Silmälasien hankinta,

missä alennukset?

aina yllätys, maksaa maltaita vaikka mainos on ilmainen näöntarkastus ja monitehot alle sata euroa, kun vielä heti päätät, voi kaduttaa niin, ettei ikinä mene siihen liikkeeseen enää.

226

9816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mainokset on harhaanjohtavia. Monitehoja et varppina saa alle viidensadan, aina linssit nostaa hintaa kun tarjous ei koske juuri niitä vahvuuksia mitä sinun lasisi tarvitsevat. Lisäksi kaikenmaailman pinnoitteet ja heijastuksenestot päälle ni johan tulee hintaa. Just tuttavani laittoi uudet lasit ja toisen linssin piti olla ilmainen. Lasien hinnaksi tuli 585 euroa.

      • hujuri

        mä osti instrusta lasit
        maksoi 785€ toiset lasit ilmaseksi.
        JA HINTAPA POMSAHTI 1130€
        EIHÄN NE SILLOIN OLE ILMAISET.
        huijausta koko mainokset


      • ei voi vaatia

        Saa specksaversilta, huom ! hinnat on todellakin peruslinsseille. Itse sain kahdet lasit 29:llä eurolla, kun en mitään erikoisuuksia halunnut.


      • uudet lasit :)

        Minun kakstehot maksoivat yht. 375€ Keravan silmäasemalla.


      • Tarjiouksia
        ei voi vaatia kirjoitti:

        Saa specksaversilta, huom ! hinnat on todellakin peruslinsseille. Itse sain kahdet lasit 29:llä eurolla, kun en mitään erikoisuuksia halunnut.

        Minäkin Specsaverilta kyselin tarjousta, hinnat alkaen 200 euroa.


      • naapuriin

        mene Tallinnaan.Olen ostanut sieltä jo vuosia kaksiteholasit Suomalaisella lääkärintodistulsella joskus pelkästään optikon tarkistuksella.
        Lasit tulevat kotiin postissa aina olen saanut sopivat ja hyvät lasit
        hinta n, 300 euroa.


      • mummeli 62

        Minua sitten onnisti ostin kahdet lasit Monitehot ja lukulasit lasehin kumpiinkin kalvo ettei naarmuuntuisi niin herkästi näöntarkistus silmäpohjakuvaus kunnon kehykset olen tyytyväinen kotelot yhteensä kaikki 350e


      • spekseivörs

        Halusin vaihtaa linssit moniteholaseissani, entiset olivat naarmuttuneet pilalle ja erityispinnoitteetkin kärähtäneet. Jos olisin ottanut samanlaiset kaikilla herkuilla olevat linssit ohennuksineen ja erityispinnoituksin vanhoihin puitteisiin, hinta olisi ollut 480. Mutta jos ostankin uudet kehykset lisäksi, hinta putoaa 460 euroon..Kyllä maailma on hullu ellei vieläkin hullumpi.


      • Tosi tyytyväinen.
        hujuri kirjoitti:

        mä osti instrusta lasit
        maksoi 785€ toiset lasit ilmaseksi.
        JA HINTAPA POMSAHTI 1130€
        EIHÄN NE SILLOIN OLE ILMAISET.
        huijausta koko mainokset

        Tallinna, tallinna ja vielä kerran tallinna.

        Olen käyttänyt moniteholaseja jo kymmenisen vuotta.
        Jo silloin ne maksoivat suomessa 500 - 600 kun otti tietyllä ohuudella, pinnoitteella, heijastuksen estolla jne jne.

        Vuodesta 2006 alkaen olen ostanut lasit Tallinnasta. Kahden vuoden välein. Alkuun maksoin 150 - 200 euroa ja nyt viimeksi reilu vuosi sitten 2012 ostin itsestään tummenevat monitehot kaikilla herkuilla. Tasan 300.
        Tyytyväinen olen ollut joka kerta ja se palvelu, viimeiset päälle. Näöntarkastuksineen.

        v 2010 kesällä kävin suomalaisella Silmäasemalla ilmaisella näöntarkastuksella. Sen teki silmälääkäri. Samaan syssyyn tarjosivat monitehoja erikoistarjouksena 595 s-etukortilla vai oliko plussa tarjous.

        Menin reseptin kanssa Tallinnaan. Kysyin paljonko heillä sama tarjous. Nainen tarkasti näön ja sanoi, että tuo suomalainen resepti heittää aivan jumalattomasti ja heittoa oli 0.50 - 1.0. Tosiaan. Mikähän puoskari lie ollut tuossa suomalaisella Silmäasemalla. Tuputti kyllä laser leikkausta hintaan 3500.

        Niin saman erikoistarjouksen (merkkikehykset yms) ostin Tallinnasta hintaan 240 euroa. Lasit tuli postissa koti suomeen.

        Menkää Tallinnaan. Vana-Viru 11. Ei tee kipeää kukkarolle. Esimerkiksi. Toki kannattaa käydä useammassa liikkeessä ja pyytää tarjous. Vana-Viru on oma kanta paikkani.

        Lasit saa joko siellä lomaillessa, tai käymällä uudelleen Tallinnassa (jolloin "asentavat" lasit nenälle sopiviksi) tai postittavat ilmatteeksi perästä (jossa tapauksessa pitää maksaa koko hinta tilattaessa).


      • lasejalaseja
        hujuri kirjoitti:

        mä osti instrusta lasit
        maksoi 785€ toiset lasit ilmaseksi.
        JA HINTAPA POMSAHTI 1130€
        EIHÄN NE SILLOIN OLE ILMAISET.
        huijausta koko mainokset

        Melkeen samanlaisen mokan meinasin tehdä...kun ne "ilmaisten" lasien linssit hiotaan.,hinta nousee äkkiä 100,--200,- :-(
        Tosi hankalaa vertailla lasien hintoja


      • Viro on in.
        uudet lasit :) kirjoitti:

        Minun kakstehot maksoivat yht. 375€ Keravan silmäasemalla.

        Kaksitehot? 375€? Ei jummalauta on sika kallista!
        Että suosi suomalaista juu :D Se keleen mainos, joskus :D

        Menkää Tallinnaan.


      • Hyvä suositus.
        naapuriin kirjoitti:

        mene Tallinnaan.Olen ostanut sieltä jo vuosia kaksiteholasit Suomalaisella lääkärintodistulsella joskus pelkästään optikon tarkistuksella.
        Lasit tulevat kotiin postissa aina olen saanut sopivat ja hyvät lasit
        hinta n, 300 euroa.

        Lueppa tuolta ylempää jossa kirjoitin Tallinnasta.
        Kyllä 300 rahalla saa jo monitehoja kunnon linsseillä ja sydeemeillä. Kehyksineen.

        Rouvani on ostanut kaksitehoja hinnoilla 130-150 samalla aikaa kun olen hakenut monitehoja.

        Aurinkolaseista omilla vahvuuksilla maksoin 100 euroa. Kanta-asiakkaana.


      • ei huijattavissa.
        Tosi tyytyväinen. kirjoitti:

        Tallinna, tallinna ja vielä kerran tallinna.

        Olen käyttänyt moniteholaseja jo kymmenisen vuotta.
        Jo silloin ne maksoivat suomessa 500 - 600 kun otti tietyllä ohuudella, pinnoitteella, heijastuksen estolla jne jne.

        Vuodesta 2006 alkaen olen ostanut lasit Tallinnasta. Kahden vuoden välein. Alkuun maksoin 150 - 200 euroa ja nyt viimeksi reilu vuosi sitten 2012 ostin itsestään tummenevat monitehot kaikilla herkuilla. Tasan 300.
        Tyytyväinen olen ollut joka kerta ja se palvelu, viimeiset päälle. Näöntarkastuksineen.

        v 2010 kesällä kävin suomalaisella Silmäasemalla ilmaisella näöntarkastuksella. Sen teki silmälääkäri. Samaan syssyyn tarjosivat monitehoja erikoistarjouksena 595 s-etukortilla vai oliko plussa tarjous.

        Menin reseptin kanssa Tallinnaan. Kysyin paljonko heillä sama tarjous. Nainen tarkasti näön ja sanoi, että tuo suomalainen resepti heittää aivan jumalattomasti ja heittoa oli 0.50 - 1.0. Tosiaan. Mikähän puoskari lie ollut tuossa suomalaisella Silmäasemalla. Tuputti kyllä laser leikkausta hintaan 3500.

        Niin saman erikoistarjouksen (merkkikehykset yms) ostin Tallinnasta hintaan 240 euroa. Lasit tuli postissa koti suomeen.

        Menkää Tallinnaan. Vana-Viru 11. Ei tee kipeää kukkarolle. Esimerkiksi. Toki kannattaa käydä useammassa liikkeessä ja pyytää tarjous. Vana-Viru on oma kanta paikkani.

        Lasit saa joko siellä lomaillessa, tai käymällä uudelleen Tallinnassa (jolloin "asentavat" lasit nenälle sopiviksi) tai postittavat ilmatteeksi perästä (jossa tapauksessa pitää maksaa koko hinta tilattaessa).

        Heh!

        "Alkuun maksoin 150 - 200 euroa ja nyt viimeksi reilu vuosi sitten 2012 ostin itsestään tummenevat monitehot kaikilla herkuilla. Tasan 300."

        Kyllä ihmistä voidaan kusettaa! Olet maksanut satasia laseista, joiden todellinen arvo on enintään muutamia kymppejä.

        Ymmärrättekö te silmälasien ostajat, mitä saatte? Kaksi linssiä, vähän rautalankaa tai muovia kehyksissä. Sellaiset ovat silmälasit. Kaikki pinnoitteet, monitehot, yms. on aivan yksinkertaista optisen teollisuuden tuotantoa, jonka valmistus nykykoneilla on lähes ilmaista.

        Optisia pintoja silmälaseissa on kaksi (2) kpl/linssi. Mitään niin alkeellista ei löydy edes halvimman kännykän kameralinssistä. Silmälasien hintaisessa objektiivissa on usein n.30 kpl optisia pintoja, monikerroskalvotettuja, asfäärisiä ja värikorjattuja linssejä, hienomekaniikkaa ja elektronikkaa aivan eri tasolla.

        Näöntarkastus on varsin simppeli toimenpide. Kuitenkin, kun Suomen palkkataso on mitä on, siitä voi joutua muutaman kympin maksamaan ja sitä voi pitää jotenkin kohtuullisena.

        Itse haen lasini löytötavaratoimistosta. Siellä on pari laatikollista, josta valita sopivat. Hinta on kaksi euroa kpl, se on jo kohtuullinen hinta. On monitehoa, on pinnoitetta ja ilman pinnoitetta, sylinterikorjausta ja eri vahvuuksia ties mihin suuntaan. Jos tuntee silmänsä ja ymmärtää mitä hakee, voi hyvinkin löytää sopivat lasit. Itse olen löytänyt useitakin, tälläkin hetkellä sellaisia käytän - ja hyvin näkyy.

        MIkä laseissa sitten maksaa niin helvetisti? Mainoskampanjat, keskustojen liiketilat, optikkojen ja designerien palkathan niissä maksavat. Ennen kaikkea kyse on optikkoketjujen raa'asta rahastuksesta, bisneksestä, jossa on uskomattomat katteet.


      • xxxxnnn
        Tosi tyytyväinen. kirjoitti:

        Tallinna, tallinna ja vielä kerran tallinna.

        Olen käyttänyt moniteholaseja jo kymmenisen vuotta.
        Jo silloin ne maksoivat suomessa 500 - 600 kun otti tietyllä ohuudella, pinnoitteella, heijastuksen estolla jne jne.

        Vuodesta 2006 alkaen olen ostanut lasit Tallinnasta. Kahden vuoden välein. Alkuun maksoin 150 - 200 euroa ja nyt viimeksi reilu vuosi sitten 2012 ostin itsestään tummenevat monitehot kaikilla herkuilla. Tasan 300.
        Tyytyväinen olen ollut joka kerta ja se palvelu, viimeiset päälle. Näöntarkastuksineen.

        v 2010 kesällä kävin suomalaisella Silmäasemalla ilmaisella näöntarkastuksella. Sen teki silmälääkäri. Samaan syssyyn tarjosivat monitehoja erikoistarjouksena 595 s-etukortilla vai oliko plussa tarjous.

        Menin reseptin kanssa Tallinnaan. Kysyin paljonko heillä sama tarjous. Nainen tarkasti näön ja sanoi, että tuo suomalainen resepti heittää aivan jumalattomasti ja heittoa oli 0.50 - 1.0. Tosiaan. Mikähän puoskari lie ollut tuossa suomalaisella Silmäasemalla. Tuputti kyllä laser leikkausta hintaan 3500.

        Niin saman erikoistarjouksen (merkkikehykset yms) ostin Tallinnasta hintaan 240 euroa. Lasit tuli postissa koti suomeen.

        Menkää Tallinnaan. Vana-Viru 11. Ei tee kipeää kukkarolle. Esimerkiksi. Toki kannattaa käydä useammassa liikkeessä ja pyytää tarjous. Vana-Viru on oma kanta paikkani.

        Lasit saa joko siellä lomaillessa, tai käymällä uudelleen Tallinnassa (jolloin "asentavat" lasit nenälle sopiviksi) tai postittavat ilmatteeksi perästä (jossa tapauksessa pitää maksaa koko hinta tilattaessa).

        Englannista halvimmillaan nyt n. 70 €. Monitehot = multifocal, varifocal
        http://www.selectspecs.com/Glasses/The-SS-Collection/CH5824-Memory-Titanium/ss8.35.html

        Ongelma on kai se, että moniteholasit voivat olla helposti sopimattomia, nettikaupassa vieläkin todennäköisimmin. Näissä taisi myös olla joku sopivuustakuu.
        Tämä paikka taitaa olla Englannissa, joten ei mene tulliin eikä mene lisämaksuja. Osa linssien päällysteistä kuuluu hintaan. Postimaksujen määrää en muista, itsekin olen tuolta tilannut 9-10 € yksiteholasit omilla näköarvoillani pari kertaa. Silloin lasit tulivat suoraan Kiinasta. Toisella kertaa oli aika heikot muovikehykset.
        Itse käytän vielä yksiteholaseja (kaukolasit) ja erikseen päätelaseja. Näköarvoni ovat n. -2,75 ja -4,00 kaukolaseina. Lukulaseina ADD 1,5 tuohon muutosta. Pupillien väli, PD, pitää mitata tarkasti ainakin moniteholaseja varten.


      • 0ptikko
        ei huijattavissa. kirjoitti:

        Heh!

        "Alkuun maksoin 150 - 200 euroa ja nyt viimeksi reilu vuosi sitten 2012 ostin itsestään tummenevat monitehot kaikilla herkuilla. Tasan 300."

        Kyllä ihmistä voidaan kusettaa! Olet maksanut satasia laseista, joiden todellinen arvo on enintään muutamia kymppejä.

        Ymmärrättekö te silmälasien ostajat, mitä saatte? Kaksi linssiä, vähän rautalankaa tai muovia kehyksissä. Sellaiset ovat silmälasit. Kaikki pinnoitteet, monitehot, yms. on aivan yksinkertaista optisen teollisuuden tuotantoa, jonka valmistus nykykoneilla on lähes ilmaista.

        Optisia pintoja silmälaseissa on kaksi (2) kpl/linssi. Mitään niin alkeellista ei löydy edes halvimman kännykän kameralinssistä. Silmälasien hintaisessa objektiivissa on usein n.30 kpl optisia pintoja, monikerroskalvotettuja, asfäärisiä ja värikorjattuja linssejä, hienomekaniikkaa ja elektronikkaa aivan eri tasolla.

        Näöntarkastus on varsin simppeli toimenpide. Kuitenkin, kun Suomen palkkataso on mitä on, siitä voi joutua muutaman kympin maksamaan ja sitä voi pitää jotenkin kohtuullisena.

        Itse haen lasini löytötavaratoimistosta. Siellä on pari laatikollista, josta valita sopivat. Hinta on kaksi euroa kpl, se on jo kohtuullinen hinta. On monitehoa, on pinnoitetta ja ilman pinnoitetta, sylinterikorjausta ja eri vahvuuksia ties mihin suuntaan. Jos tuntee silmänsä ja ymmärtää mitä hakee, voi hyvinkin löytää sopivat lasit. Itse olen löytänyt useitakin, tälläkin hetkellä sellaisia käytän - ja hyvin näkyy.

        MIkä laseissa sitten maksaa niin helvetisti? Mainoskampanjat, keskustojen liiketilat, optikkojen ja designerien palkathan niissä maksavat. Ennen kaikkea kyse on optikkoketjujen raa'asta rahastuksesta, bisneksestä, jossa on uskomattomat katteet.

        Vapaamuurarit - itsensä asialla.


      • kaz75
        hujuri kirjoitti:

        mä osti instrusta lasit
        maksoi 785€ toiset lasit ilmaseksi.
        JA HINTAPA POMSAHTI 1130€
        EIHÄN NE SILLOIN OLE ILMAISET.
        huijausta koko mainokset

        mäkin hain ne KAHDET lasit Instrusta... toiset makso 59€ ja toiset 115€. halvimmat oli (piti olla) ilmaset! mutta yhteenvedossa laseihin tuli hintaa mm. taitosta, likaahylkivistä linsseista sekä vakuutuksesta. kalliimpiin otin vakuutuksen(40€), toisiin en. hinnaksi tuli yli 400€........ kyllä ne osaa laittaa halvat/ilmaset hinnat kuntoon...


      • retiniitikko

        Ei pidä paikkaansa. Saimme minitehot ja vielä karsastus linssin samaan Spackseiverilta. Aiemmat samat lasit olivat maksaneet yksityisellä optukolla 700e ja nyt nämä uudet maksoivat 249e. Katsokaa mistä ostatte.


      • hupsan
        Viro on in. kirjoitti:

        Kaksitehot? 375€? Ei jummalauta on sika kallista!
        Että suosi suomalaista juu :D Se keleen mainos, joskus :D

        Menkää Tallinnaan.

        Silmäasema teetättää linssinsä Virossa joka tapauksessa. Niin että samaa sanon minäkin, menkää Tallinnaan.


      • vvkjvjkvkj
        ei huijattavissa. kirjoitti:

        Heh!

        "Alkuun maksoin 150 - 200 euroa ja nyt viimeksi reilu vuosi sitten 2012 ostin itsestään tummenevat monitehot kaikilla herkuilla. Tasan 300."

        Kyllä ihmistä voidaan kusettaa! Olet maksanut satasia laseista, joiden todellinen arvo on enintään muutamia kymppejä.

        Ymmärrättekö te silmälasien ostajat, mitä saatte? Kaksi linssiä, vähän rautalankaa tai muovia kehyksissä. Sellaiset ovat silmälasit. Kaikki pinnoitteet, monitehot, yms. on aivan yksinkertaista optisen teollisuuden tuotantoa, jonka valmistus nykykoneilla on lähes ilmaista.

        Optisia pintoja silmälaseissa on kaksi (2) kpl/linssi. Mitään niin alkeellista ei löydy edes halvimman kännykän kameralinssistä. Silmälasien hintaisessa objektiivissa on usein n.30 kpl optisia pintoja, monikerroskalvotettuja, asfäärisiä ja värikorjattuja linssejä, hienomekaniikkaa ja elektronikkaa aivan eri tasolla.

        Näöntarkastus on varsin simppeli toimenpide. Kuitenkin, kun Suomen palkkataso on mitä on, siitä voi joutua muutaman kympin maksamaan ja sitä voi pitää jotenkin kohtuullisena.

        Itse haen lasini löytötavaratoimistosta. Siellä on pari laatikollista, josta valita sopivat. Hinta on kaksi euroa kpl, se on jo kohtuullinen hinta. On monitehoa, on pinnoitetta ja ilman pinnoitetta, sylinterikorjausta ja eri vahvuuksia ties mihin suuntaan. Jos tuntee silmänsä ja ymmärtää mitä hakee, voi hyvinkin löytää sopivat lasit. Itse olen löytänyt useitakin, tälläkin hetkellä sellaisia käytän - ja hyvin näkyy.

        MIkä laseissa sitten maksaa niin helvetisti? Mainoskampanjat, keskustojen liiketilat, optikkojen ja designerien palkathan niissä maksavat. Ennen kaikkea kyse on optikkoketjujen raa'asta rahastuksesta, bisneksestä, jossa on uskomattomat katteet.

        Olet oikeassa.

        Miettikää, oletteko koskaan huomanneet että silmälasikauppa olisi vaihtanut kaupungissa halvemmalle alueelle?

        Verratkaapa sitä sitten siihen kuinka useasti silmälasiliike on aloittanut uuden liikkeen esimerkiksi uuden vastarakennetun kauppakeskuksen tiloissa.

        Niinpä!

        Silmälasiliikkeillä on niin hirveät katteet, että he pystyvät helposti "kilpailemaan" keskenään samassa kaupungissa ja pitämään liikkeensä kalliissa keskustassa tai uusimmissa kauppakeskuksissa läpi pahimpienkin lamakausien.

        Liikkeet mainostavat myös että lasit pitäisi vaihtaa kahden vuoden välein. Myöskin täysi myytti joka ei pidä paikkaansa.

        Lasiliikkeen lääkäriä ei myöskään kannata käyttää, sillä lasiliikkeen lääkäri saa palkkansa kun hänellä käy asiakkaita. Asiakkaita saa kun määrää lasit aavistuksen väärin, jolloin uudet lasit todella tarvitsee parin vuoden välein.


      • Perusta oma liike
        vvkjvjkvkj kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        Miettikää, oletteko koskaan huomanneet että silmälasikauppa olisi vaihtanut kaupungissa halvemmalle alueelle?

        Verratkaapa sitä sitten siihen kuinka useasti silmälasiliike on aloittanut uuden liikkeen esimerkiksi uuden vastarakennetun kauppakeskuksen tiloissa.

        Niinpä!

        Silmälasiliikkeillä on niin hirveät katteet, että he pystyvät helposti "kilpailemaan" keskenään samassa kaupungissa ja pitämään liikkeensä kalliissa keskustassa tai uusimmissa kauppakeskuksissa läpi pahimpienkin lamakausien.

        Liikkeet mainostavat myös että lasit pitäisi vaihtaa kahden vuoden välein. Myöskin täysi myytti joka ei pidä paikkaansa.

        Lasiliikkeen lääkäriä ei myöskään kannata käyttää, sillä lasiliikkeen lääkäri saa palkkansa kun hänellä käy asiakkaita. Asiakkaita saa kun määrää lasit aavistuksen väärin, jolloin uudet lasit todella tarvitsee parin vuoden välein.

        Jos olet sitä mieltä, että sillä hommalla rikastuu, ei muutakun optikkoliike pystyyn ja palkkaat optikon tekeen duunin ja kerää hillot taskuun ja elele loppuelämäsi herroiksi.


      • Tosi tyytyväinen. kirjoitti:

        Tallinna, tallinna ja vielä kerran tallinna.

        Olen käyttänyt moniteholaseja jo kymmenisen vuotta.
        Jo silloin ne maksoivat suomessa 500 - 600 kun otti tietyllä ohuudella, pinnoitteella, heijastuksen estolla jne jne.

        Vuodesta 2006 alkaen olen ostanut lasit Tallinnasta. Kahden vuoden välein. Alkuun maksoin 150 - 200 euroa ja nyt viimeksi reilu vuosi sitten 2012 ostin itsestään tummenevat monitehot kaikilla herkuilla. Tasan 300.
        Tyytyväinen olen ollut joka kerta ja se palvelu, viimeiset päälle. Näöntarkastuksineen.

        v 2010 kesällä kävin suomalaisella Silmäasemalla ilmaisella näöntarkastuksella. Sen teki silmälääkäri. Samaan syssyyn tarjosivat monitehoja erikoistarjouksena 595 s-etukortilla vai oliko plussa tarjous.

        Menin reseptin kanssa Tallinnaan. Kysyin paljonko heillä sama tarjous. Nainen tarkasti näön ja sanoi, että tuo suomalainen resepti heittää aivan jumalattomasti ja heittoa oli 0.50 - 1.0. Tosiaan. Mikähän puoskari lie ollut tuossa suomalaisella Silmäasemalla. Tuputti kyllä laser leikkausta hintaan 3500.

        Niin saman erikoistarjouksen (merkkikehykset yms) ostin Tallinnasta hintaan 240 euroa. Lasit tuli postissa koti suomeen.

        Menkää Tallinnaan. Vana-Viru 11. Ei tee kipeää kukkarolle. Esimerkiksi. Toki kannattaa käydä useammassa liikkeessä ja pyytää tarjous. Vana-Viru on oma kanta paikkani.

        Lasit saa joko siellä lomaillessa, tai käymällä uudelleen Tallinnassa (jolloin "asentavat" lasit nenälle sopiviksi) tai postittavat ilmatteeksi perästä (jossa tapauksessa pitää maksaa koko hinta tilattaessa).

        minulle itiksessä silmälääkärin näöntarkastus ja lasit niillä arvoilla vahvuuutta oli reilusti Autolla ajo ei onnistunut eikä niitä voinut käyttää edes lukiessa
        Optikko yritti selittää et pitää totutella kun on uudet lasit
        Kävin mualla näöntakastuksessa ja todettiin et vahvuutta oli aika reilusti liikaa
        ja taistelun jälkeen lasit korjattiin lähemmäs oikeaa näöntakkuutta
        kyseinen ulkomaalainen lääkäri tekee tarkastuksia edelleen
        ja olin näkevinäni et olis ollut terveystalon silmä lääkärinä


      • netistä ostava
        xxxxnnn kirjoitti:

        Englannista halvimmillaan nyt n. 70 €. Monitehot = multifocal, varifocal
        http://www.selectspecs.com/Glasses/The-SS-Collection/CH5824-Memory-Titanium/ss8.35.html

        Ongelma on kai se, että moniteholasit voivat olla helposti sopimattomia, nettikaupassa vieläkin todennäköisimmin. Näissä taisi myös olla joku sopivuustakuu.
        Tämä paikka taitaa olla Englannissa, joten ei mene tulliin eikä mene lisämaksuja. Osa linssien päällysteistä kuuluu hintaan. Postimaksujen määrää en muista, itsekin olen tuolta tilannut 9-10 € yksiteholasit omilla näköarvoillani pari kertaa. Silloin lasit tulivat suoraan Kiinasta. Toisella kertaa oli aika heikot muovikehykset.
        Itse käytän vielä yksiteholaseja (kaukolasit) ja erikseen päätelaseja. Näköarvoni ovat n. -2,75 ja -4,00 kaukolaseina. Lukulaseina ADD 1,5 tuohon muutosta. Pupillien väli, PD, pitää mitata tarkasti ainakin moniteholaseja varten.

        Ainakin vaateostoissa Englannista otetaan tullimaksut. Just ostin Next-verkkokaupasta farkut ja puseron ja alv tulli piti maksaa. Englannissa ei ilmeisesti ole pakollista ilmoittaa alvillista hintaa joten liekö nuo rillit sieltä sittenkään edullisempia?


      • Anonyymi
        retiniitikko kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Saimme minitehot ja vielä karsastus linssin samaan Spackseiverilta. Aiemmat samat lasit olivat maksaneet yksityisellä optukolla 700e ja nyt nämä uudet maksoivat 249e. Katsokaa mistä ostatte.

        Noh kävin tällä Späkseiberiltä kysyyn ja omissa oli noin 150 ero paitti susirumilla kehyksillä. maksoin vähän enempi ja sain sellaset pokat mistä pidin niin toisaalta


    • missä alennukset

      eikä näy sitä yli 60v alennustakaan

      • asiakastietoisuutta.

        SpecSaversilta olen aina hankkinut lasini, alle 100€:lla.
        Sanoo vaan tiukasti EI kaikkeen, mitä ne myyjän tarjoavat.
        Pelkät kehykset ja niihin kuuluvat linssit vahvuuksillani.
        Ei mitään pinnotteita linsseihin tai muita ylimääräisiä hömpötyksiä.


      • Kannattaa miettiä.
        asiakastietoisuutta. kirjoitti:

        SpecSaversilta olen aina hankkinut lasini, alle 100€:lla.
        Sanoo vaan tiukasti EI kaikkeen, mitä ne myyjän tarjoavat.
        Pelkät kehykset ja niihin kuuluvat linssit vahvuuksillani.
        Ei mitään pinnotteita linsseihin tai muita ylimääräisiä hömpötyksiä.

        Onnea silmiesi pilaantumisesta. Muutama vuosi ja joudut silmäleikkaukseen. Samaa muovi halpapaskaa saisit Tarjoustalosta alle kympillä. Miksi maksat Sperceelle 100 € ! Eli toisin sanoen kysymys on vain lukulaseista varastovoimakkuuksilla. Ne alle satasen Spackat.


      • xxxxnnnn
        Kannattaa miettiä. kirjoitti:

        Onnea silmiesi pilaantumisesta. Muutama vuosi ja joudut silmäleikkaukseen. Samaa muovi halpapaskaa saisit Tarjoustalosta alle kympillä. Miksi maksat Sperceelle 100 € ! Eli toisin sanoen kysymys on vain lukulaseista varastovoimakkuuksilla. Ne alle satasen Spackat.

        EI varmasti ole näin. Kuka tahansa voi mittauttaa lasinsa jälkeenpäin - vai mitä tarkoitat varastovoimakkuuksilla? JOtain alle 6 tai yli -6 mutta kuitenkin asiakkaan omalla silmälasivoimakkuusarvoilla.
        Minulla on n. -2.75 ja -4.00 linssit. Näitä ainakin saa helposti mistä vain, ja näin eriparisina tietenkin. Olen tilannut itse netistä halvalla, tässä n. 70 € moniteholasit
        esim.
        http://www.selectspecs.com/Glasses/The-SS-Collection/CH5824-Memory-Titanium/ss8.35.html


      • Öyestä
        Kannattaa miettiä. kirjoitti:

        Onnea silmiesi pilaantumisesta. Muutama vuosi ja joudut silmäleikkaukseen. Samaa muovi halpapaskaa saisit Tarjoustalosta alle kympillä. Miksi maksat Sperceelle 100 € ! Eli toisin sanoen kysymys on vain lukulaseista varastovoimakkuuksilla. Ne alle satasen Spackat.

        Silmät eivät pilaannu laseilla. Näin sanoi mulle silmälääkärini, kun ryntäsin tarkastukseen hoksattuani linssien pinnoitteiden vanhentumisen =)

        Älä siis syötä puppua.


      • hupsan
        Öyestä kirjoitti:

        Silmät eivät pilaannu laseilla. Näin sanoi mulle silmälääkärini, kun ryntäsin tarkastukseen hoksattuani linssien pinnoitteiden vanhentumisen =)

        Älä siis syötä puppua.

        Tottakai ne pilaantuu, jos käytössä on täysin väärät voimakkuudet (ja pahimmassa tapauksessa prismat ja taitot). Sanoo kai sulla järkikin, että jos silmä joutuu jatkuvasti tekemään töitä korjatakseen sen näön, se rasittuu ja heikkenee nopeammin. Samasta syystä olis ihan järkevää hankkia ne lasit. Mutta ei se nyt tietenkään ihan niin justiinsa ole. Ja eihän 2 käyttävän kannata hakea mitään kallista "kunnon" lasia, kun "tiimarilasit" käy samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Kannattaa miettiä. kirjoitti:

        Onnea silmiesi pilaantumisesta. Muutama vuosi ja joudut silmäleikkaukseen. Samaa muovi halpapaskaa saisit Tarjoustalosta alle kympillä. Miksi maksat Sperceelle 100 € ! Eli toisin sanoen kysymys on vain lukulaseista varastovoimakkuuksilla. Ne alle satasen Spackat.

        Riippumattomat silmälääkäritkin ovat sitä mieltä, että on ihan sama, onko linssi nk. ohennettu vai ohentamaton. Kyse on vain eri muovilaadusta. Silmät eivät pilalle siitä mene, että ei ole maksimaalisen ohuen näköiset silmälasin linssit. Muutenhan myös vain vähäisen määrän näön korjaamista tarvitsevan asiakkaan pitäisi myös ostaa nämä erityisen ohuet linssit kaikilla hienouksilla.

        Itselläni on kokemus, että kalliimpien lasien erikoispinnoite on itsestään ajan myötä mennyt huonoksi, vaikkei laseja käytetty. Optikko kieltää asian, mutta näyttää siltä, että pinnoitteissa voi olla sisään rakennettu vanheneminen. Vähän samaan tapaan kuin kodin koneissa. Jolloin ihmisen on ostettava pian taas uudet.


      • Anonyymi
        hupsan kirjoitti:

        Tottakai ne pilaantuu, jos käytössä on täysin väärät voimakkuudet (ja pahimmassa tapauksessa prismat ja taitot). Sanoo kai sulla järkikin, että jos silmä joutuu jatkuvasti tekemään töitä korjatakseen sen näön, se rasittuu ja heikkenee nopeammin. Samasta syystä olis ihan järkevää hankkia ne lasit. Mutta ei se nyt tietenkään ihan niin justiinsa ole. Ja eihän 2 käyttävän kannata hakea mitään kallista "kunnon" lasia, kun "tiimarilasit" käy samalla tavalla.

        Kyse on lähinnä pinnoitteista ja linssimateriaaleista. Varastolinsseihinkin sisältyy mm. hajataittoisuuden korjaus. Ei halvempien linssien ja lasien valitseminen tarkoita, etteikö lasit olisi oman näön vaatimusten mukaiset. Optikkoliikkeet myyvät enemmän ulkonäöllistä puolta, ja siitä otetaan isot katteet.

        Täysin väärillä vahvuuksilla ei näe. Jos korjaus on sopivasti pielessä, kärsii mm. päänsärystä ja pyörrytyksestä. Likinäkö kehittyy kasvuaikana, ja siihen vaikuttaa mm. lähityöskentelyn ja ulkoilun määrä. Paras tapa ehkäistä näön heikkeneminen on olla käyttämättä älylaitteita ja ulkoilla lapsena päivän valossa useita tunteja päivässä. Ikänäön kehittymistä ei puolestaan voi käytännössä estää millään. Se liittyy silmän ikääntymiseen.

        Muita näön heikkenemistä aiheuttavia tiloja ovat mm. kuivasilmäisyys, joka on hoidettavissa silmätipoilla. Silmänpainetauti, jonka vaikutuksia voi hidastaa oikealla lääkehoidolla. Kaihi, joka hoidetaan leikkauksella. Silmän ikärappeumat, joihin ei taida kummempia hoitoja olla. Diabeteksen aiheuttamat silmänpohjamuutokset, jota voi pyrkiä ehkäisemään pitämällä verensokeritasot kurissa. Miten minusta vaikuttaa siltä, että suurin osa silmäongelmista johtuu ihan muusta kuin vääristä silmälaseista? Silmälasit ovat apuväline, mutteivat hoito silmäsairauksiin.


    • Viaton sivullinen

      Juuri hankin uudet lasit, miksi niin kalliita. Olisi kiva vaihtaa useammin,kyllästyy samoihin pokiin, mut ei kannata kun hyvien poikien kans maksaa maltaita.
      Kyllä mulla kahdet on ja sitten lukulasit. Kaksitehoilla on raskas lukea.
      Kaukonäkö on aikahyvä, voin autoa ajaa laseitta, mittarit vähän heikosti näkyy,
      nään ne kuitenkin. Onneksi näön heikentyminen on tainnut pysähtyä.
      Esim ulkoillessa en käytä laseja. Virossa kai edullisempia koska moni siellä teettää.

      • kannattaa miettiä

        Lähes 40 vuotta silmälaseja käyttäneenenä uskaltauduin viimein muutama vuosi sitten laserleikkaukseen. Pelotti etukäteen ja maksoi kyllä paljon.

        Itkin onnesta jo leikkauspäivän iltana, kun näin lähelle ja kauas, enkä ole sen jälkeen tarvinnut laseja.
        En tiedä, kuinka kauan tätä onnea kestää, näköhän muuttuu iän myötä...

        Minuakin vanhemmille on nykyään myös jotain keinomykiö(?) leikkauksia, ei tarvitse sitten enää odotella kaihia, kun sekin on jo hoidettu!


      • Viaton sivullinen

        "Viaton sivullinen"
        Tulipa hauska virhe,hyvien poikien kanssa maksaa maltaita, entäs sikamaisen huonot pojat, olisiko halvempia. No, kyllä minulle pitää olla ihan aikuinen mies.
        korjaus.....pokien


      • Vai poikanen.
        Viaton sivullinen kirjoitti:

        "Viaton sivullinen"
        Tulipa hauska virhe,hyvien poikien kanssa maksaa maltaita, entäs sikamaisen huonot pojat, olisiko halvempia. No, kyllä minulle pitää olla ihan aikuinen mies.
        korjaus.....pokien

        No, onko sinulla aikuista miestä?


      • Viaton sivullinen
        Vai poikanen. kirjoitti:

        No, onko sinulla aikuista miestä?

        "Vai poikanen."
        Kyllä, nyt olisi paikka aikuiselle miehelle. Kaikilla herkuilla:)))


      • Vai poikanen.
        Viaton sivullinen kirjoitti:

        "Vai poikanen."
        Kyllä, nyt olisi paikka aikuiselle miehelle. Kaikilla herkuilla:)))

        Minun herkkuni on moniteholasit tallinnasta. Ihan on merkkilasit. En vaan muista merkkiä. Armaanit eivät ole eikä Cuccit.
        Pitäisikö olla kotimaiset, lasit siis, vai kotimainen mies ja ulkolaiset lasit :)


    • pokanen

      Mainoksissa pitäisi olla kahdet pokat (sangat) ei kahdet lasit koska linssien hinta lisätään noihin sankoihin, ärsyttää, pitäis käydä aukomassa suuta noissa liikkeissä missä johdetaan asiakasta harhaan. Tai vaatia ne kahdet lasit siihen hintaan mitä mainos kertoo.

      • parempi keino?

        Tarpeeksi moni kuluttaja kun vain vaivautuisi ilmoittamaan noista huijariyrityksistä kuluttajansuojaviranomaisille, niin ne kyllä lätkäisevät uhkasakon näille mafiosoille. Jos se niitä edes hetkeksi toppuuttelisi..

        Itsekin kävin lain vaatimassa ajokorttinäöntarkistuksessa SpecSaversissa, kun tuli 45v mittariin. Siinä sitten tuli samalla puhe niistä tarjoussilmälaseista, ihan eri hintaan (=2x kalliimpaan) olisi ne saanut kuin mitä siinä näyteikkunan isossa tarjousesitteessä luvattiin.


      • mitäs vaadit lisää
        parempi keino? kirjoitti:

        Tarpeeksi moni kuluttaja kun vain vaivautuisi ilmoittamaan noista huijariyrityksistä kuluttajansuojaviranomaisille, niin ne kyllä lätkäisevät uhkasakon näille mafiosoille. Jos se niitä edes hetkeksi toppuuttelisi..

        Itsekin kävin lain vaatimassa ajokorttinäöntarkistuksessa SpecSaversissa, kun tuli 45v mittariin. Siinä sitten tuli samalla puhe niistä tarjoussilmälaseista, ihan eri hintaan (=2x kalliimpaan) olisi ne saanut kuin mitä siinä näyteikkunan isossa tarjousesitteessä luvattiin.

        Et vain osaa. Itse olen saanut specksiltä siihen hintaan mitä on mainoksissa ollut, varastovahvuuksilla.


      • parempi keino?
        mitäs vaadit lisää kirjoitti:

        Et vain osaa. Itse olen saanut specksiltä siihen hintaan mitä on mainoksissa ollut, varastovahvuuksilla.

        Niin, no, specksin työntekijät kuten sinä, varmaan saakin, muttei sentään asiakkaat.

        Siis, jos asiakas kysyy niitä "tarjousmerkkikehyksiä", ikkunassa vaikkapa 99e, niin optikko sanoo, että tarjouskehykset alkavat 189e:stä! Mikä siinä on "erikoista", on hinta, ei mitkään ominaisuudet! Enpä ehtinyt vaatia mitään "lisää", niin kuin sinä specksin työntekijä jostain kummasta tunnut "tietävän", kun keskustelu hyytyi sitten siihen.

        Mutta optikkoliikkeiden markkinointi on sellaista kusetusta, ettei paremmasta väliä ja näköjään sitä samaa sontaa täytyy työntekijöiden tännekin tulla vielä syöttämään.


    • missä alennukset?

      Tarkistin kuitin ja myös ne ominaisuudet joita tulee olemaan laseissa ja huomaan, vaikka maksaakin, taitaa olla sittenkin hyvä valinta.
      Mutta, pitänee kysellä tarkemmin jo liikkeessä, ennen ostamista eli olla itse aktiivinen, ettei ylläty ja asia vaivaa eli olla itse valpas.
      Kestäähn ne hyvin vuosia kun maksaakin.

    • äijä.

      -kun lukee näitä rivejä, muistan taas olla hyvin tyytyväinen, kun en tarvitse kuin parin euron lukulasit jostain marketista, yli 10 vuotta jo päjännyt....kaukonäössä ei vikaa, se on yhtä tarkka ku aina...-kyl nois optikkoliikkeiden hinnoissa on aika lailla ilmaa, suorastaan ryövätään ihmisiä....kartelli?...

      • Onnea valinnallesi.

        Parin euron lukulaseilla on niin moni suomalainen pilannut näkönsä, kun ei ole itsetuntoa ja häveliäisyys syistä ei hommaa asiallisia silmälaseja, että pahaa tekee.
        Parin euron jälkeläisiä alkaa olla silmäleikkausjonoissa niin paljon, että pian joutuu odottamaan leikkausta 2 - 3 vuotta - jona aikana silmät pahentuvat entisestään. Niitä ei korjata edes oikeilla silmälaseilla enää.


      • ei huijattavissa
        Onnea valinnallesi. kirjoitti:

        Parin euron lukulaseilla on niin moni suomalainen pilannut näkönsä, kun ei ole itsetuntoa ja häveliäisyys syistä ei hommaa asiallisia silmälaseja, että pahaa tekee.
        Parin euron jälkeläisiä alkaa olla silmäleikkausjonoissa niin paljon, että pian joutuu odottamaan leikkausta 2 - 3 vuotta - jona aikana silmät pahentuvat entisestään. Niitä ei korjata edes oikeilla silmälaseilla enää.

        Älä viitsi höpöttää. Millään laseilla ei voi pilata silmiään, silmät kun eivät muutu yhtään siitä millaiset lasit niiden eteen laittaa.

        Mutta helvetinmoisen päänsäryn väärät lasit varmasti antavat, sen lisäksi ettei niillä näe mitään. Mutta eihän sellaisia kukaan täysjärkinen tietenkään päässään pidä.

        Silmät "pahentuvat" sitten ajallaan, jos ovat pahentuakseen. Ikänäkö tarkoittaa sitä, että mykiön taittokyky ei enää riitä lähietäisyyksille, silmä ei jaksa fokusoitua lähelle. Likinäköisellä taas mykiö taittaa liikaa, eli tarvitaan miinuslasit tilannetta korjaamaan. Ikänäkö auttaa likinäköistä, eli ikääntyvä likinäköinen selviää vanhetessaan todennäköisesti vähemmän miinusta sisältävillä laseilla.

        Sylinterikorjausta vaativa mykiö taas on eri vahvuinen eri akseleiden suhteen. Taittovirhe kumotaan vastakkaisesti taittavilla silmälaseilla. Vika on mykiön rakenteessa, se ei ole pyörähdyssymmetrinen.

        Jos ei ymmärrä yhtään optiikkaa tai silmän fysiologiaa, ei kannata edes suomi24:ssa höpötellä. Vai oletko "Onnea valinnallesi." jonkin optikkoketjun markkinapelle?


      • nnnnxxxx
        ei huijattavissa kirjoitti:

        Älä viitsi höpöttää. Millään laseilla ei voi pilata silmiään, silmät kun eivät muutu yhtään siitä millaiset lasit niiden eteen laittaa.

        Mutta helvetinmoisen päänsäryn väärät lasit varmasti antavat, sen lisäksi ettei niillä näe mitään. Mutta eihän sellaisia kukaan täysjärkinen tietenkään päässään pidä.

        Silmät "pahentuvat" sitten ajallaan, jos ovat pahentuakseen. Ikänäkö tarkoittaa sitä, että mykiön taittokyky ei enää riitä lähietäisyyksille, silmä ei jaksa fokusoitua lähelle. Likinäköisellä taas mykiö taittaa liikaa, eli tarvitaan miinuslasit tilannetta korjaamaan. Ikänäkö auttaa likinäköistä, eli ikääntyvä likinäköinen selviää vanhetessaan todennäköisesti vähemmän miinusta sisältävillä laseilla.

        Sylinterikorjausta vaativa mykiö taas on eri vahvuinen eri akseleiden suhteen. Taittovirhe kumotaan vastakkaisesti taittavilla silmälaseilla. Vika on mykiön rakenteessa, se ei ole pyörähdyssymmetrinen.

        Jos ei ymmärrä yhtään optiikkaa tai silmän fysiologiaa, ei kannata edes suomi24:ssa höpötellä. Vai oletko "Onnea valinnallesi." jonkin optikkoketjun markkinapelle?

        Onneksi minulla ei ole koskaan ollut päänsärkyä, monia silmälaseja olen käyttänyt.


    • Olen kauan sitte huomannut et oli mikä tarjous vaan niin aina se on yli 500e .
      Ei semmosia silmiä olekkaan et ne pohjahinta lasit sopis ja jos sopii niin sellanen ei laseja tarviikkaan.
      Mun mielest ne optikot on suuria kieroja hinnoitteluissaan.
      Jokanen henkenveto ja kärenliike on lisä hinnoteltu.

      • Kaikilla herkuilla

        Oletko koskaan ostanut Specsaversilta? Mitä kaikkea siihen 29 euron hintaan kuuluu? Ovatko ilman heijastuksenestoa ja kovapinnoitetta ja mitä sen jälkeen maksaa kun nuo on otettu jos ei sisälly 29 euroon?


      • Huihaihoi
        Kaikilla herkuilla kirjoitti:

        Oletko koskaan ostanut Specsaversilta? Mitä kaikkea siihen 29 euron hintaan kuuluu? Ovatko ilman heijastuksenestoa ja kovapinnoitetta ja mitä sen jälkeen maksaa kun nuo on otettu jos ei sisälly 29 euroon?

        Ostin kesällä Specsaversilta. Menin tietty 29 e:n tarjouksia katsomaan, mutta lasieni hinnaksi tuli n. 200 e ja nää on pelkät lukulasit!!! Eipä saa noilla tarjoushinnoilla muuta kuin sellaiset lasit korkeintaan, jos on silmät "samaa paria!. Jos toinen silmä katsoo itään, toinen länteen (hieman liioitellen), tarjouspokia ei löydy. Mä olisin tarvinnut monitehot, mutta eipä antanut varallisuus myöten. Pakko käyttää vanhoja monitehoja ja sit noi uudet on vaan tosiaan lukulasit. Vanhat monitehoni maksoivat reilut 800 e!!

        Ihan kusetusta noi silmälasikauppojen tarjousmainokset!


      • Huihaihoi kirjoitti:

        Ostin kesällä Specsaversilta. Menin tietty 29 e:n tarjouksia katsomaan, mutta lasieni hinnaksi tuli n. 200 e ja nää on pelkät lukulasit!!! Eipä saa noilla tarjoushinnoilla muuta kuin sellaiset lasit korkeintaan, jos on silmät "samaa paria!. Jos toinen silmä katsoo itään, toinen länteen (hieman liioitellen), tarjouspokia ei löydy. Mä olisin tarvinnut monitehot, mutta eipä antanut varallisuus myöten. Pakko käyttää vanhoja monitehoja ja sit noi uudet on vaan tosiaan lukulasit. Vanhat monitehoni maksoivat reilut 800 e!!

        Ihan kusetusta noi silmälasikauppojen tarjousmainokset!

        Kylä ne hinta nousee, jos ottaa ohennuksia, pinnoituksia ym. Minä sain Nisseniltä lasit sylinterikorjauksella viidellä eurolla. Tosin sylinteriä oli juuri soivasti yhden diopterin verran. 1,25 olisi maksanut satasen enemmän.


      • Kaikilla herkuilla kirjoitti:

        Oletko koskaan ostanut Specsaversilta? Mitä kaikkea siihen 29 euron hintaan kuuluu? Ovatko ilman heijastuksenestoa ja kovapinnoitetta ja mitä sen jälkeen maksaa kun nuo on otettu jos ei sisälly 29 euroon?

        Kaikilla herkuilla

        Olen hankkinut kahdet viimeiset monitehot just specksaversilta ja sitkeitten kyselyjen jälkeenkin ne on ain olleet siel 500e.
        Puhutaan varastovahvuuksista mut ei ne sovi mun naamalle,eli kohta on taas osto eressä.
        Olenkin valmis ottamaan jokaisen tässä ketjussa kirjoittavan halvalla lasinsa saavan tukihenkilöksi ostoksille.
        Neuvokaa nyt ihmees miten pöljä välttää nää karikot ja poistuu onnellisena liikkeestä,100e monitehot päässä ,toiset taskussa ja aurinkolasit takaraivolla .
        Kävin useammassa liikkeessä saman resptin kanssa ja en mä siit auttuaaksi tullut,kovasti vaikutti suljetulta se hintahaitari.


      • Huihaihoi kirjoitti:

        Ostin kesällä Specsaversilta. Menin tietty 29 e:n tarjouksia katsomaan, mutta lasieni hinnaksi tuli n. 200 e ja nää on pelkät lukulasit!!! Eipä saa noilla tarjoushinnoilla muuta kuin sellaiset lasit korkeintaan, jos on silmät "samaa paria!. Jos toinen silmä katsoo itään, toinen länteen (hieman liioitellen), tarjouspokia ei löydy. Mä olisin tarvinnut monitehot, mutta eipä antanut varallisuus myöten. Pakko käyttää vanhoja monitehoja ja sit noi uudet on vaan tosiaan lukulasit. Vanhat monitehoni maksoivat reilut 800 e!!

        Ihan kusetusta noi silmälasikauppojen tarjousmainokset!

        Onko lasit virossa tai jossain muualla paljon halvempia.. Silmäasema minun moni tehot 850euroo, eikä oikein hyviltä tunnu


      • katsopa peiliin
        Huihaihoi kirjoitti:

        Ostin kesällä Specsaversilta. Menin tietty 29 e:n tarjouksia katsomaan, mutta lasieni hinnaksi tuli n. 200 e ja nää on pelkät lukulasit!!! Eipä saa noilla tarjoushinnoilla muuta kuin sellaiset lasit korkeintaan, jos on silmät "samaa paria!. Jos toinen silmä katsoo itään, toinen länteen (hieman liioitellen), tarjouspokia ei löydy. Mä olisin tarvinnut monitehot, mutta eipä antanut varallisuus myöten. Pakko käyttää vanhoja monitehoja ja sit noi uudet on vaan tosiaan lukulasit. Vanhat monitehoni maksoivat reilut 800 e!!

        Ihan kusetusta noi silmälasikauppojen tarjousmainokset!

        Itse kusetat itseäsi, 29 euroa kaksi kappaletta silmälaseja linsseineen. Silmät ovat eri paria, mutta en tarvitse mitään muuta kuin peruslasit.


      • marjanpoimintalasit
        Huihaihoi kirjoitti:

        Ostin kesällä Specsaversilta. Menin tietty 29 e:n tarjouksia katsomaan, mutta lasieni hinnaksi tuli n. 200 e ja nää on pelkät lukulasit!!! Eipä saa noilla tarjoushinnoilla muuta kuin sellaiset lasit korkeintaan, jos on silmät "samaa paria!. Jos toinen silmä katsoo itään, toinen länteen (hieman liioitellen), tarjouspokia ei löydy. Mä olisin tarvinnut monitehot, mutta eipä antanut varallisuus myöten. Pakko käyttää vanhoja monitehoja ja sit noi uudet on vaan tosiaan lukulasit. Vanhat monitehoni maksoivat reilut 800 e!!

        Ihan kusetusta noi silmälasikauppojen tarjousmainokset!

        Mä ostin Specsaversilta tavalliset yksitehokaukolasit marjanpoimintaan ja autolla ajoon sekä lukulasit yhteishintaan 79 euroa. Hyvät oli kummatkin.


      • Suosittelen.
        rapu0 kirjoitti:

        Onko lasit virossa tai jossain muualla paljon halvempia.. Silmäasema minun moni tehot 850euroo, eikä oikein hyviltä tunnu

        Juurikin Monitehot saisit Tallinnasta ohennuksilla ja kalvoilla ja kehyksillä ja mitä vielä (kunnolliset, takuu linssit) sanotaan 220 - 350 euroa. Siinä haarukka.

        Vana-Viru 11. Käy siellä. Kerro minulta terveisiä. Kun olet saanut lasit, tuleppa kertomaan tänne, olenko väärässä.

        Tulet myös näkemään mitä on palvelu suomalaisten norsunvittunaamojen (optikot) ja Viron optikot välillä.
        Vaikka veisit mukanasi suomalaisen reseptin, he eivät usko sitä vaan haluavat tarkistaa itse, että jutut täsmää ja saat oikeat lasit.


      • Lasienmestari.
        marjanpoimintalasit kirjoitti:

        Mä ostin Specsaversilta tavalliset yksitehokaukolasit marjanpoimintaan ja autolla ajoon sekä lukulasit yhteishintaan 79 euroa. Hyvät oli kummatkin.

        Minä ostin
        Yhdet lasit makuuhuoneeseen emännän kanssa peuhailuun, näkee mitä tekee ja näkee tuottaa orgasmin molemmille
        Yhdet lasit kun kusen seisaaltani
        Yhden lasit vessassa istumiseen
        Yhdet lasit syömiseen
        Yhdet lasit hissiin kun ajan ylhäältä alas ja kun tulen takaisin
        Yhdet lasit ovat aurinko ilmoille
        Yhdet lasit ostin sateita varten
        Yhdet yölasitkin ostin
        Ja yhdet talvea varten eritoten lumea ajatellen
        Yhdet lasit on juoksemiseen
        Yhdet lasit kävelemiseen
        Yhdet lasit on kaupassa käymiseen
        Yhdet lasit bussilla matkustamiseen
        Yhdet lasit Apteekkia varten
        Yhdet lasit Alkoa varten
        Yhdet lasit on laivamatkaulua varten, että näen mennä Tallinnaan
        JA OSTAA KUNNON SILMÄLASIT jotka käyvät kaikkeen :D


      • ei huijattavissa.
        okaro kirjoitti:

        Kylä ne hinta nousee, jos ottaa ohennuksia, pinnoituksia ym. Minä sain Nisseniltä lasit sylinterikorjauksella viidellä eurolla. Tosin sylinteriä oli juuri soivasti yhden diopterin verran. 1,25 olisi maksanut satasen enemmän.

        "Tosin sylinteriä oli juuri soivasti yhden diopterin verran. 1,25 olisi maksanut satasen enemmän."

        Tuommoinen 0,25 diopterin ero on melko lailla merkityksetön, olipa se miinusta, plussaa tai sylinteriä.

        "Minä sain Nisseniltä lasit sylinterikorjauksella viidellä eurolla."

        Onnittelut! Järkevän hintaiset lasit optikkoliikkeestä.

        Ohennukset ovat merkittävämpiä niille, jotka tarvitsevat vahvasti taittavia laseja. Pienehköillä dioptereilla kaikki lasit ovat ohuita. Heijastuksenestokalvo on hyvä lisäominaisuus, mutta suuri lisähinta on pelkkää rahastusta.


      • ei huijattavissa.
        rapu0 kirjoitti:

        Onko lasit virossa tai jossain muualla paljon halvempia.. Silmäasema minun moni tehot 850euroo, eikä oikein hyviltä tunnu

        Pitää ymmärtää, mitä moniteho tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että yhdessä linssissä on eri lailla taittavia alueita. Jos moniteholinssi on kovin pieni, eri näköalueet jäävät tietenkin pieniksi. Eli on katsottava tarkasti oikeasta kohdasta lasien läpi eri etäisyyksille.

        Kaikkeenhan ihminen tottuu, eli monitehotkin saattavat toimia. 850 euroa silmälaseista on lähinnä koomista, tai tragikoomista jos ne eivät edes tunnu hyviltä.


      • tulis
        Kaikilla herkuilla kirjoitti:

        Oletko koskaan ostanut Specsaversilta? Mitä kaikkea siihen 29 euron hintaan kuuluu? Ovatko ilman heijastuksenestoa ja kovapinnoitetta ja mitä sen jälkeen maksaa kun nuo on otettu jos ei sisälly 29 euroon?

        Juuri tänään kävin ostamassa SpecSaverislta lasit. Tarjous kahdet lasit yksien hinnalla. Tarpeeni oli monitehoille, joissa vähän taittoa mukana. Lasien hinnaksi tuli 568e. Hionnat, pinnoitteet ym. kaikki maksoi erikseen. Pokat oli 129e ja 79e. Toiset lasit tulivat kaupan päälle mutta jälkeenpäin epäilen onko ne "kaikilla herkuilla" kuin toiset (ja kummat sitten onkaan näillä herkuilla?), hionta maksaa erikseen myös näihin kaupanpäällislaseihin 80e.


    • bessie*

      Koskaan en ole tuntenut tulleeni petetyksi noita tarjouksia hyödyntäessäni
      .
      Ellen jotain ymmärrä niin kysyn. Ymmärrän myös sen, ettei mainoksista voi kirjoittaa novelleja ja vaikka voisikin niin edelleen ja kenties vielä todennäköisemmin jäisi joillakin ymmärtämättä mitä kaikkea saa ja millä hinnalla.

      Olen jo useamman kerran ottanut sekä normaalit että aurinkolasit kahdet yhden hinnalla tarjouksesta. Viimeisimmällä kerralla en ottanut mitään ylimääräistä vaan maksoin sen pelkän "alkaen" hinnan. 75 euroa jos nyt oikein muistan, aurinkolasit ovat ihan ok., mutta tavalliset lasit heijastavat niin paljon että pidän sitä esteettisenä haittana ja käytän niitä vain kotioloissa, eli siis televisiota tai ulos katsellessa.

      Oma kokemukseni siis on, että tarjoukset ovat oikeita ja 'rehellisiä' tarjouksia. Jo liikkeessä on selkeästi erikseen ne "alkaen" kehykset ja niissäkin yleensä kohtalaisesti valinnan varaa myös itse suosimissani titaanikehyksissä. Heijastamattomuudesta ja karkaisuista tai mitä ne nyt onkaan voi jokainen itse miettiä haluaako maksaa, ja kannattaa tosiaan kysellä asioista ja varmistaa että ymmärsi oikein lopullisen hinnan.

      • Eli saitkos monitehot ja aurinkolasit hintaan 75 euroa, onnittelut sillä tois halavalla olet saanut. Kehyksetkin varmaan oli sitten rajattu, mistä voi valita? Siis kaikki kehykset eivät kuuluneet tuohon tarjoukseen?

        Ei niissä tarjouksissa varmaan mitään vilunkia, ne vaan on laadittu sillain et ne houkuttelee ostajia mutta todellisuus hinnasta paljastuu sitten silmälasiliikkeessä.
        Jos moniteholinssit ja vielä jotain sylinterivahvuutta ja paljon muutenkin vahvuutta linssissä, hiontoinen päivineen hintaa kyllä tulee huomattavasti enemmän kun mainos lupaa.


      • sitroen.

        SAnoit, että heijastaa. Niistä linsseistä puuttuu heijastuksenestokäsittely. Näitä meille myydään kovaan hintaan, missään muualla maailmassa sellaisia ei saakaan.
        Joku vuosi sitten Porvoon Nisseniltä ostin kalliit lasit. Neljään kertaan todistajan kuullen vaadin niihin heijastukseneston. Ei tullut. Vein takaisin ja sain rahat pois uhattuani kuluttajansuojalla. Jäi tämä kokeilu maksamaan minulle muutamien satojen kilometrien ajon.
        Sittemmin ostin Kiinasta silmälasit. Ruutupaperille vahvuudet kirjoitin. Sain lasit päähäni sovitettuna 20 minuuttia sen jälkeen kun olin hinnan, 25 euroa, maksanut. Sankojen aisat titaania, lasit korkeataittoista lasia eli ohuet ja kevyet. Heijastuksenesto erinomainen. Ja tosiaan se hinta 20 euroa. Matkaa Kiinaan ja takaisin ei lasketa, se meni eri tilille.
        Tällaista muualla. Meitä pitää optikkokartelli lypsylehminään myyden joko täyttä roskaa tai miljonäärihinnoilla parempaa.
        Jossakin kuulemma saavat silmälasit ilmaiseksi, sairasvakuutuksen piikkiin. Kuulemma ainakin Britanniassa. Kuka tietää paremmin?
        Sitten ne halpalasit marketeissa. Samaa laatua kuin optikoilla, eri hinta. Eikä tappiolla myydä. Suomen lainsäätäjät vain tässäkin suojaavat kartellia: pluslaseja saa myydä halvalla, miinuslaseja ei. Kuka tietäisi mikä ministeriö asian päätti? Kannattaisi tehdä aloite likinäköisten syrjinnän lopettamiseksi.


      • sitroen.
        sitroen. kirjoitti:

        SAnoit, että heijastaa. Niistä linsseistä puuttuu heijastuksenestokäsittely. Näitä meille myydään kovaan hintaan, missään muualla maailmassa sellaisia ei saakaan.
        Joku vuosi sitten Porvoon Nisseniltä ostin kalliit lasit. Neljään kertaan todistajan kuullen vaadin niihin heijastukseneston. Ei tullut. Vein takaisin ja sain rahat pois uhattuani kuluttajansuojalla. Jäi tämä kokeilu maksamaan minulle muutamien satojen kilometrien ajon.
        Sittemmin ostin Kiinasta silmälasit. Ruutupaperille vahvuudet kirjoitin. Sain lasit päähäni sovitettuna 20 minuuttia sen jälkeen kun olin hinnan, 25 euroa, maksanut. Sankojen aisat titaania, lasit korkeataittoista lasia eli ohuet ja kevyet. Heijastuksenesto erinomainen. Ja tosiaan se hinta 20 euroa. Matkaa Kiinaan ja takaisin ei lasketa, se meni eri tilille.
        Tällaista muualla. Meitä pitää optikkokartelli lypsylehminään myyden joko täyttä roskaa tai miljonäärihinnoilla parempaa.
        Jossakin kuulemma saavat silmälasit ilmaiseksi, sairasvakuutuksen piikkiin. Kuulemma ainakin Britanniassa. Kuka tietää paremmin?
        Sitten ne halpalasit marketeissa. Samaa laatua kuin optikoilla, eri hinta. Eikä tappiolla myydä. Suomen lainsäätäjät vain tässäkin suojaavat kartellia: pluslaseja saa myydä halvalla, miinuslaseja ei. Kuka tietäisi mikä ministeriö asian päätti? Kannattaisi tehdä aloite likinäköisten syrjinnän lopettamiseksi.

        Virhe! Hinta oli se 25 euroa, ei 20!
        Tätä se oikolukemattomuus teettää!
        Milloinkahan minäkin oppisin?


      • ei vilunkia
        mrshedgehog kirjoitti:

        Eli saitkos monitehot ja aurinkolasit hintaan 75 euroa, onnittelut sillä tois halavalla olet saanut. Kehyksetkin varmaan oli sitten rajattu, mistä voi valita? Siis kaikki kehykset eivät kuuluneet tuohon tarjoukseen?

        Ei niissä tarjouksissa varmaan mitään vilunkia, ne vaan on laadittu sillain et ne houkuttelee ostajia mutta todellisuus hinnasta paljastuu sitten silmälasiliikkeessä.
        Jos moniteholinssit ja vielä jotain sylinterivahvuutta ja paljon muutenkin vahvuutta linssissä, hiontoinen päivineen hintaa kyllä tulee huomattavasti enemmän kun mainos lupaa.

        Et sinä tarjousleipäänkään saa makkaroita päälle, et edes voita.


      • ei vilunkia kirjoitti:

        Et sinä tarjousleipäänkään saa makkaroita päälle, et edes voita.

        Eipä sitä luvatakkaan :). Käsittääkseni jos luvataan lasit, siis vaikka kahdet yhden hinnalla , tulisi olla selvästi myös se, mitä tarjous sisältää.Eli joskushan lukeekin että linssit varastovoimakkuuksin (yleensä sitten monenkaan vahvuudet ei näihin kuulu), sangat tietystä valikoimasta ja linssit. Hionta ja heijastuksenestot plus lujuuspinnoite erikseen, maksaa erikseen.


      • ei vilunkia
        mrshedgehog kirjoitti:

        Eipä sitä luvatakkaan :). Käsittääkseni jos luvataan lasit, siis vaikka kahdet yhden hinnalla , tulisi olla selvästi myös se, mitä tarjous sisältää.Eli joskushan lukeekin että linssit varastovoimakkuuksin (yleensä sitten monenkaan vahvuudet ei näihin kuulu), sangat tietystä valikoimasta ja linssit. Hionta ja heijastuksenestot plus lujuuspinnoite erikseen, maksaa erikseen.

        Eihän näissä silmälasien tyrkyissäkään luvata herkkuja päälle, eikä mitään Diorin tai Cuggin kehyksiä.

        Voiko selvemmin mainostaa, kun mainostaa, että monitehot alle satasen. Naapurini kävi ostamassa tuon tyrkyn kannustamana ja todellakin sain ne alle satasen.


      • ei vilunkia kirjoitti:

        Eihän näissä silmälasien tyrkyissäkään luvata herkkuja päälle, eikä mitään Diorin tai Cuggin kehyksiä.

        Voiko selvemmin mainostaa, kun mainostaa, että monitehot alle satasen. Naapurini kävi ostamassa tuon tyrkyn kannustamana ja todellakin sain ne alle satasen.

        Joopajoo mutta jos mainoksessa lukee tai kerrotaan et nyt saat kahdet lasit yksien hinnalla tai tiettyyn edulliseen hintaan ihminen on rakennettu sillain et se mieltää et juuri nää mun lasit mun voimakkuuksilla ja herkuilla.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Joopajoo mutta jos mainoksessa lukee tai kerrotaan et nyt saat kahdet lasit yksien hinnalla tai tiettyyn edulliseen hintaan ihminen on rakennettu sillain et se mieltää et juuri nää mun lasit mun voimakkuuksilla ja herkuilla.

        Ainii ja vielä et jos on saatu alle satasen ni tosi halavalla on saatu. Minä en kyllä saa edes sankoja satasella, puhumattakaan linssin hionnasta, kovikepinnasta tai heijastuksenestosta, mutta kyllä hyvästä ja mieluisasta kannattaakin maksaa. En osta kehyksiäni merkin mukaan vaan allergian (nikkeli) istuvuuden muiden mieltymysten.


      • k/k
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ainii ja vielä et jos on saatu alle satasen ni tosi halavalla on saatu. Minä en kyllä saa edes sankoja satasella, puhumattakaan linssin hionnasta, kovikepinnasta tai heijastuksenestosta, mutta kyllä hyvästä ja mieluisasta kannattaakin maksaa. En osta kehyksiäni merkin mukaan vaan allergian (nikkeli) istuvuuden muiden mieltymysten.

        Mulla on sellanen tuttu et ostin mitä vaan mistä vaan niin aina se saa paljon halvemmalla.
        Kerran pyysin sen ostamaan renkaat autooni mut ei se sit ehtiny.


      • k/k kirjoitti:

        Mulla on sellanen tuttu et ostin mitä vaan mistä vaan niin aina se saa paljon halvemmalla.
        Kerran pyysin sen ostamaan renkaat autooni mut ei se sit ehtiny.

        Nii, toisilla on aina kaikki paremmin, komeammin, halvemmin, nopeammin, lujemmin, onnellisemmin, kauniimmin mutta kun pitäisi sitä toisille jakaa, edut loppuu siihen. Semmosta tää on tää kilpailuyhteiskunta.


      • bessie*
        mrshedgehog kirjoitti:

        Eli saitkos monitehot ja aurinkolasit hintaan 75 euroa, onnittelut sillä tois halavalla olet saanut. Kehyksetkin varmaan oli sitten rajattu, mistä voi valita? Siis kaikki kehykset eivät kuuluneet tuohon tarjoukseen?

        Ei niissä tarjouksissa varmaan mitään vilunkia, ne vaan on laadittu sillain et ne houkuttelee ostajia mutta todellisuus hinnasta paljastuu sitten silmälasiliikkeessä.
        Jos moniteholinssit ja vielä jotain sylinterivahvuutta ja paljon muutenkin vahvuutta linssissä, hiontoinen päivineen hintaa kyllä tulee huomattavasti enemmän kun mainos lupaa.

        Monitehoja en saanut, kun en sellaisia tarvitse, mrshedgehog.

        Katselen tietenkin vain omien tarpeideni tai mielitekojeni mukaisia tarjouksia. Se sisäänvetohinta yleensä on se halvin mahdollinen 'alkaen'-hinta, samoin lienee monitehojen kohdalla?
        'Alkaen' hintoja käytetään yleisesti, minusta se on ihan ok..

        Viimeksi otin tällaisesta tarjouksesta tavalliset ja aurinkolasit omilla vahvuuksilla.
        Kehysvalikoima oli rajoitettu, mutta silti riittävä. Aurinkolasien kohdalla oli valikoima rajoittui entisestään, sillä läheskään kaikki kehykset eivät sopineet aurinkolasien linsseille. Silti jäi vielä valinnan varaa liiankin kanssa ja sain todella mieluisat ja jopa 'trendikkäät' aurinkolasit, ei niin että trendikkyyden perään erityisemmin olisin mutta kun kohdalle sattui niin silläkin perusteella valitsin.
        Aurinkolasien linssit eivät tarvinneet mitään lisäjuttuja eivätkä nostaneet sitä halvinta tarjoushintaa.
        Tavallisiin laseihin olisi muistaakseni n. viidellä kuudella kympillä saanut kaikki tarvittavat ? lisäominaisuudet, mutta päätin kerrankin olla ottamatta. En tajunnut tai muistanut, mitä esim. heijastuksen esto käytännössä tarkoittaa. Lasien toimivuuteen sillä mielestäni ei ole mitään vaikutusta, mutta kun peilistä itseäni niiden kanssa katson niin valon suunnasta ja voimakkuudesta riippuen silmät jäävät enemmän tai vähemmän heijastuksen taakse näkymättömiin vaikka linssini eivät edes ole voimakkaat. No, onpahan yhdet lasit nyt sitten aina kotona, eivätkä kulkeudu mihinkään, sillä en käytä niitä missään ihmisten ilmoilla. Hyvä ostos kaiken kaikkiaan.

        Asiakkaiden houkuttelemiseenhan mainokset kai yleensäkin perustuvat. Epärehellisyydellä tuskin pitkän päälle menestytään. Uskomuksia ja tietämättömyyttä hyödyntävät tms. epämääräiset ja väärää infoa antavat mainokset asia erikseen.


      • kukaan ei osta
        k/k kirjoitti:

        Mulla on sellanen tuttu et ostin mitä vaan mistä vaan niin aina se saa paljon halvemmalla.
        Kerran pyysin sen ostamaan renkaat autooni mut ei se sit ehtiny.

        Ne tarjoussangat on niitä kaikista rumimpia, jotka ei muuten mene kaupaksi. Siksi ne laitetaan aleen. Ei niitä monet osta edes alesta, niin kamalia ne on.


      • rikas mies.
        kukaan ei osta kirjoitti:

        Ne tarjoussangat on niitä kaikista rumimpia, jotka ei muuten mene kaupaksi. Siksi ne laitetaan aleen. Ei niitä monet osta edes alesta, niin kamalia ne on.

        Ei taida köyhää haitata.


      • Köyhyyskin kannattaa
        rikas mies. kirjoitti:

        Ei taida köyhää haitata.

        Minua haittaa ja paljon.
        Köyhällä ei ole varaa ostaa halvalla.
        Siksi ostankin mahdollisimman kalliilla ja hyvää laatua.


    • Viaton sivullinen

      Parhaat lasit oli hengettömät, eli ne missä on vain lasit ja sangat, ei kehyksiä.
      Monasti unohti että oli lasit päässä, ei valuneet, joten ei tarvinut korjausliikettä tehdä.
      Ainoa haitta että eivät kestä, liian hennot käytössä. Sanka katkesi mutta sen voi
      ostaa uuden, saa samanlaisen. Joskus vielä ne hankin uudelleen.

      • I.P.

        Karsea tunne oli aamulla. Laiton aamulla päähäni miehen lasit, ja ihmettelemästä ihmettelin, kun en nähnyt lukea päivän sanomalehteä.
        Lähes samannäköiset kakkulat meillä.
        Olipa onni, että tuli valkeus.


      • I.P. kirjoitti:

        Karsea tunne oli aamulla. Laiton aamulla päähäni miehen lasit, ja ihmettelemästä ihmettelin, kun en nähnyt lukea päivän sanomalehteä.
        Lähes samannäköiset kakkulat meillä.
        Olipa onni, että tuli valkeus.

        Ei se mitään vielä, joku on laittanut suuhunsa omien lisäksi myös toisen tekohampaat :).


      • ,z,z,z,
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ei se mitään vielä, joku on laittanut suuhunsa omien lisäksi myös toisen tekohampaat :).

        Minä otin kerran mieheni aamulääkkeet vahingossa omieni sijaan. Hän on vuodepotilas, lääkitys sen mukainen. Itse otan aamuisin vain vitamiinipillereitä.
        Odottelin jäänkö henkiin :(
        Väsyttämään alkoi, illalla olin lähes oma itseni.


      • ,z,z,z, kirjoitti:

        Minä otin kerran mieheni aamulääkkeet vahingossa omieni sijaan. Hän on vuodepotilas, lääkitys sen mukainen. Itse otan aamuisin vain vitamiinipillereitä.
        Odottelin jäänkö henkiin :(
        Väsyttämään alkoi, illalla olin lähes oma itseni.

        Oijoi, väsyneenä usein sattuu kaikenlaista. Jos ottaa toisen lääkkeet ja siinä paljon esimerkiksi sydänlääkkeitä, kannattaa soittaa päivystykseen ja kysyä neuvoa, ainakin verenpaineita kannattaa sinä päivänä tarkkailla useammin.


      • mrshedgehog kirjoitti:

        Oijoi, väsyneenä usein sattuu kaikenlaista. Jos ottaa toisen lääkkeet ja siinä paljon esimerkiksi sydänlääkkeitä, kannattaa soittaa päivystykseen ja kysyä neuvoa, ainakin verenpaineita kannattaa sinä päivänä tarkkailla useammin.

        Lisäystä vielä. Kun on säännöllinen lääkitys, siitä tulee ajan myötä sellainen rutiini että et aina sitten yhtäkkiä voi muistaa et joko siinä aamukiireessä ja tohinassa otit lääkkeet vai et. Minun on ainkin pitänyt ostaa semmonen pienei dosetti, johon jaan aina viikoksi kerrallaan. Loppui se arpominen et jokos otin vai en :). Kun tuplanakaan ei voi ottaa ja toisaalta ei voi olla ottamattakaan.


      • €--
        mrshedgehog kirjoitti:

        Lisäystä vielä. Kun on säännöllinen lääkitys, siitä tulee ajan myötä sellainen rutiini että et aina sitten yhtäkkiä voi muistaa et joko siinä aamukiireessä ja tohinassa otit lääkkeet vai et. Minun on ainkin pitänyt ostaa semmonen pienei dosetti, johon jaan aina viikoksi kerrallaan. Loppui se arpominen et jokos otin vai en :). Kun tuplanakaan ei voi ottaa ja toisaalta ei voi olla ottamattakaan.

        Silmälasit vähän väliä hukassa parikuukautta sitten hävis lopullisesti, tiimarin laseilla kitkutellu. Silmälääkirin kautta ois uuvvet hankittava oli hävinneetkin vanhentuneet on sellanen vika et näkkee vähän kahtena vaikka selvinpäin miksei humalassakin.


      • mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

        Silmälasit vähän väliä hukassa parikuukautta sitten hävis lopullisesti, tiimarin laseilla kitkutellu. Silmälääkirin kautta ois uuvvet hankittava oli hävinneetkin vanhentuneet on sellanen vika et näkkee vähän kahtena vaikka selvinpäin miksei humalassakin.

        Minä en pärjäis enää ollenkaan ilman laseja, aamulla ekkana päähän ja illalla vimppana pois. Sais kuulema ajaa ilman laseja autolla, mutten ossaa enää.

        Mene nyt hyvä mies silmälääkäriin, jos sille kaksoiskuvalle voisi jottai tehä, karsastustako? Mulla on toisessa silmässä isompi sokea piste, kaikenlaista sitä pittää olla.


      • €--
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

        Minä en pärjäis enää ollenkaan ilman laseja, aamulla ekkana päähän ja illalla vimppana pois. Sais kuulema ajaa ilman laseja autolla, mutten ossaa enää.

        Mene nyt hyvä mies silmälääkäriin, jos sille kaksoiskuvalle voisi jottai tehä, karsastustako? Mulla on toisessa silmässä isompi sokea piste, kaikenlaista sitä pittää olla.

        Kyl kyl mään ihan kun kotiudun, tv katellessa tekstistä on vähän kaposta katellavakka oisin ketkutellu vanhoillakin, maksaahan nuo uuvet.


      • luulis pelottava
        €-- kirjoitti:

        Silmälasit vähän väliä hukassa parikuukautta sitten hävis lopullisesti, tiimarin laseilla kitkutellu. Silmälääkirin kautta ois uuvvet hankittava oli hävinneetkin vanhentuneet on sellanen vika et näkkee vähän kahtena vaikka selvinpäin miksei humalassakin.

        Lääkäriin! On se kauheeta kun maantiellä tulee kaksi autoa vierekkäin vastaan.


      • mrsjedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

        Kyl kyl mään ihan kun kotiudun, tv katellessa tekstistä on vähän kaposta katellavakka oisin ketkutellu vanhoillakin, maksaahan nuo uuvet.

        Laita toiseen silimään merirosvolappu ni jo loppuu kahtena näkeminen. Onkos ne kasoiskuvat ollu jo pitkäänhi?


      • €--
        mrsjedgehog eirek kirjoitti:

        Laita toiseen silimään merirosvolappu ni jo loppuu kahtena näkeminen. Onkos ne kasoiskuvat ollu jo pitkäänhi?

        Noin 15 vuotta ei tuo suuremmiten haittaa, lukemisessa vain.
        Kävin äsken kahtomassa onko sieniä ei näkyny kahtena.


      • €-- kirjoitti:

        Noin 15 vuotta ei tuo suuremmiten haittaa, lukemisessa vain.
        Kävin äsken kahtomassa onko sieniä ei näkyny kahtena.

        Nii. Kannattaa kuitenkin käydä silmälääkärillä ja hankkia oikeat silmälasit. Näkö kun kuitenhi on ihmiselle niin tärkeä.

        Mulla tuli tuohon vasempaan silmään veritulppa, ykskaks vaan kesken matonostoreissun välähti niinkö salama ja sen jälkeen keskellä näkökenttää sellainen niin kuin ois harmaalla maalilla pyyhkäisty, ei nähny läpi, reunoille näki. . Onneksi se sitten kuiteniin on ohentunu mutta jälkensä se jätti.Sokea piste isompi kuin normaalisti, mutta ei se juuri haittaa normielämää. Siinä kuitenkin huomasi kuinka tärkeä näköaisti on.

        Meill on sienet jo aikaa sitten madot syöny ja pakkanen pannu.


      • €--
        mrshedgehog kirjoitti:

        Nii. Kannattaa kuitenkin käydä silmälääkärillä ja hankkia oikeat silmälasit. Näkö kun kuitenhi on ihmiselle niin tärkeä.

        Mulla tuli tuohon vasempaan silmään veritulppa, ykskaks vaan kesken matonostoreissun välähti niinkö salama ja sen jälkeen keskellä näkökenttää sellainen niin kuin ois harmaalla maalilla pyyhkäisty, ei nähny läpi, reunoille näki. . Onneksi se sitten kuiteniin on ohentunu mutta jälkensä se jätti.Sokea piste isompi kuin normaalisti, mutta ei se juuri haittaa normielämää. Siinä kuitenkin huomasi kuinka tärkeä näköaisti on.

        Meill on sienet jo aikaa sitten madot syöny ja pakkanen pannu.

        Verenkierto häiriö saattaa aiheuttaa hetkellellisen näön häviämisen, silmälääkärini passitti lääkärin tarkastukseen kun mulle kävi näin sittemmin olikin lievä aivoinfrakti


      • Pirre*
        €-- kirjoitti:

        Silmälasit vähän väliä hukassa parikuukautta sitten hävis lopullisesti, tiimarin laseilla kitkutellu. Silmälääkirin kautta ois uuvvet hankittava oli hävinneetkin vanhentuneet on sellanen vika et näkkee vähän kahtena vaikka selvinpäin miksei humalassakin.

        €, olethan ollut neurologin hoidossa, tuota kaksoiskuvaa silmissäsi mietin, ei millään pahalla


      • €--
        Pirre* kirjoitti:

        €, olethan ollut neurologin hoidossa, tuota kaksoiskuvaa silmissäsi mietin, ei millään pahalla

        Silmälasit korjaa kahtena näkemisen jos oot kännissä ei lasit auta kahtena sekä pikku-ukkojen näkemiseen, ota vaan


      • mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

        Verenkierto häiriö saattaa aiheuttaa hetkellellisen näön häviämisen, silmälääkärini passitti lääkärin tarkastukseen kun mulle kävi näin sittemmin olikin lievä aivoinfrakti

        Niinpä, koko vetenkierron tauti Se taitaa olla mullain. Verenpaineer, rasvat, sokerit tehoseurannassa, vanhuus ei tule yksin vaan näitten tympeitten seuralaisten kanssa, mutta ei auta ku soppeutua ja tehä ite minkä pystyy. Kaksoiskuva saattaa aiheuta lievästä aivotapahtumasta. Mulla vielä tuo pumppu innostuu välillä menemään foxis ni sen takia saa sitten syödä vielä rotanmyrkkyä loppuelämän.


      • mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

        Silmälasit korjaa kahtena näkemisen jos oot kännissä ei lasit auta kahtena sekä pikku-ukkojen näkemiseen, ota vaan

        Hui, aika pelottavaa jos ne pikku-ukot näkyis vielä kahtena, huhhuh :)


      • Iloinen amputoitu
        ,z,z,z, kirjoitti:

        Minä otin kerran mieheni aamulääkkeet vahingossa omieni sijaan. Hän on vuodepotilas, lääkitys sen mukainen. Itse otan aamuisin vain vitamiinipillereitä.
        Odottelin jäänkö henkiin :(
        Väsyttämään alkoi, illalla olin lähes oma itseni.

        Eihän tuo vielä mitään: Jouduimme kaksoisveljeni kanssa yhtä aikaa sairaalaan. Veljeni meni jalan kuolion takia ja minä umpisuolenleikkaukseen. Sekoittivat meidät keskenään ja minulta amputoitiin jalka ja veljeltäni leikattiin umpisuoli.... Pyytelivät kyllä kovasti anteeksi.... ja leikkasivat minulta umpisuolen samaan hintaan ja amputoivat veljeni jalan samaan hintaan. Että reilu peli loppujen lopuksi ja olemme tasoissa kaksoisveljeni kanssa. Alussa vaati hieman positiivista asennetta :) Ja tarina on tosi! Lukekaa vaikka Seiskan numerosta 14/07.


      • aloinen imputoitu
        Iloinen amputoitu kirjoitti:

        Eihän tuo vielä mitään: Jouduimme kaksoisveljeni kanssa yhtä aikaa sairaalaan. Veljeni meni jalan kuolion takia ja minä umpisuolenleikkaukseen. Sekoittivat meidät keskenään ja minulta amputoitiin jalka ja veljeltäni leikattiin umpisuoli.... Pyytelivät kyllä kovasti anteeksi.... ja leikkasivat minulta umpisuolen samaan hintaan ja amputoivat veljeni jalan samaan hintaan. Että reilu peli loppujen lopuksi ja olemme tasoissa kaksoisveljeni kanssa. Alussa vaati hieman positiivista asennetta :) Ja tarina on tosi! Lukekaa vaikka Seiskan numerosta 14/07.

        Koskaan en ole Seiskaa lukenut.


      • ei ole
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ei se mitään vielä, joku on laittanut suuhunsa omien lisäksi myös toisen tekohampaat :).

        Minulla ei ole tekohampaita, hampaat ovat omani.


      • Mikkihiiri
        I.P. kirjoitti:

        Karsea tunne oli aamulla. Laiton aamulla päähäni miehen lasit, ja ihmettelemästä ihmettelin, kun en nähnyt lukea päivän sanomalehteä.
        Lähes samannäköiset kakkulat meillä.
        Olipa onni, että tuli valkeus.

        Sellaiset linssittömät lasit on hyvät, jos pimeässä yöllä menee vaikka vessaan.


    • Mihinkä alennuksia tarvitaan?
      Jokainen ostos kotimaasta, kotimaisesta firmasta, kotimaisella henkilö-kunnalla
      auttaa maksamaan ekäkkeitä.
      Kun minä alan tarvita silmä-laseja.
      Marssin SF-kauppaan ja ostan lasini.
      Kuten ruoka-kaupassakin ruokani.

      H.

      • hunksz

        "...eläkkeitä, niin nuorille kuin vanhoillekin.

        H.


      • aaaaaaaaaaaaaaaaaaa1

        Asia selveni, ellet käytä laseja niin ethän sinä voikkaan nähdä millaista sontaa syydät palstalle.


      • muuten tyhjää...
        aaaaaaaaaaaaaaaaaaa1 kirjoitti:

        Asia selveni, ellet käytä laseja niin ethän sinä voikkaan nähdä millaista sontaa syydät palstalle.

        Jollakin taitaa vain silmät kertoa, mitä aivot ajattelevat.


    • mimmimummi*

      Maksaahan ne silmälasit aika paljon meillä..... tiedä sitten mistä se hinta muodostuu... kaikenkaikkiaan..
      Laserleikauksia käytetäänkin nykyisin paljon näön korjaukseen... Keskustelin tässä jokupäivä nuoren kanssa ... hänellä oli lasit lapsesta alkaen välttämättömät....ja hankalat esim. liikunnassa.. Sanoi että vaikka hän otti lainan laserleikkaukseen.... ei ole tippaakaan katunut....niin hieno asia hänelle....

      • mimmimummi*

        Vielä jatkan tuosta leikkauksesta.... hän perusteli sitä myös sen vuoksi ...että silmälasit maksavat 600-800 euroa...ja muotitietoisena naisena ei niitä samoja pokia montaa vuotta käytä....ja pullonpohjalaseiksi oltiin menossa....
        Meidänkin ikäisistä tiedän muutaman kenelle tehty näönkorjaus....laserilla...
        Yhden myös jolle ei auttanut...koska oli silmäpohjan rappeumaa... Onko täällä kokemusta laserleikkauksesta kenelläkään....siis silmien..


    • Ihan varmaa tietoa

      Monitehot Nis*****ä kaikkinen mausteineen n.250€.

    • Luin ketjun ja olen samaa mieltä Bessien kanssa. Kahdet silmälasit voi saada hyvinkin halvalla.

      Jos ei halua laseja kaikilla mausteilla ja ostaa lasit tarjoushyllystä hinta jää edulliseksi, jopa alle kaksisataa. Tottakait simälasiliikkeet myyvät kaiken mitä ihminen on valmis sinisilmäisyydessään maksamaan, mutta vähemmälläkin saa laatutavaraa.

      Kaksiteholasini ja kaksitehoaurinkolasini maksoivat noin 250 euroa, mutta sain ne ilmaiseksi, sillä minulla on kattava matkavakuutus ja matkalla rikkoutuneet lasini maksoi vakuutusyhtiö.

      Laitatin muutama vuosi sitten kaksiteholasit äitini vanhoihin retrosankoihin. Ne maksoivat yhtä paljon kuin uudet sangat ja lasit.

      • tiiraile sitten

        Sun lasit ei maksanut mutta erikoislasit silmän vian mukaan maksaa itse en alle 500 €, että turha valistaa.


      • niin se on
        tiiraile sitten kirjoitti:

        Sun lasit ei maksanut mutta erikoislasit silmän vian mukaan maksaa itse en alle 500 €, että turha valistaa.

        Totta, jos tarvitsee erikoislaseja joko hajataitteisuuden tai muun ongelman takia, joutuu maksamaan huomattavasti enemmän kuin ns. normilaseista.


      • Korppis*
        niin se on kirjoitti:

        Totta, jos tarvitsee erikoislaseja joko hajataitteisuuden tai muun ongelman takia, joutuu maksamaan huomattavasti enemmän kuin ns. normilaseista.

        Tiraile sitten@ ja niin se on@

        Kuinka monella meistä on pullonpohjalasit?

        Maksakaa vaikka tonni ns.erikoislaseistanne, ei se ole minulta pois.


      • niin se on
        Korppis* kirjoitti:

        Tiraile sitten@ ja niin se on@

        Kuinka monella meistä on pullonpohjalasit?

        Maksakaa vaikka tonni ns.erikoislaseistanne, ei se ole minulta pois.

        En tiedä, onkon sinulla? Miten joidenkin on niin vaikea ymmärtää etteivät kaikkien silmät ole yhtä "helppoja" lasittaa.
        Näkeminen on kuitenkin tärkeää.


      • niin se on kirjoitti:

        En tiedä, onkon sinulla? Miten joidenkin on niin vaikea ymmärtää etteivät kaikkien silmät ole yhtä "helppoja" lasittaa.
        Näkeminen on kuitenkin tärkeää.

        Kun kirjoitin viestin ketjuun, sain vastusken "turha valistaa", joten samat sanat.


      • niin se on
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kun kirjoitin viestin ketjuun, sain vastusken "turha valistaa", joten samat sanat.

        No mutta ehänmää oo sua kieltäny itteeni valistamasta, antaa tulla vaa.


    • tympii ku kynitään

      ihmisiä turhasta työstä,


      Mun silmälasit on aina maksanu jotain 600 - 700 euroa, kalliiksi tulee huononäköisyys,

      • ei hyvä.

        Sama täällä.

        Vaikka sangat oli tarjouksessa puoleen hintaan niin lasit maksoivat 700 €. Kalliiksi tulee allergisen silmälasit.

        Eräs tuttavani osti halvat lasit halpaliikkeestä. Joutui käyttämään kolmeen kertaan englannissa korjattavan niitä kun ei suomessa ollut huoltoa. Tosin takuuseen, mutta joutui käyttämään entisiä laseja aina niin kauan että sai lasit korjuulta takaisin.
        Entäpäs jos ne entiset lasit olisivat olleet rikki tai niitä ei olisi ennestään ollutkaan.


    • Näkee näilläkin

      Juuri tuli sähköpostiin taas tarjous edullisista silmälaseista.

      Kyllä ne saa halvalla jos ei tahallaan kalliita valitse.

      • Näkevä ihminen

        Aivan. Itse ostiin kahdet moniteholasit ja maksoin 155€. Mutta piti vaatia ja olla kovana että, en halua heijastuksen estoa. Sekä ei, en halua kovapinnoitetta.

        Myöskään lukualueen laajennuksesta olisi pitänyt maksaa lisää. Mutta kun ne oli ensimmäiset monitehot minulle, kysyin "Mistä minä tiedän, onko lukuosa liian kapea minulle, kokeilematta?" Myönsivät lopulta että "Et tiedäkään"

        Ai niin, sain vielä kaupanpäälle 75€ lahjakortin samaan liikkeeseen.

        Erittäin tyytyväinen olen ostokseen.


    • anopin klasit

      Anoppi houkuteltiin ostamaan viime vuosinaan kalliit Christian Diorit.
      Aina yksin ollessaan käytti entisiä klasejaan.

    • Erja 29

      Niin,kuka maksaa sen mitä pyydetään?
      Laseissa kovat katteet ja myyjät saaneet mellastaa
      Suomi-markkinoilla!
      Itse haen lasit virosta,viimeksi kahdet laatulasit yht. 178 euroa,
      pesukoneenkun tilasin sieltä,Suomessa 498,
      sama konen siellä 299 kotiin tuotuna ja maksu kun kone oli ovella!
      No saahan sitä maksaa,eli vain tyhmä maksaa!

    • ei saa olla aasi

      Ei ihme että maksaa maltaita, jos optikoiden tuntipalkka on pari kymppiä. Itse tilaan lasit netistä. Näöntarkastuksesta maksan sen 20 e. Säästöä tulee normiliikkeisiin nähden sen sen 30 %.

    • Päin näköä saanut

      Lähde viron matkalle tuliaisina voit tuoda VODKA pullon lisäksi ilmaiset aurinkolasit.

    • jo riitti

      Vaihdan lasit n. kolmen vuoden välein. Laseille tulee hintaa n. 300 Eur. Silmäleikkaus kustantaa nykyisin noin parin tonnia. Eli leikkaus näin kolmevitosella säästää koko eliniän optikkokuluissa (jos oletus on elää 70-vuotiaaksi)1500-2000 eur.

      En enää tämän syksyn jälkeen elätä yhtään välistä vetävää optikkoa.

      • aeryaeyae

        Paitsi että se leikkaus ei tee loppuikääsis lasittomaksi.. viimeistään 15-20 vuoden päästä tarviit taas laseja...


    • ent. siivoojaparka

      Onneksi ei tarvitse vielä muita kuin lähitavaratalon lukulasit pienempää tekstiä lukiessa. Välillä tuntuu, että niilläkin näkee ihan liikaa, sellaista mitä ei välttämättä haluaisi nähdä.

    • älli HOI

      Ai mikä yllätys?? Saat hinnan jos älyät kysyä sitä. Linssit kun maksaa aina oman näön mukaan. Ja lisäefektit päälle.

      Jos on niin vietävissä, saa maksaa kaikesta liikaa..

    • tyae

      Tähänkin löytyy ratkaisu Tallinnasta..

      omat lasini olisivat maksaneet Suomessa Instrussa 680€ , Tallinnan Instrussa 370€.
      2 matkaa , vajaat 30€ per kerta, jäi siis vielä 250€.. jonka mukavasti sai muuhun käyttöön.

    • Ou-nou

      Hölmöt eläkeläiset pitää pystyssä tän päivän ylihinnoiteltuja optikkoliikkeitä...
      Ostakaa vaan laseja..

      • Mies1956

        Taitaa se niin olla.
        Itse toimin järkevästi ja tilaan ulkomailta netistä.
        En ole kovin nuori ollenkaan, lähelle 60 v mutta olen alalla jossa ei ihan tyhmät pärjää, atk-suunnittelijana. Työhöni kuuluu ollakin epäuskoinen ja etsiä vikoja. Minua ei kovin helposti kuseteta, ei ainakaan silmälasien ostossa.


      • ikäkriisikö tehostaa
        Mies1956 kirjoitti:

        Taitaa se niin olla.
        Itse toimin järkevästi ja tilaan ulkomailta netistä.
        En ole kovin nuori ollenkaan, lähelle 60 v mutta olen alalla jossa ei ihan tyhmät pärjää, atk-suunnittelijana. Työhöni kuuluu ollakin epäuskoinen ja etsiä vikoja. Minua ei kovin helposti kuseteta, ei ainakaan silmälasien ostossa.

        Ai, kiva...


    • hahahaha

      suomi on maa missä kauppiaat on kusettanut kuluttajaa viimeiset sata vuotta..euroopassa saa laseja neljäs osalla mitä ne euro määräisesti suomessa maksaa..ja kusetus senkuin jatkuu ja kukaan ei tule sitä pysäyttämään..ennekuin tulee oikeasti stoppi..sitten selitetään että onhan meillä paksu hanki ja jää...en vain ymmärrä miten se lasien hintaan vaikuttaa..samoin niinkuin vedotaan moneen muuhun tuotteeseen kanssa aivan samalla tavalla..samoin kuin ne sanka mallit mitä on tarjolla ..on todellakin kuin edelliseltä vuosi sadalta.
      se vain että kun kansalaiset pääsee liikkumaan niin hinta..laatu..saatavuus...ja kaikki se mikä pitää hinnat markkina kestoisina eli norm kilpailu kiristää nää kusettajat pois markkinoilta..hahahaha

    • rillipää

      Morjens tämä ei oo provo mutta ite kävin thaimaassa hoidattaan hampaat ja sieltä 2 teho lasit hyvillä titaani kehyksillä ja linsseillä oon tosi tyytyväinen kumpaanki asiaan ...ja voin kertoa että matka tuli kaupanpäälle.

    • zennirokkaa

      www.zennioptical.com

      kuusi vuotta tilanneena suosittelen lämpimästi kaikille!

      • MiekkonenZ

        Olen tuoltakin itse tilannut (Kiinasta tulee). Kalliita laseja siellä ei ole lainkaan, mutta aika hyvälaatuisia ovat olleet. ALV maksu voi paukahtaa, koska eipä 20 € paljon saa, kun siinä pitää olla postimaksutkin jo mukana (ALV jos menee 5 euroon, se peritää). Taisi viimeksi kyllä mennä tullin ohi ...


    • Kaksi liikettä Suome

      Suomessa on vain kaksi silmälasiliikettä. Kaikki liikkeet ostavat tuotteensa samasta tehtaasta. Kyseessä on kartellihinnoittelu.

      Esim. Instrumentarium ja Nissen ovat samoja liikkeitä.

      Instru optiikka Oy toimii Instrumentarium-, Nissen- ja Keops-myymäläbrändeillä
      Instru optiikka Oy

      Patentti- ja rekisterihallitus
      Aputoiminimi Pearle
      Pearle Finland
      Suomen näköergonomiakeskus
      Suomen Keskus-Optiikka
      Pika-Optiikka
      Finlands Central-Optik
      Työnäkökeskus Optoergon
      A-Linssi
      Salon Näkökeskus
      Rauman Näkökeskus
      Porin Näkökeskus
      Näkökeskus Kaarina
      Näkökeskus Itäharju
      Näkökeskus Mylly
      Näkökeskus Pupilli
      Silmälääkärikeskus Pupilli
      Näkökeskus Plussa
      Rauman Silmäoptiikka
      Kurikan Silmäasema
      Suomen Näkökeskus
      Seinäjoen Silmälasiliike
      Jalasjärven Näkökeskus
      Kurikan Näkökeskus
      Jalasjärven Silmäasema
      Seinäjoen Näkökeskus
      Seinäjoen Silmäasema

      Specsavers Finland Oy on toinen tukkuliike
      15.01.2009
      Patentti- ja rekisterihallitus
      Aputoiminimi Uudenmaan Optiikka
      Kauko Optiikka
      Noormarkun Näkökeskus
      Harjavallan Näkökeskus
      Satakunnan Näkö- ja Piilolasikeskus
      Satakunnan Silmälasikeskus
      Tähti Optikko
      Ergo Näkö
      Nykarleby Syncenter - Uudenkaarlepyyn Näkökeskus
      Optiimi

      • Rouva Rintava

        Unohdit kertoa, että nämä kaksi suurinta tuo sen myytävän tavaransa Kiinasta.

        Yksi kertoo heidän linssien tuvan virosta ja toinen englannista, totta varmaan osittain, tavara tekee välilaskun siellä ja jatkaa tänne.

        Se on ihan samaa kuin taannoinen hevosen lihan lennättäminen ympäri eurooppaa.


      • Tilaa suoraan Kiinas
        Rouva Rintava kirjoitti:

        Unohdit kertoa, että nämä kaksi suurinta tuo sen myytävän tavaransa Kiinasta.

        Yksi kertoo heidän linssien tuvan virosta ja toinen englannista, totta varmaan osittain, tavara tekee välilaskun siellä ja jatkaa tänne.

        Se on ihan samaa kuin taannoinen hevosen lihan lennättäminen ympäri eurooppaa.

        Kaikki ne tulee Kiinasta. Eu maissa on vain välivarastoja. Ja silmälasiliikkeitä ei ole kuin kaksi Suomessa. Niillä on vain monta eri toiminimeä apuna.


      • assssssssssssss
        Tilaa suoraan Kiinas kirjoitti:

        Kaikki ne tulee Kiinasta. Eu maissa on vain välivarastoja. Ja silmälasiliikkeitä ei ole kuin kaksi Suomessa. Niillä on vain monta eri toiminimeä apuna.

        No olihan se Fenno-optiikka.


    • Okulaari

      Vaimolleni hankimme Specsaversin tarjousksesta monitehot 119 euroa sankoineen, linsseineen ja silmien tarkastuksineen. Tosin hintaa olisi kertynyt rutosti enemmän jos laseihin olisi tehty suositeltavat reunaohennukset, naarmuttumaton pinta ym. ym. Onneksi myyjä, erittäin avulias ja ystävällinen muuten, kertoi nuo lisäkustannukset etukäteen, jota Nissenillä EI tehty jolloin valmiit lasit jäivät heidän tiskilleen.
      Joitakin vuosia sitten optikot rahastivat todella härskisti pelkillä sangoillakin.
      Lasit jotka vaimoni sai ovat osottautuneet vallan hyviksi ja ovat tuoneet avun johon niitä tarvittiin.

      • 1 euroa

        silmälasit
        ja ostin, oikee hyvät


      • Näinnikkään on
        1 euroa kirjoitti:

        silmälasit
        ja ostin, oikee hyvät

        Euron lukulasit ei vaan käy silloin, jos on miinustaitteisuutta paljon. Eli kun itselläni on miinustaitteisuutta suunnilleen -5 ja ikänäköä 1, niin lukulasivahvuuteni on -4. Eli on ymmärrettävää, että tässä tapauksessa lukulasitkin on tilattava optikkoliikkeestä. Tosin halvimmat optikon tai nettioptikkoliikkeen lasit pelittävät ihan hyvin, kunhan sangat ovat riittävän pienet (muutoin linssit ovat ne pullonpohjat, joilla optikot pelottelevat). Eli ei neliön mallisia laseja, vaan sivusta pyöristyvät ja mahdollisimman kapeat. Paksuin osa osuu juuri sinne ulkolaitaan.


      • 1 euroa kirjoitti:

        silmälasit
        ja ostin, oikee hyvät

        Mistä niitä saa. Huoltoasemalta ehkä.


    • vaativainen..

      Ostin eilen lukulasit Kaisaniemen euro kaupasta yhdellä eurolla ja hyvin menee.
      Olen huomannut että Spec savers on halvin, mutta täytyy olla tarkkana mitkä kehykset valitsee ja varmistaa koko hinta ennen kuin suostuu näkötarkastukseen.

    • tyytyväinen
    • Sain hyvät halvalla

      Keväällä olin ostamassa laseja ja tein laajoja vertailuja kadunvarsiliikkeiden ja nettiliikkeiden välillä. Silmätarkastus mukaanluettuna sain aivan huomattavan säästön tilaaamalla lasit yäältä:
      http://www.favoptic.fi/

      Tuolla voi rauhassa vertailla hintoja, mitä mikäkin lisättynä pakettiin maksaa. Kehyksiä myös paljon.

      • Rouva Rintava

        No niin, nyt heräs favincin trollit mainostamaan, on varmaan luppoaikaa.

        Ei muuten oo mikkään halvat, suoritappa uus vertaus


    • Näinnikkään on

      Niin se on. On vaan oltava valtavan lujana, kun myyvät kaikenmaailman erikoiskäsittelyt jne. Ei niitä kaikkia käsittelyjä välttämättä tarvitse. Tuskinpa sellaisia vuosikymmeniä sitten oli edes olemassa.

      Nykyään ei laisinkaan puhuta erillisistä lukulaseista, mikä joissain tapauksissa toimii ihan hyvin. Itse olen rahaton nelikymppinen ja ikänäköä on 1. Tilasin halpalasit pelkillälukulasivahvuuksilla (eli miinusnäöstä vähennettiin tuo 1). Itse onneksi näen kohtuullisesti ilman lukulasejakin, mutta silmät rasittuvat. Eli pelkkää lähinäöä vaativissa tilanteissa käytän lukulaseja. Kun pitää nähdä kauaskin (kuoro, opiskelu) käytän kaukolaseja. Nimittäin tuon ykkösen vähennys kaukonäöstä häiritsee jo sen verran, että en lukulaseilla uskalla kodin ulkopuolella liikkua.

      Kuusikymppisellä äidilläni on ikänäöä vain vähän enemmän kuin itselläni ( 1,25), joten periaatteessa kuusikymppinenkin voi selvitä ilman monitehoja, jollei ole vaativia harrastuksia tai vaativaa työtä, jossa pitää nopeasti nähdä sekä lähelle että kauas. Äidilläni tosin on monitehot. Ja kävi juuri niinkuin sinulle, myytiin väkisin kalliimmat kuin mitä halusi.

      Omien lukulasienikin kanssa kävi niin, että ekassa liikkeessä tehtiin näöntarkastus, ja olisi myyty väkisin satasen kaukolasit (kun kauas kuitenkin näen nykyisilläkin). Joten keräsin sisua, ja hain toisesta liikkeestä halvat lukulasit omilla vahvuuksilla.

      • Näinnikkään on

        ... Ja Favopticilta olen tilannut useita kaukolaseja. Eroa kalliisiin linsseihin ei juurikaan huomaa.


      • Rouva Rintava

        "Ei niitä kaikkia käsittelyjä välttämättä tarvitse. Tuskinpa sellaisia vuosikymmeniä sitten oli edes olemassa."

        Ei ollut, koska silloin oli vaan lasilinssejä.


    • Ehkä tämä on sanottuki, en vain jaksa lukea koko ketjua läpi.

      Siis Favoptic on firma joka lupaa halvalla ja myy halvalla.

      Heidän sivuilla saa rakentaa pakettinsa itse, niin, että heti kun lisäät jonkun ominaisuuden, niin hinta poksahtaa esille, eli mitään yllätyksiä ei tule.

      Kaiken saa itse valita selkeästä kuvastosta, ja niitä saa joitakin kotiin näytille, jottei pelkkien kuvien perusteella tarvitse päättää.

      Optikkopalvelua siellä ei ole, joten resepti pitää hankkia muualta.

      Mutta edullisesti lähtee, olen 2 eri kertaa ostanut sieltä useamman paketin, monitehot tummennuksella ja häikäisyestolla, tietokonelasit yksiteholla sekä lukulasit, ja alle 300 Euron on aina jäänyt.

    • ………….

      Miehelläni on pelkästään lukulasit, itselläni tavalliset ja lukulasit (en tottunut monitehoihin), vahvasti miinusta ja hajataittoa. Ja koska käytän laseja ihan koko ajan, haluan tietysti hyvät, mukavat ja kestävät.

      Mies ei ole tähän päivään mennessä suostunut ymmärtämään, miksi mun lasit maksaa niin paljon enemmän kuin hänen - kun kerran mainoksissakin luvataan kaksia ja kolmia yksien hinnalla. No, itsepähän lasini maksan…

    • Ruotsista tilaan joo

      Favoptic. Olen tutustunut netissä. Tuntuu hyvältä kaupalta. Sieltä aion hommata seuraavat lasit.
      Eihän ne silmälasit kuitenkaan kestä toiminnan miehellä kuin korkeintaan vuoden.
      Naarmuja linsseihin ja hiki polttaa sangat jne...
      Siis hinta ei vaikuta mitään esim. linsiien naarmuuntumiseen. Kalliit linssit naarmuuntuvat yhtä helposti.
      Ei harmita sitten niin paljon kun lasit ovat edullisesti saatu ja uusia saa lisää.
      Näin poijjaat.

    • hajataitto ja -9

      Mä tilasin Englannista SelectSpectsiltä, hinta kaikkineen postikuluineenkin 50 euroa ja aikaa meni vain viikko kun olivat jo perillä. Vaiheet sai tsiikata kokoajan netissä.
      Ohennus, naarmusuojapinnoite, linssit ja 20 e halvimmat sangat ihan huippusankojakin ois toki ollut. Reseptin otin vain silmälasiliikkeestä.

      • Netistä vain lasit

        Hyvä tietää. Kiitämme. Onneksi on nykyään tämä internet.
        Myös EU. Saa tilata vapaasti muualtakin kuin sutki suomesta.
        EU toi meille myös LIDLIN. Jestas että se on hyvä asia.


      • Mites tuollaisessa hankinnassa onnistuu se mitä optikot tekevät kun katsovat jotain mittoja laseja tilattaessa, siis niihin sankoihin mitkä olet liikkeessä valinnut? Useinkaan sangat eivät istu ensi yrittämällä haltijansa päähän vaan niden kanssa on käytävä vähintään kerran "istuttamassa" niitä paremmin.


      • Viaton sivullinen

        "hajataitto ja -9"
        Eikö resepti maksanut tarkistuksineen 35€ täällä maksoi.


    • Admin

      halpaa ku saippua


      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12575810

    • Olen todennet saman. Nimeltä mainitsemattomassa liikkeesä luvattiin kahdet lasit yksien hinnalla. En tarvinnut sillä hetkellä kuin yhdet ja sain alennusta toisten lasien hinnan eli 120:- Kuitenkin lasini tulivat maksamaan yli 400 euroa!!!

    • Hintaa tulee.

      Optikko työharjoittelijalle:

      "Sano lasien hinnaksi 300 €. Jos asiakas ei hätkähdä, sano, että siis kehykset 300 €, Linssit 200 €.

      Jos asiakas ei vieläkään hätkähdä, jatka lausetta: ...kappaleelta".

    • Media-akka

      Tuttua,tuttua touhua!

      Edelliset kaksitehot maksoivat 555 euroa, sain mainoksen noin 130 euroa ja kaiken huippu nyt ostin uudet hinta yli 800, kehykset oli silloin alennuksesssa ja linssit varmaan ylennyksessä! En enää aio ostaa koskaan tarjouksesta SILMÄLASEJA KOSKA OVAT SILLOIN NIIN KALLIITA. Jo vuosia sitten huomasin, että kehysten ollessa tarjouksessa linssien hinta katsottiin erilliseltä paperilta ei kansiosta , josta oli katsottu tavallisesti.

    • Juuri ostin uudet kakkulat nissestä, pinnoituksineen ja ohennuksineen, toiset "kaupanpäälle" ja samat sydeemit, 369e halvalla selvis.

      • Kilpailu puree

        Joo. No ehkä on kohtuullinen hinta. Varmaan kyseessä yksiteholasit.
        Vanhemmiten joutuu käyttämään kaksiteholaseja.
        Ainakin likinäköinen.


    • Rillipää

      Monitehoissa on se yksi juttu, mikä maksaa ihan sikana. Nimittäin se alue, mille tulee näkyvyys kunnolliseksi. Eli koko linssillä ei näe, vaan vain tietyllä omituisen mallisella alueella linssissä. Niitä alueita saa useassa eri laajuudessa. Pienin näköalue on se, millä on se tajous, sen jälkeen, jo toisiksi pienimmässä on paljon korkeampi hinta. Jos ottaa sen kaikkein isoimman näköalueen, niin se maksaa jo maltaita.

      Se on joku hiontatekniikka, mikä maksaa niissä. En tiedä miksi.

      • terviisiäoptikolle

        Muutama vuosi sitten kävin uudet lasit.
        Optikko mittasi näön liikkeessä, mutta
        reseptiin "sattui" tulemaan teksti niin
        epäselvästi,että siitä ei saanut mitään
        selvää. Eli piti ostaa uudet rillit samasta liikkeestä.
        Monitehot piti olla, kun kerran optikko
        niin sanoi; oli lähinäkö sen verran heikentynyt. Lasit maksoi tietysti maltaita. No huonointa oli kuitenkin Se,
        että lukiessa piti lasit ottaa päästä,
        kun ei muuten nähnyt lukea.
        Monitehoja en tarvitse vielä nykyäänkään,kun kävin eri liikkeestä
        lasit.


    • -80%

      Mikäs tarjous toi erääs rilliliikkees oli et saa ikänsä vähentää alennusprosenttina?
      Liekkö puijausta ja saako siihen viellä jotakin kaupanpäälle?

    • Huuhkaja

      Joo! Menin "huhuuhuu", liikkeeseen ilmaiseen näön tarkastukseen ja hankkimaan halvat lasit. - Halvat oli... kuussataa euroa, aurinkolasit mukaan. Silmälaseista en oo tykännyt, (kahden euron kirppislasit tuntuu paremmilta.) Aurinkolasit vahvuuksilla oli ok. Aurinkolaseiksi kalliit tosin. Eipähän tuu tuohon putiikkin tarvetta! Sentään parikyt vuotta laseja pitänyt,niin optikon,kuin tiimarin..

    • Viaton sivullinen

      Miten joku Tiimarin laseilla pärjäilee. Kerran kokeilin, ei niin mitään näkynyt.
      Paremmin paljaalla silmällä. Minun ongelmani kyllä on voimakas taittovirhe.
      Sen voisi leikkauksella korjata mutta optikko ei sellaista leikkausta suositellut.
      Mitä sanoisi silmälääkäri, no, olen laseihin jo tottunut, ollaan sitte rillipäitä.

      • €--

        Voi viaton kyllä tiimarin laseilla hätätilassa kun oikeet lasit on hukassa ja oikeet saa, vaarillakin oli kolmet lasit lähi ja kauko kolmannet sen takia et löyti hukassa olevat, sanotaan et sokia kanakin jyvän löytää tiiä häntä.


    • Saariston osaeläke

      Itse asun saaristossa ja optikot kaukana, lukea silti tarttis voida.
      Kattelin netistä löytyiskö jostain raybanin Clubmastereita, kun se sopii jo mun miesstä osaeläkkeellö olevalle. Kyllähän laseja on tarjolla, mutta kaikki jotai epämääräistä kiinatavaraa halpojahan ne on.

      Lenswayllä oli tarjolla sitä mitä ma ettisin, mutta sit näin tämmösen kuin www.optikko.com se oli suomalainen kauppa ja ne oli siellä viel jotain päälle 40 euroa halvemmat kuin lenswaylla.

    • 3443432432432432432

      Ostin vasta uudet silmälasit, -8.25 ja - 8.75 ja hajataitolla, hintaa tuli vain 220 euroa linssien ja kehyksien kanssa tuohon hintaan sisältyi myös näöntarkastus.

      En kerro mikä yritys on kyseessä sillä luultaisiin mainokseksi muuten

    • Viaton sivullinen

      Hyvin meni kirpparilla kaupaksi vanhat silmälasini, kaikki meni.
      Myös silmälasien kotelot. Hyvä että kelpasi ja tuli hyödyksi, ei ne romua olleetkaan.
      Niitä kun kertyy laatikoihin, ei halua roskiin heittää.
      Täällä oli joku keräys, silmälasit kehitysmaihin.

    • ko.ala

      ollut vain raakaa bisnestä >40 vuotta. huonolla näöllä ei mitään tekemistä myynnin kanssa...ala aivan per-sees-tä ja syvältä.
      osta lasit a`30e,mutta viritelmineen mon 300e.

    • Liian kallista

      Kukaan ei viestiketjussa ole maininnut, että lasit ovat eri laatuisia.

      Minulle sanottiin optikolla, että voi ostaa laatulasit, japanilaiset Hoza tai Varilux linssit. Tai sitten vanhoja halpoja lasityyppejä, joita ei hyvä optikkoliike käytä.

      Jos on paljon miinusnäköä esim. -5, niin lasi täytyy ohentaa kerran tai kaksi, muutoin linssistä tulisi kovin paksu. Jokainen ohennus tuo hintaa lisää ja jos on hajataitteisuutta, myös sen huomioonottaminen maksaa ekstraa jne.

      Lopulta linsseille kertyy hintaa niin paljon, että silmälasien ostamista siirtää ja siirtää, koska varsinkin pienituloiselle se on iso kustannus.
      Naapurin eläkeläisrouva osti moniteholasit ja hinnaksi tuli muistaakseni n. 800,-.

      Hinnoissa on varmasti paljon ilmaa ja hinnoittelu on tehty niin sekavaksi, että vertailu on vaikeaa.

      • henrjii

        Mää ostin monitehot, jotka pian menevät vanhaksi, hinta oli 350€, toiseksi parhaimmat. Kaikista parhaat olisi ollut sata euroa kalliimmat.
        Kovapinta, ja heijstamattomat teki hintaa näihin 350€ laseihin niin että ilman niitä olisi hinta ollut 250€.
        Tuo heijastamattomuus on kyllä tosi hyvä, ei haittaa kun ajaa autoa pimeällä, vaikka joku tulisi pitkillä vastaan, niin ei häikäise


      • €--
        henrjii kirjoitti:

        Mää ostin monitehot, jotka pian menevät vanhaksi, hinta oli 350€, toiseksi parhaimmat. Kaikista parhaat olisi ollut sata euroa kalliimmat.
        Kovapinta, ja heijstamattomat teki hintaa näihin 350€ laseihin niin että ilman niitä olisi hinta ollut 250€.
        Tuo heijastamattomuus on kyllä tosi hyvä, ei haittaa kun ajaa autoa pimeällä, vaikka joku tulisi pitkillä vastaan, niin ei häikäise

        Nii mullakin näkö muuttunu iän myötä silmätohtori sano et kahen vuuen väliin liekkö totta, oon ainakin neljävuotta samoilla katelle kyllä mulla ainaskin on muuttunu tuo näkö vanhetessa kun sannoovavat oot vanhettunu, nyt kun ostin väliaikaset halapikset nää on melekein hyvät, mitä mieltä on aloittaja kun melekein arvoon kuka hää on.


      • henrjii
        €-- kirjoitti:

        Nii mullakin näkö muuttunu iän myötä silmätohtori sano et kahen vuuen väliin liekkö totta, oon ainakin neljävuotta samoilla katelle kyllä mulla ainaskin on muuttunu tuo näkö vanhetessa kun sannoovavat oot vanhettunu, nyt kun ostin väliaikaset halapikset nää on melekein hyvät, mitä mieltä on aloittaja kun melekein arvoon kuka hää on.

        Tottahan se nuorentaa kun alkaa näkemään kaikki vanhat ympärillä.


    • TiinaTaina

      Monitehot 160 €, ostettu Suomesta silmälasiliikkeestä kaksi viikkoa sitten.

      • Nukkekoti asuntona

        Näätkö niillä mitään?

        Taitavat olla Nisseniltä josta saa vain pskaa linssiin.


    • aiempi taas

      Todellakin sekavaa on ja miksi ei kerrota, sillä moni luulee saavansa lasit mainoksen hinnalla ja ei kehtaa perua,vaikka rahat on vähissä.

      Juuri siksi menee kun mainostetaan edullista hintaa, ja vasta optikon tutkinnan jälkeen selviää, mistä kyse.

    • Tosi tyytyväinen.

      Ostin tehottomat silmälasit pilailupuodista ja voi että niillä näkee hyvin kun ei ole linssejä estämässä näkökenttää. Sangat vaan heiluu ja kehykset silmien ympärillä, niistä voi ikään kuin tarkentaa zoom aluetta.

      Maksoin 6,90 euroa ilman hiontaa ja pinnoitetta ja vahvistuksia. Ne sopii sekä miinus että plus laseina.

      • bessie*

        Vähään tyydyit ja liikaa maksoit, Tosi tyytyväinen.

        Nenälliset mallitkaan eivät noin paljon maksa.


    • aiempi taas

      Mistähän on tullut sanonta, et nyt sitä "vedettiin linssiin",eli ei niin pientä pilaa, etteikö puolet totta!

      • Viaton sivullinen

        "aiempi taas"
        Eikös se ollut myös "viilataan linssiin" ja "sahataan silmään"


    • Silmäaseman osakas

      Mikä silmälaseissa maksaa?

      Sangat? :D

      Linssit? :D

      Heheeh...

    • Viaton sivullinen

      Minä en osta kaksia laseja jos vain yhdet tarvitsen, oli tarjous mikä hyvänsä.
      Toisille sitten aurinkolasia tyrkytetään. Minulla on vanhat Ray-Ban aurinkolasit,
      lasilinssein, joita ei enää saa, uudet on muovia.
      Tuttu optikko sanoi että älä vaihda vahvuuksille saat muovilinssit, piilolinssejä voi käyttää alla jos tarttee. Nään kyllä niillä koska kaukonäkö on aikahyvä.

    • Kyllä ne mainokset pitävät paikkansa. Jos asiakas haluaa sitten jotkut Diorin tai D&G:n raamit linsseihinsä niin maksakoon niistä. Samoin joutuu maksamaan ohuista linsseistä tai sellaisista, joissa monitehoalueet on hieman toimivammat. Mutta ne perumonitehot saa kyllä alta viidensadan. Viimeiset Specsikaupassa tais olla reilusti alle kakssataa ja sai tosiaan vielä vastaavat tummina samaan rahaan.

    • Tuleva optometristi

      Älkää missään nimessä luottako keneenkään oman alansa asiantuntijaan. Kusettavat minkä ehtivät. Kuka lääkäriäkään tarvitsee? Itse voi omat sairaudet selvittää kun googlea osaa käyttää. En tiedä pitäskö itkeä vai nauraa ku tätä ketjua lukee...

      Okei nyt tulee ihan asiaa ilman sarkasmia. Pieni optikkoliike myy hyvänä päivänä viidet lasit, huonona ei yhtään. Liikkeessä on yleensä vähintään 2 ihmistä koko ajan töissä. Miettikääpä kuinka kauan optikkoliike pysyisi pystyssä jos silmälasien kate olisi vaikkapa 20e/lasit? Toinen tosiasia on että optikkoliikkeet myyvät niitä 100e moniteholaseja ihan vaan siksi että saavat mainostettua. Todellisuudessa se tavara on täyttä sekundaa (olemattomat lukualueet, linssit naarmuuntuu kuukaudessa kun ei ole pinnoitteita jne). Ei se ole mitään kusetusta jos myydään kalliimpaa. Myyjät ja optikot eivät yksinkertaisesti halua kenenkään ostavan huonoja laseja. Kyllä monesti asiakaspalvelutilanteessa tekisi mieli sanoa ihan suoraan "Älä helvetissä osta tommosta paskaa." Sitten kun tulee asiakkaaksi näitä tälläkin keskustelupalstalla huutelevia itsepäisiä kaikki-tietäjiä niin pakkohan se on myydä halvat lasit tappiolla. Tosin tappiolle jää silloin liikkeen lisäksi myös asiakas joka on niin tyhmä ja itsepäinen ettei ymmärrä satsata omaan näkemiseensä.

      • Rouva Rintava

        Ompeluseurani, nyt jo eläkkeellä oleva optikko puhui aivan samaa.

        Asiakkailla hänen mukaansa ei ole hajuakaan mistä on kyse eri tuotteissa ja usein marssittiin suoraan liikkeeseen sisään kysyen mihin hintaan saa lasit, tämä oli heidän käsityksensä tervehtimisestä.

        No, tämä optikko rouva kertoi vastaavansa joskus vastakysymyksellä, mitä haluatte maksaa laseista. Aikuiset ihmiset muuttuivat kaakattavaksi kanalaumaksi kysyen toisiltaan mitä me maksetaan, eikä heillä siihen vastausta ollut, aivan kuten optikollakaan ole heidän kysymykseen antaa suoraa vastausta.


    • Reiskat

      Eilen kävin kakkulat ostamassa, linssit karvan alle tonnin, sekä rajattomat pokat saturaisia muutama.
      Tuli kyllä mieleen, mikä hitto noissa oikein maksaa, kun loppu summa himpun alle 1400 euroa.
      Taisi tulla maksettua niiden pikkujouluristeily samassa.
      No onneksi tuosta 800 euroa palautuu takaisin tililleni lähipäivinä vakuutuksesta.

      Ikänäkö taitaa olla hinnoiteltu valmiiksi liikkeissä, kun tietävät että ei mene lasten syöttämiseen rahat tässä iässä. Hitto kun tietäisivät, kuinka paljon ne nykyään juo iskän kaljoja.

    • Viaton sivullinen

      En kyllä ole koskaan kuullut että1400 olisi rillit maksaneet. Mitkä ihmeen hionnat on olleet, vai onko pokat puhdasta kultaa timattikoristein.
      Mitkä on rajattomat pokat, rajattomia linssejä kyllä on. Selitäppäs nyt pikkusen
      niitä ostoksias. Tolla tuhlailulla meidän vakuutusmaksut nousee.

      • Reiskat

        Linssit kaksitehot, jotain viimeistä huutoa, en edes merkkiä muista.
        Pokat kehyksettömät reiskat ja reikien poraus linssiin kiinnitystä varten.
        Kuitissa loppusumma kolmea kymppiä vaille 1400 euroa.
        Kun on ensimmäiset kaksitehot, ajattelin ostaa "parasta" mitä rahalla saa.
        Voit olla huoleti, olen maksanut lisävakuutusta tuon rillien hinnan monin kertaisesti, joten reilusti vielä makselen muitten saamisia.


    • toinen optometristi

      Haloo nyt ihmiset!

      Tarjoukset ovat, uskaltaisin väittää, silmälasiliikkeissä aina ALKAEN hinnoitteluja, mikä kyllä on ainakin omaan näköaistiini luottaen aina kerrottu siinä mainoksessa. Tottakai lisäominaisuudet maksavat. Jos haluaa laseihinsa laatua, niin jokainen extraherkku maksaa. Ei pidä olettaa, että saa parhaat mahdolliset monitehot merkkikehyksillä alle satasen. Jokainen valinta maksaa, ja asiakkaalla on toki itsellään päätösvalta siitä, mitä loppupeleissä laseihinsa haluaa. En edes tajua, miten voidaan olettaa että saa priimaa paskan hinnalla?

      Ja mitä myyntiin tulee, tottakai yritetään parasta myydä! Mikäs kauppa se sellainen on, jossa ei koitettaisi saada parasta mahdollista tulosta? Ei ne liikkeet hyväntekeväisyyttä tee eikä palkkoja, vakuutusmaksuja, vuokria, investointeja ymsyms millään pyhällä hengellä makseta. Ja kyllä se myyjä koittaa kuitenkin tarjota asiakkaalle ne parhaat mahdolliset lasit - lisäherkut tuo näkömukavuutta, estetiikkaa, keveyttä, toimivuutta.

      Miettikääpä nyt sitäkin, että mikä niiden lasien "päivähinnaksi" tulee esimerkiksi henkilölle, joka pitää 365 päivää vuodesta laseja aamusta iltaan vaikkapa sen pari vuotta. Niinpä. Näköaisti on kuitenkin, rohkenenko väittää, melko tärkeä aisti ja siihen kannattaa satsata. Ja mitä tulee siihen, ettei "koske omia voimakkuuksia tarjoukset" - niin onpa kyllä muistakin kaupan aloista kokemusta, ettei koske just mun mieltymyksiä ja tarpeita tarjoukset! Kyllä voi esim. isotkin miinukset peruslinssillä ilman hiontaa ottaa, mutta ei se kannata kun sitten ei lasit oo enää mukavat pitää.

      Eihän kaupat juurikaan muutenkaan mitään tappiolla myy, miksi siis silmälasiliikkeet? Ja tosiaan, jos kerran muualta (esim. ulkomailta) saa halvemmat, niin mikäs estää sieltä ostamaan? Kokemukseni mukaan paljon turhempaankin sitä ihmiset laittavat rahaa, ja vieläpä ilomielin!

    • wanhanliitonoptikko

      Kuten nimimerkkini kertoo, olen niitä vanhoja patuja jotka olettavat, että optikot ovat tavallaan myös käsityöläisiä. Eli haluaisinkin tietää mikä on nykyasiakkaiden mielipide, pitääkö optikon osata valmistaa/korjata/hienosäätää laseja, vai rittääkö, että istumme näöntarkastushuoneessa tekemässä tarkastuksia? Lähes kaikki isot ketjut ovat ulkoistaneet linssien hiomisen ja näin ollen asiakas joutuu odottelemaan lasejaan pitkän aikaa, onko tämä hyvä suuntaus? Itse olen todella huolissani nykyisten optikkojen koulutuksesta, koska pajaopinnoista nipistetään tunteja pois kokoajan ja mielestäni käsityöläisyys kuuluu tähän ammattiin. Mutta kertokaa te asiakkaat, mitä te haluatte?

    • Rouva Rintava

      "Miettikääpä nyt sitäkin, että mikä niiden lasien "päivähinnaksi" tulee esimerkiksi henkilölle, joka pitää 365 päivää vuodesta laseja aamusta iltaan vaikkapa sen pari vuotta."

      Terveisiä ompeluseurastani, joka kokoontui eilen ja siellä eläkkeellä oleva optikko otti puheeksi tämän aiheen. Luettuamme tänne kirjoitettuja kommentteja hän iloitsi olevansa jo poissa hullun myllystä.

      -Enää ei riitä, että tekee työnsä asiallisesti, kansalle täytyy myös järjestää sirkus huveja ja mielikuvia, hän sanoi.

      -Suuri osa asiakkaista ei osaa ajatella päivää pidemmälle. Ostetaan halpaa kiina-tavaraa uudelleen ja uudelleen tavaran kestäessä hyvin lyhyen ajan. Ei ymmärrettä, että halvasta tulee vuosien myötä kalliimpi kuin kerralla ostetusta laatutuotteesta, evp optikko jatkoi.

      -Olen kanssasi samaa mieltä, totesin hänelle. Oma mieheni mukamas säästää ja ostaa itselleen halvat huonosti istuvat kengät ja joutuu ostamaan niitä heikon laadun takia monta paria sinä aikana, kun minä pärjään samoillla laatukengillä vähintään 5-vuotta. Kerran laskin hänelle, että pitkässä juoksussa hänen säästönsä perustuu vain hetken mielikuvaan ja minun kenkäkuluni ovat pienemmät vuosien mittaan.

      Mutta mielikuvillahan päivittäistavarakauppakin pelaa, siellä tosin asiakkas saa itse tehdä huonon päätöksen, sanoi entinen k-kauppias puuttuen keskusteluumme.

      Kaupan hyllyllä on litran pullot ja puolen litran pullot vierekkäin. Kummassakin on hinta ja tietenkin pienemmän yksikköhinta on alempi. Kumman kuluttaja valitsee? Tietenkin suuremman koska suurempi on oltava hänen maailman kuvassa edullisempi, kun tosiasiassa kaksi pienempää pulloa olisi ollut kokonaishinnan osalta osalta edullisempi. Tai 10 purkkia jotain X-hintaan, hyvä tarjous eikö niin. Kuitenkin pakettihinta on kalliimpi kuin ostettaessa 10 purkkia erikseen.

      " Lähes kaikki isot ketjut ovat ulkoistaneet linssien hiomisen ja näin ollen asiakas joutuu odottelemaan lasejaan pitkän aikaa"

      Ja tietojeni mukaan aina Kiinaan saakka on työt ulkoistettu.

    • pullonpohjat alle100

      mainoksessa pitää olla selvästi alkaen, eikä monitehot alle satasen, ja myös sangat eriteltynä,myös sekin alkaen

    • Jarssi55

      Kyllähän se vaan niin on, että hyvää ei halvalla saa. Ja eihän linsseissä maksa se itse linssin valmistaminen vaan kehitystyö. Tiimari ei kehitä linseejään mitenkään, niin tottakai ne on halpoja. Näkeehän niillä...jotain. Mut ennenkuin on oikeesti ollut hyvät linssit käytössä niin ei kyllä osaa sanoa asiasta yhtään mitään.

      Parhaissa monitehoissa on tänä päivänä nanoteknologiaa ja ne huomioivat johtavan silmän, jonka aniosta näkee selvästi koko linssin alueelta ja fokusointi on nopeampaa. Halvat ne ei oo mut näkeminen on jopa 5 kertaa tarkempaa. Sopii ainakin mulle, koska haluun nähä missä meen urheillessa ja autoillessa.

    • Vuoden ne kestää

      Hinta ei vaikuta mitään esim. naarmuuntumiseen.
      Pinnoitettu näyttää naarmuuntuvan helpommin kuin ei pinnoitettu.
      Minulla on molempia ollut jo pitkään. Siitä tiedän.
      Optikon ammattitaito ratkaisee. Siis resepti. Sen mukaanhan ne lasit tehdään esim. Ruotsissa Favoticilla.
      Lasit kuin lasit. Ei ne kestä kuin vuoden tai pari. Siis hyvinä. Naarmut jne.....

      Tuo nanoteknologia on uutta. Siitä en ole kuullutkaan.

      • Rouva Rintava

        Kuten olen kertonut, ompeluseurani osaa antaa vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen.

        Muovilinssien pinnoite voi olla pelkästään kovapinta, soveltuu huolimattomalle ja esim konepajassa työskentelevälle. Naarmuuntumisen kesto on erinomainen ja käyttöikä vähintään 5-vuotta.

        Monipäällysteiset linssit, joissa on kova-, heijastuksenesto-, ja helppopuhdistaa pinta kestää myös helposti normaalikäytössä vähintään 5-vuotta. Ajan myötä UV-valo muuttaa pinnoitetta hiukan appelsiinipinnan kaltaiseksi. Tämä häiritsee enemmän vasta noin 7-vuoden jälkeen.
        Valmistusteknisesti ei ole mahdollista tehdä tätä pintaa niin, että kovapinta olisi uloinna vaan se on ekana linssissä., seuraavana on ARpinta ja uloinna helppopuhdistaa pinta. Naarmuuntuminen pysähtyy kuitenkin kovapintaan, jolloin naarmut ovat matalia, eivätkä häiritse näkemistä. Tämän päivän eurooppalaiset linssit ovat myös hyvin lämpöä kestävät verrattuna kiinalaisiin vanhalla tekniikalla valmistettuihin, joiden ostajia varoitetaan jopa uuniluukun avaamisesta.

        Länsimaalaiset kovapinnat ovat myös ylivertaisia kiinalaisiin vastaaviin, joissa se käytännössä on vain maininta laskussa.
        Lisäksi kiinalaiset heijastuksenpoistolla varustetut linssit ovat erittäin nihkeitä puhdistaa, verrattuna länsimaalaisiin.

        Linssien ja kehysten Kiinassa valmistamisessa on vähän sama tilanne kuin aikoinaan Junghans herätyskellojen kanssa. Junghans valmisti jo patterikelloja ja möi Kiinaan vanhat koneensa, joilla sitten kiinalaiset alkoivat tehdä myyntiin vanhoja vedettäviä herätyskelloja mekaanisten ominaisuuksien kanssa.

        Ompeluseurani puolesta kirjoitettu.


    • totuus esiin

      herä kysymys, miksi ei kerrota missä maassa lasit tehdään

    • Vesilasi65

      Specsillä kuulemma Unkarissa ja Englannissa hionta, ei Kiinassa

      • Rouva Rintava

        Voi, voi, kiinassa ne hiotaan kehyksiin, Miksi joku lisäisi kustannuksia hiomalla linssit paikalleen jossain muualla kun kiinalaiset hoitavat koko paketin.

        Ompeluseurani optikko kertoi, että kuluttajaa harhautetaan kehyksessä esimerkiksi maininnalla Frame Sweden, jotta kuluttaja uskoo kehyksen olevan Ruotsista. Hän kehoitti katsomaan sivustoa Scandinavian Frames, jossa kaikki hiontaa myöden tulee Kiinasta. Aivan samoja tuotteita myy myös iso I,

        Valitettavasti kuluttaja haluaa vakuutella itselleen, ettei nämä ole kokonaisuutena Kiinasta, vaan niissä on joku länsimaalainen välikäsi mukana. Pelkkää harhaluuloa ja itsensä pettämistä.


      • Rouva Rintava
        Rouva Rintava kirjoitti:

        Voi, voi, kiinassa ne hiotaan kehyksiin, Miksi joku lisäisi kustannuksia hiomalla linssit paikalleen jossain muualla kun kiinalaiset hoitavat koko paketin.

        Ompeluseurani optikko kertoi, että kuluttajaa harhautetaan kehyksessä esimerkiksi maininnalla Frame Sweden, jotta kuluttaja uskoo kehyksen olevan Ruotsista. Hän kehoitti katsomaan sivustoa Scandinavian Frames, jossa kaikki hiontaa myöden tulee Kiinasta. Aivan samoja tuotteita myy myös iso I,

        Valitettavasti kuluttaja haluaa vakuutella itselleen, ettei nämä ole kokonaisuutena Kiinasta, vaan niissä on joku länsimaalainen välikäsi mukana. Pelkkää harhaluuloa ja itsensä pettämistä.

        Lisättäköön vielä, että näitä aivan samoja paketteja myy silmälasikauppa,fi.

        Kiina tavaraa kaikki ja seurani optikko kertoi, sieltä tulleen jatkuvasti ilmoituksia toimitusten myöhästymisestä johtuen erilaisista kiinalaisista pyhäpäivistä.

        Avatkaa silmät ja todetkaa, että teitä huijataan kuluttajina mennen tullen.
        Ei ole ilmaisia lounaita, eikä laatulaseja pilkkahinnalla. Nämä Kiina-paketit maksavat niitä täällä myyville korkeintaan 20 euroa ja te ostatte niitä monta kymmentä kertaa kalliimpaan hintaan, Mikä on laatu silloin?

        Millä te uskotte esimerkiksi veroparatiisi saarelle rekisteröidyn spekkarin maksavan valtavat tv-mainokset, radiomainokset, kaupunkien ydinkeskustoissa olevat kalliit vuokrat sekä suuren henkilökunnan palkat? Mielestäni ainoastaan viilammalla teitä tietämättömiä kunnolla linssiin.


      • äitemuori*
        Rouva Rintava kirjoitti:

        Lisättäköön vielä, että näitä aivan samoja paketteja myy silmälasikauppa,fi.

        Kiina tavaraa kaikki ja seurani optikko kertoi, sieltä tulleen jatkuvasti ilmoituksia toimitusten myöhästymisestä johtuen erilaisista kiinalaisista pyhäpäivistä.

        Avatkaa silmät ja todetkaa, että teitä huijataan kuluttajina mennen tullen.
        Ei ole ilmaisia lounaita, eikä laatulaseja pilkkahinnalla. Nämä Kiina-paketit maksavat niitä täällä myyville korkeintaan 20 euroa ja te ostatte niitä monta kymmentä kertaa kalliimpaan hintaan, Mikä on laatu silloin?

        Millä te uskotte esimerkiksi veroparatiisi saarelle rekisteröidyn spekkarin maksavan valtavat tv-mainokset, radiomainokset, kaupunkien ydinkeskustoissa olevat kalliit vuokrat sekä suuren henkilökunnan palkat? Mielestäni ainoastaan viilammalla teitä tietämättömiä kunnolla linssiin.

        Siis että Kiinas hiotaan niihin kehyksiin mitkä olen täällä Suomessa nissellä valinnut. Mulle kun sanottiin, et he kokoovat liikkeessä ja että linssit tulee Saksasta, pokat Tallinnasta. Eli täyttä puppua.
        Kysyinki heti, että mitä ne tulee maksaan kun ei uskota tota asiakasta harhaan johtavaa mainosta "kahdet yhden hinnalla", kyl hän hinnan sano ja se tarjous ei koskenu mun miinusvahvuuksia. Varastovahvuuksia vain, mitä ne on? Siihen en saanu vastausta. Samaten niistä pinnotus- sun muista koristeista hän sanos ettei niitä ilman linssei saakkaa.
        Sitä kun ei itse ole syypää tähän huonoon näkökykyynsä.
        No mulle makso, silmälääkäri (erikois-) plus rillit n. 300 ekua. Kelasta tuli joku 18,50 palautusta. Näil mentäs pari vuotta. Jos ei se alkava kaihi kovin ala haittaan.
        Täs olis paikka valittaa kuluttaja-asiamiehelle.


      • mimmsssssssssss
        äitemuori* kirjoitti:

        Siis että Kiinas hiotaan niihin kehyksiin mitkä olen täällä Suomessa nissellä valinnut. Mulle kun sanottiin, et he kokoovat liikkeessä ja että linssit tulee Saksasta, pokat Tallinnasta. Eli täyttä puppua.
        Kysyinki heti, että mitä ne tulee maksaan kun ei uskota tota asiakasta harhaan johtavaa mainosta "kahdet yhden hinnalla", kyl hän hinnan sano ja se tarjous ei koskenu mun miinusvahvuuksia. Varastovahvuuksia vain, mitä ne on? Siihen en saanu vastausta. Samaten niistä pinnotus- sun muista koristeista hän sanos ettei niitä ilman linssei saakkaa.
        Sitä kun ei itse ole syypää tähän huonoon näkökykyynsä.
        No mulle makso, silmälääkäri (erikois-) plus rillit n. 300 ekua. Kelasta tuli joku 18,50 palautusta. Näil mentäs pari vuotta. Jos ei se alkava kaihi kovin ala haittaan.
        Täs olis paikka valittaa kuluttaja-asiamiehelle.

        Ystävä hyvä, anna minun selittää kaikki sinulle. Tarjouksissa on yleensä mainittu varastovoimakkuudet, mikä suurinpiirtein tarkoittaa kaikkia voimakkuuksia -6 aina 6 asti. Ja tällaisiin tarjouksiin kyseiset linssit kuuluvat kehyksen hintaan, eli sellaiset ilman mitään herkkuja kuten pinnoitteita ja ohennuksia.

        Eli sinähän siis saat aivan varmasti esim. 79 eurolla kahdet lasit samanhintaisilla kehyksillä ja peruslinssein, jos voimakkuutesi on se -6. Onko siinä sitten järkeä ottaa esim. -4 tai 4 linssiä ohentamattomana? Ei varmaankaan, koska ulkoisesti sellaisista tulee aikasmoiset pullonpohjat. Minä olen ainakin valmis maksamaan laadusta ja siitä, että tiedän, mitä olen saamassa. Voimakkuutta molemmissa silmissä melkein -5 ja hajataitot päälle, enkä voi kuvitellakaan käyttäväni ohentamattomia linssejä.


    • tarkennusta mainoksi

      Muuten halvat sangat saa kyllä tarjoushintaan, mutta ei ole joustoa sangoissa ja hiomattomat tippuu kehyksistä aika pian kun painaa.

      Mainoksessa pitää olla parempi selitys ja liikkeessä kysytään otatko nyt vaimyöhemmin, eikä edes esitellä halpoja kehyksiä vaan kalliimpia.

      Köyhä luulee saavansa monitehot 79 euroa ja lopulta lasku satoja euroja!

    • kuinkas kävikään...

      juuri köyhänä menee liikkeeseen kun ilmainen näöntarkastus ja monitehot 79 euroa...

    • Hyvin kävi.....

      Köyhä saa 79€ monitehot. Juuri ostin.

    • Niin kävi

      Monitehot 100€,kovapinnoitteella.

    • sdfsd

      En ite ainakaan jaksaisi kärsiä huonojen linssien kanssa jonkun muutaman satasen takia. Ero on kuin yöllä ja päivällä kun vertaa huippulinssejä noihin viiden kympin linsseihin.

    • kahdessa erässä

      Monitehot,kevyet linssit,kovapinnoiteet, linsiin pieni tummennus,hyvät Italialaiset kehykset näöntarkastus 110€.

    • Stadista

      Monitehot on nyt silmillä joka päivä. Maksoi yli 400, kun en kelpuuttanut ensimmäisiä. Näihin opin runsaassa kuukaudessa. Nyt teetän toiset Spec Savers'lla. Tarjous

    • vanahanaakka

      Nisseniltä olen aina saanut hyvät monitehot kahdet yhden hinnalla-tarjouksesta ja hinta max 270€ kovapinnoitteella, viimeisimmät vuosi sitten. Jos ei halua molempia monitehoina, niin toiset saa halutessaan pelkkinä lukulaseina.

    • ei halpoja olekaan*

      Miten lienee kenelläkin onnistunut saada nuo halvat lasit?

      Jouduin uusimaan ja maksoi 780€. Sain tosin toiset ilmaiseksi.

    • tympääntynyt

      Eikö harhaan johtava mainonta ole rikollista?

      • bessie*

        No joo, tympääntynyt.

        Jotkut nyt harhailevat minne sattuu vaikka mainos olisi käytännössä pelkkä hintalappu ja tuoteseloste.

        Mielikuvia herättämällä on lupa mainostaa, mutta virheellisiä tietoja ei saa antaa.


    • Tyytyväinen Hki

      49€ Nisseniltä,ihanat ohuet linssit.

    • Linssilude ☺

      Joku ketju lupasi,että alennus % on sama kuin ikäsi. Mulla se olisi nyt 66 %. Mutta jos menen yli 100 vuotiaana siihen liikkeeseen, niin ne maksaa mulle jotain. Mä odotan vielä.

      • Satavuotta

        toiset lasit voit antaa pojallesi 80 vuotislahjaksi.


    • JamesYksinkertaista

      Kuten vaistoatte.
      Tässäkin ns. pahavelit vetävät välistä.
      Vapaamuurarien tukemat menestyvät,
      oikeamieliset eivät.
      Ja perkele kerää mammonaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Menin silmälasiliikeeseen ja sanoin tarvitsevani näöntarkastuksen ja max 120€ autolla-ajolasit. Likinäköinen kun olen.
      Ei mitään ohennuksia eikä muutakaan, vaan hanskalokerossa pidettävät lasit joita käytän vaan autoillessa.

      Hinta 120€ ja aika pelkistetyt lasit, mutta hyvin näen ajaa, myös pimeällä.

      • Anonyymi

        Näkösi on sitten aika hyvä varmaan vielä ja molemmissa silmissä sama näkö ilman taittovirheitä.


    • Anonyymi

      Optikkoliikkieden hintatarjoukset on suurta k*setusta.

    • Anonyymi

      Mistä nykyään hankitte rillinnne ?
      Instru&Nissenin hionnat ei onnistuneet viimeksi.

    • Anonyymi

      Kela korvaa 3v välein, itse mksat ylimääräiset hienoudet.

      • Anonyymi

        Ihan tottako ? Kiitos, en ole tiennyt. Siis kaikilleko varallisuudesta riippumatta ?


    • Anonyymi

      Nythän taas mainostetaan satasella kahdet monitehot. Kun tulet optikkoliikkeestä ulos sinulla on tilaus yksistä 500 euroa.

      • Anonyymi

        Monitehot, ei edes ohennetut linssit 400€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monitehot, ei edes ohennetut linssit 400€

        Kävin kerran piruuttani ilmaisessa näöntarkastuksessa kun mainostivat.
        Toinen silmä oli 1.0 ja toinen 1.2 mutta ikänäkö haittasi lukemista.
        Optikko sanoi että käytä huoletta 5€ markettilaseja kun niillä pärjään.
        Ei alkanut tyrkyttämään satojen eurojen kakkuloita.


      • Anonyymi

        Parasta tulosta lähdin tekemään, mutta jäin ilman toisia laseja jotka luvatiin.

        Jos saat kunnolliset aurinkolasit ilmaiseksi samaan hintaan moniteholasien kanssa, niin kerro mistä, niin lähden heti ajamaan.


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe