Kennel Valonpisaran

mahdollisesti podhis

Hei!
Olen katsellut itselleni laumista vuoden päivät, vaihtoehtojahan on muutamiakin. Tällä hetkellä osui silmään Podhalanski-yhdistyksen pentusivulla, että Tottijärvellä (Nokialla) olisi podhispentuja kennelissä nimeltä "Valonpisaran". Kennelin nettisivut eivät vakuuta, yksikin koira, ilmeisesti näiden pentujen mamma, "vahtii sohvapöydällä seisten" eivätkä "kodin säännöt kosketa" tätä yksilöä.. Terveystulokset silti näyttivät hyviltä niin tällä mammalla kuin isäkoirallakin.

Onko kellään mitään tietoa kyseisestä kennelistä? Pentue näytti olevan omistajan ensimmäinen tai niin ainakin ymmärsin kun lueskelin kaikki kohdat sivuilta?

Laumis ei ole minulle uusi tuttavuus.

10

1480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollisesti podhis

      Niin ja siis en tarkoittanut, että nettisivut eivät vakuuta KOSKA koira vahtii pöydällä, vaan että nettisivuilla oli vähän hajanaista tietoa, enkä erillisenä asiana oikein pidä siitä, että koiraa ei kouluteta kunnolla, jolloin se vaikka hyppii pöydille..

      -AP

      • Joje

        Hyppii pöydillä???? Kuulostaa että sulla se ongelma on,


      • 5 + 7
        Joje kirjoitti:

        Hyppii pöydillä???? Kuulostaa että sulla se ongelma on,

        Tykkäisitkö sinä, jos koirasi (tässä tapauksessa hyvin suuri sellainen) kiipeilisi pöydillä? Minä en tykkäisi. Kuten "Laumanvartijatar" tuossa alempana sanoikin, kouluttamattomuus heijastaa melko hyvin omistajan osaamista.

        Ikivanha keskustelu, mutta sattui oleen "uusissa" tuossa. :)


    • huono paikka

      Ei kannata ottaa sieltä.

      • Kaikenlaisia dorkia

        Mistä lähtien kouluttamattomuus on periytyvä ominaisuus?
        Luulisi pennun ostajan käyvän vierailulla eri kasvattajien luona, jos on pennusta kiinnostunut, vai luuletko tiedon koirista, roduista ja kenneleistä löytyvän täältä? Pikkusen tarvii itsekin nähdä vaivaa jos meinaa koiran hankkia.


      • Jerk you heare me
        Kaikenlaisia dorkia kirjoitti:

        Mistä lähtien kouluttamattomuus on periytyvä ominaisuus?
        Luulisi pennun ostajan käyvän vierailulla eri kasvattajien luona, jos on pennusta kiinnostunut, vai luuletko tiedon koirista, roduista ja kenneleistä löytyvän täältä? Pikkusen tarvii itsekin nähdä vaivaa jos meinaa koiran hankkia.

        Mikä sulla on ongelmana?
        Toihan esitti ihan asiallisen kysymyksen?

        Vai uskoks ite aina kaiken, mitä mainoksessa sanotaan, kyselemättä keneltäkään ensin niistä todellisista mielipiteistä? Kai nyt kaikki myymäänsä tuotetta kehuu, kuluttajat ne on, jotka oikeesti kertoo, onko se hyvä.


      • Joje
        Kaikenlaisia dorkia kirjoitti:

        Mistä lähtien kouluttamattomuus on periytyvä ominaisuus?
        Luulisi pennun ostajan käyvän vierailulla eri kasvattajien luona, jos on pennusta kiinnostunut, vai luuletko tiedon koirista, roduista ja kenneleistä löytyvän täältä? Pikkusen tarvii itsekin nähdä vaivaa jos meinaa koiran hankkia.

        Vahingossa aukasin jonkun vanhan keskustelun.. Mutta yhden jutun luin ja tämä pisti silmään .. Ite olen sitä mieltä että käytäntö opettaa ja jne.. No ite en tarvi nettiä koiriin. , ja ne jotka täältä apua tarvii on ihan jees jos itse kuiten tietää mitä tekee.se riittää.


      • Kalle koirien kans
        Joje kirjoitti:

        Vahingossa aukasin jonkun vanhan keskustelun.. Mutta yhden jutun luin ja tämä pisti silmään .. Ite olen sitä mieltä että käytäntö opettaa ja jne.. No ite en tarvi nettiä koiriin. , ja ne jotka täältä apua tarvii on ihan jees jos itse kuiten tietää mitä tekee.se riittää.

        Jaa, ehkei tartte apua koiriin, jos kysyy tietääkö joku jostain paikasta, että millane paikka se o? Joku tossa yhessä vastaukses tais sanooki, vai luinko sen jostai muusta kessasta, mutta joskus joku paikka voi olla tosi kaukana, eikä sinne iha huviksee kai viitti lähtee "vain katselemaan".

        Tosin en ite oo kyselly tolleen mistää kennelistä / kasvattajasta koskaa, vaan painattanu vaa paikanpäälle katsoon heheh.. :D Joskus ensivaikutelma miellyttää ja toisinaan ei!


    • Laumanvartijatar

      Kaikenlaisia dorkia:

      Luulen aloittajan tässä kyselleen, tietääkö joku mitään tuosta "Valonpisarasta" ? Varmasti käy vierailuilla eri paikoissa (tai no niin minä ainakin käyn..), mutta nettisivut nyt yleensä antavat osviittaa siitä, innostaako vierailu niiden mainitsemassa paikassa. En tiedä, mitä "Mahdollisesti podhis" ajoi takaa, tai onko jo käynyt vierailulla tai soittanut tai meilannut tuonne kenneliin, mutta OMASTA KOKEMUKSESTANI voin sanoa, että mistä tahansa minkälaista koiraa tahansa etsiessäni otan selvää kennelistä/kasvattajasta ENSIN netissä. Jep, niillä on varmasti nettisivut tai FB-sivut. Jos asuu KAUKANA paikasta, jossa pentue on, ei varmasti viitsi "huvikseen" lähteä tapaamaan. Itse hain joskus koiran ulkomailta, enkä todellakaan lähtenyt sinne etukäteen vain katsomaan, olisiko kiva paikka vai ei, kyllä setvin ensin netistä, kannattaako edes kiinnostua. Monen paikan nettisivut eivät vakuuttaneet, tieto oli vaillinaista ja info tönkköä, joten tällainen "kasvattaja" ei hirveästi innosta, niitä tasokkaita markkinointiinsa panostaviakin kun löytyy myös. (Mutta hyvät markkinoinnit ei tietenkään aina tarkoita hyvää kasvatustyötä).

      Mahdollisesti Podhis:

      Jos koirien kouluttamattomuus ei vakuuta, ei kannata ehkä kiinnostua paikasta, joka niitä tarjoaa. Koska jos omistajalla itselläänkin on ongelmia saada koiransa kuriin, tuskin on kauheasti omistautunut niille --> tuskin omistautuu myöskään kasvatustyölle (eli siis ei niiden omien "kasvattamiselle", vaan niiden pentujen jalostukselle.. että tämä suomenkieli on kaksijakoista..) Mitä nyt vilkaisin noita mainitsemiasi sivuja, kennelnimi on melko tuore ja koiria tuntuu olevan haalittu sinne vähän niin ja näin. Voi olla ihan hyväkin paikka, ei sillä, mutta laumikset ovat isoja koiria ja isot koirat nyt luonnollisesti vaativat erinomaisen koulutuksen pysyäkseen siivosti. Jos "Valonpisaran kennel" ei kouluta edes omiaan, niin voitko luottaa, että pennun oston jälkeen kasvattajaa kiinnostaakaan koko ostamasi pentu? (Ja huom, tämä koskee KAIKKIA kenneleitä!!!)

      Itselle kävi kerran ohraisesti, kun menin katsomaan paikkaa, jossa laumiksia hyppi päälle ja mm. kaatoi minut maahan heti pihalla, siis innoissaan, ei vihaisina. Kasvattaja sanoi ties mitä niille, mutta eivät uskoneet, puhetta ei meinannut kuulla haukunnan alta. No, "tottelemattomuus ei ole perityvää", ajattelin minäkin, ja kun pennun kanssa sitten ilmeni joitain ongelmia, otin yhteyttä kasvattajaan. Eipä tuota kiinnostanut, väitti vain minun itse pilanneen pentuni - vaikka ongelmat olivat juuri tätä periytyvää sorttia. Ne eivät olleet "tottelemattomuutta" tai muita opetuskysymyksiä, vaan sairauksia, mutta kasvattajaa kiinnosti vain rahantulo, ei koiristaan tai niiden jälkeläisistä huolehtiminen. Kyseessä ei ollut podhalanski.

    • kysynki

      Miksi muka oli niin tyhmää kysyä täällä, tietääkö joku jotain ko. kennelistä? Muiden rotujen palstoilla olen nähnyt paljonkin vastaavia kysymyksiä ("mitä mieltä siitä-tai-tästä kennelistä?" jne.) ja siellä on vastailtu ihan nätisti?

      Tässäkin kessassa oli varmaan yksi asiallinen vastaus, max. kaksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe