Voiko homoseksuaali elää seurakunnassa?

Yksin muttei yksin

Mielestäni voi, jos:

- hän on uudestisyntynyt kristitty
- hän ei elä samaa sukupuolta olevan kanssa suhteessa eikä yhteistaloudessa
- hän käyttäytyy kaikin puolin asiallisesti kaikkia muita kohtaan
- pidättäytyy sukupuolielämästä kokonaan, ellei Jumala tee ihmettä ja hän tule heteroksi.

Voi kuulostaa ankaralta, mutta selibaatissa eläminen ei ole maailman kauhein asia. Minä heterona olen sen valinnut omalle kohdalleni, ja ainakin minulle se elämäntapa on sopinut paljon paremmin kuin avioliitto.

Meidän "uhrimme" lyhyenä elinaikanamme on vain tomu ja tuhka Jeesuksen ristin uhriin verrattuna.

13

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ”Meidän "uhrimme"…”

      Niinkö meitä kehotetaan uhraamaan ennen kuin voimme saada armon? Onko seksuaalisuuden uhraaminen se kaikkein tärkein uhri?

    • jaba daba duu

      No mulle itsenäisyys ja selibaatti ei ole mikään uhri, vaan lahja. Mulla on erittäin hyvä elämä. Kiitos Jumalalle, että saan yksinäisenä naisena elää Suomessa, jossa se on mahdollista eikä kummastella.

    • jaba daba duu

      Jollekin muulle seksin puute saattaa olla ylipääsemätön asia ja siksi valtavan suuri uhraus. Mutta kaikessa Jumala auttaa, tässäkin. Kokeneena tiedän.

    • Itsevalittu selibaat

      Selibaatti tosiaankin on toimiva elämäntapa joillekin. Mutta selibaatin täytyy olla vapaaehtoista ja itse haluttua. Selibaattia ei pidä pakottaa ihmiseen ulkoisesti (poikkeuksena väkivaltainen, riistävä ja pakottava seksuaalinen käytös kuten pedofilia ja muut raiskaukset, jos se on ainoa seksuaalisen suuntautumisen muoto).

    • yksin muttei yksin

      Jeesuskaan ei pakota homojakaan selibaattiin, mutta kun hänen rakkautensa alkaa toimia elämässä, tekee mitä tahansa (tai jättää tekemättä) Hänen suuren rakkautensa hurmaamana. Sisin ja sielu puhdistuu siinä valossa ja sen puhtauden haluaa ihan omasta tahdostaan säilyttää. Näin se menee.

    • Skippo

      Voiko lihava herkuttelija elää seurakunnassa?
      Voiko miljoonasta haaveileva elää seurakunnassa?
      Voiko turhamainen elää seurakunnassa?
      Voiko naispappeutta vihaava pappi saarnata seurakunnassa?
      Voiko naapurilleen kateellinen elää seurakunnassa?
      Voiko naapurin vaimoa himoitseva elää seurakunnassa?
      Voiko laiska ihminen elää seurakunnassa?

      Kaikki kuolemansyntejä. Onko niin, että vain synnittömät voivat kuulua seurakuntaan?

    • Seurakuntaan ovat kaikki tervetulleita.

      Jumala on luonut jokaisen ihmisen omaksi arvokkaaksi itsekseen ja siihen kuuluu myös seksuaalisuus. Myös homo saa toteuttaa seksuaalisuuttaan ja kokea rakkautta. Tämän lisäksi hän on tervetullut Jumalan armon osallisuuteen seurakuntayhteydessä, kuten muutkin syntiset.

      Antti-pappi

      • myrre

        Arvoisa Antti-pappi,

        Pysytään Raamatussa ja pyritään miellyttämään ennemmin Luojaa kuin luotua.

        Uskomatonta, että saarnataan pelkkää armoa, ei syntiä eikä parannuksentekoa ollenkaan.


      • Heenokki
        myrre kirjoitti:

        Arvoisa Antti-pappi,

        Pysytään Raamatussa ja pyritään miellyttämään ennemmin Luojaa kuin luotua.

        Uskomatonta, että saarnataan pelkkää armoa, ei syntiä eikä parannuksentekoa ollenkaan.

        Samaa mieltä. Antti-pappi kirkkokuntineen istuu saman vaarallisen puun alla kuin Eeva muinoin: "Onko Jumala todellakin sanonut..."

        Antti, jos omatuntosi vähänkään kolahtelee, lähde pois Ev.Lut. kirkosta. Saat kyllä toimeentulosi muutenkin.


    • pohdiekelija...

      Tätä ole joskus pitkään uskossa olevana ja eronneena miettinyt, että kuulunko minä siihen joukkoon, joka on toisen ihmisen valinnan seurauksena joutunut avioon kelpaamattomaksi. Mies otti toisen ja jätti.
      Luonnollista on myös ajatella, että vaikeasti sairaat ja homoseksuaalit kuuluvat niihin, jotka ovat äidin kohdusta asti aivoon kelpaamattomia.

      Opetuslapset sanoivat: "Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi olla menemättä naimisiin." 11 Mutta hän sanoi heille: "Se ratkaisu ei sovellu kaikille, ainoastaan niille, joille se osa on annettu. 12 On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon." Matteus 19.

      • Heenokki

        Toivottavasti ja näemmä oletkin toipunut miehesi lähdöstä. Olisi hyvä jos kokisit itsenäisenä ja vapaana olosi yhtä ihanana ja mielenkiintoisena kuin minä, joka olen ottanut osakseni naimattomuuden.
        Mulla on pitkä lista naimattomuuden hyvistä puolista, mutta en rasita ketään nyt sillä.
        Sanon vain, että monet avioliitot ovat yhtä helvettiä. Tiedän monta avioliittoa, joissa puoliso toivoo kovasti toisen kuolevan, että pääsisi kunniallisten kulissien varjoissa vapaaksi. Yhdessäkin tapauksessa toivoja kuoli itse.
        Karmeaa tekstiä mutta totta.


    • Arto T

      Onkohan tämä Antti pappi koskaan lukenut raamatusta että Jeesuskin puhui sellaista että pitäisi jonkinlainen parannus siitä synnin harjoittamisesta tehdä eikä suinkaan vain jatkaa siellä synnissä rypemistä.

    • totta 1

      Seksuaalisuus ei ole elämää tärkeämpi. Onko se hetkellinen nautinto ja ho hoijaa.
      Mietitään vähän mitä siihen vuorokauteen muuta sisältyy. Eikö vuorokausi ole aika pitkä aika 24 h. Pitäisi sitä Raamattuakin lukea, kulkea jonkun rinnalla, rukoilla , tehdä kotitöitä tai ylitöitä eikä harrastuksia voi unohtaa sekä vähintään terveysliikuntaa jotta jaksaisi. Niska limassa on sinun töitä tehtävä. Täytyisi syödä ja juoda ja entä ne television katselut ja kännykkää ei sovi unohtaa. Tietokone, pelit ja keskustelupastat. Valittaa pitäisi milloin mistäkin riitoja unohtamatta eikä unohdeta roskapussia siihen me olemme kuin luotu sitä varten. Lapset hoida, leiki ja lue satuja.
      Soppailla pitäisi käydä ja ruokakaupassa entä alko pahimpaan janoon ehdinkö juoda milloinkaan yritän kuitenkin ja nukahdan ja kysyn vaimolta aamulla joko on töihin lähdettävä. Päivä on taas uusi ja entistä vähemmän tekemistä koska tämä loppuu.
      NO niin puhutaan asiaa seuraavalla kerralla mutta tuntuiko tutulta asioiden tärkeys järjestys. Jos ei korostettaisi liikaa mitään erikoisesti eletään siten mikä hyvältä tuntuu. Sanotaan vaimolle vielä "rakastan sinua" olet tärkeä minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe