Murskattu rakkaus

En voi unohtaa

Vaimoni pahoinpiteli minut henkisesti haukkumisellaan, vaatimuksillaan ja teki minusta hänestä riippuvaisen valheellisella rakkaudellaan. Pakenin pois ja nyt olen yksin. Oma asuntokin jo on mutta en voi mennä sinne koska siellä ei ole edes valoja katossa. Pyörin ainoan kaverin nurkissa. Siltikin olen yksin. Inhoan itseäni. Kyllä mieskin voi tulla liitossa henkisesti murskatuksi. Tulin suhteessa niin sairaaksi että rakastan ja kaipaan yhä vaimoani.

11

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RealistiN

      Päivä kerrallaan eteenpäin..hae apua, hyvä mies. Itse menetin yöunet eroilmoituksen jälkeen, ja romahdin kerta kaikkiaan, sekä henkisesti että fyysisesti. Soita aika itsellesi perheneuvolaan. Pyydä ystävääsi kaveriksi Ikean reissulle tai kirppareille, osta kotiisi sisustusta budjettisi sallimissa rajoissa. Mene työterveyteen tai terppakeskukseen, jos tarvitset apua esim.unettomuuteen ja muutenkin. Nyt jos koskaan tarvitset tukea ja apua. Jos sulla on yhtään niinku mulla oli vuosi sitten..

      Eteenpäin oon päässyt, hitaasti ja aaltoliikettä vielä kovastikin. Mutta entiseen ei paluuta, kukaan ei koskaan saa mua kohdella kuten exäni. Voimahalaus! Tähän suruun ei uusi rakkaus vielä mahdu. Eikä auta. Elämä jatkuu. Erilaisena kuin ennen, mutta silti. Jaksa uskoa!

    • ah ja voi tätä tuska

      Sarjassamme "uhrit"... huom: vapiseva ääni, huokaisu..
      Kun ei edes valoja katossa! Miesparka! Kaltoinkohdeltu ressu, tule mamin syliin!

      Tartarkemmin ajateltuani; älä vaan tulekaan! Inise yksin, luuseri.

      • Olen täynnä teitä

        Kiitos kauniista kommentistasi. Ilmisesti tunnet elämäntilanteeni. Oletko muuten nainen? Samaa sarjaa kuin ne monet muut samanlaiset itseänsä ja seksikkyyttänsä täynnä olevat tissinheiluttajat. "Tule mamin syliin". Tuollaisten syliin en erehdy enää. Narsisti.


      • Hauskaa olla pehmo

        Niin, lisään että tunsin yhden samanlaisen naisen kuin sinä "tule mamin syliin"-leidi. Sopisit sen kaveriksi. Voisitte sitten yhdessä jutella miten ihanaa on kusettaa hyväuskoisia pehmomiehiä. Anteeks vaan että alennun sun tasollesi nyt. En haluaisi mutta olenhan luuseri. Minkäs teen?


      • näitä täällä
        Olen täynnä teitä kirjoitti:

        Kiitos kauniista kommentistasi. Ilmisesti tunnet elämäntilanteeni. Oletko muuten nainen? Samaa sarjaa kuin ne monet muut samanlaiset itseänsä ja seksikkyyttänsä täynnä olevat tissinheiluttajat. "Tule mamin syliin". Tuollaisten syliin en erehdy enää. Narsisti.

        Joku palstatrolli se on. Saa hyvän mielensä sadistisesta paskasta mitä solkkaa tänne Lentäneen kanan perseen näköinen oletan ja suu vääristyneenä pilkasta. Ei siis kovin ylentävä näky ihmisenä. Tosielämässä ottaisi verisesti turpiinsa oli sitten nainen tai mies.


    • kghkcg

      Oletko kertaakaan ajatellut, että juuri ja vain sinä mahdollistit vaimosi haukkumiset sun muut? Joku Sinussa sai kaikesta pa***ta huolimatta pysymään yhdessä vaimosi kanssa. Olemaan haukuttavana. Vaimosi ei suinkaan ole tehnyt sinusta riippuvaista, vaan se on todellakin oma "luomuksesi", jos näin voi sanoa. Hae apua, älä ole yksin, järjestä asiasi.

      • RealistiN

        Ikävästi kommentoitu aloittajalle. Et todellakaan tiedä, minkälainen tilanne hänellä on ollut menneessä liitossa. Mielipiteen saa täällä ilmaista toki...mutta ilkeä, syyllistävä tyyli ei auta kuin polkemaan syvemmälle toista. Aika moni liiskattu puoliso itsekin ymmärtää, että on antanut kohdella itseään huonosti jo pitkään. Minäkin ymmärsin sen. Silti "tunnekoukku" oli niin vahva, ja irti pääseminen ja uuden elämän aloittaminen vaatii paljon työtä. Minulla ja lapsilla se jatkuu vieläkin. Heikolla hetkellä käy vieläkin mielessä, miksi toinen vei meiltä kaiken, ihmisarvonkin kaiken muun törkeyden lisäksi.

        Yleensä koko perhe kärsii, sitä ei vaan moni tajua, kun kaikki pyörii oman onnellisuuden ja itsekkyyden ympärillä erokriisissä. Riippuu tilanteesta ja erosta, on niin monenlaisia ongelmia ja eroja ihmisillä. Saati jos eroon liittyy kolmansia osapuolia. Apua pitää osata hakea, että pääsee jaloilleen ja löytää itsensä uudelleen. Esim.eroryhmästä saa tukea ja apua erosta selviytymiseen ja voi löytää joitakin syitä, miksi kävi niin kuin kävi. Suosittelen.


      • susan@
        RealistiN kirjoitti:

        Ikävästi kommentoitu aloittajalle. Et todellakaan tiedä, minkälainen tilanne hänellä on ollut menneessä liitossa. Mielipiteen saa täällä ilmaista toki...mutta ilkeä, syyllistävä tyyli ei auta kuin polkemaan syvemmälle toista. Aika moni liiskattu puoliso itsekin ymmärtää, että on antanut kohdella itseään huonosti jo pitkään. Minäkin ymmärsin sen. Silti "tunnekoukku" oli niin vahva, ja irti pääseminen ja uuden elämän aloittaminen vaatii paljon työtä. Minulla ja lapsilla se jatkuu vieläkin. Heikolla hetkellä käy vieläkin mielessä, miksi toinen vei meiltä kaiken, ihmisarvonkin kaiken muun törkeyden lisäksi.

        Yleensä koko perhe kärsii, sitä ei vaan moni tajua, kun kaikki pyörii oman onnellisuuden ja itsekkyyden ympärillä erokriisissä. Riippuu tilanteesta ja erosta, on niin monenlaisia ongelmia ja eroja ihmisillä. Saati jos eroon liittyy kolmansia osapuolia. Apua pitää osata hakea, että pääsee jaloilleen ja löytää itsensä uudelleen. Esim.eroryhmästä saa tukea ja apua erosta selviytymiseen ja voi löytää joitakin syitä, miksi kävi niin kuin kävi. Suosittelen.

        Totuus ei ole töykeä, vaikka voi siltä kuulostaakin.

        "Silti "tunnekoukku" oli niin vahva, ja irti pääseminen ja uuden elämän aloittaminen vaatii paljon työtä"
        Kyllä vaatii, nimenomaan itseltä. Mitä pidempään on ollut liitossa toisen haukuttavana, sitä pidempään kestää irtipääseminen.

        Toisen ihmisarvoa ei voi viedä. Näin voi tietysti erehtyä kuvittelemaan, jos on kovin "tunnekoukuissaan".

        Olen myös erinäiset vuodet potenut ex-liittoni tuskaa. Meni kauan sen oivaltamiseen, ettei vuorovaikutuksessa voi olla yksin. Haluaa niin kovasti olla kaksin, antaa periksi, sopeutua, että lopulta kadottaa itsensä kokonaan. Toinen senkun saa jatkaa hyväksikäyttämistä. Tuossa edellä sanottiin "juuri ja vain sinä mahdollistit vaimosi haukkumiset sun muut?" Suurin piirtein saman kysymyksen esitti psykologikin, jonka luona kävin purkamassa eron tuskaa. Minusta se ei ollut ikävää, vaan herättävää. Tosiasia on, että toinen tukee toisen käytöstä suostumalla, hiljentymällä, väistämällä, tai vaan olemalla siinä, toisen hyväksikäytettävänä, haukuttavana, pahoinpideltävänä ym.

        Kun sitten erosin, exän hyväksikäyttö loppui kuin seinään, minä löysin itseni uudestaan. Sekä jo teini-ikäisiksi ehtineet lapseni! Onneksi lapset kiirehtivät eroa isästään. Muuten olisin miettinyt aivan liian kauan.


    • kyl se siitä

      Ero sattuu. Hanki itsellesi ammattiapua. Syyllistät vaimoasi tilanteestasi. No onhan tuo tapa päästä erilleen. Laita hyvä mies valot niin on mukavampaa. Koska luit kirjoja? Kuntoilit? Pura pahamieli liikkumalla.

    • Nih!

      Nouse itsesäälistä. Heti! Ota vastuu omasta elämästäsi!

      Älä syytä vaikeuksistasi toisia. Jokainen on vastuussa itsestään.

      Vaimosi ei voi tehdä sinua onnelliseksi, kukaan ei voi tehdä sinua onnelliseksi. Vain ihminen itse voi tehdä itsensä onnelliseksi koska se on tunnetila joka löytyy omasta itsestä sisältä. Ei onni ole päämäärä, se on löytämistä, oman itsensä ja elämänsä hyväksymistä ja arvostamista sellaisena kuin se on. Kun olet onnellinen, voit jakaa sen toisen kanssa. Älä odota että joku kantaisi onnen sinulle jostain ulkopuolelta.

      En ole eronnut joten en ole vaimosi. Mutta tätä mieltä olen vahvasti. Menee hyvä mies hukkaan tuolla murehtimisella. Ota elämä haltuusi ja katso että jatkossa teet niitä asioita jotka tekevät sinut onnelliseksi. Asioiden murehtiminen ja pyörittely ei auta mitään eikä johda mihinkään vaan kääntää asiat vain huonommalle tolalle, josta niitä on entistä vaikeampi korjata. Et halua hukata elämääsi. Oikeasti.

      Aina on toivoa. Aina on valoa. Pelasta ensin itsesi. Mene sitten ja etsi itsellesi ihminen jonka kanssa voit jakaa uuden rauhan ja tasapainon tunteen, rakkauden. Menneeseen ei kannata jäädä liiaksi kiinni, tehty mikä tehty, sitä et voi enää muuttaa.

      • Nih!

        Ja aloita nyt siitä omasta kodista. Koti kuvaa ihmistä omalla tavalla. Sen pitäisi olla maailman paras paikka jossa ladata akkuja ja levätä. Ja olla onnellisimmillaan. Jos kotisi ei ole sitä sinulle, tee siitä sellainen hyvä mies! ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe