Käytösohjeet ruokakaupan asiakkaalle

Ihan minä itse

1. Minä itse voin viedä kauppakeskukseen tullessani toisen edestä parkkipaikan, vaikka toinen olisi jo ollut odottamassa sen vapautumista, sillä olenhan se minä itse.

2. Minä itse voin jättää kärryni keskelle myymälän käytävää ja mennä hyllyille, sillä olenhan se minä itse.

3.Minä itse voin seistä keskellä käytävää, kärryineni, sillä olenhan se minä itse.

4. Minä itse voin olla vilkaisematta keneenkään toiseen ihmiseen ja olla ylimielinen, sillä olenhan se minä itse.

5.Minä itse voin työntää kärryni toisen ihmisen yli, sillä olenhan se minä itse.

6.Minä voin seistä kassalla pakkaamatta tavaroitani kassiin sillä aikaa kun kassa kuljettaa tavarat hihnalla, sillä olenhan se minä itse.

7. Minä itse voin etsiä maksukorttiani pussiin pohjalta tai kolikoitani kuinka kauan tahansa, sillä olenhan se minä itse.

8. Minä itse voin pakata tavaroitani tuntitolkulla ja olla tukkona kassalla, sillä olenhan se minä itse.

9. Voin kävellä leuka katossa ja kauppakeskuksen käytävän väärää puolta vasten tulevia kävelijöitä, sillä olenhan se minä itse.

10. Voin muutenkin vähät välittää kanssaihmisistäni ja lähimmäisistäni, sillä olenhan se minä itse.

11.Minä itse voin rykiä, kahvilan jonossa kahvileipien päälle, sillä sehän on minun räkääni, joka lentää ja olenhan se minä itse.

12. Minä itse voin viskellä tavarani ostoshihnalle miten tahansa ja varsinkin niin, että kassa saa hintakoodia todella etsiä, sillä olenhan se minä itse.

13. Minä voin olla kärryineni ja pentuineni käytävällä kalljuksi ajellun jullikkamieheni kanssa miten vaan, sillä tämähäm on minun perhe ja olenhan se minä itse.

14. Minä voin jättää ostoskärryni täyteen roskia ja paskaisia eritteitäni, sillä olenhan se minä itse

15. Tällainen minä voin olla vielä aikuisiällänikin. Tällainen vanhempien lellimä ja yksinkertainen pentu.

16. Minä, minun mieheni ja meidän mersu ovat tästä aivan samaa mieltä. MINÄ JA MINUN PERHE.

17

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arkipäivää

      Aika totta! Tuli mieleeni vielä jotain lisää, esim: Ihmiset katsovat tuotetta käsissään, jos päättävät olla ostamatta niin tottakai se on mielenosoituksellisesti heitettävä takaisin hyllyyn, eikä aina edes omalle paikalleen. Lapsi tiputtaa jotain hyllystä lattialle saakka, vanhempi (ehkä) nostaa tuotteen takaisin, mutta valitsee itselleen ehjän ja siistin tilalle. Jättää palvelutiskistä hankitun irtotavaran johonkin hyllyyn, kun tulikin jotain houkuttelevanpaa vastaan.(aivan samanlaista hävikkiä kuin olisi varastanut).

      • maksettava heti

        "Jättää palvelutiskistä hankitun irtotavaran johonkin hyllyyn"

        Tuon seikan olen minäkin huomannut erittäin usein, milloin mihinkin jätetty palvelutiskin tuote.

        Palvelutiskin asiakkaiden pitäisi maksaa ostos heti tiskillä niin tuskinpa sitten jättäisivät niitä silakkafileitä alushousuosastolle.


    • Luontevasti

      Kaikki edellä oleva on aivan totta.

      Kunpa me ihmiset osaisimme hyvän ja luontevan käyttäytymisen kaikkialla, niin meillä kaikilla olisi helpompaa. Käyttäytymissäännöthän ovat olemassa siksi, että yhteiselomme olisi sujuvaa, helppoa ja luontevaa.

    • Ylermi

      On kyllä kattava luettelo niistä ongelmista joihin törmää kaupasa vähän väliä.

      • stondaava

        Ja silti suurin osa meistä käyttäytyy juuri näin kuin edellä kuvattiin - sillä olenhan se minä itse ja muista ei juurikaan paskaa tarvitse välittää.

        Paras tapaus (tai pahin) oli viime joulun alla kun tyyppi lastasi kassan hihnan täyteen ostoksia ja kassan vilautettuaan niitä maksupäätteen ohi tyyppi vain stondasi kassan kohdalla vaikka hihna oli aivan tukossa odottaen maksutapahtumaa.

        Minun ostokset vain heiteltiin seuraavaan laariin eikä mainitsemaani arvostelua niin asiakkaan kuin kassankaan käytöksestä huomioitu lainkaan, luulisi silti ihmisillä olevan joku perus-ajatus joustavasta käytöksestä, mutta ilmeisesti ei.

        Edellämainitusta konfliktista olisi selvitty, jos edellinen asiakas olisi edes nähnyt vähän vaivaa pakata ostoksiaan ennen maksua, mutta kundi vain stondasi lapaset suorina kassan ääressä eikä tehnyt mitään ennen maksua ja jono takana vain kasvoi.


    • Kortti esiin

      Sen maksukortin muuten voisi ottaa esiin heti kassajonoon tullessa tai sen jälkeen kun on latonut tavarat kassahihnalle niin ettei tarvitsisi sitä sitten muiden odottaessa etsiä kassalla puoli tuntia.

    • seonmääonmäämääonmää

      Kyllä jäi nää "minä itse"-väittämät kauppaan, kun näin erään omassa paskassaan pyörineen tyypin kaupassa ja havaittuani hänet vaihdoin kauppaa.

      Kauppaan astuessani ihmettelin hajua kunnes näin tämän tyypin - ilmeisesti hän oli tehnyt hätäpaskat puskiin, mutta oli liukastunut omiin jätöksiin, sillä selkämys oli pelkkää paskaa täynnä ja silti tämä sosiaalitapaus oli hakemassa lisää bisseä huolimatta kunnostaan ja tilastaan ja välittämättä muista.

      Tiedä mihin tämäkin vajakki oli itseään hingannut ja mitä hiplannut, joten jätin kaupan sikseen ja vältän sitä vieläkin ainakin pari viikkoa kunnes tavaroiden kierto poistaa hygienian vajaavuuden.

      Tämä tapaus taas todistaa faktan, jonka mukaan ei voi tietää mitä paskaa kaupasta saa - ainakin tuoretavarat tulee pestä huolellisesti.

      Noin muuten olen samaa mieltä - useimmat ihmiset käyttäytyvät kuin maailma olisi tehty vain heitä varten - mantrana aivoissa pyörii vain "ja määjamääjamääjamääkin" muita huomioimatta ja silti nämä samat itkevät ja saavat itkupotkuraivarit, jos vähän joutuvat kestämään muitakin kassajonossa.

    • tukokset helvettiin

      Mummojen kovaääninen palaveri joka tukkii esim. maitohyllyn täysin, on erittäin rasittavaa. Ja kassan kanssa paskanjauhaminen niin että jono seisoo 5 minuuttia, voisi kassa itsekin vähän miettiä niitä juttutuokioita kun on ruuhkaa.

      • jupsi

        Ettet vaan olisi osunut savolaiselle hidaskassalle. :>)


      • vdjhapoifn

        Lapsiperheen omituiset lapsiauto-ostoskärryt ovat myös erittäin hyviä käytävien tukkoja sekä ostoskärryissä roudattavat lapset kurahousuineen ja saappaineen. Siinä sitä sitten neuvotellaan mitä mä haluun ja mitä mä haluun. Punaista vai keltaista jaffaa, makarooni- vai maksalaatikkoa, eikä paltsusta tunnu loppua tulevan...


    • Uusivuosiostoksille

      Onneksi onnistuin tekemään jouluostokset, siten että nyt jotenkuten se kaupassa asiova toinenkin ihminen otettiin huomioon.

      Tosin kyllä vielä löytyi niitä, jotka eivät ymmärtäneet kuin oman olemassa olonsa. Siihen maito- tai leipähyllyn kohdalle kun levittäytyy leveä nainen ostoskärryineen ja mitään tietoa ei ole hänen päässään siitä, että siinä takana olisi lähimmäinen, joka haluaisi myös ottaa jotain sieltä hyllystä. On se vaan kummallista. On se niin kummallista. Kuinka ihmeessä. Minä en sitä ymmärrä.

    • Kertokaa

      Keitä te itsekkäät ihmiset oikein olette?

      Kertokaa se minulle!

      • minäminäihanitse

        Itsekkäät ihmiset?

        Nehän ovat juuri näitä muiden tielle levittäytyviä, muita huomioimattomia, huonostikäyttäytyviä ihmisiä, joille muu maailma pyörii just siinä oman navan ympärillä.

        Ehkä sinäkin olet yksi heistä?

        Jotenkin nykyään on tullut esille se, että huonoa käytöstä oikeastaan kannustetaan ja jos siitä huomauttaa niin osalliset hyppivät seinille vetäen viimeisetkin paketit myymälän hyllyiltä herneitä nenäänsä ja muuttuvat väkivallalla uhkaaviksi - joustava, muita huomioiva käytös on pannassa ja yleinen asenne on aina minäminä.

        Olen huomannut, että varsinkin iäkkäät ihmiset ovat muita huomioon ottamattomia vaikka luulisi heidän saaneen "hyvän" kasvatuksen aikoinaan.


    • Hyvä lama

      Kyllä se lama nöyryyttää kaikki leuka katossa kävelijät ja toisten ihmisten väheksyjät.............. ja se ensi kevään vaaleissa äänestettävä ei ehkä enää löydykään siitä suuresta oikeestopuolueesta.

    • huoleton olo

      Teen ruokaostokset netistä ja saan ne toimitettuna kotiovelle joten ei koske minua.

    • 1231212

      "Minä itse" istui Prisman penkillä keskellä penkkiä ja kädet selkänojalle levitettyinä niin että eipä tuohon ollut asiaa istahtaa.

      Kohta 17. Minä istun keskellä penkkiä kädet selkänojalle levitettyinä niin ettei siihen ole muilla asiaa tulla istumaan, sillä olenhan se minä itse.

    • ei ajatus pelaa??

      Minä itse perustaa juorukerhon esim. maitohyllyjen eteen, niin että ihmiset eivät pääse käsiksi maitoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe