Synttärit

15-vuotias

Moi kaikki! Eli heti asiaan olen koulukiusattu tyttö ja täytän joulukuussa 15-vuotta. Olen pienestä pitäen ollut että haluan pitää kunnon bileet kun täytän 15-vuotta. Nyt näyttää siltä että en tule edes saamaan korttia kaverilta tai onnitteluja edes. Viimeksi mulla on ollut kaverit synttäreillä nelosella ja sinne tuli kolme ja olin kutsunut kymmenen. Nyt mietinkin tässä että miten saisin tehtyä tuosta päivästä edes minulle ikimuistoisen. Jos ei ole yhtään kavereilta saatuja kortteja , onnitteluja tai kavereiden kanssa vietettyjä bileitä mistä olen haaveillut monta vuotta. Mulla ei tällä hetkellä ole yhtään kaveria. Nyt tarvisin neuvoja että miten saan tehtyä tuosta päivästä ikimuistoisen edes minulle? Otan vastaan kaikki neuvot.

57

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lilli12345

      No siis ota yhteyttä johonkin artistiin ,jos se vois esim: muistaa sua nimmarikortilla.

    • tpoam

      En oikein osaa antaa neuvoja noiden synttärien suhteen, muuta kuin että koeta tehdä tuosta päivästä mahdollisimman mukava. Muista että olet tärkeä ja ainutlaatuinen, sitä ei mitata kaverien määrällä :)

      • 15-vuotias

        Joo yritän tehdä mahdollisimman kivan päivän itselle ja ikimuistoisen.


    • Kiusattu 94-2002

      Älyttömästi ONNEA kuitenkin . Lohduttautu ajatuksella , että pikkusen vielä niin oot vielä vanhempi lähdet opiskelemaan uusiin kouluihin ja saat jättää ääliöt taaksesi .
      Ja tiedän tulet aikaa myöten saamaan kavereita .

    • evp kiusattu

      Unohda sellaiset kaverit kokonaan, jotka ei tule muuten kylään kuin jonkun erikoisuuden takia. Et tule heitä ikinä tarvitsemaan työelämässä etkä muutenkaan aikuisena. Ne luuserit voi jopa olla sinun alaisia joskus ja ei kun kenkää samantien silloin. Muutaman vuoden päästä helpottaa ja muista, että se mikä ei tapa se vahvistaa vain. Itse koko hemmetin kouluajan kiusattu vaan nyt oma firma ja 475 työntekijää sekä mukava omaisuus ja 4 lasta ja vaimo. Eli nykyisin muut yrittää miellyttää minua että saisivat töitä eikä toisinpäin kuten kouluaikana.
      PS.tulee niitä syntymäpäiviä muitakin.

      • syö suklaata :3

        Tee 16 synttäreist ikimuistoset jos et nytte ehi :)


      • 15-vuotias
        syö suklaata :3 kirjoitti:

        Tee 16 synttäreist ikimuistoset jos et nytte ehi :)

        Yritän tehdä nyt näistä edes itselle ikimuistoiset.


      • ........

        Se mikä ei tapa, haavoittaa.


    • Hohottaja

      Kavereiden puutetta on turha liikaa murehtia. Vetäähän lantakasakin kärpäsiä puoleensa.

      • tpoam

        Pointtisi oli (toivottavasti) että se, ettei ole kavereita, ei tarkoita että olisi mitenkään huono ihminen, kuten ei sekään, että omaa sata kaveria, tarkoita että olisi hyvä ihminen. Jos näin, niin olen samaa mieltä.


      • 15-vuotias
        tpoam kirjoitti:

        Pointtisi oli (toivottavasti) että se, ettei ole kavereita, ei tarkoita että olisi mitenkään huono ihminen, kuten ei sekään, että omaa sata kaveria, tarkoita että olisi hyvä ihminen. Jos näin, niin olen samaa mieltä.

        Juuri näin tpoam.:)


      • Hohottaja

        Tulkitsit pointtini oikein.


    • 15-vuotis Hyvää Syntymäpäivää ja Paljon Onnea

      Olet odottanut ja toivonut 15 v synttäreitä kavereiden kanssa. Mitä olet toivonut heidän kanssaan synttäreillä tapahtuvan? Onko siinä jotakin sellaista, minkä voisit toteuttaa myös ilman heitä?

      Isompia synttäribileitä on mahdollisuus pitää myöhemminkin. 18v tai 20 vei ole kovin kaukana ja kaveritilanteesi voi muuttua merkittävästi.
      Todelliset kaverit ovat kavereita myös arkena, ei vain bileaikana.

      mono-ohjus

    • 1+16

      Mä voin tulla ainakin viettämään sun synttäreitä tai laittaa postissa jotain.

      • Tytteli kakkonen

        Voi kun kivoja vinkkejä kuuntelin sivusta:)! Miten jos saisit mukaan joitain viemällä kaikki vaikka ratsastamaan luikkaamaan tai jonnekin jossa voitte yhdessä tehdä jotain kivaa! ?


      • Yksin ainiaan
        Tytteli kakkonen kirjoitti:

        Voi kun kivoja vinkkejä kuuntelin sivusta:)! Miten jos saisit mukaan joitain viemällä kaikki vaikka ratsastamaan luikkaamaan tai jonnekin jossa voitte yhdessä tehdä jotain kivaa! ?

        no oon itekkin 15 v mies Kouvolasta ja oon aina ollu yksin! Oon ysillä ja oon yksin... Tulin kouluun ykköselle yksin ja varmaan lähdenkin ysiltä yksin. Tulen aina olemaan yksin. Eikä haittaa yhtään!


      • 15v tyttö
        Yksin ainiaan kirjoitti:

        no oon itekkin 15 v mies Kouvolasta ja oon aina ollu yksin! Oon ysillä ja oon yksin... Tulin kouluun ykköselle yksin ja varmaan lähdenkin ysiltä yksin. Tulen aina olemaan yksin. Eikä haittaa yhtään!

        Me voidaan kaikki tulla sun synttäreille!!


      • 15-vuotias
        15v tyttö kirjoitti:

        Me voidaan kaikki tulla sun synttäreille!!

        Me ollaan Yksin ainiaan kanssa varmasti koettu samoja asioita. Voiku ei ole kikiä. Mutta voin laittaa tähän yhden sähköposteistani niin eli [email protected]


    • :) paljon asiaa

      Anna kik jos ei oo tee nii kerron sulle!!:D

      • 15-vuotias

        Mulla ei ole kikiä.


    • 15-vuotias

      Laittakaa mulle jotain mieltä parantavia viestejä. Osoite on ylempänä viestissä. Myös kirjekaveri mahdollisuus.

    • Karvahuppu

      Lähe porukoittes kaa johonki vaikka syömää jne :) kyllä sää niitä kavereita saat kuha opiskeleen lähet :) JA ONNE TOSI TOSI PALJON!!!! Mulle voi tulla kikkailee nii voijjaan jutella jos haluut (anonyyminä tietenkin) :) kik nimi on karvahuppu

      • 15-vuotias

        Mulla ei ole kikiä.


      • Yksin ainiaan
        15-vuotias kirjoitti:

        Mulla ei ole kikiä.

        ei ole mullakaan. Sen takia yleensä olen yksinäinen. (Ja koulussa kaikki naiset pyörii ympärillä kiimaisena ja valittaa et oon niin yksin ja haluaisivat parantaa oloani) ja unohdinko mainita et minuu hakataan tai jotaan vastaavaa vahingoittamista joka helvetin viikko mutta kyllä haavat paranee... Olen tälläinen 180 senttinen korsto joten kyllä selviän... Jotenkuten... Olen aina yksin... Se tekee minut onnelliseksi... Varmaan menetän järkeni jossain vaiheessa... Ei voi mitään, sellaista se elämä on...


      • 15-vuotias
        Yksin ainiaan kirjoitti:

        ei ole mullakaan. Sen takia yleensä olen yksinäinen. (Ja koulussa kaikki naiset pyörii ympärillä kiimaisena ja valittaa et oon niin yksin ja haluaisivat parantaa oloani) ja unohdinko mainita et minuu hakataan tai jotaan vastaavaa vahingoittamista joka helvetin viikko mutta kyllä haavat paranee... Olen tälläinen 180 senttinen korsto joten kyllä selviän... Jotenkuten... Olen aina yksin... Se tekee minut onnelliseksi... Varmaan menetän järkeni jossain vaiheessa... Ei voi mitään, sellaista se elämä on...

        Laita viestii mulle sähköpostilla. Voidaan sitä kautta keskustella/viestitellä. Osoite [email protected]


      • Hyvä homma jengit
        15-vuotias kirjoitti:

        Laita viestii mulle sähköpostilla. Voidaan sitä kautta keskustella/viestitellä. Osoite [email protected]

        Hienoo että ihmiset täällä välittävät!! Haleja ja välittämistä ylläpidämme edelleen! Jaetaan tätä paskaa ja annetaan neuvoja ! Olemme täällä kiusattujen puolella typeryyttä vastaan !


    • Yksin ainiaan

      Mitä järkeä viestitellä kun voimme puhua täällä... ja ei sillä ole mitään väliä ei keskustelu auta, olen aina yksin ja tulen aina olemaan olen koulussa vielä jonkun näköisessä seurassa (mutta minua ei paljoo huomioida siellä) ja kun koulu loppuu ja on aika hyvästellä muut, en näe heitä enää koskaan...

      • 15.vuotias

        No voidaan puhua tässäkin.Et ole koskaan yksin koska ympärilläsi on ihmisiä jotka välitttää susta sellaisena kun olet. Et välttämättä tajua että koulussakin tarkkaillaan koko ajan mitä teet ja missä teet.Voit kirjoittaa tähän niin vastaan aina kun käyn täällä.


      • Hirveesti tsemiä
        15.vuotias kirjoitti:

        No voidaan puhua tässäkin.Et ole koskaan yksin koska ympärilläsi on ihmisiä jotka välitttää susta sellaisena kun olet. Et välttämättä tajua että koulussakin tarkkaillaan koko ajan mitä teet ja missä teet.Voit kirjoittaa tähän niin vastaan aina kun käyn täällä.

        Kuule keskustelu auttaa sillä se jäsentää ajatuksesi uudella tavoin kun kohtaat muita niin saat uusia tulokulmia ongelmaasi! Se vaan alkuun tuntuu ihan samalta mutta se auttaa ! Puhu siis missä voit ! Täälläkin !
        Me aidosti välitetään miltä susta tuntuu koska moni on ite kokenut sen helvetin! Siksi ei ole sama mitä sullekin tapahtuu! Kannamme sinua käsillämme ettet loukkaisi itseäsi! Ota ihmiset vastaan vaan avoimesti! Tiedän että on vaikee luottaa mutta yritä! Ei se haittaa kun olet yrittänyt jos kaadut ! Nostetaan sut uudelleen :)!


      • Yksin ainiaan
        Hirveesti tsemiä kirjoitti:

        Kuule keskustelu auttaa sillä se jäsentää ajatuksesi uudella tavoin kun kohtaat muita niin saat uusia tulokulmia ongelmaasi! Se vaan alkuun tuntuu ihan samalta mutta se auttaa ! Puhu siis missä voit ! Täälläkin !
        Me aidosti välitetään miltä susta tuntuu koska moni on ite kokenut sen helvetin! Siksi ei ole sama mitä sullekin tapahtuu! Kannamme sinua käsillämme ettet loukkaisi itseäsi! Ota ihmiset vastaan vaan avoimesti! Tiedän että on vaikee luottaa mutta yritä! Ei se haittaa kun olet yrittänyt jos kaadut ! Nostetaan sut uudelleen :)!

        on pakko myöntää... Olen yksin ja se kyllä haittaa ja masentaa, eikä minua hyväksytä missään nytkin istun tunnillani kirjoittamassa tätä viestiä ja olen siis niin näkymätön, kukaan ei puhu mulle, kun kysyn jotaan niin vastaus on "oot homo" vaikken oikeesti ole... Oon niin pohjalla ja epäsuosiossa että huhhuh


    • Tollo27

      no mee ja tee itsari! ei tommosia rumia isoja paskiaisia kukaan kestä! oot niin säälittävä yksinäinen idiootti! ihme että sinut huomioitiin täällä!

    • Yksin ainiaan

      Pidä sinä turpas kiinni! Painu koloos itkemään pelle! Oon kärsiny tänään tarpeeks muutenkin: kaatusin mopolla 48km tuntivauhdilla ja jalka jäi mopon alle ja raahaudui 4 metriä eteenpäin ennen kuin pysähtyi... ja housut meni paskaks, mopo kärsi vahinkoja ja en pysty nyt edes tallaamaan jalallani, koulussa huudeltiin ja annettiin lumipesut ja vaikka mitä! Kukaan ei pysähtynyt auttamaan kun kaatusin keskelle tietä vaan ajoivat ohi. Oon huomannut, kukaan ei välitä minusta, ei varmaan kukaan täälläkään oikeasti välitä viesteistäni, kunhan sarkastisesti kirjoittelette... näin on

      • Kyllä välitetään

        Kyllä välittää sinun viestistäsi täällä ihmiset! Tuo on todella törkeää jättää avutta se ei ole normaalia!


    • Tollo27

      Hyvä kun kaatusit!

      • Mies_17v

        tollo saatana! Oot koko keskustelu alueen häpeäpilkku! Haista paska! Kiusaatko tuota kärsinyttä nuorta tyyppiä!? Tunnen hänet, ajoin hänen ohi mopolla kun hän kaatusi! Olisin halunnut jäädä auttamaan mutta takana oli liian iso jono, anteeksi etten auttanut.


      • Yksin ainiaan
        Mies_17v kirjoitti:

        tollo saatana! Oot koko keskustelu alueen häpeäpilkku! Haista paska! Kiusaatko tuota kärsinyttä nuorta tyyppiä!? Tunnen hänet, ajoin hänen ohi mopolla kun hän kaatusi! Olisin halunnut jäädä auttamaan mutta takana oli liian iso jono, anteeksi etten auttanut.

        Kiitos kun tuette minua, alan ymmärtää kuinka välitätte minusta.


      • Yksin ainiaan
        Yksin ainiaan kirjoitti:

        Kiitos kun tuette minua, alan ymmärtää kuinka välitätte minusta.

        tuntuu vähän että tekisi mieli puhua, yksinäisyys vaivaa meinaan. Mitä mun pitäis tehdä? Vai teenkö mitään?


      • Tyttö_15v
        Yksin ainiaan kirjoitti:

        tuntuu vähän että tekisi mieli puhua, yksinäisyys vaivaa meinaan. Mitä mun pitäis tehdä? Vai teenkö mitään?

        luin viestit ja alan olla huolissani sinusta, jopa fyysiseltä kannaltasi kun rikoit jalkasi mopo-onnettomuudessa. Olet niin yksinäinen. Taidat tarvita kyllä monen ihmisen apua. Kirjoitin tämänkin viestin koska välitän sinusta. Ja tuo idioottikin joka huuteli varmasti viilsi todella syvältä sydämestäsi, tiedän että tämä on sinulle erittäin raskasta, olet koulukiusattu, hakattu, yksinäinen ja masentunut. Haluan auttaa, ja niin haluavat muutkin! Eikö vain?


    • Kuunnelkaa!!!!!

      sanokaa nyt muutkin jotaan! kommentteja, kommentteja! meidän täytyy tukea häntä!

      • Katri147

        Sanoisin, että aina ei välttämättä tarvita mitään kauhean suurta kaveriporukkaa riehumaan. Omasta mielestäni perheen kanssa olisi varmasti kiva viettää tuollaista päivää. Voit käydä esim. Leffassa, ostoksilla tai vaikka jossain tunnelmallisessa ravintolassa. Jos sinulla on sukulaisia kutsu heidät juhliisi ja nauti aikaa sellaisten ihmisten kanssa,jotka välittävät sinusta. Voin luvata tämän: tulet varmasti elämäsi aikana saamaan hyviä ystäviä, kunhan jaksat vain yrittää ja olla oma itsesi. Ei itsellänikään ole yhtään kavereita luokassani, mutta muualta olen saanut hyviä kavereita. Olet vasta 15-vuotias, joten sinulla on vielä aikaa.


      • Yksin ainiaan
        Katri147 kirjoitti:

        Sanoisin, että aina ei välttämättä tarvita mitään kauhean suurta kaveriporukkaa riehumaan. Omasta mielestäni perheen kanssa olisi varmasti kiva viettää tuollaista päivää. Voit käydä esim. Leffassa, ostoksilla tai vaikka jossain tunnelmallisessa ravintolassa. Jos sinulla on sukulaisia kutsu heidät juhliisi ja nauti aikaa sellaisten ihmisten kanssa,jotka välittävät sinusta. Voin luvata tämän: tulet varmasti elämäsi aikana saamaan hyviä ystäviä, kunhan jaksat vain yrittää ja olla oma itsesi. Ei itsellänikään ole yhtään kavereita luokassani, mutta muualta olen saanut hyviä kavereita. Olet vasta 15-vuotias, joten sinulla on vielä aikaa.

        no mitäs mä sanoin, kukaan ei edes huomaa minua täällä eikä missään muualla. Kukaan ei auta, eikä näe. Pitää näköjään kadota täältä lopullisesti, olen totisesti yksin AINIAAN, kuolemaan saakka. Anteeksi, että sotkeuduin tähän aiheeseen. Ainut mitä minulle sanottiin oli loukkaavaa. Täytyy sietää tätä yksinäisyyttä.


      • Tyttö 15v
        Yksin ainiaan kirjoitti:

        no mitäs mä sanoin, kukaan ei edes huomaa minua täällä eikä missään muualla. Kukaan ei auta, eikä näe. Pitää näköjään kadota täältä lopullisesti, olen totisesti yksin AINIAAN, kuolemaan saakka. Anteeksi, että sotkeuduin tähän aiheeseen. Ainut mitä minulle sanottiin oli loukkaavaa. Täytyy sietää tätä yksinäisyyttä.

        Et TODELLAKAAN edes läpällä mene sanomaan mitään tollasta! Yritä nyt ees vähän ajatella valosammin, äläkä rupea marttyyriks. Jos ei muuta niin tee se kik-tunnus (tosi helppoa) niin sitten voidaan pitää yhteyttä ja voit puhua ihmisten kanssa, jotka oikeesti välittää..!


      • lopettaisit jo!
        Tyttö 15v kirjoitti:

        Et TODELLAKAAN edes läpällä mene sanomaan mitään tollasta! Yritä nyt ees vähän ajatella valosammin, äläkä rupea marttyyriks. Jos ei muuta niin tee se kik-tunnus (tosi helppoa) niin sitten voidaan pitää yhteyttä ja voit puhua ihmisten kanssa, jotka oikeesti välittää..!

        mitä sä nyt tollasta yksinäistä paskiaista rupeet suremaan? ei oo saanu koskaan seuraa keltään niin voi voi, se kuolee yksin nopeasti. ei sen kannata ees mitään kikkii tehä ku ei oo olemassakaan ketään joka oikeesti välittää hänestä, kuten huomaat täälläkään kukaan ei häntä halua auttaa... joten miksi kikissäkään. jos täällä joku on sanonut hänelle jotain positiivista niin sarkasmilla. ei kukaan häntä kaipaa, miksi sinäkään kaipaisit?


      • Kysymys kuuluu
        lopettaisit jo! kirjoitti:

        mitä sä nyt tollasta yksinäistä paskiaista rupeet suremaan? ei oo saanu koskaan seuraa keltään niin voi voi, se kuolee yksin nopeasti. ei sen kannata ees mitään kikkii tehä ku ei oo olemassakaan ketään joka oikeesti välittää hänestä, kuten huomaat täälläkään kukaan ei häntä halua auttaa... joten miksi kikissäkään. jos täällä joku on sanonut hänelle jotain positiivista niin sarkasmilla. ei kukaan häntä kaipaa, miksi sinäkään kaipaisit?

        Miksi en välittäis? En löydä järkevää syytä. Kerro toki, jos itse löydät.


      • lopettaisit jo!
        Kysymys kuuluu kirjoitti:

        Miksi en välittäis? En löydä järkevää syytä. Kerro toki, jos itse löydät.

        koska toi on yksinäinen paskiainen, siinä syy joka on kyl tosi järkevä...


      • Tyttö 15v
        lopettaisit jo! kirjoitti:

        koska toi on yksinäinen paskiainen, siinä syy joka on kyl tosi järkevä...

        Ahaa tajusin pointin! Me siis jätetään sut siis yksin, koska sä oot säälittävä itsekeskeinen paska. Okei :)


      • lopettaisit jo!
        Tyttö 15v kirjoitti:

        Ahaa tajusin pointin! Me siis jätetään sut siis yksin, koska sä oot säälittävä itsekeskeinen paska. Okei :)

        hyvä tajusithan lopulta pointin mutta en ole itsekeskeinen paska vaan oikeuden mukainen


      • asia on nyt näin
        lopettaisit jo! kirjoitti:

        hyvä tajusithan lopulta pointin mutta en ole itsekeskeinen paska vaan oikeuden mukainen

        lopettaisit jo on oikeessa, mihin me tarvitaan tollasta yksinäistä pelleä


    • 15-vuotias

      Tänään on syntymäpäväni ja olen viettänyt sen yksin ,koska porukat on töissä ja kukaan ei ole halunut tulla juhlimaan.

      • tpoam

        Todella kurja kuulla että jouduit oleen yksin :( mutta siitä huolimatta, hyvää syntymäpäivää! :)


      • 15-vuotias
        tpoam kirjoitti:

        Todella kurja kuulla että jouduit oleen yksin :( mutta siitä huolimatta, hyvää syntymäpäivää! :)

        Voi kiitos!


      • kiusattu itsekin
        15-vuotias kirjoitti:

        Voi kiitos!

        Tosi kurjaa...Mulla on synttärit 18.12, oltais voitu pitää kimppasynttärit... C:


      • 15-vuotias
        kiusattu itsekin kirjoitti:

        Tosi kurjaa...Mulla on synttärit 18.12, oltais voitu pitää kimppasynttärit... C:

        Niin oltaisiin.Olisi pitänyt sopia vähän aikaisemmin ,mutta myöhästyneet onnittelut sinulle.


    • Anteeks ei auttanu

      Ootko sä ujo? :) Jos et vaikka oo oikein uskaltanu tutustua keneenkään, ja kukaan ei oikein tunne sua. Tää nyt ei ollu mikään apuohje mutta Paljon Onnea :)

      • 15-vuotias

        En ole ujo. Olen vaan niin erilainen ja kauhea muiden mielestä.


    • Pelastusoperaatio

      Pyydä pari kaverii teille ja pitäkää hauskaa.

    • Pelastusoperaatio

      Tuli vähä myöhäs

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe