Wow apuja

Itsensänolaaja

Aloitin eilen pelaamaan ensimmäistä kertaa elämässäni wowia ja olen ihan hukassa! :D En ensinnäkään ymmärrä mitään mitä chatissa lukee (ei ole kielitaidosta kiinni :P) kun niin paljon kaikenlaisia lyhenteitä mitä en ole koskaan kuullut ja raidi jutut on mulle ihan hepreaa...
En ole ennen pelannut mitään online pelejä lukuunottamatta Wakfua ja Smiteä ja nuo eroaa wowista aika rankasti. Perusjutut on jotenkuten hanskassa koska pelaan paljon koneella muita pelejä (esim Oblivion, Dragon Age yms) eli osaan liikkua ja käyttää skillejä jne.
Oon wowissa nii noobi että hävettää, en kehtaa keltään pelissä kysyä mitään saatika edes yrittää liittyä mihinkään kiltaan itteäni nolaamaan ja muita ärsyttämään huonoudellani :D
Onko olemassa mitään sellasta kiltaa johon voisin liittyä ja jossa olis paljon kaltaisiani noobeja ja josta sais apua ja kysellä tyhmiä niin paljon kuin sielu sietää? Saa olla suomi tai englanti kilta.
Ja miten te kaikki muut olette pärjänneet sillon kun olitte aloittelijoita? Oliko teillä vaan kavereita jotka teitä jeesi tms? Itselläni ei ole yhtään kaveria joka pelais ko peliä :/

2

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tylsää

      Olin itteki täys nuubi alottaessani pelin aikoinaan, enkä tajunnu hölkäsenpöläystä yhtään mistään. En myöskään kehdannut tehdä dungeoneja tai party questeja kenenkään tuntemattoman kanssa, sillä pelkäsin haukkumista ja ylipäätänsä heh, toisia ihmisiä, vaikka kyseessä olikin virtuaalimaailma.. Mut juu, vei kyllä helvetin pitkän ajan että sitä itekään kaikkea ymmärsi täysin. Mulla toki oli apuna suomalainen kilta sekä kaveri, jonka kanssa alotettiin peli.

      Nykyään kun miettii, niin ei oo mitään syytä pelätä toisten reaktioita. kannattaa kysellä suoraan pelaajilta vaikk whisperillä, eli /w *pelaajan nimi*, jos jokin asia askarruttaa. monessa nykytilanteessa itse ainakin toivon että pelaaja, joka ei selvästi näytä tajuavan mitä täytyy tehdä, kysyisi, jotta voisi opastaa. ja googlettamalla/wowheadista löytää kans apuja esim questeihin ja muihin askarruttaviin asioihin..

      trade chatista (eli chat joka näkyy suurkaupungeissa missä ny eniten porukka huutelee) ei kannata levuttaessa juuri välittää. siellä porukka vaan etiskelee pelaajia raideihin, arenalle tai myypi jotain. WTS = Want to sell WTB = Want to buy LFM = Looking for more...

      Kannattaa liittyä ihan mihin tahansa kiltaan mihin sut kutsutaankaan, siellä varmasti moni auttaa. Ja jos ei näytä apua tulevan, niin killasta voi aina erota, ja vaihtaa toiseen. Nykyään noi killatkin toimii sillä periaatteella, että suurin osa niistä on vaan levutuskiltoja, joissa ei oo mitään tiivistä ryhmähenkeä, vaan porukka vaan hengaa niissä saadakseen ylimääräset buffit, joten niihin on helppo änkeytyä kysymään asioita.

      AH:sta eli auction housesta ei kannata ostella ensinkertalaisena mitään koska levuttaessa saat kaiken tarvittavan gearin niskaas, etkä menetä vähäsiä rahojas turhaan shaisseen. (minkä virheen itte tein ekalla kerralla). tee vaan kestejä ja jonota dungeoneihin ja ilmota vaikk heti dungeonin alussa ettet tiedä mitä tulee tehdä. Jos joku rupee viniseen niin se on luultavasti helvetin nörtti pentu jota ei kannata muutenkaan kuunnella. Siell niitä riittää.

    • asdaw

      Millä serverillä pelaat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe