Miksi (jotkut) kristityt demonisoivat muita uskontoja?

Kakkua ja pullaa

Lahkolaisessa ajattelutavassa on tapana ajatella, että ainoastaan oma porukka on oikeassa, että vain heillä on totuus hallussaan. He ovat ainoa oikea Jumalan seurakunta, ja muut eksyksissä ja eksytettyjä.

Kristinusko ja edes juutalaisuus eivät ole vanhimpia uskontoja maan päällä, vaan temppeleitä on löytynyt ainakin yli 11 000 vuoden takaa. Eli ainakin jo niin kauan aikaa ihmiset ovat tiedostaneet jumaluutta, ja todennäköisesti jo paljon pidempäänkin, eli ennen kuin mitään suuria rakennelmia alettiin palvontapaikoiksi rakentamaankaan.

Kuvitellaanpa nyt eräs naapurusto, nimeltään Uskontie. Siellä on ollut asukkaita jo pitkään, ja melko äskettäin sinne muuttaneita ovat ainakin H.Indu perheineen, B.Uddhalainen perheineen, K.Ungfutselainen perheineen, S.Hintolainen perheineen, J.Uutalainen perheineen, K.Ristitty perheineen, ja M.Uslimi perheineen. Siellä asuu myös joitakin vanhuksia, jotka ovat asuneet siellä paljon kauemmin, mutta heitä ei juuri ulkona näy. K.Ristitty ja M.Uslimi ovat uusimmat tulokkaat.

Jokaisessa näissä perheissä on tapana, että äiti leipoo perheen lapsille kakkua ja pullaa. Lapset tykkäävät. Mutta ainoastaan K.Ristityn talossa vallitsee seuraava outo ilmiö. Perheen kodin palvelijat sanovat, että muiden perheiden kakku ja pulla on pahassa tarkoituksessa tehtyä, ja että se myrkyttää niitä syövät lapset. Kuitenkin muissa taloissa asuvat lapset syövät ilolla perheensä kakkua ja pullaa, se maistuu heistä hyvältä, eikä heille ole aiheutunut siitä yhtään sen enempää terveysongelmia kuin K.Ristitynkään talon kakkua ja pullaa syöneillä lapsilla. Silti K.Ristityn talon henkilökunta puhuu pahoja muista taloista. Muiden talojen äidit suorastaan kauhistuvat puheita, joita he kuulevat K.Ristityn lapsilta, jotka tulevat näiden taloihin ja varoittavat niiden talojen lapsia syömästä äitiensä leipomaa pullaa ja kakkua, koska se on myrkyllistä ja tahallaan myrkytettyä, ja vaativat näitä syömään vain näiden mukanaan tuomaa maa kakkua ja pullaa. Näiden muiden talojen äidit ja lapset ovat syvästi loukkaantuneita ja järkyttyneitä näistä puheista.

Tältä se näyttää.

19

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ämnbvc

      Voi olla, että jotkut kristityt demonisoivat muita uskontoja. Ja jotkut ateistit demonisoivat kaikkia uskontoja ja uskovia.

      Kurjalta se tuntuu.

      • "Voi olla, että jotkut kristityt demonisoivat muita uskontoja. Ja jotkut ateistit demonisoivat kaikkia uskontoja ja uskovia."

        Voi voi voi kun tietäisit miten kristinuskoiset demonisoivat ateisteja.


      • ämnbvc
        satan kirjoitti:

        "Voi olla, että jotkut kristityt demonisoivat muita uskontoja. Ja jotkut ateistit demonisoivat kaikkia uskontoja ja uskovia."

        Voi voi voi kun tietäisit miten kristinuskoiset demonisoivat ateisteja.

        Onneksi tiedä. Älä kerro enempää.


      • ajattele hetkinen
        satan kirjoitti:

        "Voi olla, että jotkut kristityt demonisoivat muita uskontoja. Ja jotkut ateistit demonisoivat kaikkia uskontoja ja uskovia."

        Voi voi voi kun tietäisit miten kristinuskoiset demonisoivat ateisteja.

        Kun ajattelet monia vuosia uskossa ollutta mummelia joka on jo vanha, niin hän on yleensä herttainen, mukava ja tyytyväinen vaatimattomaankin elämäänsä.


    • Todellinen Kristitty

      1. Käsky: Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

      Tämä selittää kaiken - kaikki muut uskonnot sekä uskonnottomuus ovat peräisin Saatanasta ja niitä tulee jokaisen kristityn, joka haluaa Taivaan porteista astua, henkeen ja vereen karttaa.

      • vähäouto

        "1. Käsky: Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Niin, sinä kristitty, älä pidä muita jumalia omanasi. Muut saavat pitää muita jumalia.

        Minä olen kristitty. Mutta ei minua käsketä demonisoimaan muita jumalia.

        Ja itse asiassa, onko kristinuskon näkökulmasta muita jumalia edes olemassa?


      • Demonisoija löytyi

        "1. Käsky: Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Missä kohden tässä Moosekselle ja Israelin kansalle annetussa käskyssä sanottiin, että demonisoikaa muut jumalat? Ettei vaan ole kovin ihmisperäistä tulkintaa tämäkin: " kaikki muut uskonnot sekä uskonnottomuus ovat peräisin Saatanasta".

        No ainakin yksi muiden demonisoija täältä löytyi, ja hän kutsuu itseään Todelliseksi Kristityksi.

        "Todellinen Kristitty", jos löydät Raamatusta kohdan, jossa sanotaan muiden uskontojen olevan Saatanasta, niin esittele se kohta ja katsotaan asiaa sitten uudelleen.


      • tutkii ensin itseään
        Demonisoija löytyi kirjoitti:

        "1. Käsky: Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Missä kohden tässä Moosekselle ja Israelin kansalle annetussa käskyssä sanottiin, että demonisoikaa muut jumalat? Ettei vaan ole kovin ihmisperäistä tulkintaa tämäkin: " kaikki muut uskonnot sekä uskonnottomuus ovat peräisin Saatanasta".

        No ainakin yksi muiden demonisoija täältä löytyi, ja hän kutsuu itseään Todelliseksi Kristityksi.

        "Todellinen Kristitty", jos löydät Raamatusta kohdan, jossa sanotaan muiden uskontojen olevan Saatanasta, niin esittele se kohta ja katsotaan asiaa sitten uudelleen.

        Ihmiselle ei kuulu toisen uskomiset että kuinka paljon joku muu uskoo, vaan vain oman uskonsa tutkaileminen.


      • olemme ihmisiä
        tutkii ensin itseään kirjoitti:

        Ihmiselle ei kuulu toisen uskomiset että kuinka paljon joku muu uskoo, vaan vain oman uskonsa tutkaileminen.

        Raamatussa sanotaan että vain Jumala tuomitsee ihmisen, joten mieti tätä lausetta.


      • nopnop
        tutkii ensin itseään kirjoitti:

        Ihmiselle ei kuulu toisen uskomiset että kuinka paljon joku muu uskoo, vaan vain oman uskonsa tutkaileminen.

        Kuka täällä on tutkaillut, kuinka paljon joku uskoo? Nimimerkki Todellinen kristitty on itse määritellyt itsensä todelliseksi kristityksi. Sen voi tulkita niinkin, että hän on ainoa todellinen kristitty, muut ovat jotain muuta. Siis hänen mielestään.


      • Jeesuksen nimessä...
        nopnop kirjoitti:

        Kuka täällä on tutkaillut, kuinka paljon joku uskoo? Nimimerkki Todellinen kristitty on itse määritellyt itsensä todelliseksi kristityksi. Sen voi tulkita niinkin, että hän on ainoa todellinen kristitty, muut ovat jotain muuta. Siis hänen mielestään.

        "hedelmistään puun tunnistaa", sanoi Herra, kristus Jeesus.

        Joita hedelmiä sanatkin on, on joko kaikillle hyväksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunnikasi seurakuntaa ja seurakuntiaa rakentavia, tai sitten ei. Eli on joko hyväksi, tai ei hyväksi puolesta sanoja / sanomisia, = osoituksia / tosdisteita. Hedelmää tuottamattomuus on myös sitä pahaksi puolen, puolesta olevaa.


      • Jeesuksen viisautta
        Jeesuksen nimessä... kirjoitti:

        "hedelmistään puun tunnistaa", sanoi Herra, kristus Jeesus.

        Joita hedelmiä sanatkin on, on joko kaikillle hyväksi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunnikasi seurakuntaa ja seurakuntiaa rakentavia, tai sitten ei. Eli on joko hyväksi, tai ei hyväksi puolesta sanoja / sanomisia, = osoituksia / tosdisteita. Hedelmää tuottamattomuus on myös sitä pahaksi puolen, puolesta olevaa.

        Onko syynä siis tämä asia, jota tässä kuvataan:

        "Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa. ":


    • Kysyähän saa!

      "Miksi (jotkut) kristityt demonisoivat muita uskontoja? "

      Ei valmiiksi demonisia tarvitse mitenkään erikseen demonisoida.

      • Niin.

        Ei varmaan tarvitsekaan. Sinuakaan ei tarvitse demonisoida. Mutta miksi demonisoit muita uskontoja?


      • Outo ajatus...
        Niin. kirjoitti:

        Ei varmaan tarvitsekaan. Sinuakaan ei tarvitse demonisoida. Mutta miksi demonisoit muita uskontoja?

        Outo ajatus, että kristitty olisi jotenkin lisäämässä demonisten ilmiöiden demonisuutta. Kyllä demonit hoitavat sen puolen ihan itse.


      • Mitä peilistä näkyy?
        Outo ajatus... kirjoitti:

        Outo ajatus, että kristitty olisi jotenkin lisäämässä demonisten ilmiöiden demonisuutta. Kyllä demonit hoitavat sen puolen ihan itse.

        Tarkoitatko, että henkilö, joka harjoittaa toisten uskontojen demonisointia, hoitaa asian ihan itse, ja että sellaisen demonisen henkilön ei tarvitse olla kristitty? Voi hyvin olla. Tosin useimmat sellaiset ihmisnahassa olevat demonit tekevät sitä demonista toimintaansa kristinuskon nimissä, vaikka syynä on vain heidän oma demoninen luonteensa.


      • jospa selkiäisi
        Mitä peilistä näkyy? kirjoitti:

        Tarkoitatko, että henkilö, joka harjoittaa toisten uskontojen demonisointia, hoitaa asian ihan itse, ja että sellaisen demonisen henkilön ei tarvitse olla kristitty? Voi hyvin olla. Tosin useimmat sellaiset ihmisnahassa olevat demonit tekevät sitä demonista toimintaansa kristinuskon nimissä, vaikka syynä on vain heidän oma demoninen luonteensa.

        Opettelehan luetun ymmärtämistä. Vaikka työväenopistoista löytyy sopivia kursseja.


    • pullaillaan

      Kyse on siitä, että ei haluta, että ne pullat sekoitetaan.

      Nyt on se systeemi, että kristittyyn pullaan yritetään väkisin vääntää väärää taikinaa. Syökööt muut pulliaan, kunhan eivät pakota samaa pullaa tähän taikinaan. Ja väitä sitä sitten vielä täksi taikinaksi. Joku saa ihan rauhassa käydä kokeilemassa muita pullia, mutta ei tarvitse tänne sitten syyttelemään, jos ei mikään ratkennutkaan, saati että alkaa halveksua tätä pullaa ilman mitään perusteita, kun ei paremmasta tiedä.

      Nyt tämän pullan syöminen on pian kiellossa. Ja tuossa oli huvittava luulo, että nuo muut eivät tulisi tunkemaan pulliaan väkisin tai ovelasti tilalle, sitten kun tämä on saatu kiellettyä. Tämä on pulla, jonka on taisteltava olemassaolostaan. Ja se tehdään selväksi jo tämän pullan reseptikirjassakin. Sillä on olemassa eräs Paha Pääkokki, joka ei halua että ihmislapsi tätä pullaa nauttisi.

      • Pullakestit

        "Syökööt muut pulliaan, kunhan eivät pakota samaa pullaa tähän taikinaan."

        Tästä on helppo olla samaa mieltä! Käsittääkseni tätä ongelmaa ei maailmanhistoriassa kuitenkaan ole esiintynyt.

        "Nyt tämän pullan syöminen on pian kiellossa."

        Mitä tarkoitat kiellolla?

        "Sillä on olemassa eräs Paha Pääkokki, joka ei halua että ihmislapsi tätä pullaa nauttisi."

        Nauttivatko muut kuin "tämän pullan syöjät" myrkytettyä pullaa? Nauttivatko siis kaikkien muiden planeettojen asukkaat myrkytettyä pullaa, ja kaikki lukemattomat muut planeetat maailmankaikkeudessa (joiden lukumäärää emme voi kuvitellakaan) ovat siten Pahan Pääkokin valtapiiriä? "Ainoan oikean jumalan" valtapiiriinkö kuuluu siis vain pientäkin pienemmän hiekanjyvän murto-osan pinta-alaa vastaava alue Saharassa (ja itse asiassa vähemmän), ja ajallisestikin vain pieni osa sen hiekanjyvän olemassaoloajan historiasta? Miksi ihmeessä "ainoan oikean jumalan" valtapiiri on niin häviävän pieni mittaamattoman suuressa maailmankaikkeudessa, jos hän on kerran ainoa oikea tosi jumala? Luulisi ainoan oikean toden jumalan olevan ilmoittanut itsensä kaikkina aikoina kaikissa paikoissa ja kaikissa kulttuureissa alusta loppuun saakka, eikä vasta myöhäisenä tulokkaana mitättömän pienellä alueella, jättäen samalla koko muun maailmankaikkeuden demonien käsiin.

        Ehkäpä olet itse syönyt myrkytettyä pullaa, minkä johdosta näkökykysi on lähellä sokeutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe