Kauhea anoppi

nainen

Anoppi on yksinkertaisesti todella omistushaluinen. Jos mies on luvannut mennä kotiin käymään, mutta meneekin vähän myöhässä, jos meillä on mennyt pitempään kaupoilla tai jossain, niin anoppi ei edes puhu mitään kun on niin loukkaantunut. Anoppi tietää, että keräämme yhtä tiettyä astiastoa, mutta ei ikinä vahingossakaan osta sitä esim. joululahjaksi. Lahjaksi saammekin ylensä kaikkea sellaista, mistä hän itse pitää. Minun vanhempani taas aina kysyvät, että mitä tarvitsemme ja ostavat sitä, tai sitten antavat rahaa, että voimme itse käydä ostamassa mieleisen. Minä haluaisin viettää joulun molempien vanhemmilla, mutta anoppi loukkaantuu, jos poika ei ole koko joulua heillä. Onneksi mieheni ei ole ihan niin äitinsä tossun alla kuin veljensä, mutta silti monet riidat ollaan riidelty ja tullaan riitelemäänkin anopin takia.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

42

4511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittämiin

      En nyt puutu astioihin, mutta tuo joulu. Meillä meni niin, että ensimmäisenä jouluna olimme anoppilassa ja joulupäivänä minun kotona ja molemmat murjottivat, seuraavana jouluna toisinpäin ja murjottivat. Siitä tuli jo molemmille traumoja ja yhdessä päätimme, että seuraava joulu on meidän. Ilmoitimme molempien kotiin jo elokuussa, että aiomme viettää joulun omassa kodissa, seisova pöytä on katettuna aattona klo 16 ja jatkuu myös joulupäivän, tervetuloa. Tapaninpäivänä voimme käydä kahvilla molempien luona, ei ennen sitä. Olihan se hampaiden kiristelyä, mutta olen iloinen, että meillä on oma joulu "perinteineen" ja nyt kun on lapsia asiat ovat aivan mallillaan. Onnea OMAN elämän rakentamisessa

      • marian

        Kyllä se joulu on meilläkin pahin! Taidetaan jättää tänä vuonna koko joulu viettämättä... Viime joulu vietettiin anoppilassa ja juuri pari viikkoa sitten hän ilmoitti odottavansa meitä luokseen myös tänä jouluna. Ja minä kun haluaisin niin kovasti olla välillä joulun omien vanhempieni seurassa. Ja tästähän anoppi suuttuu!


      • peliin
        marian kirjoitti:

        Kyllä se joulu on meilläkin pahin! Taidetaan jättää tänä vuonna koko joulu viettämättä... Viime joulu vietettiin anoppilassa ja juuri pari viikkoa sitten hän ilmoitti odottavansa meitä luokseen myös tänä jouluna. Ja minä kun haluaisin niin kovasti olla välillä joulun omien vanhempieni seurassa. Ja tästähän anoppi suuttuu!

        Älä jätä joulua väliin, se tuo iloa tähän pimeyteen. Ota keskustelutaito käyttöön, sano lähiaikoina kahvikupin ääressä, että olimme viime joulun täällä ja vanhempasi odottavat teitä kovasti jouluksi. Syyllistä pikkuisen anoppiasi. Mikäli asutte samalla paikkakunnalla, asia on helpompi ja jos vielä anoppisi ei jää aivan yksin, mikäli jää, pyydä mukaan, ei se voi niin kauheaa olla. Sinulla on oikeus mennä anoppilaan vasta esim. tapaninpäivänä ja viettää lapsuutesi joulu entisessä ilmapiirissä. Jotenkin nämä ovat ihania asioita, muistan kun lapseni tulivat jouluaattona kotiin ja kuusi oli eri paikassa (johon se minusta sopi tosi hyvin), molemmat ilmoittivat, silloin sinkkuja, että kuusi on väärässä paikassa ja minä kun olin luullut olevani vanhanaikainen, ei muuta kuin kuusta siirtämään, jotta perinteet säilyisivät.
        Vaali muistoja, pidä kiinni oikeuksistasi, anopin suuttuminenkin loppuu viimeistään uutenavuotena.


      • anoppi
        marian kirjoitti:

        Kyllä se joulu on meilläkin pahin! Taidetaan jättää tänä vuonna koko joulu viettämättä... Viime joulu vietettiin anoppilassa ja juuri pari viikkoa sitten hän ilmoitti odottavansa meitä luokseen myös tänä jouluna. Ja minä kun haluaisin niin kovasti olla välillä joulun omien vanhempieni seurassa. Ja tästähän anoppi suuttuu!

        lähtisin jouluksi mielelläni ulkomaille lomalle ,mutta sitten syyllistetään,että ei välitä lapsenlapsista.eli miten anopin tulisi olla ja elää.


      • aikuinen
        anoppi kirjoitti:

        lähtisin jouluksi mielelläni ulkomaille lomalle ,mutta sitten syyllistetään,että ei välitä lapsenlapsista.eli miten anopin tulisi olla ja elää.

        Nyt matkoja katsomaan. Onpa kummallisia lapsia, jos eivät ymmärrä, että haluat viettää joulun muualla. Kerro heille, että masennus uhkaa ja haluat jouluksi ulkomaille, voi olla sinun mielenterveytesi kannalta hyvä ratkaisu. Heidän asia on selittää lapsenlapsillesi, miksi et ole läsnä. Sinulla on nyt aikaa tehdä kaikki lanttulaatikot ja muut pakkaseen, ostaa lahjat.
        Se on ilmoitusluontoinen asia, että sinulle on parasta mennä lomalle. Voi olla, että lapsesikin yön yli nukuttua hyväksyvät asian ja toivottavat hyvää matkaa. Jos ei, niin voithan taas ensi vuonna uhrautua. Kokeile edes, ei ensi vuonna vaan nyt, joskus pitää uskaltaa, eikä vain luulla.


      • ..kiitos
        aikuinen kirjoitti:

        Nyt matkoja katsomaan. Onpa kummallisia lapsia, jos eivät ymmärrä, että haluat viettää joulun muualla. Kerro heille, että masennus uhkaa ja haluat jouluksi ulkomaille, voi olla sinun mielenterveytesi kannalta hyvä ratkaisu. Heidän asia on selittää lapsenlapsillesi, miksi et ole läsnä. Sinulla on nyt aikaa tehdä kaikki lanttulaatikot ja muut pakkaseen, ostaa lahjat.
        Se on ilmoitusluontoinen asia, että sinulle on parasta mennä lomalle. Voi olla, että lapsesikin yön yli nukuttua hyväksyvät asian ja toivottavat hyvää matkaa. Jos ei, niin voithan taas ensi vuonna uhrautua. Kokeile edes, ei ensi vuonna vaan nyt, joskus pitää uskaltaa, eikä vain luulla.

        kyllä se näin on ei marttyyrina kannata olla kenenkään-siitä kärsii kaikki.nyt matkaesitteet esille.


      • tällälailla
        ..kiitos kirjoitti:

        kyllä se näin on ei marttyyrina kannata olla kenenkään-siitä kärsii kaikki.nyt matkaesitteet esille.

        Luin ketjun ja olen samaa mieltä. Lähde pois jouluksi, jos ei tunnu hyvältä, älä mene vuoden kuluttua. Mikään tässä elämässä ei ole pysyvä valinta.


      • ****
        marian kirjoitti:

        Kyllä se joulu on meilläkin pahin! Taidetaan jättää tänä vuonna koko joulu viettämättä... Viime joulu vietettiin anoppilassa ja juuri pari viikkoa sitten hän ilmoitti odottavansa meitä luokseen myös tänä jouluna. Ja minä kun haluaisin niin kovasti olla välillä joulun omien vanhempieni seurassa. Ja tästähän anoppi suuttuu!

        Minä olisin hyvilläni jos saisin viettää edes yhden Joulun ilman hössötystä.
        Jälkikasvu pitävät itsestään selvänä että järjestän heille joulun. Olen vedonnut ikääni ja väsymykseen, sanovat auttavansa, mutta se apu on ollut vain puheiden tasolla.
        En ymmärrä koko joulun hösöötystä, jos saisin päättää, kävisin haudoilla yksi ja kotona viettäisin rauhallisen päivän ja illan, korkeintaan sytyttäisin kynttilän.
        Lapsiperhiden kuuluu järjestää joulu lapsilleen, ei se ole isovanhempien tehtävä.


      • Keuruun mummo
        marian kirjoitti:

        Kyllä se joulu on meilläkin pahin! Taidetaan jättää tänä vuonna koko joulu viettämättä... Viime joulu vietettiin anoppilassa ja juuri pari viikkoa sitten hän ilmoitti odottavansa meitä luokseen myös tänä jouluna. Ja minä kun haluaisin niin kovasti olla välillä joulun omien vanhempieni seurassa. Ja tästähän anoppi suuttuu!

        Vietämme joulun aina yhdessä. Menemme pojan ja miniän luo Kuopioon. Sovimme aina etukäteen kuka tekee mitäkin ruokia. Vien ne sitten lahjojen kanssa mennessäni. Ukki on joka joulu joulupukkina pikkuneideille.

        Miniän suurin joululahjatoive on ollut aina, että saa vapauden keittiöstä. Siispä hän saa sen. Hoidan keittiön ja kodinhoidon siellä ollessa. Hän saa nukkua aamusin niin pitkään kuin haluaa. Ja jos haluaa käydä lenkillä ym. on hällä siihen silloin aikaa.

        Pienten lasten äideillä on aivan liian vähän aikaa itselleen. Muistan sen omasta nuoruudestani kun lapset oli pieniä. Ei siinä kauheasti ollut sitä omaa aikaa. Olisippa silloin ollut joku, joka olisi sitä minulle järjestäny. Nyt annan sitä miniälle sekä tyttärellemme kun olen paikalla.

        Samoin kun he tulevat meille, huolehdimme lapsista ja aikuiset saa omaa aikaa. Onneksi olemme terveitä ja rivakoita isovanhempia, sillä 8 lapsenlapsen kanssa kuntoa tarvitaan. Kun kaikki lapsenlapset on paikalla, on meillä 8 alle kouluikäistä lasta. Mutta nautimme jokaisesta minuutista heidän kanssaan.
        Välillä joutuu kieltämään ja olemaan erotuomarina, mutta sehän on vain elämää.

        Meillä on lapsenlapsille kaikki valmiina, ei tarvitte tuoda mukanaan mitään. On vaatteet, lelut ja astiat. Kotimme ei ole mikään turhan suuri, mutta tehdään petejä sohvalle ja lattioille. Ja aamusin on aivan ihanaa kattoa kun lapsenlapset tekee ennen aamupalaa majoja ukin kanssa olohuoneeseen. Ja välillä syödäänkin majassa aamupala.

        Elämä tuntuu välillä kun olisi karusellissä, mutta niin ihanaa. En ikinä unohda sitä onnen tunnetta kun ensimmäisen kerran lapsenlapsi laittoi pienet kädet kaulalle ja sanoi. Muu minä lakastan tinnuu. Vieläkin muistan sen tunteen. Ei sellaista rakkautta ole toista.


      • 9 + 8
        Keuruun mummo kirjoitti:

        Vietämme joulun aina yhdessä. Menemme pojan ja miniän luo Kuopioon. Sovimme aina etukäteen kuka tekee mitäkin ruokia. Vien ne sitten lahjojen kanssa mennessäni. Ukki on joka joulu joulupukkina pikkuneideille.

        Miniän suurin joululahjatoive on ollut aina, että saa vapauden keittiöstä. Siispä hän saa sen. Hoidan keittiön ja kodinhoidon siellä ollessa. Hän saa nukkua aamusin niin pitkään kuin haluaa. Ja jos haluaa käydä lenkillä ym. on hällä siihen silloin aikaa.

        Pienten lasten äideillä on aivan liian vähän aikaa itselleen. Muistan sen omasta nuoruudestani kun lapset oli pieniä. Ei siinä kauheasti ollut sitä omaa aikaa. Olisippa silloin ollut joku, joka olisi sitä minulle järjestäny. Nyt annan sitä miniälle sekä tyttärellemme kun olen paikalla.

        Samoin kun he tulevat meille, huolehdimme lapsista ja aikuiset saa omaa aikaa. Onneksi olemme terveitä ja rivakoita isovanhempia, sillä 8 lapsenlapsen kanssa kuntoa tarvitaan. Kun kaikki lapsenlapset on paikalla, on meillä 8 alle kouluikäistä lasta. Mutta nautimme jokaisesta minuutista heidän kanssaan.
        Välillä joutuu kieltämään ja olemaan erotuomarina, mutta sehän on vain elämää.

        Meillä on lapsenlapsille kaikki valmiina, ei tarvitte tuoda mukanaan mitään. On vaatteet, lelut ja astiat. Kotimme ei ole mikään turhan suuri, mutta tehdään petejä sohvalle ja lattioille. Ja aamusin on aivan ihanaa kattoa kun lapsenlapset tekee ennen aamupalaa majoja ukin kanssa olohuoneeseen. Ja välillä syödäänkin majassa aamupala.

        Elämä tuntuu välillä kun olisi karusellissä, mutta niin ihanaa. En ikinä unohda sitä onnen tunnetta kun ensimmäisen kerran lapsenlapsi laittoi pienet kädet kaulalle ja sanoi. Muu minä lakastan tinnuu. Vieläkin muistan sen tunteen. Ei sellaista rakkautta ole toista.

        Keuruun mummo on unelmamummo! Tasapainoinen ja vahva ihminen!
        Mutta noin auttavainen voi olla vain silloin, jos itse aidosti haluaa ja jaksaa.


    • MINIÄ

      TYHMÄ TAI SAIRAS TAI SENIILI TUO ANOPPISI.

    • vaihtoehto

      Eli voisiko onnistua sellainen ratkaisu, että viettäisitte joulun teidän luona. Kutsutte molempien vanhemmat ja he saavat itse päättää noudattavatko kutsua vaiko eivät.

    • Sarah

      Ajatelkaa, joulu on vuoden suurin juhla, silti silloin on pakko syödä ruokia joista ei pidä ihmisten kanssa, joista ei pidä...

      Yksinäistä joulua kammotaan paljon, olen silti todennnut sen varsin hauskaksi - kolme päivää aikaa tehdä just mitä haluaa, milloin haluaa ja miten haluaa :)

    • Kummankin vanhemmat ja veljet tulee meille. Eipähän tule riitaa...

    • leenu.ankanpoika

      Näyttää tämä joulu tuottavan monille muillekin tuskaa ja hammasten kiristystä..;)

      Alettuani seurustella mieheni kanssa vuosia sitten ensimmäinen joulu oli kaaos! Teimme sen virheen, että aioimme olla molempien kotona aattoiltana, minun kotonani alkuillasta ja sitten yöksi mieheni kotiin. Käytännössä se meni siten, että ehdimme mieheni kotiin vasta iltakymmeneltä, jolloin kaikki oli jo "ohi".

      Kodeillamme on välimatkaa 95km. Itse stressaannuin aivan valtavasti siitä, mitä vanhempani (sekä myös appivanhempani) ajattelevat, tuijotin koko ajan kelloa, että pitäisi jo lähteä.. Tunsin jatkuvasti syyllisyyttä siitä, etten olekaan koko joulun aikaa kotona kuten aina aiemmin. Ja syyllisyyttä siitä, että mieheni tuijotti sitä kelloa myös, "emmekö me vieläkään pääse lähtemään..."! Rakastamani joulun rauha hävisi kuin taivaan tuuliin!

      Me ratkaisimme asian siten, että vuorovuosina vietämme aattoillan toisessa paikassa ja joulupäivän toisessa. Ja olemme tehneet hyvin selväksi molempien perheille tämän systeemin, joten hekin tietävät, ettei toinen perhe voi omistaa nuorta paria koko joulun! Tapaninpäivä on perinteisesti varattu mieheni isovanhemmille (itselläni ei enää ole).

      En osaa vielä kuvitella, että viettäisimme joulun omassa kodissa kahdestaan, sillä joulu on molemmille perheiden ja sukulaisten kokoontumisen aikaa. Vaikka olemme liikkeellä käytännössä koko joulun, se ei enää häiritse, koska jouluna näkee niitäkin mieheni sukulaisia, joita ei muulloin näe.

      Sinä, joka kärsit kauheasta anopista, saat kaiken myötätuntoni. Edellinen anoppini oli juuri kuivailemasi luonteinen. Vinkkinä voisin ehdottaa, ettet menisi itse sanomaan asioista, vaan "pakottaisit" miehesi sanomaan äidilleen suoraan. Pojan sanoilla voisi olla suurempi teho kuin miniän. Edellisen suhteen kokemuksesta tiedän, ettei miniän kannata kaikkea paukauttaa suoraan. Vaikka tehtävä olisi miehellesi kuinka epämiellyttävä tahansa, pyydä, pyydä ja pyydä häntä hoitamaan asia ja asettumaan sinun puolellesi. Kai hän kuitenkin tietää ajatuksesi asiasta? Luulisi, että hänkin haluaa jo hieman irtautua äitinsä vallasta ja tehdä SINULLE elämän helpommaksi perheensä kanssa. Tsemppiä!!!

    • misse

      me ollaan sovittu niin että mies menee jouluksi omien vanhempiensa luo ja minä omieni...pian joulun jälkeen vierailemme yhdessä toistemme vanhempien luona...ei tappelua,ei turhaa stressiä....

      • kuis on

        onnistuuhan se niinkauan kun ei ole lapsia.


    • toista ole!

      Siis mun anoppi menee kaiken mahdollisen arvosteluasteikon ulkopuolelle. En edes jaksa selittää millainen hän on. Jotain kertoo se, että kun tapasimme lähestulkoon eka kertaa, hän halusi täyden raportin pankkitiedoistani, lainojen määrät yms. Ihan karsee tyyppi, ja sitä on vaan seuraavat 40 v. kestettävä.
      Ja appi on omalla tavallaan vielä kamalampi.

    • on...

      Joo..mulla on kans niin ihana anoppi ettei toista...joopajoo..oon seurustellu avopuolisoni kanssa noin 2 vuotta, aluksi kaikki meni hyvin mut nyt alkaa hajottamaan..
      Esim.anoppi tulee joka helvetin kerta ilmottamatta kyläilemään ja alkaa siivoamaan kotonani!!!Kysymättä!!!Ja meillä ei edes ole sotkuista että valittamista pitäs olla..
      Ja tämä joulu, hänkin vetäs herneet nenään kun sanottiin että nyt jouluna olemme minun sukuni ja perheeni kanssa, kun kerran viime joulu oltiin heillä..Yrittää estää joululomamme muualla kaikilla ihme tekosyillä..
      Sitten se aina sanoo että kyllä se naisen paikka on keittiössä ja että hoida sinä vain kotia..Vittu mikä ämmä..
      Ja entäs appiukko..käskee poikansa(eli poikaystäväni)valehtelemaan minulle, yrittää viedä sitä strippiklubeille jne..Poikaystäväkin on kurkkuunsa myöten täynnä..

      • Hyvä nainen oli....

        Nu otetään osaa.Paras asia tehdä kaikki asiat miten itse haluat !!! The Best for myself!!!!


    • saupella

      No jaa mitähän tuohonkin sanos. Oletko varma että anoppiasi ei van pänni se että sovitusta ajasta ei pidetä kiinni. Itse en voi sietää sitä että sovitaan aika jolloin taataan ja sitten toiset tuleekin parin - kolmen tunnin päästä sovitusta ajasta.

      Ottaa muuten sillon päähän, Jos on jotain lämmintä syömistä valmistanu niin eipä sitä enään sitten viitti tarjota. Tehny työtä ihan turhaan.

      En minäkään osta mitään kalliita keräilyastioita toisille. Jos joku kerää sika kalliita astioita ostakoon ite. En ymmärrä että ystävillä ja sukulaisilla ostatetaan kalliita astiastoja ja sitten levennellään sillä että sellasta kerää.

      Joulu on vaikea asia. Miksi että vietä kaikki yhdessä jouluja kummankin vanhemmat yhdessä teidän kanssa ei tarvitse riidellä. Vai onko se mahdotonta pitkien matkojen takia. Nuo asiat varmasti saa sovittua jos halua löytyy.

    • Elämän toveresi

      Kannata vain tehdä selkeät rajat
      Miehellä omat sukulaiset. Vaimolla omat sukulaiset. Ei tarvi sekoita asia. Pitää huolta jokainen omat sukunsa ja rakastaa toinen töidensä enemään kuin oma suku koska oman puolison kanssa olette elämänne toveresi kuoleman asti.

    • Erikois hoito

      Jos anoppi ja hännen siskonsa riidelevät Keskenään kokoaika ja haukusivät ihmiskunta ja oma Sosiaali verkko ympäri itsensä niin lähettä heitä ihmiskunta hoitoon apteekin kautta jossa heille antoivat erikois nais hormoni kurssi. Kun oma elämä ei onnistuu niin kannata pahoita muiden elämä. Siis seläiselle yli 50V TERVEYS- Ja Sosiaali piirin mukaan kannata erikois hoito joka mainittu ylhäällä.

      • Ei satutta itsensä

        P.S: Ja kirkolle puhdista sielu ja ajatukset.Ehkä ruumiillinen hyvinvointti tule.Siunausta.


    • Onnellinen nainen

      "Jos mies on luvannut mennä kotiin käymään"

      Missä miehen koti siis on? Vaimonsa vai äitinsä luona?

      • Järjesta oma elämä !

        Nimeoma siis "kotiin " siis päästahan irti ja järjestäjän oma hklkohtainen elämä,koska ihmisillä on joo olemassa koti joo.Koettahan ymmärrä, hyvä ihminen, että sinun elämässä pitää olla oma mies .


      • Tuulantuulantei
        Järjesta oma elämä ! kirjoitti:

        Nimeoma siis "kotiin " siis päästahan irti ja järjestäjän oma hklkohtainen elämä,koska ihmisillä on joo olemassa koti joo.Koettahan ymmärrä, hyvä ihminen, että sinun elämässä pitää olla oma mies .

        Mitähän tuokin purkaus on tarkoittavinaan? Ei päätä, ei häntää. Inget huvud, ingen svans.


      • kuta kuin

        Miehellä on kaksi kotia. Miunkin lapsilla on avain meille. Hyö tulee kun on tullaksee ja entiset huoneet on heiä huoneitaa. Monesi kun tullaa kaupast. Niin hyö ovat tulleet ja asttuneet alollee. Siinä ellää mukana miniät ja vävyt. Ikäsä hä hyö on tässä ennennii elänneet.


      • HIRVEÄ suku

        Minun mieheni äiti ja sisko olivat oikein maanvaivana kimpussamme ensimmäiset vuotemme avioliitostamme. Lähes joka viikoloppu kuului tavata.
        Jos vietimme viikonlopun kahdestaan omassa kodissamme, vaikersi anoppi minulle surkealla äänellä puhelimessa: "miten se XXXX-raukka nyt jaksaa taas viikon kaupungissa, kun ei se PÄÄSSY viikonlopuks kottiin."

        Joululahjojen ostamisen miehen sukulaisille lopetin siihen, kun alkuvuosien jouluaattona, porukalla lahjoja avatessamme anoppi tiuskaisi minulle oikein kiukkuisella äänellä: Tuommoseen oot rahhaa tuhlannu (pieni kattila), myö ei tuommosta tarvita!

        Anoppi ja miehen sisko tykkäsivät vuosikymmeniä naama vinossa pahaa kaikista suunnitelmistamme, ostoksistamme, tekemisistämme, erityisesti minun..
        Hyvin olevat asiat vaiettiin kuoliaaksi.
        Ja mieshän ei uskaltanut pitää yhtään minun puoliani.

        Nöyryyttäviä tilanteita löytyi vuosien mittaan pilvin pimein, aiheesta voisi kirjoittaa romaanin.
        Kerran yritin selvittää puhumalla ongelmaa. Joka vain huononsi asiaa. Mutta kymmenen kärsimysvuoden jälkeen kirjoitin 23:n arkin kirjeen sukulaisille, vertausesimerkein, mitä anoppi itse olisi tykännyt samanlaisista tilanteista oman miehensä sukulaisilta. Se tehosi, mutta vain vähäksi aikaa.
        Vasta nyt vanhempana olen uskaltanut pitää puoleni ja lakannut alistumasta simputukseen.
        Kohtelu on johtanut välien katkeamiseen. En suostu olemaan enää minkäänlaisissa tekemisissä mieheni suvun kanssa.

        Avioliittomme olisi ollut monin verroin onnellisempi ja tasapainoisempi, jos mies olisi pitänyt minun puoliani Ja anopin oman pojan elämä olisi ollut moninverroin onnellisempi ilman anopin ja siskon myrkkynuolia pojan vaimolle.!

        Jotta tiedoksi itsekkäät ja sokeat anopit: Säälikää edes omia lapsianne ja lapsenlapsianne: aiheutatte pelkästään ongelmia, riitoja ja murheita lapsenne parisuhteeseen ja lastenlastenne elämään röyhkeällä ja ilkeällä miniän kohtelullanne. Ja aikuisen avioparin asioihin puuttumisilla! Antakaa lapsillenne samanlainen oikeus asialliseen aikuisuuteen kuin itsellännekin on.
        Ja miniät: ottakaa heti etäisyyttä sellaiseen sukuun, joka ei kohtele asiallisesti!
        PITÄKÄÄ PUOLENNE ALUSTA ALKAEN!
        Minä kadun katkerasti sitä, että olin liian kiltti!


    • Järki käteen

      Saatan olla se paska ja inhottava ja määräilevä anoppi, mutta en vaadi lapsieni perheitä viettämään kouluaan luonamme, en urputa päästä myöskään heille joulua viettämään.
      Ymmärrän hyvin, että lapsiperhe viettää oman joulunsa keskenään, tosin miniän suvussa on ollut perinne, että ovat olleet jouluaterialla yhdessä ja nyt näyttää, että haluaisivat jatkaa perinnettään ja meidätkin jo viime jouluna pyydettiin mukaan, tunsin oloni vielä vähän sivulliseksi.

      Kyselen myös lahjavihjeitä ja olen saanutkin, alkaa vain ahdistaa, kun ne alkavat olla melko hinnakkaita pyyntöjä, sillä eivät nämä keskiluokankaan eläkkeet niin valtavia ole, että niistä ostellaan jokaiselle viidensadan arvoisia lahjoja.

      Jos kaikki ylimääräiset rahani menevät toisten joulu ym. muihin lahjoihin ei itselleni jää minkäänlaisia varoja omaan hengähtämiseen esim. matkusteluun tai oikein vaatteisiin tai kodin uusiin asioihin.

      Eli kohtuutta pyytäisin, näissäkin asioissa.

      Toki olen huomannut, että nuoret ihmiset eivät juuri suvaitse
      minkäänlaista mielipidettä anopilta tai apelta kuin ei omilta vanhemmiltaankaan, itse kuitenkin voivat arvostella aika rumastikin.
      Ei näe tätäkään oikeana oikeutena, sillä pitäisi erottaa sellaiset asiat kuin määrääminen tai mielipide.

      Minulla on sellainen käsitys, että tasapainoinen nuori ihminen osaa keskustella ja suvaita myös mielipiteitä ja osaa keskustella kaiken ikäisten kanssa, loukkaantumatta tai loukkaamatta.

      No nuo astiat, kuinka tärkeitä ja millä sijalla ovat elämässä, tuskin kannattaa hernettä nenään vetää.
      Mieluiten annan jouluna henkilökohtaisen pienen ja tarvittavan jutun ja jopa pienen yllätyksen, sillä niin järjesteltyä ei kaiken pitäisi olla, etteikö pieni yllätys olisi piristys.
      Astiat jokainen ostakoon sellaiset kun haluaa.

      Pyynnöt pitäisi olla sentään antajan tulojen suhteen, eikä ylisuuria missään nimessä.

      • 85241

        Aivan oikein, lahjan antaja määrää mitä antaa. Minusta on itsekästä kun sanotaan mitä saa ostaa mitä ei. Jos kysytään toiveita on se eri asia. Mutta sekään ei edellytä että niitä tarvittee ostella.

        Aina isovanhemmilla ei ole varaakaan ostella mitään kallista. Ja miksi täytyskään.
        Sinä nainen sanoit että miehen äiti on omistuksen haluinen kun ei hyväksy sitä ettei tule sovittuna aikana.

        Oletko sinä omistuksen haluinen jos sovit miehesi kanssa tapaamisen jonnekkin ja hän tulee myöhässä. Täsmällisyys on sivistystä. Ja sitä vaaditaan jo heti kun oppii kellon tuntemaan. Vai oletko erimieltä.


    • lehtopöllö

      Miksi haukut anoppia samoin te muut. Onhan hän/he kasvattaneet ihanan pojan johon sinä/te olette rakastuneet. Ei siis voi olla niin paha kun väität/väitätte.

      • niinku toinoi

        Jotkut hankkii mukuloita vain oman itsensä jatkeeksi ja sit äimistelevät kun kukin lapsi onkin yksilö ja haluaa rakentaa ihan oman elämän.


    • anopin painajainen

      Minullakin on "ihana" anoppi. Hänen mielestään olen pilannut poikansa elämän, sillä poika meni samalla alalle kuin isäni eikä tehnyt sitä mitä äiti oli pojalleen kaavaillut. Hän ilmoitti raskaana ollessani, että olen jo pilannut suhteeni vauvaamme kun en osaa huomioida häntä jo vatsassa oikein (laulaa joka ilta vauvalle ym.). Olen hänen mielestään väärä aviovaimo pojalleen. Onneksi olemme mieheni kanssa onnellisia, meillä on oikeasti oikea perhe missä vauvamme on rakastettu ja mieheni ei noteeraa äitinsä kommentteja eli on perheensä puolella aina.

      Jouluna kannattaa joskus tehdä niin kuin itsekin haluaa. Itse olen kyllästynyt anoppini toikkarointiin jouluaattoisin viinilasi kädessä ja kohtauksien järjestämiseen. Nyt kärvistelen lapseni tähden aaton heidän luonaan (olimme viime joulun omien vanhempieni luona, nyt on heidän vuoronsa). Jouluna 2015 olemme omassa kodissamme, piste.

    • Katsopas peiliin !

      Minulla on maailman paras anoppi! Istu portilla ja polta tupakka ja toiselle kaikkien kanssa.Kaikki ovat huonoja.Hän vain itse kirkas enkeli taivasta.Sama hänen yli koulutettu sisko jokulle "ei saa lahjoita mitä paitsi kulta ja ei sopii mikä mies paitsi kun yliopisto tutkinto koulutettu".Ärsyttää Se ihmiset joka paitsi kun oma peppu ei hoitavat oma lapset eikä lasten lapset.

    • Anna rauha ihmisille

      Vain Herra nähdä miten kärsivät lapset, minija ja Lasten lapset tuolaista käytöksestä milloin perhen pää Se kaksi riidelevässä oleva itserakastettu sairasta vanhoja naista joka ei ikinä käyvät kirkoon, unohtavat täysin Herran laki rakasta läheinen kun oma itsensä ja jääkavat perintö 20v aikasemmiin enen kun vielä äiti on elossa ja sekoittavat oman riitaan lapset ,minija ja lasten lapset.Kamala meiniki. Sillä tapauksessa lapsille parasta vain anta olla ja hoita omat asiat parhalla Tavalla koskematta koko riidely pesa ettei vahingoitta itsensä ja järjestä oma hklkohtainen elämä Niin hyvin kuin pystyy

      • Geraniumeri 116

        Kaikki kunnia yrityksestäsi käyttää suomen kieltä, mutta se onnistuu vain osittain. Suurta osaa ei ymmärrä. Jättäisit nyt ihmeessä pois nuo uskonto- ja kirkkohöpötykset. Kirkossa käyvissä ja kaiken maailman uskovaisissa on kyllä k-päitä, mulukkuja ja muutenkin toisille ilkeitä ja harmillisia ihmisiä vähintään yhtä paljon kuin meissä normaaleissakin.


      • Ortodoksi
        Geraniumeri 116 kirjoitti:

        Kaikki kunnia yrityksestäsi käyttää suomen kieltä, mutta se onnistuu vain osittain. Suurta osaa ei ymmärrä. Jättäisit nyt ihmeessä pois nuo uskonto- ja kirkkohöpötykset. Kirkossa käyvissä ja kaiken maailman uskovaisissa on kyllä k-päitä, mulukkuja ja muutenkin toisille ilkeitä ja harmillisia ihmisiä vähintään yhtä paljon kuin meissä normaaleissakin.

        Minun anoppi ja hännen siskonsa riidellevät keskenään koko elämä ja kauhea olo sekä heille että koko perheelle.Siiheen asti kun heillä ei ilmestyy yhteinen vihollinen eli uusi minija, joka ei ikinä vasta pahalla siivoitti anoppin osansa hännen miehen asunto ja ei edes saa kiitosta.Niin olen onnellinen ettei he enää riidelevät keskenään edes loppu elämä ja perhessa on rauha Viihdoinkin.Edes sillä tavalla näytetään heille mitä Se on rauhallinen elämä. Itse lähetin anopille kukat ja Tehdän kuten minun tätti yliopiston professori ja kirjailija ja minun äiti sanoivat:"Sinua kivillä, mutta sinä vasta Leipälä".


      • olkaa tervelliset !
        Ortodoksi kirjoitti:

        Minun anoppi ja hännen siskonsa riidellevät keskenään koko elämä ja kauhea olo sekä heille että koko perheelle.Siiheen asti kun heillä ei ilmestyy yhteinen vihollinen eli uusi minija, joka ei ikinä vasta pahalla siivoitti anoppin osansa hännen miehen asunto ja ei edes saa kiitosta.Niin olen onnellinen ettei he enää riidelevät keskenään edes loppu elämä ja perhessa on rauha Viihdoinkin.Edes sillä tavalla näytetään heille mitä Se on rauhallinen elämä. Itse lähetin anopille kukat ja Tehdän kuten minun tätti yliopiston professori ja kirjailija ja minun äiti sanoivat:"Sinua kivillä, mutta sinä vasta Leipälä".

        Koska riidely kuten elämä näytti vie itsetuhottomikseen.Niin kiva jos ihmiset itse elävät rauhassa ja muille antoivat elää rauhassa.


      • Moi moi
        olkaa tervelliset ! kirjoitti:

        Koska riidely kuten elämä näytti vie itsetuhottomikseen.Niin kiva jos ihmiset itse elävät rauhassa ja muille antoivat elää rauhassa.

        Riidely vie itsetuhouttamiseen. Kuten huomasitte kirjoitus virhe voi korjatta mutta oma elämä ei.Eläkä edes loppu elämä kuten ihmiset, muttei kuten koirat joka haukusivät ihmiskunta ja toinen töisensä.


    • Satanan akka ja muut

      Satanan kirortu Akka entinen alkoholisti ja huora pahoitti koko elämä omille lapsulle.Ei edes osaa kuolla kunnolla tekemättä kaikkea ilkemuksija omille lapsille. Selläinen Velho kannatta haudatta kaukaana ettei voi tulla käymään koska elävässä EI teki mitä hyvä kenelle kin.Ei men en edes hännen Hautala päivälle

    • Ei Helmi sialle

      Minkalainen oikeus on entiselle alkoholistille ja huoralle ja hännen siskolle joka ei ikinä oli äiti edes tuomitse muut ihmiset ??? Siis istuka omassa paikassa ja ajattele omasta elämästä. Siat , teille edes yksi helmi jalkaan ale Se kun iso armo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe