Laskutukset

renkiabc

Olen Isäntä renki.

Millä arvonlisäverolla laskutan auton oikeaa Isäntää kukausittaisista kirjanpito asioista?

Nyt olen lisännyt sovitusti 200€/kk palkkaan mutta jos perustan toiminimen niin saanko laskuttaa esim 50€/h kirjanpidoista.

Kirjanpidot ovat aika työläitä joten niihin menee helposti 4h viikossa.

17

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perfekt

      Alv 24%

      Oma isäntäni maksoi takautuvasti 36kk kirjanpidoista 3h/viikko

      Toimiva järjestelmä.

    • Mikä vittu on

      Isäntärenki ??

    • isäntä isäntä

      Mielenkiintoinen kysymyksenasettelu... Luulen että se auton/liikenneluvan haltija olisi oikea ihminen vastaamaan tuohon.
      Aika hurjalta kuulostaa 50 eur tuntilaskutus mutta eihän se ole hullu joka paljon pyytää vaan se joka...
      Yleinen alv % on 24

    • tietäjä

      Normaali tilitoimisto taksa.

      Alv 0 40,32€


      Normi taksi odotus 40,55€/h

      • isäntä isäntä

        Aika pokka pitää olla, jos suunnittelee laskuttavansa normaali tilitoimiston taksoilla, ja kyselee täällä alv prosenttia.
        Mulla hoituu 100eur /kk alv koko paska, ja ihan tilitoimistossa...
        ai niin ..aattelin perustaa autokorjaamon, ja laskuttaa 80 egee tunti, jos vaan joku kertos, mitä öljyy pannaan volvoon :) :)


      • Toimistoon

        Tietäsix tuolla taksalla kirjanpitoa tekevää hyvää tilaria Tampereella?


      • xblasku
        isäntä isäntä kirjoitti:

        Aika pokka pitää olla, jos suunnittelee laskuttavansa normaali tilitoimiston taksoilla, ja kyselee täällä alv prosenttia.
        Mulla hoituu 100eur /kk alv koko paska, ja ihan tilitoimistossa...
        ai niin ..aattelin perustaa autokorjaamon, ja laskuttaa 80 egee tunti, jos vaan joku kertos, mitä öljyy pannaan volvoon :) :)

        Kyse vain päivittäisistä laskutus asioista.

        Esimerkki ajettu kyyti x paikkaan B =laskulle.

        Tuon laskun tekemiseen ei vaadita tilitoimistoa mutta jonkun se on tehtävä joten homma jää rengille. Siitä on oikeus laskuttaa Isäntää tai muuten voi itse alkaa tekemään hommiaan.


    • dfgtyhjuio

      >>Millä arvonlisäverolla laskutan auton oikeaa Isäntää kukausittaisista kirjanpito asioista?>>

      Siis jätkä aikoo alkaa tekemään kirjanpitoja mutta ei edes tiedä millä alvi kannalla!?
      Kohden uuno on se sun isäntäskin jos antaa sun alkaa sormeilemaan kirjanpitoja.

      Ammattikirjanpitäjä tilitoimistossa veloittaa kk kirjanpidosta, alv laskennasta ja kausiveroilmoitusten tekemisestä noin 100€/kk. Miksi joku antaisi jonkun tumpelon kuljettajan tehdä nämä hommat ja vieläpä monta kertaa kalliimmalla?

      >> jos perustan toiminimen niin saanko laskuttaa>>

      Verottaja ei hyväksy toiminimellä ajavia kuljettajia, varsinkaan jos laskutat vain yhtä ainoaa isäntää. Se tulkitaan joka tapauksessa työsuhteeksi. Veikkaan isoja ongelmia, sekä sinulle että isännällesi tulevaisuudessa. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin sähläät.

      • sanos viel

        Onx tuossa 100 egessä alvi mukana?


      • dfgrtyjhui89
        sanos viel kirjoitti:

        Onx tuossa 100 egessä alvi mukana?

        alvi päälle


      • KeikkaEsko

        Kannattaa olla useampia firmoja asiakkaina niin homma on henkilöstövuokrausta, itse ajoin bussia, taksia sekä jäteautoa ja niillä tein kuukausilaskutuksella tilini
        49% kassasta ja alv 24 aika vakio kun pari vuotta taaksepäin ajoin.Nyt muilla aloilla mutta tietenkin laskuttamalla!!


    • alv0
      • dsferghytjuiol

        >>Onko siis oikein että tekisin auton päivittäiset laskutukset Isäntä firmalle ilmaiseksi?>>

        Nyt puhut laskutuksesta mutta tuolla aikaisemmin sanoit tekeväsi kirjanpitoa?

        Ei mitään ilmaiseksi kannata tehdä, mutta jos se tilitoimiston täti joka on koulutettu toimistotyöntekijä ja tekee muutenkin yrittäjän varsinaisen kirjanpidon, veloittaa vähemmän työstään kuin sinä niin ainakin minä autoilijana veisin ne mielummin laskutuksenkin sinne tilitoimistoon hoidettavaksi.

        Toiminimellä ajavien ja niitä työllistävien autoilijoiden kannattaisi pikkasen paremmin perehtyä verottajan näkemykseen asiasta niin ei tulisi jälkeenpäin ikäviä yllätyksiä. Verottaja ei meinaan hyväksy tällaista järjestelyä vaan tarkastuksen kohdalle osuessa verottaja tulkitsee sen työsuhteeksi.


      • jösses

        Millähä planeetalla oikein elät. Taksiauton tuotto pyörii siellä 25-30 /tunti ,josta renki saa palkkana n 30-40% ja toiminimellä varmaan ton n.50%.
        Väitän, että ennemmin lehmät lentää ,kuin joku maksais sulle 50e/t jostain paperin pyörittelystä.
        Mitä muuten kuuluu "päivittäiseen laskutukseen"??


      • fiksu renki
        jösses kirjoitti:

        Millähä planeetalla oikein elät. Taksiauton tuotto pyörii siellä 25-30 /tunti ,josta renki saa palkkana n 30-40% ja toiminimellä varmaan ton n.50%.
        Väitän, että ennemmin lehmät lentää ,kuin joku maksais sulle 50e/t jostain paperin pyörittelystä.
        Mitä muuten kuuluu "päivittäiseen laskutukseen"??

        Halpaa työvoimaa ns. Isännälle jos ilmaiseksi suostuisin kertaviikkoon täyttelemään liput ja laput.
        50€h toimii ainakin täällä ilman kitinöitä. Normaali taksipalkan päälle toiminimeni laskuttaa 400€kk paperihommista mitkä normaalisti hoitaa Isäntä.

        Vuodessa ihan kiva summa ja ei siitä arvonlisäveroja maksella.

        Suosittelen kaikille Isäntä rengeille tätä mallia.

        Firman voi laskutuksia / muita bisneksiä varten perustaa 15minuutissa netissä ja homma toimii.

        https://www.perustayritys.fi


    • skodarenki

      Kiitos vinkistä.

      Oma Isäntä firma teettää just tuolleen paperihommat.
      -Äsken perustin firman ja ilmoitin "pomolle" uudesta käytännöstä.

      Hieman se yski mutta ei kyllä pysty itsekkään päivittäisiä paperi juttuja hoitelee kun on muualla töissä.

      4500€ lisä tulot vuodessa sopii mukavasti!

    • dfgwe

      Joo sitä ei moni usko, miten älyttömästi taksissa on sitä paperihommaa ihan joka päivä :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe