Yksi muste loppu tulosti ei toimi?

Musta sävy?

Haukun tässä nyt monitoimilaitaitteeni (EPSON XP-600) kun ei suostunut printtaamaan
ees mustavalkeeta asiakirjaa väittäen et ei voi ku photomusta kasetti o loppu.
Mihin muka valokuvamustaa tarvitaan tavallista mustavalkeeta tekstiä printatessa?
Kiva homma et jos yksi värikasetti o finaalis mikää muukaa ei muka toimi?
Oks olemas jotai kikkaa millä saa Epiksen pelaamaan jos se sanoo noin?

55

22598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 920

      Ota värikasetti, ravistele sitä ja laita paikoilleen. Voi jokusen jutun saada tulostettua.
      Pikkutulostimissa Canoni on parempi mitta suurkuvatulostimissa Epsoni jyrää.

    • halvallakasetit

      Tämmöisiksihän nämä tulostimet on tehty. Laitteet on halpoja. Myyntivoitto pitää saada huippukalliita mustekasetteja myymällä. Mutta ei tarvitse mennä siihen vipuun. Tilaan mustekasetit Englannista tai Saksasta (ebay.com). Maksavat n. 1 euro kappale kotiintuotuna. Ja toimivat aivan moitteitta. Itse olen tällä konstilla tulostanut valokuvia Epson Photo-tulostimella jo vuosikausia ja todella halpaa on. Kaikenlisäksi kuvien laatu aivan erinomaista. Ei kannata uskoa Epsonin pelottelua, että tarvikemusteilla valokuvat olisivat huonolaatuisia tai eivät kestäisi. Ainakin useita vuosia kestävät muuttumattomina. Epsonhan toki lupaa, että sen huippukalliilla musteilla tehdyt kuvat kestävät sata vuotta - mutta kukapa on silloin takuita peräämässä. Sen sijaan suomalaisten värikasettimyyjien kaseteista minulla ja monella muullakin on huonojakin kokemuksia.

    • dtdhjdyj

      Haha. Mullakin oli Epson. Söi mustetta enemmän kuin auto bensaa ja koko ajan joku väripatruuna tyhjä. Kone ei tosiaan suostunut tekemään mitään, ennenkuin sai väripatruunansa, jotka tietysti maksaa ihan älyttömyyksiä.
      Aika äkkiä tuli epsonista mitta täyteen ja löin sitä lekalla. Selvisi samalla mihin se kaikki muste menee: kirjoittimen takana on iso säiliö, mihin se ne sylkee.

      Kannattaa vaihtaa merkkiä.

      • halvallakasetit

        Sinne säiliöön se hukkamuste menee. Mutta oletan, että sama systeemi on muissakin tulostimissa. Kun tilaa noita halpoja ja hyviä musteita Euroopasta, niin ei haittaa, vaikka hieman hukkaan meneekin. Ennen pitkää se säiliö täyttyy, jolloin voi tilata Ebaysta ulkoisen hukkamustesäiliön ja homma jatkuu, loistolaatuisia kuvia Epsoni kuitenkin tekee


      • gmgmgm
        halvallakasetit kirjoitti:

        Sinne säiliöön se hukkamuste menee. Mutta oletan, että sama systeemi on muissakin tulostimissa. Kun tilaa noita halpoja ja hyviä musteita Euroopasta, niin ei haittaa, vaikka hieman hukkaan meneekin. Ennen pitkää se säiliö täyttyy, jolloin voi tilata Ebaysta ulkoisen hukkamustesäiliön ja homma jatkuu, loistolaatuisia kuvia Epsoni kuitenkin tekee

        Canonin olen todennut hyväksi siinä, että se antaa tulostaa vaikka yksi kasetti on tyhjä ja yleensä tulostaa muulloinkin viimeiseen pisaraan asti, eli tulostaa siihen asti, että se muste todella loppuu ja paperille ei piirry mitään.


      • Anonyymi

        1h niin mun epsonista värit loppu eikä yhtää paperi tullu jossa olis ollu väriä, jonnekin valutti


      • Anonyymi

        Tutulta kuulostaa, nyt jo kolmas kasetti ei yhtään oikeaa tulostust rahaa mennyt vajaa 70e. Kasetti täynnä mustetta


      • Anonyymi
        gmgmgm kirjoitti:

        Canonin olen todennut hyväksi siinä, että se antaa tulostaa vaikka yksi kasetti on tyhjä ja yleensä tulostaa muulloinkin viimeiseen pisaraan asti, eli tulostaa siihen asti, että se muste todella loppuu ja paperille ei piirry mitään.

        Minulla canon tulostin , värillinen täysi musta tyhjä ei tulosta.


    • muste

      ei ole halpa versiosta kyse, se on tekniikka. Epsonin käyta tekniikkan säiliöpatruuna ja kirjoituspään eriksen. Se osa mikä yleinsä kuivuu on kirjoituspää. Tässä tapauksessa valmistaja on ajateltu kuluttaja, koska jos patruuna on tyhjä kirjoituspää kuivuu nopeamin. Koska tulostin on väritulostin se on tarkoitettu käyttä kaikki värit. Mutta jos joku väri on loppu ja kone suostuu tulostamaan vaan musta ne muut värit voi kuivua niin pahasti että ei enä saa auki, eli ei tule väri vaikka patruuna on täynnä. Siksi konet missä on erillisetvärit ei suostuu printaa jos ei kaikki värit on täynnä. Sitten voi miettia minkä tarve on, ja mihin käyttö tulostin tule.
      Jos valitsette tulostin missä on vaan kaksipatruuna semmoinen ongelma ei ole koska kirjoituspää on patruunassa. Ja jos semmoinen kuivuu on vaan vaihtaa patruuna. Eikä koko kone.
      PS. anteeksi minun huono suomi. DS

      • gmgmgm

        Hyvin sai selvää mitä tarkoitit. :)

        No tuo selittää asian. Pitää siis jatkossa suosia tulostimia, missä on tulostuspää patruunassa.


      • Anonyymi
        gmgmgm kirjoitti:

        Hyvin sai selvää mitä tarkoitit. :)

        No tuo selittää asian. Pitää siis jatkossa suosia tulostimia, missä on tulostuspää patruunassa.

        Mustesuihkuja ei kannata ostaa ellei tulosta valokuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustesuihkuja ei kannata ostaa ellei tulosta valokuvia.

        Mustesuihkutulostinta ei kannata ostaa. Tulostin maksaa noin 50 euroa, mutta värikasetti noin 20 euroa.


    • tulostinheepo

      Kai olet aina muistanut valita sen mustavalkotulostamisen tulostuksen asetuksista?

      Käsittääkseni ilman tätä toimintoa suurin osa tulostimista tekee sen mustan sekoittaen cyan,magentta,keltainen yhdistelmällä, eikä suinkaan käytä sitä pelkkää kunnon mustaa niinkuin olettaisi. Vaikka kyseessä olisikin vain se asiakirja mustavalkoinen.

      Ja sitten ihmetellään miksi musteet loppuu nopeasti.

      • omituinenepson

        Ei se ehkä silti onnistu. Ainakin Epsonin hyvässä Photo-tulostimessa on niin omituinen systeemi, että se silti tekee mustan useista väreistä. Siis mustavalkovalokuvia tehdessä niistä ei tule aivan mustavalkoisia, vaan yleensä sävy on vihertävä. Epson kanssa tästä kävin keskusrtelua, mutta ongelmaan ei ole ratkaisua. Kehottivat ostamaan kalliin A3-tulostimen, joka osaisi tulostaa pelkällä mustalla. Likeö totta sekään?


      • 920

        Kun käytetään mustan tekemiseen myös muita värejä, saadaan mustasta vaaleaan sävyliuku paremmaksi ettei liukuvaan mustaan tule sävyportaita. Pelkällä mustalla on vaikea tuottaa koko harmaasävyskaalan sävyjä tasaisesti.
        kunnon valokuvatulostimissa on useamman sävyistä mustaa. Mulla on Epson Stylus Pro. 4900 jossa on kolmea harmaasävyä, minkä lisäksi se käyttää vielä muitakin värejä mustavalkokuvankin tulostamiseen. Kuvista tulee oikeilla papereilla ja iiden tulostusprofiileilla todella sävykästä neutraalia mustavalkokuvaa hienoilla sävyliuilla.


      • Anonyymi

        Ei mikään tulostin ole noin paska. Sen sijaan ne saattavat käyttää värejä anti-aliasointiin.


    • Vanha-Vitsi
    • Miina660
      • törkeätä

        Onpas siellä törkeän kalliita mustekasetteja, n. 15-20 euroa/kpl minun Canonin tulostimeeni. Saksasta ja Englannista niitä saa postikuineen noin yksi euro/kpl. On suurta tyhmyyttä ostaa kasetit Suomesta.


      • Kuik
        törkeätä kirjoitti:

        Onpas siellä törkeän kalliita mustekasetteja, n. 15-20 euroa/kpl minun Canonin tulostimeeni. Saksasta ja Englannista niitä saa postikuineen noin yksi euro/kpl. On suurta tyhmyyttä ostaa kasetit Suomesta.

        En noin törkeitä hintoja maksa kuin 1 euro / kpl. Kyllä täytyy tyhmä olla jos jakaa rahojaan tuonne ebayn kauppiaille. Itse olen saanut kaikki värikasetit 5 senttiä kappale ja taksilla kotiin tuotuna vaikka keskellä yötä.


      • Anonyymi
        Kuik kirjoitti:

        En noin törkeitä hintoja maksa kuin 1 euro / kpl. Kyllä täytyy tyhmä olla jos jakaa rahojaan tuonne ebayn kauppiaille. Itse olen saanut kaikki värikasetit 5 senttiä kappale ja taksilla kotiin tuotuna vaikka keskellä yötä.

        No höpö höpö,mistä tuollaisia saa 😂


    • Mustenenä

      Olis hyvä, jos laittaisit linkit niihin ulkomaisiin paikkoihin, jotka myyvät toimivia musteita euron kappale.

    • etsivälöytääkin

      Kun menet ensin sivulle http://www.ebay.com/ niin sieltä niitä musteen myyjiä löytyy pilvin pimein.

      • Jori99

        Hei, Olsonilta nyt saa edulliset ja toimivat kopiokassetit, ainakin2 kertaa halvempi.


    • Joblin

      Jep, menin perkele ostamaan Epson XP-215 - paskalaitteen tutustumatta kunnolla. Tarkoitus on tulostaa pelkkiä asiakirjoja, ei tarvitse värejä. No värikasetit loppui tietysti jonkin ajan kuluttua. Mustekasetin uusiminen ei auttanut kun tämä paska ei suostu tulostamana ellei kaikki kasetit ole täynnä. Ei jumalauta mitä shittiä. Toteutan yllä erään toimintamallia ja käyn pihalla lyömässä isolla lekalla paskaksi koko helevetin masiinan. Oma vika, miksi en tutustunut kunnolla.

      • Anonyymi

        😂😂😂😂😂😂


    • 64kuutamolla

      Täällä yksi EPSON workforse 7610 on alkanut piiputtaa, vittuilee suorastaan. Väittää että olen ostanut siihen tarvikevärit, no niin olen, onko se jossain kielletty? Miksi vitussa myyjä ei saa suutansa auki ja kerro että tähän ei sitten tarvikevärit käy! Helvetti 1/2 kuution kokoinen paskaläjä joka tekisi mieleni työntää herra EPSONIN perseeseen.

      • hyväepsoni

        Kyllä Epsoniin käy tarvikevärit ja toimiikin erittäin hyvin. Aivan yhtä hyvin kuin alkuperäiset. Tarvikevärit tilattuna n. 1 euro/kpl, alkuperäiset 15-20 euroa/kpl. Kone vain herjaa jatkuvasti niistä tarvikeväreistä vaihdon yhteydessä, mutta rasti sopivaan ruutuun ja homma kyllä toimii. Minun Epsoniin sattui tulemaan pieni vika takuuaikana. Huolto oli nopea ja toimi hyvin. Koeessa oli tarvikevärit.Ei ne olleet takuun esteenä. Toki huolto oli raporttiinsa kirjoittanut, että koneessa on tarvikevärit.


      • Anonyymi
        hyväepsoni kirjoitti:

        Kyllä Epsoniin käy tarvikevärit ja toimiikin erittäin hyvin. Aivan yhtä hyvin kuin alkuperäiset. Tarvikevärit tilattuna n. 1 euro/kpl, alkuperäiset 15-20 euroa/kpl. Kone vain herjaa jatkuvasti niistä tarvikeväreistä vaihdon yhteydessä, mutta rasti sopivaan ruutuun ja homma kyllä toimii. Minun Epsoniin sattui tulemaan pieni vika takuuaikana. Huolto oli nopea ja toimi hyvin. Koeessa oli tarvikevärit.Ei ne olleet takuun esteenä. Toki huolto oli raporttiinsa kirjoittanut, että koneessa on tarvikevärit.

        Mutta älä mene päivittämään Epsonia XP-342. Sen jälkeen ei hyväksy tarvikekasetteja. Epson pystyy etänä asentamaan koneen tilaan jossa se ei hyväksy muita kuin Epsonin omia kasetteja. Minä hullu menin tekemään tuon päivityksen. Sitä ennen laite ilmoitti "käytät vääränlaisia kasetteja haluatko jatkaa" painoin jatketaan ja kone hyväksyi värit ja toimi. Nyt ei toimi vaikka mitä tekisi.


    • mullakinmeneekohtahermot

      ite ostin tarvikevärit, ja epson valittaa... kerro 'hyväepsoni', mihin sopivaan ruutuun se rasti laitetaan, kun tulostimeni herjaa jo kasettia laittaessa, ettei voi käyttää kuin alkuperäisiä?

      • hyväepsoni

        Varmaan eri malleissa epsoni herjaa eri tavalla, mutta kyllä sieltä aina löytyy jokin kohta, johon painamalla: jatketaan kuitenkin tai jatka tai on jo hankittu tai jotain sinne päin. Kun tuo polku tutuksi tulee, niin helposti se epson kuitenkin toimii ja tekee mainiota jälkeä. Itselläni on jo kolmas epson, eikä yksikään ole kyllä väittänyt, ettei voi käyttää kuin alkuperäsiä. Ja on kohtuullista, että pientä vaivaa pitää nähdä kun säästöt on valtavat- tarvikekasetti euron, alkuperäinen 15-20 euroa.


    • IsmoJ

      Kyllä ne tarvikevärit kanssa toimii. Ite hiljattain etsiskelin hyviä kauppoja, joku oli pyöräyttänyt blogipostauksen aiheesta http://www.rantapallo.fi/artsi2100/2017/07/06/moikka-maailma/ Siinä oli muutama arvostelu eri kaupoista. olihan joku tuolla ylempänä myös maininnut muutaman kaupan, josta voi niitä värejä ostella.

    • EienääEpsonia

      Minulla on Epson XP-510, jossa siinäkin on viidentenä värikasettina valokuvamusta. Jos tavallinen musta loppuu, niin laite tulostaa silti valokuvamustaa käyttäen. Myös jonkin värillisen värin loppuessa voi tulostaa harmaasävyinä. MUTTA kun valokuvamusta loppuu, niin eipä suostu tulostamaan mitään, vaikka asetuksista kuinka koettaisi hakea porsaanreikää. Mun mielestä tuo on ihan selkeä laitteen ohjelmistovirhe. Jos joku on löytänyt konstin, niin neuvoisiko? Tulostin näyttäisi käyttävän valokuvamustaa hieman koko ajan vaikka en teekään kuvatulostusta, koska sen muste hupenee pikkuhiljaa.

      • epsonni

        Mulla kanssa xp-510. Samoja juttuja.


    • Ghkkhgjjh

      Mun epson ei suostunut edes skannaamaan kun joku muste oli loppu. Täys romu koko laite, oli pakko vaihtaa toiseen merkkiin.

    • tero_absilta

      Mäkin tilaan musteet germaaniasta abaut viiskyt senttii aski kotiin kannettuna

    • Dambidui

      Kannattaa vaihtaa yksi värikasetti ennenkuin se loppuu!

      Sitten voi vaihtaa sen tilalle juuri tämmöisessä tapauksessa, että tarvitsee vain mustan tulosteen. Kusetustahan tuo koko touhu on.
      Lisäksi olen kuullut, että ohjelmallisia kiertoja on, Itse raahasin oman epsonini roskiin, kun valitti milloin tulostuspäästä milloin värikasetit eivät toimineet.
      Hermot meni ja otan nykyisin tulosteet kirjastossa.

      Lasertulostin on ainoa järkevä vaihtoehto.

    • Epsoneihin_pettyny

      Epson tulostimet on perseestä kotoisin ja ohjelmat ohjeet samaa paskaa.

    • Epsoneihin_pettyny

      Mitä vittua wifillä tekee 2012 vanhemmissa epsonin (leikkikalu) tulostimissa. Mobiililaitteista tulostaminen on täyttä shittiä. Aina löytyy joku syy miksi tulostus ei juuri nyt onnistu. Vanhimpia wifi tulostimia ei edes löydy valikosta valittavaksi mobiilitulostukseen. Jää uudet mustekasetit käyttämättä kun lisään tämän xp-305 huippupaskan tulostimen 2019 pääsiäiskokkoon.

    • Anonyymi

      Tuli jokin aika sitten ostettua Epsom Expression XP-640 tulostin.
      Jää muuten viimeiseksi kerraksi Epsonia. Jo paketin avattua ja tulostinta ensi kerran vilkaistessa aavistelin ettei hankinta ihan putkeen mennyt. Mielessä oli edellinen HP-tulostin. Eli ja siis:
      1) Paperinlisäys- ym alustojen ja LCD-näyttöpanelin esiinvedot, kallistukset ja asettelut tosi hankalia ja aikaa vieviä. Käytössä joudut jatkuvasti seuraamaan yhtäaikaa LCD- ja tietsikkanäytön ilmoituksia ja ohjeita.
      2) Laite ei tosiaan anna edes skannata jos yksikin kasetti/väri on loppu, puhumattakaan tulostuksesta. Mitkään valinnat tai täpät asetuksissa eivät tilanteessa auta.
      3) Värikasetit kuluu tosi nopeasti ja kaikki kasetit kuluu kummasti vaikka tulostat mustavalkoisena.
      4) Tarvikekaseteista laite herjaa etteivät nämä käy, eikä tulostusta näillä saa millään valinnoilla normaalisti toimimaan.
      5) Epsonin Suomen tuki ja sivut ovat surkeat. Sivuilta ei löytynyt mitään tukea tai tietoa laitteestani, ei myöskään puhelin- eikä chattukea, eikä mitään yhteystietoja, sivujen toiminta takkusi muutenkin.
      Lopputulemana harmitus, mutta toisaalta alussa mainittu kirkastunut päätös ja mielikuva/tietous ettei koskaan enää Epsonia. Nyt ostettuani moniväripakkauksen Prismasta 60€ hintaan (enemmän kuin tulostimen hinta) vain mietin, miten ja milloin hankkiudun Epsonista eroon.

      • Anonyymi

        Kokemusta on Epsonista ja Canonista, omat hyvät ja huonot puolensa molemmissa. Epsonin värikuvalaatu on loistelias jopa A3-kokoisena (xp-960). Kasetit kyllä kuluu nopeasti, tulostipa sitten pientä tai suurta. Mutta se ei ole ongelma. Saksasta tilattuna postikuluineen maksavat alle 1 euroa/kpl. Toimivat moitteettomasti. Toki Epson aina herjaa tarvikekaseteista, mutta rasti ruutuun ja hyvin toimii, ei mitään ongelmia. Epsonin ja Canonin systeemi on se, että mustavalkokuvia tulostettaessa ne käyttävät kaikkia musteita, tekevät siis mustavalkokuvan kaikilla väreillä. Siksi kuluvat kaikki musteet. Ja kuvasta tulee hieman värivirheellinen, ei aivan oikea mustavalkoinen, vaikka on siis valittu se harmaasävy. Mutta konetta voi juksata. Pistä koneeseen hyvä glossy valokuvapaperi ja tee valinnat väärin. Ilmoita koneelle, että on tavallinen paperi, sitten suuri tarkkuus, harmaasävy. Kirkkautta ja kontrastia voi tarpeen mukaan lisätä/vähentää. Kone tulostaa jokseenkin oikeasti mustavalkoisen kuvan, värivirhettä ei ole, jos käytetty valokuvapaperi ei sitä aiheuta (eroja on). Kone ilmeisesti luulee, että nyt tulostetaan jotakin tekstiä, eikä valokuvaa ja siksi käyttänee vain mustaa väriä? Canon toimii samalla konstilla.


      • Anonyymi

        Tämä kirjoitus vastaa TÄYSIN omaa kokemustani Epsonin tulostimesta. Käyn kaksi kertaa kuukaudessa ostamassa näitä värikasetteja 20€ kpl. Punaisen ostin 3 viikkoa sitten ja nyt oli koneen mukaan taas loppu, en saanut mitään tulostettua, edes mustavalkoista tietenkään! Naurettavinta on, että tulostan n. yhden sivun päivässä!👌🏼
        Uusi tulostin etsinnässä, tätä Epson merkkiä en enää ottaisi edes ilmaiseksi (koska lopulta se vie vararikkoon mustekasettien vaihdossa) Minusta kuluttajalla pitäisi olla joku suoja täyttä huijausta vastaan, mutta ilmeisesti näin ei ole. Nyt täytyy vain niellä paskaa kun on ostanut paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kirjoitus vastaa TÄYSIN omaa kokemustani Epsonin tulostimesta. Käyn kaksi kertaa kuukaudessa ostamassa näitä värikasetteja 20€ kpl. Punaisen ostin 3 viikkoa sitten ja nyt oli koneen mukaan taas loppu, en saanut mitään tulostettua, edes mustavalkoista tietenkään! Naurettavinta on, että tulostan n. yhden sivun päivässä!👌🏼
        Uusi tulostin etsinnässä, tätä Epson merkkiä en enää ottaisi edes ilmaiseksi (koska lopulta se vie vararikkoon mustekasettien vaihdossa) Minusta kuluttajalla pitäisi olla joku suoja täyttä huijausta vastaan, mutta ilmeisesti näin ei ole. Nyt täytyy vain niellä paskaa kun on ostanut paskaa.

        Nämä nykyiset Epson Photo tulostimet tekee kotioloissakin aivan loistavaa jälkeä jopa A3 kokoon asti. Mutta oikukkaita ne ovat. Eikä todellakaan kenenkään budjetti kestä sitä, että käyttäisi alkuperäisiä kasetteja (15-20€/kpl) tai Suomesta ostettuja tarvikekasetteja (10€/kpl). Saksasta ja Englannista saa tarvikekasetit postikuluineen alle 1 euro/kpl. Toimivat täysin moitteettomasti. Epsonin ongelma on se, että se ilmoittaa "hyvissä" ajoin, että kasetin väri on vähissä, vaikka ei oikeasti olekaan vähissä. Siinä vaiheessa riittää useimmiten ainakin noin viiteen a4-valokuvaan. Mutta kun se sitten oikeasti loppuu, tulee ongelmaa. Sitä väriä ei olekaan siellä tulostuspäässä. Pitää suorittaa sitä tulostupäiden puhdistusta jopa useita kertoja. Kone puhdistaa kaikkien värien tulostuspäitä ja värejä kuluu paljon. Mutta toimivaksi kyllä tulee. Vaatii aikaa ja hermoja, kun Epsonilla tulostaa, mutta valokuvien laatu on kiistattomasti loisteliasta. Se tarvikekasetti siis kannattaa vaihtaa hieman ennen kuin loppuu, vaikka siinä meneekin ehkä 10-15 centin musteet hukkaan. Itse asiassa on aika ihmeellistä, että tuollainen alle 200 euroa maksava Epson tekee noin loitavia A3 valokuvia. On varmasti niin, että koneen oikea hinta sitten peritään tyhmiltä alkuperäisten kasettien ostajilta.


    • Anonyymi

      Jos on Epson paska niin en voi suositella HP:täkään (Helvetin Paska). On käsittämätöntä että vaikka HP on yksi varhaisemmista merkeistä tietotekniikan alalla niin ei ole vieläkään oppinut tekemään tulostinta joka osaisi vetää paperin lokerosta sisäänsä ihan itse!! Lisäksi skannatessa tietyllä resoluutiolla tallennus ei onnistu millään, koko ohjelmisto on varmaan jonkun kolmevuotiaan kyhäelmä muutenkin. Mutta odota, ei tässä vielä kaikki! Lisäksi tämäkin laite kuluttaa mustetta tolkuttomasti, varmaan siinä "kalibroidessaan" sylkee enemmän mustetta johonkin säiliöön kuin mitä käyttää varsinaiseen tulostukseen saatana!

      Minulla on vielä Canon BJC-2100 mustesuihkari tallessa vuodelta 2001 joka on pelannut paljon paremmin, en muista että aktiivikäytön aikana olisi aiheuttanut juuri minkäänlaista ärsytystä.
      Olisi pitänyt pysyä merkissä eikä mennä kokeilemaan muita mutta olisi luullut HP:n kykenevän parempaan kun ainakin on alalta pitkä kokemus. Ilmeisesti kokemusta ei vaan osata hyödyntää tai sitten koko aikana ei ole opittu yhtään mitään!! Perkele mitä saatanan paskoja sitä onkaan myynnissä, vittusaatana!! Tekisi mieli pistää paskaksi lekalla tämäkin HP...

    • Anonyymi

      Meninpä minäkin samaan halpaan, tuli hankittua Epsonin muistesuihkutulostin ja hyvää jälkeähän tuli monta sivua niin kauan kuin mukana tulleet väripatruunat riitti. Laitten käyttö tehty aivan käsittämättömän vaikeaksi. Joka pinttausta varten pitää laitteen etupaneelin valikosta vastailla joihinkin kyllä ei kysymyksiin. Ja sitten kun ensimmäinen väripatruuna loppu ei laitteella pystynyt tekemään enää mitään ei edes skannaamaan muuten kuin hankkimalla uudet yli satasen maksavat väripatruunat. Tietenkin on pakko ostaa kaikki neljä jos yksikin on loppu. Väripatruunojen vaihdon jälkeen laitteella ei sitten enään teekkään mitään, on jälkin sen verran surkeaa.

      Ei enään koskaan mitään Epsonin tuotteita.

      • Anonyymi

        Vilkaiseppas Ebay sivuja. Saksasta ja Englannista noita väripatruunoita saa halvalla, hinta on vain n. 10-20 prossaa alkuperäismusteiden hinnoista. Oikukas se Epsoni on, mutta kun tottuu tavoillensa niin loistokkaista valokuvia tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilkaiseppas Ebay sivuja. Saksasta ja Englannista noita väripatruunoita saa halvalla, hinta on vain n. 10-20 prossaa alkuperäismusteiden hinnoista. Oikukas se Epsoni on, mutta kun tottuu tavoillensa niin loistokkaista valokuvia tekee.

        Saahan niitä mutta tulostimen jälki on aivan surkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan niitä mutta tulostimen jälki on aivan surkeaa.

        Tuo ei pidä paikkaansa. Sattumalta harrastelen valokuvausta. Tulee tulosteltua paperikuvia aivan liikaakin (kun se on niin halpaa) myös A3-kokoon. Kokemusta on sekä Epsonin, että Canonin valokuvatulostimista. Olen tarkoituksella testannut molemmilla koneilla kuvien tekoa alkuperäisillä musteilla ja noilla tosi halvoilla ulkomailta tilatuilla musteilla. Mitään eroa ei havaittu puolueettomassa usean tarkkailijan vertailussa. Eniten eroja tulee erimerkkisten valokuvapaperien takia. Niillä on pientä värieroa ja myös kiiltävyyseroa. Se on tietysti pitkälti makuasia mikä on hyvä tai oikea. Ja erot on niin pieniä, että ilman vertailukohtaa kuvia ei pysty moittimaan tai sanomaan, että sen värsisävy on väärä. Tietysti valokuvapaperitkin tilataan Ebayn kautta huippuhalvalla. Muutama vuosi sitten Tekniikan Maailma testasi näitä värejä, alkuperäisiä ja ulkomailta tilattuja ja kotimaasta ostettuja tarvikemusteita. Mitään olennaisia eroja eivät havainneet. Ilkikurisesti totesivat, että ilmeisesti Kiinassa päivävuoro tekee tarvikemusteita ja iltavuoro alkuperäisiä (tai toisinpäin). Välillä vaihdetaan etiketit ja kasetit erivärisiin. Siitähän ei ole varmaa tietoa kuinka kauan värit säilyvät. Epson taisi luvata jopa 100 vuotta. Näkyy tarvikevärikuvatkin säilyvän ainakin 10 vuotta.


      • Anonyymi

        Osta epson xp- 4105 niin ei harmit lopu, rosvohinnoiteltuja kasetteja jos et suostu
        ostamaan niin herjaa tarvikekasetteja mitä olen tilannut Saksasta. Musta loppuu niin
        haukkuu muutkin kasetit tyhjiksi, taitaa pumppailla ne koneen sisuksiin. Ei päästä
        valikoihin vaan menee kasetin vaihtotilaan. V.ttuilee ohjelmallaan ehtimiseen ja
        ehdottelee alkuperäisien kasettien numeroita. Teen ohjelman tästä youtubeen
        jossa teloitan tämän rakkineen kiväärillä kannon päähän.


    • Anonyymi

      Miksihän mainostetaan ota tukeen yhteyttä, joka ei vastaa vaikka yrittäis koko päivän. Joo kyllä kone saa verenpaineen nousemaan ei ihme vaikka monet on heittänyt roskiin koko masinan. Miksi myyjät ei kerro ostajalle, kehuvat vaan tuotteen alhaisesta hinnasta ja erinomaisuudesta. Eläkeläisiä kusetetaan

    • Anonyymi

      Ostettiin alennuksesta Epson XP-645
      Alkuun toimi hyvin, ja tilasin tarvikemusteet musteen vaihdon yhteydessä. Siitä alkanut tämä taistelu jonka tuloksena olen päätynyt aivan samaan : ÄLÄ OSTA EPSONIA
      Mustettakin tuntuu menevän kohtuuton määrä, puhumattakaan tarvikemusteiden jatkuvasta varoituksesta, jopa toimimattomuudesta ja pakkosyötöstä: Tilaa Epsonin mustetta.

      Kokeilen seuraavaksi eri merkkiä, en suosittele osta Epsonia eikä tule meille ellei ilmaiseksi saa: silloinkin käyttää musteet loppuun ja seuraava.

      Kyösti

    • Anonyymi

      Minä ostin Epson ecotank tulostimen. Muste ei lopu ihan heti kesken, tuntuu, ettei lopu koskaan. Halpaa tulostamista. Laadukas laite kaikin puolin. Huippu skanneri.

    • Anonyymi

      Epson XP-4100 syö värikasetteja ihan huolella vaikkei tulostettu kasettien vaihdon jäkeen montaakaan arkkia. Ostin ison mustan säiliön et saa jotain tulostettua. Paskat ! voit tulostaa mustavalkoisena ja vahvista niin taas ollaan vaihda säiliöt kohdassa.Annoin hyvällisen pompin näppäimistöön niin nyt ei tarvitse ostaa kasetteja tähän paskaan.eikä vaarmaan muuhunkaan Epsoniin.EN SUOSITTELE...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe