E-pillereiden aloitus muttei menkkoja näy

Itsepäiset menkat

Joo eli siis päätin aloittaa uudestaan e-pillereiden käytön ja odottelin sitten menkkoja jotta voin aloittaa pillereiden syönnin, mutta kolmen päivän jälkeen vielä siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ei niitä kuitenkaan näy... Oireita kylläkin on ollut, mutta menkat ei vaan ala. Seuraavaan kuuhun en tahtoisi todellakaan odotella menkkoja, koska ovat sata varmasti jäänet pois stressin takia, kun ollut kaikenlaista säätöä koulussa yms.

Sama kävi viimeksi kun aloitin pillerien käytön ja silloin aloitin pillerit muutama päivä sen jälkeen kun menkkojeni olisi pitänyt alkaa. Jouduin sen ensimmäisen viikon käyttämään kortsua ehkäisynä koska pillerien ehkäisyteho ei ollut alusta alkaen voimassa ja se oli hermoja raastavaa touhua.

Tuntuu kuin menkat ei tahdo alkaa silloin kun niiden haluaisi...

Onko muilla ollut tällaisia ongelmia ja oletteko aloittaneet pillerit kuitenkin sinä päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa vai miten olette tehneet? Olisi kiva kuulla kokemuksia muilta :)

3

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swfdegrt

      Jos jotain ehkäisytehoa haluaa, niin aika turha niitä on aloitella ihan koska tahnsa. Älä siis missään nimessä aloitat pillereitä silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, vaan silloin, kun ne oikeasti alkavat. Tai sitten saat käyttää pidemmän aikaa lisäehkäisyä.

      • Etukäteen pillerit

        Mutta eikö ehkäisyn aloituksen syy menkkojen ensimmäiselle päivälle ole se että varmistetaan ettei ole raskaana? Ainakin minun lääkärini perusteli asian näin. Mutta jos tietää ettei ole raskaana ni miksei voisi aloittaa pillereitä päivää ennen menkkoja? Minä ainakin hermostuin odotellessani myöhässä olleita menkkoja ja halusin aloittaa ehkäisyn mahdollisimman nopeasti. Kuukautiseni olivat 3 päivää myöhässä, joten aloitin pillerit kolmantena päivänä ja heti seuraavana päivänä alkoi menkat. Kaikkialla lukee vain tietoa, että miten toimia jos aloittaa pillerit menkkojen toisena tai kolmantena päivänä tai muuten jälkeen päin, muttei päivää ennen menkkoja. Kyllähän sen ymmärtää että jos aloittaa pillerit viikkoja ennen menkkoja niin ei ehkäisytehoa ole, mutta päivän heitto ei varmaankaan ole yhtä tehoton.


    • rinnatonnainen

      Olet kutsunut itsellesi " rintasyövän " nieleskellessäsi niitä pillereitä .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe