Hiustenlähtö värjäyksessä?

harmaa vai kalju?

Olen jo n. 10 vuoden ajan värjännyt hiuksiani itse, samalla värillä.

Nyt pari päivää sitten kun värjäsin, tuli erikoisen voimakas ammoniakin vai minkä lie katku, ja kylppärin edessä oleva palovaroitin pärähti soimaan!!
Tosin kylppäristä kyllä tuli paljon höyryä kun melko kuumalla huuhtelin. Se vissiin voi aktivoida varoittimen.

Mutta varsinainen järkytys tuli kun huuhtelin väriä pois, selvittelin ensin suurimmat takut sormin niin hiuksia lähti todellakin kourallinen! Kun vielä toistamiseen vedin niin täysi kourallinen hiuksia lähti taas, ihan kun ne vaan olisi katkenneet.
En sitten enää uskaltanut vetää enkä kammata, huuhtelin ja hoitoaineen jälkeen vasta kampasin. Silloin lähti ihan normaali vähäinen määrä.

Ihmettelen kovasti tätä, hiuksia todellakin lähti paljon ja näin ei ole ennen käynyt.

Hiukset oli muoviklipsillä ylhäällä värjäyksen aikana, olisiko se saranan metalliosa voinut vaikuttaa? Tosin olen aina sitä käyttänyt.

Tukka on pitkä ja aika paksu. Varjään tällä samalla (Garnier) punaisella värillä n 5-6 viikon välein.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai vinkkejä antaa. En tiedä uskallanko enää hiuksiani värjätä, niin paljon hiuksia lähti.

2

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattais käyttää sävytteitä, joissa ei oo mitään hiuksia rasittavia ainesosia. Niitä ehkä pitää käyttää useemmin kun hiusväriä, mut ne ei rasita vaan hoitaa hiuksia. Hiusvärin ammoniakki ja muut hapetteet on myrkkyjä ja joskus ne hiukset vaan saa niistä tarpeekseen.

      Vaikka siinä garnierin mainoksessa sanotaan, että "ravitut hiukset, parempi väri", niin ei se ammoniakki ym hapetteet oo ikinä hyväks hiuksille :D Niitä on kestoväreissä.

      Itelläni oli tapana värjäillä hiuksia tosi usein ja mun hiukset kärsi siitä tosi paljon. Vähän aikaa sit pätkäsin hiukset ihan lyhyeks ja oon alkanu värjäämään niitä nyt vaan hoitoainemaisilla sävytteillä. Suosittelen sullekkin! Tulee terveemmät hiukset! :)

    • harmaa vai kalju

      Kiitos vastauksesta!

      Mitä sävytteitä - merkkejä käytät.
      Aion kokeilla niitä, ongelma vaan on että peittääkö ne harmaat?

      Mutta kyllä tämä hiuskato pelästytti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe