa olla niin että meillä on itsestämme tietty mielikuva ja "rooli" se taas voi näiden palstakirjoitusten perusteella tai joistain muista syistä olla toisilla täällä kirjoittajilla ihan eri.

        Totta puhuen täällä ei saa olla tarkalleen oma itsensä, sillä se on sääntöjen vastaista. Pakko vetää ainakin sellaista puolijeesuksen roolia.


      • demeter1
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Totta puhuen täällä ei saa olla tarkalleen oma itsensä, sillä se on sääntöjen vastaista. Pakko vetää ainakin sellaista puolijeesuksen roolia.

        Ei se jeesustelukaan mitään takaa..)) Silloin haukutaan tekopyhyydestä.
        Jessen kaverikin taitaa olla eniten haukuttujen listalla...
        Hymiötkin ärsyttää monia...


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Totta puhuen täällä ei saa olla tarkalleen oma itsensä, sillä se on sääntöjen vastaista. Pakko vetää ainakin sellaista puolijeesuksen roolia.

        Ai ninkö pahsti on asiat?


      • ent. siivoojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ai ninkö pahsti on asiat?

        Etkö tosiaan ole huomannut? Johan siitä kertoo kaikki poistojen määrätkin. Sääntöjen vastaista, jos joku on ollut oma itsensä.


      • demeter1 kirjoitti:

        Koko joukko viestejä poistui - kiitos tämän viestipuun. Tekniikka on mikä on.

        Harmittaa vähän. Ikävästä liikkeelle lähdöstä huolimatta keskustelu oli minusta napakkaa, värikästä ja selkeästi argumentoivaa. Olisi lukenut mielellään toiseenkin kertaan...

        Demeter1, taas kerran lapsi lensi kankaalle pesuveden kera. Viestipuussa oli monta mielenkiintoista ja selvästikin palstaa rakentavaa ja vahvistavaa viestiä, jotka nyt lensivät unohduksen allikkoon.
        No se siitä, seuraavan keran tarvii katsoa että ei laita itselleen tärkeitä viestejä jonkun mollauksen perään. Mutta....mutta....eihän nämä viestit olleet vastauksia siihen loukkaavaan viestiin, muistaakseni? En ole kyllä aivan perillä tuosta teksniikasta. Oletin että jos esim joku viesti on loukkaava ja se poistetaan kaikki viestit jotka ovat tulleet sen perään vasyauksina poistuvat myös, mutta nyt lähti kyllä muutakin roskikseen.
        Siis, kerran vielä kiitos luotsille loukkaavan viestin poistosta, mutta oliko pakko ottaa pois kaikki muutkin aiheeseen liityvä, jonka muutkin kuin minä koimme mielenkiintoiseksi ja rakentavaksi keskusteluksi?


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ai ninkö pahsti on asiat?

        Nimimerkki "kokemusta on" tilittää tuntojaan..))

        Eikä mitenkään pahasti. Vain elämää...


      • demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Demeter1, taas kerran lapsi lensi kankaalle pesuveden kera. Viestipuussa oli monta mielenkiintoista ja selvästikin palstaa rakentavaa ja vahvistavaa viestiä, jotka nyt lensivät unohduksen allikkoon.
        No se siitä, seuraavan keran tarvii katsoa että ei laita itselleen tärkeitä viestejä jonkun mollauksen perään. Mutta....mutta....eihän nämä viestit olleet vastauksia siihen loukkaavaan viestiin, muistaakseni? En ole kyllä aivan perillä tuosta teksniikasta. Oletin että jos esim joku viesti on loukkaava ja se poistetaan kaikki viestit jotka ovat tulleet sen perään vasyauksina poistuvat myös, mutta nyt lähti kyllä muutakin roskikseen.
        Siis, kerran vielä kiitos luotsille loukkaavan viestin poistosta, mutta oliko pakko ottaa pois kaikki muutkin aiheeseen liityvä, jonka muutkin kuin minä koimme mielenkiintoiseksi ja rakentavaksi keskusteluksi?

        Mun mielestä kaikki poistot olivat vastauksia tuohon samaan viestiin. Niin paljon se puhutti...Paloma


      • häh?
        demeter1 kirjoitti:

        Nimimerkki "kokemusta on" tilittää tuntojaan..))

        Eikä mitenkään pahasti. Vain elämää...

        Missä?


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Juu, eppu2, mutta mistä ne roolit tulevat, kuka ne määrittää ? Perinne, lähipiiri vai peräti valtaa pitävät ?

        Mulla on sellainen idea, että jos se roolin sisällä oleva minuus on aika iso, se pistää heti muiden silmään ja sitä vastaan hyökätään. Ollaan ikään kuin nyreitä siitä, että joku ei pysy ruodussa...

        Demeter

        Kaikki nuo mainitsemasi määrittävät rooleja. Syntyy ´´muotteja´´ ja jos muotista paljon poikkeaa, siittä voi saada hyökkäyksiä.
        Se ´´pistää silmään´´ niinkuin sanoit.
        Jokainen kuljettaa mukanaan useampaakin roolia, jokainen omalla tavallaan.
        Kuitenkin mielestäni pitäisi loppupeleissä itse päättää millä tavalla kunkin roolin kantaa.
        Muista kyllä, kun nuorempana ei ollut vielä omaa minuuttaan löytänyt, oli epävarma siitä, miten pitäisi olla.
        Vanhempana sen keksin. Olen oma itseni.


      • demeter1 kirjoitti:

        Ei se jeesustelukaan mitään takaa..)) Silloin haukutaan tekopyhyydestä.
        Jessen kaverikin taitaa olla eniten haukuttujen listalla...
        Hymiötkin ärsyttää monia...

        Niin, taitaa olla että olit niin tai näin, aina on jollain sanomista. Jessen kaveriin ei taida haukun hammas pystyä, minä en ymmärrä mikä vika hymiöissä on? Jos ihminen hymyilee paljon luonnossa ja haluaa olla oma issensä, miksei se saisi näkyä myös kirjoituksissa?

        Siis aina on joku jota ärsyttää. Mutta tuokohan kukaan sitä normielämässä näin hanakasti esiin kuin täällä?


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Etkö tosiaan ole huomannut? Johan siitä kertoo kaikki poistojen määrätkin. Sääntöjen vastaista, jos joku on ollut oma itsensä.

        Minä en ehdi lukemaan läheskään kaikkia tekstejä mitä tänne kirjoitetaan. Joksu jos alan vatsaamaan johonkin niin huomaan et koko ketju on häippässyt jonnekin milloin minnekin.

        Normistihan se menisi näin et jos haluat pysyä palstalla, joudut kuitenkin jollain lailla sopeutumaan. Pakotetaanko siinä johonkin rooliin sitten vai?


      • demeter1 kirjoitti:

        Mun mielestä kaikki poistot olivat vastauksia tuohon samaan viestiin. Niin paljon se puhutti...Paloma

        Paloma ja demeter, olen nähnyt kyllä ennenkin kun välistä on voitu poistaa viestejä ilman että kaikki muu lähtee siitä perästä. Mutta jos sen yhden törkeän viestin poisto vaati sen että muutkin meni, niin menköön.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Totta puhuen täällä ei saa olla tarkalleen oma itsensä, sillä se on sääntöjen vastaista. Pakko vetää ainakin sellaista puolijeesuksen roolia.

        Ent. siivoojaparka, ihan oikein ;D Luuta kuuluu lattialle, ei ympäri korvia :)))


      • kerkesin lukemaan
        hmp.f kirjoitti:

        Paloma ja demeter, olen nähnyt kyllä ennenkin kun välistä on voitu poistaa viestejä ilman että kaikki muu lähtee siitä perästä. Mutta jos sen yhden törkeän viestin poisto vaati sen että muutkin meni, niin menköön.

        Oli siinä luvalla sanottuna pari muutakin törkeää viestiä.


      • ent. siivoojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Minä en ehdi lukemaan läheskään kaikkia tekstejä mitä tänne kirjoitetaan. Joksu jos alan vatsaamaan johonkin niin huomaan et koko ketju on häippässyt jonnekin milloin minnekin.

        Normistihan se menisi näin et jos haluat pysyä palstalla, joudut kuitenkin jollain lailla sopeutumaan. Pakotetaanko siinä johonkin rooliin sitten vai?

        Kyllä siinä vähän pakoitetaa kiltin ja sivistyneen rooliin sellaisetkin, jotka eivät sitä omana itsenään jatkuvasti ole. En usko, että täällä kukaan on sellainen jatkuvasti myötäkarvaan silittelijä ja hymistelijä todellisessa elämässä. Niitäkin kyllä on nähty elämän varrella, mutta eivät herätä ainakaan minun mielenkiintoani.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä siinä vähän pakoitetaa kiltin ja sivistyneen rooliin sellaisetkin, jotka eivät sitä omana itsenään jatkuvasti ole. En usko, että täällä kukaan on sellainen jatkuvasti myötäkarvaan silittelijä ja hymistelijä todellisessa elämässä. Niitäkin kyllä on nähty elämän varrella, mutta eivät herätä ainakaan minun mielenkiintoani.

        Minulle on muodostunut sellainen käsitys että täällä nimenomaan kuuluisi olla sellainen myötäkarvaan silittelijä ja hymistelijä. Jos tuot esin rohkeasti omia eriäviä mielipiteistäsi saat niskaasi vaikka minkälaista syytöstä ja ei niin mairittelevaa herjausta :).Silloinkin kun mielipiteesi ei kohdistu suoraan kehenkään henkilönä vaan asiaan.

        Pitäsisi vissiin harjoitella sitä myötäkarvaan silittelyä ja hymistelyä ja samalla tuoda fiksusti julki mielipiteensä ja ajatuksensa. Rääväsuut ja ilkeilijät eivät minun mielenkiintoani herätä vaan fiksut, rauhalliset ja tasapainoiselta vaikuttavat kommentit asiasta herättävät minun arvostukseni. Ja hauskat uppoaa useinkin.


      • ent. siivoojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Niin, taitaa olla että olit niin tai näin, aina on jollain sanomista. Jessen kaveriin ei taida haukun hammas pystyä, minä en ymmärrä mikä vika hymiöissä on? Jos ihminen hymyilee paljon luonnossa ja haluaa olla oma issensä, miksei se saisi näkyä myös kirjoituksissa?

        Siis aina on joku jota ärsyttää. Mutta tuokohan kukaan sitä normielämässä näin hanakasti esiin kuin täällä?

        Tuostapa tuli mieleen ensitapaamiseni yhden parhaimman ystäväni kanssa.

        Oli taas joku sellainen päivä, mikähän se oli nimeltään, kun kaikkia kehoitettiin hymyilemään ja olemaan ystävällisiä kaikille ventovieraillekin ihmisille, joita vastaan käveli. Yleensä en sellaisiin hössötyksiin mene mukaan, sillä ei kukkokaan käskien laula. Silloin kuitenkin ajattelin kokeilla, minkä sävähdyksen se antaa.

        Töihin mennessä näin jonkun kaivelemassa postilaatikkoaan. Venytin aurinkoisimman hymyn naamalleni, minkä taisin ja toivotin "hyvää huomenta". Vastauksena tuli; "hah, painu helvettiin!" Ensimmäinen reaktioni oli epäillä kuuloani, mutta sitten pääsi ilmoille nauru. Jäi kiinnostamaan se ihminen, joka ei suostunut virnistelemään tyhjää ja uskalsi haistatta pahat sellaiselle teeskentelylle.

        Siitä on vuosia aikaa, montakohan lienee, mutta hän on nykyisin yksi luotettavimmista ystävistäni. Loppujen lopuksi hyvin hauska ja huumorintajuinen vaikkakin hyvin suoraviivainen ja aito ihminen.


      • ent. siivoojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Minulle on muodostunut sellainen käsitys että täällä nimenomaan kuuluisi olla sellainen myötäkarvaan silittelijä ja hymistelijä. Jos tuot esin rohkeasti omia eriäviä mielipiteistäsi saat niskaasi vaikka minkälaista syytöstä ja ei niin mairittelevaa herjausta :).Silloinkin kun mielipiteesi ei kohdistu suoraan kehenkään henkilönä vaan asiaan.

        Pitäsisi vissiin harjoitella sitä myötäkarvaan silittelyä ja hymistelyä ja samalla tuoda fiksusti julki mielipiteensä ja ajatuksensa. Rääväsuut ja ilkeilijät eivät minun mielenkiintoani herätä vaan fiksut, rauhalliset ja tasapainoiselta vaikuttavat kommentit asiasta herättävät minun arvostukseni. Ja hauskat uppoaa useinkin.

        No sitähän minä just sanoin, että täällä on pakko syrjäyttää oma itsensä ja ottaa palstarooli itselleen, että pysyy sääntöjen rajoissa.


      • demeter1
        häh? kirjoitti:

        Missä?

        Telkkarissa ainakin, sanovat (häh).

        Outoon kohtaan tuli mun vastaus. Vastasin siilirouvalle, joka ei minulta mitään kysynyt. Suomalainen on sellainen, joka vastaa kun ei kysytä...))


      • mrshedgehog eirek
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        No sitähän minä just sanoin, että täällä on pakko syrjäyttää oma itsensä ja ottaa palstarooli itselleen, että pysyy sääntöjen rajoissa.

        Ei mulla vaan. Minä olen srnverran yksioikoinen tyyppi et e jaksa teeskennellä tai vetää mitää roolia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etten voisi käyttäytyä ihmisittäin.


      • mrshedgehog eirek
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        No sitähän minä just sanoin, että täällä on pakko syrjäyttää oma itsensä ja ottaa palstarooli itselleen, että pysyy sääntöjen rajoissa.

        Ei mulla vaan. Minä olen srnverran yksioikoinen tyyppi et e jaksa teeskennellä tai vetää mitää roolia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etten voisi käyttäytyä ihmisittäin.


      • mrshedgehog eirek
        demeter1 kirjoitti:

        Telkkarissa ainakin, sanovat (häh).

        Outoon kohtaan tuli mun vastaus. Vastasin siilirouvalle, joka ei minulta mitään kysynyt. Suomalainen on sellainen, joka vastaa kun ei kysytä...))

        Nymmää kyllä putosin kärryltä, nimimerkki ihan vieras.........?


      • mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Ei mulla vaan. Minä olen srnverran yksioikoinen tyyppi et e jaksa teeskennellä tai vetää mitää roolia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etten voisi käyttäytyä ihmisittäin.

        En minäkään tunnista olevani vetämässä mitään "roolia" olen liian laiska sekä valehtelemaan että teeskentelemään: molemmat vaativat ponnistusta ja johdonmukaisuutta ja jonkinlaista paneutumista asiaan.
        On paljon helpompaa olla aivan oma "seko" itsensä ajattelematta sen kummemmin että "mitähän noi muutkin musta ajattelevat". Eli siis tulkitsen ton rooli-sanan aika kapeasti tässä yhteydessä.


      • €--
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Ei mulla vaan. Minä olen srnverran yksioikoinen tyyppi et e jaksa teeskennellä tai vetää mitää roolia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etten voisi käyttäytyä ihmisittäin.

        Tarkoitat pitäs yrittää esittää sitä mitä ei oo, se on kyllä vaikeeta nauramatta ei onnistu multa


      • niin?
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Ei mulla vaan. Minä olen srnverran yksioikoinen tyyppi et e jaksa teeskennellä tai vetää mitää roolia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etten voisi käyttäytyä ihmisittäin.

        Ja montako viestiäsi onkaan poistettu asiattomina?


      • kuis se noin?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En minäkään tunnista olevani vetämässä mitään "roolia" olen liian laiska sekä valehtelemaan että teeskentelemään: molemmat vaativat ponnistusta ja johdonmukaisuutta ja jonkinlaista paneutumista asiaan.
        On paljon helpompaa olla aivan oma "seko" itsensä ajattelematta sen kummemmin että "mitähän noi muutkin musta ajattelevat". Eli siis tulkitsen ton rooli-sanan aika kapeasti tässä yhteydessä.

        Silti olet joskus maininnut, että et ole sellainen kuin jotkut kirjoituksistasi päättelevät sinun olevan.


      • kuis se noin? kirjoitti:

        Silti olet joskus maininnut, että et ole sellainen kuin jotkut kirjoituksistasi päättelevät sinun olevan.

        Eikö se ole itsestään selvää että jotkut tulkitsevat lukemaansa omien ennakkoluulojensa ja päähänpinttymiensä valossa? En kyllä nyt jaksa alkaa tätä samaa viestisirkusta uudelleen. Se mitä me muista ajattelemme näiden lukemiemme viestien perusteella on jokaisen omalla vastuulla, ei siis kirjoittajan, vaan lukijan. Minä otan vastuun vain siitä mitä itse kirjoitan en siitä miten muut tulkitsevat lukemansa


      • mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

        Tarkoitat pitäs yrittää esittää sitä mitä ei oo, se on kyllä vaikeeta nauramatta ei onnistu multa

        Jos yrittäis, pitäis paneutua ka keskittyä, ja siihen olen täällä liian laiska. Siis en katso aiheelliseksi. Onko sulla hauskaa;)?


      • mrshedgehog eirek
        niin? kirjoitti:

        Ja montako viestiäsi onkaan poistettu asiattomina?

        No kerros montako, sinä olet ne varmaan suurella rakkaudella laskenut ;? En kuitenkaan usko että siinäkään suhteessa tilastoa johdan.


      • etiäpäin ja lujaa
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

        No kerros montako, sinä olet ne varmaan suurella rakkaudella laskenut ;? En kuitenkaan usko että siinäkään suhteessa tilastoa johdan.

        Miksi kannattaa juuttua moiseen.
        Palsta on keskustelupalsta, ei mikään kahdenkeskinen juttutupa.
        Kai täällä kannataa pitää mielessään, muidenkin kuin oma viihtyvyys?


      • mrshedgehog eirek
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Eikö se ole itsestään selvää että jotkut tulkitsevat lukemaansa omien ennakkoluulojensa ja päähänpinttymiensä valossa? En kyllä nyt jaksa alkaa tätä samaa viestisirkusta uudelleen. Se mitä me muista ajattelemme näiden lukemiemme viestien perusteella on jokaisen omalla vastuulla, ei siis kirjoittajan, vaan lukijan. Minä otan vastuun vain siitä mitä itse kirjoitan en siitä miten muut tulkitsevat lukemansa

        Hyvin kirjoitettu Paloma.


      • varjonyrkkeilijä
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu Paloma.

        Mitä muuta olisit kehdannut sanoa?


      • etiäpäin ja lujaa kirjoitti:

        Miksi kannattaa juuttua moiseen.
        Palsta on keskustelupalsta, ei mikään kahdenkeskinen juttutupa.
        Kai täällä kannataa pitää mielessään, muidenkin kuin oma viihtyvyys?

        Siksi koska:

        A. Tietääkseni tämä on keskustelupalsta ja kesksuteluhan syntyy siitä että vastataan toinen toisilleen.

        B. Minkä minä sille mahdan että tähän keskusteluun ei halua tämän useampi osallistua. En minä ainakaan ole sitä mitenkään rajoittanut, jos et nyt sitten sinäkään pyrkisi rajoittamaan.Nyt ollaan kuitenkin pysytty kutakuinkin aiheessa.

        Oletatkos jota sinun "ojennksesi" esimerkiski minulle lisäävät viihtyvyyttä palstalla. Mittepä oot mieltä?


      • ikävä kyllä
        häh? kirjoitti:

        Missä?

        Hymiöistä päätellen se jotain hauskaa varmaan oli, mutta kun me tosikot ei ymmärretä sitä huumoria.


      • kerkesin lukemaan kirjoitti:

        Oli siinä luvalla sanottuna pari muutakin törkeää viestiä.

        Huomenta, Sunshine. Ihan hitsin reilua nyt kaivella tikulla vanhaa kun ei voi tarkistaa ;)

        Äiti opetti meille mukuloille että ei saa koskaan arvostella toista ihmistä, vaan vain sitä mitä toinen tekee tai sanoo. Sitä mä harjoittelin poistetuissa viesteissä. Tarkista vaikka ;)) ai saakeli, ethän sä voi...


    • Viaton sivullinen

      Jos on koko ikänsä harjoitellut olisi paree jo tuntee ja tietää. Aika loppuu ja jää kesken. Olisi sääli jos itselleen tuntemattomana kuolisi.
      Koskaan ei itsestään kaikkea tiedä, ei tule tietämään. Tiedät vain sen minkä haluat
      ja minkä katsot tarvitsevasi. Mitähän kaikkea maailma on menettänyt.
      Toisen näkökulma on aina kiinnostava. Toiset ihmiset meitä muokkaa, ja sitten
      "nahkurin orsilla tavataan"

    • k...a

      En tunne olevani niin mahti-ihminen, että kiinnostaisin ihmisjoukkoja.
      Joten kölläilen ihan omassa itsearvossani, joka hyvin minulle riittää.
      Tykkään itsestäni, ihan arvostankin.
      Vaikken olekaan minä, minä ja minä.

    • Me kaikki lähdemme itsestämme ja ensi käden kokemuksesta liikkeelle kehittämään mielipiteitämme ja ajatuksiamme. Kuka ihme meistä toisen aivoilla ajattelee ja jonkun toisen sormilla näppäilee? Se on ainoa rehellinen tapa.

    • mimmimummi*

      Tulen itseni kanssa hyvin toimeen.....ja myös muiden ihmisten kanssa....

      "et ole se joksi itseäsi luulet..." kirjoitti Timo Kiiskinen ja Katri helena on kertonut näistä yliluonnollisista asioista .... Jokainen uskoo mihin uskoo....tässä toisenlainen näkemys..
      Laitan tähän laulun kun en löytänyt sanoja pelkästään.....liian "makeat" kuvat vaan.

      https://www.youtube.com/watch?v=jILaywl_d50

    • k/k

      Olen hyvinkin tietoinen et liiallinen itseltään vaatiminen ja toisilta myös on vikojani.
      Puhunkin pikkasen lohkomalla ja jutuissa on tinkimisen varaa.
      Liian avuliaskin olen ja siks monesti ilman omaa paitaa.
      Tarkka muisti tekstin suhteen aiheuttaa kummastusta kun innostun kyselemään .
      Onneks olen paljon omissa oloissani niin ei vaivaa toisia.
      Palstalla mut tunnetaan rusinoilla ruokittuna pehmeän leivän miehenä ja jos siltä näyttää niin näin se on.

    • Platoninen

      Voiko ihminen oppia tuntemaan itsensä ?
      Vain olemalla rehellinen ja aito. Muuta tieä ei ole sen tiesivät jo antiikin filosofit.

    • t.l.

      En osaa sanoa, mutta olen suorasukainen ja tämä on nuorempana ollut huonokin asia. Vanhemmiten olen oppinut ensin ajattelemaan mitä sanon ja pyrin tuomaan asiat fiksummin esille ketään loukkaamatta.
      Ei tunnu aralta, kun asiasta sanotaan. Paljon riippuu siitä miten jokin asia tuodaan esille, joko hyökkäämällä vai niinsanotusti rakentavasti. Tässä nyt jotakin itsestäni.

    • Mettis ei kirj

      Hieman vaikea kysymys vastattavaksi, mutta yritän tolkuttaa jotain järkeen käypää.

      Ainakin tiedän missä viihdyn ja missä en.

      Huomaan kyllä määrättyjä asioita, mutta en ihan kaikkea.

      Tietynlaista järkevyyttä omaan, mutta on paljon sellaisia asioita joista ei ole hajuakaan.

      En laita pahaksi arvosteluani, jos niihin on hyvät perusteet.

      Täytyy myöntää, että en ole täysin perillä itsestäni ja tilanteet ovat välillä muuttuvia, jolloin saatan käyttäytyä ääliömäisestikin, äh menee vaikeeksi ja täytyy lopettaa tämä analysointi.

    • att2

      En koskaan ole ajatellut kuinka muut ajattelevat koska se elämässä on vain ilmaa.

      Itsellini olen kuitenkin sanonut s..... hölmö.

    • €--

      Olen hereillä itsekseni, tai on talossa joku muukin hereillä kolinasta päätellen.
      Olen ite päättänyt lähteä maaseudulle enkä tuu takasi kaupunkiin joskus ensviikolla ei siihen toisten näkökulmat vaikuta oon sen verra hyvin perillä itsestäni joten etsikää jokin roolihahmo vaikka pekka ja pätkästä justiina myös.

      • Voi etää mää tykkään siitä Justiinan roolisa. Se on semmonen rhevän rehellinen tiukka mut kuitenki sillä on pohjimmiltaan hyvä sydän :).


      • tykkään
        mrshedgehog kirjoitti:

        Voi etää mää tykkään siitä Justiinan roolisa. Se on semmonen rhevän rehellinen tiukka mut kuitenki sillä on pohjimmiltaan hyvä sydän :).

        Justiina kaulin kädessä, siinä kuva seinällä muistuttumassa pojat tso tso


      • tykkään kirjoitti:

        Justiina kaulin kädessä, siinä kuva seinällä muistuttumassa pojat tso tso

        Nii, puuttuu vain teksti: Täällä määrään minä :)


      • tykkään
        mrshedgehog kirjoitti:

        Nii, puuttuu vain teksti: Täällä määrään minä :)

        Joo sopisi rouva 60 rooliin tehän ootte niiku justiinoita lyllertämässä


      • tykkään kirjoitti:

        Joo sopisi rouva 60 rooliin tehän ootte niiku justiinoita lyllertämässä

        Ketkä me? En voi puhua muusta kuin itseni puolesta mutta sopevalta tuntuu :))


      • tykkään
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ketkä me? En voi puhua muusta kuin itseni puolesta mutta sopevalta tuntuu :))

        Arvaas kuka sopisi talonmies Pikkaraiseksi mulle tuli yks palstalainen mieleen


      • -----
        tykkään kirjoitti:

        Arvaas kuka sopisi talonmies Pikkaraiseksi mulle tuli yks palstalainen mieleen

        Pikkaraisella on huonot hermot, ei sopisi.


      • tykkään kirjoitti:

        Arvaas kuka sopisi talonmies Pikkaraiseksi mulle tuli yks palstalainen mieleen

        No kuka? Kerros nyt mielipitees.


      • tykkään kirjoitti:

        Arvaas kuka sopisi talonmies Pikkaraiseksi mulle tuli yks palstalainen mieleen

        Sulle tykkään.
        Et muuten arvaakkaan miten monesti eräällä asuntoalueella olisin halunnut tehrä kuin Pikkarainen.
        Heittää ensin lätsä maahan ,ottaa sen päällä muutama steppiaskel ja temmata harja autosta ja hutkia, oikein primitiivireaktiolla.
        Mut mä vaan hymyilin ja lakaisin ,ei lapsukaiset 15v koskaan tajunneet miten lähellä elämänsä järkytystä he olivat.


      • tykkään
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Sulle tykkään.
        Et muuten arvaakkaan miten monesti eräällä asuntoalueella olisin halunnut tehrä kuin Pikkarainen.
        Heittää ensin lätsä maahan ,ottaa sen päällä muutama steppiaskel ja temmata harja autosta ja hutkia, oikein primitiivireaktiolla.
        Mut mä vaan hymyilin ja lakaisin ,ei lapsukaiset 15v koskaan tajunneet miten lähellä elämänsä järkytystä he olivat.

        Sieltähän Pikkarainen ilmestyi luutineen, joo 50 luvulla talkkarin homma oli toista kuin nykyään sai lapsia kaitsia kuin kukko tunkiolla.


    • Viaton sivullinen

      "€--"
      Älä nyt leikistä suutu ja itseäs piilota kuusen alle.
      Jos ei ala satamaan menen minäkin siskoni kans kotitaloon puita pilkkomaan,
      klapikoneella. Sisar toimii napinpainajana ja mie heilun pölkkyjen kimpussa.
      Tulee siinä sivussa kälätettyä koko suvun asiat. Sisar on hirveän kova puhumaan,
      minun on pyydettävä puheenvuoroa jos haluan jotain sanoa. Sisar on myös
      tietotoimisto. Toinen sisar on marjahullu ja kolmas ajelee moottoripyörällä.
      Yksinkö mökillä viihdyt, et kai. On viikko liian pitkä aika esittää yksinpuhelua.
      Ota pömpeli mukaan, tulee muuten meitä ikävä.

    • €ero

      Juuu' tabletti on aina muka se on mukavin matkassa, enkä nyt aivan yksin möksällä oo ja siellä on tekemistä ja sieniäkin vois katella jos ei noita hirvikärpäsiä ennee olis, pärjäillään päivittäin päivitellään.

    • Ex-palstalainen

      Olen tottunut kovaankin kritiikkiin. Itsekritiikkini on kuitenkin sitäkin kovempaa.

      • "Ex-palstalainen"

        Sinulla on oikea asenne.
        Pysyttele edelleenkin vaan taustalla, joskus ujosti nokkaisten.
        Muutenhan voi käydä niin, että juttujasi nolataan.
        Tämä aika ja paikka on vaativa aralle.

        H.


    • yksi monista

      En juuri vaivaa päätäni millainen olen, en tästä muuksi muutu enää. Välillä äreä mummeli joka viihtyy parhaiten yksin.
      Toinen puoleni on se minkä näytän useimmiten ulospäin, sosiaalinen ja helposti lähestyttävä. Minusta yleensä pidetään, vika on siinä että loittonen saavuttamattomiin jos joku tunkee liian lähelle.

    • bessie*

      Tietenkin olen perillä itsestäni. Tiedän kuka olen ja tiedän mitä teen ja tiedänpä erikseen asiaa pohtimatta senkin miksi teen.

      Useinkin minusta on oltu sitä mieltä, että on tuntunut paikat aralta jälkeen päin, ja toiseltakin ei sen puoleen. Valitettavan harvinaista nykyään, huoh.

    • Ainakin olen perillä itsessäni.
      Muillahan riittää sitten mielipiteitä vaikka ja kuinka.

      • demeter1

        Tuota kohti kai me kaikki pyritään, tulisilla. Kiva että sinuakin "näkee". Olenkin ihmetellyt...


      • demeter1 kirjoitti:

        Tuota kohti kai me kaikki pyritään, tulisilla. Kiva että sinuakin "näkee". Olenkin ihmetellyt...

        Välillä olen vähennellyt koko koneilua.
        Tästä voi tulla niin suuri ajan viejä, jos sen antaa viejä :)


      • demeter1
        tulisilla kirjoitti:

        Välillä olen vähennellyt koko koneilua.
        Tästä voi tulla niin suuri ajan viejä, jos sen antaa viejä :)

        Noin se on. On liian helppoa asettua koneen äärelle, jos toinen vaihtoehto kontaktintarpeeseen on lähteä soittelemaan ja järjestelemään tapaamisia..


      • demeter1 kirjoitti:

        Noin se on. On liian helppoa asettua koneen äärelle, jos toinen vaihtoehto kontaktintarpeeseen on lähteä soittelemaan ja järjestelemään tapaamisia..

        Miulla on vielä nuo silmät sellaiset ettei tykkää paljon koneella olosta.
        Sen olen nytkin taas huomannut kun parina päivänä ollut enemmän että, ei hyvä.
        Täytyis taas sammuttaa ihan kokonaan.


      • demeter1
        tulisilla kirjoitti:

        Miulla on vielä nuo silmät sellaiset ettei tykkää paljon koneella olosta.
        Sen olen nytkin taas huomannut kun parina päivänä ollut enemmän että, ei hyvä.
        Täytyis taas sammuttaa ihan kokonaan.

        Voi hitsi. Ei tämä säteily varmasti hyväksi ole. Ainakin silmät kuivuvat, ellei muuta.
        On se kovaa, tämä ihmisen kuluminen, mutta toiveissa on, että kroppa kestää meidän iän...))


    • -----

      Kääntäkää herran tähden levyä!

      • uh huh huu...ei...ei

        Tämä on kyllä paras narsismiketju kautta aikojen!
        Suuria sydämiä, syvää empatiaa, loputonta rakkautta kanssaihmisiä kohtaan ja viattomuuden puhdas, hulmuava viittaa antaa synninpäästön keskustelijoille.


      • -----
        uh huh huu...ei...ei kirjoitti:

        Tämä on kyllä paras narsismiketju kautta aikojen!
        Suuria sydämiä, syvää empatiaa, loputonta rakkautta kanssaihmisiä kohtaan ja viattomuuden puhdas, hulmuava viittaa antaa synninpäästön keskustelijoille.

        Mutta miksi juuttua vuorokausiksi samaan suosilmäkkeeseen.
        Nakrattaa.


      • eiks vaan?
        uh huh huu...ei...ei kirjoitti:

        Tämä on kyllä paras narsismiketju kautta aikojen!
        Suuria sydämiä, syvää empatiaa, loputonta rakkautta kanssaihmisiä kohtaan ja viattomuuden puhdas, hulmuava viittaa antaa synninpäästön keskustelijoille.

        Ja kaikki ihan omana itsenään suorastaan enkeleitä.


      • juutuupi
        eiks vaan? kirjoitti:

        Ja kaikki ihan omana itsenään suorastaan enkeleitä.

        Ihan väkisin tuli tippa silmään, kun tätä ketjua lueskelin!
        Melkein kieleni nahoitin.


      • äläitkeminäsuojelen
        juutuupi kirjoitti:

        Ihan väkisin tuli tippa silmään, kun tätä ketjua lueskelin!
        Melkein kieleni nahoitin.

        Uh, niin helppo on halveksia itseään, kun lukee extrapallokerhoa.


      • demeter1
        ----- kirjoitti:

        Mutta miksi juuttua vuorokausiksi samaan suosilmäkkeeseen.
        Nakrattaa.

        Siinä on se imu, suonsilmäkkeessä (------)..)) Ja jos jotakuta nakrattaa, niin hyvähän se vain on...


      • se extrapallokerho?
        äläitkeminäsuojelen kirjoitti:

        Uh, niin helppo on halveksia itseään, kun lukee extrapallokerhoa.

        Ketäs moiseen kerhoon mahtaa kuulua?


    • vallankulma

      Itsestään se paha pappikin saarnaa.

      Minä minä minä----näyttää olevan monelle tärkein

      • Hoi muumit laaksoon

        Lue aloitus niin näet että juuri siitä kysytään.


      • minäkö ?
        Hoi muumit laaksoon kirjoitti:

        Lue aloitus niin näet että juuri siitä kysytään.

        Jos tuntisikin oman minänsä, hokisiko minä minä, tuskin


      • olenko
        minäkö ? kirjoitti:

        Jos tuntisikin oman minänsä, hokisiko minä minä, tuskin

        Minä olen itselleni tärkein, kun teet jotain niin minä se olen, ei se tarkoita että pitäisi maailmalle toittaa


    • €ero

      Herreillä ihan itekseen hävisi rähmät silimistä kun kävin pihan perällä muailma näytti mustalta näin pimmeessä ja hitommoinen tuuli,
      Ketjussa on eriviä mielipiteitä meistä itsetutkiskelua kuka minä olen mutta pahasuovasti iliman aihetta ei saa toisesta pahhoo puhua jos vaikka leikkisästi jaaha kahvin keittoon kyllä päivä valakenoo pääsee päivän toimintoihin.

      • paskaalapsille

        kukassenytilmansyytäkenestäkäänpahaapuhuisikaikkeenonainasyynsäenemmänitsekehuatämäketjuolikuinitsetutkisteluaeikäeriäviämielipiteitävastaanotettuminähyvämuutpahatoliketjunsisältöniinkuinyleensäkinsamakaikuonaskeltenminäminäminäminä...


      • huomenta
        paskaalapsille kirjoitti:

        kukassenytilmansyytäkenestäkäänpahaapuhuisikaikkeenonainasyynsäenemmänitsekehuatämäketjuolikuinitsetutkisteluaeikäeriäviämielipiteitävastaanotettuminähyvämuutpahatoliketjunsisältöniinkuinyleensäkinsamakaikuonaskeltenminäminäminäminä...

        Asiaa puhuit mutta mutta henkähä välillä


      • Huomenta Eero
        Miut herättä ihan herätyskello, oi ettois niin makiasti vielä nukuttant. Mut ei auta kun muanie kutsuu vai tännään hieman erilainen päivä.

        Minäkin tykkäiain et puhuttaisiin hyvänsuovasti :). Eri mieltä saa olla, se ei ole pahansuopuutta ja henkilöön ei soisi mentävän.

        Kahvikuppi ensimmäinen siemaistu, nyt kaurapuuron syöntiin. Mukavoja päivätoimintoja.......kaikelle väelle.


      • paskaalapsille kirjoitti:

        kukassenytilmansyytäkenestäkäänpahaapuhuisikaikkeenonainasyynsäenemmänitsekehuatämäketjuolikuinitsetutkisteluaeikäeriäviämielipiteitävastaanotettuminähyvämuutpahatoliketjunsisältöniinkuinyleensäkinsamakaikuonaskeltenminäminäminäminä...

        Onkos eriävällä mielellä joku erilinen vatsaanottomekanismi vai mites se "vastaanotetaan" :)?Hymistelenö vai saako eriävälle mielipiteellekin oka eriävä mielipide, kas siinä pulma.


      • leikin varjolla :))
        mrshedgehog kirjoitti:

        Huomenta Eero
        Miut herättä ihan herätyskello, oi ettois niin makiasti vielä nukuttant. Mut ei auta kun muanie kutsuu vai tännään hieman erilainen päivä.

        Minäkin tykkäiain et puhuttaisiin hyvänsuovasti :). Eri mieltä saa olla, se ei ole pahansuopuutta ja henkilöön ei soisi mentävän.

        Kahvikuppi ensimmäinen siemaistu, nyt kaurapuuron syöntiin. Mukavoja päivätoimintoja.......kaikelle väelle.

        Saa kai sitä kettuilla, jos laittaa hymiön perään :))


      • aina ja kaikessa
        mrshedgehog kirjoitti:

        Onkos eriävällä mielellä joku erilinen vatsaanottomekanismi vai mites se "vastaanotetaan" :)?Hymistelenö vai saako eriävälle mielipiteellekin oka eriävä mielipide, kas siinä pulma.

        Vain kehumisia vastaanotetaan. Kehujat aina oikeassa, kriitikot aina väärässä :))


      • nou pulma nou
        mrshedgehog kirjoitti:

        Onkos eriävällä mielellä joku erilinen vatsaanottomekanismi vai mites se "vastaanotetaan" :)?Hymistelenö vai saako eriävälle mielipiteellekin oka eriävä mielipide, kas siinä pulma.

        Kun sitä eriävää mielipidettä haukutaan porukalla, niin se ei ole haukkumista, se on rakentavaa keskustelua. :)


      • aina ja kaikessa kirjoitti:

        Vain kehumisia vastaanotetaan. Kehujat aina oikeassa, kriitikot aina väärässä :))

        Meinaakko että kritiikin kohteen pitäisi hymistellen nieelmättä ottaa vastaan kritiikki. Ja silloin kritiikki ei ole minusta oikein, jos siinä menää toiseen henkilönä. Asioista voi asioina turista mut se että täällä heittää ilkeästi likaa toisen päälle ei ole kritiikkiä vaan häijyyttä. Sitä ei tarvitse ottaa vatsaan ihan puetksimati.


      • nou pulma nou kirjoitti:

        Kun sitä eriävää mielipidettä haukutaan porukalla, niin se ei ole haukkumista, se on rakentavaa keskustelua. :)

        Meinaakko että kritiikin kohteen pitäisi hymistellen nieelmättä ottaa vastaan kritiikki. Ja silloin kritiikki ei ole minusta oikein, jos siinä menää toiseen henkilönä. Asioista voi asioina turista mut se että täällä heittää ilkeästi likaa toisen päälle ei ole kritiikkiä vaan häijyyttä. Sitä ei tarvitse ottaa vatsaan ihan puretksimati.


      • leikin varjolla :)) kirjoitti:

        Saa kai sitä kettuilla, jos laittaa hymiön perään :))

        Nyt sie et ole oikhen ymmärtäny e et on hymiö perässä tarkoittaa ainakin minun tekstissä et se on heitetty huumorilla ja tarkoitettu joskus niinkin hienolta kuuluvaksi asiaksi kuin sarkasmiksi. Jos minä haluan kettuilla, siin ei todellakaan näy hymiöitä.


      • ;))
        mrshedgehog kirjoitti:

        Meinaakko että kritiikin kohteen pitäisi hymistellen nieelmättä ottaa vastaan kritiikki. Ja silloin kritiikki ei ole minusta oikein, jos siinä menää toiseen henkilönä. Asioista voi asioina turista mut se että täällä heittää ilkeästi likaa toisen päälle ei ole kritiikkiä vaan häijyyttä. Sitä ei tarvitse ottaa vatsaan ihan puretksimati.

        Niinnii. Vain kehumisia vastaanotetaan. :) Se kritiikki kyllä auttaisi toista siinä itsetutkistelussa, näkisi itsensä realistisemmin kun katselisi toisen silmin itseään. :)


      • ;))
        mrshedgehog kirjoitti:

        Nyt sie et ole oikhen ymmärtäny e et on hymiö perässä tarkoittaa ainakin minun tekstissä et se on heitetty huumorilla ja tarkoitettu joskus niinkin hienolta kuuluvaksi asiaksi kuin sarkasmiksi. Jos minä haluan kettuilla, siin ei todellakaan näy hymiöitä.

        Sitähän minä tarkoitin. :) Jos on hymiö, niin kettuilua ei katsota kettuiluksi vaan sarkastiseksi huunoriksi :)


      • ;))
        mrshedgehog kirjoitti:

        Meinaakko että kritiikin kohteen pitäisi hymistellen nieelmättä ottaa vastaan kritiikki. Ja silloin kritiikki ei ole minusta oikein, jos siinä menää toiseen henkilönä. Asioista voi asioina turista mut se että täällä heittää ilkeästi likaa toisen päälle ei ole kritiikkiä vaan häijyyttä. Sitä ei tarvitse ottaa vatsaan ihan puretksimati.

        Muuten sama kommentti kaksi kertaa, mutta viimeinen sana on toisessa puetksimati ja toisessa puretksimati. :)))

        Mikähän olisi se oikea versio? :)))))


      • ;)) kirjoitti:

        Sitähän minä tarkoitin. :) Jos on hymiö, niin kettuilua ei katsota kettuiluksi vaan sarkastiseksi huunoriksi :)

        Nohö, mikä vika siin on sitten? Jos se ei kerta ole ilikeilyksi tarkoitettu tai heitoksi johku henkilöön vaan asiaan?


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Nohö, mikä vika siin on sitten? Jos se ei kerta ole ilikeilyksi tarkoitettu tai heitoksi johku henkilöön vaan asiaan?

        Ja lieventääkö hymiönikki kaiken sun sanomas, heitit mitä vaan;)? Mut nyt miun velevollisuet kussuu joten elä oota enää tälle päivälle mun kommenttein, illalla ehkä voin siulle muutaman sanan ilahutukses heittää jooko ?


      • ;)) kirjoitti:

        Muuten sama kommentti kaksi kertaa, mutta viimeinen sana on toisessa puetksimati ja toisessa puretksimati. :)))

        Mikähän olisi se oikea versio? :)))))

        Nomää huomasin et siin ekassa oli kirotusvirihe joten korjasin sen toiseen kommentiin.Mtta se yksi sana ei muuta tuota muuta sisältöä.


      • ;)) kirjoitti:

        Niinnii. Vain kehumisia vastaanotetaan. :) Se kritiikki kyllä auttaisi toista siinä itsetutkistelussa, näkisi itsensä realistisemmin kun katselisi toisen silmin itseään. :)

        No katoppakö siinä on semmonen puluma et jos se kritiikki on heitetty sillain ilikiäsit ja satuttavasti, nousee vastaanottajala aian het vastarinta. Muta jos sillain nätisit asiasna koitat niin se otetTuo pätee ainaki meitsiin. Siis jos mulle tai minusta sanotaan jotenki seillai ilikiästi ja yrittetään saaha näyttämään joltain palstailkiönä, en semmoselle mielipitteelle anna mittää painoarvoa, katos kun mie itte tiiän et mie en mikkää pahis ole . Huomaa ei hymiötä tässä. Mutta nyt menox.


      • eiks nii? :)))))
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ja lieventääkö hymiönikki kaiken sun sanomas, heitit mitä vaan;)? Mut nyt miun velevollisuet kussuu joten elä oota enää tälle päivälle mun kommenttein, illalla ehkä voin siulle muutaman sanan ilahutukses heittää jooko ?

        Niin sillä on tapana tehdä. :) Kaikki on sallittua huunorin varjolla. :)


      • eiks nii? :))))) kirjoitti:

        Niin sillä on tapana tehdä. :) Kaikki on sallittua huunorin varjolla. :)

        Onko huunori eri kuin huumori?


      • on vissi ero
        mrshedgehog kirjoitti:

        Onko huunori eri kuin huumori?

        On on. Ihan eri juttu.

        Huumori on sellaista, mikä laittaa nauramaan muutkin kuin huumorin kertojan. Huunori on taas sellaista väkisin puristeltua huunoria, mikä naurattaa vain kertojaa itseään.


      • ,.,..
        on vissi ero kirjoitti:

        On on. Ihan eri juttu.

        Huumori on sellaista, mikä laittaa nauramaan muutkin kuin huumorin kertojan. Huunori on taas sellaista väkisin puristeltua huunoria, mikä naurattaa vain kertojaa itseään.

        Huumori-ihminen osaa nauraa huunorillekin.
        Ei ole tosikko, eikä mikään toinen esikko.


      • on vissi ero kirjoitti:

        On on. Ihan eri juttu.

        Huumori on sellaista, mikä laittaa nauramaan muutkin kuin huumorin kertojan. Huunori on taas sellaista väkisin puristeltua huunoria, mikä naurattaa vain kertojaa itseään.

        Oletkos omasta mielestäsi sitten humoristi, hunoristi vai tosikko?


      • ahvenainen
        mrshedgehog kirjoitti:

        Oletkos omasta mielestäsi sitten humoristi, hunoristi vai tosikko?

        Miltähän tuntuisi olla hanuristi


      • .mollis

        Tähän rätkäisen extra-terkut ja kiitokset €erolle tästä kesästä, kun sain liplatuksiasi sieltä saimaalta ja vastarannalta ;) Välillä meillä tais livetä jutut hyvänmaun rajoista, mutta kyllähän aikuiset hurttia huumoria kestävät (tai sitten ei).
        Laitahan veneesi huolella talviteloille.


      • ahvenainen kirjoitti:

        Miltähän tuntuisi olla hanuristi

        Oih, se ei varmaan voisi kovin hanurista ola, näin voisi kuvitella kun soittaakkaan ei osaa eikä ole kyllä haitariakaan.


      • on vissi ero
        ,.,.. kirjoitti:

        Huumori-ihminen osaa nauraa huunorillekin.
        Ei ole tosikko, eikä mikään toinen esikko.

        Ei pidä paikkaansa. Jos naurat huunorille, niin olet pelkästään huunori-ihminen.


      • hunoristi.
        on vissi ero kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Jos naurat huunorille, niin olet pelkästään huunori-ihminen.

        Sinä tunnut tosi tosikolta.
        Ei ole tuumaakan antaa väliä totisuudestaan.


    • .mollis

      Nyt jos minä olisin ilkeä, niin sanoisin, että taas tsättäillään.
      Mutta kun en oo, ja kun se keskustelu syntyy vain siitä, että vastataan toisen kommenttiin.

      No joopati joo, se on viimeinen vuorotteluvapaapäivä. Aion tehdä syksyisessä metsässä piiiitkän kävelylenkin ja käydä illemmalla joogassa.

      Huomenna sitten näen onko vuorotteluvapaalla kärsivällisyyteni kasvanut.

      Oikein mukavaa päivää kaikille ja olkaa armollisia itsellenne :)

      • demeter1

        Kiitos kiitos, mollis. Juu. Ja yritetään olla armollisia muillekin..))

        Ethän kuitenkaan hylkää meitå, vaikka työrupeamasi alkaa? Aktiiviset kirjoittajat ovat minun mieleeni - ja eipä täällä muita opi tuntemaankaan....Ja kun tunnetaan, ollaan jo "sisäpiiriläisiä"...)) Tsemppiä työmaalle !


      • .mollis
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos kiitos, mollis. Juu. Ja yritetään olla armollisia muillekin..))

        Ethän kuitenkaan hylkää meitå, vaikka työrupeamasi alkaa? Aktiiviset kirjoittajat ovat minun mieleeni - ja eipä täällä muita opi tuntemaankaan....Ja kun tunnetaan, ollaan jo "sisäpiiriläisiä"...)) Tsemppiä työmaalle !

        Kiitos, demeter1 :)
        Enhän mä teitä hylkää, olen koukuttunut. Toki varmasti palstakäynnit vähenee tai lyhenee. Älä sitten kadu toivotuksiasi kun joudut "kuuntelemaan" höpötyksiäni :-)


      • demeter1
        .mollis kirjoitti:

        Kiitos, demeter1 :)
        Enhän mä teitä hylkää, olen koukuttunut. Toki varmasti palstakäynnit vähenee tai lyhenee. Älä sitten kadu toivotuksiasi kun joudut "kuuntelemaan" höpötyksiäni :-)

        Eikös tämä ole molemminpuolista "höpötystä". Kodikkaastihan sinä juttelet ja asiaa..
        Ja se, että viihtyy palstalla, heijastuu ulospäinkin.


      • eppu2

        Mollis

        Työn iloa sitten vaan.


      • Mollikselle työn iloa. Olin itsekin joskus hamassa menneisyydessä vuorotteluvapaalla, puolen vuoden ajan. Yksi niistä suhteellisen harvoista täällä "Mustikassa" jotka ehtivät käyttää hyväkseen sitä mahdollisuutta joka oli voimassa kokeilumielessä vain parin vuoden ajan.

        Ainoa asia mitä kaduin oli etten ottanut kokonaista vuotta. Ajattelin säästää sitä tulevaisuuteen...

        Yritetään olla helliä sekä itselle että muille.


      • Nonii, kärsivällistä enimmäistä työpäivää :). Minäkin tässä mietin että mille sitä alkais vai alkaisko millekkään. Jonkin uudistumisen tarve tuntuu olevan mutta mitä se olisi, jaa-a. Häytynee miettiä ettei tule tehtyä hätiköityjä ratkaisuja.


      • .mollis
        eppu2 kirjoitti:

        Mollis

        Työn iloa sitten vaan.

        Kiitos eppu :)


      • .mollis
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mollikselle työn iloa. Olin itsekin joskus hamassa menneisyydessä vuorotteluvapaalla, puolen vuoden ajan. Yksi niistä suhteellisen harvoista täällä "Mustikassa" jotka ehtivät käyttää hyväkseen sitä mahdollisuutta joka oli voimassa kokeilumielessä vain parin vuoden ajan.

        Ainoa asia mitä kaduin oli etten ottanut kokonaista vuotta. Ajattelin säästää sitä tulevaisuuteen...

        Yritetään olla helliä sekä itselle että muille.

        Kiitos Paloma :)
        Tämän vuorotteluvapaan aikana löysin tämän palstan. Näin paljon maailmaa ja sain viettää aikaani lapsenlapsieni kanssa.


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Nonii, kärsivällistä enimmäistä työpäivää :). Minäkin tässä mietin että mille sitä alkais vai alkaisko millekkään. Jonkin uudistumisen tarve tuntuu olevan mutta mitä se olisi, jaa-a. Häytynee miettiä ettei tule tehtyä hätiköityjä ratkaisuja.

        Kiitos ja ihan extrakiitos monista hauskoista hetkistä Siilirouvalle :)

        Työkaverin kanssa puhuttiin pitkä puhelu. Paljon muutoksia on tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Mä yritän olla tönimättä siellä duunissa ketään.

        Uusi kampauskin on uudistumista tai se, että laittaakin levitteen sille leipäviipaleen toiselle puolelle, vaihteeksi ;)


      • .mollis kirjoitti:

        Kiitos ja ihan extrakiitos monista hauskoista hetkistä Siilirouvalle :)

        Työkaverin kanssa puhuttiin pitkä puhelu. Paljon muutoksia on tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Mä yritän olla tönimättä siellä duunissa ketään.

        Uusi kampauskin on uudistumista tai se, että laittaakin levitteen sille leipäviipaleen toiselle puolelle, vaihteeksi ;)

        Kuin myös itsellesi kiitokset.
        Minä kyl ajattelin jättää sen leivän kokonaan pois tai ainaskin vähentää :).


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Kuin myös itsellesi kiitokset.
        Minä kyl ajattelin jättää sen leivän kokonaan pois tai ainaskin vähentää :).

        No onhan sekin uudistumista jos syö vaan joka toisen leivän tai leipäpalasen ;)


      • .mollis kirjoitti:

        No onhan sekin uudistumista jos syö vaan joka toisen leivän tai leipäpalasen ;)

        Nii, Pieni muutos päivässä tekee jo ihmeitä. Minä oli kohta parikytävuotta sitten osa-aikalisällä 9kk.


    • Tuli vain mieleen tätä ketjua lukiessani että toi vanha sanonta kirjoittamisesta, lukemisesta ja luetun ymmärtämisestä ja vielä kirjoitetun tekstin tulkitsemisesta on aina yhtä ajankohtainen. Eli siis: minä kirjoitan ja otan vastuun omista kirjoituksistani. Tarkoittaa sitä että jos laitan hymiön, niin kyseessä on kevennys, hitunen sarkasmia, huumoria, itseironiaa, kieli-poskessa. Jos sanon että se oli tarkoitukseni, niin se on siinä.

      Lukijan vastuulla on ymmärtää teksti sellaisena miksi se on tarkoitettu. Voi kysyä tarkennusta, mutta lukijan ei kannata koskaan asettaa kirjoittajan alkuperäistä tarkoitusta kyseenalaiseksi, varsinkin jos kirjoittaja on jo vastannut kysymyksiin. Miksi yrittää turhaan pakottaa omaa tulkintaansa kirjoittajan tarkoittaman merkityksen yläpuolelle?

    • €--

      Kun on omaitsensä kirjoittessaankin niin ollaanko tuskin koska ei varmaan sitä mukisematta vastaan oteta, et parempi miettiä.

    • totuus/harha

      Kenelläkään ei ole todellista kuvaa itsestään, sen on tutkimus osoittanut.
      Muut ihmiset näkevät sinut toisin kuin luulet.

      • bessie*

        Jaa, ja ne muutko muka tietää minua paremmin, millainen minä todellisuudessa olen? Tokkopa vain, ulkonäköä kenties lukuun ottamatta.


      • vaikeaako??
        bessie* kirjoitti:

        Jaa, ja ne muutko muka tietää minua paremmin, millainen minä todellisuudessa olen? Tokkopa vain, ulkonäköä kenties lukuun ottamatta.

        Toisin kuin luulet ei tarkoita samaa kuin paremmin.


      • bessie*
        vaikeaako?? kirjoitti:

        Toisin kuin luulet ei tarkoita samaa kuin paremmin.

        Vaikeaako, ei minusta?

        Mutta voihan yksinkertaisenkin asian vaikeaksi tehdä...

        Uskon muuten kanssaihmisteni näkevän minut melko samanlaisena kuin olenkin. Mutta nähkööt vaikka millaisena, siitä huolimatta minä tunnen itseni paremmin kuin kukaan muu maailmassa.


      • .rautalanka.
        bessie* kirjoitti:

        Vaikeaako, ei minusta?

        Mutta voihan yksinkertaisenkin asian vaikeaksi tehdä...

        Uskon muuten kanssaihmisteni näkevän minut melko samanlaisena kuin olenkin. Mutta nähkööt vaikka millaisena, siitä huolimatta minä tunnen itseni paremmin kuin kukaan muu maailmassa.

        Luuletko itsestäsi enemmän mitä olet todennäköisesti ajattelet mitäkö tuokin luulee.


      • huomioin näin
        bessie* kirjoitti:

        Vaikeaako, ei minusta?

        Mutta voihan yksinkertaisenkin asian vaikeaksi tehdä...

        Uskon muuten kanssaihmisteni näkevän minut melko samanlaisena kuin olenkin. Mutta nähkööt vaikka millaisena, siitä huolimatta minä tunnen itseni paremmin kuin kukaan muu maailmassa.

        Sulla taitaa olla vaikeuksia ymmärtää mitä tarkoitetaan.


    • Kukaan ei tunne minua paremmin kuin minä itse.
      Miten muut näkevät minut ja tulkitsevat minun sanomisiani on taas niiden probleemi, ei minun. Olen aina oma itseni, kaikissa rooleissani.

      Ketkä ovat ne "muut ihmiset" Sinä ja kaikki nikkisi?

    • Kuvittelin että taas on joku nostanut vanhan ketjun, mutta ei: 222 vastausta ja ketju aloitettu toissapäivänä! Onpas oltu ahkeria! No, lukaisin (melkein) ketjun läpi - eiköhän kaikki ole jo sanottu, useampaankin kertaan...

      Voin vain toistaa sen minkä monet muutkin, että itse varmaan tiedän ja tunnen itseni paremmin kuin palstalaiset, joista ketään en ole henkilökohtaisesti edes tavannut. Ja omana itsenäni myös kirjoitan. Jos joskus livessä tavataan niin voidaan porukalla miettiä pitääkö toisistamme saadut "kuvat" paikkansa. Sitä odottelen !!!

      Ja r o o l i on käsittääkseni jotain muuta kuin sitä että on oma itsensä.

      • Hehe, ollaan oltu tosi ahkeria ottaen huomioon että ainakin parikymmentä viestiä katosi luotsin luudalla jonnekin bittiavaruuden syövereihin ;)


      • aloittelija
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Hehe, ollaan oltu tosi ahkeria ottaen huomioon että ainakin parikymmentä viestiä katosi luotsin luudalla jonnekin bittiavaruuden syövereihin ;)

        Empä arvannu alotusta tehessä se vaa pätkähti mielessä et tosta noin, yleensä on aloitukseni kuivunu nopsaan hyvä kun turinaa riitti tuliko tuosta hullua hurskaammaksi tuskimpa


      • harhainen mummo

        saimaan----

        Palstalaisilla varmasti on erilainen kuva sinusta mitä itselläsi.

        Mikä on sitten todellisuutta ja mikä harhaa? Se on ratkaisematon kysymys
        Ulkopuolisia voi olla tuhansia enemmän ja sinä yksin olet heitä vastaan.
        Matemaattisesti voi ajatella ..........
        tai jättää ajattelematta....totta vai harhaa


      • kimurantti hommeli
        harhainen mummo kirjoitti:

        saimaan----

        Palstalaisilla varmasti on erilainen kuva sinusta mitä itselläsi.

        Mikä on sitten todellisuutta ja mikä harhaa? Se on ratkaisematon kysymys
        Ulkopuolisia voi olla tuhansia enemmän ja sinä yksin olet heitä vastaan.
        Matemaattisesti voi ajatella ..........
        tai jättää ajattelematta....totta vai harhaa

        "Omasta mielestä nero, muiden mielestä sietämätön".

        Kumpi sitten pitää paremmin paikkansa?
        Kyllähän itsensä voi kuvitella vaikka minkälaiseksi, mutta se, minkä kuvan itsestään toisille antaa, voi olla aivan muuta.
        Kauneus on katsojan silmissä.


      • staka*
        harhainen mummo kirjoitti:

        saimaan----

        Palstalaisilla varmasti on erilainen kuva sinusta mitä itselläsi.

        Mikä on sitten todellisuutta ja mikä harhaa? Se on ratkaisematon kysymys
        Ulkopuolisia voi olla tuhansia enemmän ja sinä yksin olet heitä vastaan.
        Matemaattisesti voi ajatella ..........
        tai jättää ajattelematta....totta vai harhaa

        Tietysti kaikki saavat ajatella (ja luulla) juuri niin kuin ajattelevat. Se ei muuta minussa mitään koska olen juuri se mikä olen.

        Vain ihmisen teot viime kädessä merkitsevät jotain, ei tällainen virtuaalitodellisuus.

        Soromnoo ;-D)


      • mummo taas
        staka* kirjoitti:

        Tietysti kaikki saavat ajatella (ja luulla) juuri niin kuin ajattelevat. Se ei muuta minussa mitään koska olen juuri se mikä olen.

        Vain ihmisen teot viime kädessä merkitsevät jotain, ei tällainen virtuaalitodellisuus.

        Soromnoo ;-D)

        saimaa

        Emme puhuneet teoista....

        Me harrastamme syväajattelua, me ihmistenpuoluelaiset.


    • Ei tunnu aralta ei

      Mitä h-n väliä sillä on, mitä joku vieras ulkopuolinen sanoo tai tykkää asiasta, josta ei tiedä yhtään mitään? Jos joku arvioi sisältöä ulkokuoren perusteella, niin arvioinnillaan ilmoottaa vain oman tyhmyytensä.

    • Ketju on jo niin pitkä, että en jaksa alkaa lukemaan, mutta mihin lopputulokseen ollaan tultu?

      Mitähän tuokin minusta ajattelee?

      Täällä ulkomailla seikkailessa on mielenkiintoista vastailla minulle heitettyihin kysymyksiin.

      Minulle esitetiin perjantain syntymäpäiväjuhlissa kysymys. Ovatko suomalaiset naiset yhtä pitkiä kuin sinä. Kysyjällä oli kuva, että suomalaiset naiset ovat lyhyitä.

      Yleinen kysymys on myös mitä minä pidän Hollannista.

      Yleensä uudet tuttavuudet hämmästelevät Hollanti tietoisuuttani.

      Olemme vierailleet erilaisissa hollantilaisissa perheissä. Osa henkilöistä on ennestään tuttuja uusiin ihmisiin tutustun lähes joka päivä. Niin ja haluan korostaa sitä, että kengät pysyvät jaloissa taloihin sisään astuttaessa niin talon asukkailla kuin vieraillakin.

      Mielenkiintoista on myös huomata kuinka samanoloinen olen luonteeltani kuin hollantilaiset, avoin ja puhelias joten olen hyväksytty tasavertaisena näiden hyväntuulisten ihmisten joukkoon. Hyvää he minusta ajattelevat senhän pystyy vaistoamaan.

      • karteellinen kettu

        Sinä olet mahdottoman onnekas ihminen Korppis kun saat asua Hollannin kultamaassa, missä kaikki pitävät sinua hyvänä.
        Kunpa kaikki suomalaiset voisivat muuttaa sinne.


      • karteellinen kettu kirjoitti:

        Sinä olet mahdottoman onnekas ihminen Korppis kun saat asua Hollannin kultamaassa, missä kaikki pitävät sinua hyvänä.
        Kunpa kaikki suomalaiset voisivat muuttaa sinne.

        Huomenta karteellinen Kettu ja pistepistepiste.

        Aloituksen kysymyshän oli.

        Oletko perillä itsestäsi ja jatkumo kysymys, mitähän minusta muut ajattelevat?

        1. Olen onnekas saadessani asua osan vuodesta Hollannissa.
        En tunne kaikkia hollantilaisia ja kieltämättä täällä on myös ihmisiä, joiden kemiat eivät käy yksiin kanssani. Silloin yksinkertaisesti vaihdan seuraa.

        Turha irvailla Karteellinen, tämä on minun elämääni, sinä taas olet lausunnoissasi lapsellinen. Minun mielikuva sinusta.

        Katkoviiva. Älä huoli minusta, mieti vain mitä muut sinusta nyt ajattelevat ja ajattelvathan he, mutta eivät halua kirjoittaa sitä palstalle.


      • €--
        korppis kirjoitti:

        Huomenta karteellinen Kettu ja pistepistepiste.

        Aloituksen kysymyshän oli.

        Oletko perillä itsestäsi ja jatkumo kysymys, mitähän minusta muut ajattelevat?

        1. Olen onnekas saadessani asua osan vuodesta Hollannissa.
        En tunne kaikkia hollantilaisia ja kieltämättä täällä on myös ihmisiä, joiden kemiat eivät käy yksiin kanssani. Silloin yksinkertaisesti vaihdan seuraa.

        Turha irvailla Karteellinen, tämä on minun elämääni, sinä taas olet lausunnoissasi lapsellinen. Minun mielikuva sinusta.

        Katkoviiva. Älä huoli minusta, mieti vain mitä muut sinusta nyt ajattelevat ja ajattelvathan he, mutta eivät halua kirjoittaa sitä palstalle.

        Tän palstalaisten ajattelut minusta ei merkkaa mitään koska elämäni on oikeassa elämässä ja paikkakunta missä asun en vaihtaisi Hollantiin, siellä vasta orpona yksin eläisin ihmisvilinässä.


      • €-- kirjoitti:

        Tän palstalaisten ajattelut minusta ei merkkaa mitään koska elämäni on oikeassa elämässä ja paikkakunta missä asun en vaihtaisi Hollantiin, siellä vasta orpona yksin eläisin ihmisvilinässä.

        Ei tänne yksinäisen kannata tulla. Parempi on pysyä tutuilla turuilla. Minulla on runsaasti tuttuja täällä, itseasiassa enempi kuin Korvessa, joten viihdyn hyvin.

        Palstailu kuuluu osana oikeaan elämään. Kun istuu junassa tai bussissa on huvittavaa katsella kun porukka ympärillä shattailee kännyköillään, mutta se on tätä päivää. Ihan oikeaa elämää sekin.


    • ......

      Itserakas narsisti näkee varmaan itsensä eri silmin kuin muut.

    • Olen nyt miettinyt tätä aloituksen kysymystä ja tullut siihen tulokseen, että itsestäni olen jollakin lailla perillä.
      Toisten näkökulmista en voi tietää, sen huomasin eilen, kun palstaa luin. Luulottelijoita näkyi jälleen naurattavan isosti koko suun leveydeltä.
      Täällä on ihan sama mitä mieltä minusta ollaan, en tunne heitä jotka eivät tunne minua.
      Oikeassa elämässä saatan joidenkin mielipiteistä välittääkin.

      • Minä olin eilen sellaisilla työpaikan kehittämispäivillä, jossa loppuhuipennuksena jokaisen piti sanoa jotain hyvää työkaverista. Helppoa sanoa toisista, heistäkin jotka ei niin läheisia ole, jotakin. Mutta se vastaanottaminen on minusta vaikeinta. Sis positiivisen. Oikeestaan aika kiusallinen tilanne :).


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Minä olin eilen sellaisilla työpaikan kehittämispäivillä, jossa loppuhuipennuksena jokaisen piti sanoa jotain hyvää työkaverista. Helppoa sanoa toisista, heistäkin jotka ei niin läheisia ole, jotakin. Mutta se vastaanottaminen on minusta vaikeinta. Sis positiivisen. Oikeestaan aika kiusallinen tilanne :).

        Eikö tuo liene normaalia suomalaisen käytöstä ja tunnetilaa.
        Eihän tarvitse kehua kuin toisen nättiä puseroa, niin jo pitää sanoa ettei tää nyt niin kummoinen ole. Tekisi mieleni joskus ihmetellä, että no miksi sen ostit, kun et tykännyt.

        Olen tosi hyvä kehumaan ja kannustamaan, mutta juuri tuo myönteisen palautteen vastaanottaminen vähän takkuaa minullakin.
        Tuleeko sitä niin harvoin, jos syy onkin siinä.

        Kehutaan enemmän toisiamme, mutta totuudessa pysyen! Ainakin kotiloissa voi kehua, täällä siitä saa sapiskaa.


      • Anceli kirjoitti:

        Eikö tuo liene normaalia suomalaisen käytöstä ja tunnetilaa.
        Eihän tarvitse kehua kuin toisen nättiä puseroa, niin jo pitää sanoa ettei tää nyt niin kummoinen ole. Tekisi mieleni joskus ihmetellä, että no miksi sen ostit, kun et tykännyt.

        Olen tosi hyvä kehumaan ja kannustamaan, mutta juuri tuo myönteisen palautteen vastaanottaminen vähän takkuaa minullakin.
        Tuleeko sitä niin harvoin, jos syy onkin siinä.

        Kehutaan enemmän toisiamme, mutta totuudessa pysyen! Ainakin kotiloissa voi kehua, täällä siitä saa sapiskaa.

        No kyllähän se varmaan on typillistä juuri meille suomalaisille juroille suo kuokka ja justiinakin ihmisille. Meillä päivien alustajana oli eilen psykologi, joka hänkin sanoi et hänen on hankala ottaa hyvääkin palatetta vatsaan varsinkin jos hän itse ei koe kehuttua asiaa kehumisen arvoisena. Tai sitten toisaalta taas hänkin sanoi opetelleensa siihen että miksei toisaan voisi kehuja tai positiivista palautetta saadessaan todeta että olen samaa mieltä.

        Positiivista palautetta pitäisi antaa enemmän, mutta rehellisesti aina kun siihen on aihetta.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        No kyllähän se varmaan on typillistä juuri meille suomalaisille juroille suo kuokka ja justiinakin ihmisille. Meillä päivien alustajana oli eilen psykologi, joka hänkin sanoi et hänen on hankala ottaa hyvääkin palatetta vatsaan varsinkin jos hän itse ei koe kehuttua asiaa kehumisen arvoisena. Tai sitten toisaalta taas hänkin sanoi opetelleensa siihen että miksei toisaan voisi kehuja tai positiivista palautetta saadessaan todeta että olen samaa mieltä.

        Positiivista palautetta pitäisi antaa enemmän, mutta rehellisesti aina kun siihen on aihetta.

        Täällä palaute tulee poskisuudelmilla ja kauniilla huomautuksilla. Toisinaan hämmennyn ja toisinaan otan kohteliaisuudet kuten sanotaan, maassa maan tavalla.

        Poskisuudelmat ovat joskus kiusallisiakin varsinkin jos tuntee vastemielistä kemiaa suuteliaan kohtaan, mutta toisaalta poskisuudelmat ovat aivan ihana tapa tervehtiä ja kiittää vieraanvaraisuudesta jos kemiat synkkää hyvin.

        Tulen toimeen vahvojen ihmisten kanssa. Liikun täällä yleensä taiteilijapiireissä ja nämä henkilöt ovat hyvin avoimia ja sponttaaneja. Aivan kuin itsekin olen. Tunnen hyvin itseni. Palstalla minut tunnetaan vain sanavalmiina kirjoittajana. Kirjoitan itsestäni siten kuten ajattelen ja kuten teen käytännössä. Samaa voin sanoa Arto Paasilinnasta kirjoittajana.

        Kun lukee Arto Paasilinnaa alkaa tuntua, että hänen elämänsä tavoite oli vapaus päästä vapaaksi jostakin jota en tiedä. Uskon, että hänen elämänsä oli kosteaa ja hulvatonta, jopa rietasta irtiottoa elämästä. Elämä täynnä vapauden etsimistä ja tekoja, jotka eivät ole realistisia, mielikuvituksen tuomaa harhaa, tekoja, jotka eivät ole oikeassa elämässä toteutettavia. Siis itsepetosta, joka toistuu ja toistuu hänen kirjojen teksteissä. Alun nauraminen esim Kymmenelle riivinraudalle muuttuu sääliksi, toistoa, toistoa ja toistoa.

        Kirjoitamme siis itsestämme omana itsenämme. Katkerat kommentit kertovat siis kirjoittajasta eikä kommentin kohteesta.

        Toistot eivät kuulu elämääni en mene matkoillani samoille aurinkorannoille tai maihin ja cityihin jossa olen jo käynyt.

        Tänään käymme mutkan Haarlemin Ikean tavaratalossa. Miksikö? no siksi, että sieltä saa pohjoismaista silliä ; ))


      • korppis kirjoitti:

        Täällä palaute tulee poskisuudelmilla ja kauniilla huomautuksilla. Toisinaan hämmennyn ja toisinaan otan kohteliaisuudet kuten sanotaan, maassa maan tavalla.

        Poskisuudelmat ovat joskus kiusallisiakin varsinkin jos tuntee vastemielistä kemiaa suuteliaan kohtaan, mutta toisaalta poskisuudelmat ovat aivan ihana tapa tervehtiä ja kiittää vieraanvaraisuudesta jos kemiat synkkää hyvin.

        Tulen toimeen vahvojen ihmisten kanssa. Liikun täällä yleensä taiteilijapiireissä ja nämä henkilöt ovat hyvin avoimia ja sponttaaneja. Aivan kuin itsekin olen. Tunnen hyvin itseni. Palstalla minut tunnetaan vain sanavalmiina kirjoittajana. Kirjoitan itsestäni siten kuten ajattelen ja kuten teen käytännössä. Samaa voin sanoa Arto Paasilinnasta kirjoittajana.

        Kun lukee Arto Paasilinnaa alkaa tuntua, että hänen elämänsä tavoite oli vapaus päästä vapaaksi jostakin jota en tiedä. Uskon, että hänen elämänsä oli kosteaa ja hulvatonta, jopa rietasta irtiottoa elämästä. Elämä täynnä vapauden etsimistä ja tekoja, jotka eivät ole realistisia, mielikuvituksen tuomaa harhaa, tekoja, jotka eivät ole oikeassa elämässä toteutettavia. Siis itsepetosta, joka toistuu ja toistuu hänen kirjojen teksteissä. Alun nauraminen esim Kymmenelle riivinraudalle muuttuu sääliksi, toistoa, toistoa ja toistoa.

        Kirjoitamme siis itsestämme omana itsenämme. Katkerat kommentit kertovat siis kirjoittajasta eikä kommentin kohteesta.

        Toistot eivät kuulu elämääni en mene matkoillani samoille aurinkorannoille tai maihin ja cityihin jossa olen jo käynyt.

        Tänään käymme mutkan Haarlemin Ikean tavaratalossa. Miksikö? no siksi, että sieltä saa pohjoismaista silliä ; ))

        Olet varmaan huomannut että suomalainen ei tykkää jos ihminen kehuu itseään :). Mistä se taas kertoo, en tiedä. Sinun tekjstejäsi tai tuotoksiasi en tunne enkä tiedä, mutta aika vahvaan kirjoittajana itesäsi pidät jos vertaat itseäsi niinkin kuuluisaan kirjailijaan kuin Paasilinna. Mutta siihen varmaan on aihetta kun kerran niin kirjoitat ja koet, täällä ei voi tietää.

        Mukavaa että nautit olostasi ja elostasi. Minä kävin juuri ilmoittautumassa toistojen aloittamiseen mutta ensin tehdää lähtökartoitus,

        Sillinhajuista Ikea-reissua :).


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Olet varmaan huomannut että suomalainen ei tykkää jos ihminen kehuu itseään :). Mistä se taas kertoo, en tiedä. Sinun tekjstejäsi tai tuotoksiasi en tunne enkä tiedä, mutta aika vahvaan kirjoittajana itesäsi pidät jos vertaat itseäsi niinkin kuuluisaan kirjailijaan kuin Paasilinna. Mutta siihen varmaan on aihetta kun kerran niin kirjoitat ja koet, täällä ei voi tietää.

        Mukavaa että nautit olostasi ja elostasi. Minä kävin juuri ilmoittautumassa toistojen aloittamiseen mutta ensin tehdää lähtökartoitus,

        Sillinhajuista Ikea-reissua :).

        Nyt olet käsittänyt tekstini täysin väärin.

        En vertaa itsäni Paasilinnaan kirjoittajana en ihmisenä. Vertasin hänen tekstejään hänen omaan elämänsä. Hänen tekstinsä kertovat hänen omasta vapauden kaipuusta, hulvattoman elämän ihannoinnista jne. Itse kirjoitan omasta elämästäni siten kuin sitä vietän. En kirjoita vapauden kaipuusta, vapautta minulla on riittämiin joten toteutan itseäni omilla kyvyilläni. Kieltämättä elän mielenkiintoista elämää.

        Tekstin ymmärtäminen ei ole parhaita puoliasi.

        Hyvä, että sinua koulutetaan. Opit joskus tarkastelemaan muiden tekstejä objektiivisesti.


      • korppis kirjoitti:

        Nyt olet käsittänyt tekstini täysin väärin.

        En vertaa itsäni Paasilinnaan kirjoittajana en ihmisenä. Vertasin hänen tekstejään hänen omaan elämänsä. Hänen tekstinsä kertovat hänen omasta vapauden kaipuusta, hulvattoman elämän ihannoinnista jne. Itse kirjoitan omasta elämästäni siten kuin sitä vietän. En kirjoita vapauden kaipuusta, vapautta minulla on riittämiin joten toteutan itseäni omilla kyvyilläni. Kieltämättä elän mielenkiintoista elämää.

        Tekstin ymmärtäminen ei ole parhaita puoliasi.

        Hyvä, että sinua koulutetaan. Opit joskus tarkastelemaan muiden tekstejä objektiivisesti.

        No anteeksi sitten jos käsitin väärin tämän lauseyhdistelmän:

        "Kirjoitan itsestäni siten kuten ajattelen ja kuten teen käytännössä. Samaa voin sanoa Arto Paasilinnasta kirjoittajana."

        Ymmärsin että rinnastit itsesi Paasilinnaan samankaltaisena kirjoittajana ja eihän siinä ois ollut mitään pahaa vaikka rinnastatkin, jos kerran niin koet.

        Nöyränä otan vataan antamasi palautteen ymmärryksestäni ja koulutksen tarpeestani. Koska keran henkilökohtaisesti annat, oletan että olet valmis myös its vastaanottamaan.

        Minusta näyttää täältä siltä, että sinun kanssasi menee niin kauan hyvin kun sinua ihastellaan ja sinun elämääsi. Mutta heti jos pikkuisenkaan käsität että sinua jollain lailla arvostellaan, sinä minusta ilkeästikin hyökkäät vastapuolta päin. Kertooko kuitenkin heikosta itsetunnosta? Elis siis kannattanee ottaa myös korjaavaa palautetta vastaan asiallisesti, se ei tarvitse tarkoittaa sitä että sen kuitenkaan hyväksyisit.


      • 11-14
        mrshedgehog kirjoitti:

        No anteeksi sitten jos käsitin väärin tämän lauseyhdistelmän:

        "Kirjoitan itsestäni siten kuten ajattelen ja kuten teen käytännössä. Samaa voin sanoa Arto Paasilinnasta kirjoittajana."

        Ymmärsin että rinnastit itsesi Paasilinnaan samankaltaisena kirjoittajana ja eihän siinä ois ollut mitään pahaa vaikka rinnastatkin, jos kerran niin koet.

        Nöyränä otan vataan antamasi palautteen ymmärryksestäni ja koulutksen tarpeestani. Koska keran henkilökohtaisesti annat, oletan että olet valmis myös its vastaanottamaan.

        Minusta näyttää täältä siltä, että sinun kanssasi menee niin kauan hyvin kun sinua ihastellaan ja sinun elämääsi. Mutta heti jos pikkuisenkaan käsität että sinua jollain lailla arvostellaan, sinä minusta ilkeästikin hyökkäät vastapuolta päin. Kertooko kuitenkin heikosta itsetunnosta? Elis siis kannattanee ottaa myös korjaavaa palautetta vastaan asiallisesti, se ei tarvitse tarkoittaa sitä että sen kuitenkaan hyväksyisit.

        Ei korppista kannata nuoleskella.
        Siinä oma kieli ...


      • 11-14 kirjoitti:

        Ei korppista kannata nuoleskella.
        Siinä oma kieli ...

        No ei minun tekstini ollut nuoleskelua vaan asiallista asiaa aiheesta :).


      • €--
        mrshedgehog kirjoitti:

        No ei minun tekstini ollut nuoleskelua vaan asiallista asiaa aiheesta :).

        Joo jäätelöä saa nuolla ihmisten nuoleminen on epäsiistiä, terveisiä ulapalta


      • €-- kirjoitti:

        Joo jäätelöä saa nuolla ihmisten nuoleminen on epäsiistiä, terveisiä ulapalta

        Heh :) Nuoleskelulle on aikansa ja paikkansa.
        Mitäs ulapalle, paistaako teillä aurinko niinkuin meillä? Onko kaikki hyvin?


      • €--
        mrshedgehog kirjoitti:

        Heh :) Nuoleskelulle on aikansa ja paikkansa.
        Mitäs ulapalle, paistaako teillä aurinko niinkuin meillä? Onko kaikki hyvin?

        Nätti on ilma uistella vaikka ei vielä ole mitään tullu ja muutenkin on tekemistä enempi kuin kaupungissa jos vielä viikon kilttiä päivän jatkoa


      • €-- kirjoitti:

        Nätti on ilma uistella vaikka ei vielä ole mitään tullu ja muutenkin on tekemistä enempi kuin kaupungissa jos vielä viikon kilttiä päivän jatkoa

        Kiitos samoin. Siivotessa ei kyllä kauheen tuhmasti voi luutua heilutella :). Nauti viikosta.


      • €--

        Uskotaan vähelläkin


      • €-- kirjoitti:

        Uskotaan vähelläkin

        Tökkii jotenhi ouvosti. Näytttä et viesti ei lähe, aikansa pyörittää ja pyörittää ja sitten pysähtyy ja näyttää et ei ole lähteny. No nyt sitten tuplatoivotukset :). Eipä hätiä mitieä aina kahden kanssa pärjää kun toisen voi ottaa pois. Noin.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Tökkii jotenhi ouvosti. Näytttä et viesti ei lähe, aikansa pyörittää ja pyörittää ja sitten pysähtyy ja näyttää et ei ole lähteny. No nyt sitten tuplatoivotukset :). Eipä hätiä mitieä aina kahden kanssa pärjää kun toisen voi ottaa pois. Noin.

        Meniköhän sinulla puurot ja vellit sekaisin tuossa eilisessä kommentissasi. Omassa kommentissani korjasin virheellisen käsityksesi vertailusta. Vastakommenttisi antoi ymmärtää, että itse loukkaannuit kun kehoitin keskittymään luetun ymmärtämiseen.

        Siitä kertoi lauseesi "Mutta heti jos pikkuisenkaan käsität että sinua jollain lailla arvostellaan, sinä minusta ilkeästikin hyökkäät vastapuolta päin. Kertooko kuitenkin heikosta itsetunnosta?"

        Hyökkään? Mitenköhän on itsesi laita rouva siili, onko omat piikkisi herkästi pystyssä. Kerroit meneväsi lähtökartoitukseen.

        Lähtökartoitus "työpaikan" koulutupäivillä tarkoittaa mm. työelämään uudelleen sijoitusta. Yleisesti käytössä työttömyyskoulutuksissa.


      • mrshedgehog eirek
        korpikirjailija kirjoitti:

        Meniköhän sinulla puurot ja vellit sekaisin tuossa eilisessä kommentissasi. Omassa kommentissani korjasin virheellisen käsityksesi vertailusta. Vastakommenttisi antoi ymmärtää, että itse loukkaannuit kun kehoitin keskittymään luetun ymmärtämiseen.

        Siitä kertoi lauseesi "Mutta heti jos pikkuisenkaan käsität että sinua jollain lailla arvostellaan, sinä minusta ilkeästikin hyökkäät vastapuolta päin. Kertooko kuitenkin heikosta itsetunnosta?"

        Hyökkään? Mitenköhän on itsesi laita rouva siili, onko omat piikkisi herkästi pystyssä. Kerroit meneväsi lähtökartoitukseen.

        Lähtökartoitus "työpaikan" koulutupäivillä tarkoittaa mm. työelämään uudelleen sijoitusta. Yleisesti käytössä työttömyyskoulutuksissa.

        Mikä helekutin lähtökartoitus, nyt olet kyllä anteeksi vaan hakoteillä. Eli sinulla ne puurot ja vellit on herttaisesti sekaisin. En kuitenkaan ala tässä sitä uudelleen avaamaan. Kommenttini ei koskenut yksittäistä kommentiasi vaan sinun kirjoituksiasi yleensä. Ja tämä vasta sen jälkeen kun olit mainitsemaani sävyyn antanut ystävällisen lausuntosi ymmärrykseni puutteesta. Tästä aiheesta en näe aiheelliseksi jatkaa, sanottavani olen sanonut.

        Eiköhä tässä pitkän työuran päätteeksi kohta loppukartoitusta odoteta kuitenki, mutta sitä ei suinkhaa käsitellä osaston yleisellä kehittämispäivillä


      • kuka kissan hännän..
        korpikirjailija kirjoitti:

        Meniköhän sinulla puurot ja vellit sekaisin tuossa eilisessä kommentissasi. Omassa kommentissani korjasin virheellisen käsityksesi vertailusta. Vastakommenttisi antoi ymmärtää, että itse loukkaannuit kun kehoitin keskittymään luetun ymmärtämiseen.

        Siitä kertoi lauseesi "Mutta heti jos pikkuisenkaan käsität että sinua jollain lailla arvostellaan, sinä minusta ilkeästikin hyökkäät vastapuolta päin. Kertooko kuitenkin heikosta itsetunnosta?"

        Hyökkään? Mitenköhän on itsesi laita rouva siili, onko omat piikkisi herkästi pystyssä. Kerroit meneväsi lähtökartoitukseen.

        Lähtökartoitus "työpaikan" koulutupäivillä tarkoittaa mm. työelämään uudelleen sijoitusta. Yleisesti käytössä työttömyyskoulutuksissa.

        Nooh...
        Onkos tullut taas heiteltyä homeisia hiivaleipiä hollantilaiseen paperinkeräyslaatikkoon?
        Tuntuu rouvalla olevan jälleen menossa avoimuuden aikakausi.
        Vaan mikäpä hänessä, sanoisi varmasti varjoosi jäänyt kioskikirjailija Paasilinna, joka ei ole ilmeisesti koskaan yltänyt samanlaiseen sananvalmiuteen...


      • mrshedgehog eirek
        korpikirjailija kirjoitti:

        Meniköhän sinulla puurot ja vellit sekaisin tuossa eilisessä kommentissasi. Omassa kommentissani korjasin virheellisen käsityksesi vertailusta. Vastakommenttisi antoi ymmärtää, että itse loukkaannuit kun kehoitin keskittymään luetun ymmärtämiseen.

        Siitä kertoi lauseesi "Mutta heti jos pikkuisenkaan käsität että sinua jollain lailla arvostellaan, sinä minusta ilkeästikin hyökkäät vastapuolta päin. Kertooko kuitenkin heikosta itsetunnosta?"

        Hyökkään? Mitenköhän on itsesi laita rouva siili, onko omat piikkisi herkästi pystyssä. Kerroit meneväsi lähtökartoitukseen.

        Lähtökartoitus "työpaikan" koulutupäivillä tarkoittaa mm. työelämään uudelleen sijoitusta. Yleisesti käytössä työttömyyskoulutuksissa.

        Lähtökartoitus tarkoitti lähtökunnon kartoitusta kuntosaliharrastusta aloitettaessa ja siihen sitten suunnitellaan hlökohtsinen ohjelma. Siis "toistot". Joten vikaan meni satusi taas.


      • .mollis
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Lähtökartoitus tarkoitti lähtökunnon kartoitusta kuntosaliharrastusta aloitettaessa ja siihen sitten suunnitellaan hlökohtsinen ohjelma. Siis "toistot". Joten vikaan meni satusi taas.

        Meillä on ensviikolla tyhy-tyky -iltapäivä. Parin viikon päästä on kehittämispäivä. Onneksi on tällainen pehmeä lasku työelämään.

        Varohan ettet pumppaa itseäsi ylikuntoon siellä kuntosalilla ;)


      • .mollis kirjoitti:

        Meillä on ensviikolla tyhy-tyky -iltapäivä. Parin viikon päästä on kehittämispäivä. Onneksi on tällainen pehmeä lasku työelämään.

        Varohan ettet pumppaa itseäsi ylikuntoon siellä kuntosalilla ;)

        Heh Mollis, sehän se on se riski aina et "ylikuntoon" :)


      • Korppis*
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Mikä helekutin lähtökartoitus, nyt olet kyllä anteeksi vaan hakoteillä. Eli sinulla ne puurot ja vellit on herttaisesti sekaisin. En kuitenkaan ala tässä sitä uudelleen avaamaan. Kommenttini ei koskenut yksittäistä kommentiasi vaan sinun kirjoituksiasi yleensä. Ja tämä vasta sen jälkeen kun olit mainitsemaani sävyyn antanut ystävällisen lausuntosi ymmärrykseni puutteesta. Tästä aiheesta en näe aiheelliseksi jatkaa, sanottavani olen sanonut.

        Eiköhä tässä pitkän työuran päätteeksi kohta loppukartoitusta odoteta kuitenki, mutta sitä ei suinkhaa käsitellä osaston yleisellä kehittämispäivillä

        Lainauksia teksteistäsi:

        "Sinun tekjstejäsi tai tuotoksiasi en tunne enkä tiedä,"

        "Kommenttini ei koskenut yksittäistä kommentiasi vaan sinun kirjoituksiasi yleensä."

        Koeta jo päättää ; ))

        Opetettiinko kurssilla tänään itsensä kehumista, sehän kuuluu koulutusohjelmaasi kuten toisen kehuminen ja lähtökartoitus?


      • .-.-.-.-.
        Korppis* kirjoitti:

        Lainauksia teksteistäsi:

        "Sinun tekjstejäsi tai tuotoksiasi en tunne enkä tiedä,"

        "Kommenttini ei koskenut yksittäistä kommentiasi vaan sinun kirjoituksiasi yleensä."

        Koeta jo päättää ; ))

        Opetettiinko kurssilla tänään itsensä kehumista, sehän kuuluu koulutusohjelmaasi kuten toisen kehuminen ja lähtökartoitus?

        Sinä mahdat käynyt kaikki mahdolliset itsekehukurssit.

        Et yleensä täällä kunnioita ketään muta, kuin omaa narsissiasi.


      • Korppis* kirjoitti:

        Lainauksia teksteistäsi:

        "Sinun tekjstejäsi tai tuotoksiasi en tunne enkä tiedä,"

        "Kommenttini ei koskenut yksittäistä kommentiasi vaan sinun kirjoituksiasi yleensä."

        Koeta jo päättää ; ))

        Opetettiinko kurssilla tänään itsensä kehumista, sehän kuuluu koulutusohjelmaasi kuten toisen kehuminen ja lähtökartoitus?

        Tarkoitin "teksteilläsi" niitä, jotka itse oletin rinnastavasi Arto Paasilinnan teksteihin tai muihin kirjallisiin tuotoksiisi, niitä en kyllä palstalla ole lukenut/nähnyt;).
        ja valitettavasti minä en ole millään kurssilla, kyse oli työpaikan kehittämispäivästä.

        "kuuluu koulutusohjelmaasi "

        Oho, mikähän mielestäsi on "koulutusohjelmani", olisi mielenkiinotista tietää.
        Kuntosalilla ei kouluteta tietääkseni toisen kehumista. Lähtökartoitus sen sijaan kuuluu ja siinä on tetiynlaiset fyysisen kunon testaukset. Ja sen perusteella traineri suunnittelee "toistot" ;).


      • €ero
        mrshedgehog kirjoitti:

        Heh Mollis, sehän se on se riski aina et "ylikuntoon" :)

        Miten sitä ylikuntoon tavallinen, liikkua pitää kaikkein mukavinta on hyötyliikunta, aamupäivä jatkuu kuistin teossa ja ruuan jälkeen meinasin järvelle.
        Auttomasti tuntuu syksyltä vene olis saatava maihin ensviikolla ja lopetettava mökkielämä näin oon tuumannu.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Tarkoitin "teksteilläsi" niitä, jotka itse oletin rinnastavasi Arto Paasilinnan teksteihin tai muihin kirjallisiin tuotoksiisi, niitä en kyllä palstalla ole lukenut/nähnyt;).
        ja valitettavasti minä en ole millään kurssilla, kyse oli työpaikan kehittämispäivästä.

        "kuuluu koulutusohjelmaasi "

        Oho, mikähän mielestäsi on "koulutusohjelmani", olisi mielenkiinotista tietää.
        Kuntosalilla ei kouluteta tietääkseni toisen kehumista. Lähtökartoitus sen sijaan kuuluu ja siinä on tetiynlaiset fyysisen kunon testaukset. Ja sen perusteella traineri suunnittelee "toistot" ;).

        Jatkossa älä oleta kirjoituksistani mitään fantasiasi tuomaa. Ohita ne kun et niitä ymmärrä ja keskity omiin opintoihisi.

        Luen paljon kirjoja mm. Arto Paasilinna, Ian McEwan, Sofi Oksanen mm. ovat lemppareitani. Tosin Arto Paasilinnan teksteihin alan hieman kyllästyä kuten jo kirjoitin, toistoa, toistoa. Kuitenkin yöpöydälläni on vielä kaksi Arton lukematonta kirjaa katsotaan miten pitkälle jaksan.

        Ihmisellä on annettu ymmärtämisen taito tai sitten ei ole. Kirjojen lukeminen laajentaa ajatusmaailmaa. Kirjojen lukeminen on kuin lomamatka. Kirjailjan teksteistä voi oppia ja opin voi yrittää siirtää omaan elämään.

        Mitä tulee laiminlyötyyn yleiskuntoon, personar trainerikään ei kykene tekemään ihmeitä.


      • mrshedgehog eirek
        korpikirjailija kirjoitti:

        Jatkossa älä oleta kirjoituksistani mitään fantasiasi tuomaa. Ohita ne kun et niitä ymmärrä ja keskity omiin opintoihisi.

        Luen paljon kirjoja mm. Arto Paasilinna, Ian McEwan, Sofi Oksanen mm. ovat lemppareitani. Tosin Arto Paasilinnan teksteihin alan hieman kyllästyä kuten jo kirjoitin, toistoa, toistoa. Kuitenkin yöpöydälläni on vielä kaksi Arton lukematonta kirjaa katsotaan miten pitkälle jaksan.

        Ihmisellä on annettu ymmärtämisen taito tai sitten ei ole. Kirjojen lukeminen laajentaa ajatusmaailmaa. Kirjojen lukeminen on kuin lomamatka. Kirjailjan teksteistä voi oppia ja opin voi yrittää siirtää omaan elämään.

        Mitä tulee laiminlyötyyn yleiskuntoon, personar trainerikään ei kykene tekemään ihmeitä.

        Voevoe, minun fantasiani eivät liity sinuun , utopistinen ajatuksenakin. Opissa Se on tikanpoeka tuulessa. Hyvä ku luet, jospa opitkin.

        Ikävää että kuntosi on huono, kaikki ei kuitenkaan ole vielä menetetty. Rohkeasti vaikka hyppimään hyppyskää. Kyllä Se siitä.


      • mrshedgehog eirek
        €ero kirjoitti:

        Miten sitä ylikuntoon tavallinen, liikkua pitää kaikkein mukavinta on hyötyliikunta, aamupäivä jatkuu kuistin teossa ja ruuan jälkeen meinasin järvelle.
        Auttomasti tuntuu syksyltä vene olis saatava maihin ensviikolla ja lopetettava mökkielämä näin oon tuumannu.

        Liike on lääke sanovat viisaat. Meillä lehtikasat odottavat kottikseen kippaajaa.
        ET kuitenkaan malta olla mökiltä pois :)


      • .mollis
        €ero kirjoitti:

        Miten sitä ylikuntoon tavallinen, liikkua pitää kaikkein mukavinta on hyötyliikunta, aamupäivä jatkuu kuistin teossa ja ruuan jälkeen meinasin järvelle.
        Auttomasti tuntuu syksyltä vene olis saatava maihin ensviikolla ja lopetettava mökkielämä näin oon tuumannu.

        Ystäväni €ero, joskus sattuu niin, että me tavikset innostumme jostain lajista niin, että treeni jää päälle. Nykyisin pidetään työkykyä yllä työnantajan yllykkeillä kuten Siilirouva kertoi. Met oomme samiksia siilirouvan kanssa. Kumpikin sauvakävelee duunijuttujen lisäksi ;)


      • €ero
        .mollis kirjoitti:

        Ystäväni €ero, joskus sattuu niin, että me tavikset innostumme jostain lajista niin, että treeni jää päälle. Nykyisin pidetään työkykyä yllä työnantajan yllykkeillä kuten Siilirouva kertoi. Met oomme samiksia siilirouvan kanssa. Kumpikin sauvakävelee duunijuttujen lisäksi ;)

        .mollis ja mrs
        Kiva kun ootte olemassa, meillä taitaa olla tahto olla liikkeellä ettei nettiin jouda mut nyt laitoin saunan lämpiämään ja saap hölyn pölyt pestyä on perjantai.


      • .mollis kirjoitti:

        Ystäväni €ero, joskus sattuu niin, että me tavikset innostumme jostain lajista niin, että treeni jää päälle. Nykyisin pidetään työkykyä yllä työnantajan yllykkeillä kuten Siilirouva kertoi. Met oomme samiksia siilirouvan kanssa. Kumpikin sauvakävelee duunijuttujen lisäksi ;)

        Niin oommahi :). Kävely sauvoilla tai ilman on mukavata.Ja varsinkin kun työnantaja osallistuu kustannuksiin, mikä siinä on liikkuissa.
        Onkos sinulla mollis ollut koskaan askemittari töissä mukana?


      • €ero kirjoitti:

        .mollis ja mrs
        Kiva kun ootte olemassa, meillä taitaa olla tahto olla liikkeellä ettei nettiin jouda mut nyt laitoin saunan lämpiämään ja saap hölyn pölyt pestyä on perjantai.

        Voi kiva kun sinäkin oot :).
        Meilläkin sauna lämpiää ja mullon tänään jätskipäivä. Ostin pienen purkin Aino Vaniljaa ja avot kun olikin hyvvää. Kohta saunaan ja sitten töllön ääreen kahtomaan Vain elämätä. Vikonloppuvapaa eessä, huomenna pieni maakuntamatka mut sunnuntaina saapi köllötellä kotosalla tai pihatöissä, miten vuan.


      • .mollis
        €ero kirjoitti:

        .mollis ja mrs
        Kiva kun ootte olemassa, meillä taitaa olla tahto olla liikkeellä ettei nettiin jouda mut nyt laitoin saunan lämpiämään ja saap hölyn pölyt pestyä on perjantai.

        Ite oot kiva :)


      • .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

        Niin oommahi :). Kävely sauvoilla tai ilman on mukavata.Ja varsinkin kun työnantaja osallistuu kustannuksiin, mikä siinä on liikkuissa.
        Onkos sinulla mollis ollut koskaan askemittari töissä mukana?

        Oli mulla kerran sellainen eco-askelmittaei. Päivän päätteeksi lukema oli 12 593. Luulen, että se oli rikki. Yleensä minust tuntuu, että se jättää laskematta askeleita.
        Minäkin söin jätskiä, Aino-lakritsia. Eilen teki mieli suklaata, keitin vahvaa kaakaota. Meni vilukin ohi.

        Käytätkö askelmittaria päivittäin? Luotettava mittari? Mikä?


      • .mollis kirjoitti:

        Oli mulla kerran sellainen eco-askelmittaei. Päivän päätteeksi lukema oli 12 593. Luulen, että se oli rikki. Yleensä minust tuntuu, että se jättää laskematta askeleita.
        Minäkin söin jätskiä, Aino-lakritsia. Eilen teki mieli suklaata, keitin vahvaa kaakaota. Meni vilukin ohi.

        Käytätkö askelmittaria päivittäin? Luotettava mittari? Mikä?

        Mullon semmonen punainen OMRON:in skelmittari. Väliin se jää tuonne hyllyyn unohduksin ja väliin otan sen mukaan. Kun nyt uusin ihastukseni on älypuhelimen matkamittari, joka piirtää jopa kartan lenkiltäni :).


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Mullon semmonen punainen OMRON:in skelmittari. Väliin se jää tuonne hyllyyn unohduksin ja väliin otan sen mukaan. Kun nyt uusin ihastukseni on älypuhelimen matkamittari, joka piirtää jopa kartan lenkiltäni :).

        Kyllä OMron on aika luooettavam näin skoisin. tai haluaisin ainakin uskoa.


      • mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Voevoe, minun fantasiani eivät liity sinuun , utopistinen ajatuksenakin. Opissa Se on tikanpoeka tuulessa. Hyvä ku luet, jospa opitkin.

        Ikävää että kuntosi on huono, kaikki ei kuitenkaan ole vielä menetetty. Rohkeasti vaikka hyppimään hyppyskää. Kyllä Se siitä.

        Iltaa siilirouva olipas ihana avata läppäri ja huomata, että seurani vetää. Miten meni kurssilla pääsittekö työnhakemuksiin ja CW:n tekoon? Seuraava vaihe on työhaastatteluun valmentautuminen.

        Täällä on ollut ihana kesäinen päivä 21 C. Aamupäivän makoilin parvekkeella. Puoli kahden maissa iltapäivällä (puoli kolme Suomen aikaa) lähdimme päivittäiselle kävelylenkillemme yleensä kävelemme noin 5 km/päivä. Me ulkoilimme ilman askelmittaria kun askeleemme etenee ilman mittaria.

        Piipahdimme second hand shopissa, josta ostin television, tuolin ja seinäkellon Suomeen vietäväksi. Somat pikku esineet.


      • korppis kirjoitti:

        Iltaa siilirouva olipas ihana avata läppäri ja huomata, että seurani vetää. Miten meni kurssilla pääsittekö työnhakemuksiin ja CW:n tekoon? Seuraava vaihe on työhaastatteluun valmentautuminen.

        Täällä on ollut ihana kesäinen päivä 21 C. Aamupäivän makoilin parvekkeella. Puoli kahden maissa iltapäivällä (puoli kolme Suomen aikaa) lähdimme päivittäiselle kävelylenkillemme yleensä kävelemme noin 5 km/päivä. Me ulkoilimme ilman askelmittaria kun askeleemme etenee ilman mittaria.

        Piipahdimme second hand shopissa, josta ostin television, tuolin ja seinäkellon Suomeen vietäväksi. Somat pikku esineet.

        Juu, kivahan se on aina lueskella näitä sywällisiä (vrt cw tai wc :) )Olen ollut vakipaikassa vuodesta -85 joten cv on tarpeeton, tässä iässä en enää työnantajaa tule vaihtamaan. Tosin toisaalta olisi aika haastavaa käydä huvikseen työhaastattelussa, cv:hän minulla onkin ollkut vuosikymeniä valmis, senkun vaan olen sitä täydennellyt.Hauskaa muuten havaita et kaikki paikat, oita olen hakenut, olen myös saanut.

        Teillä on varmaan siellä ihan kivaa, aina kannattaa nauttia elämästä kun on siihen mahdollisuus.


      • €ero
        mrshedgehog kirjoitti:

        Kyllä OMron on aika luooettavam näin skoisin. tai haluaisin ainakin uskoa.

        Älykkäästi älyn kans, noi bobiili sovellutukset gps :llä on käteviä mulla on karttaselaus ohjelma ei ilmanen 40 € vuosimaksu mut vesille korvannu paperikartat, tässä on mukavia lisiä.
        Yks juttu ulkoilussa vielä kun meikä viettää aikaa ulkona niin nukuttaa hyvin, iltasella jo yheksän jälkeen sammuu sitten kukkuu näin aikaseen virkeenä jouten.


      • €ero kirjoitti:

        Älykkäästi älyn kans, noi bobiili sovellutukset gps :llä on käteviä mulla on karttaselaus ohjelma ei ilmanen 40 € vuosimaksu mut vesille korvannu paperikartat, tässä on mukavia lisiä.
        Yks juttu ulkoilussa vielä kun meikä viettää aikaa ulkona niin nukuttaa hyvin, iltasella jo yheksän jälkeen sammuu sitten kukkuu näin aikaseen virkeenä jouten.

        Niin tai älyttömästi :). Kätsää tuo gps kyllä. Kun oot vieraassa paikassa ja pitäisi löytää joku paikka niin gps ohjaa kävellessäkin tai pyöräillessä. Sitten on ohjelmia niin kuin Heia Heia, jossa saa kavereiden kanssa jakaa liikuntasuorituksiaan ja kommentoida. Kaikkeaa sitä keksitään.

        Se on tosi et ulkoilu antaa hyvät unet, sekin vielä. JOs joutuu heräämään aamulla aikaisin, on hyvä mennä vatsaavasti illalla aikaisemmin nukkumaan.Riittävät yöunet kun ovat ih miselle tosi tärkeitä.

        Mites muuten vesillä käy jos gps pimenee? Onkos sulla kuitenkin joku varasysteemi.?


      • €--
        mrshedgehog kirjoitti:

        Niin tai älyttömästi :). Kätsää tuo gps kyllä. Kun oot vieraassa paikassa ja pitäisi löytää joku paikka niin gps ohjaa kävellessäkin tai pyöräillessä. Sitten on ohjelmia niin kuin Heia Heia, jossa saa kavereiden kanssa jakaa liikuntasuorituksiaan ja kommentoida. Kaikkeaa sitä keksitään.

        Se on tosi et ulkoilu antaa hyvät unet, sekin vielä. JOs joutuu heräämään aamulla aikaisin, on hyvä mennä vatsaavasti illalla aikaisemmin nukkumaan.Riittävät yöunet kun ovat ih miselle tosi tärkeitä.

        Mites muuten vesillä käy jos gps pimenee? Onkos sulla kuitenkin joku varasysteemi.?

        Huomenta :((
        Joo paperikartat tutut veet, mut gps avulla voit liikkua säkkipimeässä on muuten nii tarkka et näyttää missä kohtaa tallossakin olet.
        Hirveä sumu tääl meillä hyvä ettei käsikopeloimalla ulkona kuin lumiukko.


      • €-- kirjoitti:

        Huomenta :((
        Joo paperikartat tutut veet, mut gps avulla voit liikkua säkkipimeässä on muuten nii tarkka et näyttää missä kohtaa tallossakin olet.
        Hirveä sumu tääl meillä hyvä ettei käsikopeloimalla ulkona kuin lumiukko.

        Ny mää paan ton uuvestan kun alkoi ihtiäki ärsyttää noi kirjoitusvirheet tai huonosti painetut näppiksen jäljet :)

        Huomenta. Kyllä se sumu siitä hälvenee kun päivä kunnolla valkenee, siis ihan kohta, usko pois. Meillä näkyy sinistä taivasta ja valkeit pilviä, eilen tosin illalla oli sumua. Toivottavasti tulee aurinkoinen päivä. Aattelin lähteä pistäytymään sukuloimassa päiväselti. Mukavampi ajaella kun on selkeää. Tosin illalla voipi jo painua pakkasen puolelle, siis lämpötila ja mullon kesäkumit autossa alla, huhheijaa. Voipi olla mustaa jäätä tiellä.

        Lumiukot on ihania :). Ja lumilyhdyt. Mut ei pääse niitä vielä tälläileen ei.


    • eppu2

      Kehun vastaanottamisen vaikeus juontuu meidän ikäisten kasvatuksesta.
      Ennen oli rumaa kehua itseään. Jos sai kehuja, piti kiirehtiä olemaan vaatimattoman oloinen,
      Nykynuoret ovat jo sen suhteen ihan erilaisia.

      • .mollis

        "Vaatimattomuus kaunistaa" oli tuttu sanonta.


      • Duuriss' - heh
        .mollis kirjoitti:

        "Vaatimattomuus kaunistaa" oli tuttu sanonta.

        Mutta se ei ole välttämättä totta. Tiedän vaatimattomia, jotka vaatimattomuudellaan korostavat itseään vielä räikeämmin kuin ihmiset, jotka ihan vilpittömästi osaavat kehua itseään kun tietävät missä ovat hyviä.


      • .mollis
        Duuriss' - heh kirjoitti:

        Mutta se ei ole välttämättä totta. Tiedän vaatimattomia, jotka vaatimattomuudellaan korostavat itseään vielä räikeämmin kuin ihmiset, jotka ihan vilpittömästi osaavat kehua itseään kun tietävät missä ovat hyviä.

        Joops, tuo on niin totta. Mä sun vähättelen itteeni, mutta en mä kyllä mikään kaunis ole. Sievä kyllä ;)


      • Silti duuri soi
        .mollis kirjoitti:

        Joops, tuo on niin totta. Mä sun vähättelen itteeni, mutta en mä kyllä mikään kaunis ole. Sievä kyllä ;)

        Niiin, ulkonäkö tai taidot, lahjat, joitten olemassaolon on aina tiennyt, mutta ei ole koskaan osannut niitä käyttää hyväkseen kun on tullut vähätellyksi tai saanut sellaisen 'kasvatuksen', että "vaatimattomuus kaunistaa" / "joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa" / "pitää muistaa mistä on lähtöisin" / "naisen paikka" / "joka itsensä korottaa ..." / ...


    • att2

      Perillä luulen 60 ovat kaikki jotka eivät ole aivopesty heitäkin voi olla paljon.

      Suomalaiset me olemme tulleet sieltä Volgan mutkasta kauan sitten--Unkarilaiset tänään jäivät missä ovat me jatkoimme matkaa jäljessä virolaiset joilla kieli lähes sama.

      Kansana ovat suomalaiset olleet yhtä oli valloittaja maa kuka tahansa.

      Kauan vallassa olleen lakeja ja käytäntöä näki toveri hyvänä eikä muuttanut, tosin lahjoitteli osia kavereille (lahjoitusmaat).

      Toivottavasti tänään 2014 suomalaisille on oma ja suomalaisuuden historia selvillä ilman sekoonnusta joita on myös paljon.

      Olen aina Suomalainen vaikka muutin pois 1970.

    • mies muualta

      Palstalaiset ei tiedä kirjoittajasta muuta kuin kirjoitusten perusteella, saattaapi olla tyhjän puhuja tiedä häntä mikä on miehiään tai naisiaan. On matkan varrella nähny jos jonkinlaista hölpöttäjää.

    • kna.

      En ole vielä perillä, tuuheaa viidakkoa on vielä jonkin matkaa kuljettava.
      Tiedä, mitä sieltä löytyy

    • kössi

      Olen

      • on mistä ottaa

        Olet nuuka et hennonut kirjaimia tuhlata, ompahan sitten mistä ottaa kun se päivä koittaa


    • mummu x maalta

      En nyt muuta tiedä kuin
      että vielä on nousevan kuun aika ja kiireesti lähden ulos istutus-
      ja haravahommiin. Heippa vaan..

    • madx

      Aloittajalle:

      No, olen kyllä perillä itsestäni - selviö ehkä näillä ikävuosilla... :D
      Vieraan yhtäkkinen omanlaisensa "näkökulman" muodostaminen tuntuisi varsin erikoiselta.

      Itse olen itse, kuten kaikki me lukijat/kirjoittajat - kukin mieltää kirjoittajista omanlaisensa profiilin - jokaisen oma mielikuvitus luo uusia "persoonia", joista joko pidämme tai sitten emme...

    • aloittaja..

      Kivasti tuli näkökantoja, on aika omituista mieittiä omaa itseään, mikä minä olen ja miten osaan ajatella minänä sitä oon ajatellu usein.

      • eppu2

        Nyt vanhemmalla iällä olen alkanut pohtia esim. sitä, että miksi reagoin asioihin noin tai noin.
        Miksi ajattelen tuosta asiasta näin, miksen toisin. Projisoinko jotakin?
        Entä jos kurkistaisin toista tai kolmatta näkökulmaa.
        Mitäkö löydän? Jotain itsestäni.
        Sen olen havainnut, että mitä enemmän itsestään löytää, tulee suvaitsemammaksi muita kohtaan.
        Pitää vain olla rehellinen itselleen myös omista vajavaisuuksistaan.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe