pahoinpitely

hakattu

Eli asiani on se että haluaisin nostaa syytteen pahoinpitelystä josta on aikaa noin.2 vuotta.
En kumminkaan tiedä voinko enään nostaa syytettä tästä koska siitä on jo aikaa kauan ja en silloin uskaltanut nostaa syytettä nykyistä exääni kohtaan.
Minun kasvoistani pitäisi olla otettuna kuvia pahoinpitelystä, mutta todistajia ei oikeastaan ole... Ainoastaan yksi ohi kulkija joka kysyi tarvitsemmeko poliisia kun makasin maassa naama hakattuna ja sanoin itse että emme.

Ja onko tämä nyt törkeäpahoinpitely jos minua on kuristettu ja hakattu?
Miten minun pitäisi toimia?
Olen ollut 17 vuotias kun tämä on tapahtunut, vaikuttaako alaikäisyyteni tähän ja se että myös exäni joka hakkasi minut on ollut silloin alaikäinen ...

Antakaa kiiitos hyviä neuvoja sillä asia on vaivannut minua jo silloin kun se on tapahtunut mutten ole uskaltanut tehdä asialle mitään sillä olen pelännyt mitä siitä seuraa exäni kanssa.

Laitoin tämän jo vahingossa henkirikoksiin -.- :D mutta toivottavasti tämä nyt on vähän oikeampi palsta tälle keskustelulle :)

227

9157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmetouhua

      Kävitkö tapahtumaan jälkeen lääkärissä? Onko todistajia jotka pystyt suorilta nimeämään? Jos vastasit kumpaankin ei niin etpä asialle voi tehdä enään mitään. Tietenkin voit syytteen nostaa, mutta poliisit todnäk. sinut ulos nauravat

      • pakkosovinisti

        Vaimoni hakkasi minua avioliittomme aikana,
        ei se pahoinpitelijä aina ole mies.
        Annoin kuitenkin anteeksi ja painoin asian villalapasella.


      • s dd s
        pakkosovinisti kirjoitti:

        Vaimoni hakkasi minua avioliittomme aikana,
        ei se pahoinpitelijä aina ole mies.
        Annoin kuitenkin anteeksi ja painoin asian villalapasella.

        Minuakin ex vaimoni pahoinpiteli potkimalla, näin jälkeen päin asia vain huvitti, vaikka tuli ruhjeita ja vaatteet likaantui.


      • s dd s kirjoitti:

        Minuakin ex vaimoni pahoinpiteli potkimalla, näin jälkeen päin asia vain huvitti, vaikka tuli ruhjeita ja vaatteet likaantui.

        Asia huvittaa niin kauan kunnes on veitsi keuhkossa, tai makaat verissä päin lattialla kun vaimosi soittaa häkeen ja selittää kuinka huppupäinen tappaja tuli juuri rikkomastaan ikkunasta sisään.


      • naiset on petoja
        pakkosovinisti kirjoitti:

        Vaimoni hakkasi minua avioliittomme aikana,
        ei se pahoinpitelijä aina ole mies.
        Annoin kuitenkin anteeksi ja painoin asian villalapasella.

        Mä sain vaimolta raskaasta paistinpannusta päähän niin että meni taju melkein puoleksi tunniksi. Kaaduin siitä suoraan naama edellä koiran kuppiin ja nenä murtui samassa rytäkässä. Vaimo säikähti pahan päiväisesti ja oli kyllä sen jälkeen kiltisti, kunnes tuli ero vuosia myöhemmin.


      • RaippaRatkaisee
        pakkosovinisti kirjoitti:

        Vaimoni hakkasi minua avioliittomme aikana,
        ei se pahoinpitelijä aina ole mies.
        Annoin kuitenkin anteeksi ja painoin asian villalapasella.

        Minuakin sinun vaimosi hakkasi paljaalle pyllylle pehmeellä ruoskalla ja nuoli anustani ihanasti. Otti syvälle kurkkuunsa joka mällin. Olin viikon punaiset raidat persuksissa, enkä pessy sormniakaa koko aikana. Nuuhkin niitä koko viikon ja ajattelin tulevaa seuraavaa kertaa:)


      • sää erön
        naiset on petoja kirjoitti:

        Mä sain vaimolta raskaasta paistinpannusta päähän niin että meni taju melkein puoleksi tunniksi. Kaaduin siitä suoraan naama edellä koiran kuppiin ja nenä murtui samassa rytäkässä. Vaimo säikähti pahan päiväisesti ja oli kyllä sen jälkeen kiltisti, kunnes tuli ero vuosia myöhemmin.

        Kyllä erön sää jös väin hälyää


      • HChchc
        naiset on petoja kirjoitti:

        Mä sain vaimolta raskaasta paistinpannusta päähän niin että meni taju melkein puoleksi tunniksi. Kaaduin siitä suoraan naama edellä koiran kuppiin ja nenä murtui samassa rytäkässä. Vaimo säikähti pahan päiväisesti ja oli kyllä sen jälkeen kiltisti, kunnes tuli ero vuosia myöhemmin.

        Onko nykyinenkin?


      • Tarja Halosen ääni
        sää erön kirjoitti:

        Kyllä erön sää jös väin hälyää

        Tarja halone ku se siellä tarja halonen kun puhuu niin kuulostaa aina että käyttäisi ä:tä ja ö:tä :)


      • FaktaKakkonen

        Poliisin tehtäviin ei muuten taida kuulua nauraa ketään ulos.


    • vanhentunut jo

      Miksi? Onko rahapula ja tarvitset rahaa (=korvauksia)? Mikset mene asiasta jo yli, kaksi vuotta mennyt jo?

      • ....................

        Tuskinpa AP rahaa haluaa. Hän haluaa oikeutta.
        Pahoinpitely jättää aina pahoinpideltyyn jälkensä.

        Toivoisin, että käyt juttelemassa poliisille.


      • äkkiä nyt
        .................... kirjoitti:

        Tuskinpa AP rahaa haluaa. Hän haluaa oikeutta.
        Pahoinpitely jättää aina pahoinpideltyyn jälkensä.

        Toivoisin, että käyt juttelemassa poliisille.

        kuvat mukaan ja päivämäärät ja sitten tekemään rikosilmoitus,jos mahdollista kaveri joka on sinut nähnyt tekemään puolestasi rikosilmoitus.rikos ei vanhene vaan on lain voimainen aina.nyt äkkiä tekemään ilmoitus ja jos on vielä jäänyt ulkoisia ja muita luu vammoja niin kaikki mukaan poliisille.eiköhän kaveri ala hermostua kun oikeuskäsittely alkaa.näin tekisin itse ja tee sinäkin niin


      • poliisin luo

        Asia ei todellakaan ole vanhentunut. Äijä pahoinpitelee varmaan tälläkin hetkellä jotain toista ihmistä ja sellainen ihminen on tuotava julki, ettei tule vielä rumempaa jälkeä seuraavissa suhteissa.

        Oikeusprosessi vie enemmän rahaa kun sitä tulisi....se tuskin on motiivi. Raha, raha,raha ....niin tyypillisten suomalaisten ajatusmaailmaa....


      • Äläpäs hoppuile
        äkkiä nyt kirjoitti:

        kuvat mukaan ja päivämäärät ja sitten tekemään rikosilmoitus,jos mahdollista kaveri joka on sinut nähnyt tekemään puolestasi rikosilmoitus.rikos ei vanhene vaan on lain voimainen aina.nyt äkkiä tekemään ilmoitus ja jos on vielä jäänyt ulkoisia ja muita luu vammoja niin kaikki mukaan poliisille.eiköhän kaveri ala hermostua kun oikeuskäsittely alkaa.näin tekisin itse ja tee sinäkin niin

        Vaikka olisi minkälaiset kuvat niin ne eivät todista muuta kuin että selkäänsä on saanut. Keneltä, ei mitään hajua. Ehkä akka kaatui rappusissa tai törmäsi toisen nyrkkiin kännisekoiluissaan. Kai ne sininutut asiaa voi muodon vuoksi vähän tonkia, mutta käräjille saakka tuo ei näillä tiedoin mene. Sama jos yrittää siviilikannetta niin turhaa rahanmenoa hankkii itselleen.


      • jy5htgred
        äkkiä nyt kirjoitti:

        kuvat mukaan ja päivämäärät ja sitten tekemään rikosilmoitus,jos mahdollista kaveri joka on sinut nähnyt tekemään puolestasi rikosilmoitus.rikos ei vanhene vaan on lain voimainen aina.nyt äkkiä tekemään ilmoitus ja jos on vielä jäänyt ulkoisia ja muita luu vammoja niin kaikki mukaan poliisille.eiköhän kaveri ala hermostua kun oikeuskäsittely alkaa.näin tekisin itse ja tee sinäkin niin

        "rikos ei vanhene vaan on lain voimainen aina."

        Täh? Rikos on lainvoimainen? Mitä se tarkoittaa? Tuomiot ovat lainvoimaisia, eivät rikokset.

        Murhaa ja muutamaa muuta rikosa lukuunottamatta kaikki rikokset vanhenevat viimeistään kahdessakymmenessä vuodessa. Aloittajan tapauksessa kyseessä olisi perusmuotoinen pahoinpitely, joka vanhenee viidessä vuodessa.


      • feminismi on sairaus
        .................... kirjoitti:

        Tuskinpa AP rahaa haluaa. Hän haluaa oikeutta.
        Pahoinpitely jättää aina pahoinpideltyyn jälkensä.

        Toivoisin, että käyt juttelemassa poliisille.

        Melkoiset ruhjeet jäänyt, kun ei heti mennyt poliisille vaan imi vielä pari vuotta hakkaajamiehensä munaa.


      • hellu83
        feminismi on sairaus kirjoitti:

        Melkoiset ruhjeet jäänyt, kun ei heti mennyt poliisille vaan imi vielä pari vuotta hakkaajamiehensä munaa.

        kyllä sovinisti saa olla mut rajansa kaikella! Oletkos itse saanut turpaasi kunnolla niin paljon että alat jo tottua siihen ja kuvitella että näin kuuluu olla??!! Taidat itse metsästää ujoja naisia jotka saat lankeamaan suloiluihisi ja sitten alkaa mätkiminen...


      • feminismi on sairaus
        hellu83 kirjoitti:

        kyllä sovinisti saa olla mut rajansa kaikella! Oletkos itse saanut turpaasi kunnolla niin paljon että alat jo tottua siihen ja kuvitella että näin kuuluu olla??!! Taidat itse metsästää ujoja naisia jotka saat lankeamaan suloiluihisi ja sitten alkaa mätkiminen...

        Enpä ole koskaan naista lyönyt, mutta olen huomannut, että miten naistenhakkaajilla on paljon kysyntää naisten keskuudessa. Älä peiliä syytä, jos oma naamasi on kiero.


      • sää miestä
        feminismi on sairaus kirjoitti:

        Enpä ole koskaan naista lyönyt, mutta olen huomannut, että miten naistenhakkaajilla on paljon kysyntää naisten keskuudessa. Älä peiliä syytä, jos oma naamasi on kiero.

        Kyllä miestä sää jös väin hälyää


      • väkivalta sovinisti
        feminismi on sairaus kirjoitti:

        Enpä ole koskaan naista lyönyt, mutta olen huomannut, että miten naistenhakkaajilla on paljon kysyntää naisten keskuudessa. Älä peiliä syytä, jos oma naamasi on kiero.

        kyllä naistenhakkaajat puolustelee toisia naistenhakkaajia, näin se vain on. Olet säälittävä, toivottavasti naiset tajuaa pysyä kaukana....j mitä toden näköisemmin tajuaa.


      • on sairaus!
        feminismi on sairaus kirjoitti:

        Melkoiset ruhjeet jäänyt, kun ei heti mennyt poliisille vaan imi vielä pari vuotta hakkaajamiehensä munaa.

        Sovinismi


      • hakattu

        Vaikka olisin maailman köyhin ihminen ja asusin puun alla resuissa vaatteissa niin en todellakaan tekisi ilmoitusta näin jälki käteen tällaisesta.
        Ja vaitettavasti aika hankala mennä asiasta yli jopa kahden vuoden jälkeenkin, koska asia on mietityttänyt minua sen koko kaksi vuotta ja kuten sanoin EN OLE USKALTANUT TEHDÄ aikaisemmin ilmoitusta koska olen pelännyt sitä mitä paskaa saan itse niskaan asiasta.


      • hakattu
        hakattu kirjoitti:

        Vaikka olisin maailman köyhin ihminen ja asusin puun alla resuissa vaatteissa niin en todellakaan tekisi ilmoitusta näin jälki käteen tällaisesta.
        Ja vaitettavasti aika hankala mennä asiasta yli jopa kahden vuoden jälkeenkin, koska asia on mietityttänyt minua sen koko kaksi vuotta ja kuten sanoin EN OLE USKALTANUT TEHDÄ aikaisemmin ilmoitusta koska olen pelännyt sitä mitä paskaa saan itse niskaan asiasta.

        Lisäyksenä viellä että olen nuori ja ensikertaa saanut joltakin ylipäätään turpiin ja tiedän että olisi pitänyt mennä jo heti ensimmäisenä lääkäriin ja poliisille, mutta eipä siinä tullut mieleen kun pelkäsin niin helvetisti .. Ja jopa vanhemmilleni valehtelin että olin lentänyt kännipäissäni ja lyönyt naamani jääpalikkaan... Äitini kyllä epäili että en puhunut totta mutta sain jotenkin uskoteltua joka ikinen kerta että asia oli näin. Näin jälkikäteen olen sanonut kylllä miten asia oikeasti meni sillä nyt minun ei tarvi pelätä mitä mulle tapahtuu jos kerron asiasta totuuden...

        Ja en todellakaan ole tullut hakemaan täältä huomiota ja sitä että te arvostelette sitä että olen ollut tyhmä ja jäänyt " imemään hakkaajan mulkkua" ja plaaplaa! Tiedän sen todellakin itsekkin että olen ollut tyhmä kun en ole asialle tehnyt jo kaksi vuotta sitten mitään ... Asia mitä tänne olen tullut kysymään on se että voinko tehdä asialle OIKEASTI ENÄÄ MITÄÄN? muutakuin levittää paskaa tästä jätkästä ja senkin voin sanoa puhtain sydämminen että niin en ainakaan tee!


      • FaktaKakkonen
        Äläpäs hoppuile kirjoitti:

        Vaikka olisi minkälaiset kuvat niin ne eivät todista muuta kuin että selkäänsä on saanut. Keneltä, ei mitään hajua. Ehkä akka kaatui rappusissa tai törmäsi toisen nyrkkiin kännisekoiluissaan. Kai ne sininutut asiaa voi muodon vuoksi vähän tonkia, mutta käräjille saakka tuo ei näillä tiedoin mene. Sama jos yrittää siviilikannetta niin turhaa rahanmenoa hankkii itselleen.

        Hehheh... Just näitä, jotka eivät ymmärrä mitä totuusvelvoite tarkoittaa. Toki sitten palvotaan yli kaiken rikoksesta epäillyn "oikeutta" puhua puuta heinää... Oikeastaan tuolla sinun kaavallasi voisi väittää kuunkin auringoksi tai veden tuleksi ilman epäilyksenkään häivää!


      • FaktaKakkonen
        hakattu kirjoitti:

        Lisäyksenä viellä että olen nuori ja ensikertaa saanut joltakin ylipäätään turpiin ja tiedän että olisi pitänyt mennä jo heti ensimmäisenä lääkäriin ja poliisille, mutta eipä siinä tullut mieleen kun pelkäsin niin helvetisti .. Ja jopa vanhemmilleni valehtelin että olin lentänyt kännipäissäni ja lyönyt naamani jääpalikkaan... Äitini kyllä epäili että en puhunut totta mutta sain jotenkin uskoteltua joka ikinen kerta että asia oli näin. Näin jälkikäteen olen sanonut kylllä miten asia oikeasti meni sillä nyt minun ei tarvi pelätä mitä mulle tapahtuu jos kerron asiasta totuuden...

        Ja en todellakaan ole tullut hakemaan täältä huomiota ja sitä että te arvostelette sitä että olen ollut tyhmä ja jäänyt " imemään hakkaajan mulkkua" ja plaaplaa! Tiedän sen todellakin itsekkin että olen ollut tyhmä kun en ole asialle tehnyt jo kaksi vuotta sitten mitään ... Asia mitä tänne olen tullut kysymään on se että voinko tehdä asialle OIKEASTI ENÄÄ MITÄÄN? muutakuin levittää paskaa tästä jätkästä ja senkin voin sanoa puhtain sydämminen että niin en ainakaan tee!

        Et ole ollut tyhmä, kun et ole mennyt kaksi vuotta sitten ilmoitusta tekemään. Syyt voivat olla moninaiset. Täällä kommentoi ihmiset, jotka ajattelemattomuuksissaan laukovat kaikkea typerää ja ajattelematonta. Suomalainen viranomainenkin osaa olla toisinaan nuiva, joten älä masennu, jos et sieltä saa heti apua. Sulla on täysi oikeus yrittää saada asiasi huomioiduksi, ja syyllinen vastuuseen. Täällä ihmiset laukovat tyhmyyksissään ettei uhrilla ole mitään oikeuksia, mutta ei se niin mene. Aina yrittävät keksiä milloin minkäkin syyn lannistaa ja varsinkin tuosta "ajasta" monellakaan ei ole mitään käsitystä. Toivottavasti löydät avun asiassasi.


      • ehdotan poliisia
        poliisin luo kirjoitti:

        Asia ei todellakaan ole vanhentunut. Äijä pahoinpitelee varmaan tälläkin hetkellä jotain toista ihmistä ja sellainen ihminen on tuotava julki, ettei tule vielä rumempaa jälkeä seuraavissa suhteissa.

        Oikeusprosessi vie enemmän rahaa kun sitä tulisi....se tuskin on motiivi. Raha, raha,raha ....niin tyypillisten suomalaisten ajatusmaailmaa....

        Olen samaa mieltä suunnilleen. Et ehkä saa itse nostettua syytettä, mutta tietoon tulee asia, mitä on tapahtunut.
        Jos tapahtuu jatkossa samaa, on asioihin helpompi uskoa.
        Tieto on tärkeää.
        Sekä miesten että naisten hakkaajat on hyvä saada listoihin ja luetteloihin.
        Niistä on apua toisille ainakin jos ei itselle.


      • FaktaKakkonen kirjoitti:

        Et ole ollut tyhmä, kun et ole mennyt kaksi vuotta sitten ilmoitusta tekemään. Syyt voivat olla moninaiset. Täällä kommentoi ihmiset, jotka ajattelemattomuuksissaan laukovat kaikkea typerää ja ajattelematonta. Suomalainen viranomainenkin osaa olla toisinaan nuiva, joten älä masennu, jos et sieltä saa heti apua. Sulla on täysi oikeus yrittää saada asiasi huomioiduksi, ja syyllinen vastuuseen. Täällä ihmiset laukovat tyhmyyksissään ettei uhrilla ole mitään oikeuksia, mutta ei se niin mene. Aina yrittävät keksiä milloin minkäkin syyn lannistaa ja varsinkin tuosta "ajasta" monellakaan ei ole mitään käsitystä. Toivottavasti löydät avun asiassasi.

        Juuripa näin! Ja suurin syy on pelko. Itse katsoin liian kauan hakkaamista, henkistä pahoinpitelyä ja taloudellista kaiken päälle. Mielenterveys oli mennä, eikä pelot ole hellittäneet vieläkään kokonaan, vaikka hakkaajaan on 300 kilometriä matkaa. Uhkauksia tuli, että hän löytää, jos lähdet. Ja, että jos ilmoitat poliisille, tulee ruumiita.
        Kun olet yksin tätä narsistia vastaan, tilanne on kauhea.
        Poliisi on joskus sanonut, että jos pahoinpitely ollut jatkuvaa (tietenkin lääkärintod. tai todistajia), syyte voi nostaa vuosienkin jälkeen. Jäljethän ei välttämättä ikinä parane.
        Olen itse oppinut seurailemaan miehiä seurassa ja jos näen miehen, joka tuntuu naistaan kohtaan kovin suojelevaiselta, ajattelen heti, että siinä narsisti pahoinpitelijä.
        Ja yksi merkki kuten BB:ssä mies ei hyväksynyt naisen avokaulaista vaatetta.
        Ja kun sen ensimmäisen lyönnin tai uhkauksen saa, PITÄÄ ottaa jalat alleen, vaikka se olis kuinka vaikeaa. Uskokaa naiset, ei meidän rakkaus miestä muuta
        hyväksi.Ja tulee ilmi, ettei se ed. tyttöystävä kateuksissaan puhukaan ja mustamaalaa, kuten mies luonnollisesti yrittää väittää.


      • näin se oli
        feminismi on sairaus kirjoitti:

        Melkoiset ruhjeet jäänyt, kun ei heti mennyt poliisille vaan imi vielä pari vuotta hakkaajamiehensä munaa.

        Kun et tarkkaan lukenut aloittajahan kirjoitti ettei uskaltanut ilmoittaa asiasta heti tapahtuman jälkeen koska pelkäsi poikaystäväänsä. Tulikohan se nyt riittävän selvästi sanottua jotta ymmärtäis.


    • viisikaksikymmentä

      jutteleppa poliisin ja/tai lakimiehen (vaikka kunnallisen oikeusavustajan) kanssa asiasta niin saat oikeaa tietoa. Täällä annetaan mutu tietoa varmana eli ei kannata uskoa mitä näillä keskustelupalstoilla kirjoitellaan

      • ....................

        Vaikka tapaus olisikin vanhentunut, ihminen, joka teki sinulle pahaa, eläänee vielä.

        On hyvä saada hänen tietonsa "julki".-

        Yleensä kerran pahoinpidellyt, on pahoinpidellyt aikaisemminkin.

        Nämä asiat toki voidaan aina yhdistää.


    • erppii

      Kumma kun naiset herää kostamaan, tavalla tai toisella aikojen päästä. Exä vei työpaikkani, sai aikaiseksi potkut perättömillä jutuillaan kolme vuotta eron jälkeen.
      Mikähän tässä takana. Mun tilanteessa kosto siitä, että mulla meni paremmin. Haloo!!!

      • poliisille

        Kosto ois tehdä juuri niin kuin ensimmäinen vastaaja ehdotti. Eli hakatuttaa ja antaa samalla mitalla takaisin. Mutta oikeuden hakeminen ja sen varmistaminen ettei joudu muut saman sairaan käsiin kuuluu aloittajan velvollisuuksiin.

        Väkivaltarikolliset ja naistenhakkaajat aina puolustelevat tietysti tekojaan.....säälittäviä, purkavat agressiot heikompiinsa kun ei oma kokoisille pärjäis ja miestä ei ole mitaksikaan.

        Aloittajalle sen verran, ettei juttu ole vanhentunut jos sulla on kuvia jne. millä se todistaa. Käy tai soita poliisiasemalle ja kysy heiltä miten toimitaan. Vaikkakaan jutusta ei mitään suurta oikeusprosessia varmaan synnykään niin hyvä on antaa varoitus, että sen minkä taakseen jättää edestään löytää. Ehkä herra naisten hakkaaja alkaa miettimään pari kertaa ennen kuin ryhtyy pahoinpitelemään seuraavaa uhriaan.


      • Mm.
        poliisille kirjoitti:

        Kosto ois tehdä juuri niin kuin ensimmäinen vastaaja ehdotti. Eli hakatuttaa ja antaa samalla mitalla takaisin. Mutta oikeuden hakeminen ja sen varmistaminen ettei joudu muut saman sairaan käsiin kuuluu aloittajan velvollisuuksiin.

        Väkivaltarikolliset ja naistenhakkaajat aina puolustelevat tietysti tekojaan.....säälittäviä, purkavat agressiot heikompiinsa kun ei oma kokoisille pärjäis ja miestä ei ole mitaksikaan.

        Aloittajalle sen verran, ettei juttu ole vanhentunut jos sulla on kuvia jne. millä se todistaa. Käy tai soita poliisiasemalle ja kysy heiltä miten toimitaan. Vaikkakaan jutusta ei mitään suurta oikeusprosessia varmaan synnykään niin hyvä on antaa varoitus, että sen minkä taakseen jättää edestään löytää. Ehkä herra naisten hakkaaja alkaa miettimään pari kertaa ennen kuin ryhtyy pahoinpitelemään seuraavaa uhriaan.

        Kyllä tuo on selvää kostoa. Jos tuo akka olisi oikeasti ollut huolissaan omasta tai toisten terveydestä se olisi tehnyt sen ilmon heti tapausta seuranneena päivänä. Mutta ei, pitää rakastaa ja ymmärtää miestä, ainakin niin kauan kun se on mun kaa. Ja perkele kun se saa päähänsä että järki-ihmisiäkin on, ja ottaa jalat alleen, niin sitten vasta on helvetti irti ja herätään täikammalla hakemaan kaikki mistä saisi irti yhdenkin pennosen tai muuten vaan kostettua sille ja sen uudelle naikkoselle.

        Tätä se on naisen maailmankuva suomessa armon vuonna 2014


      • hellu83

        lisää sovinisti pakoja joille itselle raha raha ei välttämättä ole siitä kyse!! Ajattelisit sinäkin yläpäällä älä alapäällä!!


      • mene hoitoon
        Mm. kirjoitti:

        Kyllä tuo on selvää kostoa. Jos tuo akka olisi oikeasti ollut huolissaan omasta tai toisten terveydestä se olisi tehnyt sen ilmon heti tapausta seuranneena päivänä. Mutta ei, pitää rakastaa ja ymmärtää miestä, ainakin niin kauan kun se on mun kaa. Ja perkele kun se saa päähänsä että järki-ihmisiäkin on, ja ottaa jalat alleen, niin sitten vasta on helvetti irti ja herätään täikammalla hakemaan kaikki mistä saisi irti yhdenkin pennosen tai muuten vaan kostettua sille ja sen uudelle naikkoselle.

        Tätä se on naisen maailmankuva suomessa armon vuonna 2014

        silloin kun on suhteessa väkivaltaisen kanssa, ei välttämättä uskalla tehdä asialle mitään, ettei lähde henki.
        lopeta se rikollisten puolustellu ja mene itsekin hoitoon.
        Aloittaja oli 17 vuotias pahoinpitelyn aikana....ei ihme että oli epävara ja pelkäs.

        Tässä on kysymys väkivallasta ei naisten ja miesten välisestä kamppailusta, idiootti sovinisti sika.


      • samanlainen
        Mm. kirjoitti:

        Kyllä tuo on selvää kostoa. Jos tuo akka olisi oikeasti ollut huolissaan omasta tai toisten terveydestä se olisi tehnyt sen ilmon heti tapausta seuranneena päivänä. Mutta ei, pitää rakastaa ja ymmärtää miestä, ainakin niin kauan kun se on mun kaa. Ja perkele kun se saa päähänsä että järki-ihmisiäkin on, ja ottaa jalat alleen, niin sitten vasta on helvetti irti ja herätään täikammalla hakemaan kaikki mistä saisi irti yhdenkin pennosen tai muuten vaan kostettua sille ja sen uudelle naikkoselle.

        Tätä se on naisen maailmankuva suomessa armon vuonna 2014

        No susta kertoo jo kaiken tämä "jos tuo akka". Taidat itsekin mätkiä naisia päivät pääskytysten kuonoon. Kerro vaan totuus rehellisesti.


    • trolleelo

      Käy paskantamassa postiluukkuun!

      • mitä järkeä

        Ai jättämässä oman dna:nsa!


      • se on hauskaa
        mitä järkeä kirjoitti:

        Ai jättämässä oman dna:nsa!

        Kuvittelen näyn jossa joku tyyppi istuu paskalla postiluukussa, housut kintussa ja naama punasena vääntää pyyttonia. Nostaa kasvonsa ja lukee vastapäisen oven nimen ja hoksaa paskantaneensa väärään postiluukkuun. Nostaa housut ja katoaa hiljaa paikalta...


    • kumipääkö

      Pistä maksamaan jollain muulla tavalla,

    • Mooseksen Mooses

      Joudut käyttämään energiaasi asian puntaroimiseen missä tuskin on tarvitsemaasi. Epäilykseni perustuu tuohon väitteisiin pahoinpitelystä, mikä on terveytesi kannalta ristiriitainen. Oletko ajatellut tarvitsevasi ohjausta elämääsi, kuten parisuhdeneuvontaa. Kuluta aikaasi siihen mitä eniten tarvitset, tai voit vain viivytellä ja katsoa kuinka asiat järjestyy. Pyri käymään koulussa. Maksamalla vuokraa kohtuu hintaisena. Käytä tavoitteitasi ja keskity niihin.

      Yhteinen elonne mukavana ollessaan tuo paljon iloa. Menkää rohkeina uusiin tapoihin mukaan. Puristakaa kaikki yhteen, tehkää tilaa tarpeillenne. Välttäkää sortumasta tähän että puhutte yhdellä äänellä se on hirvittävää. Luottakaa omiin kykyhinne, olette ainutlaatuisia.

    • Moro vaan

      Pahoinpitelyn vanhentumisaika on 2-20 vuotta ja aika riippuu sen vakavuudesta. Sinun tapauksessasi se on varmaankin vanhentunut, koska teko ei ole ollut järin vakava kun et ole edes sairaalassa tarvinnut käydä. Jatka elämääsi ja koita unohtaa vanhat asiat. Bandidosit tuskin lähtevät mitään pentujen vanhoja pikku riitoja selvittämään tai ainakaan ilmaiseksi.

    • ccr23

      oma vika! onko ihmistuntemus noin huono! menit varmaan ulkonäön perusteella yhteen ja itte halusit niin sanotun "pahan pojan" ni sait mitä tilasit.

      • hellu83

        naistenhakkaaja narsisseista suurin osa on alkuun (monta kuukauttakin) ihania ja kilttejä ym ja tiedän että ulkonäöllä niistä nimenomaan on harva pilattu!! Sitten kun nainen ihastunut ym ni ensin alkaa henkinen väkivalta ja myöhemmin töniminen ja siitä pahenee.. Taitaa takakammarin maalaispoikaa harmittaa kun yksinäisyydessä siellä huutelee naisille että sitä saa mitä tilaa!!


      • mies vai koira?
        hellu83 kirjoitti:

        naistenhakkaaja narsisseista suurin osa on alkuun (monta kuukauttakin) ihania ja kilttejä ym ja tiedän että ulkonäöllä niistä nimenomaan on harva pilattu!! Sitten kun nainen ihastunut ym ni ensin alkaa henkinen väkivalta ja myöhemmin töniminen ja siitä pahenee.. Taitaa takakammarin maalaispoikaa harmittaa kun yksinäisyydessä siellä huutelee naisille että sitä saa mitä tilaa!!

        kuvauksestasi tulee mieleen BB-Dani.


      • hakattu
        mies vai koira? kirjoitti:

        kuvauksestasi tulee mieleen BB-Dani.

        Voin sanoa että en todellakaan ihastunut tähän ihmiseen ulkonäön takia enkä sen takia että sain ns. "pahan pojan".
        5 vuotta sitten kun meidän tarina alkoi pidin tätä poikaa rumana, olin siis pinnallinen ... Tutustuin tähän ihmiseen alussa ystävänä ja sitten lopulta ihastuin...
        niinkuin aijemmin tuonne ylemmäs kirjoitin ei hän kolmeen vuoteen käyttänyt minuun väkivataa fyysisesti...
        Sanallista sotaa meillä aina silloin tällöin oli ja pahasti molemmat loukattiin sanoilla toisia... mutta koskaan ei kumpikaan kajottu toisiin käsillä tai kättä pidemmällä. no sitten jossaki sillä naksahti sitten kaks vuotta sitten..


    • USKONTOKUNTA MM 2014

      lisään puita ... oltiin viettää jo 1960 luvulla alkaneen sosiaalisen kentän tasolla sotien jälkeen kansanryhmiä ja nuoria ala ikäisiä ja ... "Kansallinen" .... niin hyväntekijää kuin osaakin olla kansalaisuus ... "Radiossa uskonto asiaa ja minä oppivelvollisuuden jo läpi, ihmetellen kun nyt ollaan ja älysin mistä enää mitään - puuhastelijoita/touhuajia kaikki ... olin vääntää äidin niskat nurin vesikatto - välikatto tilassa tapahtuneen oleilun ja yleisön ja osallistujien kähistessä, niin ja uskonto ESITTELYSSÄ radioi SIIHEN AIKAAN JOULUNA 1967 ... TAI SUOMALAINEN RADIO RADIO ... oltiin Karjalan Paistia huomattu nuorisorikollisuus ja Valtio kokeilulaitostunutta ... [ainakaan minä en osallistunut] ... väkivalta .voimain koettelemuksessa. ottelussa pauli jorma seppo käytyämme tutkimuksissa nuorisorikollispsykologiaa ... aloittamassa Suomessa ... jatkuvuus taattiin noilla kysymyksessä ilmi olevilla vesikatto välikatto valtion - ja yksityisillä mailla, vaikka olinkin jo otteluni menettänyt silloin kun pauli osmo juhani ja transfestiitti ja kansakoulun opettajat minulle 1959 - itsekouluttauduttava pääsykokeet oppikouluun, keskikoulu tai jatkoille kansankoulu oppivelvollisuuskoulu .......... nykyään älyän, ymmärrän, viisauttani Suomalaisessa valtiotasoisessa ja yksityisessäkin ... viimeisiin vuosiin minut saatteli se ... itsetyydytys/alkoholi ... en irtautunut ennenkuin alkoi todenteolla hirnahdella todistettavuuttaan niskaani ... joten saatana heidät periköön ... kirous heidät saavuttakoon .... kirouksella kiroten .................. nimet tekaistuja ........... nimet ei tekaistuja ........... nimet niinkuin tilit neutraalit mitätöidyt tyhjäksi tehdyt

      • VALTIOTILI

        "Radiossa ............ jatkoa USKONTOKUNTA MM 2014 osa ... oli ihmepelastuminen siinä kaksi tai kolme, mutta mikään mistä elatus ja vaatteet ei puhettakaan - tarkoitan nyt panen lainausmerkit osaan USKONTOKUNTA MM 2014 ja nykyiseen"?


      • vuonna 2014
        VALTIOTILI kirjoitti:

        "Radiossa ............ jatkoa USKONTOKUNTA MM 2014 osa ... oli ihmepelastuminen siinä kaksi tai kolme, mutta mikään mistä elatus ja vaatteet ei puhettakaan - tarkoitan nyt panen lainausmerkit osaan USKONTOKUNTA MM 2014 ja nykyiseen"?

        0 ja O merkitys matematiikan mukaisessa ...


      • UUT
        vuonna 2014 kirjoitti:

        0 ja O merkitys matematiikan mukaisessa ...

        Muista ottaa lääkkeet!


      • = ...... + ...... =

        Sitten vielä asetutaan kyttäämään, todistajiksi, [rekisteröitymättömät ateistit, rekisteridöidyt vanhan huoltopoliisi joukkueiden aikaiset pelaajat], mitä .......... tekee, mitä tekee "virallinen, epävirallinen" verottajatasoinen, rikollisluontoinen - on niin myös kun perheessä on ..... ikäinen vanhus, jonka voidaan todeta oleskelleen avuttomuuden ja neuvottomuuden Valtiossa Finland, vaikkakin nyt vuodet oleilee omassa sfäärissään, suhteen ovat todistamattomasti alkaneet Kaupungissa perustuslakiin tai oikeuksiinsa perehtyneenä "rangaistuslaitokset ovat oikeustieteellinen kokonaisuus" harrastaa sitä mitä ei 0000000000000000 sanota vaan 000000000000000 ... tai teoksi joita äidiltään/isältään Poliisilta - Sosialitoimistolta, Diakonialta salassa, vaikka kyllä ............ "tämä suora/epäsuora verkosto teonsanoissaan" ..........


    • Reinikainen33

      Revi kuva ja älä ole katkera,
      mennyt ei koskaan palaa,
      mutta jis haluat tuhlata energia
      tallaile poliisille,niiltä samat ohjeet!

    • röhönen

      ehdottomasti kannattaa nostaa syyte vieläkin koska rikos vanhenee 5 vuoden päästä..
      törkeä pahoinpitely määräytyy siten että sinua olisi hakattu, potkittu kuristettu tai pahoinpitely olisi kestänyt kauan ja olisi tehty julmalla tavalla käytetty jotain esinettä pesaria puukkoa jne. muussa tapauksessa rikos on pahoinpitely. jos olet ollut selvin päin ja muistat hyvin tapahtuman kulun ja valokuvat on niin kannattaa kyllä. tietysti yksikin todistaja on aina parenpi. seuraamukset näistä rikoksista on ehdoton vankeusrangaistus ja vahingonkorvaukset päälle jos on ensikertalainen mutta, muussa tapauksessa yhdyskuntapalvelu tai vankeusrangaistus... itseni on pahoinpidelty kahdesti ja olen aina nostanu syytteen ja suosittelen kaikille muillekin kukaan ei opi jos ei joudu vastaan seurauksista.

      • Kun huonosti käy

        niin sinäkin vielä opit ettei kaikista pikkujutuista kannata tehdä ilmoituksia. Vaikka itse haluamalla haluaisit hakeutua mullan alle, niin älä kehota muita samaan.


    • Tee rikosilmoitus poliisille. Vaikka syytettä ei nostettaisi niin on se pieni huomautus tekijälle. Uskon sen myös helpottavan oloasi.

      • tiedänmistäpuhun

        Niin minä tein. Mutten halunnut muuta kuin että tyyppi on tiedossa jos seur kerran mukiloi jotakuta. Jätkä jälkeenpäin lässytti puhelimessa ett olet aika heikoilla, mut taisi pelätä ett teen asiasta numeron.
        Suhde päättyi tietty siihen. Enkä antanut yhden tutun hakata raukkaa ettei sille itselle tule seuraamuksia. Joskus se taitaa olla ainoa oikea koulutus noille pissipäille. Muuten eivät opi.
        Harmittaa jälkeenpäin etten vaatinut käräjille asti kun on tullut selviä neurologisia oireita pahoinpitelystä. Poliisit on nuivia jos olet ollut itsekin kännissä, yrittävät kaatumista yms ehdotella. Niin kuin hakkajan kanssa samassa veneessä, osa. Mutta jotenkin ymmärrän kun samaa pastaa saavat kerta toisensa jälkeen selvittää työssään. On kai vaikeaa pystyä olla puolueeton. Ja kyllä sitä viinaa voisi juoda vaan viisaat. Monet muuttuu kännissä ihan eri tyypeiksi.

        Aina pitää mennä lääkärille näyttämään jäljet, vaikkei syytettä nostettaisikaan. Olin itse aika rikki henkisesti, kauan.
        Yritä mennä jonnekin puhumaan vaikka terveyskeskuksen lääkärille/psykologille. Olis hyvä itsesi kannalta purkaa juttu, puhumalla. Onneksi et saanut elinikäisiä ruumiillisia vammoja.
        Tilaa aika oikeusaputoimistoon ja kysy juristilta faktoja tääällä neuvotaan sitä ja tätä. Rikosuhripäivystys on yksi osoite josta sat tietoja netistä..tai vaikka palveleva puhelin.
        Pääset kyllä vielä asian yli.35


      • FaktaKakkonen
        tiedänmistäpuhun kirjoitti:

        Niin minä tein. Mutten halunnut muuta kuin että tyyppi on tiedossa jos seur kerran mukiloi jotakuta. Jätkä jälkeenpäin lässytti puhelimessa ett olet aika heikoilla, mut taisi pelätä ett teen asiasta numeron.
        Suhde päättyi tietty siihen. Enkä antanut yhden tutun hakata raukkaa ettei sille itselle tule seuraamuksia. Joskus se taitaa olla ainoa oikea koulutus noille pissipäille. Muuten eivät opi.
        Harmittaa jälkeenpäin etten vaatinut käräjille asti kun on tullut selviä neurologisia oireita pahoinpitelystä. Poliisit on nuivia jos olet ollut itsekin kännissä, yrittävät kaatumista yms ehdotella. Niin kuin hakkajan kanssa samassa veneessä, osa. Mutta jotenkin ymmärrän kun samaa pastaa saavat kerta toisensa jälkeen selvittää työssään. On kai vaikeaa pystyä olla puolueeton. Ja kyllä sitä viinaa voisi juoda vaan viisaat. Monet muuttuu kännissä ihan eri tyypeiksi.

        Aina pitää mennä lääkärille näyttämään jäljet, vaikkei syytettä nostettaisikaan. Olin itse aika rikki henkisesti, kauan.
        Yritä mennä jonnekin puhumaan vaikka terveyskeskuksen lääkärille/psykologille. Olis hyvä itsesi kannalta purkaa juttu, puhumalla. Onneksi et saanut elinikäisiä ruumiillisia vammoja.
        Tilaa aika oikeusaputoimistoon ja kysy juristilta faktoja tääällä neuvotaan sitä ja tätä. Rikosuhripäivystys on yksi osoite josta sat tietoja netistä..tai vaikka palveleva puhelin.
        Pääset kyllä vielä asian yli.35

        On muuten aika hyvä pointti tuo, että yrittävät kaatumista ehdotella! Mistäs heillä siihen on näyttö? Taitaa lisäksi mennä puolueelliseksi, jos tuollein ehdotellaan..


    • unohda...

      Myöhäistä hautoa kostoa hatarin todistein.

      • FaktaKakkonen

        Mistäs sinä todisteet tiedät? Entä mikä ihmeen kosto?


    • terminäsä

      Suomessa virallinen syyttäjä on se joka "nostaa syytteen". Ei yksityishenkilö.

    • KYLLÄ ÄLKÄÄ MINUA ........ VAAN RUKOILKAA PELASTUMISTANI HERRALTA JEESUKSELTA KRISTUKSELTA

    • RUKOILLA

    • Ikuvals

      Missä olit aikaisemmin.
      2 vuotta vanha tapaus, se on vanhentunut.
      Ikävä kyllä.

    • MENE TERAPIAAN.

      Joo jatkahan elämääsi katkeroitunut nainen tuskin saat enää oikeutta sillä asia on jo vanha. Noista pitää mennä heti mennä sairaalaan ja lääkärille todistus viemään poliisille ja sitä kautta, koska et sä nyt enää pysty todistamaan mitenkään kuka sua on hakannut joten turhaa hommaa... jatka elämääsi eteenpäin... aiheutat vaan poliisille turhaa työtä sillä niillä on parempaa tekemistä, koska tuo on vanha asia jo. Pieni vinkki, mene vaikka TERAPIAAN niin olosi helpottuu.

    • synsnsns

      jeesustelijat suksikoon kuuseen. mikälli kuvat on niin kammarille.

    • kohta oikeusoppinut

      Oikeudellista apua ei kannata hakea suomi 24 palstalta, vaan soittaa reilusti oikeusaputoimistoon.

      Mutta sanottakoon, että syyteen pahoinpitelystä voi nostaa viiden vuoden sisällä teosta. Tekijän nuorella iällä on toki vaikutuksia prosessin kulkuun ja mahdolliseen rangaistuukseen, mutta ei sinun niitä kannata ajatella.

      Ongelmana kuitenkin on se, että tapauksen tutkinta vaikeutuu, jos asiasta on kulunut pitkä aika. Todisteita on vaikeampi saada ja ihmisten muistikuvat hämärtyvät. Erityisesti, jos osapuolet olivat ottaneet alkoholia.

      Nyt kohdallasi kertomustasi tukee toki onneksi valokuvat pahoinpidellyistä kasvoistasi ja silminnäkijän lausunto, Tiedäthän sentään silminnäkijän yhteystiedot? Muuten näitä silminäkijöitä voi olla aika haastavaa tavoittaa pitkän ajan jälkeen.

      Kävitkö lääkärissä pahoinpitelyn jälkeen? Jos kävit lääkärintodistus on paras todiste tapahtuneesta.

      Kerroitko pahoinpitelystä heti sen tapahtumisen jälkeen esimerkiksi ystävällesi, vanhemmillesi tms? Hekin voivat toimia jutussa todistajina.

      Missä sinut pahoinpideltiin? Onko mahdollisesti valvontakameroiden kuvia tilanteesta?

      Keskeiseen rooliin nousee myös oman kertomuksesi johdonmukaisuus.

      Niin tai näin rikosilmoitus kannattaa tehdä pikemmiten poliisille. Jos aineksia syytteen nostamiseen löytyy, niin syyttäjä kyllä hoitaa asian eteenpäin esitutkinnan jälkeen.

      Kannattaa esittää myös vahingonkorvausvaatimus henkilövahingoista (=Lääkärinpalkkio ja korvaus kivusta ja särystä)

      • ei oikeusoppinut

      • FaktaKakkonen
        ei oikeusoppinut kirjoitti:

        Ja mikäli mitään todisteita pahoinpitelystä ei olekaan esittää, mutta tekee silti ilmiannon:

        http://www.laki24.fi/riri-rikokset-rikokset_oikeudenkayttoa_vastaan-vaara_ilmianto.html

        Opiskellaanpa vielä.

        Niin mutta tuohan onkin sitten jo rikosasia ja siitä tarvitaan näyttö... Tuskin kovin helposti menee läpi, jos on ollut todelliset perusteet ilmoitukselle. Siinäkin tapauksessa, että "näyttö ei riittäisi". Koska jos alkuperäinen rikos on aikanaan tapahtunut, kyseessä olisi väärä tuomio rikosilmoituksen tehnyttä kohtaan. Ei syytön ole syyllinen vaikka tuomioistuimessa väärin tuomittaisiinkin. Opiskellaanpa vielä.


      • ei oikeusoppinut
        FaktaKakkonen kirjoitti:

        Niin mutta tuohan onkin sitten jo rikosasia ja siitä tarvitaan näyttö... Tuskin kovin helposti menee läpi, jos on ollut todelliset perusteet ilmoitukselle. Siinäkin tapauksessa, että "näyttö ei riittäisi". Koska jos alkuperäinen rikos on aikanaan tapahtunut, kyseessä olisi väärä tuomio rikosilmoituksen tehnyttä kohtaan. Ei syytön ole syyllinen vaikka tuomioistuimessa väärin tuomittaisiinkin. Opiskellaanpa vielä.

        Mistä nyt voit tietää kuka puhuu totta? Ilmiannon tehnyt vai se kenet on ilmiannettu? Mitkä ne pitävät todisteet ovat puolesta ja vastaan?


    • Lautamies se toinen

      EI mitään toivoa tälläisessä jutussa,et voi voittaa,ja vielä alaikäisiä,vastapuoli haastaa varmaan kunnianloukkauksesta,parempi nuolla haavat ja kärsiä nahoissaan ,vanhan jutun penkominen tulee kalliiksi,

      • järki

        miksi tällainen palsta on edes olemassa?


    • Ei kanna vaade

      Vain syyttäjä voi syyttää.

      • Ön syytöksiiiii

        Kyl myytki vöi syyttää töisiään jös hälyää


    • Äly hoi, älä jätä!!!

      Oisko kannattanu heti pahoinpitelyn jälkeen tehdä ilmoitus, nyt pikkasen myöhäistä..
      Ilman vedenpitämiä todisteita olet heikolla ja kun ei todistajia ole niin kannattaa vaan kärsiä se nahoissaan eikä turhaan kaivella menneitä kostonhimoisena ja korvausten toivossa.
      Taisi ex jättää ja olet siitä vain katkera.. :D

    • muks muks

      Kysy poliisilta,?bandidos tai joku muu tuskin lähtee ilmatteeksi opettaan,tuskin lähtevät alle tonnilla kurnuttamaan.
      Oikeushommat maksavat myös melkosesti.toki jos kaveri on nykyään hakannut muit niin sin asia otetaan varmaankin uudelleen oikeus käsittelyyn?

    • tietäjäö12491249

      Kyseessä on tavallinen pahoinpitely, ei törkeä. Vanhenemisaika 5 vuotta eli ei ole vanhentunut. Nähdäkseni todisteet on aika heikot eli en usko että menee läpi. Miksi haluat nostaa metakan vanhasta asiasta? Anna olla jos hän ei häiritse elämääsi. Vai yritätkö vain kostaa? Lapsellista.

    • Armi33

      Voi sinua lapsiraukkaa,
      olet ihan ulalla ja varmaankin
      nyt keksit koko jutun ja vietät aikaa
      keppanatölkin kanssa.
      Olen surullinen,et sulla ei ole ystäviä.
      Mut puhu aina totta,niin saat kyllä ystäviä.
      Pistä kone kiinni ja herää todellisuuteen!

      • plaplaplaa

        mitä jos itse laittaisit koneen kiinni ja lopettaisit satuilusi. Armi vanhukset voi keksiä muuta tekemistä kun viisastella yhtätyhjänpäiväisillä lässytyksillä juorupalstalla.


    • OLET MYÖHÄSSÄ

      JUST JOO. NYT SITTEN MEINAAT SUUTUTTAA KAVERIN. TODENNÄKÖISESTI SAAT UUDESTAAN SELKÄÄS. MIETI VÄHÄN ? OLISIT SILLOIN SEN TEHNYT. VOITHAN TIETYSTI TEHDÄ JO ETUKÄTEEN ILMOITUKSEN TULEVASTA PAHOINPITELYSTÄ SILLÄ SEKIN ONNISTUU AINAKIN EILISESSÄ JENKKIEN CABS OHJELMASSA. VARMAAN TÄÄLLÄ SUOMESSAKIN. USKOMATONTA MUTTA TOTTA ! JA VIELÄ MUKA OIKEUSVALTIO ?

    • jkhkhh

      Ihme skeidaa ihmiset neuvoo...

      Pahoinpitely vanhenee viidessä vuodessa, lievä pahoinpitely kahdessa vuodessa. Vammojen laatu, määrä ja rikoksen tekotapa ratkaisee kumpi tulee kyseeseen. Törkeä pahoinpitely tuo ei ole millään ilveellä.

      Sinä et nosta syytettä vaan syyttäjä, poliisin tekemän tutkinnan perusteella.

      Turhaa tehdä enää mitään ilmoituksia. Poliisiakaan ei kiinnosta, että vuosien jälkeen oot tullut katumapäälle ja haluat valittaa asiasta jonnekin. Tekijä tuskin myöntää, joten käräjillä, jos juttu sinne edes päätyisi, olisi sana vastaan sana vammakuvasi, joiden alkuperästä ei ole varmuutta.

      Anna siis olla ja anna pahoinpitelijällesi anteeksi. Ikäviä asioita sattuu mutta se kuuluu elämään.

      • jkhkhh

        Lisäystä:

        On ihan mahdollista, että poliisille ilmoituksen tehtyäsi juttua ei edes aleta tutkia. Mitään pätevää näyttöä ei ole.

        Törkeä pahoinpitely voi tulla kyseeseen jos aiheutetaan vaikea ruumiinvamma, hengenvaarallinen tila taikka vastaava. Jos vähän toista lyö ja soppatorvesta puristaa niin ei mene törkeäksi. Korkeintaan tavallinen pahoinpitely.

        Unohda koko homma.

        Jos joku on tilanteen nähnyt, niin todennäköisesti ei vuosien päästä muista juuri mitään. Vammoja voi tulla mistä vaan ja jos suhde on ollut ikävä, niin kummasti kaikenlaista laitetaan exän syyksi. Eli, ei näyttöä.


    • KERJÄÄT SELKÄÄS

      SILLEEN,ETTÄ OLET VIELÄKIN SEN TYYPIN KANSSA ? JOS NÄIN ON SAAT SYYTTÄÄ IHAN ITSEÄS JOS ET OLE OPPINUT MITÄÄN !

    • setä

      Tuota.
      Et sinä voi syytettä nostaa. Oikeus ei ota rikosasiaa käsiteltäväksi, ellei se tule sinne syyttäjän kautta.
      Tuskin kyse on törkeästä pahoinpitelystä, mutta ns. tavallinen pahoinpitely näyttää todennäköiseltä. Sen vanhenemisaika on viisi vuotta.
      Menet poliisiaemalle ja teet pahoinpitelystä rikosilmoituksen, siitä se lähtee. Sinut kuulustellaan ja kerrot silloin tapahtuneen ja annat valokuvat poliisille, joka liittää ne todisteena pöytäkirjaan. Samalla tietysti esität vaatimuksesi.
      Tuo, että olit 17 vuotias tekohetkellä tarkoittaa vain sitä, että jos kyse olisi lievästä pahoinpitelystä, niin se olisi virallisen syytteen alainen. Se, että myös tekijä oli alaikäinen taas tarkoittaa sitä, että hän on ns. nuori rikoksentekijä, jolloin hänen rangaistuksensa on 3/4 siitä, mitä 18-vuotta täyttäneen.

    • xxxx22sss

      Naiset voi toki lyödä kuten joku kommentoi mutta eiköhän jälki ole hieman eri jos sinua lyö 160 cm nainen tai 180 cm mies. ´

      Toki poikkeuksia on mutta kyllä miehillä on yleensä paljon enemmän voimaa kuin naisella tai lapsella. Väittäisin.

      Tietysti kaikki lyöminen on väärin.

      AP, unohda, kostolla et voita mitään. Jos voit niin keskustele exän kanssa asiat halki.

      • mies vai mato?3

        Jos 90 kg kuristaa ja vetää nyrkillä päin pläsiä ja heittelee pitkin seiniä vielä päälle 50kg hentoa naista niin tulee siitä hieman pahempaa jälkeä kuin jos asetelma olisi toisin päin.

        Naisten ja lasten hakkaaja miehet pitäisi laittaa kehään voimamiesten kanssa niin tietäisi sitten silmät mustina miltä tuntui.


    • atte71

      naiset ne kieroja on jos ketkään,keksii raiskauksia,pahoinpitelyitä ym rahaa yrittäessään saadakseen....ikävä kyllä näin asiat etenee,hävetkää naiset...

    • hiplunliplu

      Puhelu asianajajalle ei maksa mitään, eli soitat ja kysyt heidän mielipidettään ensin, se ei maksa mitään, he päättävät sitten kannattaako jatkaa ja neuvovat miten siitä eteenpäin.

    • klaus71

      naiset ne vasta on kieroja keksimällä perättömiä raiskausilmotuksia,pahoinpitelyitä ym ym.vain rahaa saadakseen valtiolta,miettikää syyttömät kärsii teidän takia.

    • xxxx22sss

      En usko että tässä on perätön väite. Uskon että näin on todellakin käynyt eikä AP ole keksinyt asiaa.

      Mutta kostokierteeseen ei kannata lähteä.

    • klaus71

      se ei oo uskon kynnys...täähän viittaa täysin perättömään lausumaan todeten aikarajan ym.ym.ja muutenkin naiset keksii konstaapeleille omia juttuja asioista mitkä ei pidä paikkaansa omaa persettä ajatellen rahaa saadessaan hyvä olla mut nekin loppuu aikanaan ja tulee katumaolot.

    • Ei vanhentunut

      Ei ole syyteoikeus vanhentunut, mutta ei kannata. Tai voit yrittää, mutta siihen se toivottavasti kohdaltasi jääkin. Saatat itse joutu syytettyjen penkille, jos menet syyttämään exääsi ilman todisteita näin pitkän ajan jälkeen. Ei poliisia paikalle, ei lääkärintodistusta, ei ketään silminnäkijää. Tulos on Zero.

      Olisit hoitanut asian silloin, kun se oli akuutti. Turha sitä on jälkeenpäin mennä mitään urveltamaan ilman todisteita. Vai oletko rahaa vaatimassa tai muuten vaan kostoa hinkumassa?

      • setä

        Vähän sinne päin. Uhri ei joudu syytettyjen penkille, vaikka syytettä ei myöhemmin tulisikaan näytön puutteessa. Uhri ei syytä, vaan syyttäjä. Uhri vain ilmoittaa poliisille ja syyttäjä syyttää, jos syyttää.


      • vihaan tätä maata

        Aina kannattaa yrittää. vihaan suomalaisten latistavaa negatiivista asennetta. Oli asia kuin asia niin aina sama laulu ....ei kannata, ei tuu mitään, en ole mitään, et ole mitään....kossu pullo kouraan ja kurlataan haavat ja vitutus sillä alas.


      • FaktaKakkonen
        vihaan tätä maata kirjoitti:

        Aina kannattaa yrittää. vihaan suomalaisten latistavaa negatiivista asennetta. Oli asia kuin asia niin aina sama laulu ....ei kannata, ei tuu mitään, en ole mitään, et ole mitään....kossu pullo kouraan ja kurlataan haavat ja vitutus sillä alas.

        Sä olet niin oikeassa! Hyvä! Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Ja nää pönttöpäät ovat täällä "päättämässä" asioista..


    • hki

      et pysty liikaa liian kauan aikaa eikä ole enää mitään todisteita.koska suomessa rikollisella on paremmat oikeudet kun uhrilla.

    • joopa joo

      Joku viisas voisi kysyä asiaa poliisilta tai asianajajalta, mutta ihan sama.

    • klaus71

      miettikää oikeesti naiset mitä syytteïtä kerrotte poliiseille älkää keksikö rahan takii asioita jos totuus on et näin käynyt asia erikseen mutta ikävä kyllä on nykyajan naisilla tapana syyttää syyttömiä koston ja rahan takii huono buumi nykyaikaan..

    • klaus71

      se on helppoo rahaa valtiolta mutta ajatelkaa syyttömien ihmisten kärsimyksiä,onneksi poliisikin jo varmaan tajunnut asian miten näitä perättömiä sanoja naisilta tulee ja paljon ...

    • klaus71

      ja toivottavasti joudutte itse oikeuteen ketkä niitä perättömiä asioita keksitte ja saatte maximi kakun..

      • -----------

        Tällaistakin on, kuitenkin jokaisen on tärkeää tietää oikeutensa, melkoinen pokka naisella jos oikeudessakin valehtelee.
        Melkein psykopaatille oli helpompaa antaa anteeksi kuin näille vanhemmille ja jopa itseni ikäisille jotka olivat sitä mieltä, naisen on vain kärsittävä.
        Kävin töissä, tämä psyko eli koko elämänsä toisten siivellä ja silti häntä ihailtiin ja kunnioitettiin.
        Ajatelkaa, tehdään uusia väkivaltarikollisia tällä asenteella, että naiset valittavat huomionhakuisuuttaan.
        Kuinka monta tilaisuutta oli järjestää ja itsellänikin pahoinpidellä - sain käyttää kaiken voimani että hillitsin itseni.
        Olin 18-vuotias.


    • Mun ois myös pitänyt

      Tästä tapauksesta, mikä mua on vaivannut, on jo 15vuotta vanha juttu, mutta kaduttaa, kun en tehnyt silloisesta luokkakaverista ilmoitusta laittomasta uhkauksesta. Silloinen luokkakaveri ekaks mainosteli mulle että veti välitunnilla samalla hasista, kun oli tupakilla. Sitten se sanoi "Et kerro kellekkään". Mä lupasin etten kerro. Sitten se sanoi "Jos kerrotkin, niin mä hakkaan sut teholle". Se mua on kaikki nää vuodet kaduttanut etten kertonut opelle ja poliisille, vaikka oli harkinnassa että kerron. Nyt aikuis-iässä olisin varmasti mennyt kertoo poliiseille.35

      • Täti

        Älä ny tuollaasilla päätäs vaivaa. Viistoista vuotta, eikö sulle muuta oo tapahtunu !? Oo ny armollinen ittelles ja muille.


    • SAK....

      ettet vain ole yllyttänyt....hakkaaja on voinut saada henkisiä traumoja kun on sinun yllytyksen vuoksi joutunut sinua hakkaamaan...minusta pitäisi olla solidaarinen hakkaajaa kohtaan...esim. jos hakkaaja kuuluu AKT:n ja sinä et kuulu, syy on oikeastaan sinun. Jos taas molemmat kuuluttu, tämä on AKT:n sisäinen asia. Jos ette kuulu AKT:n, joku muu ammattiliitto päättää asian. Jos ette kuulu liittoon, ei ole mitään oikeutta vaatia hyvitystä hakkaamisesta.

    • M1238

      Lue nuo nimimerkki "setä"-kommentit. Täällä on paljon mutu-tietoa, johon ei kannata uskoa. Kuvauksen perusteella pahoinpitely, joka vanhenee viidessä vuodessa.
      Jos olisi lievä pahoinpitely vanheneminen alkaisi olla lähellä.

    • moi
      Muist aina että jokainen saa puolustaa itseään.

    • naisen pahoinpitelem

      Anna hyvä ihminen asian olla. Minäkin MIEHENÄ sain pahoinpitelystä sairaalassa apua, ja sanottiin, että pitää tehdä rikosilmoituksia...... Koska kolhut paranivat ja mitään pysyvää ei tullut, kaikki on hyvin.. EI niistä vanhojen "tappelujen " juttuja kannata alkaa puimaan ja päässä pyörittelemään... Tämä elämä on mielenkiintoista, tähän kuuluu, että välillä vähän tapellaankin, niinhän eläimetkin, ja myös ihminenkin on eläin....... pahoinpidellyt nainenkin on minun hyvä ystäväni nykyään................ Sitten on eri asia, jos on jäänyt jotain pysyviä vammoja...... Muuta pitää ajatella.... eteenpäin..... antaa arpisten haavojen olla

    • Maisteri Lex

      En muista aikoja, mutta näissä on jokin määrätty aika, ett jos maximi rangaistus on se ja se, voi tehdä vielä ilmoitukdsen poliiseille, eli rikoklset vanhenevat, pois lukien lapsiin kohdistuneet, jotka voivat nostaa rikosilmoituksen vielä 10 vuottakin sen jälkeen, kun ovat tulleet täysi-ikäisiksi. Sen lisäksi vielä juttu voi vanheta oikeuteen mennessä, jos asiaa ei pystytä riittään nopeasti tutkimaan, joten suosittelen heti seuraavana arkipäivänä käymistä poliisin, tai/ja juristin juttusilla, kun tulee kiire muuten.

      • peto pyhimyksen viitassa

        Nosta se syyte. Itse tapasin nuorena psykopaatin ja vieläkin harmittaa, että en nostanut syytettä. Tulee vielä tappamaan jonkun.


    • rrtr

      Tutkinnallinen ongelma on, että haluaako exäsi edes myöntää pahoinpidelleesi sinua. Voi sanoa ettei tiedä asiasta mitään. Ol,et vain kaatunut tai joku muu lyönyt. Ja mitä hyötyä saisit tuosta? Et saa mitään korvauksia kuitenkaan.

    • Täti

      Kaksi vuotta - anna olla. Jatka elämääsi - päästä irti. Kaikenlaista anteeksiantamatonta on mulle, sulle ja kaikille muille tapahtunut. Ratkaisevaa on se paljonko annat taaksepäin katsomisen syödä energiaasi ja pilata nykyhetkesi. Olet oppinut sen, että jos joskus joku vielä lyö niin toimit heti. Tänään on tänään.

    • Ennen kun luen yhtään kommenttia, sanon jo nyt, että suodata paljon mitä täällä vastataan, ja keskity vain niihin järkeviin vastauksiin joita saat. MInä en tiedä, miten pitää menetellä, mut toivottavasti täällä on edes muutama järkevä vastaus. Tsemppiä sinulle kaikesta huolimatta. Olen vaan ollut näillä palstoilla tarpeeksi kauan tietääkseni, että hirveä määrä sontaa sataa niskaasi, valitettavasti.

    • voi vielä nostaa
    • vältä sekopäitä

      ON ilmeisesti syytä tehdä ilmoitus poliisille. Varmaankin tämä sama kaveri pahoinpitelee nykyistä naiskaveriaan joka pelkää samoin kun sinä silloin kun olit uhri. Voi siinä ilmoituksessa käydä samoin kuin kävi tässä muutama päivä sitten helsingin kontulassa eräälle EX.lle. Paras välttää tälläisiä väkivaltaisia tyyppejä heti ensi tapauksen jälkeen.

      • -----------

        Vielä sekin että kun ei asioista puhuta, hienosti pukeutunut ja korrektisti käyttäytyvä ihmispeto pystyy petkuttamaan ihmisiä kymmeniä vuosia. Jopa autetaan kun hän vainoaa jotakin naista.
        Tultiin työpaikalle asti. Kaikki naiset eivät keksi asioita.


    • Perätön syytös?

      Syyllistäminen henkisenä väkivallan muotona:


      Syyllistämisen yleisyys

      Maailma ja ihmiskunnan historia on täynnä syytöstä ja syyllisyyttä. Syytösten ja syyllistämisen noidankattilasta kumpuavat viha ja aggressio, jotka johtavat ihmiset väkivaltaan toisiaan vastaan. Kansojen väliset sodat ja joukkomurhatkin ovat syytösten ja syyllistämisen tulosta. Fyysistä väkivaltaa edeltää henkinen väkivalta usein syytösten ja syyllistämisen muodossa. Malliesimerkki tästä on Kosovossa ja entisen Jugoslavian alueella tapahtuneet joukkomurhat ja petomaiset raakuudet. Näitä rikoksia edelsi muutamien johtavien politiikkojen, sellaisten kuin Slobodan Milosevitsin ja Franco Tudzmanin syyllistämiseen perustunut kansalliskiihkoinen probaganda. Kansalliskiihkoisella probagandalla voidaan kokonaiselta kansalta viedä inhimilliset piirteet. Hyvänä esimerkkinä tästä on arabi- ja muslimikiihkoilijat, jotka leimaavat juutalaiset saatanallisiksi koiriksi ja saastaisiksi eläimiksi, joiden tappaminen on jokaisen muslimin velvollisuus.


      Syyllistämisellä useita tasoja ja muotoja


      Syytöksillä, syyllisyydellä ja syyllistämisellä on useita tasoja. Syytökset voivat vaihdella hienovaraisesta vihjailusta räikeisiin rikosoikeudellisiin syytöksiin ja törkeään panetteluun. Myös syyllisyyden tunto voi vaihdella psykopaattisesta vastuuntunnottomuudesta itsemurhaan johtavaan syyllisyyden tunnon välillä. Kun psykopaattinen yritysjohtaja tai poliittinen johtaja voi hyvillä mielin tehdä päätöksiä, jotka johtavat satojen ihmisten elämänehtojen oleelliseen heikkenemiseen voi syvän masennuksen valtaama mielenterveyskuntoutuja kokea olevansa syyllinen elämänsä epäonnistumiseen.

      Syyllistämisen tapoja ja muotoja on useita. Näitä ovat mm. vihjaus, moraalinen syytös, rikosoikeudellinen syytös, syytös älyllisyyden ja tietoisuuden puutteesta, syytös epäinhimmillisyydestä, syytös rakkaudettomuudesta ja tunteettomuudesta, syytös kielteisistä tunteista, syytös merkityksettömyydestä, syytös epäonnistumisesta, syytös sairauden aiheuttamisesta toisille ja itselleen.

      Syyllistäminen helppoa – selän takana on helppoa esittää syytöksiä


      Syytösten esittäminen on helppoa ja yksinkertaista. Kun sormi osoittaa kuuta kukaan ei katso sormea. Syytösten esittäjä on useinmiten suojassa kaikkien arvostelevilta katseilta kun se suuntatuu painostavana syytöksen kohteen persoonaan. Syytöksen kohteeksi henkisessä väkivallassa jota useinmiten harjoitetaan ryhmämuodossa valitaan usein henkilö joka ei jostakin syystä voi puolustautua ja jos hän puolustautuu ja suuttuu häneen kohdistetuista usein mielivaltaisista ja perättömistä syytöksistä, hän itse suuttueessaan leimataan ilmapiirin pilaajaksi ja jopa henkisen väkivallan harjoittajaksi. Henkisen väkivallan harjoittajat osaavat hyvien tapojen säädöskokeoleman. He kykenevät lausumaan esimerkiksi mielivaltaisia syytöksiä “kohteliaasti hymyillen”. He kykenevät esimään henkisen väkivallan lauseita politiikkomaisen kepeästi naurahtaen. He eivät korota ääntään tai ilmaise vihaansa huutaen. He osaavat näyttää viattomilta ja asiallisilta korrektin käytöksen kultaisen säädöskirjan esimerkillisiltä noudattajilta. Kaikkein haavoittavimmat loukkaukset lausutaan maireallaa ja hyvällä hymyllä vihjaten. Näin henkisenväkivallan harjoittaja pysyttelee “hyvänä ihmisenä” ja kaikkien kunniotusta nauttivana hyvätapaisena kansalaisena.
      -------------------------------------------------------

    • Hei, Lievä pahoinpitely vanhenee 2 vuodessa, normaali 5 vuodessa.

      • Ja tämä mitä kuvaat ei ole vielä vanhentunut, mikäli pahoinpitely on tapahtunut kuvaamallasi tavalla.

        Neuvon sinua tekemään ensi tilassa tekemään rikosilmoituksen poliisille. Jos pelkäät exäsi kostoa, niin kerro siitäkin poliisille. Voit myös hakea näillä perusteilla exällesi lähestymiskieltoa.

        Itselläni on tosin huonoja kokemuksia poliiseista - eivät välttämättä tee mitään selvissäkään tapauksissa.


      • 208

        Onko olemassa normaalia pahoinpitelyä ?


    • 1111111111121

      Totuus on se, että mitä väität, ilman todisteita, olisi sana sanaa vastaan. Ex poikaystäväsi varmasti kiistäisi asian ja mitään tuomiota on mahdotonta saada, jos ei ole mitään todisteita siitä, mitä on tapahtunut.

      Tottakai mielestäni kaikki väkivaltaiset ihmiset pitäisi saada oikeuden eteen, mutta se ei onnistu ilman todisteita. Jos ihmiset tuomittaisiin aina pelkästään sanomalla "se teki sitä ja sitä pari vuotta sitten", silloin kaikkihan voisivat syytellä ihmisiä joista eivät pidä ja laittaa ties mitä tuomioita heille.

      Parasta olisi mielestäni, että menisit jollekkin juttelemaan asiasta, terveydenhoitajalle. Parempi sinun on päästä siitä ylitse, kuin lähteä monien kuukausien tai vuosien taisteluun, varsinkin kun mitään todisteita ei ole.

      • Vaavi, luehan tarkemmin tuon aloittajan viesti ! Siinähän sanotaan, että hänellä ON TODISTEITA, VALOKUVIA OMISTA kasvoistaan teon jälkeen ! Opettele lukemaan ! Mee takas vaan kouluun, pikku vaavi, et osaat lukeekin.........


      • noin

        "Tottakai mielestäni kaikki väkivaltaiset ihmiset pitäisi saada oikeuden eteen, mutta se ei onnistu ilman todisteita. Jos ihmiset tuomittaisiin aina pelkästään sanomalla "se teki sitä ja sitä pari vuotta sitten", silloin kaikkihan voisivat syytellä ihmisiä joista eivät pidä ja laittaa ties mitä tuomioita heille."

        Valitettavasti näin se menee, koska koko ihmisen elämä voi mennä pilalle perusteettoman ilmiannontakia ei niitä voi ilman todisteita ketään tuomita. Varsinkin työtä tekevällä ihmisella voi loppua työt ja niin edelleen.


      • noin
        MissFinland76 kirjoitti:

        Vaavi, luehan tarkemmin tuon aloittajan viesti ! Siinähän sanotaan, että hänellä ON TODISTEITA, VALOKUVIA OMISTA kasvoistaan teon jälkeen ! Opettele lukemaan ! Mee takas vaan kouluun, pikku vaavi, et osaat lukeekin.........

        Pahoinpitely juttua on lähes mahdoton viedä eteenpäin jos pahoinpidelty ei ole käynyt lääkärissä kirjauttamassa vammojaan samana tai viimeistään seuraavana päivänä pahoinpitelyn tapahtumisesta.

        Kuvathan voivat olla otettu milloin vain mikään ei todista, että ne on otettu juuri kaksi vuotta sitten. Lääkärin todistuksiin taas kirjataan aina päivämäärät, jotka todistavat, että vammat ovat syntyneet pahoinpitely päivänä.


      • ---------
        noin kirjoitti:

        "Tottakai mielestäni kaikki väkivaltaiset ihmiset pitäisi saada oikeuden eteen, mutta se ei onnistu ilman todisteita. Jos ihmiset tuomittaisiin aina pelkästään sanomalla "se teki sitä ja sitä pari vuotta sitten", silloin kaikkihan voisivat syytellä ihmisiä joista eivät pidä ja laittaa ties mitä tuomioita heille."

        Valitettavasti näin se menee, koska koko ihmisen elämä voi mennä pilalle perusteettoman ilmiannontakia ei niitä voi ilman todisteita ketään tuomita. Varsinkin työtä tekevällä ihmisella voi loppua työt ja niin edelleen.

        Oletkos miettinyt mihin perustuu että naisia voidaan häiritä jopa työpaikoilla?
        Kukaan ei viitsi puuttua?
        Riippuu ittestä?


    • USKALLA TEHDÄ ilmoit

      Ymmärrän hyvin ettet ole uskaltanut. Eikä kyse ole välttämättä edes mistään "kostosta". Ota selvää suoraan poliisilta/ rikosurhripäivystyksestä (jälkimmäinen tosin huono apu, yleensä) , ja tee rikosilmoitus!!!!

      • RIKOSILMOITUS

        Kerro poliisille ettet ole aiemmin uskaltanut. Tee ilmoitus!
        Jokaisen naisen hakkaajan kuuluisi istua vankilassa! JA SINULLA ON TODISTEENA kuva kasvoistasi.
        Joku varmasti tietää että olet tuolloin ollut tekemisissä kyseisen pojan (miehen) kanssa.


      • JUTTA MARA
        RIKOSILMOITUS kirjoitti:

        Kerro poliisille ettet ole aiemmin uskaltanut. Tee ilmoitus!
        Jokaisen naisen hakkaajan kuuluisi istua vankilassa! JA SINULLA ON TODISTEENA kuva kasvoistasi.
        Joku varmasti tietää että olet tuolloin ollut tekemisissä kyseisen pojan (miehen) kanssa.

        KIIREEN VILKKAA NYT asemalle, se on ainut paras asia jonka voit tehdä!
        Päätös kestää, mutta anna kestää.


    • Ihmeellinen maailma

      Tässä on ensinnäkin yksi asia, joka on otettava huomioon, sinun vanhemmilla olisi ollut velvollisuus tehdä tästä rikosilmoitus silloin, kun pahoinpitely on tapahtunut. Alaikäinen ei voi tehdä rikosilmoitusta ilman huoltajan lupaa.

      Nyt sinä voit tehdä, mutta sitä en voi luvata varmaksi, että entinen poikaystäväsi saa syytettä ja poliisi alkaa tutkia asiaa. Voit tietenkin yrittää tehdä. Kävitkö muuten lääkärissä silloin, nyt en muista ihan varmaksi, mutta nykyään kyllä on terveydenhuollon ammattilaisenakin velvoillisuus ilmoittaa, jos epäilee pahoinpitelyä. Sitä en ole ihan varma oliko noin 2-vuotta sitten.

      Puhelimessa oleva kuva voi olla vaikka otettu koska, eli voi olla ns. heikko todiste.

    • SE RATKAISEE

      Sanokoon idioottien laki mitä tahansa, mutta totuus on se, että jos seurustelit suomalaisen kanssa, ja se kopsi sinua nyrkillä, kun et sen kossupulloja piilotellu, niin olisinpa sattunu paikalle,-olisimme yhessä juottaneet sille kusta parituntia, ja me molemmat olisimme kusseet sitä niskaan.

      Mutta jos sinä oot alaikäinen, niin MIKSI HELEVETISSÄ et hanki lisää ikää ja järkeä,-ennekun meet leikkimään asioilla, jotka ei penikoille kuulu !!!!

      ja TOTTATOTISESTI -MUISTA PYSYÄ KAUKANA MUSLIMEISTA, KOSKA SULLA EI OO KEHITTYNY SELVIYTYMISTAPOJA !!!

      JA JOS JOUDUT MUSLIMIPIRUJEN KÄSIIN-NIIN OLISIPPA AIKA HAUSKAA TEMPASTA NIITÄ NISKASTA KIINNI, JA TUNKEA NAAMA OJANPENKALLA OLEVAAN KOERANPASKAAN.

      jOTEN KYSYMYS KUULUUKIN, ETTÄ JOS SINÄ AIOT OLLA FIKSU, NIIN MIKSI LIIKUT PÖLJIEN PARISSA
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Tapettu

      Hei. Mene ihmeessä poliisille puhumaan asiasta! Siellä opastavat sitten voiko syytettä nostaa ja minkätason pahoinpitely on ollut rikoslaissa. Itseäni on vuosia sitten kuristettu, hakattu, potkittu, heitelty seinille, raiskattu, yritetty heittää liikkuvasta autosta ja parvekkeelta jne jne. Uskalsin mennä puhumaan poliisille vasta olikohan 5 vai kuinka monta vuotta myöhemmin. Tapon yrityksenä pidettiin jo pelkkää kurjistamista! Minullakaan ei ollut todistajia ja juttu oli jo vanha, mutta tein sen auttaakseni muita ja oman eheytymiseni vuoksi. Nyt jos hän satuttaa jotain muuta, on poliisilla nimi kirjoissa...ja voimia sulle! Ei ole helppoa, mutta vuosien päästä kaiken voi kääntää voitoksi. Kun kukaan muu ei ymmärrä, sä ymmärrät.

      • Tapettu

        Se jos olet ollut alaikäinen tapahtumahetkellä, ei todellakaan lievennä asiaa! Saako lapsia pahoinpidellä!!!


    • Moi
      Jaksamista ! Saman kokenut...... Ja tekijää kohtaan en viitsinyt tehdä ilmoitusta, kos- ka hän ei olisi sitä hulluuttaan ymmärtänyt........ja me ei edes seurusteltu, mutta nyky -ään tämä kyseinen mies on ihan kunnon ihminen......ja silloin, tästä on jo n. 10-v ai-kaa, oli kesä ja me olimme lähdössä vain parin päivän päästä matkoille Tukholmaan, ja mun piti käydä kirjastossa, ja silloin mä pelkäsin häntä, koska hän oli jo kouluaika-namme tosi arvaamaton käytökseltään, ja tuskin sillin olisin ajatellut,että hän osaa jo nyt käyttäytyä, kuten 36-vuotiaan miehen kuuluukin.....ja hän sattumalta tupshti sen kirjaston ovesta ulos saman aikan, kuin mä olin menossa sisään, niin eiköhän se al-kanut hulluuttaan hakata mua päähän ja muualle, ihan täysin ilman pätevää syytä ! En ollut ede mitenkään hyökkäävän näköinen, ihan muina naisina menin kirjastoon, mutta en edes sen jälkeen enää muistanut, miksi sinne olin menossa.... Kannattaa toki yrittää tehdä se rikosilmoitus, jos se todella on totta ja todistajia on yksi tai enem -män sun lisäksi, pelkkä kuva kasvoista ei ehkä oikein riitä....niitähän voi kuka tahan -sa nykyainkana muokata vaikka minkä näköiseksi, ja vielä jäämättä kiinni siitä, vaik -ka nekin tutkitan nykyään niin tarkasti sentti sentiltä.......
      Jaa, että tuo ei muka ole vakavaa, jos sua on kuristettu ja hakattu ? Musta se on yk-si suomen törkeimmistä rikoksista, vaikkakin se olisi tapahtunut ties milloin.....kannat -taa ainakin yrittää.

    • tiuku111

      Usein tuossa tilanteessa on shokissa eikä senvuoksi toimi ihan niinkuin pitäisi.. Itselläni tapahtui näin,,en ymmärtänyt lähteä pois karkuun ilmoittaa heti poliisille, koska tuo ihminen oli silloin vielä kuitenkin rakas enkä halunnut hänelle jatkoseuraamuksia. Naiset usein käyttäytyvät näin.. Onneksi kuitenkin kävin heti seuraavana aamuna terveyskeskuksessa vaikka sinnekkin piti melkein anellen päästä niin fyysisitä kuin henkisistäkin syistä. Paikat tuli kuvattua siellä ja ohjeita saamassa. Itselläni on matala kynnys saada apua. Kävin muutaman kerran traumaterapeutilla en siis terapiassa mutta juttelemassa ja saamassa ymmärrystä ja tukea.. Suosittelen sitä tietysti kaikille, asia tulee näin todeksi ja auttaa ehkä irtautumaan ja näkemään hiukan ulkopuolisena tuon pahoinpitelyn. Joillekin tuon asian ymmärtäminen ja sen aiheuttamat traumat kestävät pitkään .. Hae ihmeessä kirjoituksen alkuunpanija ainakin keskusteluapua!

      • minä-logiikka-pisi

        "Usein tuossa tilanteessa on shokissa eikä senvuoksi toimi ihan niinkuin pitäisi.. Itselläni tapahtui näin"

        minä -usein -plörö


    • Kivi_

      Entäs kivien pahoinpitely?

    • laki-kirja

      Mikäli näyttöä (lääkärintodistus, henkilötodistelu) ei ole, ei kannata.

      Rikosten vanhenemiselle on eri mittaisia aikoja. Lyhin oli 2 v, seuraava 5 v. Vanheneminen tarkoittaa syyteoikeuden vanhemista, tuomita ei saa jos syyteoikeus on mennyt.

      Vanheneminen määräytyy rangaistusasteikosta, siis epäsuoraan. Veikkaan että törkerä pahoinpitely vanhenee 5 v, tavallinen 2 v.

      Löytyy lakikrjasta.

      • hakattu

        Kirjoitan tänne loppuun viellä sillä en usko että kaikki lukevat tuolta välistä nuita kommenttejani.....

        En halua todellakaan kostaa tälle ihmiselle tai saada korvauksia yms. Haluan että tämä ihminen joutuu vastuuseen tai ymmärtää edes virheestään ja sille seuraavalle ei käy näin.

        En ole tullut tänne kysymään teiltä arvosteuja tekemisistäni ja siitä olenko ollut tyhmä kun en ole tehnyt heti rikosilmoitusta, vaan kysymään sitä että voinko tehdä asialle enää mitään...
        Vanhempani olisivat varmasti tehneet rikosilmoituksen jos olisivat tienneet ruhjeideni oikean tekijän ja jos en olisi heille hätä valheita keksinyt asiasta.

        Jotkut teistä eivät ilmeisesti ole edes lukeneet kunnolla tuota aloitustani ja ymmärtäkää että olen ollut vain 17 vuotias kun turpiin olen saanut ja voin sanoa että joka päivä tapahtuman jälkeen mietin mitä teen ja pelkäsin ko hullu. Exälläni ei tarvinnut kuin nostaa kättä naapurille niin luulin saavani nyrkistä... Tosin se ei kestänut kuin kuukauden se pelko.. Mutta muuten pelkäsin että mitä jos teen ilmoituksen mitäs sitten? tuleekos nyrkistä vai mitä?

        No näillä perusteilla käyn poliisiasemalla kyselemässä asiasta ja jos nauravat minut sieltä ulos niin sitten nauravat.. olenpahan ainakin tehnyt jtn ja ehkä saan mielen rauhan .

        Ja te jotka epäilette tarinaani, niin en todellakaan ole sellainen nainen joka haluaa pilata toisen elämän valehtelemalla tarinoita tällaisesta asiasta tai mistään ylipäätään. Kyllä niitäkin ihmisiä on ja kaikki valehtelevat ihmiset eivät aina ole naisia!
        Jos joku muija on pilannu teijän elämän valehtelulla niin kannattaa varmaan muistaa että MEITÄ IHMISIÄ ON ERINLAISIA! :)


      • 19vuotiaana hakattu
        hakattu kirjoitti:

        Kirjoitan tänne loppuun viellä sillä en usko että kaikki lukevat tuolta välistä nuita kommenttejani.....

        En halua todellakaan kostaa tälle ihmiselle tai saada korvauksia yms. Haluan että tämä ihminen joutuu vastuuseen tai ymmärtää edes virheestään ja sille seuraavalle ei käy näin.

        En ole tullut tänne kysymään teiltä arvosteuja tekemisistäni ja siitä olenko ollut tyhmä kun en ole tehnyt heti rikosilmoitusta, vaan kysymään sitä että voinko tehdä asialle enää mitään...
        Vanhempani olisivat varmasti tehneet rikosilmoituksen jos olisivat tienneet ruhjeideni oikean tekijän ja jos en olisi heille hätä valheita keksinyt asiasta.

        Jotkut teistä eivät ilmeisesti ole edes lukeneet kunnolla tuota aloitustani ja ymmärtäkää että olen ollut vain 17 vuotias kun turpiin olen saanut ja voin sanoa että joka päivä tapahtuman jälkeen mietin mitä teen ja pelkäsin ko hullu. Exälläni ei tarvinnut kuin nostaa kättä naapurille niin luulin saavani nyrkistä... Tosin se ei kestänut kuin kuukauden se pelko.. Mutta muuten pelkäsin että mitä jos teen ilmoituksen mitäs sitten? tuleekos nyrkistä vai mitä?

        No näillä perusteilla käyn poliisiasemalla kyselemässä asiasta ja jos nauravat minut sieltä ulos niin sitten nauravat.. olenpahan ainakin tehnyt jtn ja ehkä saan mielen rauhan .

        Ja te jotka epäilette tarinaani, niin en todellakaan ole sellainen nainen joka haluaa pilata toisen elämän valehtelemalla tarinoita tällaisesta asiasta tai mistään ylipäätään. Kyllä niitäkin ihmisiä on ja kaikki valehtelevat ihmiset eivät aina ole naisia!
        Jos joku muija on pilannu teijän elämän valehtelulla niin kannattaa varmaan muistaa että MEITÄ IHMISIÄ ON ERINLAISIA! :)

        Voimia sulle! Puhu poliisille, se helpottaa luultavasti omaa oloa ja jos tekee jollekin muulle saman, oot tehny oman osuutesi. Poliisit voi kirjata jutun ylös, vaikka syytettä ei voisikaan nostaa. Jostain syystä liian moni vieläkin tässä maassa ajattelee, että perheväkivalta on jotenkin pienempi paha kun muu väkivalta! (tai mikä kaameinta, uhrin syy!) Jokainen asian kanssa elänyt tietää, että se kun oma rakas hakkaa..on pahinta. Se jonka pitäisi olla tuki ja turva. Kaikki kääntyy jotenkin ylösalaisin. Turhaa lässyttää, että mikset heti tehnyt ilmoitusta tai mikset heti lähtenyt..pelko lamauttaa, asiat etenee ehkä niin hitaasti siihen pisteeseen..että ei huomaa itse muuttuneensa. Sietää koko ajan enemmän. Monesti väkivaltainen puoliso eristää tukiverkostosta taitavasti ja yksin ei ole voimia ja keinoja jne..terapia on kuitenkin hyvä apu, jotta tilanne ei uusi. Liian helposti hakattu päätyy vähintään henkisesti väkivaltaisen uuden puolison kanssa yhteen! Kierre pitää katkaista, niin että hoitaa omat rajat takaisin kuntoon jos niitä on lapsuudenkodissa onnistunut rakentamaankaan. Parempaa tulevaisuutta sinulle!


      • ----------
        hakattu kirjoitti:

        Kirjoitan tänne loppuun viellä sillä en usko että kaikki lukevat tuolta välistä nuita kommenttejani.....

        En halua todellakaan kostaa tälle ihmiselle tai saada korvauksia yms. Haluan että tämä ihminen joutuu vastuuseen tai ymmärtää edes virheestään ja sille seuraavalle ei käy näin.

        En ole tullut tänne kysymään teiltä arvosteuja tekemisistäni ja siitä olenko ollut tyhmä kun en ole tehnyt heti rikosilmoitusta, vaan kysymään sitä että voinko tehdä asialle enää mitään...
        Vanhempani olisivat varmasti tehneet rikosilmoituksen jos olisivat tienneet ruhjeideni oikean tekijän ja jos en olisi heille hätä valheita keksinyt asiasta.

        Jotkut teistä eivät ilmeisesti ole edes lukeneet kunnolla tuota aloitustani ja ymmärtäkää että olen ollut vain 17 vuotias kun turpiin olen saanut ja voin sanoa että joka päivä tapahtuman jälkeen mietin mitä teen ja pelkäsin ko hullu. Exälläni ei tarvinnut kuin nostaa kättä naapurille niin luulin saavani nyrkistä... Tosin se ei kestänut kuin kuukauden se pelko.. Mutta muuten pelkäsin että mitä jos teen ilmoituksen mitäs sitten? tuleekos nyrkistä vai mitä?

        No näillä perusteilla käyn poliisiasemalla kyselemässä asiasta ja jos nauravat minut sieltä ulos niin sitten nauravat.. olenpahan ainakin tehnyt jtn ja ehkä saan mielen rauhan .

        Ja te jotka epäilette tarinaani, niin en todellakaan ole sellainen nainen joka haluaa pilata toisen elämän valehtelemalla tarinoita tällaisesta asiasta tai mistään ylipäätään. Kyllä niitäkin ihmisiä on ja kaikki valehtelevat ihmiset eivät aina ole naisia!
        Jos joku muija on pilannu teijän elämän valehtelulla niin kannattaa varmaan muistaa että MEITÄ IHMISIÄ ON ERINLAISIA! :)

        Muista vastaisen varalta, että usein tarvitaan vain yksi henkilö puolustamaan, niin häirikkö lähtee kävelemään.
        Rohkea macho muuttui meilläkin kertaheitolla pelokkaaksi kun ajatteli, on kolme miestä minun perheestäni.
        Älä ikinä myönnä asuvasi tai olevasi yksin, jos tyyppi alkaa vainota.
        Pelon tunne ei pääse kasautumaan kun voi palautua kohtauksen jälkeen, tämä tuntemani kaveri osasi senkin laskea, että ei anna mahdollisuutta olla yksin, antoi ymmärtää on vain sopeuduttava.
        Hän sai fiksuja ammattilaisiakin auttajikseen, joille kertoi koskettavan tarinan.


      • FaktaKakkonen
        hakattu kirjoitti:

        Kirjoitan tänne loppuun viellä sillä en usko että kaikki lukevat tuolta välistä nuita kommenttejani.....

        En halua todellakaan kostaa tälle ihmiselle tai saada korvauksia yms. Haluan että tämä ihminen joutuu vastuuseen tai ymmärtää edes virheestään ja sille seuraavalle ei käy näin.

        En ole tullut tänne kysymään teiltä arvosteuja tekemisistäni ja siitä olenko ollut tyhmä kun en ole tehnyt heti rikosilmoitusta, vaan kysymään sitä että voinko tehdä asialle enää mitään...
        Vanhempani olisivat varmasti tehneet rikosilmoituksen jos olisivat tienneet ruhjeideni oikean tekijän ja jos en olisi heille hätä valheita keksinyt asiasta.

        Jotkut teistä eivät ilmeisesti ole edes lukeneet kunnolla tuota aloitustani ja ymmärtäkää että olen ollut vain 17 vuotias kun turpiin olen saanut ja voin sanoa että joka päivä tapahtuman jälkeen mietin mitä teen ja pelkäsin ko hullu. Exälläni ei tarvinnut kuin nostaa kättä naapurille niin luulin saavani nyrkistä... Tosin se ei kestänut kuin kuukauden se pelko.. Mutta muuten pelkäsin että mitä jos teen ilmoituksen mitäs sitten? tuleekos nyrkistä vai mitä?

        No näillä perusteilla käyn poliisiasemalla kyselemässä asiasta ja jos nauravat minut sieltä ulos niin sitten nauravat.. olenpahan ainakin tehnyt jtn ja ehkä saan mielen rauhan .

        Ja te jotka epäilette tarinaani, niin en todellakaan ole sellainen nainen joka haluaa pilata toisen elämän valehtelemalla tarinoita tällaisesta asiasta tai mistään ylipäätään. Kyllä niitäkin ihmisiä on ja kaikki valehtelevat ihmiset eivät aina ole naisia!
        Jos joku muija on pilannu teijän elämän valehtelulla niin kannattaa varmaan muistaa että MEITÄ IHMISIÄ ON ERINLAISIA! :)

        Sitä ei kannata hävetä, että toivoo saavansa korvauksia. Täällä eräät henkilöt yrittävät lannistaa ja syyllistää siitä, jos odottaa saavansa korvauksia. Jos on kokenut vahinkoa on täysin oikein odottaa, että saa siitä asianmukaisen korvauksen. Siinä ei ole mitään väärää. Mutta toki asian voi antaa anteeksikin ilman mitään vaateita, jos siihen pystyy. Ei siinäkään mitään väärää taida olla.


      • FaktaKakkonen
        FaktaKakkonen kirjoitti:

        Sitä ei kannata hävetä, että toivoo saavansa korvauksia. Täällä eräät henkilöt yrittävät lannistaa ja syyllistää siitä, jos odottaa saavansa korvauksia. Jos on kokenut vahinkoa on täysin oikein odottaa, että saa siitä asianmukaisen korvauksen. Siinä ei ole mitään väärää. Mutta toki asian voi antaa anteeksikin ilman mitään vaateita, jos siihen pystyy. Ei siinäkään mitään väärää taida olla.

        Moni puhuu riittävästä näytöstä. Mutta moniko osaa kertoa, mikä se sellainen riittävä näyttö sitten olisi?


      • Päiväkirja
        FaktaKakkonen kirjoitti:

        Moni puhuu riittävästä näytöstä. Mutta moniko osaa kertoa, mikä se sellainen riittävä näyttö sitten olisi?

        Minulta kysyttiin ensiksi ihmisiä, jotka olis nähny. Seuraavaksi poliisi kysyi päiväkirjamerkintöjä, mikä oli vähän yllätys, että niistä olis ollu apua. En ollu uskaltanu kirjottaa..


      • älä välitä
        hakattu kirjoitti:

        Kirjoitan tänne loppuun viellä sillä en usko että kaikki lukevat tuolta välistä nuita kommenttejani.....

        En halua todellakaan kostaa tälle ihmiselle tai saada korvauksia yms. Haluan että tämä ihminen joutuu vastuuseen tai ymmärtää edes virheestään ja sille seuraavalle ei käy näin.

        En ole tullut tänne kysymään teiltä arvosteuja tekemisistäni ja siitä olenko ollut tyhmä kun en ole tehnyt heti rikosilmoitusta, vaan kysymään sitä että voinko tehdä asialle enää mitään...
        Vanhempani olisivat varmasti tehneet rikosilmoituksen jos olisivat tienneet ruhjeideni oikean tekijän ja jos en olisi heille hätä valheita keksinyt asiasta.

        Jotkut teistä eivät ilmeisesti ole edes lukeneet kunnolla tuota aloitustani ja ymmärtäkää että olen ollut vain 17 vuotias kun turpiin olen saanut ja voin sanoa että joka päivä tapahtuman jälkeen mietin mitä teen ja pelkäsin ko hullu. Exälläni ei tarvinnut kuin nostaa kättä naapurille niin luulin saavani nyrkistä... Tosin se ei kestänut kuin kuukauden se pelko.. Mutta muuten pelkäsin että mitä jos teen ilmoituksen mitäs sitten? tuleekos nyrkistä vai mitä?

        No näillä perusteilla käyn poliisiasemalla kyselemässä asiasta ja jos nauravat minut sieltä ulos niin sitten nauravat.. olenpahan ainakin tehnyt jtn ja ehkä saan mielen rauhan .

        Ja te jotka epäilette tarinaani, niin en todellakaan ole sellainen nainen joka haluaa pilata toisen elämän valehtelemalla tarinoita tällaisesta asiasta tai mistään ylipäätään. Kyllä niitäkin ihmisiä on ja kaikki valehtelevat ihmiset eivät aina ole naisia!
        Jos joku muija on pilannu teijän elämän valehtelulla niin kannattaa varmaan muistaa että MEITÄ IHMISIÄ ON ERINLAISIA! :)

        Jotkut purkavat täällä pahaa oloaan heikompiinsa. Tottakai haluat laittaa miehen vastuuseen ja ilmeisesti rikos ei ole vanhentunut. Väkivalta on aina vakava rikos.


    • Notaari F.K.

      Oli vanhentunut tai ei niin 100% varmuudella tulisi syyttämättäjättämispäätös,koska käytännössä on mahdottomuus todistaa asiaa enää parin vuoden jälkeen ja varsinkin ilman ko.ajankohdan lääkärintodistusta!

    • Murdog

      -Voinet nostaa, mutta todistajan ja todistusaineiston puute kumoaa helposti syytteen ellei syytetty itse tunnusta tekoaan.

    • Pahoinpidelty

      Luin tästä ketjusta vain alusta muutaman viestin, joten en tiedä, onko tämä näkökulma tullut esille.

      Rikosilmoitus ei lähtökohaisesti ole kosto. Se on ilmoitus lain rikkomisesta.

      • Mitätön ihminen!

        Näin juuri! Kuvitellaanpa, että uusi autosi olisi potkittu ja hakattu pesäpallomailalla muusiksi. Kuinka moni ajattelisi, että ei asiasta kannata mitään rikosilmoitusta tehdä! Tai jos lemmikkikoirasi löytyisi pieksettynä verilammikosta, kuinka moni ajattelisi, että enpä viitsi tehdä mitään ilmoitusta, ettei vaikuta kostolta....HALOO! Mikä ihmisiä vaivaa, miksi ihminen, tyttö, nainen olisi vähäpätöisempi kuin materia tai koira. Sairas, sairas maailma.


    • dfagdfgdsfgdf

      Tuskinpa on törkeä pahoinpitely jos olet parantunut 100%.... Olisit mennyt isälles kertomaan senkin pentu kun kerran olit alaikäinen.... vai oletko isätön äpärä? (anteeksi jos olet orpo..)

      En usko että poliisilla on aikaa tuollaiseen asiaan... tai ainakaan syyttäjillä... varsinkin kun tuskin mitään tunnustusta tulee, eikä sulla tietenkään ole edes mitään lääkärintodistustakaan...

      Sitäpaitsi, miksi nyt vasta haluat syytteen? kostonhimoinen ihminen olet? kasva aikuiseksi ja valitse paremmin seurasi, siinä sulle ohje jonka sun OMA ISÄS olis sulle pitänyt kertoa.

    • tee rikosilmoitus

      AP: sinä teet rikosilmoituksen, vaikka netin kautta. Sinä et nosta syytettä, vaan syyttäjä on se taho joka päättää nostaako syytteen vai ei. Tee vaan ehdottomasti rikosilmoitus, se jää aikakin poliisin tietoihin, vaikka ei etenisikään mihinkään. TÄmä juttu voidaan nähdä ja ottaa esiin kun etsitään tietoja tulevaisuudessa vaikka jostain perhesurmaajasta tai toisessa jutussa tätä psykopaattihakkaajaa vastaan. Jäljet jää!
      P.s täällä on moni väkivaltarikollinen kirjoittanut sinulle ettet tekisi mitään, älä kuuntele niiden kirjoituksia, he toivoovat ettei heidän rikoksista tehtäisi ilmoituksia poliisille. TEE RIKOSILMOITUS! Poliisi päättää mitä tekee sille.

      • todistajan uhkailu

        huom! Suomen laki: joka uhkailulla yrittää ESTÄÄ rikoksen uhria tekemästä rikosilmoitusta tai muuten saamasta oikeutta, syyllistyy rikokseen. En muista tarkkaa nimeä tälle teolle, mutta samaa kastia kuin todistajan uhkailu oikeudessa, jne. Vankeutta aina. Katsotaan vakavaksi rikokseksi.


    • jännämieshet

      Tämä siitä seuraa kun naiset seurustelee jännämiesten kanssa.

    • Rahaa tulossa

      Totta kai nainen voi nostaa syytteen miestä vastaan pahoinpitelystä tai raiskauksesta monta vuotta tapahtuman jälkeen. Aloittajan kannattaa syyttää myös raiskauksesta, sekin menee siinä samalla läpi ja saa paremmat korvaukset. Mitään näyttöä ei tarvita, naisen sana riittää.

    • oikeat käsitteet

      Yksittäinen ihminen ei nosta mitän syytettä. Sen tekee syyttäjä poliisin tutkimusten perusteella. Siis:
      -tavis tekee rikosilmoituksen
      -poliisi tutkii, jos katsoo sen aiheelliseksi
      -poliisi voi tutkimustensa jälkeen joko viedä tai jättää viemättä asian syyteharkintaan syytäjälle
      -syyttäjä päätää, nostaako syytteen vai ei

    • kaksi vuottako

      Unohda koko juttu.

    • Hoel Jallikainen

      Turhaa, aivan turhaa.

    • ei vatvoja

      sitä tikulla silmää joka vanhoja vatvoo , jos et sillon tehty ilmoitusta niin miksi nyt oiksko kosto mielessä sullakin.olen saanu pinene koivuniemen herraa, mut varmaan aiheesta ,en kaivele vanhoja
      on elämässä muutakin vatvottavaa,mää ja sovi jos lähekkäin asutte jos ette anna olla

    • Apuat
    • Väärä termi...

      Oikea toimenpide on tutkintapyyntö poliisille, ei siis syyte tai haastaminen käräjille.
      Poliisi tutkii asian ja päättää syytteen nostamisesta syyttäjän kanssa.

      Jos teet vaikkapa rikosilmoituksen oma-aloitteellisesti, voit joutua syytetyksi väärästä ilmiannosta.
      Siis, tutkintapyyntö.

      • Termi väärä...

        Eipä termit ole ihan hallussa sinullakaan. Yleinen harhaluulo on, että tutkintapyynnön voi tehdä ilman pelkoa perättömästä ilmiannosta, mutta rikosilmoitusta ei.

        Ei tutkintapyyntö poliisin kannalta eroa mitenkään rikosilmoituksesta. Ne ovat oikeastaan yksi ja sama asia. Ei kansalainen voi tehdä erikseen tutkintapyyntöä tai rikosilmoitusta. Voi ainoastaan ilmoittaa rikoksesta (vaikka ilmoittaessaan ei olisi varma onko mitään rikosta tapahtunut), ja poliisi päättää kirjataanko asia rikosilmoituksena (r-ilmoitus) vai sekailmoituksena (s-ilmoitus).


    • heh heh

      Mitäs typerä akka olit väkivaltaisen miehen kanssa, ja otit varmasti nautinnolla turpaasi joka päivä. Kyllä teitä idiootteja riittää.

    • Nyt alueella jossa

      totuus kaikki kaikessa. Älyttömän ikäviä asioita, ja totuus tärkeää ihan kaikessa. Ihmisinä meitä on Jumala opettanut olemaan heittämättä ensimäistä kiveä, ymmärtäkää tämä totuudessa, ei ihmisen puoluemielessä.

    • Todellisuudessa voin

      vain huokailla, en tiedä ihmisenä totuutta.

    • Näissä asiossa on

      iällä merkitystä mutta vain totuus on loppupelissä tärkeää myös. Asiat voivat olla aivan käsittämättömiä ihmisen kannalta todellisuudessa, sillä näin se vain on nykymaailmassa, näin uskon.

    • Täysin voi olla

      trollista nyt kysymys!

    • Miten voi olla

      :) aloituksen aloittajalta tämän viestin lopussa tämä ":)". Uskon että trollista on kyse.

    • Tosiasia on tämä

      maailma on pahan vallassa!

    • Bullshittiä vain

      on tämän maailman henki.

    • Tämä aloitus

      todistaa vain ihmisen täydellisen pahuuden!

    • kaana

      En usko, että enää voit. Sitä paitsi syytettä et voi nostaa, siitä päättää syytteenharkinnan jälkeen syyttäjä. Tutkintapyynnön voisit esittää, mutta jos ei ole todistajia, aika vaikea paikka...Mutta asia menee ensin poliisille, joka päättää, tekevätkö syyteharkinnan ja sitä rataa..Jos sitten päätyvät, että syyte nostetaan, se menee käräjille jne. Aina kannattaa tehdä heti nuo ratkaisut, eikä jäädä odottamaan.

      • ei todistajia aina

        kuvat puhuu puolestaan ja pitää kertoa että ohikulkija näki. ei aina tarvita todistajia.


    • RujoReijo

      Sain selkään isältä 1966, vaikken ollut syyllinen. Henkarilla mätki perseelle.
      Voinko nostaa syytteen vaikka ukko on kuollut ? Saanko valtiolta korvauksia?

    • mars polliisille

      ota kuvat mukaan ja mene poliisiasemalle tekemään ilmoitus pahoinpitelystä. poliisi kirjaa asiat ja tekee esitutkinnan. jos olet vähävarainen käy ensin oikeusaputoimistossa, saat ilmaisen oikeusavustajan ja neuvoja. sinä olet se jolla on oikeus päättää viedäänkö poliisille vai ei, oikeusavustajat joskus laiskuuttaan vähättelee. tällä palstalla on paljon väärää ja tahallaan ilkeääkin neuvojaa. poliisin tehtyä esitutkinan asia saattaa mennä syyttäjälle joka ehkä nostaa syytteen. poliisilla pitää vaatia 1) rangaistusta tehdystä teosta ja korvauksia useita satasia, heitä joku isohko summa kyllä se matkalla korjaantuu samantasoiseksi kun tästä teosta yleensä on, jos tarpeen. jos syyttäjä lähtee syyttämään ajaa hän pyynnöstäsi korvausvaadettasi siinä ohessa.

    • 13+11

      Tämä kirjoitus on hyvä esimerkki ja muistutus kaikille naisille.
      Kannattaa käydä terveysasemalla, ottaa todistajien nimet ylös varmuuden varaksi, jos ja kun haluaa saada sekä oikeutta että kyseinen toiminta loppumaan myös teoista vastuuseen.

      Eikä kyse ole kostosta vaan oikeudesta! Myös elämisen oikeutuksesta.

      En yhtään ihmettele pelkoa ja hyytymistä uhkailujen takia tänä tuhopolttojen, katoamisten ja surmien aikakautena Suomessa.

    • turpiinsa saanut

      Voit kai tehdä, mutta ei kannata tehdä rikosilmoitusta, koska sulla ei ole lääkärintodistusta eikä todistajaa. Jos sen hakkaamisen joku näki, tiedätkö kuka ja muistaako hän koko tapausta, kun siitä on noin kauan.
      Joudut kuitenkin oikeuteen ja asianajajat on todella kalliita ja jos menet ilman, joudut maksamaan ex-poikaystävällesi, koska hän kuitenkin pystyy todistamaan että se ei ollut ainakaan hän, vaan sinä, joka hakkasi...
      Näin toimii Suomen oikeuslaitos.
      Kannattaa keksiä jotain muuta v..maista ex-kaverille ja tehokkaampaa.
      Ja seuraavaksi kerraksi otat opiksi, menet heti lääkäriin ja otat todistajan nimen talteen ja teet HETI sen rikosilmoituksen.
      Jos olet oikein fiksu, lähdet kokonaan suhteesta jo ennen lyöntiä.

    • pahoinpidelty

      minua on lyöty ja tönäisty täysiä päin pöytään ja sen takia mulla on polvessa ilkeä mustelma ja otettu suusta kiinni ja kielletty puhumasta ja uhattu tappaa ja nyt olen itku kurkussa, kun kirjoitan tätä

    • jederr

      Minua on myös pahoinpidelty, seksuaalisesti häiritty ja raiskattu, en ole tehnyt rikosilmoitusta, koska minulla ei ole todisteita tapahtuneesta. Tiedän kyllä tekijän, mutta ei ole todisteita..
      Tekijä häiriköi minua vieläkin, käskee olemaan hiljaa hänestä vaikken edes ole hänestä kertomassa..

      • jederr

        Olen siis päättänyt unohtaa ja jatkaa elämää..:)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe