Miksi naiset kävelevät ohitseni katsomatta minua?

Mikä ongelma

Sitä olen tässä alkanut pohtimaan, kun kävelen kadulla tai missä nyt vaan voi kävellä ja näen naisen tulevan vastaan, huomaan kyllä että nainen sieltä kaukaa toteaa että minä tulen vastaan, jo paljon ennen kun kohdataan nainen katsoo vain eteen tai osoittaa ettei ole minua huomioinut mitenkään? Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Ovatko naiset niin ujoja etteivät luo katsettaan kohdalla vai mistä kiikastaa moinen julmuus?

29

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä näin

      Ehkä siitä etteivät halua antaa ymmärtää olevansa kiinnostuneita, jos oikeasti eivät ole kiinnostuneita... Jotkut ihmiset kun luulee, että katsekontakti tarkoittaa kiinnostusta. Yhtenä päivänä näin elävän ja varsin huvittavan esimerkin tästä kaupungilla. Nuori nainen käveli ja puhui kännykkään. Hän tuli risteykseen ja siinä seisoi tien tukkeena lauma keski-ikäisiä miehiä. Nuori nainen sattui katsomaan erästä näistä herroista pujotellessaan heidän välistään päästäkseen jatkamaan matkaa. Nainen hymyili samalla iloisesti, koska jutteli jollekin puhelimessa. Mies luuli naisen hymyilleen hänelle, ja kylläpä ukkelin pää kääntyi rivakasti neidin perään tuijottamaan. Varmaan hän jossain huhuilee tuon nuoren naisen perään "katseemme kohtasi, oli sähköä ilmassa" -tyylisellä ilmoituksella. :D

    • Miisa22

      Yhyyy, miksi miehet kävelevät ohitse katsomatta minua? Taidan olla niin ruma.. :( Kyllä elämä on kurjaa, kun ei miehet vilkuile/ ei huomioi.. Taidanpa tästä käpertyä nurkkaan ja itkeä..

    • nono

      No itse ainakin harvoin luon katsekontaktia vastaantuleviin ihmisiin, miksi toisaalta pitäisikään? Yleensä sitä on myös ajatuksissaan tai kiiressä menossa johonkin, jolloin ei hirveästi huomaa edes muita ihmisiä. Olen tosin myös aika ujo, johtuu siitäkin..

    • no mie taas

      No flirttaatko itse? Katsetta hakeva saa katseita, ainakin joskus..

    • 21+5

      Miksi pitäisi katsoa? Mitä ihmettä. Jos jokaista vastaantulija nyt joutuisi vielä silmiin tuijotella ei tulisi touhusta mitään ja joku kuitenkin jäisi ilman.

      Erityisesti ulkomaalaisia sivutan katseella, juuri sen takia kun kuvittelevat liika. Miehiä jotka kävelevät puolison kanssa myös, ettei se naikkonen kuvittelisi mitään. Jos on hyvännäköinen mies , niin saatan katsoa....muuten, miksi pitäisi?

    • Niin mite?

      No miten vitussa te sitten niitä kontakteja luotte?? Kai te nyt joskus katsotte vastaan tulevia miehiä? Millaiseksi tämä maailma on mennyt kun kaikki on ja esittää niin tunteettomia ja kylmiä?? Aloittaja otta kuitenkin tärkeän asian esiin ja samaan olen itsekkin myös useasti pohtinut.

      • 5+7

        no miksi vitussa pitäisi sitä katsekontaktia luoda, en tajua pointtiasi

        jos et kiinnosta ketään miksi sua pitäisi edes katsoa

        kyllä katson miehiä silmiin ja pitkään ja voin vielä kääntyäkin perään jos olis sen arvoinen mies

        sua vaan vituttaa ettei ketään kiinnosta


      • nainen opastaa

        "No miten vitussa te sitten niitä kontakteja luotte??"

        Siis mistä kulttuurista oikein olet kotoisin? Ei kai kukaan nyt "luo kontakteja" kadulla tuntemattomaan ohikulkijaan, joka parissa sekunnissa on jo häipynyt selän taakse? Täysin todellisuudesta vieraantunut käsitys sinulla. Niin tuskin koskaan kukaan on "luonut kontakteja".

        Kontaktit luodaan kotibileissä, baarissa tai tuttavien, ystävien tai työtovereiden järjestämillä ns. sokkotreffeillä. Monet luovat kontakteja myös internetin välityksellä sovituilla treffeillä. Uskovaiset tutustuvat tuleviin puolisoihinsa seurakuntien iltamissa.

        Ajattele asiat loppuun asti johdonmukaisesti ja realistisesti äläkä elättele täysin järjettömiä uskomuksia. "Luovat kontakteja kadulla katsomalla ja pysäyttelemällä ohikulkijoita... ja sitten karkaavat Las vegasiin...!!??"

        Haloo!


    • pohjatonmeisseli

      Jotain on väärin ulkonäössä. Hiustyyli, finnit, silmälasit, vaatteet, lihava tms. Eron kyllä huomaa, kun löytää häiritsevän tekijän.

      • tässä vihjeitä

        Halvat kuteet. Ei statusta näkyvillä (korkeaa). Ja autoihin kannattaa panostaa. Uuta ja hintavaa


    • Miehille ei kelpaa mikää

      Mitä varten pitäisi katsella silmiin? Eihän se mihinkään ole ennenkään johtanut. Puhuthan sinäkin nyt kuitenkin vain niistä omista fantasianaisistasi, etkä ollenkaan naisista yleisesti.

    • Vastaasi kävellyt?

      Suuri osa vastaasi kävelevistä naisista on varattuja. Toinen suuri osa ei vain ole kiinnostunut sinusta. Eikä kukaan nyt kadulta miestä pokaa.

    • mbra

      Itse saatan juuri kuvailemallasi tavalla tuijottaa kaukaa sinuun päin, mutta kohdalla katson taas sinusta ohi. Yksinkertaisesti johtuu siitä että niitä vastaantulijoita on muitakin kuin sinä enkä tahdo tehdä kenenkään kanssa katsekontaktia (koska jos sen vahingossa teet niin kuvittelevat yleensä miehet liikoja). Tai jos jatkat tuijotusta koko vastaantulomatkan ajan, saatan kohdallasi mulkaista vihaisesti. Ei ole aina naisestakaan hauskaa että miehet katselee, varsinkin kun välillä tuntee 10 silmäparia tuijottelevan itseään samanaikaisesti, tulee vain ahdistunut olo.

    • ,,,,,,,,,,,

      Kuinka pitkä ja hyvin pukeutuva olet? Naiset kiinnittävät huomionsa kadulla vain pitkiin ja tyylikkäisiin miehiin ja tarkistavat sitten lähemmäs tullessa, että onko mies komea kasvoilta vai ei. Ainakin näin suhteellisen pitkän ja tyylikkään kaverini kohdalla.

      Minä olen paremman näköinen kasvoilta kuin kaverini, mutta vastaan tulevia randomnaisia ei juuri kiinnosta, koska olen vain 172 cm. Enemmänkin suosittu olen sitten sellaisissa tilanteissa, jossa harrastetaan sosiaalista kanssakäyntiä, koska olen kuitenkin kasvoiltani aika komea ja luonteeltani mukava.

      • inkkudilf

        Mitä väliä katsooko joku vai ei. Eikö ota vaan päähän että unelmien nainen käveli ohi aviomiehensä luokse hyväillen katseellaan sinun silmiä? Mitä siitä kukaan saa mitään että joku katsoo naamaan. Ajattelitko pysäyttää joka ikisen joka katseen sinulle sua? Mitä sitten tapahtuu?


      • Vain pitkiäkö???

        Kuuleppa! Minä olen itse pituudeltani n. 170 cm, ehkä hieman alle tai ylikin, mutta olen minäkin siitä huolimatta saanut katseita! Miksi? Olenko minä sitten jotenkin poikeuksellisen hyvännäköinen kasvoiltani, kun on niitä niin moni nais- kuin miespuolinenkin kehunut?


      • ketsuppiako
        Vain pitkiäkö??? kirjoitti:

        Kuuleppa! Minä olen itse pituudeltani n. 170 cm, ehkä hieman alle tai ylikin, mutta olen minäkin siitä huolimatta saanut katseita! Miksi? Olenko minä sitten jotenkin poikeuksellisen hyvännäköinen kasvoiltani, kun on niitä niin moni nais- kuin miespuolinenkin kehunut?

        Onko sinulla ketsuppia naamalla?


      • Vain pitkiäkö???
        ketsuppiako kirjoitti:

        Onko sinulla ketsuppia naamalla?

        No ei koskaan :)


    • jipsjaps

      En todellakaan ota mitään katsekontaktia mieheen joka on vanhempi, törkyisesti pukeutunut tai jollainlailla epäsiistin näkinen. Useat miehet luulevat ja kuvittelevat itsestään vaikka mitä ja eivät edes ymmärrä miltä näyttävät.
      Inhottavalta tuntuu kun kaikennäköiset kuvotukset hiippailevat perässä. Itse kun pukeutuu tyylikkäästi ja ehostaa itsensä huolellisesti kauniiksi niin en ymmärrä että kaikennäköiset ukonkäppänät kuvittelee että heillä olisi saumaa minuun.
      Jos vahingossa satut vilkaisemaan miestä niin miehet luulee sen aika usein kiinnostukseksi.
      Ei vaan jaksa näitä tämmösiä miehiä, siksi varon katsomasta tietynlaisia miehiä, harmia niistä vain saa itselleen.

      • omaa aikaa

        Minä olen introventti ja usein nautin omiin ajatuksiin uppoutumisesta. Siksi minä olen päättänyt että en katso muita vastaantulijoita, vaikka lähes aina mietin että onko kohteliaampaa katsoa vain ei. Se on jotenkin turha stressinlähde vaikkapa lenkillä että pitää pakosti sosiaalistua vaikkapa katsekontaktilla. Minä kyllä sivusilmällä olen nähnyt että vanhemmat miehet katsovat minua, joten pelkkä asian tiedostaminenkin stressaa. Eli kiinnitän katseeni johonkin horisonttiin jos joku kävelee ohitse ja uppoudun omaan maailmaani kun tilanne on ohi.


    • noh, itse kävellessäni kadulla tms. olen ihan vaan matkalla paikasta A paikkaan B, en siis iskemässä ketään tai luomassa muitakaan kontakteja kehenkään.
      katson vastaantulevia ihmisiä jo hieman kauempaa (sukupuolesta riippumatta Huom.) ihan vaan siksi etten kävelisi kehenkään pahki ja myös sen verran että onko kyseessä joku mulle tuttu jota voisin tervehtiä, tai jos vastaantulijalla on jotain huomiotaherättävää ulkonäössään (erikoiset hiukset, lävistyksiä, omaa makuani vastaavat vaatteet...)

      kohdattaessa en enää katso kohti kuin ehkä näitä mahdollisia tuttuja jos siis siihen mennessä olen osannut yhdistää kasvot nimeen ja niitä jotka sinnikkäästi kävelevät "vastaantulijoiden kaistalla"

      en siis katso kauempaa todetakseni että juuri Sinä olet tulossa vastaan, mikä on täysin mahdotonta jo sen vuoksi etten tiedä minkä näköinen olet. Mahdotonta on myös, varsinkin kaupunkiympäristössä, luoda katsekontakti jokaiseen vastaantulijaan.. silläkin uhalla että jollekkin saattaa tulla siitä paha mieli,
      pitäisikö vielä varmuuden vuoksi alkaa tervehtimään jokaista?

    • labelda

      Minua miehet tuijottaa syvälle silmiin, tai sitten vilkuilee. Pidän siitä, pidän kaikesta huomiosta, ja ihan keneltä vain (kunhan se ei ole huutelua, tai pelottavan seksuaalista tai aggressiivista tms).

      Välillä olisi NIIN kiva päästä niiden päähän, että mitä siellä oikein tapahtuu kun silmät seisoo pääsä :D

      Itse en viitsi katsoa parillisten miehiä, koska naisena tiedän että se on ärsyttävää jos joku muidu kyylää miestäni (tai mies sitä muidua).

      Muutenkaan en itse viitsi tuijotella ihmisiä, ellei sitten joku ihan tosissaan kiinnosta niin paljon ettei katsetta irti saa. Suht kiinnostavaa yleensä vilkaisen, en ketään tuijottamalla tuijota.

    • Nasdaq polulla

      Mä väännän sulle tän rautalangasta:

      Ei naista kiinnosta. Jos se olis kundi, niin sulle tulis fiilis, että mitä toi nyt. Käykö päälle ja vie sykemittarista patterin.


      (Reps)

      • Nasdaq reviirillään

    • kummallista.

      "vai mistä kiikastaa moinen julmuus?"

      Julmuus?? Miten ihmeessä saat käännettyä tuon julmuudeksi? Sehän on kunnioittavaa, ettei tuijota tai kiinnitä erityishuomiota ohikulkevaan randomiin.

      Olen nainen ja pidän tuijottamista epäkohteliaana ja... jopa julmana.

    • Mies.

      Aivan yksinkertaisesti: et vaikuta ollenkaan kiinnostavalta. Olet luultavasti täysin persoonaton ja siksi aivan näkymätön henkilö.

      Ihan toinen juttuhan voi olla, jos sinuun tutustuu. Mutta kuka haluaa tutustua henkilöön, joka vaikuttaa mitäänsanomattomalta?

    • 19+8

      minä teen noin.. ihan vain ujouttani. äääääh minua ujoa tyhmää tyttöä.
      vaikka näkisinkin jonkun ihanan näkösen jätkän, vilkasen ehkä kauempaa ja mietin sitten kotona kuinka ihana tää oli.

    • Realman2

      Minä vilkuilen kyllä kun kiinnostavan näköinen nainen tulee vastaa.
      Ja myös minua vilkaistaa, joskus jopa otetaan kiinteä katsekontaktikin.

      Saahan sitä vilkuilla jos tykkää näkemästään.

      Naurattaa, kun nuoret tytöt hakevat huomiota pukeutumalla ihku näyttävästi ( paljastavasti) Ja sitten tytöt seuraavat millaisia katseita saavat :)

      Kyllä tyylikäs pukeutuminen on aina seksikkäämpää kuin paljastelu.

    • etteikävishuonosti

      Vältän katsekontaktia, sen on saanut oppia suurkaupungeissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe