Mikä on parasta Avensiksessa?

Markkinatutkija Dr.D

Haluaisin tietää, mitkä sinun mielestäsi ovat ensimmäisenä sinun mieleesi tulevat pari ominaisuutta, joiden takia voisit harkita uuden Avensiksen ostamista. Design? Laatu? Nostalgia? Toyota? Hinta? Palvelu? Vaihtelu? Yllätyksettömyys? Yllätyksellisys? Turvallisuus?

Ominaisuudet voivat olla tosia tai kuviteltuja, tunnetta tai järkeä - ei tämä niin vakavaa ole.

Sano myös millä ja minkä ikäisellä autolla itse ajat.

43

1064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no toy

      Ensimmäisenä tulee mieleen ne syyt miksi en ostaisi Avensista.

      1. Palvelu on aina ollut todella heikkoa Toyotalla.
      2. Laatu on heikkoa
      3. Yllätyksettömyys. Ei yllätä ainakaan positiivisesti.
      4. Ajo-ominaisuudet ovat huonot.
      5. Nostalgiaa tarjoaisi Celica

      Mielummin ostan Skodan kuin Toyotan.

      Nykyinen auto on Mercedes Benz E 350 Coupe 07

      • Eerrtty

        Onko -07 vuonna ollut E-coupea?


    • Aston martinmies

      Halpa hinta käytettynä tietenkin!

    • Omalla kaistalla ???

      Ei varmasti nuku rattiin.

    • 2+1=5

      Vasta 3kertaa härhö vastannut omiin höpinöihinsä.

      • Niin on

        Hiljaisella taksikopilla on aikaa...


    • paavo pesusieni

      No ei vide mikä provo.. eihän avensiksessa oo mitään kiinnostavaa.. ruma ja tylsä.. epäluotettava.. paljon pikkuvikoja.. lisäksi maine jyväjemmarien suosimana.. haisee siis lehmän lannalle.. ei vide.. enpä tiiä juntimpaa autoa kuin avensis.. aina kun liikenteessä näkee niin alkaa jo naurattaa.. kuka voi olla niin idiootti että ees kehtaa ajaa sillä?

    • Hemmo 6610

      Tojotassa miellyttää että kaikki toimii eli koko paketti huoltoa myöten!
      Auto kyllä yllätti, koska edelliset oli
      Audi A4, Bmw 318 E36 ja E46 ja Peugeot 406. Noi kaikki oli ihan kivoja, mutta tuli vaan niin pirun kalliiksi kaikki ne korjaukset!
      Jos totta puhutaan niin varmaan suurin osa täällä jauhavista puhuu vain mutu tuntumalla ja kaverin kaverin ongelmilla.

      Esimerkiksi:
      1. Palvelu on aina ollut todella heikkoa Toyotalla.
      -> Bullshittiä verrattuna esim. VW autoon, Audi Centeriin ja Laakkoseen, puhumattakaan Automaasta. No siellä puhuu vain raha...
      2. Laatu on heikkoa
      ->En tiedä ei ole ollut mitään vikoja ja edellisissä autoissa paloi jatkuvasti joku varoitusvalo ja sataset paukkui! Ainakin Tojota kertoo suoraan mikä on vikana takaisinkutsuina. Esim. Bemarin tyyppivian piti itse tietää tai tuli joku tarjoushuoltokamppanja eli Takaisinkutsu normi huollon yhteydessä! Audi ja Pösö ei paljon ruostunu, Bmw:t sitäkin enempi. Avesta ei vielä tiedä!
      3. Yllätyksettömyys. Ei yllätä ainakaan positiivisesti.
      4. Ajo-ominaisuudet ovat huonot.
      ->Totta ei yllätä, paikkaan B pääsee. Yllätti kuitenkin eli ihan normi hyvä ajetttavuus! Memari sattui vedellä urissa, Audi ja Pösö olivat kyllä hyviä mutta en minä oikeastaan mitään isompaa eroa löydä.
      5. Nostalgiaa tarjoaisi Celica
      ->Tuollaisella olen ajellut, aika kauhea urheiluautomainen ajettavuus

      Ainut negatiivinen piirre on että työpaikkalla ei tule enää autokeskusteluja, aikaisemmin kun oli esim. Bemari niin jatkuvasti oli siitä juttua kun kaverit kyselivät.

      No on kotona vielä tälläinen VW konsernin TSI Turbo kakkosautona. Onhan tuo ihan kiva, mutta se varmaan on totta että ennemmin tai myöhemmin tuo tulee kalliiksi. On tulla sitten ihan kiva ajella kun tietää että tässä autossa ei kokonaisuus ole ihan kunnossa ja koska tahansa voi sanoa paks...

      Omasta kokekemuksesta ei paluuta vanhaan ole, mutta älkää järkkykö kukin tekee oman päätöksen millä autolla liikkuu paikasta A paikkaan B!
      Hybridi voisi olla seuraava auto!

    • geghgkyt,

      ainakin meillä rauhallisesti ajavilal on menny huollon osalta kun itse olen vaihtanut suodattimet, öljyt ja 2 x tulpat 0-130 000 km.

      vain polttimoita, olis ehkä mennyt, mutta vaihdan ajovalopolttiomot joka syksy ja ihan kaikki, olen vaihtanut jo 2 kertaa.

      nokkaketju kun on on suurin "huollontarve pois"

    • baablo

      Tarkoitatko mahdollisesti ensi vuonna tulevaa uutta mallia vai nykyistä mallia? Nykyistä en enää osta, ei herätä sellaisia mielikuvia :-)

      Toivoisin tulevan mallin olevan:
      - innovatiivinen; uudenlaista tekniikkaa, mutta laadun pitää olla kunnossa
      - tilava ja mukava (hiljaisuus, jousitus, penkit, jne)

      Uusi Ave ei saa enää olla "perässäkulkija", vaan olla edellä kilpailjoitaan. En hanki tojoa tojon vuoksi, vaan sitten pysyn muissa merkeissä...pahoin pelkään, että niin varman päälle taas vedetään ettei autosta tule mielenkiintoinen...

    • dfadasddasasdasd

      - Laatu, koko 2000-luvun olen ajellut sekä edellisen että uusimman mallin Avensiksella, hyvin vähän minkäänlaisia vikoja tullut eteen. Tässä kertakäyttöyhteiskunnassa todella arvostan laitteita jotka on tehty kestämään, Toyotan ostaminen onkin oikeastaan ekoteko.

      - Palvelu, aina olen saanut hyvää palvelua.

      - Toyota, kuten sanottu arvostan valmistajia jotka tekevät tuotteensa kestämään

      • 2024

        Olisi hauska tietää millä autolla tuo yllä esiintynyt "paavo pesusieni " ajelee? Minulla on ollut monenlaisia automerkkejä 40 vuotisen autoilu urani aikana - tosin aina runsaasti käytettyinä. Uutta autoa en ole koskaan omistanut kun on tähän asti työkalut pysyneet käsissä.

        Olen viimeisen 12 vuotta omistanut kaksi Toyotaa, joista ensin -89 karvalakki Corolla - hitsaamista lukuunottamatta hyvä. Nyt on ollut 2,5 v Avensis alkupään mallia ja katsastusmies haluaisi leimata sen jo kättelyvaiheessa. Kokemukseni mukaan se on osoittautunut parhaimmaksi yli 10 vuotta vanhaksi autoksi mitä olen omistanut.

        Kuten tuossa edellä todettiin auton tarkoitus tarjota omistajalleen keino päästä paikasta A paikkaan B mahdollisimman edullisesti ja turvallisesti. Mielestäni Toyota autot ovat tahän tarkoitukseen aivan parasta A - luokkaa. Mitä tulee siihen, että millä automerkillä kukin ilkeää liikkua niin on todettava, että aikuiset ihmiset eivät sillä asialla päätänsä vaivaa.


      • perusauto on
        2024 kirjoitti:

        Olisi hauska tietää millä autolla tuo yllä esiintynyt "paavo pesusieni " ajelee? Minulla on ollut monenlaisia automerkkejä 40 vuotisen autoilu urani aikana - tosin aina runsaasti käytettyinä. Uutta autoa en ole koskaan omistanut kun on tähän asti työkalut pysyneet käsissä.

        Olen viimeisen 12 vuotta omistanut kaksi Toyotaa, joista ensin -89 karvalakki Corolla - hitsaamista lukuunottamatta hyvä. Nyt on ollut 2,5 v Avensis alkupään mallia ja katsastusmies haluaisi leimata sen jo kättelyvaiheessa. Kokemukseni mukaan se on osoittautunut parhaimmaksi yli 10 vuotta vanhaksi autoksi mitä olen omistanut.

        Kuten tuossa edellä todettiin auton tarkoitus tarjota omistajalleen keino päästä paikasta A paikkaan B mahdollisimman edullisesti ja turvallisesti. Mielestäni Toyota autot ovat tahän tarkoitukseen aivan parasta A - luokkaa. Mitä tulee siihen, että millä automerkillä kukin ilkeää liikkua niin on todettava, että aikuiset ihmiset eivät sillä asialla päätänsä vaivaa.

        "Kuten tuossa edellä todettiin auton tarkoitus tarjota omistajalleen keino päästä paikasta A paikkaan B mahdollisimman edullisesti ja turvallisesti. "

        Jos rehellisiä ollaan, niin tuohon tarpeeseen Toyota Avensis on ihan ok. Toisaalta taas, jos haluaa, että autolla on kiva ajaa, toisin sanoen on jämäkkä, tarkka ja tunnokas ohjaus ja alusta muutenkin toimii napakastim mutta mukavasti, niin silloin Avensis ei ole kokoluokassaan lähelläkään kärkeä.
        Eli avensiksien vahvuudet ovat yleinen vaivattomuus ja toimivuus sekä käyttövarmuus. Muita vahvuuksia en osaa mainita.
        Itse ajan parivuotiaalla Megane farkulla, mutta Toyotista on kokemusta sellaisen omistajanakin.


      • Uusi Avensis
        perusauto on kirjoitti:

        "Kuten tuossa edellä todettiin auton tarkoitus tarjota omistajalleen keino päästä paikasta A paikkaan B mahdollisimman edullisesti ja turvallisesti. "

        Jos rehellisiä ollaan, niin tuohon tarpeeseen Toyota Avensis on ihan ok. Toisaalta taas, jos haluaa, että autolla on kiva ajaa, toisin sanoen on jämäkkä, tarkka ja tunnokas ohjaus ja alusta muutenkin toimii napakastim mutta mukavasti, niin silloin Avensis ei ole kokoluokassaan lähelläkään kärkeä.
        Eli avensiksien vahvuudet ovat yleinen vaivattomuus ja toimivuus sekä käyttövarmuus. Muita vahvuuksia en osaa mainita.
        Itse ajan parivuotiaalla Megane farkulla, mutta Toyotista on kokemusta sellaisen omistajanakin.

        Onneksi en ole vielä niin paljon köyhtynyt että ranskan rapeisiin
        olisi pitänyt sotkeutua. Nuppi on vielä senverta terävässä kunnossa
        ettei itselleen tee vahinkoa.


      • ei ole rapea
        Uusi Avensis kirjoitti:

        Onneksi en ole vielä niin paljon köyhtynyt että ranskan rapeisiin
        olisi pitänyt sotkeutua. Nuppi on vielä senverta terävässä kunnossa
        ettei itselleen tee vahinkoa.

        Kerrohan urpo meille kaikille vielä se totuus, että ranskalaiset ruostuvat käsiin, mutta Toyotoissa ei koskaan ole ollut ongelmia ruosteen kanssa!

        Siis mistä sikiää tämä peräkammarien Tojo-poikien käsitys, että ranskalaiset autot ruostuvat käsiin? Imetäänkö se jo äidinmaidosta vai opettaako isi nimenoaan tämän totuuden jälkikasvulleen?

        Ranskalaisten autojen muista murheista avautuminen on monta kertaa älykkäämpää, kun niitä on toki esiintynyt (joissakin malleissa ihan liikaakin), mutta kun tämä omaan elämäänsä elävä käsitys rapeista ruostuvista ranskalaisista ei millään muoto ole pitänyt paikkaansa kymmeniin vuosiin.


      • Siinähä itkevät
        ei ole rapea kirjoitti:

        Kerrohan urpo meille kaikille vielä se totuus, että ranskalaiset ruostuvat käsiin, mutta Toyotoissa ei koskaan ole ollut ongelmia ruosteen kanssa!

        Siis mistä sikiää tämä peräkammarien Tojo-poikien käsitys, että ranskalaiset autot ruostuvat käsiin? Imetäänkö se jo äidinmaidosta vai opettaako isi nimenoaan tämän totuuden jälkikasvulleen?

        Ranskalaisten autojen muista murheista avautuminen on monta kertaa älykkäämpää, kun niitä on toki esiintynyt (joissakin malleissa ihan liikaakin), mutta kun tämä omaan elämäänsä elävä käsitys rapeista ruostuvista ranskalaisista ei millään muoto ole pitänyt paikkaansa kymmeniin vuosiin.

        Minä myönnän sähköviat relluista, molemmissa relluissa niitä on ollut, muttei mikään ole aiheuttanut ongelmia. Muita näiden provojen väittämiä vikoja ei ole edes ollut, ei todellakaan nykyrellut ruostu käsiin. Tykkäävät vaan raukat trollailla, lukevat jotain TM vuodelta 1995 ja sen perusteella kälättävät täällä. Niin surullista. Onneksi oma rellu on hyvä ja tiedän sen.


    • Kokenut automies

      Eipä tule Avensiksesta mieleen yhtään positiivista asiaa. Jaa no halppis se on mutta ominaisuuksiin nähden kallis. Esim. Skoda Octavia on monin verroin parempi eikä tarvitse ajaa riisipussilla.

      • skeida mikä skeida

        Niin ja voit mennä ihastelemaan skodan muotoilua 3-tiellä kun Tampereelta lähdet pohjoiseenpäin niin ennen Ikaalista 3-tien vasemmalla puolen on "markki" mistä löytyy skeidan varaosaa ja raatoa pilvin pimein....
        Vai skeida monin verroin paree kuin ave, mikäs skeidasta niin hyvän tekee ku muissa vag konsernin tuotteissa ainakin vikaa riittää ihan kiitettävästi


      • Lukija.
        skeida mikä skeida kirjoitti:

        Niin ja voit mennä ihastelemaan skodan muotoilua 3-tiellä kun Tampereelta lähdet pohjoiseenpäin niin ennen Ikaalista 3-tien vasemmalla puolen on "markki" mistä löytyy skeidan varaosaa ja raatoa pilvin pimein....
        Vai skeida monin verroin paree kuin ave, mikäs skeidasta niin hyvän tekee ku muissa vag konsernin tuotteissa ainakin vikaa riittää ihan kiitettävästi

        Luepa vertailutestejä niin ehkä ymmärrät.


      • heh hehh
        Lukija. kirjoitti:

        Luepa vertailutestejä niin ehkä ymmärrät.

        Mun ei tartte lukea mistään huulilasista eikä muistakaan mielipide lehdistä mitään ja toiseksi autojen erot ovat minimaalliset. Toisessa toinen asia parempaa ja taas toisessa toinen.
        Se missä ave pesee skodan on luotettavuus ja voin puhua ihan kokemuksesta ,en netti palstan provoista ja yks tärkee pointti on että toyotan huolto hommat todellakin pelaa skodan rinnalla.
        Kun autot tulee 10v vanhaksi olen varma että toyota vielä kelpaa, mutta volkkarin halppis kopioo ei huoli kukaan.
        Meinaatko muuten että toyotan turbojen puute johtuu siitä että he eivät osaa valmistaa turbo moottoreita- jos luulet niin mietippä asiaa ihan oikeasti vai johtuiskohan se ihan jostain muusta.


    • asdsasdasdasd

      Skoda Octaviaa ei vain sovi ostaa bensakoneella jos aikoo pitää autoa pitkään vielä takuuajan päätyttyäkin, nuo TSI moottorit kun eivät ole sieltä kestävimmästä päästä. Lisäksi Octavia on erittäin meluinen Avensikseen tai Corollaan verrattuna.

      Toki ajo-ominaisuuksiltaan se on tojoja jämäkämpi kuten saksalaiset ja niiden halpamerkit yleensäkin, itselleni kuitenkin Avensis on ihan riittävän hyvä ajaa.

      • tiedottaja.

        Kyllä Skoda oli testissä hiljaisempi kuin Avensis.


    • ylitse muiden

      Paras ominaisuus: valmistus loppuu

    • märkiä unia

      VW on reemiumi?

    • 7+16

      Hinta, luotettavuus, design. Koskee oikeastaan kaikkia tojoja. Ihan ok tuntuisia ja näköisiä autoja, sellanen mielikuva on, sitä mielikuvaa kukaan aivoton bemaripelle ei saa muutettua :) jos ostaisin/koeajaisin itse, siinäpähän näkisin onko mielikuvat oikeita.
      Ajan rellu cliolla 2008, johon olen oikein tyytyväinen.

    • Revippä siitä

      Parasta on ärsyttää hyvin toimivalla toyotalla kaltaisia idiootteja joilla ei ole niin sitä omaa elämää. Revi siitä ääliö!

    • 2000 1.6 VVT-i vm.

      Parasta Avensiksesa on ollut sen yllätyksellisyys. En nimittäin odottanut että uutena ostetussa vm. 2000 1.6 VVT-i olisi ollut niin minimaalisen vähän vikoja. Suurin korjaamolla hoidettu juttu KOKO aikana oli jotain 300 euroa kun takajarrulevyt piti vaihtaa tuossa 12vuoden kohdalla. Siitäkin osan (mm.jarrupalat) lasken normaalin kulumisen piikkiin.

      En osaa kuvitella 14v kokemusten pohjalta asiaa joka muuttaisi seuravan uuden autoni mallin ja merkin Avensiksesta johonkin toiseen. Paino tässä valinnassa on luotettavuudessa ja vähävikaisuudessa. En kiellä ollenkaan etteikö vaikka diesel-Skodat ja muistaakseni bensa-Mondeot, Volkkarit jne joita on työjutuissa käyttänyt kymmenien tuhansien kilometrien edestä olisi miellyttäviä ajettavia. Harva asia vaan *****taa enempää kuin kelkkoa kiireisenä työaamuna autoa korjaamolle ja ottaa vaihtoauto päiväksi tai ruikata työkavereilta kyytiä... Esimerkiksi läheltä nähneenä murheenkryyni-Mondeota en ottaisi edes ilmaiseksi.

      • 2024

        Tarkasta vielä kerran tuo vuosimalli. Tämä siksi ettei tule turhaa poskensoittoa siitä.


    • hyiavensis

      ehdottomasti parasta kun siitä pääsee eroon sehän on huono laatuinen opel

    • Eifanaatikko

      Itsellä ollut 5 Toyotaa, 2 Opelia, 1 VW Passat. Opelissa jos jonkinlaista sähkövikaa,
      Passatissa sähkö/mekaanista vikaa vähän väliä. Noissa viidessä Toyotassa vain kaksi vikaa, eli: vuosimallin 1979 Carinasta katkesi katkojankärkien jousi kesken ajon ja vuosimallin 2000 Avensiksesta turvavyön korkeussäätö reistaili joka meni takuuseen. Näissä uudemmissa ei ole ollut mitään ongelmia lukuun ottamatta uusimmassa 2012 Facelift mallissa esiintyvää kuljettajan oven tiivisteiden kitinää joka sekin hoidettiin takuutyönä.
      Eihän nämä varmaan ajo-ominaisuuksilla kilpaile kaikkien Europeautojen kanssa mutta kyllä tämä 2012 malli menee jo siihenkin pirtaan...

    • Anvoviski

      Uutta Avensista ei tule markkinoille. Mallisarja loppuu.

      • Anvoviski

        Sensijaan Camry voidaan herättää henkiin Suomessa, milainen auto se sitten onkaan.


      • Ave ei kuole

        No tuleehan se ProAve, vaikka onkin oikeasti PSA-tekele. Mites nyt suu pannaan?


    • moskvits..

      Uuusi avensis nähty koeajossa, kuulemma 2 turpoo ja sähköllä aukee ovet, konhe on 4 litranen tiisseli, toistaseks ei tuuvva suommeen kun kai männöö vennäälleen.

      • Japsit huolettomia

        Honda tai Ruotsissa valmistettu Volvo. Mihinkään saksanseisojaan
        en sortuisi enkä Skodaa uskaltaisi ostaa vaikka halvalla saisi kun
        olen kapitalisti. Ranskalaisille nauraisivat naapurin kakakaratkin.
        Ford on ollut jo omistuksessa joten taivasosuus on taattu.


    • köffffff

      parasta lootassa on nitinät ,natinat, takaisinkutsut, jumiutuvat kaasupolkimet, daiselin kansi viat mootorin hajomiset .ym,ym,ym.haaaaaaaaaa hooooooooooooooooo hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. ja aina autotestin viimeinen.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. nii huonot ajo ominaisuudet.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. hoo pooooooooooooooooo hiiiiiiii haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. on lootassa jotain hyvää nokian renkaat.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • silja18

      Avensis

      Väittävät, että tämä Englannissa lapsityövoimalla rakennettu kottero on ylellinen. Tosi asiassa tällä ajavat vain vanhat papat ja taksisuharit

      • viljo68

        Papat tykkää luotettavasta hiljaisesta ja laadukkaasta autosta.
        Työväenluokan jonnet tykkää remontoida saksalaisia kyv.jatkeita kuvitellen olevansa yläluokan ihmisiä ja varakkaampia, ennen eu:ta lada oli heidän kulkuvälinen, laadukkampia ladatkin olisi kuin yksikään saksalainen vikarysä.


    • Mersun manne

      Parasta Avensiksessa? Hmm.. Kun se ruostuu parkkipaikalle ja lakkaa olemasta.

    • ex omistaja

      Avensis on ok auto, ainoastaan moottori on tehoton. Siinä kaikki.

    • Nainen ratissa

      Avensis on ihana ajettava ja luotettava.

    • samiboy3

      Kylläpä täällä on sitten alemmuuden tunteista kärsiviä ihmisiä.

      • Provopetterit

        trollaa kun eivät muutakaan voi. Onneksi tässä ketjussa oli paljon asiallisiakin kommentteja trollien vastapainoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe