Yhdellä kemian kurssilla amk ympäristöinsinööriksi???

sowa

Olen opiskellut Oulun Yliopistossa kohta kuukauden sähkötekniikkaa, kyseinen ala onkin muodostunut vaikeaksi ja peruskursseja lukuunottamatta olen vaikeuksissa kursseissa vaikka tekisin töitä koulun eteen. Olenkin harkinnut alan vaihtoa ympäristöinsinööriksi Kuopion savonian amk:hon, mutta olen käynyt vain yhden kurssin kemiaa lukiossa eli voisinko pärjätä alalla sillä tai jos kemiaa on paljon, niin onko se ymmärrettävissä olevaa vaikka opintoja ei olisi kemiasta käytynä? Myös kiinnostus alaa kohtaan on paljon suurempi kuin sähkötekniikkaa ja yliopisto on minulle liian teoreettista. Tai olisiko minulle muita aloja mielellään kuopion alueelta, jotka voisivat olla minulle soveltuvia? Haluaisin myös tietää millaista opiskelu on amk insinöörinä. Taustana Fysiikka M, pitkä matikka C, äikkä M ja pitkä englanti C.

5

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inss1

      Eihän AMK:ssa ole kuin yksi kemian kurssi. Ellei sitten opiskele laboratorioanalyytikoksi. Kai nyt ees oot kattonu opinto-oppaasta mikä siellä AMK:ssa on kurssien sisältö? Tietääkseni kemiaa ei olis kuin yksi kurssi, mutta voi tietty poiketa eri ammattikorkeakoulujen välillä, mutta luulempa, että siellä käytetään vaan sitä yhtä kirjaa koko opiskelujen ajan. Näin ainakin omassa AMK:ssa ja vaikka ootkin vaihtamassa Yliopistosta AMK:iin, niin kannattaa nyt sen verran ees vaivautua, että opinto-oppaasta jo valmiiksi kattoa mitä kursseja on tulossa ja mitä esitietoja mihinkin vaaditaan. Muistaakseni ainakaan eka vuoden kursseihin ei mitään lyhyen matikan oppimäärää kummempia esitietoja tarvita.

    • Kuopiolainennnnn
    • Kaikkea sitä

      Miten ihmeessä kukaan voi kuukauden opiskelujen jälkeen ottaa kantaa siihen, miten menestyy viiden vuoden opintopolulla? Se on aivan sama kuin maratonin startin jälkeen 700 metrin kohdalla toteaisi, ettei tästä nyt mitään tule ja kannattaisi varmaan kokeilla muita matkoja.

      Tosin jotkut pystyvät jo orientaatiopäivän iltapäivällä toteamaan viiden vuoden opinnoista, "ettei tää ole mun juttu".

      • Paraski puhuja

        Miten niin kukaan? No ootko itse opiskellut tekniikkaa Yliopistossa, kun kerta oot niin asiantuntija?


      • Kaikkea sitä
        Paraski puhuja kirjoitti:

        Miten niin kukaan? No ootko itse opiskellut tekniikkaa Yliopistossa, kun kerta oot niin asiantuntija?

        Sattumalta olen, ja "se oli mun juttu". Siksipä tiedän, että lukion jälkeen yliopistokurssien vauhti ja vaativuus on lievä shokki. Sitten ymmärtää, ettei kukaan oletakaan, että kurssin kaikki asiat hallittaisiin; riittää, että osaa olennaisen.

        Ammattiaineiden teoreettiset kurssit seljätin sitten helposti, kun asiat tuntuivat mielenkiintoisilta. Siinä saamalla kurssien arvosanatkin nousivat jopa kiitettävälle tasolle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3471
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1538
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1287
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1154
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      782
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe