Muurametalot-valmiskoti

angry

Tilasimme 2008 joulukuussa valmiskodin Muurametaloilta. Alapohjan levyt homehtuivat muutamassa kuukaudessa. Taloamme on korjailtu viiden vuoden ajan.Normaali elämästä ei ole tullut mitään, kun vähän väliä on talotehdas tullut korjaamaan jotain summanmutikassa.
Onko muita talon 2009 saaneilla vielä ongelmia? Taloja oli kuitenkin yli 100 kappaletta , missä levyt on vaihdettu.

19

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haaveilija1980

      Itse vähän valmistaloja katsoneena pääsääntöisesti netistä, myös muuramen taloja kattonu. Minkälainen rakenne teillä on alapohjassa? entä oliko ainut vika niissä levyissä? eikös siellä nykyään ole erilainen levy noissa tuulettuvissa versioissa??

      • angry

        Liian kiireellinen aikataulu oli osa syy levyjen homehtumiseen ja puutteellinen rakennus aikainen kosteuden poisto.Käsittääkseni samanlaista kovapintaista puulevyä on edelleen uusissakin taloissa , mutta eri valmistajalta.


      • onkohan näin
        angry kirjoitti:

        Liian kiireellinen aikataulu oli osa syy levyjen homehtumiseen ja puutteellinen rakennus aikainen kosteuden poisto.Käsittääkseni samanlaista kovapintaista puulevyä on edelleen uusissakin taloissa , mutta eri valmistajalta.

        Itse kuulin kaverilta joka silloin oli muurametalojen myyjä, että kyseessä ei todellakaan ollut sama puulevy. Vaneria tai vanerin ja kovalevyn tapaista, mutta nuo homehtuneet oli levytoimittajan vaihtamaa levyä toiseen levyyn ilmeisesti aikanaan varsinaisen levyntoimittajan toimitus ongelmien takia. Tämä homehtunut levy oli jotain Brasilialaista puuta joka ei kestänyt Suomalaista olosuhdetta.


      • angry
        onkohan näin kirjoitti:

        Itse kuulin kaverilta joka silloin oli muurametalojen myyjä, että kyseessä ei todellakaan ollut sama puulevy. Vaneria tai vanerin ja kovalevyn tapaista, mutta nuo homehtuneet oli levytoimittajan vaihtamaa levyä toiseen levyyn ilmeisesti aikanaan varsinaisen levyntoimittajan toimitus ongelmien takia. Tämä homehtunut levy oli jotain Brasilialaista puuta joka ei kestänyt Suomalaista olosuhdetta.

        Niin Muurametalojen myyjä! Kyllä niissä kosteus olosuhteissa olisi homehtunut se kotimainenkin. Kamala haju paljasti vain tilanteen vakavuuden. Toki voi olla levyssäkin osa syy. Näin meille on kerrottu , mutta fakta tietoa en ole saanut , vaikka olen kysellyt.


      • nimetön.,,
        angry kirjoitti:

        Niin Muurametalojen myyjä! Kyllä niissä kosteus olosuhteissa olisi homehtunut se kotimainenkin. Kamala haju paljasti vain tilanteen vakavuuden. Toki voi olla levyssäkin osa syy. Näin meille on kerrottu , mutta fakta tietoa en ole saanut , vaikka olen kysellyt.

        Saako kysyä millainen kosteusprosentti teillä oli/on alapohjassa?


      • angry
        nimetön.,, kirjoitti:

        Saako kysyä millainen kosteusprosentti teillä oli/on alapohjassa?

        Alussa ei mittaria ollutkaan. Kosteusprosentti oli varmasti korkea alku kuukausina , koska saateet olivat kastelleet perustukset ja täytöt. Pahin ongelma oli tietenkin vasta valetut sokkelit ja takan perustus , joiden päälle talo liian pian laskettiin. Kosteusprosentti nykyään 40-70%.


      • Hyvätalo
        angry kirjoitti:

        Alussa ei mittaria ollutkaan. Kosteusprosentti oli varmasti korkea alku kuukausina , koska saateet olivat kastelleet perustukset ja täytöt. Pahin ongelma oli tietenkin vasta valetut sokkelit ja takan perustus , joiden päälle talo liian pian laskettiin. Kosteusprosentti nykyään 40-70%.

        Angryn talossa taitaa olla ongelma omassa päässä ja siivouksen puutteessa.
        Muurame tekee todella hyviä taloja. Se vanerihässäkkä johtu Brassivanerista. Ne vaihdettiin heti pois havuvaneriin ja meillä pelaa talo aivan täpöllä.
        Laita omat salaojat kuntoon!


      • kysyjä,,,
        Hyvätalo kirjoitti:

        Angryn talossa taitaa olla ongelma omassa päässä ja siivouksen puutteessa.
        Muurame tekee todella hyviä taloja. Se vanerihässäkkä johtu Brassivanerista. Ne vaihdettiin heti pois havuvaneriin ja meillä pelaa talo aivan täpöllä.
        Laita omat salaojat kuntoon!

        Vertailitteko muuramea muihin valmistaloihin, oliko sisällöissä eroja.
        Onkohan isoja eroja tuohon caavataloihin


      • angry
        kysyjä,,, kirjoitti:

        Vertailitteko muuramea muihin valmistaloihin, oliko sisällöissä eroja.
        Onkohan isoja eroja tuohon caavataloihin

        Taitaa olla epätoivoinen tilanne , kun Muurametalojen työntekijätkin alkavat keskustelupalstoilla kommentoimaan.
        Vertailua ei juuri tehty, valitettavasti.


      • kysyjä.,,,
        angry kirjoitti:

        Taitaa olla epätoivoinen tilanne , kun Muurametalojen työntekijätkin alkavat keskustelupalstoilla kommentoimaan.
        Vertailua ei juuri tehty, valitettavasti.

        Ei ei en ainakaan minä ole töissä muuramella, ihan eri alan töitä teen, enkä omista tällä kuin vanhan talon. Suunnitelmissa olisi jossain vaiheessa rakentaa valmistalo ja onhan niitä muitakin merkkejä tullu katottua ja kyseltyä niistä mielipiteitä...


      • angry
        kysyjä.,,, kirjoitti:

        Ei ei en ainakaan minä ole töissä muuramella, ihan eri alan töitä teen, enkä omista tällä kuin vanhan talon. Suunnitelmissa olisi jossain vaiheessa rakentaa valmistalo ja onhan niitä muitakin merkkejä tullu katottua ja kyseltyä niistä mielipiteitä...

        Hyvä kysyjä en sinua tarkoittanutkaan.Olkaa hyvät ihmiset tarkkoja , kun suunnittelette talon rakentamista tai rakennuttamista. Hyvä valvoja on tärkeä ja itse oltava myös mukana. Tietenkin nykyään talot tehdään aika pitkälti tehtaalla , missä et pääse seuraamaan työn jälkeä. Taloon investoiminen on elämän suurimpia hankintoja ja jos jokin menee pieleen niin voit olla pulassa.


      • kysyjä,,,
        angry kirjoitti:

        Hyvä kysyjä en sinua tarkoittanutkaan.Olkaa hyvät ihmiset tarkkoja , kun suunnittelette talon rakentamista tai rakennuttamista. Hyvä valvoja on tärkeä ja itse oltava myös mukana. Tietenkin nykyään talot tehdään aika pitkälti tehtaalla , missä et pääse seuraamaan työn jälkeä. Taloon investoiminen on elämän suurimpia hankintoja ja jos jokin menee pieleen niin voit olla pulassa.

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin, miten tuo takan perusta tehdään, kun on tuollainen rossitalo, onko sen antura samantyylinen kuin sokkelin?? Entä miten tai millainen takan perustan ja latti välinen toteutus?


    • 4+19

      Sementtirengas täyteen sementtiä. Tai vastaava. Takan koko ratkaisee. Mitat oltava tarkat, jotta piippu osuu kattotuolien väliin.

      • kysyjä,,,

        Mitens, kun takan perusta tulee ilmeisesti lattian läpi ja varmaakin niskojen välistä niin mitä tulee lattian ja perustan väliin? Jokin eriste vai miten se toteutetaan?


    • GGGG66

      Ulkoverhouksen laatu on muuttunut näissä taloissa huonommaksi mitä se oli aiemmin.

    • lastulevy

      Onko kellään kokemuksia noista Aktiivi talo malleista?, eikös tuolla asuntomessuillakin ollut tuollaisia...
      Ja eikös noissa ole se lämminalapohja?

    • sama rakentajamuija

      Kopioin toisessta ketjussa olleen vastauksen tännekin:

      Ihmettelen että jaksoin lukea ketjun tänne asti, mutta lukemien jälkeen on pakko heittää oma kokemukseni muurametaloista vaikka ei enää suoraan otsikkoon liitykään.

      Meillä on talopaketti nyt tullut, ei olla vielä muutettu, mutta tähän mennessä kaikki on mennyt suurimmaksi osaksi erinomaisesti. Meillä synkkasi projektipäällikön kanssa alusta asti hyvin vaikka onkin eri uskontoa (minusta vaan positiivista että on "nempi uskonnollinen" tyyppi kyseessä). Tärkein rooli on kuitenkin mielestäni vastaavalla mestarilla. Hän on joka työvaiheessa joutunut tekemään pieniä huomioita, mutta totesi juuri tänään että tässä projektissa ongelmia on ollut yllättävän vähän. VAstaava mestarimme on todella ammattitaitoinen, haastattelin tehtävään useaa henkilöä ja tällä oli kymmenien vuosien työkokemus ja synkkasi taas kerran tosi hyvin.

      Tuulettuvan alapohjan mahd ongelmat oli tiedossa ja niihin siksi panostettu, koskeusmittaria ym sähköä valoa laitettu alapohjaan…

      talopaketti tuli pari päivää myöhemmin ku sovittiin mutta siihen annettiin hyvä selitys ja minun mielestä rakentamisessa ei oikein mikään mee aikataulussa ja sellanen ajattelu että pitäisi mennä aikataulussa johtaa vaan vihaseksi tuloon, miksi siis tulla vihaseksi ku tämäkin asia yleisesti tiedossa…lisäksi talotoimituspäivän sää oli alkuperäistä paljon parempi joten olin vaan iloinen myöhästymisestä.

      Ite oon sen verran opiskellu viroa et voin jutella työmiesten kanssa ja vieny niille glögiä, kahva ym pullaa. Ite ainakin teen parempaa työnjälkeä ku oon iloinen pienistä asoista :) Ei se elämä niin synkkää tarvi olla et aina vaan metsästää vikoja, vaikka onhan nää hetket ollu hyvä aika myös keskustella kaikesta työnjäljestä.

      No kommentoin sitte taas täällä ku ollaan asuttu talossa, mutta näköjään on siis tästä firmasta montaa mielipidettä. Käsittääkseni tekevät kuitenkin n 300 taloa vuodessa joten aika pieni osuus jos tässä on kaikki ne jotka ei oo ollu tyytyväisiä?!

      Niin valittiin muurame koska kaverilla oli kanssa se ja ne on ollu tosi tyytyväisiä kaikkeen, sama yksi toinen muurametalo jota käytiin katsomassa samanlaisen pohjan vuoksi, niin he olivat tosi tyytyväisiä. mutta tietty uskon silti osin nuo negatiivisetkin kokemukset..

    • kiinnostunut,

      Onko kellään kokemuksia muuramen sisustusta vaille valmiista? eli millainen projekti oli tehdä loppuun

      • kokemusta on

        Jos kyseessä 2-kerroksinen, niin ehdottomasti alakerta muuttovalmiina, yläkerta sisustusta vaille valmiina. Jos otat koko talon sisustusta vaille valmiina, olet käytännössä itse vastuussa kaikista mahdollisista virheistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe