Mitäs keinoja olette keksineet kusettavia asiakkaita kohtaan?
Nyt yksi julli väittää että hänelle on toimitettu 50kpl yhtä nippeliä. Muistan itse pakanneeni paketin ja laittaneeni sinne 100kpl.
Sitten on toimitettu muka 2,5 metriä tavaraa tilatun viiden metrin sijasta. Tuo nyt on liki mahdotonta kun tavaran mittausmekanismi tehdään aina viiden metrin pätkissä.
Ja sitten on jotain muutakin muka liian vähän. Herätti alkuun epäilyksen tuo 50kpl toimitettu ja juuri tuon muistan kristallin kirkkaasti laittaneeni 100kpl kun kyseistä artikkelia ei oo hetkeen mennyt kaupaksi. Niin en oikein usko muitakaan muka mokia käyneen.
Tiedän että kusettaa ja kehtaa vielä haukkua firmaa ylimielisesti ja odottaneensa muka parempaa palvelua.
Pitäis vissiin laittaa videolle kaikki paketointitapahtumat ja pakkaamiset aina siihen asti kun päätyy postin hihnalle.
Jos ei toimita "puutteita" niin varmaan täyttyy netti kaikesta kurasta.
Kusettava asiakas
13
193
Vastaukset
- RuuviVertex
Kysyt mitä voi tehdä kusettaville asiakkaille.Mielestäni ei mitään, on vain pysyttävä tiukasti kannassaan, kun tietää toimittaneensa tilatun tuotteen oikein. Ymmärtääkseni todistustaakka virheestä on tilaajalla, toisaalta riitatilanne toimitetusta määrästä voi olla hankala ja yleinen mielipide pitää kauppiasta kusettajana.
Mikäli asiakas jättää vastaanottamansa tilauksen maksamatta, hän on ns. "varovainen maksaja". Mutta mikäli kauppias ei toimita tavaraa, josta saanut maksun, kauppias syyllistyy petokseen.
Mummotkin yrittävät huijata silloin tällöin, väittämällä loppuun kuluneen tavaran olevan vasta parivuotias ja vetoavat takuun saadakseen uuden tilalle. Räikein esimerkki omalla kohdalla oli yli 10-vuotta vanha tuote, joka oli mummon mukaan vasta runsaan vuoden ollut käytössä.
Erikoista on myös, että kokemukseni mukaan huijaus yrityksiin syyllistyvistä on valtaosa naisia ja ovat kehittäneet oikein käsikirjoituksen miten se menee.
Viimeisin on syyskuulta, kun sopimaton tuote halutaan vaihtaa, No, ei siinä mitään ongelmaa ole, pyydän asiakasta palauttamaan alkuperäisen ja lähetän uuden tilalle. Palautusta ei koskaan tapahdu ja kieroutumut mieleni tuumaa, että asiakas ajatteli saavansa kaksi yhden hinnalla. - RuuviVertex
"yleinen mielipide pitää kauppiasta kusettajana."
Tarkennan vielä, että tämä on tilanne, mikäli myyjä on pienyrittäjä. Kuten rakas kuluttaja-asiamieskin on todennut julkisesti ( edistääkseen pienyrittäjyyttä ), pienten nettikauppojen kanssa olevan ongelmia, kun taas isot toimijat ovat moitteettomia. - kuningasasiakas
Asiakas on kuningas.
Monet nettifirmat lähettävät pienet tuotteet postilla kirjeenä tai maxikirjeenä.
Mitään toddistusta ei jää yrittäjälle ja vastaanottaja voi vain ilmoittaa, että missä paketti on ja jos ei tule pian niin rahat takaisin.
Postille voit tehdä korvaushakemukset, mutta eipä taida mitään saada. - Coriander
Ns. Vaikista asiakkaista tulee meidän yrityksessä entisiä asiakkaista.
Kaikki yli 10€:n arvoinen lähetys lähtee meiltä aina pakettina, jolloin on postin seurantatunnus. Silloin ne pysyvät kuljetuksessa ehjänä ja menevät perille.
Vuosien aikana on tullut kaksi reklamaatiota kirjeenä menneestä öähetyksestä, mitkä on asiakkaan mielestä rikki. Olemme pyytäneet asiakasta lähettämään ne takaisin, vaan ei ole kumpaakaan näkynyt. - luu kurkkuun
Pysy tiukasti kannassasi. Lähetä karhulasku perään jossa maininta viimeisestä eräpäivästä, jonka jälkeen lasku menee ulosottoon. Ei perintätoimistoon. Silloin asiakkaan täytyy todistaa, että hän ei ole saanut oikeaa määrää tavaraa. Jos soittelee, sanot vain että asia on meidän puolelta täysin selvä, joten maksa laskusi.
Jos puhelimessa on mahdollisuus tallenaa puhelut, niin laita se päälle niin kauaksi aikaa kunnes lasku on maksettu. Älä mainitse tästä seikasta asiakkaalle. - kaikki huijaa
Tuli mieleen että näkyiskö jostain Itellan palvelusta tai lähetyslapusta tarkempi paino? Tosin taitaa olla jotenkin silti vaikea todistella ja mitata tarkasti lähetettyä määrää. Ei kannata toimittaa mitään ilman todistajia.
- ertger
Kyllä paketin painon saisi kaivettua jostain Itellan laskusta ja varmaan seurantatunnuksellakin, mutta niin kevyttä tavaraa että jo pakkausmateriaalin määrä/paino sekoittaisi asian todistamisen.
Nimi on ylhäällä ja jos sama kaveri tilaa toistamiseen niin varotoimena aion kuvata ja dokumentoida koko toimituksen.
- Prinetti
Itellan prinetti on sopimusasiakkaille ja sieltä näkee kyllä kaikki tiedot jos lähetetään pakettina. Mutta onko jotain järkeä lähettää esim. 10€ tuotetta pakettina kun toimituskulut on sopimusasiakkaille n.5-6€. Tosin tästä jää dokumentti lähetyksestä ja jos lähettää pelkkänä kirjeenä niin mitään ei jää.
- wqfw
No jos asiakas maksaa toimituskulut niin onhan siinä järkeä. Toisekseen ei kaikki halvatkaan tavarat mahdu toimitettavaksi kirjeessä.
- Corinder
Prinetistä pystyy tulostamaan tarrat kirjeisiin/maksikirjeisiin. Näissä ei ole seurantatunnusta, mutta lähetys jää reksisteriin.
- RuuviVertex
Itse olen lähettänyt noin 5-vuoden aikana tavarat Itellan kautta ja viimeiset 3-vuotta Itellan maksikirjeenä. Lähetyksiä on tänä aikana varmaan reilustiyli tuhat.
Kaikki on toiminut moitteettomasta, vuosien mittaan on pari maksikirjettä hävinnyt, mutta Itella on löytänyt ne päivästä kahteen. Tuotteiden arvo kuluttajille on 90€ - 300€ - Rehti Reino
Asiakkaasi on ollut rehellisiä.
Kusettavat asiakkaat ovat vaan lisääntyneet ja ei heidän tarvitse sanoa kuin, että ei ole pakettia näkynyt niin siitä sitä sitten ollaan.
Asikas ilmoittaa myyjälle, että jos olen odottanut jo viikon ja jos ei paketti näy parissa päivässä niin teen ilmoituksen viranomaisille jos et lähetä sitä tai maksa tuotteen hintaa tililleni. Siinä sitä sitten yrittäjä ihmettelee mitä tekee, ei ole mitään seurantakoodia millä todistaisi tuotteen lähettämisen.
Onneksi pääosa suomalaisista on rehellisiä ja ei tee näin.- rawaha
Älkää hyvänen aika lähettäkö ilman seurantakoodia! Toimituskulut maksaa AINA asiakas.
Ja jos on tarpeen digikuva paketista ennen sulkemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661526eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1421516En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311262Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611194- 421045
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100860Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60719Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42637Mikä siinä on, että kun Kokoomus on hallituksessa...
... niin talous menee ihan päin helvettiä? 1980-luku Holkeri, 1990-luku Viinanen, 2008 finansssikriisi Katainen ja nyt O94624