TSI GOLFIT?

vanhavolsumies

Mikä noissa TSI-GOLFeissa nyt niin huonoa on, kun niistä purnataan keskustelupalstoilla. Itellä hakusessa joku 10-12 tuhannen euron farmari ja olen golf ihmisenä tsi farkkua miettinyt jollain 1,4 bensa koneella, mutta niitä tunnutaan haukkuvan niin reippaasti, että on alkanut mietityttään.

Onko ne niin huonoja?

29

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähdekritiikki

      Jos nyt aivan ensimmäiseksi tarkastelet mistä olet niitä haukkuja lukenut. NNimettömänä nettipalstalla pääsääntöisesti, kaikissa oikeissa medioissa moottori on kehuttu ja palkintojakin niittänyt.
      Kumpaanko luotat?

      Ps. Itse olen ajellut TSI:llä vuodesta -07 ilman ongelmia.

    • apinaorkesteritaas

      Älä luota keskustelupalstojen luomaan mielikuvaan. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen että täällä postaavilla on aivan muut tavoitteet kuin jakaa tietouttaan autoista. Varsinkin Suomi24 on villilänsi jossa anonyymit puoliammattilaiset sekopäät hämmentävät soppaa.
      Itseasiassa luulen että avaus on jonkun näistä sekopään käsialaa. Ei kukaan oikea ihminen kysyisi tällä palstalla mitään.
      Oikeasti, Korkeasaaren apinoilta saisi paremman vastauksen mihin tahansa kysymykseen kuin Suomi24-palstalta.

      • Roponen

        Siellä korkeasaaressa ei vaan ole enää niitä apinoita, myytiinkö saksaan vai hollantiin? Niin.


    • 2lt vm2005

      Kylmiä/hitaasti lämpeneviä-KUULEMMA.

    • pelkkää provoilua...

      Huhuja vaan.........

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCAQFjAA&url=http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat&ei=3gYxVIHJOsf_ygORq4LYDg&usg=AFQjCNFSclcNKwOwXkCvfo7bvGpDSJra0Q&sig2=QB9WszDCZzZVYmJGbskcqg&bvm=bv.76802529,d.bGQ

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0CF0QFjAI&url=http://www.talouselama.fi/uutiset/tm volkswagen uusii ongelmamoottorien rakenteen onko luvassa uusia ongelmia/a2151058&ei=3gYxVIHJOsf_ygORq4LYDg&usg=AFQjCNFuGjxkUrK6lyQDRuSS_9DcLMSQuQ&sig2=0y3QcW7COfa0FIICgNkaSg&bvm=bv.76802529,d.bGQ

    • Jotain rotia

      Toivottavasti kukaan ei maksa palkkaa noiden lainattujen artikkeleiden kirjoittajille. Aivan uskomattoman luokanta kirjoittamista. Jos otsikon loppuun joutuu heittämään kysymysmerkin niin tietää että näppäimistötä on lähtenyt pelkkää paskaa.

    • Insinöörisetä

      Maailmassa on kirjoitettu paskaa aina ja varsinkin netissä. Jos haluat saada oikeaa faktaa niin etsi nettiautosta tsm. lähteestä 5-10 TSI-autoa jolla on ajettu 150.000-300.00 km ja kysy myyjältä autojen huoltohistoria ja vaihdetut pääkomponentit. Siitä selviää pysyykö TSI-moottori oikeasti kasassa vai ei.

      Ei tiedonhankinta oikeasti ole vaikeata jos haluaa muutakin kuin seurata paskanjauhantaa.

      • osssss

        Nykymaailma.Ei tarvi kun klikata

        google ja kirjoita TSI viat..

        Usko sitten ominpäin ihan mihin haluat..


      • Insinöörisetä
        osssss kirjoitti:

        Nykymaailma.Ei tarvi kun klikata

        google ja kirjoita TSI viat..

        Usko sitten ominpäin ihan mihin haluat..

        Just joo.

        Haulla "Alien abduction" löytyy 350.000 artikkelia, "flying witches" löytää yli 6 miljoonaa.
        Osssssssi, Sun todellisuus on ehkä netissä, elämä on kuitenkin muualla.


    • vanhavolsumies

      On se nyt saatana kun ei saa asiasta ees kysyä.

    • Insinöörisetä

      Ei millään pahalla mutta on aivan sama kysellä jotain järkevää autoista täällä kuin mennä keskustelemaan ydinfysiikasta klo 02:00 lauantaina asematunnelin hörhöjen kanssa.
      Väärä paikka, valitettavasti.

    • nuorivolsumies

      Todella hyvä kone kyseessä. Vääntöä ja tehoa laajalla alueella ja bensapihi. Kun tuollaista kokeilee niin ei halua enää vapaastihengittävällä ajaa.

      Parisataatuhatta olen ajellut ilman mitään ongelmia.

    • Hiukan kokemusta

      Ei mitään vikaa sinänsä, jos ei tuota kovaa ääntä ota huomioon.

      Tuo kestävyys on sitten eri asia. Oma TSI-golfini seisoo tällä hetkellä korjaamolla. Hintaravio oli 400 euroa. Ajokilometreja on noin 40 tuhatta. Tämä on minun ensimmäinen VW. Aiemmille autoille ovat riittäneet pelkät määräaikaishuollot.

      Onhan tuossa moottorissa tehoa ja vääntöä. Itse arvostaisin kyllä luotettavuutta enemmän. Ei ole kiva, kun varoitusvalo alkaa palamaan myöhään sunnuntai-iltana ja olisi vielä pitkälti kotimatkaa jäljellä.

      • Onni onnettomuudessa

        Ikävä juttu jos tuollaista sattuu. Hyvä että oli apu lähellä ja korjaamo auki sunnuntai-iltana/yönä. Sait auton pajalle ja hinta-arvion jo ennen työviikon alkamista.


    • Hiukan kokemusta

      Väärin arvattu. Kyllä auto piti ajaa kotiin ja viedä korjaamolle vasta seuraavana päivänä. Taivat korjaamot olla käytettävissä vain ma-pe 7.30-18.

    • Onni onnettomuudessa

      Katselin vaan tuota sun viestiäsi kun sanoit että valo alkoi palamaan sunnuntai-iltana ja että auto on nyt (maanantai-aamu klo 04:48) pajalla.

      Jos valo syttyi jo viikko tai pari sitten sunnuntaina ja veit auton seuraavana päivänä pajalle, niin aika kauan on autoa 400 euron korjaukseen pajalla pidetty.

      Mikä tarkkaanottaen se varoitusvalo oli ja mitä autosta joudutaan korjaamaan?
      Et ole paljoa autolla ajellut jos 40.000 on mittarissa ja takuu jo ummessa.

      • Hiukan kokemusta

        Ei tuo nyt aivan noin mene. En viitsi aivan lokikirjaa kirjoittaa.

        Valo oli, jos kiinnostaa, jäähdytysnestejärjestelmän varoitusvalo. Jatkoin ajoa, koska nesteen lämpötila pysyi noin 90 asteessa.

        Korjaamolla todettiin, että pumppu on rikki ja hinta-arvio oli 400 ekeä. Puhelimeeni tuli tänään tekstiviesti, että auto on nyt valmis ja hinta alle 300 ekeä. Ehkä hintaa on hiukan alennettu ja ilmeisesti tunnustavat, että pumpun olisi pitänyt kestää kauemmin.

        On aivan totta etten aja paljoa, koska olen helsinkiläinen eläkeläinen. On ollut tosiaan "onni onnettomuudessa", että olen selvinnyt jo viikon ilman autoa.


    • Onni onnettomuudessa

      Ok, ei kovin ripeää toimintaa. Työssäkäyvänä tarvitsen autoa joka päivä ja olisin yrittänyt sopia tuon niin että pajalla on kaikki valmiina kun tuon auton ja homma olisi hoidettu saman päivän aikaan. Viikko noin pieneen hommaan on huonoa toimintaa ellei asiakas erikseen sano ettei ole kiirettä.

      Mut hyvä jos selvisit noin vähällä rahalla. Vesipumppu ei kuulu kulutusosiin ja sen pitäisi kestää huomattavasti pidempään kuin 40.000.
      Ei tietääkseni kovin yleinen vika, mulla ollut kuusi volkkaria (kaksi TSI) eikä niistä ole mennyt yhtään vesipumppua.
      Ekan volkkarin suhteen se olisikin ollut ihme, sillä se oli kupla.

    • ainakin nyt tiedät

      Kunhan otat asian huomioon että kohdallesi voi osua moinen yksilö. En kiellä enkä kehoita, kunhan vaan otat huomioon budjetissasi.

    • Lujaa laatua
    • Ruahaha

      HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • pakkasukko2

      Tsi koneisissa autoissa kannattaa varata lämmintä vaatetta päälle jos meinaa talvella ajaa, on ehkä kylmin auto mitä on tehty (kuplavolkkarin jälkeen). Ja puolustelijoille tiedoksi, tämä ei johdu mistään pienestä hukkalämmön määrästä. Esim.vähemmän bensaa (energiaa=lämpöä) kuluttavat mersun mallit ovat lämpimiä autoja tsi pakastimeen verrattuna.

      • uusi poloilija

      • pakkasukko2
        uusi poloilija kirjoitti:

        TSI-koneet tuottavat vähän hukkalämpöä, joten sitä riittää vähemmän matkustamoon. Pienen 'luontaisen' lämmöntuoton vuoksi niihin autoihin on alettu asentaa lämmitysvastuksia (PTC-elementti) jo tehtaalla. Dieseleissähän näin on toimittu jo aiemmin, mutta ensimmäisissä TSI-malleissa tätä ei oltu otettu huomioon.
        http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/HTML/volkswagen_tekniikka_lammitysjailmastointi_lisalammittimet?open

        Juuri tätä tarkoitin, älä puhu mistään hukkalämmöstä jos et asiasta mitään ymmärrä. Esim. 1.8tsi 4x4 skoda kuluttaa maantiellä (oikeasti) 6,8litraa/100km, vanha mersu (230E) kuluttaa 6,3 litraa/100km, molemmat siis bensakoneella 80km/h vauhdissa. Omia autoja ja kulutukset mitattu tarkkaan.
        Eli tsi kuluttaa enemmän bensaa, eli energiaa. Energia=lämpöä. Miksi 25 vuotta vanhassa mersussa on kuuma jo 5km jälkeen, kun tsi pakastin on haalea vielä 20min ajon jälkeen vaikka moottori? Vag konserni on siis tehnyt energianhukkauskoneen? Se polttaa enemmän bensaa tuottamalla vähemmän lämpöä kuin muut moottorit, miten? Miksi tsi mottorista ei tule lämpöä ohjaamoon vaikka jäähdytysneste ja moottoriöljy ovat yli 50 asteisia? Aivan, huonosti suunniteltu lämmityskenno.
        Vanha mersu, ja oikeastaan mika vaan muukin auto antaa kylllä kuumaa ilmaa ohjaamoon jos moottori on lämmennyt, tsi pakastimet ei.


      • uusi poloilija
        pakkasukko2 kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitin, älä puhu mistään hukkalämmöstä jos et asiasta mitään ymmärrä. Esim. 1.8tsi 4x4 skoda kuluttaa maantiellä (oikeasti) 6,8litraa/100km, vanha mersu (230E) kuluttaa 6,3 litraa/100km, molemmat siis bensakoneella 80km/h vauhdissa. Omia autoja ja kulutukset mitattu tarkkaan.
        Eli tsi kuluttaa enemmän bensaa, eli energiaa. Energia=lämpöä. Miksi 25 vuotta vanhassa mersussa on kuuma jo 5km jälkeen, kun tsi pakastin on haalea vielä 20min ajon jälkeen vaikka moottori? Vag konserni on siis tehnyt energianhukkauskoneen? Se polttaa enemmän bensaa tuottamalla vähemmän lämpöä kuin muut moottorit, miten? Miksi tsi mottorista ei tule lämpöä ohjaamoon vaikka jäähdytysneste ja moottoriöljy ovat yli 50 asteisia? Aivan, huonosti suunniteltu lämmityskenno.
        Vanha mersu, ja oikeastaan mika vaan muukin auto antaa kylllä kuumaa ilmaa ohjaamoon jos moottori on lämmennyt, tsi pakastimet ei.

        No enhän minä näistä skodista paljoa tiedä, eivätkä ne täällä Golf-palstalla niin kovasti kiinnostakaan. Sen verran kyllä, että 1,8-litraisessa TSI:ssä on aika paljon enemmän voimaa sekä neliveto, ja varmaan ilmastointilaite 100 muuta laitetta lisäämässä kulutusta. Millaiset massat näissä autoissa on, täytyyhän ne ensin kiihdyttää vauhtiin? Onko kyseessä korkeakorinen Yeti vai matalampi Octavia vai häh?

        Onko tuollaisessa museomersussa katalysaattoriakaan, en osaa sanoa. Tuskinpa sinäkään, kun et mistään mitään koskaan ymmärrä!


    • Parempi jättää välii

      Katso VAGarena.fi , sieltä löytyy totuus. Tosin sieltäkään ei 100% tyytyväisyyttä VAG-"laatuun" löydy. Jos joku kirjoittelee negatiiviseen sävyyn, sen täytyy olla rölli.

    • Tiedoksenne tämä

      Tuo kylmyyteen vetoaminen jonkun pienen polttoaineen kulutuksen vuoksi on ihan täyttä p askaa. TSI Golf kuluttaa sekalaisessa ajossa vähintään 6L/100km tuo 6l bensiiniä sisältää energiaa 54kWh, josta 11kWh saadaan käytettyä liike-energiana.Loppu 43kWh menee lämpönä harakoille, eli onko Golf niin hatara, että se kuluttaa lämpönä tunnissa 43kWh energiaa eikä silti ole lämmin.
      Kyllä tuossa ikuisessa Volkkarien kylmyydessä on kysymys ihan jostain muusta kuin moottorin hyötysuhteesta, moottori on vaan rakennettu siten että kaikki hukkalämpö ajetaan pakoputken kautta harakoille. Oliko myös kupla kylmä siksi että sen moottorin hyötysuhde oli niin hyvä, samoin 80-luvulla kaikki bensa volkkarit oli jumalattoman kylmiä, Volkkaria ei kertaklaikkiaan ole suunniteltu koviin pakkasiin, eihän sen muovitkaan kestä pakkasia.

    • 100% tyytyväinen

      Lukekaa A.B-. Suomi, Golf superkestotesti 200000km.

    • hannu hanhi

      " Lukekaa A.B-. Suomi, Golf superkestotesti 200000km." Sulla on käynyt hyvä flaksi. useat muut eivät ole olleet noin onnekkaita.........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe