Ratsastuspelko

vane6

Hei, en pelkää hevosia enkä ratsastusta, mutta pelkään ravia ja laukkaa, molemmat on tullut sen jälkeen kun olen pudonnut. En luota hevoseen jolla ratsasta ja yleensä se saa minut jännittymään, silloin hevonen jännittyy. En saa ulkopuolisilta apua niin mitä pitäisi tehdä jotta voisin taas luottaa hevoseen jolla ratsastan?

3

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörrinkäinen

      Jos mahdollista, mene joksikin aikaa yksityistunneille ja pyydä liinatyöskentelyä. Silloin hevonen on ohjaajan kontrollissa vaikka ratsastatkin itse, jolloin sinun olisi ehkä helpompi rentoutua myös ravissa ja laukassa. Kerro opettajalle että pelkäät, niin hän osaa suhtautua asiaan sen mukaan. Etenette sitten sitä mukaa miltä sinusta tuntuu.

      En voi varmuudella sanoa olisiko siitä apua vai ei, se riippuu sinusta itsestäsi, mutta kannattaa ainakin kokeilla. Liinatunnit ovat olleet avuksi monelle samassa tilanteessa olevalle.

      Onnea!

    • ei tarvi pelätä

      eo tarvi pelätä, oon ratsastanut sellasella hevosella, joka eo totellut mua ja oli agressiivinen. mut sit kerran kun menin, yritin olla peloton ja menin rohkeesti hevosen luokse ja komensin sitä. Kannattaa olla itse rauhallinen ja ekkä kannata jännittää,koska hevonen jännittyy kans ja sit te ette voi tehdä yhteistyötä.

    • ennen pelännyt

      Samankaltainen ongelma oli täälläkin. Jos hevonen kotona, eikä mahdollisuuksia tunnille menoon, pyydä joku hevosihminen avuksi ja juurikin siihen liinan päähän. Itsellä hevonen heitti pahasti selästä vuosi sitten ja meni puoli vuotta ennenkuin suostuin uudelleen kiipeämään selkään. Siinä meni talvi juoksutellessa hevosta vain maasta käsin, kun muuta ei uskaltanut. Kesä tässä meni, mutta nyt taas on löytynyt oma itseluottamus, enkä enää säiky hevosen jokaista epäilyttävää liikettä. Hevonenkin suorastaan ihmeissään, kun emäntä ei hyppääkään alas jokaisesta kotkotuksesta. Eli liinan päässä oma usko kuntoon, sitten hevonenkin alkaa uskomaan, eikä kummankaan tarvitse jännittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe