Mies ei pyydä anteeksi

sdkjfnkjdsfn

Esimerkkinä eilinen.. Ymmärsin yhden asian väärin viestittelyssä. Siitä se alkoi. Yksi pieni väärinymmärrys ja 4,5h tappelua. Oma osuuteni riidassa oli se, että selitin mahdollisimman monella eri tavalla että miksi en ymmärtänyt viestiä niinkuin se oli tarkoitettu. Ok mies oli muutenkin kännissä kavereidensa kanssa.
Tappelu jatkui ja mun syyllistäminen lisäänty, haukuttiin illanpilaajaksi. Minä myös aina syyllistän, teen hänestä uhrin ja laitan tahalteni itkemään. Kyllä
Pyysin 5-6 kertaa anteeksi väärinymmärrystä mutta riita vaa jatkuu ja jatkuu.. 2h itkemistä, mies ottaa yhteyttä "ei mitään hätää mee nukkumaan" ?!?!?!? siis mitä! Eka tapellaan monta tuntia ja sitten ei pyydetä ees anteeksi.. Sanoin, että tuntuu pahalta kun mä olen se joka pyytää anteeksi. Yleensähän riidan jälkeen molemmat pyytää anteeksi ja myöntää tehneensä väärin.
Mies tähän vastasi "tuntuu, että sä vaan syyllistät mua kaikesta ja musta mä en oo tehnyt mitään väärää"
Selitin, että riidan päätteksi on molemmilla tapana pyytää anteeksi. Sanoi tajuavansa. Mitään ei silti kuulu?
En voi käsittää mikä siitä tekee niin vaikeaa niellä ylpeytensä ja sanoa yksi pieni sana...

Onko muilla näin?

Mies on muutenkin todella vastahakoinen selvittämään riitoja läpi.. Sanoo vain että kaikki on hyvin vaikka hyvin molemmat tiedetään että ei ole. Haluan itse selvittää kaikki asiat juurta jaksaen mutta hänen mielestään asioiden vaan pitäisi antaa olla -.- siitähän se soppa vasta syntyykin jos molemmat ovat vaan hiljaa evätkä puhu tunteistaan. Joku päivä ne pienet asiat alkaa kasaantua päässä ja jompikumpi räjähtää totaalisesti.

Ovatko kaikki miehet tällaisia??

116

6588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vatutus..

      Kyllä suurin osa miehistä on juuri noin lapsellisia. Naiset joutuu vaan kestämään.

      • 3 + 9

        Hohoh, naisiltahan pitäisi pyytää anteeksi riippumatta siitä kumpi oli väärässä. Harvoin olen nähnyt naista, joka osaa myöntää joskus erehtyvänsä.


      • Mirkku35

        Hyvä että olet syytön ja miehessä vain vika,
        niinhän se yleensä on,et itse aina syytön.
        Ehkäpä kannattaisi miettiä vakavasti
        yhteiselon jatkumista?
        Jos joutuu "itkemään" täällä parisuhdetta,
        sen sijaan että selvittäisi asiat kahdestaan,
        on tilanne aika huonossa jamassa.
        Mutta olette vielä nuoria.lähes lapsia ja
        elämä edessä,ei sitä kannata tuhlata
        tollaiseen tapaan elää,on varmaankin
        vapaana niitäkin miehiä,jotka eivät
        ole yksin kaikkeen syypää ja
        löytäisit tasavertaisen kumppanin.


      • Faaakk mii
        3 + 9 kirjoitti:

        Hohoh, naisiltahan pitäisi pyytää anteeksi riippumatta siitä kumpi oli väärässä. Harvoin olen nähnyt naista, joka osaa myöntää joskus erehtyvänsä.

        Naisille ei edes riitä että pyytää anteeksi silloinkin kun nainen on väärässä.
        Syyllistämisen taito on vahvana naisissa.

        Mies onkin viisaimmillaan kun on yhdyn..yhteydessä neiti/rouva kaikkitietävään.


      • kuokka6
        3 + 9 kirjoitti:

        Hohoh, naisiltahan pitäisi pyytää anteeksi riippumatta siitä kumpi oli väärässä. Harvoin olen nähnyt naista, joka osaa myöntää joskus erehtyvänsä.

        joo , miten niin tapana ,jos et sano että minä tein väärin ja pyydä anteeksi jotain ????? ( mies ) niin silloin mies on se suurin syntipukki kun asiat käännetään päälailleen. juuri näin toimii naiset jotkka eivät voi unohtaa !!! ..


      • surkuhupsu
        Mirkku35 kirjoitti:

        Hyvä että olet syytön ja miehessä vain vika,
        niinhän se yleensä on,et itse aina syytön.
        Ehkäpä kannattaisi miettiä vakavasti
        yhteiselon jatkumista?
        Jos joutuu "itkemään" täällä parisuhdetta,
        sen sijaan että selvittäisi asiat kahdestaan,
        on tilanne aika huonossa jamassa.
        Mutta olette vielä nuoria.lähes lapsia ja
        elämä edessä,ei sitä kannata tuhlata
        tollaiseen tapaan elää,on varmaankin
        vapaana niitäkin miehiä,jotka eivät
        ole yksin kaikkeen syypää ja
        löytäisit tasavertaisen kumppanin.

        Olen tässä elämäni aikana kouluttanut kolme pitkää parisuhdetta ja etsinyt sitä tasavertaista kumppania vaan on mahdotonta löytää koska ihmiset ovat niin erilaisia ja minä olen erilainen. Tosin itkuraivarit on parissakymmenessä vuodessa tuhkahdutettu lääkkeillä ja viinalla kaikkea kun ei voi vaatia ymmärrettäväksi eikä liikaa tarvitsekaan ymmärtää. Anteeksi pyynnöt, syyllistymiset on turhia joillekin asioille ei vain voi mitään


      • feminatsi vauhdissa

        Jos moka on naisen, niin miksi miehen pitäisi pyytää anteeksi? Kuulostaa siltä, että yrität alistaa miestäsi.


      • 30-v sota jatkuu...
        feminatsi vauhdissa kirjoitti:

        Jos moka on naisen, niin miksi miehen pitäisi pyytää anteeksi? Kuulostaa siltä, että yrität alistaa miestäsi.

        Aloittaja on varmasti aika nuori?
        Isoja riitoja ei synny, mikäli pariskunta pystyy puhumaan kaikista asioista keskenään suhteen alussa. Muuten suosittelisin parin vaihtoa ennen perheellistymistä.

        Kyllä mekin riidellään, kinastellaan usein pikkuasioista. Puhutaan joskus ikäviäkin asioita toisillemme. Yleensä jompikumpi/ molemmat myöntää reagoineensa turhan vahvasti.

        Tämä on reaalia perhepolitiikkaa, sotiakaan ei olisi, jos kaikki ihmiset olisivat aina samaa mieltä kaikesta?


      • nainen8

        Ei miehen kuulu pyytää anteeksi,se on naisen tehtävä,näin se menee


      • arjen vilosovi
        3 + 9 kirjoitti:

        Hohoh, naisiltahan pitäisi pyytää anteeksi riippumatta siitä kumpi oli väärässä. Harvoin olen nähnyt naista, joka osaa myöntää joskus erehtyvänsä.

        Turhaa veulaamista. Pitää muistaa, että mies ei anna koskaan anteeksi mutta unohtaa. Nainen antaa aina anteeksi mutta ei unohda.


      • HHUHUH
        feminatsi vauhdissa kirjoitti:

        Jos moka on naisen, niin miksi miehen pitäisi pyytää anteeksi? Kuulostaa siltä, että yrität alistaa miestäsi.

        Parisuhde on kompromisseja, ja joskus yksinkertaisesti voi pyytää anteeksi vaikka vika ei ole itsessään. Anteeksi-sana on kuitenkin niin pieni asia, että kannattaa hyödyntää sitä.. Parisuhteessa pitää ja saa tehdä kompromisseja eikä paksukalloisesti pitää omaa päätään. Kyllä se yhteiselo opettaa yhdelle sun toiselle sen joustamisen taidon ja jos ei opeta, on parempi laittaa kantapäät vastakkain, koska silloin kumpikin osapuoli kärsii


      • Rakas anteeksi!?

        Osaan pyytää anteeksi. Oi rakas kulta! Anna minulle anteeksi että, loukkasin sinua rakas. Annathan anteeksi.?????


      • Faaakk mii kirjoitti:

        Naisille ei edes riitä että pyytää anteeksi silloinkin kun nainen on väärässä.
        Syyllistämisen taito on vahvana naisissa.

        Mies onkin viisaimmillaan kun on yhdyn..yhteydessä neiti/rouva kaikkitietävään.

        Oi oi nyt on pakko puuttuu! Molemmissa löytyy niitä joille vaan ei mene jakeluun, että kaikkee ei voi tietää/ osata ym.. Oman kokemuksen mukaan useasti miehelle hankalampaa myöntää olleensa väärässä ja sanoa se anteeksi, naisilla yleisempää murjotus tai muu mielen osoitus, että kummatkin sukupuolet omaavat vikoja ja jokainen on yksilö. Itse olen aina myöntänyt tappioni ja ylpeä siitä! Tämän hetkinen miehenikin myöntää.. Kylläkin jokaisessa meissä asuu se pieni piru, joka aina välillä päsee valloilleen, siksi nyt kirjoitellaan naiset AINA sitä mieget AINA tätä...


      • Siimakainen

        ......Hai tarpomalla ne kutukalatkin katoavat...................................


      • isä46-v

        Totta, nuorena olin lähes aina oikeassa enkä pyytäny anteeksi mutta nyt olen fiksumpi pyydän herkästi anteeksi enkä muutenkaan edes ajaudu sellaisiin tilanteisiin. Se on siis miehistä lapsellisuutta. Myöhemmin sitä oppii hyväksymään virheitä yms. Taustalla on aina kuitenkin jotain tärkeämpää joten pikkuasioilla ei ole enää mitään väliä.


      • Ajattelija1234
        3 + 9 kirjoitti:

        Hohoh, naisiltahan pitäisi pyytää anteeksi riippumatta siitä kumpi oli väärässä. Harvoin olen nähnyt naista, joka osaa myöntää joskus erehtyvänsä.

        Juurikin. Totuus kuulostaa mukavalta.


      • Anonyymi
        3 + 9 kirjoitti:

        Hohoh, naisiltahan pitäisi pyytää anteeksi riippumatta siitä kumpi oli väärässä. Harvoin olen nähnyt naista, joka osaa myöntää joskus erehtyvänsä.

        Juuri niin. Nainen tässä odottaakin sitä anteeksipyyntöä.


    • fjsg roeeeeg

      Miehesi on varmaan Timo

      • En Tunne Timoa!

        Minulla ei ole ollut Timo nimistä miestä koskaan?! Tuliko selväksi.


      • Et vaan muista
        En Tunne Timoa! kirjoitti:

        Minulla ei ole ollut Timo nimistä miestä koskaan?! Tuliko selväksi.

        Kyllä tunnet mutta olit vaan niin kännissä koko sen suhteen ajan ettet muista koko miestä.


      • en tunne Timoa!
        Et vaan muista kirjoitti:

        Kyllä tunnet mutta olit vaan niin kännissä koko sen suhteen ajan ettet muista koko miestä.

        Kuka oli Timon kanssa en, minä ainakaan ja missä muka? Pierasinko päissääni?


      • EI TIMOA!

        EI OLE MITÄÄN TIMOA OLLUT KOSKAAN! EI MINULLA AINAKAAN? LUETTELE TIMO AVIOVAIMOT JA TYTTÖKAVERIT TÄHÄN.


    • ölöö

      Ei varmaan kaikki, mutta ainakin oma mies oli samanlainen, vaikka olisi selkeästi itse mokannut ei anteeksipyyntöä kuulunut. Jossain vaiheessa se sitten oppi, jolloin myös itse oli helpompi sanoa se "taikasana" . Kerrottakoon että kun mies oli ap:n miehen kaltainen tuli itsellenikin usein fiilis etten edes halua pyytää anteeksi (vaikka olisi itse mokannut) koska toinenkaan ei ikinä pyydä anteeksi.. Jossain vaiheessa sitten rupesin pyytämään anteeksi vain niitä mokia mitä itse olin tehnyt (esim. sanonut rumasti) enkä ns. koko riitaa.
      Monesti piti myös selitää miksi oli vielä vihainen vaikka toisen mielestä osia oli jo ok (vaikkei ollut pyytänyt anteeksi), ja selittää saikin juurta jaksain.. ehkä se siitä sitten oppi että on helpompaa pyytää myös itse anteeksi. Tuo ns. "nöyrtyminen" on ilmeisesti miehille tosi vaikeaa, onhan heidät alusta alkaen opetettu kilpailuhenkisyyteen. Pitäisi vaan jaksaa opettaa miehelle ettei parisuhde ole mikään kilpajuosu..

      • alistettu

        Meillä samanlaista. Yleensä ottaen menee asiat vallan hyvin, mutta mies ei ikinä pyydä anteeksi, eikä ole mistään pahoillaan. Olen itsekin vahva luonne, mutta nykyään minä olen se joka pyytää aina anteeksi, myös sellaista, mistä ei edes olisi syytä. Hänessä ei omasta mielestään ole koskaan vikaa eikä hän ole koskaan väärässä... Mieheni on rauhallinen eikä ole koskaan käynyt "käsiksi", mutta sanan säilä on todella terävä ja paha. Olen sen muutaman kerran kokenut paniikkihäiriöön saakka ja sitä haluan todellakin välttää. Pääsen siis helpommalla olemalla "häpeilevä koira"... ja ottamalla syyn aina omaan piikkiin.

        Eilen, kun tulin viikon työmatkalta kotiin ja laitoin vaatteita makuuhuoneessa pois, samalla vähän makuuhuonetta tuulettaen, hän tuli huoneeseen videoiden vaatekasaani ja tuuletusikkunaa todeten: "kultsi on ollut kotona 10 minuuttia... ja ikkuna auki". Olin nostanut vaatteeni sängyn päälle laukusta, joten ne eivät (vielä) missään järjestyksessä olleet. Hän laittoi pienesti avoinna olleen tuuletusikkunan kiinni ja totesi poislähtiessää "että sillai". Tiesin, että olin jälleen toiminut väärin, kun olin pitänut muutaman minuutin ikkunaa auki. Hän oli juuri lämmittänyt takan toisessa huoneessa, mutta lämpö ei kyllä ikkunasta karannut, kun makuuhuoneen ovikin oli kiinni.
        Tänään pyysin käytöstäni anteeksi, todeten olevani kovin pahoillani tavaroiden epäjärjestyksestä ja pienestä tulletuksesta. Kommentti oli: "No hyvä!"...

        Tämä "tuuletusfarssi" vaikuttaa varmaan ihan mitättömältä, mutta itse olen tosi ahdistunut. Makuuhuoneessa ei tarvitse olla kylmä, mutta olisi edes raikas ilma. Itselläni on ehkä varmaan pieni "pakkomielle" tästä makuuhuoneen raikkaana pitämisestä, mutta mieheni ei sitä ymmärrä. Hän laittaa välittömästi kotiintullessaan patterit ja lattialämmitykset nollille, jos epäilee minun pitäneen ikkuunaa edes hetken auki. Minä viihdyn kykllä viileaässkin, eipä siinä mitään. :)

        Hänen tavaransa saavat lojua ja kasaantua vuosia työtason päällä, eikä niihin saa koskea. Minkäänlaiset pyynnöt kyseisen työtason siivoamisesta ei mene läpi: joo kyllä sen ehtii... (viimeiset 3 vuotta). Varmaan olen suututtanut hänet joskus jollain lailla asiasta, mutta en uskalla sitä ottaa puheeksi huudon ja riidan pelossa.

        Hän on sosiaalisesti hyvin lahjakas ja pidetty henkilö. Vuosien kuluessa kotona olen tosiaan oppinut antamaan lähes kaikessa periksi ja komppaamaan hänen "kyllä sulla on vaan hyvä mies"- hokemaansa. Aika paljon olen joutunut itseäni muuttamaan ja nielemään omaa ylpeyttä. En tiedä enää kuinka kauan jaksan nöyristellä... Kuitenkin miellä on enemmän hyviä hetkiä, mutta nämä syövät.

        Tiedän, että asioista pitäisi puhua suoraan tai viestin välityksellä ja itse niin haluaisinkin, mutta pelkään hänen reaktiotaan. Miten olette selvittäneet tällaiset asiat?


      • kipinkapin...
        alistettu kirjoitti:

        Meillä samanlaista. Yleensä ottaen menee asiat vallan hyvin, mutta mies ei ikinä pyydä anteeksi, eikä ole mistään pahoillaan. Olen itsekin vahva luonne, mutta nykyään minä olen se joka pyytää aina anteeksi, myös sellaista, mistä ei edes olisi syytä. Hänessä ei omasta mielestään ole koskaan vikaa eikä hän ole koskaan väärässä... Mieheni on rauhallinen eikä ole koskaan käynyt "käsiksi", mutta sanan säilä on todella terävä ja paha. Olen sen muutaman kerran kokenut paniikkihäiriöön saakka ja sitä haluan todellakin välttää. Pääsen siis helpommalla olemalla "häpeilevä koira"... ja ottamalla syyn aina omaan piikkiin.

        Eilen, kun tulin viikon työmatkalta kotiin ja laitoin vaatteita makuuhuoneessa pois, samalla vähän makuuhuonetta tuulettaen, hän tuli huoneeseen videoiden vaatekasaani ja tuuletusikkunaa todeten: "kultsi on ollut kotona 10 minuuttia... ja ikkuna auki". Olin nostanut vaatteeni sängyn päälle laukusta, joten ne eivät (vielä) missään järjestyksessä olleet. Hän laittoi pienesti avoinna olleen tuuletusikkunan kiinni ja totesi poislähtiessää "että sillai". Tiesin, että olin jälleen toiminut väärin, kun olin pitänut muutaman minuutin ikkunaa auki. Hän oli juuri lämmittänyt takan toisessa huoneessa, mutta lämpö ei kyllä ikkunasta karannut, kun makuuhuoneen ovikin oli kiinni.
        Tänään pyysin käytöstäni anteeksi, todeten olevani kovin pahoillani tavaroiden epäjärjestyksestä ja pienestä tulletuksesta. Kommentti oli: "No hyvä!"...

        Tämä "tuuletusfarssi" vaikuttaa varmaan ihan mitättömältä, mutta itse olen tosi ahdistunut. Makuuhuoneessa ei tarvitse olla kylmä, mutta olisi edes raikas ilma. Itselläni on ehkä varmaan pieni "pakkomielle" tästä makuuhuoneen raikkaana pitämisestä, mutta mieheni ei sitä ymmärrä. Hän laittaa välittömästi kotiintullessaan patterit ja lattialämmitykset nollille, jos epäilee minun pitäneen ikkuunaa edes hetken auki. Minä viihdyn kykllä viileaässkin, eipä siinä mitään. :)

        Hänen tavaransa saavat lojua ja kasaantua vuosia työtason päällä, eikä niihin saa koskea. Minkäänlaiset pyynnöt kyseisen työtason siivoamisesta ei mene läpi: joo kyllä sen ehtii... (viimeiset 3 vuotta). Varmaan olen suututtanut hänet joskus jollain lailla asiasta, mutta en uskalla sitä ottaa puheeksi huudon ja riidan pelossa.

        Hän on sosiaalisesti hyvin lahjakas ja pidetty henkilö. Vuosien kuluessa kotona olen tosiaan oppinut antamaan lähes kaikessa periksi ja komppaamaan hänen "kyllä sulla on vaan hyvä mies"- hokemaansa. Aika paljon olen joutunut itseäni muuttamaan ja nielemään omaa ylpeyttä. En tiedä enää kuinka kauan jaksan nöyristellä... Kuitenkin miellä on enemmän hyviä hetkiä, mutta nämä syövät.

        Tiedän, että asioista pitäisi puhua suoraan tai viestin välityksellä ja itse niin haluaisinkin, mutta pelkään hänen reaktiotaan. Miten olette selvittäneet tällaiset asiat?

        alistettu.. kärsin samasta vuosia. Hae apua terapiasta. Ymmärrät siellä syyt ahdistukseesi ja pikku hiljaa saat itsetuntosi nousuun. Miehesi kuulostaa narsistiselta ja Kokemasi henkiseltä väkivallalta. Hae ainakin apua ahdistukseen,ei kenenkään kuulu pelätä omaa miestä!!


      • olisiko niin
        alistettu kirjoitti:

        Meillä samanlaista. Yleensä ottaen menee asiat vallan hyvin, mutta mies ei ikinä pyydä anteeksi, eikä ole mistään pahoillaan. Olen itsekin vahva luonne, mutta nykyään minä olen se joka pyytää aina anteeksi, myös sellaista, mistä ei edes olisi syytä. Hänessä ei omasta mielestään ole koskaan vikaa eikä hän ole koskaan väärässä... Mieheni on rauhallinen eikä ole koskaan käynyt "käsiksi", mutta sanan säilä on todella terävä ja paha. Olen sen muutaman kerran kokenut paniikkihäiriöön saakka ja sitä haluan todellakin välttää. Pääsen siis helpommalla olemalla "häpeilevä koira"... ja ottamalla syyn aina omaan piikkiin.

        Eilen, kun tulin viikon työmatkalta kotiin ja laitoin vaatteita makuuhuoneessa pois, samalla vähän makuuhuonetta tuulettaen, hän tuli huoneeseen videoiden vaatekasaani ja tuuletusikkunaa todeten: "kultsi on ollut kotona 10 minuuttia... ja ikkuna auki". Olin nostanut vaatteeni sängyn päälle laukusta, joten ne eivät (vielä) missään järjestyksessä olleet. Hän laittoi pienesti avoinna olleen tuuletusikkunan kiinni ja totesi poislähtiessää "että sillai". Tiesin, että olin jälleen toiminut väärin, kun olin pitänut muutaman minuutin ikkunaa auki. Hän oli juuri lämmittänyt takan toisessa huoneessa, mutta lämpö ei kyllä ikkunasta karannut, kun makuuhuoneen ovikin oli kiinni.
        Tänään pyysin käytöstäni anteeksi, todeten olevani kovin pahoillani tavaroiden epäjärjestyksestä ja pienestä tulletuksesta. Kommentti oli: "No hyvä!"...

        Tämä "tuuletusfarssi" vaikuttaa varmaan ihan mitättömältä, mutta itse olen tosi ahdistunut. Makuuhuoneessa ei tarvitse olla kylmä, mutta olisi edes raikas ilma. Itselläni on ehkä varmaan pieni "pakkomielle" tästä makuuhuoneen raikkaana pitämisestä, mutta mieheni ei sitä ymmärrä. Hän laittaa välittömästi kotiintullessaan patterit ja lattialämmitykset nollille, jos epäilee minun pitäneen ikkuunaa edes hetken auki. Minä viihdyn kykllä viileaässkin, eipä siinä mitään. :)

        Hänen tavaransa saavat lojua ja kasaantua vuosia työtason päällä, eikä niihin saa koskea. Minkäänlaiset pyynnöt kyseisen työtason siivoamisesta ei mene läpi: joo kyllä sen ehtii... (viimeiset 3 vuotta). Varmaan olen suututtanut hänet joskus jollain lailla asiasta, mutta en uskalla sitä ottaa puheeksi huudon ja riidan pelossa.

        Hän on sosiaalisesti hyvin lahjakas ja pidetty henkilö. Vuosien kuluessa kotona olen tosiaan oppinut antamaan lähes kaikessa periksi ja komppaamaan hänen "kyllä sulla on vaan hyvä mies"- hokemaansa. Aika paljon olen joutunut itseäni muuttamaan ja nielemään omaa ylpeyttä. En tiedä enää kuinka kauan jaksan nöyristellä... Kuitenkin miellä on enemmän hyviä hetkiä, mutta nämä syövät.

        Tiedän, että asioista pitäisi puhua suoraan tai viestin välityksellä ja itse niin haluaisinkin, mutta pelkään hänen reaktiotaan. Miten olette selvittäneet tällaiset asiat?

        Oletko valinnut ulkonäön perusteella puolisosi ja kävi niin että elät narsistin kanssa?


      • tervetuloa mustelmat
        olisiko niin kirjoitti:

        Oletko valinnut ulkonäön perusteella puolisosi ja kävi niin että elät narsistin kanssa?

        Tuosta Se henkinen alistaminen muuttuu pikkuhiljaa fyysiseksi väkivallaksi! Ensin moititaan ja kontrolloidaan, ollaan mustasukkaisia, sitten alkaa töniminen ja kuristaminen.


      • 4 + 13
        alistettu kirjoitti:

        Meillä samanlaista. Yleensä ottaen menee asiat vallan hyvin, mutta mies ei ikinä pyydä anteeksi, eikä ole mistään pahoillaan. Olen itsekin vahva luonne, mutta nykyään minä olen se joka pyytää aina anteeksi, myös sellaista, mistä ei edes olisi syytä. Hänessä ei omasta mielestään ole koskaan vikaa eikä hän ole koskaan väärässä... Mieheni on rauhallinen eikä ole koskaan käynyt "käsiksi", mutta sanan säilä on todella terävä ja paha. Olen sen muutaman kerran kokenut paniikkihäiriöön saakka ja sitä haluan todellakin välttää. Pääsen siis helpommalla olemalla "häpeilevä koira"... ja ottamalla syyn aina omaan piikkiin.

        Eilen, kun tulin viikon työmatkalta kotiin ja laitoin vaatteita makuuhuoneessa pois, samalla vähän makuuhuonetta tuulettaen, hän tuli huoneeseen videoiden vaatekasaani ja tuuletusikkunaa todeten: "kultsi on ollut kotona 10 minuuttia... ja ikkuna auki". Olin nostanut vaatteeni sängyn päälle laukusta, joten ne eivät (vielä) missään järjestyksessä olleet. Hän laittoi pienesti avoinna olleen tuuletusikkunan kiinni ja totesi poislähtiessää "että sillai". Tiesin, että olin jälleen toiminut väärin, kun olin pitänut muutaman minuutin ikkunaa auki. Hän oli juuri lämmittänyt takan toisessa huoneessa, mutta lämpö ei kyllä ikkunasta karannut, kun makuuhuoneen ovikin oli kiinni.
        Tänään pyysin käytöstäni anteeksi, todeten olevani kovin pahoillani tavaroiden epäjärjestyksestä ja pienestä tulletuksesta. Kommentti oli: "No hyvä!"...

        Tämä "tuuletusfarssi" vaikuttaa varmaan ihan mitättömältä, mutta itse olen tosi ahdistunut. Makuuhuoneessa ei tarvitse olla kylmä, mutta olisi edes raikas ilma. Itselläni on ehkä varmaan pieni "pakkomielle" tästä makuuhuoneen raikkaana pitämisestä, mutta mieheni ei sitä ymmärrä. Hän laittaa välittömästi kotiintullessaan patterit ja lattialämmitykset nollille, jos epäilee minun pitäneen ikkuunaa edes hetken auki. Minä viihdyn kykllä viileaässkin, eipä siinä mitään. :)

        Hänen tavaransa saavat lojua ja kasaantua vuosia työtason päällä, eikä niihin saa koskea. Minkäänlaiset pyynnöt kyseisen työtason siivoamisesta ei mene läpi: joo kyllä sen ehtii... (viimeiset 3 vuotta). Varmaan olen suututtanut hänet joskus jollain lailla asiasta, mutta en uskalla sitä ottaa puheeksi huudon ja riidan pelossa.

        Hän on sosiaalisesti hyvin lahjakas ja pidetty henkilö. Vuosien kuluessa kotona olen tosiaan oppinut antamaan lähes kaikessa periksi ja komppaamaan hänen "kyllä sulla on vaan hyvä mies"- hokemaansa. Aika paljon olen joutunut itseäni muuttamaan ja nielemään omaa ylpeyttä. En tiedä enää kuinka kauan jaksan nöyristellä... Kuitenkin miellä on enemmän hyviä hetkiä, mutta nämä syövät.

        Tiedän, että asioista pitäisi puhua suoraan tai viestin välityksellä ja itse niin haluaisinkin, mutta pelkään hänen reaktiotaan. Miten olette selvittäneet tällaiset asiat?

        Tuo on muuten kummallinen asia tuo naisten tuulettamisvimma. Aina pitäisi olla ikkunat auki talvellakin ja ilmastointi ei ikinä saa tasattua tilannetta balanssiin. Itse taas miehenä en huomaa juurikaan vaihtelua ilman laadussa, jos hengitettyä saa niin silloin ilmeisesti kuitenkin on happea tarjolla? Vituttaa palella turhaan takia noiden psykologisten tuuletteluiden takia.


    • Manfred...

      Mitä sen miehen olisi pitänyt anteeksi pyytää?

      Kertomuksesi ei sisältänyt mitään aihetta anteeksipyyntöön miehen puolelta.

      Mitä mies siis teki sellaista jota olisi pitänyt pyytää anteeksi?

    • tyhjanpaivaista

      Aikuiseksi Lapsellista touhu
      a. 4 5 tuntia tappelua. Hoh hoijaa. Selvinpain asiat puhutaan. Humalai en vain toistaa ja jauhaa samaa yha uudelleen.

      • niinpä niin

        Miehet ei pyydä anteeksi.
        Jos jollakin on hyvin käyttytyvä mies ja pyytää naiseltaan anteeksi.
        Hän on löytäny aarteen. Mies huomaa itsekin, että on sanonu/ loukannut toista ja huomaa pyytää anteeksi.
        Miehen mielestä anteeksi pyytäminen on heikkoutta.
        Heikkoutta se vasta onkin, kun tietää tehneensä väärin ja pyydä anteeksi sitä.
        Anteeksi voi pyytää myös tarkottamatta sitä.
        Heikkoutta on se, että sovaa toista ja käyttäytyy kuin toisessa olsi vaan se vika.


      • Kuultu

        Kunnon vanhoja Gramofonin savilevyjä, sanopas muuta.


    • No, tiedän omasta kokemuksestani, että suomalaisen miehen on vaikea sanoa "anteeksi". Jos ja kun hän pyytää anteeksi, hän tekee sen teoillaan.

      • urts

        Miksi naisella on kahdet huulet?
        Yläpään huulilla v..tuillaan ja alapään huulilla pyydetään anteeksi.


      • 18 + 13

        Ennen kuin pyytää anteeksi, pitää tuntea tehneensä väärin. Jos ei tunne tehneensä väärin, anteeksi pyytäminen olisi väärin.

        Ja jos on tehnyt väärin ja saanut palautteena raivonpuuskan tai koston, anteeksipyyntö on turhaa, koska rangaistus on jo kärsitty.


      • Kiitos, mammakaarin, näistä totuuven sanoisita :)


      • Eller hur
        18 + 13 kirjoitti:

        Ennen kuin pyytää anteeksi, pitää tuntea tehneensä väärin. Jos ei tunne tehneensä väärin, anteeksi pyytäminen olisi väärin.

        Ja jos on tehnyt väärin ja saanut palautteena raivonpuuskan tai koston, anteeksipyyntö on turhaa, koska rangaistus on jo kärsitty.

        Näinhän se on jos rangaistus on jo kärsitty, niin eteenpäin elämässä.
        Kaiken maailman murheita ei tarvitse kantaa.


      • ei ole todellista

        Se on nimeltään kuules HYVITTELYÄ ei korvaa anteeksi pyyntöä ja vaikkka pyytää anteeksi toisen pitää tietää että toinen on pahoillaan eikä vain "pahoittele tapahtunutta aiheutunutta kohinaa" kuten poliitikot tekevät, mikä ei sisällä elettäkään että olisi pahoillaan AIHEUTTAMASTAAN TAI OLISI TOIMINUT VÄÄRIN!
        Hyvittely tulee sitten kaupan päälle. Vähän nyt riippuu asiasta mutta ei kai nyt kaikkeen oikein joku pikku kukkapuska tai kahvileipä tepsi!!!perkele!


    • voipiruvieköööööt

      Ap on selkeästi täysi sekopää ja lisäksi vielä tyhmä. Ymmärtää asioita tahallaan väärin että saa riidan aikaiseksi ja miehen pitäisi vielä pyytää anteeksi. Herää pahvi tähän maailmaan. Kukaan tuollaista kurppaa kauaa jaksa katsella ja kuunnella.

    • Ei turhia aneluja

      Anteeksi ei kuulu pyytää muuten vain, ainoastaan silloin jos siihen on aihetta.

      • Ei normaalisti

        mutta naiselta on pakko pyytää anteeksi vaikka ei olisi syyllistynyt mihinkään anteeksiannettavaan tai -pyydettävään tekoonkaan. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

        Se on ajankuva tällä homo-femakkonormatiivisella ajanjaksolla ihmisen kehityksen pitkässä kaaressa.


    • Llanna

      Miehesi on mulkku. Tuo, mitä kerroit, kuulostaa aika paljon samalta, mitä itse olen joutunut kokemaan elämässäni. En miehen taholta, mutta läheisen ihmisen. Todella törkeä tyyppi, tykkäsi nähdä minut itkemässä, ei myöskään fyysistä väkivaltaa käyttänyt, mutta sanoilla sai manipuloitua hysteerisiin tiloihin. Myöhemmin sitten syyllisti tunnereaktioista, joista kehtasi vielä tehdä pilkkaa todella julmasti, ei pyytänyt anteeksi ja kaikki oli aina minun vikani. Ylläri, olenkin nykyään terapiassa.

      "musta mä en oo tehnyt mitään väärää" Tämän kun kuulet, niin juokse pois niin kovaa kuin töppösistä lähtee. Kokemuksen vankka rintaääni sanoo, että syy on kuitenkin aina jossain. Jos ei koskaan hänessä, niin sitten aina sinussa. Itse en ollut kestää syyllisyyden taakkaa. Välillä oli aihetta syyllisyyteen, mutta kun kuormaa lisättiin vielä perustelemattomalla syyllistämisellä / syyn vierittämisellä niskoille niin, että kaikki oli aina oma vika... No, itsemurhaahan siinä tuli haudottua.

      Neuvon, että laitat sen tuuletusikkunan auki, pakkaat kamasi ja lähdet menemään. En sano, että miehesi on välttämättä narsisti (ei ole pätevyyttä diagnosoida), mutta sanon, että olen lukenut useamman kirjan narsismista, ja miehesi kuulostaa aika lailla sellaisesta kirjasta karanneelta.

      Ongelma on, että tällaisen ihmisen kanssa (vaikka ei olisikaan varsinaista luonnehäiriötä, vaan pelkkä perusteellinen asennevamma) ei voi rakentaa tasapainoista, yhdenvertaista parisuhdetta. Oli suhde luonteeltaan millainen tahansa (pari-, ystävyys- tai perhesuhde), siinä on kuitenkin se yksi "viaton" ja yksi "paha" osapuoli. Toinen on aina syntipukkina kantamassa toisen tekemien virheiden taakan.

      Voit toki tehdä niin, mutta how about not? Kuulostat kuitenkin ihan normaalilta tyypiltä, jolla on näkemystä omiin asioihinsa. Ansaitset parempaa ja miehesi ei kykene sitä koskaan sinulle tarjoamaan. Vähän kuin pyytäisit häntä kasvamaan pituutta. Ei taida onnistua? Jotkut ihmiset vain ovat psykologisesti kykenemättömiä kehittymään niin, että olisivat kykeneväisiä tarkastelemaan asioita omien bootsiensa ulkopuolella ja kauempana, kuin oma napansa. Mitä me muut voimme sitten tehdä? Pysyä loitolla ja yrittää selvitä.

    • Menestyvä mies--46

      Ok,
      vaimoni ei pyydä vuoden uskottomuutta anteeksi ja sinä valitat jostain riitaan liittyvästä anteeksipyynnöstä ??

      jep jep...

      • urts

        Joka vierasta käyttää se omansa säästää.


    • um5uw

      Mitä sä oikein vingut siellä... jos sä oot ite menny pyytää 5-6 kertaa anteeksi niin oot samalla tunnustanut suoraan olevasi väärässä ja syypää riitaan.. joten miksi syyttömän pitäisi anteeksi pyydellä.. wittu teitä akkoja...

    • Anteeksi pyydetään kun tunnetaan ja tiedetään itsen olevansa väärässä. Ei sitä tavan vuoksi tehdä.
      Jos ei tunneta niin, ei pyydetä.
      Jos oletusarvo on että suhteen PITÄÄ jatkua, niin ei voi kuin valittaa; rehellisyys vaatii sitä että jos anteeksipyyntöön ei tunne tarvetta, niin eri teille vaan.
      Niin se on parasta kaikille.

    • urts

      Väyrysläisen logiikan mukaan väärässä ollut pyytää anteeksi. Miehesi on ollut siis oikeassa eikä ole velvollinen pyytämään anteeksi.

    • Naisnäkökulmani

      Ainakaan minun kokemukseni mukaan riitoja ei tavallisesti pyydetä anteeksi. Yleensä vain lepytään ja sitten ei enää riidellä. Anteeksi pyytäminen voi tuntua hölmöltä ja teennäiseltä. Tietenkin se riippuu siitä, minkälainen riita on kyseessä. Jos on tosissaan jotain epäselvää tai erimielisyyttä jostain asiasta, niin tietysti asiat pitää puhua selviksi. Ja jos on oikeasti tehty jotain pahaa tai sanottu jotain todella loukkaavaa, niin voihan sitä anteeksi pyytää, jos haluaa. Eri asia, jos on vain kiukuteltu ja oltu huonolla tuulella tai jotain.

    • Homealone33

      Aika mahtavaa olla sinkku. Moni teistä elää parisuhteessa exäni kanssa. Vuodesta toiseen kammottavaa painostavaa riitelyä ja samojen asioiden jauhamista. Ei enää ikinä, kiitos. On hienoa kun kotona on hyvä olla! :)

      • Montas x:ää...

        "MONI teistä elää parisuhteessa exäni kanssa"

        ...sulla sitten on lyhyen elämäsi aikana ollut? Ennenkuin opit tällaisen perusasian...


    • nuoria vissiin?

      Idiootti tappelee humalaisen kanssa.

    • kastinjako

      Miehet on sitä alinta kastia. Luulevat että heidän ei koskaan tule pyytää anteeksi.

      Jos kaikki riidat vain painetaan sinne syvälle niin ne voi joku kaunispäivä purkautua hirvittävällä tavalla.

      Olet oikeilla jäljillä, asiat pitää puhua selväksi ettei jää mitään kaivelemaan.

    • tra1

      On myös niitä, jotka pyytävät sujuvasti anteeksi tarkoittamatta sillä yhtään mitään.

      • Niinpä ;D

        Heitä kutsutaan naisiksi.


    • Nainen aina oikeassa

      Meillä kyllä päinvastoin eli nainen ei pyydä anteeksi koskaan ja mitään. Itselläni on tapana pyytää anteeksi, jos olen tehnyt jotain väärin.

    • Gayno

      Oikeassa oleva ei pyytele anteeksi.

      • itsetuntoa kehiin

        Olen samaa mieltä; se joka on suuttunut terveestä palautteesta, tai normaalista mielipiteestä ja alkanut riitelemään tai mököttelemään, joutaa riidan myös lopettmaan itse ja pyytää anteeksi turhan isoa reagointiaan.
        Vanha sanontakin kuuluu;"ken syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy". Joten syyttömän osapuolen ei tarvitse anella anteeksi ja lepytellä varsinaista riidan aloittajaa.


    • ghjgk

      Anteeksi tulisi pyytää aina siinä tapauksessa, jos on loukannut toista.
      Ihan sama kuka riidan on aloittanut.

      Jos toinen osapuoli ei oikeastikaan ole tehnyt mitään väärää, silloin ei pitäisi tarvita pyytää anteeksi...

    • 111111111111

      Miehesi on itse-påinen jäärä-påå

    • elnor-kukunor

      Minua on aina ärsyttänyt jäkättäjät ja anteeksipyytelijät. Ihan turhaa vatuloida jotain asiaa millä ei ole mitään merkitystä ja ränkättää ja "puhua läpi" asioita.
      Olen nainen ja anteeksipyyntö ilman tarkoitusta ja tunnetta on aina ollut minulle vastenmielinen ja vaikea.
      Teeskentely on kammottavaa.
      En ymmärrä miksi miehen pitäisi pyytää anteeksi jos nainen aloittaa aiheettoman riidan.

    • bfisuf

      Elää siihen malliin puolin ja toisin ettei tartte pyydellä anteeks. Ei se kissakaan kiitoksella elä.

      • Anteeks vuan

        Justiinsa näin sen pitäisi olla.


    • En minäkään pyytäisi

      Pyydän helposti anteeksi kaikkia pieniä ja vähäpätöisiä aiheita ja asioita, joita arki ja elämä tuo tullessaan. Mutta niitä juttuja, jotka loukkaavat sisimmäistä minääni, en pyydä koskaan. Enkä ole mies.

      Jos pilasit illan kavereitten kanssa, niin miksi sinulta pitäisi pyytää anteeksi? Selvitä vähemmän ja oikeina ajankohtina. Joskus toisinaan hiljaisuus on todella kultaa.

    • tiuku111

      No se on varma, että noin ei suhde toimi,, Lähde vaan heti pois suhteesta..

      • pöh pöh

        Lähde heti pois palstalta.


    • kuokka 6

      sinä teit jotain väärin ja miehisikö pitäisi pyytää anteeksi kun kertoi sinulle totuuden, joopa joo.sama peli meillä jo 30 vuotta . naisten välillä asia voisi toimia näin ,kannattaisiko harkita suhdetta naisen kanssa jos tuo lokiikka pelaisi sitten paremmin .mutta kun mies on tehty eri geeneistä ja se on se voima millä asioita viedää eteenpäin vaikka molempi siipi maassa eikä ruikuteta ja annetaan asioiden olla sen kummemnin kaivelematta . eli nokka vasta tuuleen ukot ja sese on sitten nais sukupuolen mahdoton ymmärtää, on ollut menneisyydessä, on nyt ja on tulevaisuudessa . raapusti jussi ja kuokka ja tosi on .....

    • 25v kokemusta

      Tommoinen käyttätyminen on narsisteille tyypillistä.
      Ei se tule koskaan muuttumaan.Pelastautdu kun voit !!

    • pistä pihalle

      Ukollasi on joku toinen kiikarissa tai sitten se on vaan tyhmä.

    • prinsess2

      on on,itse olen elänyt 1-vuotta suhteessa ja viimesimmät vuodet ainoastaan lapsen takia.mieht on vittumaisia,luusereita.ajattelevat ainoastaan ttseään.mtään muuta ne ei teekään kuin makaavat sohvalla kaukosäädin kädessä akkoja kyttäen.muutenkaan ne ei tee muuta kuin salailevat pornoa jne.aionkin jatkaa lapseni kanssa elämääni vielä,enkä kuunnella ainasta syyttelyä,että minussa naisessa on aina se vika.naiset riitelee heidän mielestään.ettikööt syyttelynsä uhrin jatkossa,elän mieluummin sinkkuna,laitan itseni nätiksi,ja tapailen vaan miehiä,en asu yhdessä niiden kanssa enää koskaan.

      • prinses2

        siis16-vuotta korjaan..


      • hihhsssss

        Nythän sinulla on sitten tilaisuus suorittaa peruskoulu opintosi loppuun saakka.
        Meinaan vaan että aivoni voivat pahoin kun yritin saada tolkkua sinun tekstistäsi.


    • CoverKill

      Hahhaa. Mitä yksi sana muuttaa. Ei mitään. Ihminen antaa tai ei anna anteeksi riippumatta mistään naurettavasta eleestä. Mene jo nukkumaan ja sillä sipuli. Jos perusteut on mennyt jakeluun niin no proplemo..

      Miehet on rautaa eikä pellejä.

    • Pärjäilkää!

      Anteeksi nyt vaan, mutta sinä ressukka olet kirjoituksesi perusteella varsin tyhmä. Kun pyytää anteeksi, niin silloin ei voi asettaa mitään vaatimuksia, muuten anteeksipyyntö ei ole aito. Yleensäkin anteeksi pyytäminen, vaikka se voi joskus olla vaikeaa, on helpompaa kuin anteeksi antaminen. Tee nyt niin, että annat miehellesi vanteeksi, vaikka hän ei ole sitä pyytänytkään, mutta älä kerro sitä hänelle, että et tulisi kerskailleeksi. Siitä se lähtee.

    • Odottelen

      Hankipa juoppodementikko, ei voi pyytää anteeksi, kun ei muista mitään. Ihminen sekin on - omaishoitaja hoitelee vaimon tai miehen nimikkeellä rakasta siippaa ja nielee kaiken, mitä siitä suusta tulee ulos. Se on ammatti sekin, koti-sivu-ammatti. Narsismia ei ole kaikki se, mitä ihmisestä tulee ulos, ainakaan kun puhutaan tästä viiskymppisestä polvesta. Se on tätä kautta, että tulee turhautuminen totaalisesti ja jonnekin se tuuletetaan. Luottaen siihen, että joku ottaisi kaulasta kiinni, halaisi ja ehkä jopa ymmärtäisikin jotain. Viiskymppiset miehet ei vaan nyt ole kaikki osanneet löytää vielä sitä kainalokäpyä, joka johdattaa vaihdevuosien ylitse nätisti. Mieshormonit ovat oikkuisia, se nyt vaan ei ole vielä kaikilla tiedossa - ei ollenkaan :(

    • lievästi narsistinen

      Ehkäpä tässä tulee myös se kuvioon että nainen on ns herkkäperse eli olettaa että hänen tunteensa ja viiliksensä näkyy ulos ja että se ymmäretään 100% täydelisellä aijoituksella korvata. Se paha mieli. Ja että joka helvetin kysymykseen pitää saada vastaus samalla tunnekorukielella mietimättä, onko se sittekään tarpeelista.
      Ko vos sanoa saman suomeksi ja sitte jos ei tapahdy niin tehdä joka pistää taphtumaan. Muutoksia itsessa ja käytöksessä tavoissa ja rutiineissa yms yhteiselämän jutuis.

      Ja se .kuka helvetti käskee ottaa itteensä ne toisen sanat ja eleet ,kuvitlla kaikkea omas pääs niin että saa tekosyyn pitkitää itkua hetkestä tunin perään ku vois päästää helpomallaki.
      Joo itke hetki mutta ei sitä koko iltaa tartte tehä .
      samoin suutahda ja suutu jos suututaa ,mutta miks helvetis sitäki pitää pitää yllä tunti tolkulla ja siihen mielentilaa menee tolkuttomasti energiaa ko voisit senki ajan tehdä jotain kivempaa?
      Voisit antaa vain olla, vastata sillä tyhjyys tylyydellä mitä se toinenki tekee.
      On tyhmää kerjätä turhaa sääliä ja huomiota. Mitä se riitojen pitkitäminen ja selittely usein on. Miksi.
      Mikset lähde vaikka ulos lenkille sen siaan että purat sen pohjalle joka ei ees kuule. Ko voi tulla vaikka vielä parempi vaihtoehto vastaan yms. Mikä himputti pitää paikoillaan tulessa maikoilemassa ?
      Mies ei välättmättä tajua tehneensä mitää värää.
      mitkä olivatkaan ne riidan syyt.

      Kerro seuraavaksi asiat josta se tuli ja neutraalisti. Paa ne paperille ittelles ja katto niitä.
      Mitä nousee ylös. Luutavasti asiota joissa voit tehdä muutoksia.
      Ja selvästi ilmastuna kiitos. Katso oliko syy pikkuasia vai oikiasti jotain vakavaa. Eli pettämiset yms.
      Ehkä hänkin on oikessa osittain, mutta ei omaa sellasia vuorovaikutustaitoja korukieleen ja luovaan ilmasuun ko sinulla on vaan koitaa korvata niitä yksinkertasemmin ja sinä väärässä ainaki siinä että hän ei lue ajatuksiasi ja näe ns varomerkki signaalejasi
      elekielellä.
      Miehet ei tajua näitä empatia singnaaleja usenkaan.
      naiset ei vaan ikinä muista sitä ko aijät puhuu järkeen veroten.
      Siinä on turha tinttailla.
      Miehet on usen niin tunneälylisesti tyhmiä että ei ne ei lopeta. Tai tajua
      . Jos sun pitää selitää.
      Tee se lyhyin selkein lausein ja ehdota mutokseki selkeästi.
      Ohjekijamaisesti.
      Pura kiukku toisin.
      Ja lopeta ryöppyäminen, niin moni ämmä tekee siinä virheen . Että pikkuasiasta tehdään iso .
      Ja vettä vain lisätään itte myllyyn.

      Se että käyttäydyt toisin vois vähä herätellä kloppia siihen tosiasiaan ettå nii nyt tais jokin muuttua.
      jos on kysees aito narsisti se ei voi sietää sun pakoa tai muutosehdotuksia tai sun tekemiä muutoksia jos ne ei oo sille sopivia tilanteesta. Silloin hällytyskellot soikoon ps.

      Ja jos ei idiootti käytöksen peilaus auta nii vaihda maisemaa, sinkuidu.
      muuta taktiikaa. Eihän toi toimi.
      Ja annoit sen kuvan että sulla o järkeäki . Miksi et käytä sitä?

      • se se v-tyyli

        Kyllähän sitä tietysti mielellään kaikenlaista paskaa ottaa niskaansa, ja paskalla tarkoitan nimenomaan alatyylistä paskapuhetta ja sanoja jotka kaikuu varmaan vielä hauta arkussakin, tai ainakin niin kauan kallossa kun on sama pässi samassa talossa.

        ja peeäs, ei ne miehet ole sen vajaampia tunneasioissa, yrittävät kyllä lutvia enemmän joka asiasta mutta jokainen poikalapsen äiti tietää myös tän näi! äijän paskapuheille voi kyllä nauraa jos paksu nahka ja sanoa menevänsä nukkuun ja huomen taitaa alkaa tavaroiden pakkaus vai mitä luulet, kompurakampuraa on turha koettaa ajaa nurkkaan ku se puree ku pikkunen rottaparka


    • Keppaaja

      En oikeen usko että tuossa tilanteessa miehen pitäisi pyytää anteeksi mikäli kerran nainen itse on aiheuttanu riidan ymmärtämällä väärin ja jatkanu sitä monta tuntia "anteeksi pyyntöjen" jälkeenkin vaikka olisi voinu stopata sen heti alkuunsa.

      Monta teoriaa voitais kehitellä tähän naisista ja miehistä mutta oma teoriani on tähän tapaukseen että tämän tyyppiset pari/avo/avio/whatever suhteet ovat kaduttavia päätöksiä jotka jatkuvat pienestä asioista väännetyillä riidoilla.

      Jatkunee niin pitkään kunnes jommalla kummalla kamelin selkä katkeaa.

    • Kiitos JU1PP1 :)

    • vittu.fi

      Joka ei pyydä anteeksi eikä tunne sympatiaa on täysi narsisti... koettu on kantapään kautta. T. Mies 36v

      • ihmettelevä

        Mielestäni myös narsistinen ihminen ei pyydä anteeksi.Minua on toruttu kun pyysin anteeksi työkaverilta,ettei tarvitse...? Mikähän siinä on nöyryyttävää,jos sanoo sanan anteeksi?


    • Omasta kokemuksestani tiedän myös sen, että olen "joutunut" pyytämään anteeksi mieheni ja itseni puolesta, kun mies ei ole osannut pyytää anteeksi. Onneksi siitä on jo n. 30 vuotta, mutta siitä huolimatta. Elämä opettaa meitä jokaista.

    • 3+15

      Jos kiinnostaa uusi ja selkeyttävä tieto, josta on apua niin parisuhteeseen kuin elämään muutenkin, niin kannattaa tutustua Alkuajatukseen. Elämänsä voi muuttaa toimivaksi, jos on tietoa ja tahtoa. Alkuajatuksesta löytyy tieto.

    • snsys

      voi hitto. hankkikaa urvot elämä. vaikka alennusmyynnistä

    • Solmussa oleva

      Olen nainen ja mulla sama. Riitatilanteessa en vain kykene pyytämään anteeksi. Pää jää ikään kuin jumiin. Kai mä vaan oon niin jästipää. Kyllähän sitä jälkikäteen sitten miettii et kuin tyhmä oli. Jostain kai se juontaa, lapsuudesta.

    • juhgjk

      Taas yksi hyvä syy olla sinkku.

    • naisen mielipide

      En minäkään, naisena, pyydä anteeksi jos mies on se joka aloittaa riidan, miksi ihmeessä pyytäisin anteeksi toisen riidan aiheita ? Se pyytää anteeksi kumpi käsittää väärin ja aloittaa riidan.

      • HHUHUH

        Ilmankos eroja tulee, kun ollaan varsinaisia paksukalloja. Olen jo pariin otteeseen maininnut, että yhteiselo on kompromisseja, kompromisseja. Jos olet jonkun kanssa, on syytä arvioida omaa käyttäytymistäänkin uudelleen. Jos ei mielesi edelleenkään muutu, niin kyllähän se ukko häviää maisemista ennemmin tai myöhemmin ja yleensä myöhemmin, kiun riivinrauta himassa on muutaman kakaran ympäröimänä naama norsun vitttulla


      • hahahaha!!!!
        HHUHUH kirjoitti:

        Ilmankos eroja tulee, kun ollaan varsinaisia paksukalloja. Olen jo pariin otteeseen maininnut, että yhteiselo on kompromisseja, kompromisseja. Jos olet jonkun kanssa, on syytä arvioida omaa käyttäytymistäänkin uudelleen. Jos ei mielesi edelleenkään muutu, niin kyllähän se ukko häviää maisemista ennemmin tai myöhemmin ja yleensä myöhemmin, kiun riivinrauta himassa on muutaman kakaran ympäröimänä naama norsun vitttulla

        Hyvin ilmaistu mutta hyvin totta :D


    • HHUHUH

      Jaha, taas yksi pikkuneiti siellä ihmettelee ja pyytelee anteeksi..

      Että poikaystävä kännää kavereiden kanssa ja sinä pyytelet anteeksi??!!!

      Mieti nyt tyttö-parka tuota elämääsi.. Aiotko/haluatko olla tuollaisen "miehen" kanssa? Saanko antaa neuvon? Jätä se jätkä. Sinä et merkitse sille mitään, vain pullo ja kaverit on sen jätkän rakkaat, et sinä.

    • yksinäinen,

      ihanaa, siellä missä on riitoja, se on oikea perhe

      • erilaisia perheitä

        Ei pidä aina paikkaansa.Lapsuuteni aikoinaan oli melko rauhallinen,vaikka ympärilläni oli koko ajan paljon ihmisiä.Vanhempani paiskoivat töitään,eivät koskaan riidelleet.Esim. jos toinen neuvoi tai torui lasta,niin toinen ei puuttunut sanomisiin,vaan oli hiljaa.


    • Syy on

      "Täysikuu"

      akka on täysin hullu, silloin....t ä ä i s i i k u u u u u

      • Vai niin

        Miksi olet hullun kanssa?Katsos,jos rakastaa toisiaan ei julkisuudessa haukuta.


    • vanha aloitus mutta

      Vanha aloitus syyskuulta...

      Mutta jos se mies on kavereidensa kanssa kännissä, ei voi olettaa että hän pyytäisi anteeksi kaikkien nähden jos menet tarkoituksella itkemään, itkettämään ja riitelemään. Puhukaa asianne kahden kesken huutamatta. Jos puolisosi on riidellessänne sanonut pahasti ja loukkaamistarkoituksessa, pitäisi hänen sitä kyllä pyytää anteeksi. Jos pahasti sanominen toistuu keskustelun jälkeenkin, parempi miettiä eroa, sillä ei se ehkä enää hyväksi muutu vaan päinvastoin.

      Ja joillekin ei viina sovi ja raittiina mukava voi muuttua... Silloin pitäisi olla juomatta.

      Puolisoiden pitäisi olla myös toistensa parhaita kavereita eikä mitään ns. sylkykuppeja, joita voi haukkua ja kohdella miten tahansa.

    • ertex

      Ettäs : ikinä en ole pyytänyt anteeksi , en myöskään ole antanut anteeksi vaikka toinen on pyytänyt . Olen sitä mieltä että niin sanotaan kun tarkoitetaan eikä sitä peruta . Sanottua ei voi perua pyytelemällä anteeksi .

      • Pikkuleipä

        Täsmälleen! Jos ihmiset tajuaisivat käyttäytyä hyvin ja ystävällisesti toisiaan kohtaan, riidat kenties vähenisivät. Miksi pitäisi antaa anteeksi, kun toisella on selvä tarkoitus aiheuttaa pahaa? En ole koskaan ymmärtänyt. Mitä se silla sanomisellaan sitten haluaa? Hyvää vai?
        Sanotaan mitä tarkoitetaan, ja näin on.


    • Anna anteeksi

      Ootteko kattoneet vaikka jotain sarjiksia? Aina niissä mies tekee jotain raukkamaista, ja nainen aina pyytelee anteeksi ja syyttelee itseään. Miksi me naiset ollaan niin idiootteja! Se on niin pepusta.

      Itse olen elänyt 40 avioliitossa, jossa mies aloittaa riidan täysin tyhjästä, olen ensin kärsivällinen, lopulta 3pvn päästä ehkä mäkin saan hepulin, pyydän pian anteeksi, mutta sopua ei synny kuin jonkinlaisen ihmeen kautta. Ikinä hän ei tee sovintoa eikä pyydä anteeksi. Mä pyydän anteeksi, vaikka lapsena jo opin sananlaskun että joka syyttä suuttuu se lahjoitta leppyy. Ei koske häntä. Jos odotan vain hiljaa, ei tilanne ainakaan parane, vaan pitkittyy vain. Voin syyttää vain itseäni, kun tyhmyyttäni nuorena opetin hänet siiihen. Olisi pitänyt eka kerrasta pistää poikki. En vaan tajunnut aluksi että tollasta on olemassakaan. No nyt on elämä melkein mennyt, turha itkeä.
      Olen sitä paitsi aina antanut sydämestäni anteeksi jossain vaiheessa,vaikka kuinka vaikeaa, mahdollisimman pian, koska muuten en voisi jatkaa elämää, jos vain teeskentelisin. Kun annan anteeksi, niin unohdan myös, ja en osaa varoa seuraavaa kertaa, mutta eihän sitä mitenkään voisi varoa kun se tulee taas ihan out of the blue.Omasta mielestäni itse aloitan riidan tosi harvoin, ehkä korkeintaan 5%ssa tapauksista.

      Sanoisin vain kaikille naisille, että pyydä anteeksi omaa osuuttasi, mutta älä ota kaikesta syytä itsellesi jos et halua joutua tekemään sitä lopun ikäsi. Jos mies ei pyydä ikinä anteeksi, niin jätä se, heti, ei sitku!!!

      Toisaalta, se että mies sanoo että 'kaikki hyvin', se voi olla tavallaan sen anteeksipyyntö, mutta sillon tietää jo tunnelmasta että se on tarkoitettu sellaiseksi. Itse tiedät minkä verran voit joustaa oikeista sanoista ja eleistä. Sisältö kai kuitenkin pääasia. Kun tietyt kuviot tulevat tavaksi niin niitä on melko mahdoton muuttaa. Ainakaan jos molemmat eivät sitä halua. It takes two to tango...

    • Mä en kuule mittään

      ...Hai riitojakaan ei olisi jos molemmat pesisivät korvansa...........

    • herätys

      Miehesi on luuseri tai narsisti, toivo ensimäistä, pelkää toista. Hän kääntää nyt kaiken sun syyksi jo pelkkä "sä" sanamuoto sen osoittaa. Ala vaikka nauhoittaa riidat salaa, sitten käytte niitä läpi eiköhän se siitä lähde vetelemään kun olet pistänyt merkille hänen syyllistämistapumuksen jonka kaava siis on seuraavanlainen ilmeisesti:

      "kulta, mä olen vähän loukkaantunut siitä kun.."

      "prkl,... saatana! vittu! "

      "ää miks sä tollei puhut" (tuut tuut tuut")

      "niin eilen oli se riita en oikein tiedä haluanko jatkaa"

      "mutta kun sinä aina sinä sinä sinä sinä sitä ja teet ja sanot" = vitun akka pistät vastaan kun yritän alistaa sinua.

    • Tämä pitää

      Anteeksi ei pyydetä kuin äärimmäisen pakon edessä. Vaimon kanssa sellaista ei ikinä ole tullut eikä tule, ennemmin vaikka erotaan. Enkä anteeksi anna vaan kaiken muistan, kosto elää. Tilit teen selväksi tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin.

      • Voi nainenki pyytää?

        Jos muija luuhaa muitten miesten kanssa ja menen siitä huomauttaan,että meille jää kovinvähän yhteistä aikaa,koska tää manipuloiva naistenmies vie hänen ,ajan ja huomion.Naiseni saa raivarin,kun on tullu valheet ja salat julki!Mä olenkin se joka saa sen pahiksen osan ja yritä siinä sit tiikeris lepyttää.Mäkeen tollanen muija,koska mäS olisin anteeks pyytävä osapuoli.


    • No joo! Molemmista vikaa löytyypi! Muttajos olet se "MINÄ MINÄ" mies taikka nainen! Ja et suostu kattomaan peiliin niin sithen ongelmat alkaa! Elikkä puhukaa ihmiset toisillensa ja puhumalla asiat yleensä asiat saavat ratkaisun! Puhukaa - kyselkää lakanan alla ... joko ennen tai jälkeen ! Ja kysykää toisiltanne - mitä haluat seksistä...omat kysymykset kehiin! Valheet ja salat NIISTÄKIN PITÄÄ PUHUA!
      Tämmöistä terkuin Lapista Jubatoilta!
      PS Onpi hieno päivä tänään elikkä Itsenäisyyspäivämme ja kaikille hyvää viikonvaihdetta!
      PSPS Puuttinilha ei oo mithään asiaa tänhe Suomeen! Niin miksi..tulen maatamme puolustamaan viimeiseen hengenpisaraan!

    • Moikka! On niitä miehissä ja naisissakin! Olen erittäin suuttunut, koska lapsuudenystäväni koulukaveri petti lupauksensa! Elikä tässä on semmoinen "rähjähdys" mun keississä -- puoli vuotta puhutaan - tavataan Stadissa ja kaikki peruuntui! Ei mitään anteeksi pyyntöä! Elikkä suomalainen mies ei osaa pyytää ANTEEKSI! No nyt kurvailen kuusvitosta elämässäni ja täällä lapissa asustelen jo kolmattatoista vuotta -- pois sieltä -- "hullunmyllystä" etelästä JA VOI MAHOTON kun tykkään asua täälhä! Terkuin AS

    • juupp

      Pakkaa kimpsut ja kampsut HÄIVY..ei tule jatkossakaan pyytämään anteeksi. Noita mölliäisiä on molemmissa naisissa et miehissä...nykypäivänä on vaikka millaista mörriäisiä ettei niistä tiedä onko ne lintuja vaiko kaloja. Joitakin et opi koskaa tuntemaan,vaikka olisit 10 vuotta yhdessä.jotain rajatilapersoonallisuuksia.

    • paskoin housuuun!

      Anteeksi että, paskansin housuni en vaihtanut koko päivänä kun vasta saunassa. Lämmittää pehmeäpaska niin mukavasti housuissa ja on turvallinen olo.

    • kylläkyllä

      Miehen pitää aina pyytää , hänet on luotu anelemaan naiselta hyväksyntää . Parisuhde toimii jos mies on se joka ottaa jokaisen miinuksen kantaakseen , nainen ei siihen pysty , häneltä voi kynsi katketa ja silloin romahtaa koko suhde Alistukaa tai kärsitte eroonasti .

    • voi herttinen

      Pah. Känniriidat on känniriitoja. Järkevä ihminen ei alennu jankkaamaan kännissä vaan pistää puhelimen kiinni ja sanoo että hyvää yötä, puhutaan aamulla.

    • neljä

      Hyvin samankaltaista täällä, mies ei tosin ollut humalassa, mutta asiaa jauhetaan vielä näin vuorokauden jälkeen. Koska ymmärsin hänen viestinsä väärin. Ja mies ei ole koskaan väärässä, miehethän eivät useimmiten ole, ainakaan tämä tapaus. Ja kaikki on minun vika. Jos vielä mene ja itken niin auta armias, silloin häntä syyllistän ja olen hirviö. Hän kun ei koskaan aio pahaa kenellekään ja kaikki muut naiset häntä ymmärtää, mutta oma puoliso ei. Ihan hirveen naisen valinnut. Jännä että jokaisella on parisuhteessa se hirvein nainen ja muut naiset on ymmärtäviä ja mukavia. Kyllä raivostuttaa.

    • suhteessa1

      Suurin piirtein. Minun mielestä pitää sillon kumma kun istua alas ja puhua asioista. Itse en tykkää jättää asioita puoli tiehen. Jos ei samana päivänä vaikka ehdi niin sit väkisin seuraavana päivänä.

    • En taaskaan jaksanut lukea kaikkia viestejä, mitä sinulle oli haluaisin sanoa--- että juu, kyllä aivan mahdollista on kaikki on tuo!
      Olemme olleet naimissa 20 v., ja sitä ennen jo seurusteltiin--kauan. Koin tuon saman tunteen jo silloin 25 vee sitten, ja itkin katkerasti, kun en lainkaan tajunnut kuinka ihminen voi toiselle käyttäytyä noin. Kun vuodet vieri, itkut jatkui, enkä juuri osannut edes sanoa, kuinka mies loukkasi 100-0. Ja jos olisinkin, olisin vain huutanut ja nalkuttanut ja räkyttänyt. Se raivo, oli niin voimakas, kun ei edes ymmärtänyt , mistä tässä kaikessa on kysymys. Itse oli sekaisin omista sanomisistaan ja tunteistaan ja toinen on aivan "idiootti".....
      Mutta--- ihan kun katsoo biologian kirjaa, asiaan voisi saada hieman ymmärrystä. Näin se vaan on, me ajattelemme eri tavalla, ja se ei ole kummankaan sukupuolen syy. Kumpikin voi toki kasvaa ja kehittyä, oppia edes ajattelemaan toisenkin näkökulmaa. No----- viimeksi kuukausi sitten kysyin mieheltäni, että pyytäisitkö anteeksi, jos maksaisin.? Eli joskus, on nöyrryttäväkin, kun toinen on pahoittanut mielensä. Vaikka itse olisi sitä mieltä, että vitun idiootti, voisi ajatella, että se on tuolle ..Minun rakkaalle tärkeää.... Mutta---- hän ei ymmärtänyt sitäkään. Kokeile, kokeile, että katsot kolikon toisellekin puolelle. Se voi auttaa sinua. Riippuu sitten sitoutumisen asteesta, kuinka paljon jatkat... :) Voimaa tarvitset! ja sitä toivon!!

    • jonne virtanen
    • pullapirkko3

      ikävä kyllä ne on kaikki samanlaisia.nytkin mieheni ei pyytänyt anteeksi kun oli salaa syöpötellyt kaikki vierasvara leivonnaiset ja tuli yllätysvieraita niin ei ollu niille mitään tarjota. huomasin sen vasta silloin kun aloin laittaa niille kahvia. ei kerinnyt enää ostamaan uusia. eikä ole ensimmäinen kerta.

      • Hävytön äijä sulla

        Taas yksi kilttikaija siinä sopertaa. Olisit laittanut miehen mäkeen tai leipomaan tai kauppaan. Ja sassiin!


    • tyhmävai

      Kyllä ovat. Juuri viime viikolla sain hirveet haukut siitä kun lainasin miestuttavan auton lainaksi, kun hain isoja tavaroita. Jotka eivät mahtuneet omaan autoon. Kun oma mies itse ilmoitti ettei hänen autollaan haeta. Viime perjantaina kännipäissään itki, lohdutin häntä. Meni muutama tunti niin isot haukkumiset kuinka petän häntä... Ei paljon mieltä piristä!!! Anteeksipyyntöä ei vaan kuulu. Nyt saa kyllä paska olla!!

    • sooosorryyyy

      Miksi yksi pieni mitätön sana saa tuollaiset mittasuhteet?
      Sana sanojen joukossa, vain sana! Jos sen takana on pelkkää tyhjää, jos se ei tule sydämestä, minkä arvoinen se on? Ihan sama tapella siitä kumpi sanoo päivää ja sanotko päivää vai et!
      Sitä voi hokea monotonisesti anteeksi, anna anteeksi, olen todella pahoillani anteeksi.. tarkoittamatta sillä yhtään mitään. Pelkkää hyvää-päivää-kirvesvartta.
      Ei kai sanat ole tärkeitä, vaan teot! Anteeksi voi pyytää monella tapaa, ja monella tapaa voi osoittaa olevansa todella pahollaan. Miksi jäädä riippumaan pagatelleihin?

    • Vaihossa

      "Yleensähän riidan jälkeen molemmat pyytää anteeksi ja myöntää tehneensä väärin."
      Ei todellakaan pyydä. Ex-avomies haukkui siskoani. Minäkö sitä pyydän anteeksi? Menestyin koulussa ja kerroin siitä silloiselle avomiehelle. Hän haukkui minut ja väitti etten ansaitse menestystä. Pitäisikö koulumenestystään pyytää anteeksi? Sairasta alkaa matelemaan riidanhaastajan edessä. En koskaan anna anteeksi huonosti käyttäytyvälle ihmiselle ja olen elämääni todella tyytyväinen, arvostan itseäni, enkä anna haukkujille ja valehtelijoille mitään sijaa. Ystävät on välittömästi entisiä, jos tekevät/sanovat jotain väärin. Sama kohtalohan minullakin olisi, jos sanon jotain väärin. Enhän minäkään voi olettaa saavani anteeksi mitä vain!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe