Haluan suojella eläimiä

Lisää tietoa!

Olen niin suuttunut eläinten kaltoinkohteluun! En voi auttaa koko maailman eläimiä, vaikka haaveena se olisi. Ainakin joskus saada kuljetettua Portugalista ja Venäjältä ja muistakin maista eläimiä Suomeen ja antaa heille hyvää hoitoa, antaa sitten hyvään kotiin. Siihen unelmaan on pitkä matka, mutta voin yrittää auttaa aluksi Suomessa.

En voi ymmärtää kerta kaikkiaan ihmistä, joka voi satuttaa eläintä. Sellaisille pitäisi asettaa kovempi rangaistus kuin parin sadan sakot. Eläintenpitokielto olisi hyvä asettaa helpommin.
Minua satuttaa myös se, kun olen katsonut muutamia videoita jotka ovat salakuvattuja eläinrääkkääjän kotona. Siellä eläinsuojelija ei tee eläimille yhtään mitään ja saa minut luulemaan että asiat eivät hoidu nopeasti, vaan siinä kestää saada tapahtumaan (sakot/eläintenpitokiellot ja eläinten hoidon aloittaminen). Eläimen pitäisi saada hoitoa heti kun heitteillejättö tulee julki!
Minun tekisi mieli viedä eläimet heti pois. Kuka sen kieltäisi? Ei minua voi syyttää toisen omaisuuden viemisestä, jos se on hyväksi. Onko todella pahempi asia se että "varastan" eläimen, kuin se että se kärsii omassa ulosteessaan pienessä karsinassa?

En tiedä eläinten suojelusta kovinkaan paljoa ja siksi ajattelin kysellä täällä Suomi24:ssa.

Haluaisin osallistua eläintensuojeluun. Haluaisin, että minulle voisi soittaa mahdollisista eläinten kaltoinkohtelusta ja voisin käydä paikanpäällä katsomassa tilanteen/jututella eläinten "hoitajaa".

-Ketkä kirjoittavat sakot eläinrääkkääjälle? (saanko itse päättää sakon suuruuden? jos ei, niin miten voisin päästä sellaiseksi henkilöksi?)

-Mikä täyttää eläinten kaltoinkohtelun kriteerit? (mielestäni rääkkääjät pääsevät liian helpolla, eikä aina liikakaan ole tarpeeksi. Pienikin rääkkäys on suuri, saanko itse päättää mikä on liikaa?)

-Jos en kuulu varsinaisesti jonkin "ryhmään" voinko toimia eläinten suojelijana ja käydä "mesomassa" rääkkääjän kotona, ilman että minua syytetään mistään?

37

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta kun

      Ei kenenkään kotiin voi mennä salakuvaamaan eläinten hoitoa. Tarvetta kyllä olisi, kun koiria ja kissoja kaltoinkohdellaan. Toivottavasti viranomaiset tekevät yllätystarkastuksia.

      Ulkomailta ei saa tuoda Suomeen eläimiä, ettei tarttuvia tauteja tulisi Suomeen.

      • Bror-Erik

        Kyllä kettuturkis-ja muu sikalatoiminta kuvataan aina kun mahdollista.Tarvetta on,ja sitä tyydytetään.Kissat ja koirat tuskin kusevatkaan noin kaltoinkohdeltujen eläinten pitäjiin päin.Olen eläin ja vaistoan tympeän vihasi,kuinka läheisesi kestävät murhaajaa?


      • Seurailija...
        Bror-Erik kirjoitti:

        Kyllä kettuturkis-ja muu sikalatoiminta kuvataan aina kun mahdollista.Tarvetta on,ja sitä tyydytetään.Kissat ja koirat tuskin kusevatkaan noin kaltoinkohdeltujen eläinten pitäjiin päin.Olen eläin ja vaistoan tympeän vihasi,kuinka läheisesi kestävät murhaajaa?

        Ihmisten tuotantotiloihin luvatta meno on laitonta ja siksipä salakuvaajat ovatkin saaneet tuomioita. Valitettavasti nälkiintyneitä kissoja ja koiria löytyy jopa viikottain. Koiranpentuja kohdellaan kaltoin samoinkuin kissanpentuja heitetään elävänä roskikseen. Noita tapauksia kyllä riittää. Yllätystarkastuksia koteihin - ehdottomasti.


      • ilkka kukkanen

        Eläinlääkärit pelkäävät kylissä asukkaita.


      • asdfasdf
        Bror-Erik kirjoitti:

        Kyllä kettuturkis-ja muu sikalatoiminta kuvataan aina kun mahdollista.Tarvetta on,ja sitä tyydytetään.Kissat ja koirat tuskin kusevatkaan noin kaltoinkohdeltujen eläinten pitäjiin päin.Olen eläin ja vaistoan tympeän vihasi,kuinka läheisesi kestävät murhaajaa?

        raflaavat kuvat eivät ole eläinsuojelua vaan ainoastaan oman ideologian pönkittämiseksi hankittua aineistoa kyseenalaisin ja rikollisin keinoin.
        siellä voi irrota häntä jos toinenkin ja puhejta silä lähteä korva kuten jo aiemmin käyttivät tekoverta niin mihinkäs kissa karvoistaan pääsee.


      • asdfasdf
        ilkka kukkanen kirjoitti:

        Eläinlääkärit pelkäävät kylissä asukkaita.

        vihernarsistit ovat vain kaupungeissa vieraantuneet liikaa luonnosta.


    • Lisää tietoa!

      Selvä. Ymmärsin tuon asian.

      Selvyyksiä haluaisin siihen, että kuka saa kirjoittaa sakon eläinrääkkääjälle?
      Jos aloitan vapaaehtoistyönä, niin enkö saa lupaa käydä tarkistamassa ihmisten kotona? Mistä sellaisen luvan voi hankkia?

      • Niin -

        Ihmisten kotona voi käydä tarkistamassa eläinten oloja eläinlääkäri tai poliisi, jos tarkistamiseen on aihetta. Nyt vain pitäisi saada laki, että voitaisiin milloin vain tehdä yllätystarkastuksia.


      • asdfasdf
        Niin - kirjoitti:

        Ihmisten kotona voi käydä tarkistamassa eläinten oloja eläinlääkäri tai poliisi, jos tarkistamiseen on aihetta. Nyt vain pitäisi saada laki, että voitaisiin milloin vain tehdä yllätystarkastuksia.

        pitäisi saada laki joka antaa oikeuden suojella omia eläimiä vihernarsisteilta.


    • hahahahahaaaa

      Tuo on taas jonkun trolli, huono sellainen. Ei eläinsuojelijat tuolla tavalla ajattele.

    • wpeirfjg34iut039u

      Mikä saa sinut luulemaan, että ulkomailta salakuljetetuille eläimille "annettaisiin Suomessa hyvää hoitoa" ihan tuosta vain? Kuka sen hoidon maksaisi? Kenen rahoja sinä olit ajatellut käyttää? Kuinka paljon omaa rahaasi olet valmis käyttämään niiden vieraiden ulkomaisten eläinten hoitoihin? Oletko sinä kovasti rikas ihminen?

      Suomessa rikolliset tuomitaan lain mukaan, eikä yksittäisten ihmisten tunteiluilla ja/tai mielipiteillä ole vaikutusta tuomioiden suuruuteen. Onneksi. Eläinsuojelurikkomuksesta rangaistus on sakkoa, eläinsuojelurikoksesta voi törkeissä tapauksissa saada myös vankeutta.

      • Lisää tietoa!

        Ihan omia varjoa olisin valmis käyttämään. Haluan auttaa eläimiä ja olen valmis mihin vain. Ei raha saa olla ongelma.


      • weifjopwriefjopw
        Lisää tietoa! kirjoitti:

        Ihan omia varjoa olisin valmis käyttämään. Haluan auttaa eläimiä ja olen valmis mihin vain. Ei raha saa olla ongelma.

        Paljonko? Oletko varma, että sinun rahasi riittäisivät?

        Jo yhden eläimen hoitokuluja kertyy helposti satoja euroja.

        ...


      • asdfasdf
        Lisää tietoa! kirjoitti:

        Ihan omia varjoa olisin valmis käyttämään. Haluan auttaa eläimiä ja olen valmis mihin vain. Ei raha saa olla ongelma.

        ei siitä numeroa tarvitse tehdä.


      • Lehdestä luettua
        Lisää tietoa! kirjoitti:

        Ihan omia varjoa olisin valmis käyttämään. Haluan auttaa eläimiä ja olen valmis mihin vain. Ei raha saa olla ongelma.

        Turussa on paljon nälkiintyneitä koiria ja kissoja. Sinne voisit mennä tutkimaan tilannetta.


      • haepois
        Lisää tietoa! kirjoitti:

        Ihan omia varjoa olisin valmis käyttämään. Haluan auttaa eläimiä ja olen valmis mihin vain. Ei raha saa olla ongelma.

        Tuolahan nuita on Kanadasta tuotuja majavia Suomen salot täynnä. Riesaksi asti. Tuhoavat Suomen luonnonvaraisten eläinten elinympäristöjä. Käy hakemassa pois, kaikin mokomin.


    • Lisää tietoa!

      Kuka puhui eläinten salakuljettamisesta? Luulin, että siihen saa jonkun luvan, kunhan eläin on rokotettu.

      "Tuo on taas jonkun trolli, huono sellainen. Ei eläinsuojelijat tuolla tavalla ajattele."
      Oliko tuo minulle tarkoitettu vai jollekin muulle? Miten eläinsuojelija sitten ajattelee?

      Minua pistää niin syvästi vihaksi eläinten huono kohtelu. En tajua miten erotellaan oikea eläinsuojelija ja "vapaaehtoinen" jolla ei ole velvollisuuksia. Saa kai sitä kylässä käydä ja tarkistaa eläimet. Käydäänhän me muutenkin kylässä. Onko se paha asia? Pahempi asia kai se eläinten heitteillejättö on. Miksi rääkkääjiä suojellaan? Se rohkea joka uskaltaa mennä sakon uhalla tarkistamaan eläinten tila, voi osoittautua hyödyksi. Sakot saa myös rääkkääjä. Olisin itse vaikka valmis siihen. Miten joku voikaan rääkätä Viattomia eläimiä? Julmaa! Sitten vielä rangaistaan siitä että joku haluaa hyvää.

      • weifjowiej2wi

        Eipä ole kenelläkään asiaa tunkea vieraiden ihmisten koteihin tai muihinkaan tiloihin ilman lupaa.

        Semmoisessa syyllistyy helposti kotirauhan rikkomiseen ja saa itse sakkoja.


      • dfdf
        weifjowiej2wi kirjoitti:

        Eipä ole kenelläkään asiaa tunkea vieraiden ihmisten koteihin tai muihinkaan tiloihin ilman lupaa.

        Semmoisessa syyllistyy helposti kotirauhan rikkomiseen ja saa itse sakkoja.

        Tämä laki on ihan älytön. Minä saan sakot siitä että yritän auttaa eläintä, samalla kun joku rääkkää sitä. Lakiin pitäisi tehdä muutos, se joka ilmiantaa rääkkäyksen ei joutuisi maksamaan sakkoja koska sehän on ihan mitätön asia rääkkäyksen rinnalla!


      • wiefjow3irefjo3i
        dfdf kirjoitti:

        Tämä laki on ihan älytön. Minä saan sakot siitä että yritän auttaa eläintä, samalla kun joku rääkkää sitä. Lakiin pitäisi tehdä muutos, se joka ilmiantaa rääkkäyksen ei joutuisi maksamaan sakkoja koska sehän on ihan mitätön asia rääkkäyksen rinnalla!

        Ei suinkaan ole älytön laki.

        Tottakai sakkoa pitää tulla sellaiselle henkilölle, joka tunkeutuu luvatta toisen kotiin.

        Vai saako sinun kotiisi tulla kuka tahansa tonkimaan? Ja milloin tahansa? Saako?


      • dfdf
        wiefjow3irefjo3i kirjoitti:

        Ei suinkaan ole älytön laki.

        Tottakai sakkoa pitää tulla sellaiselle henkilölle, joka tunkeutuu luvatta toisen kotiin.

        Vai saako sinun kotiisi tulla kuka tahansa tonkimaan? Ja milloin tahansa? Saako?

        En tarkoittanut sitä, vaan sitä että jos löytyy eläinrääkkäystä sieltä. En tunkeudu toisen kotiin, vain käyn tarkastamassa eläimiä. En minä sitä itse pahaksi pistä jos joku minun kotiin tulee katsomaan lemmikkieni olot.


      • regpw3reogjpow3egji
        dfdf kirjoitti:

        En tarkoittanut sitä, vaan sitä että jos löytyy eläinrääkkäystä sieltä. En tunkeudu toisen kotiin, vain käyn tarkastamassa eläimiä. En minä sitä itse pahaksi pistä jos joku minun kotiin tulee katsomaan lemmikkieni olot.

        Toisen ihmisen kotiin ei ole luvattomilla vierailla asiaa, vaikka olisi mikä.

        Ainoastaan poliisi voi tietyissä erikoistilanteissa tehdä poikkeuksia, mutta ei muut.

        Semmoinen on laki.

        Ja hyvä niin. Paitsi jos höpöhöpö-eläinaktivistin kotiin voisi kaikki tehdä yllätystarkastuksia, niin se olisi hyvä laki se.


      • Härkä
        dfdf kirjoitti:

        Tämä laki on ihan älytön. Minä saan sakot siitä että yritän auttaa eläintä, samalla kun joku rääkkää sitä. Lakiin pitäisi tehdä muutos, se joka ilmiantaa rääkkäyksen ei joutuisi maksamaan sakkoja koska sehän on ihan mitätön asia rääkkäyksen rinnalla!

        Kun sinulla on aikaa, rahaa, halua ja suojeluintoa: älä ota omaa eläintä, vaan ota lähimpään eläintensuojeluyhdistykseen/- viranomaiseen yhteyttä ja kerro resurssisi. Kyllä he tietävät ohjata sinut avuntarpeen luo. Ja jos kyläpaikassasi on eläinlääkärin tarvetta, ota eläinlääkäriin yhteyttä, kerro asiasi ja jää odottamaan. Hän viranoma
        Isena tietää mitä tehdä.


    • Lisää tietoa!

      Eipä minun tarvitse kuvata niitä eläimiä. Antaisin heille vain hoitoa ja katsoisin kuinka pahasti heitä on kohdeltu. Jos on, niin voisin kirjoittaa sakkoja. Ei sen pitäisi olla laitonta?

      • ejfp3woefp39o

        Saathan sinä toki kirjoittaa sakkoja, jos mielesi niin kovasti tekee, ihan niinkuin kuka muu kansalainen tahansa.

        Kirjoita toki, jos mielesi siitä hyväksi tulee, mutta älä sitten suutu, jos ihmiset eivät sakkojasi hyväksy tai suostu maksamaan.


      • dfsdf
        ejfp3woefp39o kirjoitti:

        Saathan sinä toki kirjoittaa sakkoja, jos mielesi niin kovasti tekee, ihan niinkuin kuka muu kansalainen tahansa.

        Kirjoita toki, jos mielesi siitä hyväksi tulee, mutta älä sitten suutu, jos ihmiset eivät sakkojasi hyväksy tai suostu maksamaan.

        Tätä juuri tarkoitin, kun kysyinkin sitä alussa että kuka niitä sakkoja virallisesti kirjoittaa, sakot jotka on maksettava. Sainkin jo siihen vastauksen.


      • wirejgfwirejfowe3
        dfsdf kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin, kun kysyinkin sitä alussa että kuka niitä sakkoja virallisesti kirjoittaa, sakot jotka on maksettava. Sainkin jo siihen vastauksen.

        Mutta siitä huolimatta sinun vain tekee mielesi kirjoitella sakkoja.

        Ole hyvä vain ja kirjoita.

        Saapahan ihmiset siitä hyvät naurut.


      • Härkä

        Lue itsesi eläinlääkäriksi, niin olet viranomainen ja voit määrätä
        eläimempitokiellon. Ja paljon muuta.


    • Jagdpanther

      Voi ristus... Kasvappa pois sieltä ala-asteelta ennen ku rupeat murehtimaan muiden ku omien elukoittes perään.

    • jojo1

      Suomen eläinsuojeluyhdistykseltä voisit kysellä eläinsuojeluvalvojaksi ryhtymisestä. He tekevät kuvailemiasi työtehtäviä. www.sey.fi

    • Ymmärtäkää lapsia

      "mesomassa" rääkkääjän kotona. Voi näitä lapsiparkoja, kuka heitä opastaisi? Oikeisiin töihin maatiloille purkamaan turhautumistaan, kivien keruuseen pellolta ja väliajat silittelemään eläimiä ;)

      On ihanaa olla nuori ja naiivi.

    • ilkka kukkanen

      Osa meistä eläimistä syö vain kasviksia, osa lihaa tai kalaa tai planktonia.

      Ihminen on mielenkiintoinen eläin muiden eläinten joukossa.

    • Lisää tietoa!

      "Ihminen on mielenkiintoinen eläin muiden eläinten joukossa."

      Aivan. Miksi sitten eläintä saa rääkätä mutta ihmistä ei? Minun mielestä sekä ihminen, että eläin pitäisi asettaa samalle viivalle. Sama kohtelu kaikille.

      • Jagdpanther

        Taas on kateltu disneyn piirettyjä vähän liikaa... Samaa kohtelua ei voi antaa, sellasen ajatteluki on helvetin typerää. Kaltoinkohtelua se ei oikeuta mutta samalle viivalle ei voi aatellakkaan.


      • Kummaltakin ....

        Ihmiset rääkkäävät toisiaan niin työpaikoilla kuin kouluissakin. Se ei ole sallittavaa eikä eläinten rääkkääminenkään ole sallittua. Tapauksen huomattua heti ilmoitus viranomaisille.


    • Lisää tietoa!

      Kyllä siitä isomman rangaistuksen saa jos ihmistä rääkkäät tai vaikka tapat jonkun. Eläimeltä jos viet hengen niin ei sitä katsota samalla tavalla. Kokee eläinkin kipua, eikä minusta ole oikein että sitä kipu aiheutetaan eläimellekään...

      • asdfasdf

        menee kyllä palstan eiheen ulkopuolelle mutta kyllä riippuu paljon siitä ihmisestä saako mitään kuten nämä hesan jengiläiset,eivät kuuna päivänä maksa mitään tekosistaan,eivät saa edes tuomioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe