lahja uistelijalle?

pe)(u

Hei te kalamiehet/ naiset.
Mieheni täyttää vuosia ja ajattelin ostaa/tehdä laatikon, missä tarvikkeita uisteluun, esim. ensiapu, konjakkipullo, raksihuppuja jne. nyt kysyisinkin teiltä,mitä tarvikkeita uistelijalle kannattaa ostaa, hyviä raksivärejä jne.
Kiitollinen olisin, jos vastaatte.

20

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalastajaerkki

      Minä olen kalastanut ikäni ja parasta mitä minä toivoisin, olisi koskenkorvaa ja venäjänmaalta kotoisin oleva Tatjana kalakaveriksi. Näin varmaan sinunkin ukkosi ajattelee.

    • turkuvesi

      Tervehdys,
      Viestissäsi paljastui uistelu, mutta onko hän harrastanut pitkään uistelua?
      Jos on, kalastajalle kerääntyy usein tavaraa oman mieltymyksen mukaan, johon on toisen paha puuttua, mutta yleisellä tasolla voi kerätä mukavan kasan aina tarpeellista kamaa.
      Esim. hyvät aurinkolasit, lahjakortti hänen käyttämään tarvikeliikkeeseen, alkoholi kannattaa unohtaa, veneilijän ensiapupakkaus, hyvä kalastuskirja uistelijalle, tupakkimiehelle hieno sytkäri, kännykkäpussi, hanskat, solmutin ...

      • Kalastajaerkki

        Joopa joo ja lässyn lässyn. Listaasi voisi jatkaa vaikkapa, jotta pussillinen nallekarkkeja, kivan näkönen lippis, suklaapatukka, aurinkovoidetta, alkoholitonta valkoviiniä ja niin edelleen.

        Sinä et poju tiedä siitä mitään kun miehet lähtevät vetouistelemaan.


    • turkuvesi

      Viestiketjun aloittaja tuskin kaipasi tuollaisia vastauksia joita jakelit kalastajaerkki.
      Sinun täytyy olla todella vanha erkki jos minun uskot olevan poju.
      Kun huomenna lasket veneesi vesille olen jo ollut lohivesillä tovin, joten ota nallekarkkisi mukaan ja edes kuvittele saavasi kalaa.

      • Kalastajaerkki

        Sinä apina et saa ikinä yhtä paljoa kalaa kuin minä. Yleensä vedän kahtakymmentä siimaa, joskus enempääki. Ja pojulla en suinkaan ikääsi tarkoittanut, vaan mieltäsi ja olemustasi:

        "hyvä kalastuskirja, kännykkäpussukka, hanskat, hieno sytkäri ja vielä sokerina pohjalla solmutin" hi hi hi.....


      • kapakalakalle
        Kalastajaerkki kirjoitti:

        Sinä apina et saa ikinä yhtä paljoa kalaa kuin minä. Yleensä vedän kahtakymmentä siimaa, joskus enempääki. Ja pojulla en suinkaan ikääsi tarkoittanut, vaan mieltäsi ja olemustasi:

        "hyvä kalastuskirja, kännykkäpussukka, hanskat, hieno sytkäri ja vielä sokerina pohjalla solmutin" hi hi hi.....

        konjakki ja ensiapupakkaus hyviä ideoita. Lisäksi kudo lämmin pipo ja sukat, tai vaikkapa villapaita ja kaulaliina.

        Kalavehkeitä ei kannata ostaa, lahjakortti korkeintaan.


      • pe)(u
        kapakalakalle kirjoitti:

        konjakki ja ensiapupakkaus hyviä ideoita. Lisäksi kudo lämmin pipo ja sukat, tai vaikkapa villapaita ja kaulaliina.

        Kalavehkeitä ei kannata ostaa, lahjakortti korkeintaan.

        Kiitos asiallisistakin vastauksista :). Mies harrastanut muistaakseni 4-5 vuotta uistelua, ja aika paljon kalastustarvikkeita jo on.
        Saako esim. 100 euron lahjakortilla jotain vai pitäisikö olla enemmän?
        Tai 50 euroa esim. carlssonille mistä voi ostaa lämpimän pipon (miun taidot ei taida sen tekemiseen riittää) ja 50 euroa kalatarvikekauppaan, saako sieltä 50;llä mitään?


      • Kalastajaerkki
        pe)(u kirjoitti:

        Kiitos asiallisistakin vastauksista :). Mies harrastanut muistaakseni 4-5 vuotta uistelua, ja aika paljon kalastustarvikkeita jo on.
        Saako esim. 100 euron lahjakortilla jotain vai pitäisikö olla enemmän?
        Tai 50 euroa esim. carlssonille mistä voi ostaa lämpimän pipon (miun taidot ei taida sen tekemiseen riittää) ja 50 euroa kalatarvikekauppaan, saako sieltä 50;llä mitään?

        Heh heh, "esim. 100 euron lahjakortilla"

        Tatjana laskuttaa yhdestä tunnista saman verran ja senkö sitten otat muutamaksi päiväksi niin ajatteleppa sitä. Vähänpä raskit ukkoas hemmotella.


    • ...

      juu varmaan kelpais satkun lahjakortti honkkariin :D

    • kalassa koko ikä

      Hei. Varmaan miehesi arvostaisi jos laittaisit hyvää kalaruokaa hänen saamistaan kaloista. Sitä varten hyvä fileerausveitsi olisi varmaan hyvä kapistus lahjaksi. Samalla vihje että kalamies perkaa aina kalat ja syödään kaikki saadut kalat mitä otetaan.

      • Kalastajaerkki

        Heh heh, taas joku taukki!

        Tatjana syö kalaa ja kaviaaria paljon mieluummin jossain michelintähden ravintolassa. Leikkele nyt apina sitä kalaa itse jollain halpisveitsellä naisesi nähden, heh heh. Voithan näin toki tehdäkin, jos sinulla ei ole varaa vetää kolmeakymmentä siimaa yhtäaikaa. Minulla on varaa vedellä ja vieläpä on varaa heitellä saamani kalat takaisin mereen taikka järveen.

        Otahan poika vaan virvelisi ja yritä saada läskinen hauki laiturilta ja kuvittele olevasi suuri kalamies. Minä vedän pitkää siimaa ja syön herroiksi Tatjanan kanssa, maksoi mitä maksoi, heh heh.

        Fileeraa sinä vaan läskinen pullasorsa ylimääräiset läskisi vyötäröltäsi ja opettele syömään vähäkalorista kasvisruokaa, taukki.


      • Vuan
        Kalastajaerkki kirjoitti:

        Heh heh, taas joku taukki!

        Tatjana syö kalaa ja kaviaaria paljon mieluummin jossain michelintähden ravintolassa. Leikkele nyt apina sitä kalaa itse jollain halpisveitsellä naisesi nähden, heh heh. Voithan näin toki tehdäkin, jos sinulla ei ole varaa vetää kolmeakymmentä siimaa yhtäaikaa. Minulla on varaa vedellä ja vieläpä on varaa heitellä saamani kalat takaisin mereen taikka järveen.

        Otahan poika vaan virvelisi ja yritä saada läskinen hauki laiturilta ja kuvittele olevasi suuri kalamies. Minä vedän pitkää siimaa ja syön herroiksi Tatjanan kanssa, maksoi mitä maksoi, heh heh.

        Fileeraa sinä vaan läskinen pullasorsa ylimääräiset läskisi vyötäröltäsi ja opettele syömään vähäkalorista kasvisruokaa, taukki.

        näkkyypä rietannus.ija sotkeetunneen tällekkii palstalle.
        Pittää siinä olla piäkopan melekolaella märänny sisältä ku tuommosija kehtoo paperille laetella.
        Pössyttelemällä ne näkkyy varesten aevosolut piloelle mänevän.Pysy vuan kopperossas,eläkä sotkeuvvu immeisten asijoehin!
        Jotenka HEHHEH vuan!


      • Vuan kirjoitti:

        näkkyypä rietannus.ija sotkeetunneen tällekkii palstalle.
        Pittää siinä olla piäkopan melekolaella märänny sisältä ku tuommosija kehtoo paperille laetella.
        Pössyttelemällä ne näkkyy varesten aevosolut piloelle mänevän.Pysy vuan kopperossas,eläkä sotkeuvvu immeisten asijoehin!
        Jotenka HEHHEH vuan!

        Heh heh, varsin heittelin vierahille vesille pari syöttiä ja nyt jo tärppäsi. Saalis ei tosin ole sinttiä kummempi, mutta kyllä aion Tatjanalle kaviaarin sekaan tästä pikku makupalan tarjoilla.

        Hetihän sen huomaa, jotta kalastuskin onnistuu minulta.


      • Sinulle mitään
        Susianalyytikko kirjoitti:

        Heh heh, varsin heittelin vierahille vesille pari syöttiä ja nyt jo tärppäsi. Saalis ei tosin ole sinttiä kummempi, mutta kyllä aion Tatjanalle kaviaarin sekaan tästä pikku makupalan tarjoilla.

        Hetihän sen huomaa, jotta kalastuskin onnistuu minulta.

        makupaloja ole.
        Heiluttele vaan näpeissäsi,sitä naperoasi.
        Kyllä Tatjanatkin sinulle nauraa!


      • Vuan kirjoitti:

        näkkyypä rietannus.ija sotkeetunneen tällekkii palstalle.
        Pittää siinä olla piäkopan melekolaella märänny sisältä ku tuommosija kehtoo paperille laetella.
        Pössyttelemällä ne näkkyy varesten aevosolut piloelle mänevän.Pysy vuan kopperossas,eläkä sotkeuvvu immeisten asijoehin!
        Jotenka HEHHEH vuan!

        Luepas apina uusimmat oivallukseni hirvestäjien palstalta. Mutta muista nenäliinat ja vaipat!


      • Sinulla
        Susianalyytikko kirjoitti:

        Luepas apina uusimmat oivallukseni hirvestäjien palstalta. Mutta muista nenäliinat ja vaipat!

        tuntuukin se itku ja paska olevan aina läsnä.
        Pidä tunkkisi!


      • Sinulla kirjoitti:

        tuntuukin se itku ja paska olevan aina läsnä.
        Pidä tunkkisi!

        Heh heh, apina.


    • Elikkä:

      Minulla oli kaikista suurin uistin ja sitä kautta tavoittelen suurinta saalista. Osta pojullesi lahjaksi vaikkapa nallepuh-vaippoja. Niihin kun on niin kiva aivastaa susipelkoaan.

      • Äläpä

        räkänokkapoju viitsi nokkaasi sotkea ihan jokapaikkaan. Käy koulusi loppuun ja pössyttele loputkin aivosolusi piloille,kuten sukusikin on tehnyt jo sukupolvien ajan.
        Eipä näy pojasta polvi paranevan,tosin olihan tuo jo tiedossakin!


    • Laskee,

      Ihan niin kuin turkuvesi alussa vastasi. Älä osta asian harrastajalle mitään välittömästi harrastukseen liittyvää ellet tiedä tarkkaan mitä hän haluaa. Näin siksi, että asiaa tuntematon hankkii usein "turhaa roinaa", joka sittemmin jää käyttämättä syystä tai toisesta. Esim. fileerausveitsiäkin on monenlaisia, ahvenelle lyhyempi ja taipuisa, lohelle saa terässä olla kunnolla pituutta. Eu mitään uistinalajitelmia, siimoja, vapoja, keloja. Kunnollisen teroituspuikon tarvitsee jokainen fileointiveitsen omistaja - kannattaa etsiä jokin testi, jotta saa hyvän. Aurinkolasit varmaan ok, mutta pitää olla UV-suojaus ja polarisoidut. Lahjakortti kalastustarvikeliikkeeseen on mainio, saaapahan sitten itse valita. Pikkulahjana kalastajan ensiapupakkaus ok, jos sellaista ei vielä ole. Isompana lahjana voisi toimia kalastusreissu oppaan kanssa - sopii erinomaisesti jos haluaa laajentaa taitojaan uusille kalastusmuodoille.

      Vielä vinkki, että joulukuussa käydään päivittäin perinteinen joulukalenteri-huutokauppa Virtavesien Hoitoyhdistyksen (http://www.virtavesi.com/) hyväksi. Huudettavia asioita suunnitellaan ketjussa
      http://www.kalamies.com/kalastus-keskustelut/kalamies-com-asiat-ilmoitukset-ja-tapahtumat/joulukalenteri-2014-70403

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe