ujon kiinnostuksen kohteena

ujousnappula

Heipähei kaikki ujot ja muut. Olen huomannut erään ongelman ja toivon, että jos voisitte antaa vinkkiä miten tästä eräänlaisesta pattitilanteesta pääsisi eteenpäin.

Nimittäin, olen ollut havaitsevinani, että olen erään ujon kiinnostuksen kohteena. Tämä ujo henkilö tuntuu tarkkailevan turvallisen välimatkan päästä minua, tekemisiäni ja menemisiäni. Jossain määrin hän hakeutuu hyvinkin lähelle jos vain voi poistua samantien, esimerkiksi kohtaamistilanteisiin, jolloin ainoa kontakti jää pelkkään tervehtimiseen.

Tätä hiljaista piirittämistä on kestänyt ja kauan, mutta ne harvat tilanteet jolloin olisi ollut hyvä hetki puhuakin, on henkilö mennyt täysin lukkoon. Itse vastaavasti en osaa johtaa tai avittaa keskustelua tyhjän päältä, sillä itse olen luontaisesti vähän hiljaisempaa sorttia ja myöskin usein uusien tuttavuuksien kanssa tarvitsen "pitkiä tuntosarvia", jotta saan avattua keskustelua johonkin suuntaan. Ei siis mikään paras yhdistelmä, mutta näyttää kuitenkin siltä, että olen osapuolista vahvemmilla.

Henkilö normaalissa päivätoimissaan joutuu kyllä olemaan paljon muiden ihmisten kanssa tekemisissä, mutta uskon että hän ikään toimii eräänlaisen maskin takaa. Minä sen sijaan olen onnistunut jotenkin, tahattomasti, painamaan ujousnappulaa. Luulen, että ihastumisella voi olla osuus asiassa ja henkilö täten saattaa pelätä naurunalaiseksi joutumista, minkä toki itse tiedän kohdallani aiheettomaksi peloksi. Itse pidän henkilöä viehättävänä ja tämä pattitilanne tällaisenaan on suuri sääli.

Tottakai jokainen on tarinaltaan erilainen, mutta peilaten teidän kokemusmaailmaanne; mikä teidän mielestä voisi auttaa tässä eteenpäin?

7

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+17

      ehkä ujolle toimisi sellainen että ottaisi netin tai kännykän kautta yhteyttä ja pyytäisi jonnekin kahville jne

    • kuten muitakin ihmis

      Et ole peliä menettänyt kun olet noin kohtelias ollut häntä kohtaan. Kohteliaisuudella eteenpäin. Tosin epäilen arvostatko häntä kun vedät tämän ujouskortin esiin.

    • Itsekin ujo nainen

      Herttainen kuvaus :) Kuulostaa vähän omalta tilanteeltani, jossa olen juuri se kaukaa tarkkailija. Siksi vastaankin, koska omasta kokemuksesta johtuen tiedän mistä puhun.

      Sinun vähemmän ujona pitää tehdä se aloite, ehdottomasti. Ehkä tälläisessa tapauksessa paras aloitus tutustumiseen olisi vaikka Faceookin kautta. Siellä voisit aloittaa jutustelun ilman jännitystä, jos pääset kaveriksi tai sitten ihan ilman kaveruuspyyntöjäkin pyydät sitä kautta leffaan ja sen jälkeen syömään. Leffa toimii ujoille ja kun menette sen jälkeen vielä syömään, voitte aloittaa puhumisen ensialkuun leffasta. Puitteet kommunikaatiolle olisi siis paremmat leffatapaamisessa.

      En usko, että ujo uskaltaa tehdä ratkaisevan askeleen ensimmäisenä siellä missä yleensä näette toisianne. Ainakaan itse en uskalla omassa tapauksessani.

    • vammmanen

      :D Itse teen ihan saman lailla ja mietityttää, ajatteleekohan se tyyppi kenen kanssa haluaisin kaveerata saman lailla kun tuo aloittaja. Katson eka sieltä kauempaa ja sitten hivuttaudun vähitellen vähän lähemmäs. Sitten olen melkein nenässä kiinni ja en saakaan sanotuksi mitään, koska rupeaa kaduttamaan tai sitten vaan ajattelen että tuolla on muitakin kavereita jo, niin häiritsisin, jos tunkisin mukaan. Varsinkin jos hän katsoo siihen malliin, että tuota tänne nyt vähiten kaivattaisi. Facebookin kautta olemme jutelleet ja hän tietää, että olen ujo. Käytävällä hän saattaa jo antaa jonkunlaisen hymyn, ja minä hymyilen takaisin. En uskalla vain istua hänen viereensä ja jutella.

    • ujousnappula

      Kiitoksia vastauksistanne.

      Se, miksi en ole toistaiseksi tehnyt selkeää aloitetta, kuten vaikka kutsuna kahville tai vastaavaa on se, että hän on jo parisen kertaa mennyt aivan lukkoon puhuessaan kanssani. Uskoisin täten, että nämä kokemukset nostavat kynnystä tapaamiselle.

      Facebook ei ole vaihtoehto, sillä hän ei ole siellä. Puhelinnumeroakaan en tiedä, fonecta antaa useita eri numeroa ja osoitetta saman nimiselle henkilölle. Kaimoja siis löytyy tästä kaupungista. Itse olen kyllä löydettävissä, mutta se taitaa olla vähän laiha lohtu.

      Joten ainoaksi keinoksi toistaiseksi jää se, että tapaamme siinä ympäristössä jossa me tapaamme jo muutoinkin. Olen ottanut jonkinverran etäisyyttä näiden lukkoon menemisien jälkeen, koska en halua hänen ahdistuvan suotta. Mitä mieltä olette, pitäisikö silti koittaa jotenkin aloittaa jollain tapaa jututtamista? Mikä teistä tuntuu, että voisi ujon näkökannalta tuntua turvallisimmilta?

      • Itsekin ujo nainen

        Kyllä kannattaa ainakin yrittää jututtamista, eikä kannata heti lannistua, jos yritys meneekin pieleen.

        Käytännön kannalta ajatellen kannattaa muotoilla puheenaiheet siten, että vastaukseksi ei voi vain antaa kyllä tai ei, koska se katkaisee keskustelun ja sillä hrtkellä voi olla vaikea keksiä jatkoa. Toivottavasti teillä onnistaa :)


    • Sulla toisinpäin

      Kannattais pyytää treffeille rohkeasti, siviilielämä on ihan eri kuin työ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe