Torstai 18.3.2010 Eetu ja Edvard

Palvelussa juuri nyt 40913 käyttäjää

Vastauksia: 2
Lukukertoja: 1130
TEKSTIKOKO: font-sizefont-sizefont-size
Viestien esitystapa:
Olen lukenut valokuva.net -sivuilla annettuja kommentteja päivän kuvista. Miksi niin usein annetaan negatiivista palautetta hyvistä kuvista? Ovatko valokuvaajat kateellisia toisilleen?

Olin kerran lehtikuvaajaharjoittelijana. Sielläkin minua häiritsi jatkuva arvostelu. Yleensä haukuttiin sen kuvaajan kuvia, joka oli vapaapäivällä.

Masentavaa..

00
....
Hyvän palautteen saaminen on tietysti mukavaa ja itsetuntoa kohottavaa, mutta yleensä rakentava kritiikki on hyödyllisempää. Jos laittaa valokuvansa näytille, pitää olla valmis ottamaan krittiikiä vastaan. Julkisissa nettikuvakokoelmissa olevat kuvat on 95% "nähty jo". Eli jos laitat sinne kukkamakron tai auringonlaskumaiseman, voit olla varma, että kritiikkiä tulee, ellei kuva ole jotenkin erityisen hieno (mitä sillä sitten tarkoitetaankaan). Valokuvauksessa kun on niin monta eri näkökantaa. Toiset eivät arvosta kuvaa, jos sen tekninen sisältö ei ole täsmällisen oikea, toisia kiinnostaa vain kuvan kerronnallisuus, jotkut eivät pidä manipuloituja kuvia valokuvina ollenkaan jne. Täydellistä kuvaa kun ei olekaan, onneksi.
Eri asia on tietenkin se, että selän takana haukkuminen ei kehitä ketään.
00
syy on yksinekertainen
Valokuvanetin taso.

Niin ja vähän niinkuin toimittajaharjoittelijat haukkuvat poissaolevaa, niin suomi24 palstan kirjoittelijat haukkuvat valokuva.netin kuvaajia.