Rakkaat palstalaiset - Mihin hakisitte näistä vaihtoehdoista ?

kyselijä

Hei

Olen hakemassa kuuteen yliopistokoulutukseen seuraavassa järjestyksessä. Olkaa ystävällisiä ja kertokaa teidän järjestyksenne näistä kuudesta vaihtoehdosta ja perustelkaa miksi valitsitte järjestyksen sellaiseksi. Minulla on nimittäin vielä hieman hakusessa lopullinen hakuvaihtoehto järjestys, mutta tässä se on tällä hetkellä. Kaikki hakukohteet on Turun yliopistoon.

1. Politiikan tutkimus = valtio-oppi - poliittinen historia

2. Terveystieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinto

3. Sosiaalitieteet = sosiaalipolitiikka / sosiologia / taloussosiologia

4. Kulttuurihistoria, Suomen historia ja yleinen historia

5. Folkloristiikka, kansatiede ja uskontotiede

6. arkeologia


Arvostaisin erittäin suuresti teidän mielipiteitänne!

13

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpa sulla lista

      Lähes koko listasi koostuu vaihtoehdoista, joista on vaikea työllistyä. Kakkos ja kuutosvaihtoehdoista en tarkemmin tiedä, mutta nuo kaikki muut ovat sellaisia, joista ei valmistu mihinkään ammattiin. Ykkönen, nelonen ja viitonen lienevät pahimpia.

    • Opintoluotsi

      Listaasi voisi vielä lisätä:

      7. Estetiikka

      8. Teoreettinen filosofia

      Silloin se olisi opiskelupaikkaa harkitsevalle täydellinen lista "Vältä näitä aloja, jos sinulla on aikomus työllistyä opintojesi jälkeen".

    • ystäv

      Kaikkiin kuuteen et pysty valmistautumaan millään pääsykokeisiin. Ja saattaapa niitä pääsykokeita olla samanaikaisestikin.

      Pudota ensin pois vaihtoehdot 5 ja 6. Niistä et työllisty kuitenkaan. No, ehkä, jos sinulla on todellista paloa ja intohimoa niihin.

    • Kivikova kohtalo

      Joo, se akateeminen opiskelu ja loppututkinto on näiden kommenteissa esitettyjen aineiden osalta hienoa, niin kauan, kuin ollaan oltu muutama kuukausi työttöminä maistereina.

      Työtönhän ei ole nykymaailmassa mitään, olitpa sitten vaikka akateeminen sellainen. Sana alkaa pian tuttavapiirissä levitä ja kohta monet eivät tule juttusille, eikä itsekään halua tuttujen kanssa jutella, kun kuulumisia vaihtaessa joutuisi aina toistamaan saman tarinan, että en ole missään...siis töissä.

    • Kyselijä

      Kiitos! Juuri tämmöisiä kommentteja hainkin. Itseasiassa olin poistanut / poistamassa näitä vaihtoehtoja juuri samoilla perusteilla mitä olitte ehdottaneet. Tässä onkin päivitetty tämänhetkinen lista, joka muuttuu jatkuvasti esimerkiksi teidän kommenttien vaikutuksesta. Olen valinnut sairaanhoitolinjan diakiksi nimenomaan sen vuoksi, koska alkupisteiden perusteella pääsisin melkein ainoastaan näihin paikkoihin kehnon lukiotodistukseni vuoksi. Olkaa ystävällisiä ja kertokaa kommentteja päivitetystä listasta.

      1. Politiikan tutkimus = valtio-oppi - poliittinen historia ---- 1 hakukohde nimeltään politiikan tutkimus

      2. Terveystieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinto

      3. Sosiaalitieteet = sosiaalipolitiikka / sosiologia / taloussosiologia

      4. Historia

      5.sairaanhoito - diak pori - Sairaanhoitaja-diakonissakoulutus

      6. Sairaanhoitaja diak helsinki - Sairaanhoitaja-diakonissakoulutus, Sairaanhoitaja (AMK)-diakonissa

      • Yhteiskuntatieteilij

        Valtio-opista ei todellakaan valmistu mihinkään ammattiin.

        Koulutusta vastaavaa työtä koko Suomessa on tarjolla vain saman laitoksen tutkijoille. Ja tämä tarkoittaa sitä, että parhaassa tapauksessa yksi vuosikurssiltaan pääsee apurahatutkijaksi.

        Tuo kolmosvaihtoehto on lähes yhtä surkea. Nelonen myös epäilyttää.


    • oleeol

      Minulla on se käsitys, että terveystieteiden maisterin koulutus on ihan ok... mutta vasta sen jälkeen kun sulla on ammatti takataskussa, toisin sanoen esim. sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan pätevyys. Muuten ei taida töitä löytyä

    • Kyselijä

      Kiitoksia, kun vahvistatte käsityksiäni.

    • 5+17

      Miten olisi yhdistetty sosiaalityö ja sosiaalipolitiikka? Varmasti löytyisi töitä

    • Kyselijä

      Varmasti, mutta olen realisti. En tule pääsemään sosiaalityön pääsykokeista sisälle. On niin äärettömän paljon hakijoita ja vähän paikkoja.

      Kiitos vielä teille, jotka vahvistitte käsityksiäni vastauksillanne. Se osoittaa osaltaan tämän palstan hyödyn. Aion keskittyä koulutuksiin, joiden avulla tiedän saavani töitä. Eli sairaanhoitajan ja sosionomin koulutuksiin. Thanks.

      • oleeol

        Näistä kahdesta sairaanhoitajan koulutus on parempi, siis työllistää varmemmin. Ainakin täällä entisen Oulun läänin alueella on sosionomeja työttömänäkin. Mun käsitys on, että heidän työllisyystilanteensa on kuitenkin Etelä-Suomessa parempi kuin täällä.


    • jjuupelis

      Ei yliopiston ole tarkoituskaan olla mikään ammattikoulu. Jos haluat tutkijaksi tai opettajaksi, nuo ovat kaikki ihan hyviä aloja.

      • Huomautan vain

        Yliopiston käyneenkin soisi itse hankkivan elantonsa, ja mielellään hyödyntävän tässä suorittamiaan opintoja. Noilla aloilla tämän onnistuminen vaatii paljon keskinkertaista parempaa menestystä opinnoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe