Kiitos jos luet edes :)

villanen1989

Okei tästä tulee pitkä selitys kiitos jos vaivaudut edes lukemaan :)

Kun tulin yläasteelle ystävystyin melkein heti yhden annen kanssa. Meistä ja annen kahdesta muusta kaveristä tuli tiivis porukka mutta porukassa anna ja minä olimme "pari" ja ne kaksi muuta olivat toinen pari. Annesta ja minusta tuli hyvät ystävät. Mutta sitten noin puolen vuoden päästä luokkaamme tuli uusi oppilas nina. Nina tuli kolmanneksi pyöräksi annen ja minun porukkaan mutta pian me olimme jo tiivis kolmikko. Kaikki meni hyvin siihen asti kun minä ja Nina aloimme "erkaantua" annesta (jos ymmärsitte :)) No anne alkoi sitten olemaan niitten kahden muun tyypin kanssa jotka on meijän luokalla ja nina ja minä kahdestaan. Tilanne pysyi samana seiskan loppuun asti mutta nyt alkoi sitten 8.lk ja tilanne muuttui jälleen..
Anne on alkanut nyt hieman vaihdella porukkaansa.. joskus se on niitten kahden muun kanssa ja joskus ninan ja minun. Viime aikoina anne on ruvennut "kaveeraamaan" ninan kanssa esim. Se näyttää joitain kuvia ninalle ja sitten ne nauraa sille ja kun sanon annelle että voisiko näyttää mullekkii ni se vaa sanoo et ei enää mitää tai ei mitää sulle ja tää oli vain yks esimerkki. Pahinta tässä on se että ninakaan ei "puutu" tähän mitenkään vaan on siinä tavallaan itsekkin mukana. Aina kun anne puhuu jotain niin se puhuu semmoi että se olisi vain ninalle tarkoitettu,sitä on hieman vaikea selittää mutta kuitekii. Tämä asia tuntuu musta tosi pahalta. Nina on välillä vähän "ailahteleva" eli välillä se on mun kanssa ja välillä menee mukaan annen syrjimiseen..

Juu ja mä tiedän ensimmäinen kommentti on että : hanki uusia kavereita jne. Haluaisinkin mutta siihen ei vain tarjoudu tilaisuutta koska kaikki koulussamme ovat omien luokkiensa kesken ja meidän luokassamme on vain anne,nina sitten on ne kaks muuta tyyppii joiden kanssa en oikein vaan tule juttuun ellei olla porukassa ja sitten on viel yks tyyppi jonka kanssa olin samalla ala-asteella mutta hänen kanssaan en ainakaan tule juttuun ja hän on vähän.. miten tämän sanoisi.. liian puhelias ja sen kanssa kun on niin ei IKINÄ saa puhe vuoroa ja ehkä tämän takia hän on aina yksin ja kukaan koulussamme ei halua olla hänen kanssa..
No mutta kuitenkin tämä asia vaivaa minua ja menetän nuoruudestani 2 vuotta jos en saa tätä asiaa kuntoon tai saa uusia kavereita.. odotan jo lukioon pääsyä koska siellä
voi ystävystyä paljon vapaammin kun on eri kursseja eikä ole luokiakaan.. mutta oishan se ihan kiva jos ei ylä asteella tarvitsisi olla ihan ilman kavereita. Joten mitä tekisitte minun tilanteessani pliis auttakaa :( itke melkein joka ilta ajatellessani hukkaan valuvaa elämääni ;(

6

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämmentynytnuori

      häh?

      • miesvaan...

        Sun pitää koittaa jaksaa... jossai vaiheessa kaikki voi olla toisin. Kyl sä löydät uuden kaverin tai kamusi huomaa että olet parempaa seuraa. Pojatkin voi olla kavereita.


    • yks tyttö vaa

      rinnakkais luokilta voi löytyy kavereit kans ja alemmilta luokilta ta ylemmiltä.

    • 9898989898

      Koita vaikka puhua jomman kumman/ molempien kanssa ihan kahdestaan tästä asiasta jos vaikka auttais..

    • Moi villanen1989!

      Sinulla on tullut vastaan ikävä tilanne.

      Puhuminen omista tunteista voisi auttaa. Ehkä sinun kannattaisi ottaa asia puheeksi kummankin tytön kanssa, erikseen. Kertoisit rehellisesti, miltä tilanne sinusta tuntuu. Tällä tavoin heillä on myös mahdollisuus kertoa oma versionsa tilanteesta.

      Asian puheeksi ottaminen on yleensä aina hyvä juttu, koska se ehkäisee lumipalloefektin syntymistä: etteivät asiat pääse kasaantumaat ja tulemaan liian suuriksi käsitellä myöhemmin.

      Rohkeasti vaan asian puheeksi ottaminen, tsemppiä!

      Terkuin NettiSaapasohjaajat Tuija ja Nippe Lapinlahdelta

    • Meikävaan6969

      No ittellä ei tommosii kokemuksii oo koska meiän luokan pojat(oon siis poika) on kaikki kavereitä ja me ollaan aina yhdes siinä porukas. Mä tiedän sen et tytöt on aina josain pienie ryhmis ku taas pojas semmoses isos läjäs. En osaa sua auttaa mut koita pärjäil;) .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe