Heprealaisia näkökulmia

Äsken tuli seiskalta Heprealaisia näkökulmia -ohjelma, joka käsittelee heprealaisia aakkosia. Messiaaninen juutalainen osoitti ihmeellisesti, miten Raamatun ensimmäinen sana, suomeksi 'Alussa', sisältää Raamatun koko historian maailman luomisesta Jumalan Pojan ristiinnaulitsemiseen asti. Tuollaisia ohjelmia katsoisin tuntitolkulla.

Tulee uusintana 6.10. klo 1-1.40 ja 8.50-9.30. Toivottavasti arkistoivatkin sen.

9

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uktukuktk

      Halleluja, kuulostaa liian hyvältä ollkaseen totta.

      Laitan jälkikommentia jos arkistoidaan. Aikataulut eivät osu mulle noiden aikojen puitteissa.

    • Ohjelma on tv7 arkistossa! Voidaan katsoa milloin sopii.

    • uktuk

      Hyvä vinkkaus oli. Itkin ja taputin ohjelmaa katsoessani.

      " Eikö minun sanani ole kuin tuli "

      Kohdassa 7:15

      Vastaus Jumalalle: On.

    • Epäilemättä

      Hämmästyin. Siis eikö se ole trikkikuva kun tulee Toorasta ne tulen lieskat? Miten se voi olla mahdollista ja miksei asiasta ole aiemmin mainittu mitään? Miksei ylen uutisissa mainita asiaa?

      Miksi ihmiset vaikenevat asiasta vaikka kyseessä on vahvimpiin todisteisiin Jumalan olemassaolosta kuuluva todiste. Mitä tapahtuu jos laittaa mikroskoopin alle muiden kirjojen tekstiä?

      • Kiitti vinkistä

        Todellako siinä suurennetaan sitä palaa käsikirjoituksesta? En tajunnut koko kohtaa ennen kuin kirjoitit asiasta.

        Ohjelmasta käy hyvin ilmi, miksi Sanaan ei saa lisätä mitään eikä poistaa mitään.


    • Eikö kukaan tiedä?

      Eikö kukaan tiedä tuosta liekkiasiasta, oliko trikkikuva vai ei?

      • Jumala hämmästyttää

        Jokainenhan voi asian tarkistaa Tooralla, joka on kirjoitettu heprean kielellä.

        Jos olisi trikkikuva niin asiasta olisi noussut ateistien piirissä häly.

        Nyt ateistit ovat ihan hiljaa kun eivät keksi mitään nokkelaa. Lenties mikroskooppi keksittiin jo 6000 eKr. =)


    • Eikö ...

      En omista Tooraa enkä mikroskooppiakaan. Ihme tuo on. Ohjelmassa kohta meni nopeasti. Piti katsoa uudelleen ja kyllä siinä vakuutetaan, että mikroskoopissa on pala Tooraa.

      • Jumala on olemassa

        Jumalaan kun tutustuu niin ihmettelee Hänen ominaisuuksiaan. Kunnioitusta siitä sikiää.

        Kärsivällisyys ihmisiä kohtaan.

        Jumala antaa Raamatussa ohjeet kuinka elää ja kun ihminen ei elä ohjeiden mukaan niin tulee vielä suutan soittamaan että minkäs teit kun annoit näin minulle käydä. Täytyy olla aikamoinen persoona, kellä menisi hermot jos olisi juurta jaksain antanut ohjeet oikeaan elämään jollekin ja sitten tulisi paikalle joku sättimään aiheettomasti.

        Kaikkivaltias. Aivot " sakkaa " kun alkaa ajattelemaan asiaa. Itsekkäät ihmisethän ovat heti paikalla: Annas mulle sitä ha tätä kun kerran olet siihen kykenevä.

        Kunnioitetaanhan Jumalaa ja koitetaan ymmärtää Häntä paremmin, Raamattu kertoo avainsanoja Hänestä muitakin ja Häneen luuttyviä totuuksia. Jumala on oikeudenmukainen ja muistetaanhan että Hän ei ole pankkiautomaatti tai joulupukkikaan.

        Saa pyytää mitä haluaa, mutt onko suloisempaa kuin se että saa olla Jumalan lähellä rukouksessa, avata sydäntään ja kertoa ajatuksian?

        Jos keneltä puuttuu rakkaussuhde Jumalaan niin tietäjöön, että silloin tulee alkaa viettämään aikaa rakkaansa kanssa, kuuntelemaan Herran sanaa, rukoilemaan, ajatella rakastaan ja Rakkaan elämää, miettiä uskonasioita.

        Enemmänkin olisi asiaa, mutta jos tajusit ihan tosissasi ja muistat tästä jotakin sydämessäsi vielä huomennakin niin kiva.

        Rukoile, Jeesus kuulee olipa rukouksesi ajatuksia tai ääneen julkituotuja. Rakastan sinua. Olen entinen koulukiusattu ja inhosin ihmisiä. Nyt rakastan. Jumala auttoi rakastamisesi alkuun minut kokemieni julmuuksien jälkeen.

        Itse mietin rkakuden luonnetta. Onko se päätös rakastaa vai tunn, kumpaakin siihen tuntuu kuuluvan. Alku vähän hankalampaa on: " Jeesus, haluat minun rakastavan ihmisiä, anna minulle apuasi siihen." Tuohon tapaan aloitin ja jossain vaiheessa on jotin tpahtunut kuin huomaamatta. Synkeästä naamastani on tullut aika iloinen naama perusilmeeltään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe