olemme vähänajavia, vajaa kymppitonni vuodessa, eli takuu ei paljon kata jos tulee vikaa 6 vuoden ja 45000 km kohdalla.
Yetin ihailija, 1,4 litran koneella etuvedolla
onko nykyiset 7 vaihteiset DSG-vaihteistot ja kaksoiskytkimet
12
172
Vastaukset
- röllinkakkaa
Vain eläkeläiset ajavat noin vähän. tuskin sinä.
- eläkeläinen s .1949
olemme ajanut koko 50 vuotta alta 10 000 km vuosi, auto ovat oleet aina uudesta ostettuja ja myyty 10-18 vuoden iässä. Max työmatkan pituus ollut 600m, koko jälkipolvi (4 7) asuu alle 5 km etäisyydellä. Myös Prisma on alle 1 km, Cittari 1,5 km, S-market, Kkk-market ja Siva alta 1 km.
- kikkareita röllille
Vain Rölli ei tiedä, että takuu on vain kaupallinen lisä tuotteen virhevastuun päälle. Se on yhtä paljon voimassa 6 vuoden iässä, oli auton takuu ollut 2 tai 5 vuotta.
- fiksu on aina fiksu
Joopa joo, kyllä sitä tiedetään, aivan riittävästi. Mutta kannattaa huomioida, vaihdan itse öljyt ja suodattimet ja katsastus katsoo alustan ja lukee päästöt. Niin on menty koko elämä, nytkin 12v ja 100 tkm lasissa, ei kertaakaan korjaamolla, kaveri laittoi ERG venttiilin ja vaihtoi vaihteistoöljyt.
On ollut useita 2000 luvun autoja, mitkään ei ole tarvinneet erityistä apua merkkiliikkeestä, (omat 2 la lasten 6), kaikki on toiminut öljyn ja suodattimien ja tulppien ja lamppujen vaihdolla.
Nyt kun palstoja lukee, tuntuu autonvaihto hurjan vaikealta. Meillä on ollut kaikki hyviä, myös Opel vm. 2001 8-v, vaikka silloin monen vuoden ykköspaikalla ollut Opel putosi 58. sijalle, muiden mallien ongelmien takia ja autojen arvo putosi huimasti muutaman vuoden viiveellä. Meillä meni 12 v ja 150 000 km hienosti.
Asioita kannattaa harkita, sillä ei kai kellään ole liikaa rahaa?
Eli palataan kysymykseen;
"onko nykyiset 7 vaihteiset DSG-vaihteistot ja kaksoiskytkimet jo pitkäikäisiä ja luotettavia, kai jo lastentaudit ovat takanapäin.
vai onko tulossa täystuho kuten opelilekin 2000 luvun alussa, monen vuoden ykkösija vaihtui sijaan 58. - Manuaali Octavia
fiksu on aina fiksu kirjoitti:
Joopa joo, kyllä sitä tiedetään, aivan riittävästi. Mutta kannattaa huomioida, vaihdan itse öljyt ja suodattimet ja katsastus katsoo alustan ja lukee päästöt. Niin on menty koko elämä, nytkin 12v ja 100 tkm lasissa, ei kertaakaan korjaamolla, kaveri laittoi ERG venttiilin ja vaihtoi vaihteistoöljyt.
On ollut useita 2000 luvun autoja, mitkään ei ole tarvinneet erityistä apua merkkiliikkeestä, (omat 2 la lasten 6), kaikki on toiminut öljyn ja suodattimien ja tulppien ja lamppujen vaihdolla.
Nyt kun palstoja lukee, tuntuu autonvaihto hurjan vaikealta. Meillä on ollut kaikki hyviä, myös Opel vm. 2001 8-v, vaikka silloin monen vuoden ykköspaikalla ollut Opel putosi 58. sijalle, muiden mallien ongelmien takia ja autojen arvo putosi huimasti muutaman vuoden viiveellä. Meillä meni 12 v ja 150 000 km hienosti.
Asioita kannattaa harkita, sillä ei kai kellään ole liikaa rahaa?
Eli palataan kysymykseen;
"onko nykyiset 7 vaihteiset DSG-vaihteistot ja kaksoiskytkimet jo pitkäikäisiä ja luotettavia, kai jo lastentaudit ovat takanapäin.
vai onko tulossa täystuho kuten opelilekin 2000 luvun alussa, monen vuoden ykkösija vaihtui sijaan 58.Siis omat huollot ja "oma vastuu"? En tiedä DSG:n kestävyydestä, mutta huoltovälit on niin pitkiä, että paljonko niistä tinkimällä voi todellisuudessa säästää? Varsinkin, jos puuttuvan huoltokirjan perusteella voidaan epäillä huoltojen laiminlyöntejä vikatilanteissa.
- fiksu pärjää aina
Manuaali Octavia kirjoitti:
Siis omat huollot ja "oma vastuu"? En tiedä DSG:n kestävyydestä, mutta huoltovälit on niin pitkiä, että paljonko niistä tinkimällä voi todellisuudessa säästää? Varsinkin, jos puuttuvan huoltokirjan perusteella voidaan epäillä huoltojen laiminlyöntejä vikatilanteissa.
"huoltovälit on niin pitkiä, että paljonko niistä tinkimällä voi todellisuudessa säästää? "
Huoltoväliä pidentämällä ei voi säästää, mutta voi säästää kun lyhentää ”huoltoväliä”. Mutta huolto ei käytännössä ole todellisuudessa kuin öljyn ja suodattimenvaihtoa.
Jos luit ja oikeasti ymmärsit TM kestotestin, niin siinä luki "suomennettuna". Öljynkulutus alkoi kun oli ajettu 1/2 ja lisääntyi edelleen 2/3 vaihtovälistä, eli se tarkoittaa että öljyn ominaisuudet on loppuun kulunut ja jos vain lisää, se merkitsee monenlaista, ensin pienempää ja sitten suurempaa turbon ym. osien tuhoutumista. Kun luin, ymmärsin että kestotestin 60 tkm ajettu oli huonommassa kunnossa kuin moni 15-20 tkm välein öljynvaihtoa vaativa 200 000 ajettu.
Aina on sanottu että autoista ymmärtäminen on hyvin tärkeää, vaikka ei osaisikaan, eikä tekisi yhtään mitään huoltotöitä. Auto myydään todella halvoilla huolloilla ja kun 2- v takuu loppuu, aletaan korjailla sitä sun tätä. Moni on hyväksynyt em. rahastustyylin, meillä toimitaan hieman toisin.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kayttotestit/tm-kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103-kw-act-bluemotion-5-ov
SUORA LAINAUS TM tekstistä, fiksu ymmärtää tuosta, vähemmän fiksu inttäjätyyppi ei ymmärrä.
” varsinkin turboahtimessa kova kuormitus ja harvat öljynvaihdot näkyvät.”
”Pitkät öljynvaihtovälit edellyttävät erillisiä öljynlisäyksiä, ja varsinkin turboahtimessa kova kuormitus ja harvat öljynvaihdot näkyvät.”
LUE LISÄÄ LEHDESTÄ ! se kannattaa jos omistaa ko.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kayttotestit/tm-kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103-kw-act-bluemotion-5-ov - viisas vaihtaa pois
fiksu pärjää aina kirjoitti:
"huoltovälit on niin pitkiä, että paljonko niistä tinkimällä voi todellisuudessa säästää? "
Huoltoväliä pidentämällä ei voi säästää, mutta voi säästää kun lyhentää ”huoltoväliä”. Mutta huolto ei käytännössä ole todellisuudessa kuin öljyn ja suodattimenvaihtoa.
Jos luit ja oikeasti ymmärsit TM kestotestin, niin siinä luki "suomennettuna". Öljynkulutus alkoi kun oli ajettu 1/2 ja lisääntyi edelleen 2/3 vaihtovälistä, eli se tarkoittaa että öljyn ominaisuudet on loppuun kulunut ja jos vain lisää, se merkitsee monenlaista, ensin pienempää ja sitten suurempaa turbon ym. osien tuhoutumista. Kun luin, ymmärsin että kestotestin 60 tkm ajettu oli huonommassa kunnossa kuin moni 15-20 tkm välein öljynvaihtoa vaativa 200 000 ajettu.
Aina on sanottu että autoista ymmärtäminen on hyvin tärkeää, vaikka ei osaisikaan, eikä tekisi yhtään mitään huoltotöitä. Auto myydään todella halvoilla huolloilla ja kun 2- v takuu loppuu, aletaan korjailla sitä sun tätä. Moni on hyväksynyt em. rahastustyylin, meillä toimitaan hieman toisin.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kayttotestit/tm-kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103-kw-act-bluemotion-5-ov
SUORA LAINAUS TM tekstistä, fiksu ymmärtää tuosta, vähemmän fiksu inttäjätyyppi ei ymmärrä.
” varsinkin turboahtimessa kova kuormitus ja harvat öljynvaihdot näkyvät.”
”Pitkät öljynvaihtovälit edellyttävät erillisiä öljynlisäyksiä, ja varsinkin turboahtimessa kova kuormitus ja harvat öljynvaihdot näkyvät.”
LUE LISÄÄ LEHDESTÄ ! se kannattaa jos omistaa ko.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kayttotestit/tm-kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103-kw-act-bluemotion-5-ovDsg ei ole huoletonta autoilua haluavan valinta.Eikä etenkään sovellu minkäänlaisen härpäkkeen vetoon.Peruuttaminen mahdotonta kuormattuna tai kärry perässä.muutosta tulossa aisinin taholta.Mutta skodiin ei varmaan kovin pian.kovan öljyn kulutuksen myötä tsi koneissa öljy vaihtuu pakostakin kun joutuu lisäämään niin paljon.
- Manuaali Octavia
fiksu pärjää aina kirjoitti:
"huoltovälit on niin pitkiä, että paljonko niistä tinkimällä voi todellisuudessa säästää? "
Huoltoväliä pidentämällä ei voi säästää, mutta voi säästää kun lyhentää ”huoltoväliä”. Mutta huolto ei käytännössä ole todellisuudessa kuin öljyn ja suodattimenvaihtoa.
Jos luit ja oikeasti ymmärsit TM kestotestin, niin siinä luki "suomennettuna". Öljynkulutus alkoi kun oli ajettu 1/2 ja lisääntyi edelleen 2/3 vaihtovälistä, eli se tarkoittaa että öljyn ominaisuudet on loppuun kulunut ja jos vain lisää, se merkitsee monenlaista, ensin pienempää ja sitten suurempaa turbon ym. osien tuhoutumista. Kun luin, ymmärsin että kestotestin 60 tkm ajettu oli huonommassa kunnossa kuin moni 15-20 tkm välein öljynvaihtoa vaativa 200 000 ajettu.
Aina on sanottu että autoista ymmärtäminen on hyvin tärkeää, vaikka ei osaisikaan, eikä tekisi yhtään mitään huoltotöitä. Auto myydään todella halvoilla huolloilla ja kun 2- v takuu loppuu, aletaan korjailla sitä sun tätä. Moni on hyväksynyt em. rahastustyylin, meillä toimitaan hieman toisin.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kayttotestit/tm-kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103-kw-act-bluemotion-5-ov
SUORA LAINAUS TM tekstistä, fiksu ymmärtää tuosta, vähemmän fiksu inttäjätyyppi ei ymmärrä.
” varsinkin turboahtimessa kova kuormitus ja harvat öljynvaihdot näkyvät.”
”Pitkät öljynvaihtovälit edellyttävät erillisiä öljynlisäyksiä, ja varsinkin turboahtimessa kova kuormitus ja harvat öljynvaihdot näkyvät.”
LUE LISÄÄ LEHDESTÄ ! se kannattaa jos omistaa ko.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kayttotestit/tm-kayttotesti-60-000-km-volkswagen-golf-comfortline-14-tsi-103-kw-act-bluemotion-5-ovTässä mitään intetä....
Olen tehnyt Octaviaan kaksi "ylimääräistä" öljynvaihtoa juurikin, koska järjen käyttö on sallittua. Kilometrejä on takana vasta 32 tkm. Nyt ajettu 10 tkm samoilla öljyillä vajaan 9 kuukauden aikana. Huollossa kovin vakuuttavat, että ei ole mitään syytä eikä seurausta mahdollisiin tuleviin moottoriongelmiin, jos pitäytyy täysin longlife-vaihtoväleissä. Siinähän vakuuttavat...
Tosin leimat LL-huolloista riittävät, jos jotain isompaa virhevastuuseen korjattavaa remppaa tulee. Ilman huoltokirjaa on hankalampi selvittää, että huollot on tehty. Tätä tarkoitin maininnalla "huoltovälit on niin pitkiä, että paljonko niistä tinkimällä voi todellisuudessa säästää? ".
Ennen luvattiin, että kerran vuodessa riittää öljyn vaihtoon. Silloin pyrin tekemään kuitenkin ylimääräisen vaihdon puolivuosittain. Samaa "tihennystä" koitan soveltaa jatkossakin ja todennäköisesti siirryn kiinteään vuoden huoltoväliin. Yli vuosi samoilla öljyillä on Suomen luonnossa aika pitkä aika.
Alkuperäiseen kysymykseen: Vähän ajettu käytetty lienee vähän ajavalle "tee-se-itse"-miehelle uutta parempi vaihtoehto. Vaihtoauton takuun ja virhevastuun puitteissa on jotain turvaa ja voi hyvin unohtaa huoltoliikkeet, kun ei alkuperäinen takuu "rasita". - On kuultu nämä jutut
viisas vaihtaa pois kirjoitti:
Dsg ei ole huoletonta autoilua haluavan valinta.Eikä etenkään sovellu minkäänlaisen härpäkkeen vetoon.Peruuttaminen mahdotonta kuormattuna tai kärry perässä.muutosta tulossa aisinin taholta.Mutta skodiin ei varmaan kovin pian.kovan öljyn kulutuksen myötä tsi koneissa öljy vaihtuu pakostakin kun joutuu lisäämään niin paljon.
Ole sinä jullinjuntti välillä hiljaa. Jatketaan sitten, kun tämä autokeskustelu on ohitse.
- Ei muuten pidä
paikkaansa teidän satuilu mittarissa jo yli 150 tuhatta Dsg-ja kaksoiskytkimellä.Vian yleensä löytyy sieltä vasemmanpuoleisen istumen ja öhjauspyörän välistä.
- Valmistajan ongelma
Ovatko kaikki Tukholmat Passat taksarit jollakin lailla osaamattomia, kun Passateista laukesi jo takuuaikana 1-3 DSG-laatikkoa per auto. Muilla merkeillä ei ilmennyt vastaavia ongelmia. Onko kyseessä joku valmistusvika tai moka ?
Teknikens värld kertoi tästä asiasta, mutta meillä vagniikan maailma on
hiljaa kuin hiirulaiset. - perinnesuhari
Valmistajan ongelma kirjoitti:
Ovatko kaikki Tukholmat Passat taksarit jollakin lailla osaamattomia, kun Passateista laukesi jo takuuaikana 1-3 DSG-laatikkoa per auto. Muilla merkeillä ei ilmennyt vastaavia ongelmia. Onko kyseessä joku valmistusvika tai moka ?
Teknikens värld kertoi tästä asiasta, mutta meillä vagniikan maailma on
hiljaa kuin hiirulaiset.No ei tietenkään pilipali dsg kestä taksarien repivää ajoa.
Oikea automaatti kestää kun vaihtaa siihen öljyt kerranvuodessa.Mut ku mut ku se polttoaineenkulutus nousee sen 1 litran satkulle ni hyi hyi saastetta ja konkurssii pukkaa.Dsg rempataan vaan pankkilainalla ja irvistellään ruuan kalleutta kaupassa.
Missä järjenvalo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1821967Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671676Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä781476En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1411385- 481314
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1181067- 173987
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke206916Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja43764