maissinaksuista

naksupoliisi

Kuinka usein annatte lapsellenne maissinaksuja ja montako päivässä? :)

12

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lolamama

      Päivän aikana n. 2kpl. Ei tule annettua joka päivä, mutta monesti helpottaa silloin kun tarvitsee tehdä jotain tai syödä itsekin ja lapsi sattuu olemaan hereillä.

      Lapsi on siis vasta 1v, niin siksi nyt ei niin paljoa annetta vielä kerralla/päivässä.

    • epäilyttää

      Oppiikkohan noista tavan, että haluaa jatkuvasti napostella jotakin? Tutti tai jonkinlainen purulelu saattaisi olla parempi vaihtoehto, koska ne eivät totuta jatkuvaan syömiseen.

    • Lähiruokaa

      En anna maissinaksuja, koska emme syö teollisesti muunneltuja elintarvikkeita.

    • näin meillä

      Ei meilläkään anneta. Jos on tarpeen antaa jotain purtavaa, annan kuivahtaneen leivänpalan tai juurespalan, joka on luonnollisempaa ja aidompaa, oikeaa syötävää

    • ruokapoliisit

      taas vauhdissa..

      • Lähiruokaa

        Ei minua kiinnosta mitä muut syö, joten kirjoitat varmaankin itsestäsi "ruokapoliisina"?


      • apvaan
        Lähiruokaa kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta mitä muut syö, joten kirjoitat varmaankin itsestäsi "ruokapoliisina"?

        Kyselen ihan siksi, koska halusin tietää montako niitä antaa lapselle esim päivässä. Me aloitettiin antamaan niitä lapsellemme, ja halusin vain tietää mikä on suunnilleen sopiva määrä päivässä esim ettei tuu sitten mitään herkkuSuuta.


      • Lähiruokaa
        apvaan kirjoitti:

        Kyselen ihan siksi, koska halusin tietää montako niitä antaa lapselle esim päivässä. Me aloitettiin antamaan niitä lapsellemme, ja halusin vain tietää mikä on suunnilleen sopiva määrä päivässä esim ettei tuu sitten mitään herkkuSuuta.

        En vastannut äsken sinulle, vaan "ruokapoliisille", mutta tosiaan en ole syöttänyt lapsille teollisuuden muuntelemia elintarvikkeita, kun paremmalle maistuvia ja terveellisempiä "herkkuja" on olemassa.

        Minusta tuntuisi että myrkyttäisin lastani pikkuhiljaa, jos antaisin hänelle maissinaksujen kaltaista moskaa. Minusta se on white trash-ruokaa. Sopii hyvin siideripissisäideille, koska naksuja on helppo pitää kotona ja syötellä muksulle, kun ei viitsi antaa kunnollisempia välipaloja.


    • Mielipide raksuista

      Meillä on maissinaksuja joskus harvoin, silloin kun on muitakin sipsejä. Joka tarkoittaa juhlatilaisuuksia, synttäreitä, joku harva poikkeus on viikonloppuilta.

      Mun mielestä tuollaisia viimeisen päälle prosessoituja ja lisäaineellisia tuotteita pitäis välttää, ne ei oo luonnollista ruokaa nähneetkään. Mut tämä vaan oma mielipide.

      Jos lapsi alkais niitä kinuta niin lopettaisin koko raksujen oston.

      Sori vähän aiheen, mutta tuli nyt mieleen vinkata et meillä oon saanut erilaisilla herkuilla ja jälkkäreillä lapset ilostumaan, kuten letut ja pannukakku, pulla, korvapuustit, kiisselit, hedelmäsalaatit, mehujäätelöt, jäätelö lisähärpäkkeillä (keksimurut, strösseli, vohveli tms keksit, suklaamurut jne), omatekoinen riisifrutti, jugurttipirtelöt, jäätelöpirtelöt, suklaavaahto. Varsinkin kiisseli ja omatekoinen riisifrutti on ollut tosi suosikit! Meillä pieninkin syö näitä kun oikein pilkotaan tai muussataan.

      Jos ei itse halua tehdä noita niin kylhän kaupastakin löytyy. Mä en sipsejä opettais syömään maissinaksujen muodossa muuta kuin jossain synttäreillä ja juhlissa. Sama koskee limpparia. Mut erilaisia mielipiteitä tietty kaikki.

      Tietty mitä haluaa lapselleen syöttää mutta musta noi sipsit on ihan vihoviimeisiä ja jos alkaa miettiä monta päivässä niin se menee musta liiallisuuksiin. Ja itse kyl tykkään sipseistä, voisin syödä vaikka joka toinen ilta... Mut en itekään enää nykyään syö just noiden terveyskysymysten ja tottumusten vuoksi.

      • Mielipide raksuista

        Ja raksujen sijaan muuten pieni tykkää nakerrella hapankorppua tai varrasleipää tai kovempaa tummaa leipää, porkkanaa, omenaa, tms. Isommat lapsetkin nappaa joskus jonkun leivän palan, vihanneksen tai hedelmän jos tekee jotain mieli. Limpparia inhoavat (eivät oo tottuneet makeuteen ja kupliin), sipseistä eivät ole kovin innostuneita. Pikemminkin pyytävät tekemään kiisseliä tai epäterveellisemmistä suklaakakkua. :D Oon ylpeä niistä kun ovat niin järkeviä ruoan suhteen. :)


      • Mielipide raksuista
        Mielipide raksuista kirjoitti:

        Ja raksujen sijaan muuten pieni tykkää nakerrella hapankorppua tai varrasleipää tai kovempaa tummaa leipää, porkkanaa, omenaa, tms. Isommat lapsetkin nappaa joskus jonkun leivän palan, vihanneksen tai hedelmän jos tekee jotain mieli. Limpparia inhoavat (eivät oo tottuneet makeuteen ja kupliin), sipseistä eivät ole kovin innostuneita. Pikemminkin pyytävät tekemään kiisseliä tai epäterveellisemmistä suklaakakkua. :D Oon ylpeä niistä kun ovat niin järkeviä ruoan suhteen. :)

        Ja kyllä meillä karkkeja välillä syödään, mut lapset tykkäävät yhdessä kokkailla niin monesti tulee sit tehtyä jotain muuta herkkua. Jos yksivuotiasta miettii, niin pienestä ne ruokatottumukset alkaa muotoutua ja kodin rutiineista tulee niitä lapselle "normaaleja" juttuja eikä osaa muuta haaveillakaan. Mä olen iloinen et saa lasten kanssa yhdessä kokata, eivätkä nyt ole mankumassa sipsejä, karkkeja ja muuta vastaavaa.


    • Etelän hetelmä

      Pienille vihannespaloja tai kova ruisleipä tms on ihan hyvä välipala tai pikkunälän eväs. Ihan pienet ei voi syödä popcornia mut niitä sit sipsien tai maissiraksujen sijaan. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe