mikä itä traktori on paras

ruottalainen

Zetor,urkki,belarus vai valmet

46

1896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zeettori

      Zetor paras, valmet huonoin.

    • Urkki Belkku

      Belarus on hyvä ja kestävä, jos vaan on Minskissä valmistettu. Niillä ilmajäähdytteisillä räpäteillä ei juuri tee mitään.

      Zetka ja Urkki käytännössä samoja koneita, ikiliikkujia nekin osaavissa käsissä.

      Valmetti taitaa olla huonoin tuosta listalta.

    • Dosentti bähän jockm

      Belarukset sulattoon, urkilla ja setkalla pystyy jo töihin, vallu laatu-länsikone.

      • länness

        vallua tehdään lännestä katsoen idässä joten se on itäkone.


      • Et oo varmaa ees...

        ...Belkulla koskaa ajanu, kun meet tommosia väittämää. Nimenomaan Minskin Belkut on kovia koneita ja etenkin ne isommat suoraruiskutus moottoreilla olevat, ne vanhat etukammiokoneet oli vaatimattomampia, ei toki huonoja, mutta tehoja vähempi.
        Valmetti nyt oli mikä oli, jos sattu oleen tehty made in USSR neukkulaakerilla ja made in Tsekkoslovakia PAL-ruiskutuspumpulla, niin eipä juuri eroa muihin itäkoneisiin havaittavissa, vikoja vaihteistoissa ja katkesivat kytkinkopasta siinä missä heikommatkin traktorit.
        Belkkua jos vertaa, niin Belkkuja sai kaksi sillä hintaa pihalle, mitä myytii vastaavia länsikoneita. Karkeeta tekoa, mutta melkosen kestävä, myyntiä rajotti vaan aate. Belkku oli niin paljon aikaansa edellä länsikoneita, että ei voi puhua samana päivänäkään. Isännät osti sopuleina Hankkijasta Massikkaa, joissa ei ollut vakiona mitään niitä varusteita, mitä oli Belkussa valmiina.
        Mulla mitää sympatioita ollu neukkulan suuntaan muuten, mutta järki sanoo, jotta halvalla traktorilla tulee ihan samanlaista lankkua kenttäsirkkelillä, kun kalliimmallakin taikka siitä viljasta saa yhtää enempää, vaikka sitä olis kuinka kalliilla vehkeillä tuottanu. Vai onko joku saannu viljan mukana "Ventti lisää", kun on nii mahdottoman kalliilla traktorilla viljakärryä vetäny? Taikka onko joku lankunostaja valittanu, että nää on sahattu r**sän raktorilla, en osta. Tuskin!


      • Ennakkoluuloa ?
        Et oo varmaa ees... kirjoitti:

        ...Belkulla koskaa ajanu, kun meet tommosia väittämää. Nimenomaan Minskin Belkut on kovia koneita ja etenkin ne isommat suoraruiskutus moottoreilla olevat, ne vanhat etukammiokoneet oli vaatimattomampia, ei toki huonoja, mutta tehoja vähempi.
        Valmetti nyt oli mikä oli, jos sattu oleen tehty made in USSR neukkulaakerilla ja made in Tsekkoslovakia PAL-ruiskutuspumpulla, niin eipä juuri eroa muihin itäkoneisiin havaittavissa, vikoja vaihteistoissa ja katkesivat kytkinkopasta siinä missä heikommatkin traktorit.
        Belkkua jos vertaa, niin Belkkuja sai kaksi sillä hintaa pihalle, mitä myytii vastaavia länsikoneita. Karkeeta tekoa, mutta melkosen kestävä, myyntiä rajotti vaan aate. Belkku oli niin paljon aikaansa edellä länsikoneita, että ei voi puhua samana päivänäkään. Isännät osti sopuleina Hankkijasta Massikkaa, joissa ei ollut vakiona mitään niitä varusteita, mitä oli Belkussa valmiina.
        Mulla mitää sympatioita ollu neukkulan suuntaan muuten, mutta järki sanoo, jotta halvalla traktorilla tulee ihan samanlaista lankkua kenttäsirkkelillä, kun kalliimmallakin taikka siitä viljasta saa yhtää enempää, vaikka sitä olis kuinka kalliilla vehkeillä tuottanu. Vai onko joku saannu viljan mukana "Ventti lisää", kun on nii mahdottoman kalliilla traktorilla viljakärryä vetäny? Taikka onko joku lankunostaja valittanu, että nää on sahattu r**sän raktorilla, en osta. Tuskin!

        Joo se on totta että ei se pelto kato millä merkillä se kynnetään tai tukki mikä merkki sirkkelia pyörittää.Kysymys onkin siinä kun tekee urakka töitä niin pitää voida luottaa että kone toimii .Toki huollot pitää tehdä mutta jos heti hakoo vaihteisto niin sitähän sitten korjaat/korjautat isolla rahalla .Ja mahdollisesti kauankin.Mitä Belaruksiin tulee niistä ei kokemusta,mutta olen kuullut että olisi niillä metsätöitäkin tehty.
        Ei kaikki mitä lännessä tehdään ole laadukasta, esim : surullisen kuuluisa Renault.


      • Et oo varmaa ees...
        Ennakkoluuloa ? kirjoitti:

        Joo se on totta että ei se pelto kato millä merkillä se kynnetään tai tukki mikä merkki sirkkelia pyörittää.Kysymys onkin siinä kun tekee urakka töitä niin pitää voida luottaa että kone toimii .Toki huollot pitää tehdä mutta jos heti hakoo vaihteisto niin sitähän sitten korjaat/korjautat isolla rahalla .Ja mahdollisesti kauankin.Mitä Belaruksiin tulee niistä ei kokemusta,mutta olen kuullut että olisi niillä metsätöitäkin tehty.
        Ei kaikki mitä lännessä tehdään ole laadukasta, esim : surullisen kuuluisa Renault.

        Kyllä se ennakkoluulo on Belkun kohdalla useimmilla, jotka merkkiä hylkii. Monella sirkkelimiehellä Belkku ihan turneellakin maakunnassa, vaan siinäkin tuli ennakkoluulot mukaan. Kotopihalla pysty sahaamaan Belkulla, mutta maakuntaan piti lähteä Valmetilla, ettei kommariksi luultu. Itse ajoin nuorempaana puuta metsästä ulos 521 Belkulla, ei siihen aikaan ollut mistään länsikoneesta vastusta Belkulle metsäajossa. Ostihan ökytilalliset aikamiespojillleen Viiatit, johon meni kolmen Belkun hinta ja tuli pelkkään pääomaan kolminkertainen aukko metsään, siinä sitä sitten riitti jo omassa metsässä ajoa monelle nuorelle miehelle.
        Meillä oli täällä hirsitalotehtaalla iät ajat Belkku nurkkakonetta pyörittämässä ja varmaan vieläkin pyörittäisi, ellei olis tulipalossa menny mukana.

        Kyllä se oli aate ja ennakkoluulo, jotka rajotti Belkku kauppaa. Ja oliko se Renaultti loppujen lopuksi NIIN huono, markkinointi siinäkin tökki ja etenkin varaosapuolella, kun isännät ei osaa (vieläkään) mistään kauempaa hankkia pienempääkään varaosaa taikka jostain merkkiliikkeen ulkopuolelta, vaikka vaan suodattimia taikka jotain venttiilin neulaa ja hattua. Meinaan, kun kaverilla on vanha Renaultti vieläkin ajossa, pienihän se tietty on, mutta perkinssi toimii nokalla kuten muissakin. http://www.konedata.net/Traktorit/renaultN73.htm


      • lantepaukku
        Et oo varmaa ees... kirjoitti:

        ...Belkulla koskaa ajanu, kun meet tommosia väittämää. Nimenomaan Minskin Belkut on kovia koneita ja etenkin ne isommat suoraruiskutus moottoreilla olevat, ne vanhat etukammiokoneet oli vaatimattomampia, ei toki huonoja, mutta tehoja vähempi.
        Valmetti nyt oli mikä oli, jos sattu oleen tehty made in USSR neukkulaakerilla ja made in Tsekkoslovakia PAL-ruiskutuspumpulla, niin eipä juuri eroa muihin itäkoneisiin havaittavissa, vikoja vaihteistoissa ja katkesivat kytkinkopasta siinä missä heikommatkin traktorit.
        Belkkua jos vertaa, niin Belkkuja sai kaksi sillä hintaa pihalle, mitä myytii vastaavia länsikoneita. Karkeeta tekoa, mutta melkosen kestävä, myyntiä rajotti vaan aate. Belkku oli niin paljon aikaansa edellä länsikoneita, että ei voi puhua samana päivänäkään. Isännät osti sopuleina Hankkijasta Massikkaa, joissa ei ollut vakiona mitään niitä varusteita, mitä oli Belkussa valmiina.
        Mulla mitää sympatioita ollu neukkulan suuntaan muuten, mutta järki sanoo, jotta halvalla traktorilla tulee ihan samanlaista lankkua kenttäsirkkelillä, kun kalliimmallakin taikka siitä viljasta saa yhtää enempää, vaikka sitä olis kuinka kalliilla vehkeillä tuottanu. Vai onko joku saannu viljan mukana "Ventti lisää", kun on nii mahdottoman kalliilla traktorilla viljakärryä vetäny? Taikka onko joku lankunostaja valittanu, että nää on sahattu r**sän raktorilla, en osta. Tuskin!

        Mutta ne varusteet, mitä verkuissa olivat, kestivät.


      • Molemmilla ajanu
        lantepaukku kirjoitti:

        Mutta ne varusteet, mitä verkuissa olivat, kestivät.

        Mitäs ne varusteet sitten teki Belkussa muuta, kuin kestivät. Rikkoa täytyy Belkku vasiten, että rikki menee. Verkuissa taas ei ollut muuta kuin vikaa ja niitä sitten Hankkijalla "säädettiin", koskaan ei korjattu, vaan säädettiin, kun jotain niistä vähistäkin oli p*skana. Kyllä niin vähillä tunneilla isännät vaihteli näitä väkäskaupan tuotteita uusiin, kun oli vikaa aina vanhassa.


      • vgggyuh
        Molemmilla ajanu kirjoitti:

        Mitäs ne varusteet sitten teki Belkussa muuta, kuin kestivät. Rikkoa täytyy Belkku vasiten, että rikki menee. Verkuissa taas ei ollut muuta kuin vikaa ja niitä sitten Hankkijalla "säädettiin", koskaan ei korjattu, vaan säädettiin, kun jotain niistä vähistäkin oli p*skana. Kyllä niin vähillä tunneilla isännät vaihteli näitä väkäskaupan tuotteita uusiin, kun oli vikaa aina vanhassa.

        Sinähän puhut PASKAA!


      • Molemmilla ajanu
        vgggyuh kirjoitti:

        Sinähän puhut PASKAA!

        En puhu kuin kokemuksella. Massikassa ei ollut mitään hydrauliikkaan ylimääräistä tarjolla vakiona. Nostolaite tämä ferguson system toimi, jos toimi. Paljon puhuttu multipover, toimi jos toimi, mutta sekin lisävarusteena, ilman sitä Massikka liikkuin aika olemattomasti niillä vähillä vaihteillaan. Jarrut ihan surkeat, myöhemmin öljykylpyiset toimi jotenkin. Käsijarrusta ei tietoakaan vakiona... Vetokoukun vaijerit aivan hanurista ja varsin nopeasti jopa vaaralliset. Polttoainetankki moottorin päällä jotain aivan käsittämätöntä. Sähkölaitteista ei voi edes puhua, luukas hyvä saarnamies, mutta tohelo sähkömies... Kytkin niin jäykkä, että Massikanmiehille v*ttuiltiin kävelemällä vasenta jalkaa korkeammalle nostamalla. Nämä nyt tässä alkajaisiksi.


      • maono
        Ennakkoluuloa ? kirjoitti:

        Joo se on totta että ei se pelto kato millä merkillä se kynnetään tai tukki mikä merkki sirkkelia pyörittää.Kysymys onkin siinä kun tekee urakka töitä niin pitää voida luottaa että kone toimii .Toki huollot pitää tehdä mutta jos heti hakoo vaihteisto niin sitähän sitten korjaat/korjautat isolla rahalla .Ja mahdollisesti kauankin.Mitä Belaruksiin tulee niistä ei kokemusta,mutta olen kuullut että olisi niillä metsätöitäkin tehty.
        Ei kaikki mitä lännessä tehdään ole laadukasta, esim : surullisen kuuluisa Renault.

        Omhan sitä monenlaista yritystä,ajoin minä aikanaan pelaruksella metässäkin,ei siinä mitään salattua hyvää ominaisuutta ole. Näkeehän sen heti päältä jos koneista ymmärtää.Ei sitä jaksa kauan muistaa sen edullisuutta jos ei ihan aatteen miehiä ole.


      • fcdr
        maono kirjoitti:

        Omhan sitä monenlaista yritystä,ajoin minä aikanaan pelaruksella metässäkin,ei siinä mitään salattua hyvää ominaisuutta ole. Näkeehän sen heti päältä jos koneista ymmärtää.Ei sitä jaksa kauan muistaa sen edullisuutta jos ei ihan aatteen miehiä ole.

        Naapuri ajoi 525:lla hankintahakkuupuita, ja sitä ennen nelitonnisella fordilla. Belaruksen häkkyrä-etuakseli nyrjähti nurin pikkuisen kantoon tökätessään, eikä muutenkaan ollut kehuttavasti pelannut.


      • maono
        fcdr kirjoitti:

        Naapuri ajoi 525:lla hankintahakkuupuita, ja sitä ennen nelitonnisella fordilla. Belaruksen häkkyrä-etuakseli nyrjähti nurin pikkuisen kantoon tökätessään, eikä muutenkaan ollut kehuttavasti pelannut.

        Niimpä,siihen on se etuakseli oikein uhalla tehty erikoinen ja heikko.


      • Belkullakin ajanut
        maono kirjoitti:

        Niimpä,siihen on se etuakseli oikein uhalla tehty erikoinen ja heikko.

        Onhan se erikoinen rakenne Belaruksen etuakseli jousituksineen, mutta ei nyt kuitenkaan niin erityisen heikko. Eniten ongelmia aiheutti ohjauksen lukkiutuminen "takalukkoon" kun (jos) pyörien kääntymisen rajoitin laski liikaa pyörät kääntymään.

        Ei se etuakseli kuitenkaan nyt niin vaikea ollut korjatakaan, kun kerran olen joutunut sellaisen remontin tekemään. Eipä ollut muissakaan traktoreissa sen kummempaa tekniikkaa siihen aikaan ja vetoakseleita meni poikki. Vasta näissä nykyisissä traktoreissa on jonkinlaiset etuakselit, kaikissa ei vieläkään edes Belaruksen väärttejä (joka on Caseen ostanut akseleita, tietää kyllä...).


      • Maanilveilijä
        länness kirjoitti:

        vallua tehdään lännestä katsoen idässä joten se on itäkone.

        Mukavaa kun Valmettikin tehdään pohojanmaalta kattoen iräs. Oonki ajatellu, notta tulooko irästä muuta hyvää ku aurinko. Mutta sieltähän tuloo Valamettiki, nou hätä. On eres kaksi hyvää asiaa, mikkä tuloo irästä.


      • Ferkkufani
        Molemmilla ajanu kirjoitti:

        En puhu kuin kokemuksella. Massikassa ei ollut mitään hydrauliikkaan ylimääräistä tarjolla vakiona. Nostolaite tämä ferguson system toimi, jos toimi. Paljon puhuttu multipover, toimi jos toimi, mutta sekin lisävarusteena, ilman sitä Massikka liikkuin aika olemattomasti niillä vähillä vaihteillaan. Jarrut ihan surkeat, myöhemmin öljykylpyiset toimi jotenkin. Käsijarrusta ei tietoakaan vakiona... Vetokoukun vaijerit aivan hanurista ja varsin nopeasti jopa vaaralliset. Polttoainetankki moottorin päällä jotain aivan käsittämätöntä. Sähkölaitteista ei voi edes puhua, luukas hyvä saarnamies, mutta tohelo sähkömies... Kytkin niin jäykkä, että Massikanmiehille v*ttuiltiin kävelemällä vasenta jalkaa korkeammalle nostamalla. Nämä nyt tässä alkajaisiksi.

        Fergu on kaikkien traktoreiden isä. 50 vuotta vanha fergu hakkaa nykyajan pelit 10-0 kestävyydellään. Nykyajan traktorissa istutaan pilven reunalla kopissa stereot soimassa. Työkoneita ja työn jälkeä ei nähdä. Maata vain tiivistetään hirmuisilla pintapaineilla.


      • Kysyn_
        länness kirjoitti:

        vallua tehdään lännestä katsoen idässä joten se on itäkone.

        Zetoria tehdään Brnossa, joka on lännempänä kuin Tukholma. Missä ovat Belaruksen tehtaat?


    • Katso pallokarttaa

      Päivystävä desantti ei tainnut huomata että Valmet on pohjoisin traktoritehdas, niitä itämaisia on mm. Kiinassa ja Koreassa.

    • Rellu pihalla

      Niin ja Japani on vielä hiukan idempänä. ja tuloohan sieltä vielä amerikkakin vastaan. Amerikkalainen historia lähtee siitä käyntiin, kun Pecos Bill muutti amerikkaan ja meni ja osti revolverit ja hevosen.

    • Multa
      • Et oo varmaa ees...

        No jaa, paljonko olet Harkovilla taikka Kirovilla ajanut? Oletko edes livenä nähnyt? Aika ketterä peli, mutta... rengasvarustus kokoonsa nähden aika olematon, ellei tee siihen parannuksia. Penikkastartti vaatii hieman totuttelua. Ajelee kyllä!


    • Pellolla nähtyä

      Virossa veimme 6-sylinterisiä Valmetteja Harkovien tilalle isoille pelloille. Pienihän se 8400 oli siinä rinnalla, mutta veti samat työkoneet ja polttoaineenkulutus oli vaan puolet Harkovin haukkaamasta.
      Näitä itätraktorien välisiä kisoja ajettiin muissakin Baltian maissa. Harkovin ongelma on suuri paino, tehoa hukkaava voimansiirto jne.
      Pintapaineista johtuen maatalousministeriön teoreetikot vitsailivat, että ei Viron pelloilta pintakerroksesta löydy kastematoja, vaan vasta puolen metrin syvyydestä.

      • omin silmin nähtyä

      • 1+1 ryssää= 2 paskaa
        omin silmin nähtyä kirjoitti:

        Tässä näkee käytännössä, että miten toivoton traktori vetämään http://www.youtube.com/watch?v=SZ3sJ3s1jH8

        DT-75 vetää koko revohkan pois ...

        Mitä helvettiä noi urpot oikein kuvittelee tekevänsä???!!! Niin perus ryssäntouhua kuin vaan voi olla... ei saatana!!!!


      • omin silmin nähtyä
        1+1 ryssää= 2 paskaa kirjoitti:

        Mitä helvettiä noi urpot oikein kuvittelee tekevänsä???!!! Niin perus ryssäntouhua kuin vaan voi olla... ei saatana!!!!

        Ei tuo Kirovi vedä oikeasti tuollaisessa paikassa juuri mitään, kun pyörät on niin pienet ja vierintävastus kasvaa suureksi vähänkin upottaessa.
        Muuten touhu on niin tyypillistä iivanoitten touhua. Tuon Nissanin olisi vetänyt jopa Dextalla tuosta rantarutelikosta pois, jos Nissanin kuljettaja olisi osannut olla yhteistyössä mukana ja eteenpäin se olisi sieltä tullut.


      • valmetilla ajanut
        omin silmin nähtyä kirjoitti:

        Ei tuo Kirovi vedä oikeasti tuollaisessa paikassa juuri mitään, kun pyörät on niin pienet ja vierintävastus kasvaa suureksi vähänkin upottaessa.
        Muuten touhu on niin tyypillistä iivanoitten touhua. Tuon Nissanin olisi vetänyt jopa Dextalla tuosta rantarutelikosta pois, jos Nissanin kuljettaja olisi osannut olla yhteistyössä mukana ja eteenpäin se olisi sieltä tullut.

        Tuo ei sitten oo Kirovi vaan Harkov. Suomessa Belaruksena tunnettu.


      • 1+1ryssää=2paskaa
        omin silmin nähtyä kirjoitti:

        Ei tuo Kirovi vedä oikeasti tuollaisessa paikassa juuri mitään, kun pyörät on niin pienet ja vierintävastus kasvaa suureksi vähänkin upottaessa.
        Muuten touhu on niin tyypillistä iivanoitten touhua. Tuon Nissanin olisi vetänyt jopa Dextalla tuosta rantarutelikosta pois, jos Nissanin kuljettaja olisi osannut olla yhteistyössä mukana ja eteenpäin se olisi sieltä tullut.

        Joo vois kai hivenen miettiä mistä, millä, miten ja mihin suuntaan lähtee tollasta tehtävää suorittaan. Kannattaa ryvetyttää tommonen malmimöykky aksiloita myöden jordaaniin. Kas kun ei tankkia tonne tuonu. No määrä on aina korvannu laadun ryssän touhuissa!!!! Tulipahan testattua sano vanja..


      • omin silmin nähtyä
        valmetilla ajanut kirjoitti:

        Tuo ei sitten oo Kirovi vaan Harkov. Suomessa Belaruksena tunnettu.

        No joo, T-150 ja harkovissa tehty, kirovi on vaan sellainen yleisnimitys näille, ihan kuten putkisänky oli heteka ja puskutraktorit pillareita. Belaruksena tätä tänne Suomeen yritettiin markkinoina aikoinaan, mutta taisi ostajat olla silloin vähissä. Virosta sitten tuotiin näitä kyllä käytettyinä useampiakin kappaleita.


      • woiwoinäitä
        omin silmin nähtyä kirjoitti:

        No joo, T-150 ja harkovissa tehty, kirovi on vaan sellainen yleisnimitys näille, ihan kuten putkisänky oli heteka ja puskutraktorit pillareita. Belaruksena tätä tänne Suomeen yritettiin markkinoina aikoinaan, mutta taisi ostajat olla silloin vähissä. Virosta sitten tuotiin näitä kyllä käytettyinä useampiakin kappaleita.

        Noo, kattelin wanhaa ketjua. Heteka ja putkisänky on eriasioita. ;-) Mutta onko noissa Nissanin "maastoautossa" ja Kirovi/Harkovissa lukkoja vai eikö niitä käytetty? Näyttävät kyllä ihan ristiveroisilta. Kivasti meni rantanurmikko mutrulle ;-D


      • MetsäkoneestaMallia
        omin silmin nähtyä kirjoitti:

        Ei tuo Kirovi vedä oikeasti tuollaisessa paikassa juuri mitään, kun pyörät on niin pienet ja vierintävastus kasvaa suureksi vähänkin upottaessa.
        Muuten touhu on niin tyypillistä iivanoitten touhua. Tuon Nissanin olisi vetänyt jopa Dextalla tuosta rantarutelikosta pois, jos Nissanin kuljettaja olisi osannut olla yhteistyössä mukana ja eteenpäin se olisi sieltä tullut.

        Näin on, Dexta hakkaa isot rumeluurit. Jättäkää ne nelikot öky-valmetit sulattoon ja ottakaa vanhat kunnon takavetoset töihin. Turha jauhaa että EU tarvitsee suuria koneita. Ei niitä tarvita kuin naapurille herättämään kateutta. Helppo ostaa tukijaisilla. Älytraktoreilla, pienillä pelloilla pärjää jatkossa paremmin kuin ökyllä kartanoissa. Ottakaa maajussit mallia Ponsselta, miten metsässä mennään kehityksen kärjessä. Ei massalla ja isolla koolla, vaan älyllä.


    • taurus

      no onpa tosiaan avuton vetämään..,tuon nissanin ois vetäny majorillakin tuolta pois.

    • Valmet työllistää suomea, muut rattorit muita maita. Jos emme ole sopuisia, ryssä vieköön koko maan ja venättä puhutaan pakollisesti, siperiassa potut kasvatetaan.

      Traktorin ominaisuudet kestää kun järkevä kuski ajaa ja huoltaa

      • Uuden Valtran om.

        Eikö se nyt ole yhtä järkevää ostaa jo maassa oleva käytetty ulkolainenkin traktori, työllistää sekin suomalaisia, kun varasosia etsitään kissojen ja koirien kanssa pitkin Suomea purkaamoilta. Vanhoista itäkoneistahan tässä keskustellaan.


      • ympäri mennään....

        Ajatko suomalaisella autolla??


      • Uuden Valtran om.
        ympäri mennään.... kirjoitti:

        Ajatko suomalaisella autolla??

        Nyt ei ole tullut ostettua Mersun kopposta, joka olisi kasattu Uudessakaupungissa, mutta n. 15 kpl on ollut "kotimaisia" Saab autoja ja puolen kymmentä Talbottia tuli ostettua aikoinaan, lisäksi koko perheellä on 6kpl Helkama polkupyöriä. Leikkuupuimuri on Sampo Rosenlew, kolme kotimaista traktoria on nytkin, joista kaksi Valtra merkkiä, toinen melkein uusi. Kaksi Helkama mopoa löytyy.
        Joten en pidä mitenkään suurena syntinä, jos minulla on suomalaisella työllä aikanaan clearing kaupalla vaihdettu itätraktorikin omistuksessa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Clearing-kauppa
        Täytyy muistaa, että vanhat Belarukset on ostettu suomalaisella työllä!


      • ympäri mennään....
        Uuden Valtran om. kirjoitti:

        Nyt ei ole tullut ostettua Mersun kopposta, joka olisi kasattu Uudessakaupungissa, mutta n. 15 kpl on ollut "kotimaisia" Saab autoja ja puolen kymmentä Talbottia tuli ostettua aikoinaan, lisäksi koko perheellä on 6kpl Helkama polkupyöriä. Leikkuupuimuri on Sampo Rosenlew, kolme kotimaista traktoria on nytkin, joista kaksi Valtra merkkiä, toinen melkein uusi. Kaksi Helkama mopoa löytyy.
        Joten en pidä mitenkään suurena syntinä, jos minulla on suomalaisella työllä aikanaan clearing kaupalla vaihdettu itätraktorikin omistuksessa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Clearing-kauppa
        Täytyy muistaa, että vanhat Belarukset on ostettu suomalaisella työllä!

        No joo kysymys oli tarkoitettu nim:suomal. Mutta hienoa omistautumista kotimaiselle teollisuudelle. Ollut kans yks talouspotti, erikoinen vehje.


      • lapistam
        Uuden Valtran om. kirjoitti:

        Nyt ei ole tullut ostettua Mersun kopposta, joka olisi kasattu Uudessakaupungissa, mutta n. 15 kpl on ollut "kotimaisia" Saab autoja ja puolen kymmentä Talbottia tuli ostettua aikoinaan, lisäksi koko perheellä on 6kpl Helkama polkupyöriä. Leikkuupuimuri on Sampo Rosenlew, kolme kotimaista traktoria on nytkin, joista kaksi Valtra merkkiä, toinen melkein uusi. Kaksi Helkama mopoa löytyy.
        Joten en pidä mitenkään suurena syntinä, jos minulla on suomalaisella työllä aikanaan clearing kaupalla vaihdettu itätraktorikin omistuksessa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Clearing-kauppa
        Täytyy muistaa, että vanhat Belarukset on ostettu suomalaisella työllä!

        ihan Ok asia. Vaihtokauppaa käydään monella tavalla, ja aina löytyy erikoistilanteita vastyasipa tänne vaikka hyvää päivää. Löytyy siihen jolta kulta vastaus.


    • Zetor harkinnassa

      Uudet zetorit ja ursukset ovat länsikoneita, ja zetor ei paljoa häviä vanhoille valtamerkeille; ulkonäkö parhaimpia, ja tekniikka ok, ja omaa tuotantoa pääosin. Pientä hiomista ohjaamon ergonomiassa ja äänieristyksessä, sekä vaihteen siirtovivuston välyksissä. Hinnat nousseet, mutta kone on parantunut suhteessa enemmän, ja pitkä takuukin pönkittää laadukkuutta. Ostohinta huomioiden, vanhemmatkaan käytetyt ei ole romuraudan hinnoissa.

    • Tästäkötästäkötästä

      Eikä vanhatkaan Zetorit halapoja oo. Sain tutun kauppaa 25A:n 2000:n ekkerin hintaan.

      • tosi on

        Olen viimeksi nähny Belarus koneen kuljettamassa pöllikuormaa vuonna 1968 Muhoksella 32 asteen pakkasessa.Ainakin 30 mottia oli kärryssä pöllejä suunta Oulu yhtiön sellutehdas.Ei olisi sen aikaisista Valmeteista ja Foorteista siihen hommaan ollut.Meni siinä valtatie numero en muista yhtä lujaa kuin kuorma-auto.Tulin juuri Muhos kellararista ulos ja olin oluen vaikutuksen alaisena


    • rtyuuuu

      Kyllä viistonnisella huilaa se, mikä belaruksellakin, ja ilman vetoakselin katkeamisia, ja muita remontteja.

    • mure..

      Elät selevästi männeessä,

    • konemees

      Joka keskusteluissa lässytetään vetoakselin katkeamisesta meillä 3 valmettia 2 belarusta ja ih eikä ole mistään katkennu ikuna semmosia valluilla ajettu jo yli 10 k ja ei ole ikinä jättäneet välille kuka keksii koko ajan valmeteista etä kaikki katkee. on nimittäin revitty yli isoja koneita ja kuormia nappi laudassa peralus vähä karkeempi ajettava mutta sekkii ihan kova peli ja 60 luvun natikka kans en ymmärrä kun kaikilla muilla kaikki koneet hajoo koko ajan paitti minulla. Jollain varmaaan hajoo ratakiskosta tehty polkupyöräkin 100 metrin matkalla kolmesti ja vetoakselit räjähtää taivaalle siitäkin

    • Izeki

      Izeki tuloo irempää, se tuloo jaappanista. Kova peli nelivetona puutarhapalstoille. Mullon sellaanen, on teknillinen peli, neliveto, hydr nostolaitos, 3-nop. ulosotontappi, 2-syl. rieseli, tasauspyörästön lukko. Tuos niinku alakupalooksi.

    • Anonyymi

      Tseta ja Urkkihan ovat melkain sama, Belarus on ihan trabant-pröötti tasoa ja valmet on aina ollu hyvä, eli valmetin valihten

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe