Monitahoinen kysymys

ketäkiinnostaa?

Tämän ajatuksen olisi voinut laittaa kaikkiin ryhmiin, siis SonyEricsson, Nokia, Iphone ja muut kännykät, mutta laitan sen tähän.

Itse olen ostanut uuden kännykän aika tiuhaan.... nopeesti kelaa, niin vajaassa 20v aikaan on ollut varmaa 15 kännykkää. Vain pari kännykkää on ollut sellaisia jotka on vaihtunut laitteen toiminnan takia.... eka akun takun takia ja eka kosketusnäyttöpuhelin tahmeuden takia.....

En koskaa ole ostanut mitään yli 250 e kännykkää... Mutta kun katsoo noita myyntimiesten sivuja, niin tuntuu käsittämättölle, että joku Samsung S5 tai iphone5 myy niin kovia määriä vaikka hinta on luokkaa 500e... ja sit se, että ne vielä vaihtuu samossa käsissä tiuhaan uusiin.

Itse olen viimeisen 3v aikana vaihtanut puhelinta kolme kertaa. Eka kosketusnäyttö vaihtui tahmeuden takia 6kk jälkeen, toinen oli pääkäytössä 18kk ja nyt on ollut Sony n. 8kk..... Ajatus on kuiitenkin se, että pitäs kasvattaa luotoa ja käyttää tätä pidempään kuin montaa aiempaa.

Uskaltaisko toivoa, että jos puhelin ei hajoa fiisisesti, että tämä kestäisi muuten vaikka vuoteen 2018? Vai onko pelkkää märkää unta?

Onko yleensä järkeä elättää toivetta vai onko puhelimen vuotuinen vaihto perusteltua?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hidas puhelinta nopeutuu kun siihen palauttaa tehdasasetukset.

    • ketä kiinnostaa?

      Se hidas ja tahmea puhelin sai nopeutusta kuusakoskella parin vuoden ikäisenä, kun hankin siirsin aieman ykkäspuhelimen kakkoseksi. Ei vuonna 2011 saanut 80e hinnalla kunnon puhelinta.

    • lglglglglglgll

      ei todellakaan kannata ostaa mitään kallista samsungia tai applea itsellä on ollut nyt 6kk lg g2, joka makso 300€ ja vapuselle tiedoksi, että on muitakin keinoja nostaa laitten tehoja, kun asentaa cyanogenmod. Itsellä on kehittäjäasetuksissa animaatioiden skaalaus 0.5(norm1), joka nopeutta sovellusten välillä hyppimistä huomattavasti ja tietääkseeni toimii kaikilla puhelimilla joissa on nuo kehittäjäasetukset. Ja olen asentanut myös modatun kernelin, joten max cpu kellotaajuus on nyt 2.8ghz ja vähentänyt minimi taajuuksien volttimäärää, joten akunkesto on noin 3 päivää 7h näyttöajalla. Kyllä tää s5 ja nexus 5 laitteet vie 6-0 että... kyllä vanhasta puhelinmallista saa ussia nopeammankin.

    • On toki mutta muut keinot eivät tuo tehoa niin paljon kuin Cyanogenmod.

      • cm111111

        öö siis mitä vit cyanogenmod ei tuo tehoa yhtään se vain nopeuttaa käyttöliittymää ja on nopeempiakin romeja.


      • vapunen
        cm111111 kirjoitti:

        öö siis mitä vit cyanogenmod ei tuo tehoa yhtään se vain nopeuttaa käyttöliittymää ja on nopeempiakin romeja.

        Tuo se.


      • sfsfsg
        vapunen kirjoitti:

        Tuo se.

        tehoja tuo hardware, mutta rom voi nopeuttaa puhelinta. Esim. mulla on tossa g2:ssa käytössä mahdi rom ja ram käyttö idlenä 40% kun stock romilla se oli 80%


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe