Hei Separaatit/tyhmät neitseet

Utelias vain

Paljonko nimiä on jo plakkarissa siellä tyhmien neitsetden sakramenttien vastustajien listalla?

22

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olen oikein kohinan tunnistanut, niin kaikki valveutuneet esikoiset vastustavat sakramentteja! Osa vastustaa sakramentteja kirkossa ja osa vastustaa sakrametteja rukoushuoneissa. Pata siis kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

      • Väärä tietoa

        Ei niitä kukaan vastusta annetaan kirkkon piää ne omat vain siellä


      • teu,
        Väärä tietoa kirjoitti:

        Ei niitä kukaan vastusta annetaan kirkkon piää ne omat vain siellä

        "#"vääräåä tietoa "#"

        Väärin sanot ,Minä luulen että sinun tulee vielä Jumalaa ikävä
        Jos meillä on Kirkon puolesta , joku asia helponmpi Niin ei taida olla teillä
        Nimitäin olette kuka kovia sättimään ,hyvyyden nimessä eipä taida mennä
        Lähelekkään sitä ajatusta , jonka otitte lapin veikkojen kanta asiassä OLE
        ajatuksisa edes lähellä , mutta olet kaukana , oikesti niin kaukana että
        Omavanhurskaus saattaa teitä pesä eroon ettekö huoma , Meillä tehtäisiin
        Mieluimmin Jumalan mielen mukaan Joka tässä asiassa antaa Armonsa .
        Ja Lahja vanhurskauden .


      • harmin paikka on
        Väärä tietoa kirjoitti:

        Ei niitä kukaan vastusta annetaan kirkkon piää ne omat vain siellä

        Ei kirkolla mitään omia Sakramentteja ole, eikä kenelläkään muulla kirkkokunnalla taikka herätysliikkeellä.

        Ei ole kuin yksi Kristus, hän on Sakramentti ja kaikille tarjolla tasapuolisesti, kaikista ihmisistä on täysi hinta maksettu. Suurin osa ihmisistä ei valitettavasti usko tätä, syntiensä sovitusta ja jää vaille tästä lahjasta.


    • Maidon erotustako

      Tuli ajatuskatkos onko tuo separaatti sama kuin millä maidosta erotetaan kerma ja kermasta tehdään voita ja voita laitetaan leivän päälle.

      • teu,

        Kyllä se visiin samaa on , voi ei tinkaan noin tehdä , Vaan ämnet pantiin kirnuun
        jossa noin tunnin aikana rauhallisesti vatvoen voi erosi muista aineista , jäi vain
        rasvaton maito , josta usein tehtiin kokkell piimää. , mutta mitä se tähän vaikuttaa.

        Ensinnä laitten nimi oli separaattori !

        toiseksi Jumalan separaattori , tekee huonoista ihmisistä hyviä.

        Kolmanneksi , ihminen on silti ihminen, eikä siitä voi tulla mitään
        jumalaa , ei lapin veikosta , eikä muista ihmisistä , vaan kaikkien
        pitää muistaa se , Miksi jumala on ihmisen luonut , alunperin .

        Jos jotain luotu on , sillä oli tarkoitus ja. Sen tautta jokaisen pitää
        kunnioittaman Oikeaa Jualaa aina ja kaikkialla , Hän on korkein ,
        on kuitenkin Jeesus ja Pyhä Henki , muttei ole kuitenkaan kolmea
        Jumalaa on Yksi , Joka on , joka oli , ja joka tuleva on .

        Huomaatko siinä ei sanota että laspin veikko ?


    • Siinäpä se

      Hyvin sanottu

      • teu,

        Minä olen niin huono että haluan vielä mainita muutaman
        Tahdon tuoda esiin , että Lapin vanhimmista ei tule Jumalia .

        Niinkuin ei muistakaan saarnaajista , kaikki ei ole sittenkään
        löytäneet omaa tietänsä vaan omavanhurskauden , valitan -.-


      • 16+17=33
        teu, kirjoitti:

        Minä olen niin huono että haluan vielä mainita muutaman
        Tahdon tuoda esiin , että Lapin vanhimmista ei tule Jumalia .

        Niinkuin ei muistakaan saarnaajista , kaikki ei ole sittenkään
        löytäneet omaa tietänsä vaan omavanhurskauden , valitan -.-

        Teutanus suurelle
        Oikeassa olet, vanhimmista ei tule, eivätkä he sitä edes kuvittele, mutta Jumala puhuu heidän kauttansa siis Pyhän henkensä kautta. Muista tämä se mitä sinä haukut vanhimpien saarnoja on puhuttu Jumalan hengen vaikutuksesta. Ketä muuta sinä nyt haukut tai pilkaat ketään muuta kuin puheen antajaa vastaan ja Hän on itse Jeesus kristus seurakunnan pää. Mieti nyt kahteen kertaan kun lähdet pilkkaamaan vanhimpien puheita.


    • varpunen..

      Utelias vain on niinsanotusti veljen kurkussa kiinni. Jotta oma uskosi kestäisi, sinun on annettava anteeksi, vaikka olisi kuinka tyhmiä lähimmäisiä. Muuten kuningas ei anna sinun velkaasi anteeksi, vaan laittaa maksamaan täyden hinnan.

      Tyhmä neitsyt tarkoittaa käsittääkseni ihmistä, jolla ei ole uskoa. Hänen lamppunsa ei pala, eikä Jeesus voi silloin tuntea häntä. Utelias vain unohti tärkeän asian. Viisaatkin nukahtivat, kun tuli yö. Eivät olleet mallikelpoisia neitseet, yksikään.

      • OMa tie/Jeesus tie

        Ka siinäpä se on varpunen. Kun tuota uskoakaan ei voi mistään ottaa ellei sitä
        Jumala anna.

        Tyhmä neitsyt ei luota Kristuksen muuttumattomaan sanaan lyhentämättömänä, vaan keksii ja muokkailee omaa tietään taivaaseen mieleisekseen, aina sen mukaan miltä itsestä kulloinkin tuntuu.


    • Ulkopuolinen mies

      En ymmärrä ollenkaan miksi täällä puhutaan tyhmistä neitseistä. Käsittääkseni Kristittyjen tehtävänä ei ole tuomitseminen vaan evankeliumin levittäminen. Käsi sydämelle kuinka moni oikeasti toimii kuten lähetyskäsky kehoittaa ja kuinka moni vaan huutelee nimettömänä netissä tuomiten toiset.

      En kannata minkäänlaista hajaannusmentaliteettia. Uskon tunnustuksen viimeisessä kappaleessa tunnustetaan uskominen pyhään yhteiseen seurakuntaan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksi antamisen, ruumiin ylös nousemisen ja iankaikkisen elämän. Kristittyjen pitäisi siis pikemminkin pyrkiä yhteyteen toistensa kanssa ja erilleen.

      • Ulkopuolinen mies

        Edellisen viimeiseen lauseen tuli virhe. Tarkoitus oli kirjoittaa kuin erilleen. En edelleenkään hallitse näköjään oikeinkirjoitusta ja tämä läppäri sen vasta vaikeaksi tekee.


      • 5+7#
        Ulkopuolinen mies kirjoitti:

        Edellisen viimeiseen lauseen tuli virhe. Tarkoitus oli kirjoittaa kuin erilleen. En edelleenkään hallitse näköjään oikeinkirjoitusta ja tämä läppäri sen vasta vaikeaksi tekee.

        Asian ymmärsi aikaisemmasta tekstistä, vaikka virhe olikin lopussa.

        Ällistyttää ihmisten kapeakatseisuus, kun eivät viitsi lukea Raamattua. Kaksi tuhatta vuotta on toimittu lähetyskäskyn mukaan ja nämä ryömivät tynnyriin kannen alle ja laittavat tapin sisäpuolelta kiinni, ettei mikään muu oppi pääse valaisemaan pimeyttä.

        Miten aikovat omaan joukkoonsa lähtevät hoitaa teologisen tutkimuksen ja opettamisen, kun koulutus on pannassa, vai mennäänkö vanhan kaavan mukaan. Luetaan pätkä Raamatusta ja puhutaan loppuaika ihan jostain muusta, koskettamatta luettua kohtaa ollenkaan, saati osata selittää.

        Koko kesän kiertueella oli sama laulu. Huomio oli omissa tekemisissä ja synneissä. No ei se paha ole, mutta ei se myöskään Kristusta kirkasta, eikä sanaa selitä. Ketä auttaa pitkät pönttöjonot, jos tulos on hajottaminen. Ihmiset saavat kyllä kokea suuria tunteita, mutta hedelmät näkyy olevan kovin kitkeriä.

        Lapin vanhinten jumalointi menee jo nyt epäjumalan palvelemiseksi, kun heitä puolustetaan henkeen ja vereen, voimatta yhdelläkään kohdalla Raamatusta tukea heidän väitteitään ainoista oikeassa olijoista ja kaiken arvostelun ulkopuolella olemisesta. Siitä nimen omaan varotetaan moneen kertaan, älä luota ihmiseen.

        Lutherin opetusta aiheesta:

        http://www.netikka.net/tforum/juttu2.htm

        Mutta jos niin on, että heillä on Jumalan sana, ja ovat hänen voitelemansa niin ovat he myös velvolliset sitä tunnustamaan , opettamaan ja levittämään; Kuten Paavali sanoo 2 Kor: 4:13: "Koska meillä on sama uskon Henki, sentähden me myös puhumme", kuten profeetta sanoo Ps. 116:10: "Minä uskon sentähden minä myös puhun"; Ps. 51:15 hän kaikista kristityistä sanoo: "Minä opetan jumalattomille sinun tiesi, ja että syntiset sinun puoleesi kääntyisi." Tästäkin jälleen on varmaa, että kristityllä ei ainoastaan ole oikeus ja valta opettaa Jumalan sanaa, vaan on siihen velvoitettu sielunsa autuuden ja Jumalan suosion menettämisen uhalla .

        Toiseksi, kun on kysymys opin arvostelemisesta, opettajien ja sielunhoitajien ottamisesta ja erottamisesta, älköön laisinkaan nojauduttako ihmisten lakeihin, oikeuteen, vanhaan perinnäistapaan, käytäntöön, tottumukseen y.m.s., olkoon sitten - Jumala nähköön! - paavin tahi keisarin, ruhtinasten tahi piispojen säätämää, olkoon sitä jatkunut vuosi tahi tuhat vuotta. Sillä ihmissielu on jotakin iankaikkista, se on kaiken ajallisen yläpuolella; sentähden on sitä hallittava ja se sidottava vain iankaikkisilla sanoilla. Sillä aivan häpeällistä on kun Jumalan edessä hallitaan omiatuntoja ihmissäänöksillä ja pitkäaikaiseen tottumukseen vedoten. siksipä on tässä mentävä r a a m a t u n ja J u m a l a n s a n a n m u k a a n. Sillä Jumalan sana ja ihmisopit välttämättä aina sotivat toisiaan vastaan kun on sieluja hallittava. Tämän tahdomme selvästi todistaa..

        Onko Sakramenttien ottajat koskaan tulleet ajatelleeksi sitä mahdollisuutta, että teette vahinkoa itsellenne ja muille ja että teitä voikin olla vähemmistö ja että teitä on vedetty nenästä, kun ette tunne kirjoituksia. Olen nähnyt yhden videon nuorimmasta vanhimasta tositoimissa puhumassa opetettavilleen ihmisten käsittelijöille ja minua oikeasti pelottaa, millaiset voimat meidän nuorisoa ohjailee.


      • tyäst' se johtuu

        Täällä on yksi taikka kaksi fanaattisesti lakihenkistä esikoislestadiolaista, jotka päivästä toiseen taistelevat lappivetoisen ihmisoppeihin ja ihmiskäskyihin perustuvan teologian puolesta. He käyttävät evankeelisista esikoislestadiolaisista hädissään mitä ilkeimpiä pilkkanimiä vain keksivät.

        Tämä ulkopuolisielle miehelle tiedoksi syystä, miksi puhutaan tyhmistä neitseistä.


      • näinhä tuo männöö
        5+7# kirjoitti:

        Asian ymmärsi aikaisemmasta tekstistä, vaikka virhe olikin lopussa.

        Ällistyttää ihmisten kapeakatseisuus, kun eivät viitsi lukea Raamattua. Kaksi tuhatta vuotta on toimittu lähetyskäskyn mukaan ja nämä ryömivät tynnyriin kannen alle ja laittavat tapin sisäpuolelta kiinni, ettei mikään muu oppi pääse valaisemaan pimeyttä.

        Miten aikovat omaan joukkoonsa lähtevät hoitaa teologisen tutkimuksen ja opettamisen, kun koulutus on pannassa, vai mennäänkö vanhan kaavan mukaan. Luetaan pätkä Raamatusta ja puhutaan loppuaika ihan jostain muusta, koskettamatta luettua kohtaa ollenkaan, saati osata selittää.

        Koko kesän kiertueella oli sama laulu. Huomio oli omissa tekemisissä ja synneissä. No ei se paha ole, mutta ei se myöskään Kristusta kirkasta, eikä sanaa selitä. Ketä auttaa pitkät pönttöjonot, jos tulos on hajottaminen. Ihmiset saavat kyllä kokea suuria tunteita, mutta hedelmät näkyy olevan kovin kitkeriä.

        Lapin vanhinten jumalointi menee jo nyt epäjumalan palvelemiseksi, kun heitä puolustetaan henkeen ja vereen, voimatta yhdelläkään kohdalla Raamatusta tukea heidän väitteitään ainoista oikeassa olijoista ja kaiken arvostelun ulkopuolella olemisesta. Siitä nimen omaan varotetaan moneen kertaan, älä luota ihmiseen.

        Lutherin opetusta aiheesta:

        http://www.netikka.net/tforum/juttu2.htm

        Mutta jos niin on, että heillä on Jumalan sana, ja ovat hänen voitelemansa niin ovat he myös velvolliset sitä tunnustamaan , opettamaan ja levittämään; Kuten Paavali sanoo 2 Kor: 4:13: "Koska meillä on sama uskon Henki, sentähden me myös puhumme", kuten profeetta sanoo Ps. 116:10: "Minä uskon sentähden minä myös puhun"; Ps. 51:15 hän kaikista kristityistä sanoo: "Minä opetan jumalattomille sinun tiesi, ja että syntiset sinun puoleesi kääntyisi." Tästäkin jälleen on varmaa, että kristityllä ei ainoastaan ole oikeus ja valta opettaa Jumalan sanaa, vaan on siihen velvoitettu sielunsa autuuden ja Jumalan suosion menettämisen uhalla .

        Toiseksi, kun on kysymys opin arvostelemisesta, opettajien ja sielunhoitajien ottamisesta ja erottamisesta, älköön laisinkaan nojauduttako ihmisten lakeihin, oikeuteen, vanhaan perinnäistapaan, käytäntöön, tottumukseen y.m.s., olkoon sitten - Jumala nähköön! - paavin tahi keisarin, ruhtinasten tahi piispojen säätämää, olkoon sitä jatkunut vuosi tahi tuhat vuotta. Sillä ihmissielu on jotakin iankaikkista, se on kaiken ajallisen yläpuolella; sentähden on sitä hallittava ja se sidottava vain iankaikkisilla sanoilla. Sillä aivan häpeällistä on kun Jumalan edessä hallitaan omiatuntoja ihmissäänöksillä ja pitkäaikaiseen tottumukseen vedoten. siksipä on tässä mentävä r a a m a t u n ja J u m a l a n s a n a n m u k a a n. Sillä Jumalan sana ja ihmisopit välttämättä aina sotivat toisiaan vastaan kun on sieluja hallittava. Tämän tahdomme selvästi todistaa..

        Onko Sakramenttien ottajat koskaan tulleet ajatelleeksi sitä mahdollisuutta, että teette vahinkoa itsellenne ja muille ja että teitä voikin olla vähemmistö ja että teitä on vedetty nenästä, kun ette tunne kirjoituksia. Olen nähnyt yhden videon nuorimmasta vanhimasta tositoimissa puhumassa opetettavilleen ihmisten käsittelijöille ja minua oikeasti pelottaa, millaiset voimat meidän nuorisoa ohjailee.

        5 7# 1.10.2014 klo 00:43

        Sinäpä sen sanoit.

        Todella ihmeellinen oppi on juliustaa lakia ja ihmisoppeja synnintunnon voimistamiseksi huippuunsa, mutta Kristus joka on meidät sovittanut
        JUmalan kanssa ja syntivelkamme maksanut viimeistä ropoa myöten,
        kuvalllaan saarnoissa ainoastaan kävelykepiksi.

        Esikoislestadiolaisuudessa syntikeskeisyys on tullut jo aivan sairaalle asteelle.
        Lakihan saarnataan juuri siksi että kaikki tulisivat syyllisiksi Jumalan edessä,
        niin että hätä pakottaisi etsimään sovitusta Jumalan kanssa, USKON KAUTTA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.

        Jossakin vaiheessa eräänlainen itsesovitus itkun ja parkumisen kanssa, on jäänyt liikkeessä päälle, ilman todellista vapauden täydellistä lakia, - Kristusta.

        Kun Kristusta sitten alettiin julistamaan 1980 luvun loppupuolella niin siitä nousi kova sota. Omavanhurskaus joka oli saanut vapaana temmeltää liikkeessämme, nousi kapinaan. Vaino evankeelisia julistajia kohtaan alkoi vyöryä voimalla, ja syntikeskeisyys alkoi paisumaan. Ruotsinlapissa asuvaan johtoon valittiin Jönssonin kuoltua kiihkeitä iisaksonilaisia, muuta ei tarvittu, nyt ollaan tässä.
        Kiitos JUmalalle, monille on auennut tämä iloinen asia Jeesus on Herramme ja Vapahtajamme synneistämme USKON KAUTTA. Ja ihmisiin ei koskaan saa luottaa. Vain se uskotaan minkä Raamattu ja luterilaiset tunnustuskirjat vahvistaa.


      • teu,
        5+7# kirjoitti:

        Asian ymmärsi aikaisemmasta tekstistä, vaikka virhe olikin lopussa.

        Ällistyttää ihmisten kapeakatseisuus, kun eivät viitsi lukea Raamattua. Kaksi tuhatta vuotta on toimittu lähetyskäskyn mukaan ja nämä ryömivät tynnyriin kannen alle ja laittavat tapin sisäpuolelta kiinni, ettei mikään muu oppi pääse valaisemaan pimeyttä.

        Miten aikovat omaan joukkoonsa lähtevät hoitaa teologisen tutkimuksen ja opettamisen, kun koulutus on pannassa, vai mennäänkö vanhan kaavan mukaan. Luetaan pätkä Raamatusta ja puhutaan loppuaika ihan jostain muusta, koskettamatta luettua kohtaa ollenkaan, saati osata selittää.

        Koko kesän kiertueella oli sama laulu. Huomio oli omissa tekemisissä ja synneissä. No ei se paha ole, mutta ei se myöskään Kristusta kirkasta, eikä sanaa selitä. Ketä auttaa pitkät pönttöjonot, jos tulos on hajottaminen. Ihmiset saavat kyllä kokea suuria tunteita, mutta hedelmät näkyy olevan kovin kitkeriä.

        Lapin vanhinten jumalointi menee jo nyt epäjumalan palvelemiseksi, kun heitä puolustetaan henkeen ja vereen, voimatta yhdelläkään kohdalla Raamatusta tukea heidän väitteitään ainoista oikeassa olijoista ja kaiken arvostelun ulkopuolella olemisesta. Siitä nimen omaan varotetaan moneen kertaan, älä luota ihmiseen.

        Lutherin opetusta aiheesta:

        http://www.netikka.net/tforum/juttu2.htm

        Mutta jos niin on, että heillä on Jumalan sana, ja ovat hänen voitelemansa niin ovat he myös velvolliset sitä tunnustamaan , opettamaan ja levittämään; Kuten Paavali sanoo 2 Kor: 4:13: "Koska meillä on sama uskon Henki, sentähden me myös puhumme", kuten profeetta sanoo Ps. 116:10: "Minä uskon sentähden minä myös puhun"; Ps. 51:15 hän kaikista kristityistä sanoo: "Minä opetan jumalattomille sinun tiesi, ja että syntiset sinun puoleesi kääntyisi." Tästäkin jälleen on varmaa, että kristityllä ei ainoastaan ole oikeus ja valta opettaa Jumalan sanaa, vaan on siihen velvoitettu sielunsa autuuden ja Jumalan suosion menettämisen uhalla .

        Toiseksi, kun on kysymys opin arvostelemisesta, opettajien ja sielunhoitajien ottamisesta ja erottamisesta, älköön laisinkaan nojauduttako ihmisten lakeihin, oikeuteen, vanhaan perinnäistapaan, käytäntöön, tottumukseen y.m.s., olkoon sitten - Jumala nähköön! - paavin tahi keisarin, ruhtinasten tahi piispojen säätämää, olkoon sitä jatkunut vuosi tahi tuhat vuotta. Sillä ihmissielu on jotakin iankaikkista, se on kaiken ajallisen yläpuolella; sentähden on sitä hallittava ja se sidottava vain iankaikkisilla sanoilla. Sillä aivan häpeällistä on kun Jumalan edessä hallitaan omiatuntoja ihmissäänöksillä ja pitkäaikaiseen tottumukseen vedoten. siksipä on tässä mentävä r a a m a t u n ja J u m a l a n s a n a n m u k a a n. Sillä Jumalan sana ja ihmisopit välttämättä aina sotivat toisiaan vastaan kun on sieluja hallittava. Tämän tahdomme selvästi todistaa..

        Onko Sakramenttien ottajat koskaan tulleet ajatelleeksi sitä mahdollisuutta, että teette vahinkoa itsellenne ja muille ja että teitä voikin olla vähemmistö ja että teitä on vedetty nenästä, kun ette tunne kirjoituksia. Olen nähnyt yhden videon nuorimmasta vanhimasta tositoimissa puhumassa opetettavilleen ihmisten käsittelijöille ja minua oikeasti pelottaa, millaiset voimat meidän nuorisoa ohjailee.

        ""5 7""

        Kirjoitit hyvänkirjoituksen , jumala antakoon vióinmaa sinulle , noin minäkin uskon
        kaiken todennäköísyyden mukan , oletpaljon hakenunut Raamatun paikkoija .. jotka
        sattuvat kohdissaan ,

        Ei ole varmasti Sakramenttien ottaja koskaan ajatelleet sitä mahdollisuutta , että
        Vahinkoa he tekee itselleen ja muille , että heitä voikinm olla vähemmän kuin
        Luullaan tai teitä on vedetty "nenästä" , olisi parempi tuntea Raamattua , KUN
        kailottaa erilaisista virheistä ,,joihin palaan ..

        Olen myös katsonut pätkän tuosta videosta Wisitoist. luennoissa . en lainkaan
        hyväksy häntä miksikäänvanhimmaksi . taitaa olla että minutissa sain tarpeeksi,
        En suosittele kenellekkään ,,ja siltä n´ättaa sinunkin sana ..


      • teu,
        tyäst' se johtuu kirjoitti:

        Täällä on yksi taikka kaksi fanaattisesti lakihenkistä esikoislestadiolaista, jotka päivästä toiseen taistelevat lappivetoisen ihmisoppeihin ja ihmiskäskyihin perustuvan teologian puolesta. He käyttävät evankeelisista esikoislestadiolaisista hädissään mitä ilkeimpiä pilkkanimiä vain keksivät.

        Tämä ulkopuolisielle miehelle tiedoksi syystä, miksi puhutaan tyhmistä neitseistä.

        Samaa mieltä , saiksi on puhuttava tyhmistäkin neitseistä .'
        He menivät Ulos ylkää vastaan ja Lammppu ei palanut ,siksi
        Ylkä sanoi En minä tunne teitä , saatte olla ulkona Siellä on
        Pimeys ja kylmyys ja Hammasten kiristys , ja toiset kutsuu
        minun isäni valtakuntaansa .


    • huuto kivestä

      Kunhan palaatte Raamattuun te joudutte hylkäämään sen luterilaisen kirkkokauhistuksen oppeineen ja sekä lappilaisten hamesaarnat.

      Sitten kun palaatte siis Raamattuun, te voitte vasta alkaa elää todellista kristillsyyttä jossa ei ole tuollaisia lapsellisia sakramenttikiistoja, kun mitään sakramentteja eli mysteerioppeja ei Raamatussa ole.

      • teu,

        Mikä , Sinusta nyt mättää . Jos Jeesuksen opissa oli KASTE, ja EHTOOLLINEN
        Miksi ne olisi pelkästään kirkkokauhistuksia ..Ilman muuta Ruotsin kirkkoon .
        LV:n syntimääritys on alaarvoista ..

        Me olemme olleet Raamatussa koko aika , ei meidän tarvitse siihen palata koska
        elämme sitä todellista Jeesuksen Kristuksen oppia nyt ja Vastakin , meille
        Sakramentit on oikeita nyt ja aina . Jotka Raamatussa on ja pysyy.

        Voisimme hieman palata niihin : Matt. 28:18-20 Kasteen asettaminen , Gal.3:27.
        1 Joh. 3:1, Joh. 3:5. ,Room. 6;1-4. , Ef.4:22-24. Mark. 10:14-15. Joh, 15:16. ja
        5Moos. 6:6-7. , Ps.78:4. , Ilm. 2:10. . näistä on kaste kasattu aivan kunnolla .

        Herran Pyhä ehtoollinen,, se toinen Sakramentti joka meillä on ( Katolilaisille on
        yhteensä 7 sakramenttia , joista me emme perusta tosin heilläkin on Kaste ja Ehtoollinen ja muita, on 5. Mutten nyt nistä vaan meidän Alttarin Sakramentti .

        Herran pyhä Ehtoollinen asetettiin näin :

        Herramme Jeesus Kristus , sinä yönä ,jona Hänet kavallettiin ,otti leivän ,
        siunasi ja mursi ja antoi opetuslapsilleen ja sanoi : "ottakaa ja syökää : tämä on minun Ruumiini ,joka teidän edestänne annetaan . Tehkää minun muistokseni"
        Samoin Hän otti myös Maljan , kiitti ja antoi opetuslapsilleen ja sanoi: "Ottakaa ja juokaa tästä te kaikki : Tämä Malja on uusi liitto minun veressäni , joka teidän edestänne vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Niin usein kun tesiitä juotte,
        tehkää se minun muistoksi . Matt: 26:26-28.
        Muita varmistuksia :

        1 Kor, 10:16. , Joh. 6:56. ,1Kor. 11:26 , Mark. 14:24., 1 Kor ,10;17. ,Apt 2:46-47.
        Ilm. 3:20. , Ilm,.19:9. , 1 Kor 11:27-29., Mat. 5;25. , Mat.5: 6., ilm, 22:17.

        Jos sanoiksi pitää laittaa , kestää se jonkin aikaa , koska olen hidas kirjoittaja ,
        ja minulla on kankea kieli ..


    • lutterin keksintöjä

      Mikä ehtoollisesta tekee sakramentin, kun se alussa oli ns. yhteysateria, eoi uskovat kokoontuivat syömään ja juomaan kuten normaalisti, ainoastaan sillä erolla, että siinä painopiste oli Herran opetuksien muisteleminen yhdessä aterioiden !?

      Siinä ei kenenkään Apostolin opetuksen, joka on jatkoa oikein ymmärretylle Jeesuksen opetukselle, mukaan ole minkäänlaista mysteerioppia läsnä eikä salaista jotain syntejä anteeksi antavaa merkitystä, jonka nyt tajuaa kyllä jokainen uskoontullut muutenkin.

      eli pimeässä teu haparoit ellet tätä näe ja ymmärrä.

      • teu,

        Ei ole Lutterin keksntöja . koska ei kukan vähättelw Herran pyhää ehtoollista ,
        paitsi sinä Aluksi sanottiin että Ehtoollinen on Ateria Kuin Matt. 26:26 on sen
        kertonnut , siis Jeesuksen sanat . ei Lutherin EHTOOLLISEN Tarkoitus oli
        muutakin kuin MUISTO.. Mutta teillä ei ole häpyä kertoa muusta , jätän tähän
        vielä makua että jokainen voisi tuoda asiansa esiin. . ettei kenenkään tarvisi
        aivan kamalia asioita tuoda esiin, ja elää pelkällä muistolla , niinkuin " Lutterin keksintöjä" ,,tässä jo toi parasta olisi tutustua tekstiin jonka tulee olla siitä sanasta
        tehty ,joka on Pyhästä suusta lähtöisin ,

        Olisi myös katsottava miten kukin ajattelee Ehtoollisen oton omiin käsiin ei se
        varmaankaan ollut noin tarkoitettu . Paavalikin joutui huomauttamaan Korint-
        ton kristityille epä kelvosta nauttimisesta .. Pe3lkäänm pahoin että täällä suomewssakin joudutaan , ennemmin tai myöhemmin ,,ja toisille se olisi
        varmaan myöhemmin ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe