kuoleman halu, ei masennusta!

pakkopäästäpois

Jos olisin saanut valita joka ikinen ilta elämäni aikana että kuolenko yöllä ilman kipuja vai heräänkö taas aamulla elämään niin olisin aina valinnut kuoleman. Näin olen ajatellut niin kauan kuin muistan ja nyt olen jo 41v mies . Jos tämä on masennusta niin sitä on sitten jatkununut toodella pitkään sillä ekat muistikuvat kuolemanhalusta tai itsemurhasta ovat ehkä ajalta kun olin 5-7v.

2 kertaa olen yrittänyt itsemurhaa, ekan kerran 15v ja tokalla taisin olla n.25v, rohkeus ei riittänyt loppuun asti tokalla kertaa, ensimmäisen keskeytti onneton sattuma.

Elänyt varmasti suht normaalin elämän, hyvät vanhemmat, paljon ystäviä, kavereita. Koulut sujui, tyttöystäviä oli riittävästi, töitä on riittänyt, raha-asiat ok, työttömänä silloin tällöin ja nekin aina omasta halusta. Nämä työttömyysajat olen kokenut ehkä onnellisimmaksi ajaksi elämästäni, kun saa vain olla...

Nykyään naimisissa ja ensimmäinen lapsi syntymässä 2 kuukauden kuluttua.
Se vähän huolestuttaa vaikka kun raskaus alkoi koin sen ihan positiivisena asiana, nyt tuntuu että on lisää vain tulossa velvollisuuksia ja vastuuta ja sitä kautta myös lisää murhetta ja kuolemanhalua.



Ikinä ei ole varsinaisia haaveita ollut tulevaisuutta kohtaan kun aina vaan ajatellut että toivottavasti kuolen tai uskallan tappaa itseni. Tuntuu että kaikkiin tilanteisiin on vain ajauduttu jotenkin.

Tuntuu että kaikki mahd asiat olen jo kokenut ja kokeillut mitä olen (halunnut) tai tielleni on osunut. En väitä ettenkö jostain asioista jonkunkunlaista mielihyvääkin olisi saanut mutta pääasiassa kaikki tuntuu turhalta hapuilulta.

Ei vaan yksinkertaisesti riitä tän maapallon tarjonta, kaipaan sitä olemattomuuden olotilaa....

Löytyykö kohtalotovereita?

12

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihyvä

      Mulla hieman erilainen tilanne kuin sulla. Olen 29- vuotias. Aina ollut iloinen ja hyväntuulinen, toisten tsemppari ja ympärillä olevien naurattaja, työpäivän keventäjä. Minulla on asiat hyvin, taloudellisia vaikeuksia ei ole, olen naimisissa, minulla on terveitä lapsia ja verkostot kunnossa. Koskaan en ole ajatellut tappavani itseäni..

      Ihan yhtäkkiä, n. puoli vuotta sitten aloin väsymään, olo oli jatkuvasti kurja. Työterveys ohjasi psyk.polille. Aloitettiin lääkitys, saikkua saikun perään ja pahemmaksi menee. Mielihyvää ei aiheuta enää oikein mikään, lapsiani lukuunottamatta. Olen huomannut erkanevani läheisistäni, ystävistä ja lähisukulaisista. Ensin keksin tekosyitä, miksen voinut tavata. Lopulta tunnustin heille, että en jaksa nähdä teitä- anteeksi vaan. Sängystä nouseminen on työntakana- ajatus työnteosta (hoiva-ala) saa fyysisesti voimaan pahoin.
      En ymmärrä tilannetta. DG on vaikea masennus. Huomaan, että alan pelkäämään kaikkea ympärillä tapahtuvaa. Pelkään, että tuttuja tulee vastaan kysymään mitä kuuluu, enkä halua mennä kodistani enää ulos. Tsemppaan kotona kaikkeni. Psykkari kehotti puhumaan läheisille olostani, mutta en tiedä mitä puhua, olo on tyhjä. En halua myöskään kuormittaa läheisiäni. En todella tiedä mitä tekisin, olen todella hämmentynyt, sillä tällainen olo ja tilanne ei jotenkin kuulu minuun. Masennus, kutsun sitä krooniseksi alakuloisuudeksi, ei häviä vaikka kuinka syön lääkkeitä. Unettomuus osaltaan varmasti vaikuttaa myös, josta olen kärsinyt jo useita vuosia. Onko sinulla aloittaja, ollut lääkitystä, tai onko parhaillaan? Tietääkö vaimosi taustastasi? Mitä ovat ne keinot, edes hetkittäin, jotka ovat auttaneet sinua jaksamaan kaikesta huolimatta?

      • tutun kuuloista

        Kuulostaa läheisriippuvuudelta. Olet aina hoivannut muita, mutta et sitä omaa sisäistä lastasi, joka ei ole saanut oikeanlaista tukea ja turvaa. Olet sairastunut vahvuuteen ja juuret johtaa omaan lapsuuteen.


    • Minä jo lapsena yritin itsemurhaa äitini kertoman mukaan olin kiivennyt omakotitalon katolle ja uhannut hypätä sieltä.

      Ylä-asteen jälkeen mentyäni ammattikouluun joka kesti 3-vuotta olin niin masentunut että jäin usein sänkyyn makaamaan kun en jaksanut masentuneena mennä kouluun silloin lähes päivttäin mietin itsemurhaa.
      Varmaan tilannetta pahensi se että minulla ei ollut luokallani yhtään kaveria ja tuntui että kaikki vihasivat minua.

      ammattikouln jälkeen taas yritin itsemurhaa mutta en kuollut.

      Nyt taas viime aikoina on tuntunut että olen jo elänyt ja nähnyt tarpeeksi haluan kuolla minulla ei ole unelmia ja mikään ei kiinnosta.

      Elämä ahdistaa enemmän päivä päivältä.

    • Hei

      Tässä aloittajalle haluaisin kirjoittaa. Onneksi olkoon, sinusta on tulossa isä. Se on jotain ihan muuta kuin mikään muu elämässä.

      Kirjoitat, että sulla on elämässä paljon hyvää, hyvät vanhemmat, ystäviä ja kavereita, työtä ja puoliso, rahaakin riittävästi. Minusta on hyvä, että huomaat, kuinka monet asiat elämässäsi ovat hyvin.

      Haluaisin kysyä, mitä toivot elämältä – paitsi tuota olemattomuuden olotilaa? Onko jotain muuta mitä toivot? Miten olet elämässäsi päätynyt siihen, missä nyt olet, työhön ja muihin valintoihin? Osaatko yhtään arvella, mistä lapsuutesi kuolemanhalu voisi olla lähtöisin? Yleensähän lapset ovat hyvin vahvasti elämänhaluisia?

      Lapsi tuo kyllä velvollisuutta ja vastuuta niin kuin kirjoitat. Mutta myös paljon iloa ja ihmetystä. Onko mahdollista että järjestäisit mahdollisimman paljon sellaista aikaa, että voisit vain olla tuon uuden tulokkaan kanssa?

      Kerrot, että onneton sattuma esti itsemurhasi. Jos se olikin onnellinen sattuma? Minusta näyttää, että sinulla on nyt niin tärkeitä ja merkityksellisiä tehtäviä isänä, että voit unohtaa tuon olemattomuuden olotilan kaipuun. Kukaan muu ei voi toimia samalla tavalla lapselle isänä, sinua tarvitaan.

      Toivon sulle paljon iloa ja riemua isän tehtävissä!

      Moikkaa Päivi-pappi Hämeestä

      • Nasse.

        Niin miksi Päivi yrität hyväksikäyttää uhria?


    • ohikulkijatartar

      Miksi Nasse kirjoitat ääliöviestejä?? Että tämä on yks törkypalsta kun jokainen keskustelu pilataan näillä mielenköyhillä kommenteilla!

    • Ote päiväkirjasta

      Joka miehen perusvarustukseen kuuluu köysi jolla hirttää ittensä, kun se aika tulee....

    • Joo . . . .

      Kuulostaa uupuneen kirjoitukselta. Elämä on turhaa, koettu , nähty, mitään uutta ei taivaanalla, kaikki tuntuu turhalta hapuilulta.

      Mee koisaan. Ota lomaa. Eiköhän siihen uuteen päivään herää jolloin tajuaa ettei mitään ole tapahtunut vielä....

    • pienen parhaaksi
    • haavoittunut_enkeli

      Jäätävää, mä olen 22 ja pystyn samaistumaan täysin tuntemuksiisi. En ole kokenut juuri mitään, mutta siltikin aivan liikaa ja tuntuu, että se riittäis. Tuntuu vaan, että sitä olisi jo nähnyt kaiken paskan ja kauniin mitä nähdä voi.

      Ja kun ei tästä oikein pysty puhumaakaan eikä apua saamaan, kun periaatteessa ei ole mitään ongelmaa. Mullakin ulkoisesti asiat niin hyvin kuin voi olla, lapsuus oli onnellinen ja ihana, mutta teini-iässä sitten alkoi mielenterveydellinen alamäki, joka on nyt kulminoitunut henkiseen tyhjyyteen.

      Mutta surkuhupaisa persoonani jaksaa yrittää...

    • toivotontako

      Samoja tuntemuksia myös minulla. En siis osaa ainakaan neuvoa mikä tähän auttaisi. Päihteet toki piristävät hetkellisesti, mutta niiden kanssa pitää tällä mielenlaadulla olla varovainen. Liikunnasta on myös pieni apu, mutta sitäkään ei vaan yksinkertaisesti enää jaksa. Se myös tahtoo väsyttää entisestään. Rakastuminen auttaisi, mutta enää en kykene siihenkään. Tuntuu että on tunteiden kanssa jo niin solmussa, että vyyhti ei aukea tämän elämän aikana enää koskaan. En silti koe minulla olevan oikeutta aiheuttaa itsemurhalla tuskaa läheisilleni, vaikka kerran olinkin alitajuisesti ohjelmoinut itseni kuolemaan. Huomio tuntuu kiinnittyvän nyt pinnallisiin asioihin kun sisällä on pelkkää tyhjää. Ehkä se on alku uudelle minälle, ehkä se ei auta mitään. Sillä ei niin ole väliä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe