Suun ongelmat

Minäpä

Onko teillä muilla ahdistuneilla limaa usein kurkussa tai
Tunnetta siitä, että kieli ei mahtuisi suuhun?

16

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artsi7

      Kyllä myös toi lima kurkussa liittyy ahdistukseen. Ahdistusoireita on laidasta laitaan.

    • Chjkncjn

      Nosto

    • Neuvo yksinkertainen

      Parasta käydä lääkärillä ja kysyä.

      Mitä turhia pahkailla?
      Lääkäri kertoo syyn. Tilaa aika, sillä selviää.

      Siis eihän me muut tällä palstalla tiedetä.

      • eiauta

        lääkärissä käynti ei auta kun kotimatkan verran ja taas on uusi sairaus iskenyt. ei jaksa jokapäivä käydä lääkärissä.
        Ei tähän vaivaan auta mikään
        En jaksa enää


    • Minäpä

      Olen hammaslääkärissä käynyt.. Hänen mukaansa ei mitään ihmeellistä..

    • Hei!

      Ahdistuneisuuteen voi liittyä hyvinkin monenlaisia oireita, mm. palan tunnetta kurkussa. Erilaiset ahdistuneisuusoireet voivat tehdä arkipäivän elämästä todella raskaan.

      Suosittelemme myös, että menisit juttelemaan oireistasi joko työterveyslääkärille, asiaan perehtyneelle yleislääkärille tai psykiatrille. Kenenkään ei pitäisi jäädä oireidensa kanssa yksin.

      Toivottavasti oikea apu löytyy!

      -Klinikin lääkäritiimi

      www.klinik.fi
      Klinik - terveyspalvelusi netissä

    • Juu ja ei

      Tuo kielijuttu on vieras, mutta kyllä välillä tuntuu että olisi jotain kurkussa. Välillä ruuhkassa kävellessä tuntuu ettei saisi tarpeeksi ilmaa ja helpottaa kun vetää oikein syvään henkeä. Tosin minulla on oikeasti vino väliseinä nenässä, joten en saakaan ihan esteettömästi ilmaa toisella sieraimella.

    • Minäpä

      Kipua kielessä?

      • Mätäsuu

        Minulla on ollut paljon suussa oireita ahdistukseeni liittyen. Viimeiset pari vuotta on ollut yhtä helvettiä, lähti jostain ihme rakkulasta suussa mikä ei meinannut lähteä millään pois, pelkäsin suusyöpää, varsinkin sen jälkeen kun lääkäri sanoi että pitää seurata tilannetta. Siitä se alkoi....rakkula tms parani vihdoinkin, mutta sitten alkoi hammashelvetti. Hampaani ovat/ olivat huonossa kunnossa, totta, mutta se tarkkailu lähti lapasesta, niinkuin aina. Kärsin kovista hammaskivuista, hampaissa missä ei ollut mitään vikaa jne. Kivut olivat vain viikonloppuisin, koska hoitoa ei silloin ole helposti tarjolla. Huvittavaa.

        Myös nielemisvaikeuksia on ollut, tosi rajujakin. Laihduin parissa kuukaudessa lähes 10 kiloa kun en uskaltanut syödä juuri mitään. Laihis sinänsä tuli tarpeeseen, että ei kaduta. Kieli tuntuu usein oudolta, kaikenlaisia vaihtelevia oireita. Nytkin tätä kirjoittaessa sitä alkoi pistelemään ja polttelemaan. Diagnosoi itselleni hiivan suussa, ja sain siihen lääkettäkin.....eipä se tainnut auttaa mihinkään. Olen kärsinyt myös ajoittaisesta mystisestä mädän mausta suussa, hampaat on paikattu, mistä se kaiken järjen mukaan piti johtua, eipä johtunut, monta valtavan isoa reikää paikattu, mutta ei apua.

        Suuni on ajanut minut lähes hulluuden partaalle, hyvä puoli että muu kroppa on saanut olla näiltä mystisiltä oireilta suht rauhassa. Mutta kohta kaikki hampaani on hoidettu, mitään syöpiä siellä ei ole.....oireilu siis lähiaikoina siirtymässä todennäköisesti muualle kroppaan. Hulluutta.


      • Mätäsuu
        Mätäsuu kirjoitti:

        Minulla on ollut paljon suussa oireita ahdistukseeni liittyen. Viimeiset pari vuotta on ollut yhtä helvettiä, lähti jostain ihme rakkulasta suussa mikä ei meinannut lähteä millään pois, pelkäsin suusyöpää, varsinkin sen jälkeen kun lääkäri sanoi että pitää seurata tilannetta. Siitä se alkoi....rakkula tms parani vihdoinkin, mutta sitten alkoi hammashelvetti. Hampaani ovat/ olivat huonossa kunnossa, totta, mutta se tarkkailu lähti lapasesta, niinkuin aina. Kärsin kovista hammaskivuista, hampaissa missä ei ollut mitään vikaa jne. Kivut olivat vain viikonloppuisin, koska hoitoa ei silloin ole helposti tarjolla. Huvittavaa.

        Myös nielemisvaikeuksia on ollut, tosi rajujakin. Laihduin parissa kuukaudessa lähes 10 kiloa kun en uskaltanut syödä juuri mitään. Laihis sinänsä tuli tarpeeseen, että ei kaduta. Kieli tuntuu usein oudolta, kaikenlaisia vaihtelevia oireita. Nytkin tätä kirjoittaessa sitä alkoi pistelemään ja polttelemaan. Diagnosoi itselleni hiivan suussa, ja sain siihen lääkettäkin.....eipä se tainnut auttaa mihinkään. Olen kärsinyt myös ajoittaisesta mystisestä mädän mausta suussa, hampaat on paikattu, mistä se kaiken järjen mukaan piti johtua, eipä johtunut, monta valtavan isoa reikää paikattu, mutta ei apua.

        Suuni on ajanut minut lähes hulluuden partaalle, hyvä puoli että muu kroppa on saanut olla näiltä mystisiltä oireilta suht rauhassa. Mutta kohta kaikki hampaani on hoidettu, mitään syöpiä siellä ei ole.....oireilu siis lähiaikoina siirtymässä todennäköisesti muualle kroppaan. Hulluutta.

        Ja siis limaa on aina ja jatkuvasti kurkussa. Olen niin limainen tyyppi ettei mitään rajaa. Onteloita on punkteerattu ja kaikkea, mikään ei auta. Humalassa limaisuus jostain syystä helpottaa, niinkuin kaikki muutkin oireet. Ilmeisesti sekin on sitten ahdistukseen liittyvää. Outoa.


    • Artsi7

      Ite aion mitata ph-arvon. Jos elimistö on hapan siihen liittyy ahdistus, tulehdus ym...lukekaa soodavedestä.

    • Minäpä

      Hei "mätäsuu"!
      Jotenkin helpottavaa!
      Osaatko kuvailla paremmin suun tuntemuksia?

      • Mätäsuu

        Aika vaikea niitä on kuvailla. On tuntemuksia, outoja, kaikenlaisia. On tietoinen suusta, jotenkin oudosti, vaikea selittää. Vähän sama kun alkaa tarkkailla sydäntä, herranjumala se alkaa temppuilemaan ihan tosissaan. Oon huomannut että suun ja naaman tuntemukset, puutumiset, kurkkuoireet,krampit, mitä lie johtuu usein, ainakin itellä, niskalihasten kireydestä. Tällä voisi selittyä myös se että pienessä hiprakassa oireet helpottavat, kun sitä rentoutuu.


    • artsi7

      Kun mulla oli kova ahdistus kaksi vuotta sitten, meinasin tukehtua limaan kun lähden käveleen. Pitkittynyt stressireaktio aiheuttaa ahdistuksen ja ahdistus aiheuttaa tulehduksen kehossa. Masennuslääke vähentää tulehdusta. Näin mä sen oon ymmärtäny.

      Ei olis pahitteeksi mitata kehon Ph-arvoa.

    • Minäpä

      Miten se mitataan?

    • Artsi7

      Apteekista saa liuskat ja voi kysyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe