Lapsettomuus/mies haluaa erota ellemme saa lasta

jjjjj

kirjoitan nyt kipeästä asiasta tänne palstalle. Onko kokemuksia tai osaisitteko auttaa minua? takana muutama vuosi lapsettomuutta. Tutkimuksia tehty ja luultavasti kummassakin "vikaa" ainakin jonkun verran. Tämä on asia josta on vaikea jutella mieheni kanssa. hän helposti vetäytyy. Mutta hän on tuonut myös julki kannan että hän haluaa erota jos ei lasta kuulu. Tässä pitäisi nyt sitten esittää "pirteää" ja mennä mahdollisia rankkoja hoitoja läpi.

Miten te muut olette jaksaneet tätä rumbaa? miten jaksatte jos puoliso ilmoittaa jo heti ensi kättelyssä, ettei sitten ala katselemaan tätä kauan vaan se on ero, jos ei onnistu?
Tätä pahentaa myös suvun utelut asiasta ja siitä emme halua jutella.

175

6656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jätä se sika!

      Mikset mene hoitoon yksin tai/ ja etsi miestä, joka haluaa olla sinun kanssasi? Tai jos haluat saada julkisella hoitoa ilmaiseksi, niin mene hoitoon miehen kanssa ja pistä se pihalle sitten, kun lapsi on syntynyt. Ehkä se lähtee itsekin, koska ei halua sinusta kuin synnyttäjän jälkeläiselleen.

      • Ön keinöjä

        Kyl jäksää vöi jös hälyää jäksää


      • hoitaja tietää
        Ön keinöjä kirjoitti:

        Kyl jäksää vöi jös hälyää jäksää

        Sairas


      • höpö

        taiain kans vaihtaa puoliskoo oisko tulijoita maksa beibi vähimmäisvaatimusket äo ja siniset silmät


      • Ön häikäröitä
        Ön keinöjä kirjoitti:

        Kyl jäksää vöi jös hälyää jäksää

        Kyl töivöä sää jös hälyää


      • Öyestä
        hoitaja tietää kirjoitti:

        Sairas

        Ei sentään. Kaikki, jotka maahamme muuttaa, ovat terveitä.


      • mynää sää
        hoitaja tietää kirjoitti:

        Sairas

        hoitaja taas munaa vailla ;)


      • ääkkösääliö
        Ön häikäröitä kirjoitti:

        Kyl töivöä sää jös hälyää

        HYvää videömäteriääliä www.fasttubestream.com


    • Yrita saada miehesi lapsettomuustutkimuksiin esim Intiimi Oy jarjestaa sellaisia. Hoitoihin ja tutkimuksiin pitaa toki molempien sitoutua. En varmaan ole paras puhuja kun oma liitto paattyi eroon ja osaksi tasta syysta. Voimia ja jaksamista.

      Adoptioprosessi kannattaa aloittaa mahdollisimman varhain. Pelastakaa Lapset on yksi mahdollisuus. Vuodet vierivat ja ikarajat tulevat akkia vastaan kuten meilla kavi.

    • kaksin kaunehimpi

      Onneksi omalla vaimollani ei ole tuota "ongelmaa", hän ei voi edes saada lapsia ja itse olen vain onnellinen, että tämä kirous päättyy meihin. Syitä siihen onkin sitten monia, kuten vaikka nyt ensimmäisenä lasten julmuus toisiaan kohtaan jos jollakin ei ole ne uusimmat lelut ja uusimmat rätit päällään. Lisäksi tämän aikakauden uusin vitsaus töiden väheneminen aivan kaikilta jopa huippututkijoilta ei kannusta miettimään/murehtimaan lisääntymistä. Lisäksi vaimoni siskon kummatkin lapset olivat ns. koliikkivauvoja jotka kirjaimellisesti valvottivat vanhempansa koko ensimmäisen vuoden. Mies mm. kolaroi 2 autoa lunastuskuntoon kiitos 1-3 tunnin uniensa ja jatkuvan työstressin. Tätäkö kaikkea sitten pitäisi kadehtia tai tätä kohti pyrkiä, ei todellakaan mielestäni!

      • totta!

        Veit jalat suusta. Me olemme mieheni kanssa tietoisesti lapsettomia. Tällaiseen maailmaan emme suostu tuomaan yhden yhtä lasta kärsimään.


      • 2+2
        totta! kirjoitti:

        Veit jalat suusta. Me olemme mieheni kanssa tietoisesti lapsettomia. Tällaiseen maailmaan emme suostu tuomaan yhden yhtä lasta kärsimään.

        99.999999999999% kaikista eläinlajeista, itseasiassa tarkemmin eliölajeista (lukien myös kasvit) olemassa oleminen on selviytymiskamppailua.

        Se jäljelle jäänyt 0,0000000000001% on länsimaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa asuva ihminen. Sille riittää että on ja ihmettelee. Ja silti ruokaa riittää, ja joku hoitaa lämmityksen asuntoon. Luultavasti tämä on myös ainoa eliölaji joka jättää jälkeläisest tekemättä sen takia, että maailma on perseestä, ja ne joutuisivat kärsimään.


      • tarkoituksella kenti
        totta! kirjoitti:

        Veit jalat suusta. Me olemme mieheni kanssa tietoisesti lapsettomia. Tällaiseen maailmaan emme suostu tuomaan yhden yhtä lasta kärsimään.

        "Me olemme mieheni kanssa tietoisesti lapsettomia"

        Tietoisesti lapsettomia? Voiko (nainen) edes olla epätietoisesti lapseton/"lapsellinen"? Kyllä luulisi tietävän, onko niitä lapsia tehty vai ei.


      • .bxb,.x,_

        Fiksu ratkaisu ettei hanki lapsia vain siksi, että muillakin on tai on tapana tehdä kun ollaan suhteessa. Se ei kuitenkaan ollut se mitä keskustelun aloittaja kysyi.
        Keskustelun aloittaja kysyi neuvoja omaan tilanteeseen ja tarinoita siitä miten toiset on selvinneet moisesta. Lapsettomuus on kipeä asia, henkilökohtaista kokemusta ei ole. Epäreilua laittaa toinen seinää vasten. Ilmeisesti aloittajan miehelle asia on vaikea, käy miehuuden päälle ja sitten miehiseen tapaan karkeasti ilmoittaa kantansa asiaa. Kuitenkin on molempien kannalta parempi keskustella asia auki ennen kuin ryhdytään yhtään mihinkään.


    • Ratkaiseva käänne

      Sano sä sille miehelle, että sä otat hänestä eron, jos hän ei kykene saamaan sinua raskaaksi. Ja menet naismisiin sellaisen miehen kanssa, joka kykenee. Eli syyllistä sä miestäsi siitä lapsettomuudesta. Kerro sitä samaa myös miehen suvulle, että sun mies ei kykene saattamaan sua raskaaksi.

      Stressatkoon sen jälkeen sun miehesi ja hänen sukunsa vaihteeksi asiasta.

      • mene hoitoon l***o

        "Eli syyllistä sä miestäsi siitä lapsettomuudesta"

        Vittu mikä viiripää miestenvihaaja sielläkin taas on.Olet varmaan tukka nutturalla 90v iässäkin yksinäsi koska luonteesi on kuin piikkisika steroideissa joten sinua ei kukaan mies jaksa kauaa katsella.Osta dildo.


      • Mikäs sua vaivaa?
        mene hoitoon l***o kirjoitti:

        "Eli syyllistä sä miestäsi siitä lapsettomuudesta"

        Vittu mikä viiripää miestenvihaaja sielläkin taas on.Olet varmaan tukka nutturalla 90v iässäkin yksinäsi koska luonteesi on kuin piikkisika steroideissa joten sinua ei kukaan mies jaksa kauaa katsella.Osta dildo.

        Ihan oikeassahan tuo oli. Nyt mies syyllistää itse ja uhkaa erolla, vaikka itsessäkin on "vikaa" tutkimusten perusteella. Olis tollaselle äijälle ihan oikein.


      • isäehdokas
        Mikäs sua vaivaa? kirjoitti:

        Ihan oikeassahan tuo oli. Nyt mies syyllistää itse ja uhkaa erolla, vaikka itsessäkin on "vikaa" tutkimusten perusteella. Olis tollaselle äijälle ihan oikein.

        Mielestäni ketään ei saisi syyllistää lapsettomuudesta,
        mutta jos mies on jo näin törkeä,
        miksi ihmeessä roikut suhteessa???

        Tottakai kerrot kaikille sukulaisille / ystäville/ tuttaville:
        Erosimme, koska haluan lapsia, mutta
        miehellä ei seiso eikä siittiöitäkään löydy.

        Toinen vaihtoehto on, että relaat, otat pari viikkoa lomaa miehestäsi
        ovulaation aikaan ja tulet tiineenä takaisin?


    • onnel

      Jos toista ihmistä oikeasti rakastaa niin ei lapsetomuus ole este.
      jos mies haluaa lapsen niin hankikoon blondin joka pyöräyttää vaikka 100pentua maailmaan. ei elämä voi pyöriä vain lasten ympärillä. kyllä kaksi toistaan rakastavaa on jo ihan oikea perhe! ei siihen tarvitse hankkia kolmatta jos se ei kummankin halua.

    • Depop.

      Minkälainen rokotushistoria parilla?

      H1N1?

      HPV?

      Jäykkäkouristus?

      jne.

      • 2919

        Erotkaa


      • aitova

        Vastaavia kertomuksia tulevaisuudessa pilvinpimein,kunhan tyttöjen HPV-rokotukset on parikymmentä vuotta olleet käytössä..
        Sitten vaan ihmetellään kun ei tule lapsia..


      • Utelias2014
        aitova kirjoitti:

        Vastaavia kertomuksia tulevaisuudessa pilvinpimein,kunhan tyttöjen HPV-rokotukset on parikymmentä vuotta olleet käytössä..
        Sitten vaan ihmetellään kun ei tule lapsia..

        Miten HPV tähän liittyy?


    • lapseton1

      Minulla ja miehelläni lähes sama tilanne. Olemme lapsettomia ja lasta ei kuulu vuosien yrittämisen jälkeen. Itselläni ikää jo 40 ja olen pikkuhiljaa luopunut toivosta saada oma lapsi. Mies samanikäinen kuin minä ja toivoo kovin omaa lasta tai kahta. Erosta tosin ei ole edes puhunut, vielä ainakaan. Jos mieheni sanoisi, että haluaa erota, jos ei lasta ala kuulua, niin sanoisin, että siitä vaan. Hän olisi vapaa lähtemään. Toista ei voi väkisin pitää. Vaikka se kuinka kipeää minulle tekisikin, niin jos meidän liittomme siihen kaatuisi, niin sitten kaatuisi. Tsemppiä!

    • tantta

      Miksi edes yrittäisit enää tuollaisen miehen kanssa??

    • Halaus.

      Voi kultaseni. Voimia sinulle. Aihe on arka ja haavoittava. Tiedän ettei ero tai samalla mitalla antaminen (takaisin lyöminen) poista haavaa mikä kokonaisuudesta tulee.

      En oikein osaa muuta sanoa, mutta vertaistuesta voisi olla eniten apua. On kurjaa kuulla ettei kelpaa, jos ei saa lasta. Stressi ei ainakaan helpota raskaaksi tulemisen todennäköisyyttä. Jokainen on oikeutettu olemaan rakastettu ihan ikiomana itsenään. Todennäköisesti miehen reaktio on osa hänen omaa epätoivoaan, mutta törkeä ei saa olla.

      Voimia sinulle. Olet tärkeä ihan ikiomana itsenäsi.

    • olisi liikaa

      Ei se rakkaudelta kuulosta. Varmaan eroaisin.

      • olisi liikaa

        Siis tarkoitan että miehen uhkaus ja ehdollinen rakkaus on huono juttu. Ja se että oma etu kiinnostaa vain. Ei tue toista ja ymmärrä.


      • miten se menikään

        Onko se sitten rakkautta että naiset jättää esim. pillerit salaa pois ja tulevat raskaaksi vaikka mies on sanonut ettei halua lasta ? Miksei se voi toimia siis toisinpäin ? Että mies on se joka haluaa lapsen, sentään ei niin sika ole kuin "salaa" raskaaksi tulevat naiset, että ilmoittaa eroavansa. Naisena ihmettelen todella, miksi mies ei saa haluta lasta, onko se naisten yksinoikeus ? Miksi miehen pitää sietää kaikki, miksi mies ei saa erota ?


      • 67567567
        miten se menikään kirjoitti:

        Onko se sitten rakkautta että naiset jättää esim. pillerit salaa pois ja tulevat raskaaksi vaikka mies on sanonut ettei halua lasta ? Miksei se voi toimia siis toisinpäin ? Että mies on se joka haluaa lapsen, sentään ei niin sika ole kuin "salaa" raskaaksi tulevat naiset, että ilmoittaa eroavansa. Naisena ihmettelen todella, miksi mies ei saa haluta lasta, onko se naisten yksinoikeus ? Miksi miehen pitää sietää kaikki, miksi mies ei saa erota ?

        Tässä olikin kyse siitä että mies syyllistää naista lapsettomuudesta, vaikka kummassakin on vikaa. Idiootti.


      • faktatkuntoon
        67567567 kirjoitti:

        Tässä olikin kyse siitä että mies syyllistää naista lapsettomuudesta, vaikka kummassakin on vikaa. Idiootti.

        Naisessahan ei ole koskaan vikaa. Mies vain sattuu tässä tapauksessa olemaan ns. tuhkamuna.


      • entä jos ei noin ?
        67567567 kirjoitti:

        Tässä olikin kyse siitä että mies syyllistää naista lapsettomuudesta, vaikka kummassakin on vikaa. Idiootti.

        Naisissakin on tapauksia jotka eivät tule raskaaksi koskaan. Miksi siis päätellään heti että vika on kummassakin ?


      • kummitus
        miten se menikään kirjoitti:

        Onko se sitten rakkautta että naiset jättää esim. pillerit salaa pois ja tulevat raskaaksi vaikka mies on sanonut ettei halua lasta ? Miksei se voi toimia siis toisinpäin ? Että mies on se joka haluaa lapsen, sentään ei niin sika ole kuin "salaa" raskaaksi tulevat naiset, että ilmoittaa eroavansa. Naisena ihmettelen todella, miksi mies ei saa haluta lasta, onko se naisten yksinoikeus ? Miksi miehen pitää sietää kaikki, miksi mies ei saa erota ?

        Minä en kyllä käsitä, miten väärän teon a esiintyminen yhteiskunnassa on puolustus väärälle teolle b?


      • naisen vika AINA
        entä jos ei noin ? kirjoitti:

        Naisissakin on tapauksia jotka eivät tule raskaaksi koskaan. Miksi siis päätellään heti että vika on kummassakin ?

        "Naisissakin on tapauksia jotka eivät tule raskaaksi koskaan. Miksi siis päätellään heti että vika on kummassakin ?"

        Eli kun ei varmuudella tiedetä, missä vika piilee, niin syyllistetään pelkästään naista ihan vain varmuuden vuoksi? Koska on olemassa hedelmättömiä naisia? Mutta täysin epäloogisesti pelkästään miestä ei kuitenkaan sovi syyllistää, vaikka miehissäkin on hedelmättömiä yksilöitä?

        Tiedoksesi myös: on mahdollista, että kummassakaan ei ole vikaa, mutta yhdessä ei vain natsaa. Jonkun muun kanssa sitten onnistuisi heti. Molemmilla.


      • Jumalaantaalapset
        entä jos ei noin ? kirjoitti:

        Naisissakin on tapauksia jotka eivät tule raskaaksi koskaan. Miksi siis päätellään heti että vika on kummassakin ?

        Raamatussa on tapauksia,
        joissa Jumala antaa hedelmättömän
        tulla raskaaksi.
        Elisabet ja Sakarias saivat Johanneksen,
        vaikka Elisabet oli hedelmätön.
        Abraham ja Saara saivat Iisakin,
        vaikka Saara oli hedelmätön.
        Jumalalle ei mikään ole mahdonta.


    • Esaki Kiriakos

      Minun kokemukseni elämästä ..

      Oli nainen samassa asemassa kävipä niin että rakastelin hänen kanssaan vain kerran..

      Nainen tuli raskaaksi ja kertoi kiitoksen asiasta. Toivoi hyvää loppu elämää ja lahjasta mitä sai.

      Emme ole nähneet senkoomin. Hän ilmoitti että ei tarvitse minua enää.

      Kirosin miksi juuri minä,Muutin myöhemmin Kyprokselle ja nyt minulla on 2p ja 2t

      Näinkin voi käydä.ikäni jo 68v ja olen isoisä......

      Perinnöksi kaikille jää velkaa ostin saaren noin 5v sitten saa tulla jos on paaluu...

    • 12 + 13

      Kipeä asia, mutta miehesi ilmoitus on ihan asiallinen. Hoitoihin ei pidä alistua, mutta ystävällinen ero voi olla paikallaan.

    • Vanha muori

      Onpa sinulla ilkeä mies! Mistä vielä tietää ettei suurin vika ole siis miehessä, kun kirjoitit että molemmissa vikaa. Eikä hän ole ottanut näytettä siittiöidensä liikkuvuudesta, siitä tietää saako mies lapsia. Jos hänessä vikaa, kehottaisin sinua eroamaan miehestä, sekä etsimään uuden miehen.

      Itse loukkaantuisin sydänjuuria myöten jos mies sanoisi siten kuin miehesi, etenkin jos ei ole tarkkoja tutkimuksia tehty kummastakin. Ei mikään fiksu mies, kun tuollaisia sanoo.

      Et kertonut mitä tutkimuksia teistä on otettu, olisi kiva tietää miten molemmissa voi olla vikaa.

    • gaffeli

      Jos molemmissa on "vikaa", niin mikähän ihmeen eron syy tuo on, ei sinua voi siitä rangaista että vekottimet ei toimi. Jos hän nyt tuntee miehisyytensä heikoksi, niin se on voi voi, eihän tuollainen sovi edes isäksi. Itse alkaisin katsella uutta puolisoa.

      • Rakkaus ei riitä

        Ei se ole rankaisemista, että haluaa itselleen perheen. Sehän on monelle suhteen ja elämän päätavoitteita.


      • gaffeli
        Rakkaus ei riitä kirjoitti:

        Ei se ole rankaisemista, että haluaa itselleen perheen. Sehän on monelle suhteen ja elämän päätavoitteita.

        No mikä mies se on, joka räkäisee toiselle päin naamaa tuollaisen vaatimuksen, etenkin kun itsekin on ainakin osaksi tuhkamuna eli oma vika se on myöskin ettei penskoja ilmesty, että kehtaakin? Olisi edes hienotunteinen ja väittäisi, ettei sovita yhteen tai keksisi muun tekosyyn - tai kertoisi totuuden; olen itsekeskeinen kuspää enkä ole sinun kanssasi muusta syystä kuin siitä, että pullautat elämäntyölleni jatkajan.


    • Mummi 46

      Hei
      Kokemuksesta tiedän että tuo on tosi vaikeaa. Minulla on hyvä mies joka ei syyttänyt asiasta minua se 7-8 vuotta oli tarpeeksi raskasta muutenkin. Meillä oli pieni kasvattipoika josta sain voimaa. Ei miehistä parhaimmatkaan ymmärrä naisen lapsettomuus tuskaa saati syytteliä. Jo pelkästään jännitys ja pelko voi saada aikaan sen ettei tule raskaaksi sanoi lääkäri mulle.
      Meille kävi onneksi lopulta hyvin Toivon sitä Sinullekin. Mutta paras lääke olisi kun voisit unohtaa asian vähäksi aikaa. Meillä rakentaminen laukaisi kai jännityksen ja aloin odottaa.
      Kaikea hyvää sinulle mummi

      • älä märise

        En ymmärrä naisia jotka märisee "lapsettomuuden tuskalla" enkä tule koskaan ymmärtämään.
        Itse en halua lasta koskaan.
        En ole vanhapiika jos sitä luulet. Mutta ei kaikki voi sietää lapsia riesanaan, elämä on onnellista muutenkin.


      • Niiiiiiiina
        älä märise kirjoitti:

        En ymmärrä naisia jotka märisee "lapsettomuuden tuskalla" enkä tule koskaan ymmärtämään.
        Itse en halua lasta koskaan.
        En ole vanhapiika jos sitä luulet. Mutta ei kaikki voi sietää lapsia riesanaan, elämä on onnellista muutenkin.

        Et tietenkään, kun sulla ei ole kokemusta. En usko, että kukaan sellainen joka ei tiedä mitä on olla tulematta raskaaksi tietää mitä se on.

        Yritän ajatella, että lisääntykää munkin puolestani :)


      • älää itse märise
        älä märise kirjoitti:

        En ymmärrä naisia jotka märisee "lapsettomuuden tuskalla" enkä tule koskaan ymmärtämään.
        Itse en halua lasta koskaan.
        En ole vanhapiika jos sitä luulet. Mutta ei kaikki voi sietää lapsia riesanaan, elämä on onnellista muutenkin.

        En ymmärrä naisia jotka eivät halua omaa lasta, mutta märisevät heti kun sellainen joka haluaa oman lapsen, kertoo kuinka raskasta on kun ei lasta saa, enkä tule koskaan ymmärtämään.
        Jotkut rakastavat lapsiaan eivätkä koe heitä riesaksi, ja kokevat elämänsä onnelliseksi.


    • Tadaa !

      Pidä se sika !

    • nainen 52v

      Ota ero tästä miehestä. Hän ei rakasta sinua aidosti, kun tuollaista puhuu.

    • oikea onnen tuo

      hän ei ole sinulle se oikea erotkaa jos aidosti sinua rakastaa niin ehtoja ei ole jos jompi kumpi ei saa lasta niin sitten ollaan lapseton pari sinun täytyy etsiä se herra oikea aidon rakkauden

    • apso

      No meillä se oli toisinpäin...
      Puolisoni Anopin tukemana painosti väkisin lapsentekoon...
      Ei todellakaan ollut mielekästä...
      Minuakin kiristettiin kaiken lisäksi toisella miehellä...
      Joten älä murehdi..
      Kyllä niitäkin miehiä on jotka ei lasta halua.. Hyväksyvät asian ja elävät Sinun kanssa Onnellisessa suhteessa...
      Eikä pidä sitä asiaa niin tärkeenä, vaan hyvinkin elää asian kanssa...
      Joten Syemppiä Vaan Sinulle.. Voimahalauksen kera...

    • ghghghf

      Tämä on provo.

      Jos ei ole niin ap. on yksinkertainen=tyhmä.

    • en yrittäisi

      En yrittäisi hänen kanssaan vaan laittaisin eroprosessin käyntiin. Ei kukaan ansaitse tuollaista kohtelua. Voihan olla, että tulet raskaaksi toisen miehen kanssa, jos esim miehesi siittiömäärä tai siittiöiden nopeus eivät ole ensiluokkaisia??

    • kukka2014

      Läheisellä tuttavapariskunnalla oli takana monta vuotta lapsettomuutta, hakeutuivat hoitoihin, ja ennen hoitojen alkamista tärppäsi. Älkää luovuttako, vaan hoitoihin heti! Voimia :)

    • Et sikiä

      Ihme sattuma jos teissä molemmissa vikaa. Vai kaunisteletko vain asiaa eduksesi ?. "Syyllistä miestäsi että et tule raskaaksi" sanoo joku idiootti. Jos on lääketieteellisesti tutkittu että vika on naisessa niin eipä siinä paljon pysty syyttelemään.

    • Vaikka lapsi tulisi niin eiköhän se ole vain ajan kysymys milloin se äijäsi lähtee jonkun toisen perään jollain toisella perusteella, kuulostaa kyllä kertomasi mukaan sellaiselta sialta. jätä se. heti, jos vain mahdollista. ansaitset paljon parempaa, kenenkään ei tarvitsisi kuulla tuollaista rakastamaltaan ihmiseltä! osoittaa selvästi että rakkaus ei ole molemminpuolista.

    • Sitä saa mitä tilaa

      Ensimmäiseksi tuli mieleen,että minkähänlainen idiootti on viestin takana,joka on mennyt ja valinnut tuollaisen järjen jättiläisen miehekseen.....huoh

      • jne jne

        "Sitä saa mitä tilaa" Mietippä uudestaan kuka se idiootti on? Väitätkö tuntevasi oman kumppanisi kaikki ajatukset ja voit etukäteen myös tietää tulevat elämänmuutokset? Ne muutokset vaikuttavat jokaisen mieleen ja käyttäytymiseen eri tavalla.

        Aloittaja hei, miehesi uhkailu tuskin tulisi jäämään tähän vaikka vauva tulisikin. Riittäisitkö sinä hänelle jatkossa? Entäpä olisiko se kovin haluttu lapsikaan riittävän hyvä hänelle?
        Pystyisitkö unohtamaan hänen uhkailunsa ja nauttimaan elämästä hänen kanssaan?


    • werwerwer

      Ei kuulosta terveelliseltä liitolta tämä.

      Normaali reaktio rakastavassa suhteessa/avioliitossa hedelmättömyysongelmien ilmettyä olisi "ei se mitään, kyllä sä riität mulle" tai "no mites ois adoptointi" ja muut vastaavat, ei "se on sun vika sit joten vaadin eron".

    • Voi Ziisus sentään

      Onko se lapsi aina niin välttämätön? Jos et kelpaa miehellesi ilman p******ää käsivarrella, niin jätä ukko ja kehota hankkimaan vaikka koiranpentu. Uskomatonta, miten ihmiset tuhlaavat elämänsä ja rahansa näihin hoitoihin. Jos ei nappaa, niin nauttikaa elämästä, lapsettomuus antaa siihen aivan loistavat mahdollisuudet!

    • vaihta

      Kyllä se on vaan kaapattava mieluinen lapsi,kadulta, tai vaihta siittäjää

      • siimahäntäpäällikkö

        Minä voin mieluusti pamputtaa paksuksi muutaman naisen nimittäin voimakasta kerrasta todistetusti toimivaa tavaraa piisaa.


    • Enpä itse haluaisi kasvattaa lasta perheessä, jonka taustalla on kuvailemasi parisuhde. Rakkaus on tainnut lentää jo ikkunasta ulos vai onko teillä alunperinkin ollut toisenlainen, pelkkään sopimukseen perustuva liitto?

    • lapsivesi
    • Niin ikävältä kuin se voi kuulostaakin, niin pariutumisen on tarkoitus on pohimmiltaan lisääntyä. Toki siihen sitten tulee mukaan muita tunteita. Ei ole väärin asettaa lisääntymistä ohi yhdessäolon tai toisinpäin.

      Kannattaisi kuitenkin ottaa selvää mistä ja kenestä ne lisääntymisongelmat todellisuudessa ovat kiinni.

    • solukko

      Itselläni tuli ero kun en tullut raskaaksi.
      Tutkimuksia tehtiin, minulla ei irtoa munasolu mutta myös miehellä oli ns.laiskat siittilöt.
      En tiedä onko hänen uudessa liitossalapsia.

      Kipeäähän se alussa teki mutta siitä olen selvinnyt ja elelen yksikseni mutta olen tottavie onnellinen, en katkeroitunut.

      • hk,,

        ei lapsia tehdä,, ne tulee kun on tullakseen, väkisin ei, erotkaa ja sit toinen mies, saattaa onnistua, jos on niin käydäkseen,,, älkää kiusatkoa toisianne enää.. se ei nyt auta yhtään pahentaa vain asiaa,,kaikea hyvää.. menaan on kokemusta,


      • biologiaaaaa
        hk,, kirjoitti:

        ei lapsia tehdä,, ne tulee kun on tullakseen, väkisin ei, erotkaa ja sit toinen mies, saattaa onnistua, jos on niin käydäkseen,,, älkää kiusatkoa toisianne enää.. se ei nyt auta yhtään pahentaa vain asiaa,,kaikea hyvää.. menaan on kokemusta,

        Munasolu on se joka hedelmöittyy nimimerkki solukolla ei toimi edes miehen vaihto. Että se siitä.


    • saunakauhan paluu

      Hei missäs se ääkkösmies viipyy

    • pirumerrassa

      Täällä on jo pariin otteeseen sanottukin, mutta sanotaan vielä. Ei kuulosta hyvältä jos suhteessa toinen osapuoli ilmaisee eron tulevan jos ei lasta tule, sehän on melkein kiristämistä. Jos haluatte molemmat lasta yhtä aikaa, harkita lapsettomuushoitoja. Ne on rankkoja ja kalliita, eivätkä missään tapauksessa takaa lasta. Adoptio on toki yksi vaihtoehto, mutta aivan yhtä haastava ja mahdollisesti pitkäkin prosessi, ja aivan luonnollisia ovat nekin ajatukset siitä, ettei lapsi olekaan "ihan oma".
      Suhteenne pitää kuitenkin kestääkseen olla sellainen, että molemmat ovat tyytyväisiä ja vaikka ette pitäisi täysin samoista asioista, niin lapsen haluaminen on sen verran iso ja merkitttävä, että molempien pitää sitä tahtoa.
      Oma tilanteeni oli paljolti samanlainen, ja itse koin sen loukkaavana, siis sen että mies ilmaisi eron olevan edessä jos ei lasta meille tule. En nimittäin ajatellut olevani hänelle lapsentekoväline, vaan aidosti ja oikeasti kumppani. Jälkikäteen ajatellen se tuntui myös itsekkäältä häneltä asettaa ehtoja suhteelle, varsinkaan tuollaisia. Nyt kun emme ole yhdessä, voin todeta että kaikella oli tarkoituksensa ja meni parhain päin, varsinkin kun mies osoitti muutoinkin ettei ole minun arvoiseni.
      Puhukaa asiat selviksi keskenänne, ja miettikää itse ensin, mitä todella haluatte. Hyvässä suhteessa nimittäin ollaan sen kumppanin takia, eikä lasten.

    • niin on

      Sisareni yritti lasta monta kertaa 6 joka kerta kohdun ulkopuolinen raskaus . yhteisestä päätöksestä päättivät etteivät yritä enää Koska sisareni oli hengenvaarassa viimeisen tapahtuman jälkeen Onnelisesti naimisissa nyt 40v
      se oli yhteinen päätös Toivon että Miehesi aikuistuu Mikäli ei niin JÄTÄ se

    • lyhytaika

      Adoptio sitten jos välttämättä haluaa lapsia, mutta elää voi ilmankin, tosin siinä on kyllä puolensa, eikä välttämättä kovin hyviä.

      Parisuhteesta olisi parempi lähteä ajoissa kävelemään ja sitä se kai se toinen osapuoli siinä yrittää viestittää, oli se lapsettomuus todellinen syy tai ei.

      Sitä voi helposti uppoutua lapsettomuuteen, eikä näe mitä muuta on vastassa. Tarvitaan rohkeaa asennetta ja elämä kantaa niin kauan kuin on seksuaalisesti aktiivinen, mutta naisilla se raja tulee vastaan nopeammin kuin osaa ennalta arvata.

    • Tietäjä

      Kokeile uudella siemenillä, jos vaikka onnistuisi

    • Äiti69

      Parisuhteessa on yleensä tarkoitus tuottaa jälkeläisiä, jos et sitä vielä ole ymmärtänyt.
      Tiesit varmasti suhteeseen mennessäsi, mitä sinulta naisena odotetaan. Ihan turha tuhlata elämän tärkeimpiä vuosia kyvyttömään naiseen.

      • mek

        Miehenä olen parisuhteessa kyllä seksin takia einkä lapsien takia ja onneksi vain yksi lapsi ja sekin jo 19v mutta rahaa on palanut ja olisi paljon helpommalla päässyt ilman lastakin. Ainoa hyvä puoli lapsessa on kun saa seurata sen kehitystä aikuiseksi saakka ja ei siitä luopuosikaan mutta aikansa kutakin. Miehenä en koskaan lapsia olisi tarvinnut elämääni mutta naiseni puhui ympäri ja se siitä. Onneksi olin jo 34v ja riittävästi menoja menty niin kerkisis keskittua siihen lapsen kasvattamiseenkin.
        Jos alle 25v joku nainen olsii ehdotellut jälkikasvun hankkimista niin olisin poistunut aika nopeasti kuvioista kun siinä iässä oli muuta tekemistä.


      • huhhuh..

        Kuulostaa pinnalliselta ja kylmältä tekstiltä. Parisuhde ei tarvitse aina lapsia. Oletko noin tyly omille lapsillesikin?


      • miettivä n
        mek kirjoitti:

        Miehenä olen parisuhteessa kyllä seksin takia einkä lapsien takia ja onneksi vain yksi lapsi ja sekin jo 19v mutta rahaa on palanut ja olisi paljon helpommalla päässyt ilman lastakin. Ainoa hyvä puoli lapsessa on kun saa seurata sen kehitystä aikuiseksi saakka ja ei siitä luopuosikaan mutta aikansa kutakin. Miehenä en koskaan lapsia olisi tarvinnut elämääni mutta naiseni puhui ympäri ja se siitä. Onneksi olin jo 34v ja riittävästi menoja menty niin kerkisis keskittua siihen lapsen kasvattamiseenkin.
        Jos alle 25v joku nainen olsii ehdotellut jälkikasvun hankkimista niin olisin poistunut aika nopeasti kuvioista kun siinä iässä oli muuta tekemistä.

        "Jos alle 25v joku nainen olsii ehdotellut jälkikasvun hankkimista niin olisin poistunut aika nopeasti kuvioista kun siinä iässä oli muuta tekemistä."

        Aika tosikkomaista? Kurjaa kadota kuvioista kuin pakosalle. Eivät naiset heti tee lapsia, vaikka niistä puhuttaisiin. Kyllä miehiä kuunnellaan mielipiteessä. Ellei ole joku tosi itsekäs nainen, mutta siksi ei pidä kaikkia luulla! Voi olla että myöhemmin lapsia ei enää tulekaan, kun liian kauan odottaa, sitten mies kai ottaa nuoremman naisen vai.


      • skyffeli
        miettivä n kirjoitti:

        "Jos alle 25v joku nainen olsii ehdotellut jälkikasvun hankkimista niin olisin poistunut aika nopeasti kuvioista kun siinä iässä oli muuta tekemistä."

        Aika tosikkomaista? Kurjaa kadota kuvioista kuin pakosalle. Eivät naiset heti tee lapsia, vaikka niistä puhuttaisiin. Kyllä miehiä kuunnellaan mielipiteessä. Ellei ole joku tosi itsekäs nainen, mutta siksi ei pidä kaikkia luulla! Voi olla että myöhemmin lapsia ei enää tulekaan, kun liian kauan odottaa, sitten mies kai ottaa nuoremman naisen vai.

        Minusta taas on hyvä, kun on rehellinen tunteissaan. Kaikista ihmisistä vain ei ole vanhemmiksi, eikä varsinkaan tällaisen tyypin olisi pitänyt erehtyä lisääntymään lainkaan. Hienoa on, että hän tiedostaa sen ja tunnustaa, että olisi pitänyt elää vaistojensa mukaisesti. Ja varsinkin, säästää vielä useammat lapset siltä kärsimykseltä, että hän olisi isänä.


      • ulkoruokintaan
        mek kirjoitti:

        Miehenä olen parisuhteessa kyllä seksin takia einkä lapsien takia ja onneksi vain yksi lapsi ja sekin jo 19v mutta rahaa on palanut ja olisi paljon helpommalla päässyt ilman lastakin. Ainoa hyvä puoli lapsessa on kun saa seurata sen kehitystä aikuiseksi saakka ja ei siitä luopuosikaan mutta aikansa kutakin. Miehenä en koskaan lapsia olisi tarvinnut elämääni mutta naiseni puhui ympäri ja se siitä. Onneksi olin jo 34v ja riittävästi menoja menty niin kerkisis keskittua siihen lapsen kasvattamiseenkin.
        Jos alle 25v joku nainen olsii ehdotellut jälkikasvun hankkimista niin olisin poistunut aika nopeasti kuvioista kun siinä iässä oli muuta tekemistä.

        "Miehenä olen parisuhteessa kyllä seksin takia einkä lapsien", siis täh ? Seksin takia parisuhteessa, et siis siksi, että rakastat suhteen toistaosapuolta, vaan pelkän seksin ? Entä jos toinen osapuoli sairastuu, eikä todellakaan halua seksiä, raiskaatko vaiko heität pihalle vai menet vieraisiin ?


    • mukavamies771

      Ihan oikein miehesi tekee jos eroaa, en itsekään jäisi mahoa muijaa pidempään katselemaan vaan suuntaisin katseeni terveeseen torttuun. Adaptoi itsellesi vaikka joku nekru tai vinosilmä.

      • ................

        Kusipää


    • kiltti mies.

      Mies ei ole sulle oikea kumppani jos tuollaisia uhkailuja esittää. Sitähän ei itse voi päättää saako lasta vai ei. Naiset on erilaisia ja jos luoja suo niin lapsi tulee, jotkut ei saa lasta ja jos miehes ei sitä ymmärrä niin se ei ole sinulle oikea kumppani. Oikeasti sinua rakastava mies kyllä ymmärtää että joskus nainen ei vaan voi saada lasta.

      • telaketjufeminismiä

        1. Miksi nainen saa haluta lasta, jopa tehdä sellaisen vieraan miehen kanssa, jos oma ei syystä taii toisesta kykene, tai eroaa ja ottaa miehen joka kykenee ?

        2. Miksi miehillä ei ole samaa oikeutta ?


      • Jätä se sika!
        telaketjufeminismiä kirjoitti:

        1. Miksi nainen saa haluta lasta, jopa tehdä sellaisen vieraan miehen kanssa, jos oma ei syystä taii toisesta kykene, tai eroaa ja ottaa miehen joka kykenee ?

        2. Miksi miehillä ei ole samaa oikeutta ?

        Eikö miehen jättämällä nimenomaan anneta miehelle se oikeus päästämällä hänet välittömästi etsimään tasoistaan seuraa?


      • Jättää vaiko pettää
        Jätä se sika! kirjoitti:

        Eikö miehen jättämällä nimenomaan anneta miehelle se oikeus päästämällä hänet välittömästi etsimään tasoistaan seuraa?

        Taisi olla viittaus lainsäädäntöön, jossa naisella todella edelleen on yksipuolinen oikeus hakea se siittäjä vaikka naapurista.


    • tämä tästä

      Miehesi on ehkä ns omistavaa.luokkaa, eli tietän että on heillä jotka omistaa esim maata, metsää tai muuta niin heidän pitäisi saada perillinen ja suvun jatkana, meikäläinen on vielä pysynyt köyhänä eikä ole tarvinnut sillai yrittää saada jälkeläisiä tähän pahaan maailmaa, ei silti onhan noita joku tullut hommattua.

    • Ihmetystä

      Miten tällainen mies voisi oikeasti rakastaa lasta? Jos et tee näin niin... Sama kuvio jatkuu kuin puolison kanssa tylymmin tuloksin.

      • skyffeli

        Niinpä, jos tuleekin jälkeläinen, mutta ehkä lapsi ei menesty harrastuksissa/ koulussa, mies ei ala sitä myöskään.. tai joku muu vastaava tekosyy, erohan siitä tulee viimeistään sitten.


    • Spermaa piisaa

      Ainakin minun kohdalla vaimo oli raskaana 15 minuutin kuluttua siitä kun alettiin lapsentekopuuhiin. Lapsetkin on ihan kunnollisi työssäkäyviä ja peheasiat kunnossa. Toistaiseksi ainakaan ei ole mitään terveysongelmia ollut, joten ei ihan onnettomat geenit. Mikäs siinnä on että minun sperma ei kelpaa naiselle?
      Miksi ihmeessä sen täytyy olla jotan olematonta tuhkamunan spermaa?

      Kuvittelee joku tosian olevansa joku ylivoimainen ihminen jonka lisääntyminen
      on jotain ihan korvaamatonta.

    • jooiskä

      On kokemusta. Muija sanoi aina ekan lapsen jälkeen että ei ihan vielä toista...seitsemän vuoden jälkeen erosin kun hän petti mua...Tein sen toisen lapsen myöhemmin uuden naisen kanssa. Muija siis ensin valehteli ja sit valehteli törkeästi lisää.

    • haloo.......

      tutkimuksiin..

      • skyffeli

        Ei vaan antaa tuollasen urpon mennä menojaan, ei siitä isäksi edes olisi kun jo tekovaiheessa alkaa jänistää.


    • teksti viesti

      jokaisella miehellä on oikeus omaan lapseen ja jos ei onnistu ..niin hänellä on oikeus hakea nainen kuka on kelpo synnyttämään..tosin teillä pikkusen epäselvyyttä että onko mieheskään pystyvä..joten ehdottoman varma pitää olla asiasta..että ette siitä syystä sitten eroa..nykyään on paljon muitakin hyviä syitä jatkaa matkaa..ja toisinaan tuntuu että teksti viestin kun lähettää ja kertoo että ei nyt keksi syytä mut lähettää viestin myöhemmin sitten vaikka parin vuoden päästä.
      ja kertoo jonkunlaisen syyn..

    • plan

      Ongelmanne on syöksenyt teidät noidankehään ja ulos on kaksi tietä:
      1) Ymmärrätte toistenne toisillenne aiheuttamanne mielipahat henkisen tuskan oireiksi ja hakeudutte lapsettomuus- sekä parisuhdeterapiaan
      2) Toteat /toteatte tulleenne loukatuiksi tavalla jonka haavat eivät voi koskaan parantua. --> eroatte tavalla tai toisella.
      Tilanteeseen jääminen ilman toimenpiteitä ei ole ratkaisujen listalla.

      Edelliset ohjeet perustuvat kokemukseen mutta jokainen tilanne on erilainen...

    • syyhän voi olla

      myös miehessä eikä aina naisessa.

    • Itte tiedän että minä ett haluan saada lasta, ja ett ole ongelma niittä. Olen jo vaikea hyväksyi siksi ett varma tule lapset. Minulle riittä että voi asui toiset kansani ja toiset on uskolinen.

    • Nyt ja äkkiä heti

      Eroa ja heti!
      Jos mies olisi täysipäinen niin se haluaisi erota vasta sitten kun pamahdat paksuksi.

    • liinana

      Tuo on yksi syy,miksen uskalla edes sitoutua.Pelkään että jos en saa lapsia,niin mies jättää. Mulla on luottamusongelmia ja en oo koskaan voinut uskoutua/luottaa kehenkään. Voiko mies olla niin itsekäs että jättäis mut jos en saisi lapsia? Ite oisin sitten valmis vaikka adoptoimaan/sijaislapsien hankintaan, koska halaun antaa lapselle sen mitä en koskaan itse saanu, turvallisen ja hyvän kodin.

    • Nainen-

      Ota ero urposta miehstäsi joka ei ymmärrä mikä elämässä tärkeintä...lapsia saadaan..ei tehdä...ja parisuhde on aina se ykkönen. Ei parisuhteessa nykyään olla pelkästään sen takia että lisäännytään...se aikausi oli jo pitkän aikaa sitten. Tsemppiä!

    • Juu hoito on vaihto ehto. Jos haluatte pysyä yhdessä. Tai sit sellainen mies jolla on lapsia ennestään. Mutta on eronnut lasten äidistä. Sillä saat varmuuden että kummassa on vika. Itellä on lapsia. Ja olen eronnut lasten äidistä. Nyt on uusi nainen. Ja minulla tämä uusi ei saa lapsia. Ja vaan voin todeta sen että minussa ei ole vikaa.

    • Pöh..

    • tasks

      Perussa on perinteisesti suositeltu macaa lapsettomuuteen. Tuossa joitakin tutkimuksia aiheesta.

      J Ethnopharmacol. 2014 Feb 3;151(2):897-902. doi: 10.1016/j.jep.2013.11.058. Epub 2013 Dec 11.
      Lepidium meyenii (Maca) enhances the serum levels of luteinising hormone in female rats.
      Uchiyama F1, Jikyo T2, Takeda R2, Ogata M2.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24333960

      Andrologia. 2006 Oct;38(5):166-72.
      Effect of Black maca (Lepidium meyenii) on one spermatogenic cycle in rats.
      Gonzales GF1, Nieto J, Rubio J, Gasco M.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16961569

      J Ethnopharmacol. 2006 Feb 20;103(3):448-54. Epub 2005 Sep 19.
      Effect of short-term and long-term treatments with three ecotypes of Lepidium meyenii (MACA) on spermatogenesis in rats.
      Gonzales C1, Rubio J, Gasco M, Nieto J, Yucra S, Gonzales GF.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16174556

      Reprod Biol Endocrinol. 2005 May 3;3:16.
      Lepidium meyenii (Maca) increases litter size in normal adult female mice.
      Ruiz-Luna AC1, Salazar S, Aspajo NJ, Rubio J, Gasco M, Gonzales GF.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15869705

      Intian ayurvedassa on suositeltu ashwagandhaa.

      Ambiye VR1, Langade D2, Dongre S3, Aptikar P4, Kulkarni M5, Dongre A3. Clinical Evaluation of the Spermatogenic Activity of the Root Extract of Ashwagandha (Withania somnifera) in Oligospermic Males: A Pilot Study. Evid Based Complement Alternat Med. 2013;2013:571420. doi: 10.1155/2013/571420. Epub 2013 Nov 28.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24371462

    • KuOlUtMiEsEiViSeRrÄ

      Jos miehes rakastaa sua, niin ei hä silloin sua jätä sen takia ettet saa lasta...

    • äippäx3

      Miltei 20 vuoden lapsettomuushistorialla voin kertoa etten olisi tuohon alistunut hetkeksikään. Oletan että kanssani ollaan ensisijaisesti itseni takia eikä lasten. Minulla kävi lopulta ihan kivasti. Toivon voimia päätökseesi.

    • tämä tästä

      Rikkaalle omistavalle-luokalle on tärkeä saada se perillinen, hehän ei halua monta, syy voi olla miehessäkin, mutta ennen jättää nykyisen puolisonsa jos lapsia ei tule, ei mee testiin, kun on vara vaihtaa, ajattelee samoin kuin omaisuudestaa myäs puolisostaan.

    • ykskakskolme4

      Miksi ihmeessä kaikki naiset täällä syyllistävät kyseistä miestä? Jos tilanne olisi toisin päin niin veikkaanpa että siltikin kaikki naiset täällä syyllistäisivät miestä (naisella on oikeus lapseen blablabla) mutta nyt miehellä ei tietystikkään ole vaan hänen pitää jäädä lapsettomana roikkumaan suhteeseen jossa sitä ei ole mahdollisuutta saada.

    • tiukkis mummeli

      Jos miehesi on noin raukkamainen ja munaton niin anna mennä.
      Etsi itsellesi mies joka rakastaa sinua sellaisena kuin olet.
      Miehesi ei rakasta oikeasti sinua jos suhtautuu tuolla tavoin,ei se lapsi tule käskystä.
      Sukulaisille voi sanoa suoraan,että lapsen hakinta asia on teidän henkilkohtainen eikä koko suvun.

    • tasa-arvoa

      Miehessäkin voi olla vikaa. Ei naista voi yksin syyttää lapsettomuudesta. Vaadi miestäsi menemään lääkärin tutkimuksiin ja jos miehessäsi on "lapsettomuusvika" niin eroa siitä sitten.
      Osoita arvosi steriilin miehen rinnalla.

    • seisoo sojottaa

      Jollei löydä oikeaa reikää työnnä se sinne ite. Tuhkamuna on suvun päätepiste.

      • vavhoille touville tyrky

        Miehesi on koira jota huorat käyttävät hyväksi. N. 300-600 h sinun rahojasi. Jatkuvasvi sojo suorana ja hirveä himo päällä.
        Olisiki sinulla jumalan siunaama vittua vetäistä tyohon väliin? Nyt on oukea aika sntaa nitö utos haluaA.


    • 444¤¤¤¤3

      Entä tai voisiko olla että mies eniten pelkää että hän itse onkin syyllinen siihen lapsettomuuteen ja haluaa että sinä saat mennä. Voisiko olla näin päin ?

      Sano niille utelijoille suorat sanat. Ettei tule lasta ja ettei tule pachaakaan niin loppuu se utelu.

      On muuten ilkeitä kirjoituksia täällä.

    • vikkelät siittiöt

      Jätä se sika minä minä autan vikkeliä siittiöitä yli oman tarpeen

    • ei,ikuista piinaa

      Tasan ei mee,onnen lahjat;) Mun mies EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA,halua kersoja,ja oikeestaan,en mäkään:D

    • Miehesi ei arvosta sinua selvästikään muuna kuin synnyttäjänä.

      Dumppaa mies ennenkuin ongelma pahenee.

    • yyyykkk

      Moikka
      Ehkäpä teissä kummassakaan ei ole mitään vikaa. Este lapsaen saannille on luultavasti se yleisin syy. Jos lasta haluaa liikaa niin, että siitä tulee sressi, ei lasta tule. Luonto on järjestänyt asiat niin, että lapsia syntyy enemmän silloin, kun vanhemmilla ei ole isoja paineita. Monelle käy niin, että kun hoidoilla on saaatu yksi lapsi ja sressi loppuu, toinen tuleekin sitten yllättäen heti ekan 1.v synttäreiden jälkeen. Näin kävi mm minun poikani perheessä.
      Miehesi asenne kuulostaa aika kovalta. Onkohan hän sinulle juuri se oikea?

      • J.s.s!

        Sitten enää puuttuukin linkki tutkimukseen, jossa tämä stressin vaikutus todettu.

        Se, että paineet ovat sinun_mielestäsi "lapsettomuuden yleisin syy" ei todista muuta kuin sen, että et tiedä koko asiasta yhtikäs mitään etkä ujostele typeryyttäsi.


    • Kimppa panot

      jos mihes onkin tuhkamuna jolla ei ole simentä
      Sun åitää koittaa ottaa vierasta siementä jos tärppäis
      sit paremmin
      Esimerkiks meillä on rinki mis usempi mies ja pari kolme
      naista tule rinkiin mukaan
      Kerran vein yhden naisen jolla oli jatkuva kiima joka ei
      meinannu luppua millään kymmenen miestä pani sitä
      parituntia kunnolla kyl kiima helpotti kun sai oikein kunnolla
      munaa
      Siinä saa siementä kunnol jos usempi mies panee sua paljaalla
      ja laskee sisään eiköhän tärppää kin saat kunnolla erilasta siementä
      sisääsi

    • mies 32

      Aika sanattomaksi vetää tuollainen mulkku.

      Luultavasti kummassakin "vikaa".

      Käske sen ukkos mennä lapsettomuusklinikalle runkkaan purkkiin niin minäkin tein kun meille ei lasta alkanut kuulumaan.

      Loppuun vielä, ukkos on mulkku.

    • minä jättäisin heti

      Tuollaisen "kiristäjämiehen" voisi kyllä jättää muistakin syistä. Miehesi taitaa pelätä omaan kyvyttömyyttä eikä suostu lääkärintutkimuksiin ja sitten siirtää lapsenteko esteet vaimon päälle.
      Mihin tuollainen ukko edes kelpaa? Vaihda se ukko sellaiseen jolla on täysitolkku päässä.

    • mä,mä

      LAPSI ON JUMALAN LAHJAA!!!!!!! ei autta mitäään

    • Äijäs on pimee!

      Kukaan tervejärkinen mies ei haluu last,tähän nykyseen menoon!

    • Toisenlainen elämä

      Miehesi on juntti joka on vieläpä säälimätön tomppeli, sillä tuolla tavalla uhkailemalla meikäläinen ei enää "antais". Ettäkö teidän suhde on lapsenteosta riippuvainen ja sut viskataan pois kuin märkä rätti jos et lastas saa? Ole ylpeä ja etsi seän takana nyt omaa kotia, toteuta nopea muutto ja jätä sormus tiskipöydälle. Jos kysyy, pyydä miettimään mitä laukoo itsestään ulos ja miten vaimoa oikeasti kannattaa kohdella. Muuta, jätä ja opeta. Sinuna en palaisi edes tuollaiseen huusholliiin. Olet ansainnut paremman tulevaisuuden ja elämän kuin tuollaisen täydellisen despootin vaimona. Tuossa suhteessa et tuiisi oskaan olemaan tasavertainen.

    • kukuku48

      Olen onnellinen ilman lasta ja miestä,helppo elämä,raha on ja paljon,hermot kunnossa,aika on vain ja ainoastan ITSELLE!

    • Isä

      Eron ottaisin minäkin jos vaimoni ei voisi lapsia saada. Lapset ovat minulle maailman tärkein asia, ja kokisin elämäni menevän hukkaan jos en omia lapsia voisi saada.

      • skyffeli

        Entäs jos oma välineistösi siellä housuissa ei toimisi, kuten pitää?


    • iskä

      Meillä auttoi kun pidin muutaman päivän selibaattia että kertyi kunnon lasti siemeniä ja sitte pumppasin ne syvälle rakkaaseen vaimooni ja vielä roikutin häntä jaloista ravistellen noin vartin verran..
      Turhaa yritystä oli takana yli vuosi.. Nyt tyvär tuossa touhuilee aamu kakka housuissa, lähenki tästä vaipan vaihtoon :)

    • no mukula

      Ole onnellinen, että ei ole yhtään mukulaa, niistä on vain harmia.
      Niin ja tämä maapallo on jo täytetty kahteen kertaa.

    • Hyvin on tultu

      toimeen jo yli 20-vuotta ilman lapsia vaikka niitä nuoruudessa joskus haluttiinkin.Rakkaus kukoistaa molemmin puolin ja on jäänyt molemmille sitä yhteistä aikaa.

    • Ihan suotta

      Hei aloittaja, älä turhaan edes yritä raskautua tuollaiselle ukolle. Se näet ottaa susta eron joka tapauksessa kunhan penska on tehty. Joudut sitten tappeleen lapsesta ja sen kasvatuksesta vielä uuden eukon kanssa miehen lisäksi.

    • tilanteen läpi käyny

      Ihmettelen vain, että mitähän se tuollainen rakkaus on? Onko hän parisuhteessa sinun kanssa koska rakastaa sinua vai haluaa sinusta kohdunluovuttavan/synnytyskoneen?

      Kyllä teidän miehenne kanssa täytyy tehdä itsellenne ja suvulle selväksi parisuhteenne yksityisyys. Elättekö suhteessa suvullenne vai itsellenne. Tämä saattaa kuulostaa itsekkäältä, mutta kukapa sitä käskystä rakastuu.

      Sopikaa suvun kanssa, että vauva-uutisista kerrotaan sitten kun / jos asia tulee ajankohtaiseksi. Miehenne kanssa käytte sitten läpi parisuhteenne tilan, jossa nostetaan esiin kaikki asiat. Kipeätkin.

    • 2020

      Mikset(te) mee lapsettomusshoitoihin? Onhan niitä jotain semmosia mitä yhteiskunta tukee rahallisesti. Jos ei kelpaa miehelle hoidot niin sitten jätä se.

    • Mitä tekemistä

      sillä suvulla oikein on kahden aikusen ihmisen asioihin kysyn vain?

    • Mistä te naiset aina löydätte noita ilkeitä ja inhottavia miehiä? Parempiakin olisi tarjolla.

    • onko tutkittu

      voihan se mies olla "koppimulukku", jonka siemestä ei tule lasta eikä pappiakaan.

    • summasummarum

      1. miehet on sikoja
      2. naiset ei ole sikoja
      3. nainen saa haluta lasta, uhkailla erolla jos ei lasta tule, tai siittää itsensä kenellä haluaa ja alkaa vaikka yksinhuoltajaksi
      4. mies on sika jos haluaa naisen joka pystyy lapsia tekemään, koska haluaa oman lapsen
      5. oli miten oli miehet on sikoja.

    • onne uuteen elämääsi

      Suosittelen että jätät hankalan puolison, sinä voit tulla aivan luonnolisella tavalla raskaaksi jonkun muun miehen kanssa,
      joittenki geenit ei vaan sovi yhteen, se on merkki sitä ettei luojamme , siis jumala ole teitä tarkottanukkaa yhteen,
      monelle on käyny juuri noin kun miestä on vaihtanu syntyy lapsiaki,

      • -----------------

        lisäys edelliseen,

        koeputkilapset syntyy usein jotenki vajaina, heillä saattaa olla henkistä vajautta, oppimisvaikeuksia, sun muita vammaisuutta, joka ei näy edes päällepäin,
        älä tee luonnotonta ratkaisua,
        luonto antaa lapsen jos katsoo ihmisen terveeksi,
        -- ikävä kyllä, monelle niin sanotulle avion rikkojalle on syntyny hyvinki vammainen lapsi,
        joskus on tullu mieleen että onko luojamme rangaistus saada vammanen jälkeläinen tekemästään raamatun vastaisesta teosta,


      • J.s.s!
        ----------------- kirjoitti:

        lisäys edelliseen,

        koeputkilapset syntyy usein jotenki vajaina, heillä saattaa olla henkistä vajautta, oppimisvaikeuksia, sun muita vammaisuutta, joka ei näy edes päällepäin,
        älä tee luonnotonta ratkaisua,
        luonto antaa lapsen jos katsoo ihmisen terveeksi,
        -- ikävä kyllä, monelle niin sanotulle avion rikkojalle on syntyny hyvinki vammainen lapsi,
        joskus on tullu mieleen että onko luojamme rangaistus saada vammanen jälkeläinen tekemästään raamatun vastaisesta teosta,

        No mitä karmeaa syntiä sun vanhemmat teki, että susta tuli noin typerä ja ilkeä?


      • Viaton_ohikulkija

        Öööh.. ei mitään, entä sinä? Hän pohdiskeli tuollaista, ei haukkunut vaan mietti,
        älyltäsikö olet vajaa, J.s.s! ?


    • -varma nakki-

      Lapsettomuuteen auttaa monesti ihan naapurissa käynti. Puolisoa ei kannata ottaa mukaan.

    • tuco.

      Tuossahan on moni kaatanu paskaa tämän miehen niskaan joka haluaa lapsia ja on valmis jopa lähtemään suhteesta, jos ei lapsia tule.. EI tämä asia tosiaankaan ihan niin yksinkertainen ole... Kyseessä on kuitenkin oman geeniperimän jatkuminen ja sitä rataa, joten en menisi tuomitsemaan tuota miestäkään tässä tilanteessa. Jopa koen, että tuo on kyllä syy lähteä eri teille, jos toinen sitä perhettä haluaa ja toinen ei sitä voi hänelle antaa. On vain asioita jotka ajaa kaiken muun ohi ja näin se näkyy olevan hänellä tässä asiassa. Ilman muuthan siitä pitäisi kyetä keskustelemaan kaikilta kanteilta hänenkin osaltaan. Jos joku ei kykene lapsia hankkimaan, niin sitten hänelle sopii paremmin sellainen kaveri, joka ei myöskään halua lapsia.. Näin se vain menee tämä juttu.

      • toivotaan parasta,

        tuco ;

        Voi olla , vaikka menis kuinka montakertaa uudelleen muiden naisten kanssa suhteeseen,
        voi olla etti yksikään nainen tule raskaaksi, koska miehen siittiöt on joko liian laikoja tai ei liiku ollenkaa, vielä pahempaa jos ne puuttuu kokonaan,
        siis jos yleensäkki spermassa on jotain vikaa eikä ole kuin terveellä normaalilla miehellä
        silloin ei naista vaihtamallakaa saa omia jälkeläisiä geeneineen,
        kannattaa ensin hyvin tutkituttaa onko siittiöt edes siitoskykyisiä,
        turha miehen on vaimoa syyttää omasta viastaan,
        niinki voi käydä että jos löytyy yksi liikkuva siittiö, ja se on liian laiska mutta voi munsarjassa olevan munan siittää, niin lapsesta voi tullakki vammanen yksilö, siis loppuijäksi ikuinen suru ja riesa
        ei siis kannata muutaman huono laatusen siitiön kanssa edes yrittää edes keinosiemennystä,
        mies on yleensä se joka eniten kärsii viallisesta cp vammasesta lapsesta,
        puhumattakaa vaimon kärsimyksestä,
        mieluumin suosittelen naista etsimään terveen reipaita , pirteitä siittiöitä omaavan miehen jos haluaa omia lapsia maailmaan,


    • ystävä

      yritän auttaa mutta soita numeroon 0465 753348 siis täältä saa hoitoa ,jolla lapsi pitäis tulla!!

    • Ukko vaihtoon

      Saat siementävää spermaa ja lapsi syntyy! Ei siinä sen kummempaa!

    • Meillä mies on saanut sekä useita steriiliksi tekeviä hoitoja, että lääkityksiä, jotka ovat teratogeenisia; hän on edelleen teratogeenisella lääkityksellä. Adoptio on pois suljettu, koska mieheni elinajanodote on mitä on.

      Täytyy vain jaksaa! Jotenkin.

    • saman kokenut

      Vaikuttaa siltä että sun miehes on ottanut sut siks vaan että tekee susta jonkunlaisen kotilehmän joka tekee pennun kolmen vuoden välein. Eikö naimisiin mennä rakkauden takia eikä sen takia että nainen on sen jälkeen vaan pelkkä porsituskone, niinkuin se nykyään tuntuu monessa liitossa olevan. Lapsia voi tehdä ilman liittoakin ja tuntuu nykyään siltä että monet liitot on kasassa pelkästään pelkästään lasten takia. Lähde tollasesta liitosta ja löydä mies joka arvostaa sua itsenäs eikä lapsluvun kautta, nyt eletään sentään jo 2000- lukua, hei haloo.

    • suomalainen2014

      Jätä se mies ja etsi sellainen mies,joka sinua todella rakastaa ja ymmärtää.

      Onhan se niin, että somaalit ja puliakat saa lapsia, kun heillä ei ole huolenhäivää elämässään.
      Sitten, kun pitää itsestään kunnossa liikunnanpuitteissa ja stressaa töissä ei lapsia vain tule.Vaikka kuinka yrittää miehen kanssa. On se niin väärin. Pitäsi kai olla yhtä holtiton, kun edellä mainitut väestöryhmät.

    • jjjjj

      Kuvassa impotentti mieheni.

      Aoin nyt harrastaa seksia eri miesten kanssa, josko tuo tuhkakulli (kuvasani oikealla) saisi jotain aikaan, asumme Tampereella ja "saamaton" mieheni on työissä paikallisess yrityksessä esimieheniä
      t. tuplajii

    • Vaihda mies

      Miehesi on tuhkamuna.

    • nyt jo vanha

      Älä ole typerä. Etkö ole kuullutkaan sanoja "kestävyysvaje" ja "huoltosuhde" ongelma? Kuuntele päivittäin uutiset.

      Jokaisen lapsen tekijän pitäisi tajuta se tosiasia, että muutamassa vuosikymmeneesä se lapsi KASVAA VANHUKSEKSI jonka aiheuttaa tälle yhteikunnallle nuo kasvuvaja ja huoltosuhde ongelmat !!!

      Minäkin sain alkuni heti sotamme jälkeen ja siitä ajasta on kulunut muutama vuosikymmenen ja NYT olen tälle yhteiskunnalle pelkästään kasvuvajeen ja huoltosuhteen aiheuttaja.

      Olkaa viisaita ja älkää tehkä lapsi jotka kasvaa muutamassa vuosikymmenessä vanhuksiksi ! Pitkää suomalainen yhteiskunta terveenä jossa ei ole sitä tulevaa väestönosaa joka aiheutta nämä vaikeat taloudelliset ongelmat.
      Älkää siis ryhtykö toimiin jotka lisäävät kestävyysvajetta ja huoltosuhde ongelmaa.
      Kai ymmärrätte, että vauvasta tulee kasvun myötä aikanaan vanhus !!!

    • Tutkittu siemenneste

      Miehelläni ei ole siemennesteessä ollenkaan siitiöitä,mutta siitä huolimatta rakkaus on kukoistanut jo viisitoista vuotta.

    • ½tohtori tietää

      Joopa joo. Jokaisesta toivotusta ja "vahinko" vauvasta kasvaa aikanaan se yhteiskunnan ongelma jota kutsutaan "kestävyysvajeeksi" ja "huoltosuhde" ongelmaksi.
      Ehkä se perhepolitiikka pitäisikin lakkauttaa kokonaan. Olinhan minäkin yksi sellainen "vahinko vauva" josta vuosikymmenten jälkeen tulikin se vanhus.
      Kuka typerä näitä toivottoja tai vahinto vauvoja oikein toivoo?

      Eläkää itse tässä yhteiskunnassa riittävän pitkään ja koetkaa sitten se mitä on olla yhteiskunnan kestävyysvaje. Suomalaiselle yhteiskunnalle oli parasta, että kaikki suomalaiset steriloidaan. Eiköhän sitten puheet kestävyysvajeesta ja huoltosuhteesta kävisi tarpeettomaksi.

      Kokoomuskin saisi jo unohtaa mantransa "koti, uskonto ja isänmaa". Ei ole perhevihamielisempää porukkaa kuin nuorkokoomuslaiset. Heille ei kelpaa äitiys, ei lapset eikä vanhukset koska nämä eivät ole tuottavia yhteiskunnan jäseniä. Nämä kaikki ovat vain epätaloudellista kuormaa kasvuun perustuvalle yhteiskunnalle.

      • aaitova

        Nykyinen "mömmöjen"aikakausi kyllä pitää huolta ettei suku jatku.Kauppan hyllyltä ei löydy enää tuotetta,johon ei olisi lisätty jotain "jauhonparannetta",emulgointiainetta,säilöntäainetta jne. Esim. tavallinen ruokasuola "parannetaan"Natriumferrosyanidilla?


    • Yambo

      Turha ottaa liikaa paineita, ne vaan heikentävät mahdollisuuksia entisestään.
      Tullee tai ei tule, pulla uunissa vaiko ei, pitäs ottaa rennommin ja keskustella ilman uhkauksia. Heti minnekään lääkärille räplättäväks lähtee.

    • kiitä miestäsi

      Muista se, että vauva(t) tuottaa unettomia tai huonosti nukuttuja öitä. Muista myös se, että vuosikymmenten kuluminen tuottaa sitten näitä vanhuksia jotka ovat tälle yhteiskunnalle kasvuvajeen ja huoltosuhteen vääristymän syy.
      Jokainen kiittäköön omaa lapsettomuuttaan koska eivät tuota näitä vanhuksiksi kasvavia muutaman vuosikymmenen elämisen jälkeen.
      Yhteiskunta kiittää teitä lapsettomia koska ette aiheuta kasvuvajetta ettekä huoltosuhde vääristymiä.

    • jää se sika

      Jätä se sika

    • Elämä on valintoja

      Tilanteesi kuulostaa erittäin ikävältä.

      Yleensä yksinkertaisimmat ratkaisut ovat ne oikeat. Useimmiten ulkopuolinen taho on se, joka vielä parhaiten näkee ratkaisun..

      Tilannettanne sen paremmin tietämättä, kysyisin, että oletteko miettineet sitä mahdollisuutta, että kertooko luonto Teille, että oikeat puolisonne ovat jossain vielä Teitä odottamassa? Voisiko ratkaisu olla siis yksinkertaisuudessaan se, että Te ette voi saada keskenänne lapsia. Voisitteko kumpikin saada lapsen jonkun toisen kanssa?

      Ymmärrän, että Teidän välillä on (tai ainakin on ollut) myös tunnesiteitä, jotka pitää (ehkä) huomioida. Jos puoliso asettaa näinkin rankkoja ehtoja yhteiselle tulevaisuudelle, niin pitäisikö jo tehdä toimia oman uuden tulevaisuuden vuoksi? Itsellä on avioero taustalla ja voin todeta, että avioero on rankka asia, mutta myös kasvattava kokemus. Ja mikä parasta, avioeron jälkeen on myös elämää.. hyvää sellaista.

      Itse suosittelisin, että teet asiassa sellaisen perustellun päätöksen, jonka kanssa voit i t s e elää loppuelämäsi. Elät itse elämäsi, ei sukusi. Sinun tulee miellyttää omaa elämääsi koskevilla päätöksilläsi vain yhtä henkilöä ja se henkilö olet sinä itse. Itsesi kanssa elät lopun elämääsi. Sukusi tulee siinä mukana, jos on tullakseen.

      Onnea tulevaisuuteesi tai tulevaisuuteenne mikä se ikinä onkaan.

    • Väkisin ei tule.

      Tiedän pariskunnan jossa nainen ei saanut lapsia vaikka kuinka yritti ja olisi halunnut. Ei siinä muu auttanut kuin hyväksyä asia, ettei lasta tule eikä mies häntä jättänyt ja yhdessä ovat olleet vähintään 20 vuotta tämän tapahtuman jälkeen.

      Miehesi kuulostaa täysin siltä, että joko lapsi tai ero. Ei ihme että lapsenteko ressaa kun siitä tehdään pakkopullaa! Vaikka saisit yhden lapsen niin riittääkö se? oletko varma ettei hän halua sitten toista lasta jos ensimmäinen ei vastaa hänen vaatimuksilleen? Sitten kun et saakkaan toista lasta niin sama alkaa uudestaan ja kirsikaksi kakunpäälle ainokainen siitä kärsii.

    • fisdfudios

      sterssi ja ahdistus voi olla se ainoa syy jonka vuoksi et ole raskaana. jospa selvittäisitte välit ja koittaisitte keskittyä vähäksi aikaa johonkin muihin asioihin. silloin paineet saada lapsi voivat helpottaa ja raskaus saattaakin yllättää.

      • Lerssi = syy?

        Stressi ja ahdistus voivat olla ne ainoat syyt, joiden vuoksi kirjoitat huonoja kommentteja nettiin. Jospa selvittäisit pääsi ja koittaisit keskittyä vähän aikaa johonkin muihin asioihin kuin lapsettomuuspalstaan?


      • kissakiss
        Lerssi = syy? kirjoitti:

        Stressi ja ahdistus voivat olla ne ainoat syyt, joiden vuoksi kirjoitat huonoja kommentteja nettiin. Jospa selvittäisit pääsi ja koittaisit keskittyä vähän aikaa johonkin muihin asioihin kuin lapsettomuuspalstaan?

        Sinuakin taitaa stressi ja ahdistus vaivata? Ei hätää, sinun ei tarvitsisi tulla kommentoimaan tyhmästi.


    • Etsi Parempi Mies!!!

      Miehesi ei rakasta sinua jos hän jättää sinut tuollaisesta syystä. Aito rakkaus kestää läpi kaiken! Jätä idiootti-ukkosi!!!

    • mitäs sitten

      jos on miehen vika ?

    • Jaa..

      Onpas täälä outoa porukkaa! Jos miehellä on huonot ja hitaat siittiöt niin heti pitäisi vaihtaa mies. Eikös se rakkaus kestä kaikki, mitä vastaan tulee. Vaihtamalla se ei parane. Pitää ilmeisesti viedä mies aina ennen seurustelua tutkimuksiin niin voi tietää, että voiko hänen kanssaan seurustella ja saada lapsia. Öööh...

      Vaikka meillä on ongelmaa miehessä niin en ikipäivänä ole miettinyt eroavani ja nykypäivänä kun voi tehdä lapsettomuushoitoja, että saa lapsen/lapsia. Ero ei meillä ainakaan ole vaihtoehto kun toisiamme rakastamme. Jos ei lapsia tulisi hoitojenkaan avulla niin toinen vaihtoehto on sijaisvanhemmuus.

      • ……….

        No mutta se mieshän tuossa tapauksessa on se, joka eroamisen on ensinnä nostanut esille. Jos sitten käy ilmi, että vika on miehen siittiöissä, sattuuhan se vähän omaan nilkkaan… sillä miehellä siis.


      • HUIJUIHUI

        Jois vika on miehessä, niin ei se äijäpaha saa lasta kenenkään muunkaan kanssa. Mietis nyt uudestaan!


    • ...

      Ukollas noussu kusi päähän...Jos se sua oikeasti rakastais niin se hyväksyis tilanteen. Jos sinulla on paha olla ja et kestä enää niin ei tollasen pellen kans voi/kannata yhdessä olla.

    • alkuperäinen

      Kiitos viesteistänne, ompa niitä paljon.
      Tilanne tällä hetkellä se, että tutkimuksia tehty, miehessä on vikaa mutta pieni osa siitä myös minussa, ilmeisesti stressin seurauksena.. ei kuitenkaan vakavampaa. Olemme menossa hoitoihin. Nyt minua kuitenkin mietityttää onko se turhaa. Mies on sanonut, että mikäli hoidot eivät onnistu hän ei halua enää jatkaa. Minulle tulee olo että olen vain tosiaan synnyttäjän roolissa, en mitään muuta. Mieheni arvostelee päivittäin elämääni rankalla kädellä ja minä olen alkanut miettiä, mitä tämä on. Onko tämä oikeaa rakkautta?
      Minä ihmettelen, miten mies voi sanoa noin kerta hänessäkin on vikaa...?
      Miten on, näinkö ihmiset eroaa ellei lasta kuulu, ja lapsettomuus muutenkin kipeä asia? Mieheni vähättelee myöskin tuntemuksiani ja asioitani, mietin jo onko kyseessä narsisti/narsistinen persoona?

      • Rillit

        Moi! Vastasin juuri mutta en ollut nähnyt tätä viestiä.
        No jos miehesi kiusaa sua noin yleensäkin, sanoisin että tuskin yhteiselo paranee lapsen myötä. Voisit erota, jatkaa hoitoja luovutetun anonyymin sperman kanssa ja aloittaa uuden vaiheen elämässä ilman tuollaista uhkailevaa kumppania. Onnea paremman elämän etsimiseen!


    • KatriManninen
    • HUIJUIHUI

      Ei ole kokemusta, mutta sanoisin että nyt ei tuo teidän yhteiselonne ole tuon väärti. pistä mies kiertoon. Mies aiheuttaa sinulle sellaisen stressin ja paineen, että et koskaa tule tuon miehen kanssa saamaan yhteistä lasta

    • Rillit

      Moi JJ!
      Sääli että miehesi kanssa on vaikea keskustella. Jos voit, olisi hyvä saada selville mikä täsmälleen häntä vaivaa:
      - Hän haluaa olla kanssasi vain vanhempina? Jos parisuhde ilman lapsia ei hänen mielestä ole tarpeeksi, ehkä sun kannattaa harkita onko mies sinulle paras, vai jos haluat jatkaa ilman häntä. Saattahan myös olla että hoidot toimivat, saatte lapsen, ilahdutte molemmat ja elämä paranee kaikin puolin eikä tätä tarvi pohtia.
      - Uskooko hän että voisi saada helpommin lapsen toisen naisen kanssa ja on valmis 'vaihtamaan'? Koska hänelläkin on lisääntymisongelmia tämä olisi todella karu asenne. Ja onhan munasolun/alkion luovutuskin mahdollista jos joudutte oikein epätoivoiseen tilanteeseen - sama vaimo, muiden sukusolut.
      - Pelkääkö hän että päädytte hoidoissa spermanluovutukseen? Onko itse IVF-prosessi liikaa hänen minäkuvalleen tai vastaavaa? Ehkä silloin olisi hyvä puhua siitä miten se vaikuttaa molempiin (rajummat hoidot kuitenkin naisilla) ja vaatii molemmilta toimenpiteisiin alistumista ja epätietoisuutta, ja että tämä on teille yhteinen haaste jossa on tuettava eikä syyllistettävä toisiaan.

      Sinuna menisin hoitoihin vaikka parisuhde kärsisi - 'palkintona'han on mahdollisesti lapsi. Itse valitsisin oman lapsen yksinhoitajana mielummin kuin miehen jos nyt on niin että hän on tahallaan tyly/ilkeä. Ja saattaahan olla että hänen on vaan vaikea ilmaista itseään eikä hän ole tahallaan loukkava. Kokeilkaa nyt kuitenkin hoitoja. Ei niissä ole pakko olla pirteä, rauhallinen vaan.

      Tsemppiä hoitoihin ja pahoittelut että tänne on tullut niin ajattelemattomia ja loukkaviakin vastauksista. Meillä on toinen IVF-kierros alkamassa - mies on yhteistyöhaluinen mutta biologia saattaa siitä huolimatta torpata meidän yritykset.

    • Sairastatouhua

      Johan on JÄRKYTTÄVÄ äijä. Päästä se äijä piinastaan ja anna mennä menojaan. Menkööt sitä kakaraa yrittään jonkun toisen kanssa.

    • käännyjakävele

      Samaa neuvon kuin edellinenkin: jätä se mies! Ilmiselvästi hän ei sinua rakasta, sillä jos rakastaisi, sinä olisit tärkeämpi kuin se saatteko lasta vai ette!

    • sama_tilanne_täällä

      :(

    • Enniina390

      Olen pahoillani, jos miehesi ei halua jatkaa yhteistä elämää, jos ette saa lapsia. Me emme saaneet lapsia, mutta yhdessä olemme pysyneet monia vuosia. Me rakastamme toisiamme ja meille ei ole olleet lapset tärkeintä elämässä. Elämää voi olla ilman lapsiakin ja ehkä se on meille sitten parempi, jos ei kerran ole lapsia saatu. Jos minulle mies sanoisi noin, en jatkaisi edes lapsen yrittämistä. Lähtisin ja etsisin itselleni miehen joka välittää minusta. En halua loukata, mutta lapset ei saa mennä rakkauden edelle. Lapset ei pelasta parisuhdetta, jos ei ole rakkautta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe