Tyttöystävän entiset seksikumppanit

ahdistuu

Aloitin seurustelun tyttöystäväni kanssa, jonka jälkeen minulle selvisi, että hänellä on ollut ennen minua noin 20 petikumppania. Rakastan häntä, mutta minusta tuntuu, että en tämän vuoksi kykene ottamaan häntä puolisokseni. Kun vietämme aikaa yhdessä, on mieleni melko levollinen, mutta erossa ajattelen pitäisikö minun erota. En halua erota, koska rakastan ja en ole koskaan tavannut hänen kaltaistaan. Tämä asia tuntuu vain ylitsepääsemättömältä. En kestä ajatusta, että hän ollut ns. helppo nainen. Suhteemme on kunnossa, kaikki on hyvin, mutta tästä ajatuksesta en pääse eroon, vaikka miten tahtoisin ja yritän.

Olen itse ollut kumppanieni suhteen aina hyvin valikoiva. Olen valinnut todella tarkkaan, ketä lähelleni päästän. Tästä syystä kumppaneitakaan minulla ei ole ollut kovinkaan paljoa. En niitä edes haluaisi montaa, haluaisin vain "yhden hyvän". Vaikka olemme tyttöystäväni kanssa hyvin samanlaisia, tuntuu että tämä asia erottaa meitä liikaa. Pitäisikö minun erota vai vielä yrittää päästä ajatuksistani eroon? Suhdetta takana noin vuosi.

58

3464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BEM

      Oletko varma, että hän haluaa puolisoksesi?

      Totuus vain on, että nuorilla naisilla jos ovat edes jonkin näköisiä on lähes aina paljon enemmän seksisuhteita kuin nuorilla miehillä. Tämän takia voi menettää yöunensa tai sitten ei.

      Voit vaikka mennä etsimään tulevaa vaimoasi esim seurakuntanuorista.

      Pitäis vaan löytää se hyvännäköinen ja kokematon.

    • Seksikumppanien määrä on ihan normaali erottava tekijä kahden ihmisen välillä. Miehet pääsääntöisesti hakee mahdollisimman kokemattomia naisia, naiset taas keräävät naiseuteensa vedoten määrää miettimättä sen kummemmin seuraamuksia. Heillä, kun ei ole "aikaa" kuin siitä 14-vuotiaasta 35-vuotiaaseen, kun lapset pitäisi jo olla tehty. Mies taas voi lisääntyä lähes koko ikänsä, joten miehellä ei ole "painetta" kerätä kokemuksia.

      On totta, että poikkeuksetta naiset ovat määrällisesti kokeneempia kuin miehet, koska lähtökohtaisesti pillu kuin pillu kelpaa "kelle tahansa", mutta faktinen totuus on se, että aina tulee joka naisella vastaan mies, joka kysyy määrää ja valehdellaan vastaus tai ei, mies on aina "häviäjä" tässä suhteessa.

      Itse vaadin kumppaniltani samaa kuin olen itse saanut eli yksi kumppani tai ei yhtään, on naisen ikä mikä tahansa omasta iästä riippumatta.

      On ikävää, että naisille on "ylivalta" seksin suhteen, mutta näin se kai vain on, toki, itse en huoraa ottaisi vaikka ei rahaa ottaisikaan.

      • Näin tällä kertaa

        Voi jumalauta tätä sun ikuista uikutusta. Miksi sä et voi hankkia vaimoasi nunnaluostarista ja sen jälkeen lukita sinne peräkammariisi mistä itsekin olet tulossa niin ei tarttis enää tätä samaa levyä kuunnella? Varmaan jokainen on kuullut jo sun vikinät kolme tai neljä kertaa eikä mitään opittavaa ole. Ei paljoa maailmaa rikastuta eikä anna minkäänlaista aihetta pohdiskeluun.

        Ja AP:n kertomaan kysymystä, oletko sä miettinyt mistä nuo ajatukset johtuvat? Voisiko olla esimerkiksi epävarmuutta tai pelkoa siitä mitä muut ajattelevat tjs?


    • vaimoäititytärrakast

      Naiset ovat miehiä seksuaalisempia, vaikka sitä ei vieläkään saisi sanoa ääneen. Itse olen nainen ja parisuhteessa juuri sen vuoksi, etten voisi elää päivääkään ilman seksiä. Mieheni on onneksi tässä suhteessa joustava, vaikka hänellä libido on heikompi. Ehkä tekin ette ole vain yhteen sopiva pari.
      Suosittelen, että olisit kiitollinen siitä, että tyttöystäväsi ei ole kylmä nainen. Toisaalta jos etsit nunnaa vaimoksi, niin mieti mitä hänestä saisit irti siellä makuukammarin puolella?

      • "Naiset ovat miehiä seksuaalisempia"

        *REPS*

        -Tämä(kin) asia on puhtaasti yksilösidonnaista, ei sukupuolisidonnaista.

        Mistä teitä pahveja oikein löytyy..?! X)


      • Kіs-kіsu
        TheOne kirjoitti:

        "Naiset ovat miehiä seksuaalisempia"

        *REPS*

        -Tämä(kin) asia on puhtaasti yksilösidonnaista, ei sukupuolisidonnaista.

        Mistä teitä pahveja oikein löytyy..?! X)

        Mikä vittu isoa äijää vaivaa, kun kuljet aina muita haukkumassa? Epävarmuus? Riittää, että sanot oman mielipiteesi, ei tarvi aina nimitellä muita kirjoittajia.


      • vaimoäititytärrakast
        TheOne kirjoitti:

        "Naiset ovat miehiä seksuaalisempia"

        *REPS*

        -Tämä(kin) asia on puhtaasti yksilösidonnaista, ei sukupuolisidonnaista.

        Mistä teitä pahveja oikein löytyy..?! X)

        Tuo The One ei kestä kuulla tätä totuutta. Tiesin, että juuri hänenkaltaisilta miehiltä oitis kutistuu, jos kuulee tämän meidän naisten yleisesti tietävän "salaisuuden". :)
        Totta hitossa yksilöllisiä eroja on.


      • Kіs-kіsu kirjoitti:

        Mikä vittu isoa äijää vaivaa, kun kuljet aina muita haukkumassa? Epävarmuus? Riittää, että sanot oman mielipiteesi, ei tarvi aina nimitellä muita kirjoittajia.

        Kun lukee typeriä kommentteja, ni kyllä sen voi ihan suoraan ja kaunistelematta myös sanoa kyseiselle pahville. ;)


      • vaimoäititytärrakast kirjoitti:

        Tuo The One ei kestä kuulla tätä totuutta. Tiesin, että juuri hänenkaltaisilta miehiltä oitis kutistuu, jos kuulee tämän meidän naisten yleisesti tietävän "salaisuuden". :)
        Totta hitossa yksilöllisiä eroja on.

        "Tuo The One ei kestä kuulla tätä totuutta"

        -Ainoa "totuus" tässä asiassa on se, että mitään absoluuttista totuutta ei ole.

        Mutta kommenttisi sai minut nauramaan makeasti, kiitos siitä. X)


      • Kіs-kіsu
        TheOne kirjoitti:

        Kun lukee typeriä kommentteja, ni kyllä sen voi ihan suoraan ja kaunistelematta myös sanoa kyseiselle pahville. ;)

        No, minä jätän sen kuitenkin nyt tekemättä.


    • ahdistuu

      Haluaisin löytää ihmisen, joka ajattelee seksistä samoin kuin itse. Tiedän/aavistan sen, että kuulun vähemmistöön. Se ei minua kiinnosta. En ole valitsemassa puolisokseni enemmistöä, vaan yhtä yksilöä. En vain osaa samaistua tilanteeseen. Vaikka olen mies, en halua paneskella ketä tahansa. En saisi sellaisesta juuri mitään irti, vaikka toinen olisikin sitten poikkeuksellisen hyvännäköinen. Enkä halua että minua yhdistetään naisiin, joista en edes ole kiinnostunut.

      • vaimoäititytärrakast

        Sinun täytyy lähteä tuosta suhteesta ja alkaa etsiä hyvin vaatimattoman näköistä, estoista ja ujoa naista. Tyttöystäväsi on ollut todella tyhmä, jos on itse kertonut petikumppaniensa määrän. yleensä naiset eivät tätä miehelle kerro. Jos olet kuullut asian huhuna, kannattaa lähde tarkistaa.


    • 6+7

      Todella yleinen ongelma miehillä että mistää löytää naisen joka ei ole ollut aiemmin täysi lutka.
      Jotenkin huvittavaa tämä naisten tyypillinen kiertokulku että puhkinussitetaan itsensä siihen 30v asti ja sitten vasta yrittävät löytää jonkun kunnollisen miehen.

    • Ja siinä vaiheessa tosimies "kunnon" mies ei suostu enää edes avioon saati siittämään tälle huoralle lapsia.

      • Hyvä niin

        SInä kohdistat viesteilläsi vihasi aivan väärään osoitteeseen huorittelemalla naisia. Kysy vanhemmiltasi, miksi he kasvattivat sinusta parisuhdemarkkinoille täysin kelpaamattomaksi. Oletko ajatellut, että naishalveksuntasi voisi johtua siitä, että olet suuntautunut enemmän miehiin päin?


    • vaimoäititytärrakast

      Miehet haluavat kokemattoman naisen joka on loistava rakastajatar sängyssä. ;) Itse tapasin nykyisen aviomieheni niin nuorena, että en ollut ehtinyt seurustella 20 miehen kanssa. Mutta 3-kypänen peräkammarinpoika ei voi olettaa että saisi suurinpiirtein samanikäisen neitsyen vaimoksi.

    • syysade.

      Itselläni on takana ennen tätä suhdetta kaksi parisuhdetta. Ensirakkaus, lasten isä ja nyt toivottavasti loppuelämäni rakkaus. Minulla ei ole tarvetta valehdella kumppaneiden määrää, koska noista se on helppo laskea. Yhdenyön juttuja tai pikaromansseja en harrasta. Nautin seksistä ja tarvitsen seksiä useita kertoja viikossa. Silti en sinkkuna tai leskenä halunnut ketä vaan sänkyyni. Halusin myös miehen, joka ei irtosuhteita ole harrastanut ja itselleni täydellisen parin löysinkin.
      Minuakin häiritsisi kumppanin aikaisempi lenuaminen, joten ymmärrän hyvin aloittajaa.
      Enkä ole estoinen, ruma tai mitenkään viallinen. En vaan saa mitään nautintoa yhdenyön panoista tai pikaromansseista. Eikö jokainen saa elää tyylillään? Pitää vaan löytää se oma vastakappale.

      • Hellisitko

        Täällä myös yksi, jolle yhden illan seksi ei kelpaa, vaikka välillä seksiä tekeekin mieli älyttömästi. Minulla oli muutama kaveri ollut ennen exää, exällä huimasti enemmän, viisikin naista viikossa. Plussaa kokeneisuus, miinusta asenne. Ei niin pahaa, etteikö jotain hyvääkin.

        Oletko ajatellut, että hän olisi juoksunsa juossut ja rauhoittunut?


    • ahdistuu

      Kiitos syysade. viestistäsi. Tuli parempi olo. Ehkä en olekaan ainut.

      • ahdistuu

        Vielä kun voisit kertoa, että mitä hemmettiä mun pitäisi nyt sitten tehdä. En halua erota. Mutta en jaksais tätäkään loppuelämää, että vain nielen asian, mikä mua selkeästi vaivaa. Ei ole myöskään reilua häntä kohtaan se, että nyt katsoisin tilannetta toisen vuoden ja sitten päättäisin jotain. Eli jos meinaan erota, pitäisi se nyt päättää, eikä sitten myöhemmin.


      • syyssade.
        ahdistuu kirjoitti:

        Vielä kun voisit kertoa, että mitä hemmettiä mun pitäisi nyt sitten tehdä. En halua erota. Mutta en jaksais tätäkään loppuelämää, että vain nielen asian, mikä mua selkeästi vaivaa. Ei ole myöskään reilua häntä kohtaan se, että nyt katsoisin tilannetta toisen vuoden ja sitten päättäisin jotain. Eli jos meinaan erota, pitäisi se nyt päättää, eikä sitten myöhemmin.

        Ymmärrän hyvin ahdistuksesi. Kun voisinkin auttaa... itse en ehkä pystyisi asiaa unohtaa vaikka rakastaisinkin. Tosi raastavaa. Voisitteko puhua asiasta? Jos pysthisit jotenkin kertomaan hänelle olostasi? Ehkä hän pystyy kertomaan sinulle, miksi juuri sinä olet rakas ja tärkeä ja miksi valitsi juuri sinut?
        Jos hän on viisas ja hellä, hän ymmärtää sinua ja pyrkii tukemaan sinua tilanteessanne. Ehkä hän on jossain elämänvaiheessa etsinyt hyväksyntää tai rakkautta? Ehkä ollut liian luottavainen?
        Juttelemalla saatte paremmin selvyyttä tilanteeseenne ja auttaa varmasti sua päätöksenteossa.
        Voimia ja viisautta sinulle.


    • hohhoija

      Mikä vika lutkissa? Jos on lutka sängyssä, estääkö se olemasta vaimo kaikkialla muualla? Itsellänihän on ollut btw yli 100 sänkykumppania, että aika vitun turhista sä ap uikutat :D

    • anqeliquek.

      Ootko aatellut, ettei tyttöystäväsi ole välttämättä pelkästä panemisen ilosta hankkinut montaa seksikumppania? Entä jos hän on hakenut rakkautta ja hyväksyntää miehiltä seksin kautta? Ajatellut, että häntä sitten rakastetaan? Miehet osaavat puhua kauniita asioita pillun saamisen toivossa.

      Toisaalta, mitä sitten vaikka kumppaneita on ollut paljon? Se kaikki on mennyttä, eikö paljon tärkeämpää ole se, missä hän on kanssasi tällä hetkellä kuin mitä hän on joskus ollut. Vai oletko itse ollut kaikin puolin nuhteeton ja virheetön?

      • nainenkin haluaa

        Niin mieshän saa panemisen ilosta ja pitää panna mutta nainen ei nauti seksistä, nainen ei saa ennen seurustelua panna edes tuota 20 kertaa, voi luoja!uskokaa tai älkää mutta jos sitä melaa on koko ajan siinä tarjolla niinkyllä sitä otetaan sinne mekkoon jos huvittaa ja mieli tekee, tarpeet ja halut ne on naisellakin ja miehet tyrkyttävät itseään ja kyrpiään joka puolella!


    • Yksi monista

      "Ootko aatellut, ettei tyttöystäväsi ole välttämättä pelkästä panemisen ilosta hankkinut montaa seksikumppania? Entä jos hän on hakenut rakkautta ja hyväksyntää miehiltä seksin kautta? Ajatellut, että häntä sitten rakastetaan?"

      Minä olin juuri tällainen nuori tyttö. Kaipasin sitä, että joku välittäisi, joku rakastaisi. Annoin itsestäni liikaa - joka kerta sinisilmäisesti uskoen ja luottaen, että toinen aidosti välittäisi. Nuoruusvuosina tuli särjettyä itsensä aika pahasti. Liian myöhään ymmärsin, että olin vain hyväksikäytettävä lelu, kerta toisensa jälkeen.

      Tuntuisi julmalta, jos menneisyydestä sakotettaisiin vielä tänäkin päivänä. Itse ainakin läksyni opin, siinä sivussa itseni rikkoen. Sain pitkän parisuhteen (10 v.), se meni rankasti karikoille. Vaikka tuntuu, että olin omalla tavallaan "hempukka" nuorempana, niin kaipasin vain jotakuta, joka välittäisi. Sitten kun löysin sellaisen, tarkerruin heti ensimmäiseen ja elin tuossa huonossa suhteessa 10 vuotta.

      Nyt kun 3-kymppiset kolkuttavat, olen taas yksin. Sulhoehdokas kuvioissa ja itse olen kovin varovainen. Kaipaan edelleen rakkautta, välittämistä.

      Entisen seksikumppanit eivät määritä tätä hetkeä tai tulevaisuutta. Tuntuisi julmalta, jos nuoruuteni rakkaudenetsintä jonkun mielestä määrittäisi sitä, mitä olen tänä päivänä. Olen elämänkouluani käynyt ja kulkenut, oppitunteja saanut. Menneisyys oli mitä oli, se on osa elettyä elämää.

      Syyt asioihin ovat yleensä monitahoisia. Ei kannata tuomita liian herkästi. Ehkä koet mustasukkaisuutta tai epävarmuutta. Mieti, onko siihen oikeasti aihetta. Tyttösi haluaa olla kanssasi ja mennyt on mennyttä. Ehkä kannattaisi arvostaa tätä hetkeä, sitä mitä teillä on, ilman menneisyyden pohtimista. Tytölläsi oli elämä ennen sinua, ei sen kummempaa.

      Toivon teille kaikkea hyvää.

    • Herää tähän päivään

      En tajua. Miksi mietit hänen entisiä kumppaneitaan? Nehän ovat entisiä!

    • ahdistuu

      Kiitos paljon viesteistänne. Kyse on juurikin tällaisesta, että hän on hakenut hyväksyntää, ei seksiä. Tiedän, että itse pahalla olollani satutan häntä pahasti. Syyllistän asiasta, joka on hänelle itselleenkin vaikea. En minä häntä tietoisesti tuomitse, mutta ikävältä tuo vain tuntuu. Ymmättän, että tämä paha olo on omaa heikkouttani ja jonkinlaista täydellisyyden tavoittelua.

      Oma seksuaalihistoriani on melko nuhteeton.. en ole ollut neitsyt, mutta harrastanut sitä vakaissa ja rakastavissa parisuhteissa. Muutenkin, vaikka elämäni ei ole ollut täydellistä ja on ollut paljon vaikeitakin asioita, ajattelen, että minulla on kuitenkin ollut aika paljon rakkautta aina elämässäni. Hänellä tilanne on toinen, esim. vaikea lapsuus yms. Kamalan ristiriitaisa. Tiedän toisaalta, että kykenen antamaan hänelle juuri sen, mitä hän kaipaa: paljon rakkautta. Koska todella rakastan häntä. Ehkä minun on vain hyväksyttävä tämä, että aina elämä ei ole täydellistä. Enkä minä täydellistä kumppania etsikään.

      • Anqeliquek

        Voin kertoa, että arvet tuollaisista suhteista on syvällä. Itse olin juurikin tällainen. Oma isäni kuoli ollessani 10-vuotias, ja poissaoleva äiti ei helpottanut omaa kasvua. Hain jo nuorella ikää (aloin käymään baareissa 15-vuotiaana) hyväksyntää ja rakkautta miehiltä, ja luulin että saan sitä, ainakin sen jälkeen kun on ollut seksiä miehen kanssa. Tämähän päättyi aina dumppaamiseen miehen osalta. Sykli vain paheni, koska hain pian uuden kohteen, ja mitä enemmän halusin hyväksyntää ja rakkautta, sitä huonommin minua kohdeltiin, Itsetuntoni oli huono. Jossain vaiheessa tajusin kuinka epäterve kuvio oli. Aloin rakentamaan rakastavampaa suhdetta itseeni. Aloitin selibaatin, jossa olin kaksi vuotta ennen nykyiseni tapaamista.

        Nykyiseni tietää seksikumppanieni määrän ja hyväksyy menneisyyteni. Hän on mitä tukevin ja rakastavin mies. On hänelläkin omat tyhmyytensä menneessä, vaikkakaan ei seksin saralla. Ja sinä et ole koskaan tehnyt mitään tyhmää, esim valehdellut, varastanut, toiminut väärin missään tilanteessa, koskaan osallistunut tappeluun tms?

        Mitä oikeastaan pelkäät? Että tyttöystävälläsi ehkä sittenkin oli aivan mahtavan upeaa seksiä jonkun muun kanssa? että joku oli ns parempi kuin sinä? Eihän sinun täysin tarvitse ymmärtää häntä, mutta hyväksy ainakin se, että hänellä on menneisyys ja älä MISSÄÄN nimessä syyllistä häntä. Vaatii paljon rohkeutta myöntää tuollainen asia kumppanilleen. Uskon että te pääsette tästä asiasta eteenpäin, menneisyys ei voi määritellä nykyhetkeä muuten kuin sillä tavalla, että olemme menneisyytemme tuotoksia.


    • Minkä ikäisiä olette..?

      Jos olette esim siinä 20v paikkeilla/alle, ni se 20 kumppania on kieltämättä melko paljon. Jos taas olette päälle 40v, niin se 20 kumppania on melko vähän.

      Eli pitää hieman suhteuttaa tätä lukua...

      Mutta ei sillä loppupeleissä pitäisi olla mitään merkitystä, että olipa sitten 1 tai 100 kumppania takana jos oikeasti välität tästä naisesta.
      Toki ymmärrän, että jos ei itsellä ole itsevarmuus kunnossa, niin moinen asia voi alkaa kaihertamaan.

    • taas hohhhoijaa

      yn ymmärrä rehentelyä seksikumppaneilla. tämäähän on puhtaasti nykyvuosikymmenten tarve tietyillä ihmisiellä. ymmärtäkö joku minua yhden naisen miestä?

    • Tommi52

      Jos nainen haluaa "vain läheisyyttä" ja että joku rakastaisi, niin onko se moraalisesti oikeampi kuin että jos mies haluaa vain seksiä? Yksinäisyys voi ilmetä ihmisille eri tavoin.. usein mies alkaa yksin ollessaan kaipaamaan naisen kosketusta, seksiä. En sano, etteikö rakastettuna oleminen olisi miehille tärkeää, mutta ainakin itse kaipaan ensimmäisenä sitä seksiä. Onko se pahempi asia kuin se että nainen kaipaa että joku rakastaisi ja hyväksyisi? Yhtä lailla ne on "säätöjä" (eikä hyväksikäyttöä) naisenkin osalta, jos ei ole kyse seksiin pakottamisesta tai jos mies ei ole luvannut muuta. Jos nainen saa olla heikko, niin saa mieskin.

      • Anqeliquek

        Saahan mies tietenkin haluta vain seksiä! Mutta toisen harhaanjohtaminen on loukkaavaa. Se, että toinen sanoo esim odottavansa yhteistä aikaa tulevina viikkoina/tulevaisuudessa kanssani. Kyllä siinä annetaan ymmärtää jo muuta. Voihan tässä nyt haukkua sinisilmäiseksi, ja sitä varmasti olinkin aiemmin.

        Onhan niitä naisiakin jotka haluavat vain seksiä, mutta sitä ei tunnuta sallivan, koska se tekee naisista automaattisesti huoran/lutkan. En tiedä missä tämä logiikka, kun taas mies jolla on ollut naisia yhdenyönjuttuina ovat hyviä jätkiä. Siis ihmettelen vai.


      • Tommi52
        Anqeliquek kirjoitti:

        Saahan mies tietenkin haluta vain seksiä! Mutta toisen harhaanjohtaminen on loukkaavaa. Se, että toinen sanoo esim odottavansa yhteistä aikaa tulevina viikkoina/tulevaisuudessa kanssani. Kyllä siinä annetaan ymmärtää jo muuta. Voihan tässä nyt haukkua sinisilmäiseksi, ja sitä varmasti olinkin aiemmin.

        Onhan niitä naisiakin jotka haluavat vain seksiä, mutta sitä ei tunnuta sallivan, koska se tekee naisista automaattisesti huoran/lutkan. En tiedä missä tämä logiikka, kun taas mies jolla on ollut naisia yhdenyönjuttuina ovat hyviä jätkiä. Siis ihmettelen vai.

        En pidä miehiä hyvinä jätkinä, jos on ollut paljon kumppaneita. Etenkin jos johtavat harhaan saadakseen seksiä (kuten ilmeisesti sinun kanssasi on tapahtunut, pahoittelut siitä), niin päin vastoin en arvosta kyllä yhtään. Mitä vähemmällä kumppanien määrällä pääsee, sen parempi minusta. Mutta aina sitä sopivaa ei löydy silloin kun haluaisi ja joutuu tyytymään vähempään. Mutta joskus käy myös siten, että nainen ei ilmaise toivettaan, mitä haluaa. Ja jos mies ehdottaa seksiä, niin suostuu. Ja kun mies ei sitten haluakaan enempää, onko hän silloin tehnyt väärin?


      • jep jep
        Tommi52 kirjoitti:

        En pidä miehiä hyvinä jätkinä, jos on ollut paljon kumppaneita. Etenkin jos johtavat harhaan saadakseen seksiä (kuten ilmeisesti sinun kanssasi on tapahtunut, pahoittelut siitä), niin päin vastoin en arvosta kyllä yhtään. Mitä vähemmällä kumppanien määrällä pääsee, sen parempi minusta. Mutta aina sitä sopivaa ei löydy silloin kun haluaisi ja joutuu tyytymään vähempään. Mutta joskus käy myös siten, että nainen ei ilmaise toivettaan, mitä haluaa. Ja jos mies ehdottaa seksiä, niin suostuu. Ja kun mies ei sitten haluakaan enempää, onko hän silloin tehnyt väärin?

        noi mitä se harhaan johtaminen on jos e ole sitä että on kiva toiselle saadakseen seksiä mitä sunkin mielestä miehet haluaa aina kun sitä saa? niin mitä se on? miten mies viestii että haluan pelkkää seksiä, en muuta paina tämä tajuntaasi? olemalla helvetin törkeä? sanomalla suoraan että haluan seksiä ja vain seksiä? niinpä niin, harhaanjohtamista se taitaa olla aina jollain tapaa kun seksiä kinutaan tai harrastetaan ilman tunteita / seurustelua /aikomusta seurustella


      • joo näin se menee

        on se vähän väärin että ensimäisenä haluat naiselta seksiä! etkö itse edes luettuna ymmärrä kirjoittamaasi? seksi ei ole maailman tärkein asia mutta ei sen ihan noin pidä mennä että pääasiassa seksiä, viis naisesta itsestään, eli kertoo miten sinä et valikoi naisia muunkuin seksuaalisen himosi perustella, käytät naista tarpeidesi tyydyttäjänä etkä näe siinä mitään väärää, vaikka sanot ettei pitäisi harhaanjohtaa? miksi et vedä käteen ja tutustu naiseen ja kysy seksin perään myöhemmin jos tahdot naisen kanssa olla muutenkin ja tutustua? miksi heti seksiä? niinpä niin....sä jatkat tuota niin kauan kun se oikea löytyy, naisten hyväsikäyttämistä kuten muutkin miehet tekee, eivät silti näe mitään vikaa itsessään. toki seksuaalisia ajatuksia voi tulla ja kohteetkin voi olla mitä erikoisemmat, mutta pakkoko sitä on harrastaa tai kinuta, jos ei toisesta edes pidä eikä ole aikomus seurustella? vaan huijata.......


    • Vertauksia

      Olen pohdiskellut mistä paha mieli toisen seksihistoriasta johtuu. Ehkä kysy on siitä, että kokee itse jääneensä jostain paitsi? Tai jos itse ei perusta irtosuhteista, voi tuntua pahalta, että oma kumppani omaa tässä tapauksessa samoja arvoja?

      Onko 20 seksikumppania verrattavissa siihen, että olisi ollut kihloissa 20 kertaa, mikäli nopealla kosimisella olisi hakenut hyväksyntää ja läheisyyttä? Onko tällainenkin toiminta menneisyyttä, ja nykyisyys nykyisyyttä?

      Olisi mukavaa kuullaa niin miehiltä kuin naisiltakin mielipiteitä asiasta.

      • anqeliquek

        Minusta kannattaa kyseenalaistaa aina näitä erilaisia "totuuksia". Se, että jollain on ollut paljon seksikumppaneita, ei tarkoita välttämättä sitä, että haluaa panna kaikkea mikä liikkuu. Ihan niin kuin vaikkapa paljon viinaa juova ihminen ei välttämättä ole rakastunut viinan makuun, vaan on ehkä henkisesti rikkinäinen. Tai lihava ihminen ei ole rakastunut syömiseen, vaan täyttää tyhjiötään, kumppaniaan hakkaava puoliso ei halua olla väkivaltainen, mutta on demoniensa vanki. Jne...

        sanonta "älä tuomitse ketään, ennen kuin olet kulkenut päivän hänen mokkasiineissaan" on mielestäni hyvä sanonta.


      • eksoottista kyllä
        anqeliquek kirjoitti:

        Minusta kannattaa kyseenalaistaa aina näitä erilaisia "totuuksia". Se, että jollain on ollut paljon seksikumppaneita, ei tarkoita välttämättä sitä, että haluaa panna kaikkea mikä liikkuu. Ihan niin kuin vaikkapa paljon viinaa juova ihminen ei välttämättä ole rakastunut viinan makuun, vaan on ehkä henkisesti rikkinäinen. Tai lihava ihminen ei ole rakastunut syömiseen, vaan täyttää tyhjiötään, kumppaniaan hakkaava puoliso ei halua olla väkivaltainen, mutta on demoniensa vanki. Jne...

        sanonta "älä tuomitse ketään, ennen kuin olet kulkenut päivän hänen mokkasiineissaan" on mielestäni hyvä sanonta.

        ehkä se nainen nautti seksistä nuorena sou whot???onko ap joku epäsosiaalinen ressukka joka ei uskalla edes puhua kenellekään, jotain omia "ongelmia" joiden vuoksi erittäin korkeat muurit ja nyt sitten naista syytellään elämänsä seikkailusta, kun ei itse edes uskalla naista päin katsoa !

        tuo nainen tulee vielä pettämään sinua ap tai jättämään sinut, jos tuomitset häntä menneen vuoksi eikä tuossa mitään rikosta ole tapahtunut, ei ole muita vahingoittanut, hyväksikäyttänyt (kuten miehet tekee) niin mitä valitat jos eukosi emättimessä on jonkun muunkin taltta uinut

        ap taitaa olla jonkin sortin naisvihaaja


    • Eimenejakeluun

      Hauskaa, että jos miehellä on 20 petikumppania, niin mies on ns. oikea mies. Mutta annas olla, jos naisella on saman verran, niin heti ollaan lutkia. :D Miesten logiikka? Mitäs jos nainenkin ymmärtää markkina-arvonsa ja haluaa käyttää sitä hyväkseen ja nauttia elämästä. :D Miksi pitää asiat ottaa niin vakavasti ja ihminen kategorioida johonkin lutkaluokkaan, jos on itse on tietoisesti vain halunnut hauskanpitoa sinkkuna ollessa (tietysti ehkäisyasiat kunnossa). Ja sitten kuulee juuri tuota miehiltä, että kun joku on ollut lahna. No ota siitä sitten vaimo, joka ei tiedä mistään mitään. Eikä välttämättä nauti edes koko hommasta.

      Sitten jos on kokemusta ja tietää, mitä tekee, on mieskin helppo pitää tyytyväisenä. Ei tarvitse lähteä muualle?

    • BEM

      Kyllä vaan ne naiset on jopa kärkkäämmin toisiaan tuomitsemassa. Ei ole yksi eikä kaksi tapausta, kun kateelliset naiset ovat tuominneet naisen, joka on ns. Hyvä jätkä ja viihtyy miesseurassa yhtenä kavereista.

      Tätä on ollut sekä koulussa että työelämässä.

      Jos naiset ei tuomitsisi toisiaan, niin asia olisi sama kuin miehillä, että toiset miehet ihailevat kaveria, jolla käy flaksi ja viis veisaa mitä naiset sanoo. Ja aikä monet naisetkin virhättyy ns. Pelimiehistä

      • vaimoäititytärrakas

        Itse en tuomitse naisten seksikäyttäytymistä, paitsi ehkä niiden, joille ei kelpaa muut kuin ukkomiehet. Katson, että sellaiset naiset ovat psyykkisesti sairaita naisvihaajia.


    • ddddddddddd

      Ap, olet ihan vitun idiootti. Tuomitset siis tyttöystäväsi koska hänellä on ollut vaikeita aikoja?

    • Justjoo..

      Että oikein 20 kumppania OLLUT... Voi hitsi voi harmi.

      Voi v*tun ääliö, naisessa ei oo mitään vikaa eikä tuollaisesta asiasta kannata kynnyskysymystä tehdä. Eikä kyllä mitään muutakaan kysymystä. Ne ovat olleita ja menneitä, ainoastaan täysi idiootti ottaa puolisonsa ex-kumppaneista itselleen päänvaivan.

      • niinpäniin

        Laadukas kommentti. Kertoo sinusta tarpeellisen.


      • ei helvetti sua
        niinpäniin kirjoitti:

        Laadukas kommentti. Kertoo sinusta tarpeellisen.

        nimenomaan oli laadukas kommentti! mitä helvetin väliä monenko kanssa suosittu nainen on maannut tai muutenkaan, ainahan miehet on seksiä vailla!!!!!mitä ihanempi nainen sitä enemmän sitä tarjotaan, ihan joka suunnalta


    • liian luottavainen

      Minä ihmettelen ihmisten tekopyhyyttä Suomessa. Suomessa pidetään ihan tavallisena sitä, että jossain vaiheessa seurustelua tulee mukaan nuo sänkypuuhat. Yleensä miehet jopa odottavat, että nainen jossain vaiheessa suostuu. Mutta kas...kun nainen sitten jossain vaiheessa suostuu niin mies jättää...ja tämä toistuu. Jos on luonteeltaan mukautuva, niin jossain vaiheessa sitä sitten mukautuu myös miehen vaateisiin. Ja niin on varmaan käynyt sinunkin kumppanillesi. Tuskin hän halusi montaa kumppania. Hän varmaan uskoi joka kerta, että tämä se on...tuleva aviomies. Mutta naisia ei ole meidän yhteiskunnassa opetettu varjelemaan itseään...eikä kukaan varjele heitä.
      Itsekin olin aika lailla eksyksissä enkä tiennyt miten toimia oikein miesten kanssa. Olin liian luottavainen ja sinisilmäinen. Lopulta tein päätöksen. Etsin miehen, joka haluaa naimisiin ilman noita sänkyhommia. Päätin suojella itseäni turhilta suhteilta avioliitolla, koska en osannut muuten suojautua. Ja löysin miehen, joka halusi avioliittoon. Arabimiehen. Hän ei vaatinut (eikä halunnut) esiaviollista seksiä. En halua lyhyitä suhteita, en halua kokemuksia. Aviomieheni on suojani. Ilman häntä olisin kovin suojaton koska olen aivan liian alistuva/mukautuva luonne. Ja mieheni, joka on hyvin uskonnollinen mies ja jonka uskonto jopa vaatii naisen olevan neitsyt, otti minut vaimokseen tietäen, että en ole ollut vahva nainen. Ja monesta asiasta hän on minua moittinut...mm. uskoni heikkoudesta...mutta ei koskaan siitä, että en ole osannut varjella itseäni...ei edes silloin kun tuskailen mennyttä hänelle. Jos eroat nyt, niin taas kumppanisi tulee huomaamaan, että on saanut vain yhden kokemuksen lisää...vaikka uskoi paljon enempään.

    • ai että sua

      entä jos se on ollut valikoiva niiden miesten suhteen, tai kännipanoja mitä helvetin väliä sulla on surkea itsetunto tai arvonne ovat tod. erilaiset, etsi nainen seurakunnasta seuraavan kerran, neitsyttä vailla

    • huh hellettä

      Kannattaa opetella elään hetkessä. Kaikki tekee tyhmiä asioita ja niitä ei tekemättömiksi saa. Niillä on ollut tarkoituksensa ja ehkä niiden tapahtumien kautta hän on juuri löytänyt sinutkin ja tajunnut sen mitä hän haluaa. Kaikkia omia asioita ei kuitenkaan tarvitse kertoa ja suotta satuttaa toista niillä. Se mitä olette nyt ja miten käyttäydytte on tärkeintä. Monessa muussakin asiassa tulee tilanteita mis toinen on kokeneempi ja toinen osaa mitään. Mitä vitun väliä sillä on? Elämä on opettelemista puolin ja toisin.

      Elämässä kannattaa keskittyä nauttimiseen eikä stressata emännän edellistä elämää ex ukkojen kanssa

    • ahdistuu

      Kyllähän tämä minun itsetuntooni liittyy. Toivoisin, että vastaajat eivät provosoituisi ja että kommentointi olisi fiksua tai että vähän edes yritettäisiin vastata kohteliaasti. Mielipiteitä saa toki esittää ja niitä kaipaankin.

      Itsetuntoon liittyen.. koen, että en ole hänen "ensimmäinen valintansa". Existä tiedän sen verran, että ovat kyllä kovin erilaisia kuin minä. Enemmän sellaisia macho-miehiä tai jos ei sellaisia, niin kuitenkin aika itsekkäitä tai paremmin sanottuna itsevarmoja. Koen olevani itse puolestani hyvin epäitsekäs.. olen aina ollut sellainen. Joka tapauksessa tuntuu, että siltä, että hän on aikansa valinnut tuollaisia macho-miehiä, vehtaillut heidän kanssa.. kun sittemmin todennut, että parisuhde ei heidään kanssaan ole onnistunut, vaihtanut erilaiseen. Joskus sanonut avoimestikin, että on vasta hetki sitten tajunnut, millaisen miehen tarvitsee.

      Tämä kaikki näyttäytyy hänelle tietysti viattomalta. Totta kai saa oppia virheistään ja "muuttaa mieltään" ja tavata erilaisia ihmisiä. Minulle ja itsetunnolleni tämä on vain vaikea paikka. Juurikin siitä syystä, että en koe olevani "ensimmäinen valinta", vaan juurikin se kahdeskymmenes tms.

      • 1+1

        Olisiko hän voinut sinua edes "valita ensimmäiseksi"? Siis oletteko tunteneet koko hänen seksualaihistoriansa ajan? Että sinäkin olit siinä tyrkyllä mutta hänelle ei kelvannut ennen kuin vasta nyt? Vai mikä tää ongelma sulla oikein on.


      • jjjjjzh

        Et kuulosta kyllä miltään epäitsekkäältä älykkäältä mieheltä, vaan täysin päinvastoin. Älä kosta naisellesi huonoa itsetuntoasi.


    • Uurao

      Koeta nyt ymmärtää, se että et ole hänen eka petikumppaninsa, ei tarkoita sitä että olisit jotenkin huonompi valinta. Hän ei ehkä osannut nähdä näitä miesten vaarallisuuksia, vaan alitajuisesti valitsi vääriä miehiä, jotta hän oppisi sen mitä opittavissa on.

      Yritä nyt päässä sen faktan yli, voin vannoa että parisuhteesi ei kestä jos jotenkin jatkat tyttöystäväsi syyllistämistä asiasta. Ei varmaankaan ollut helppoa kertoa tällaisesta asiasta ja toisekseen en usko hänen olevan ylpeä siitä. Get over it!

    • kuyy

      Täytyy nyt kysyä, että minkä ikäisiä te olette? Jos ikää on mittaroissa vasta 20v, niin ehkäpä tuo 20 seksikumppania on vähän reilusti, ja siihen saattaa syynä olla se, ettei ole nuoresta iästään tai heikosta itsetunnostaan johtuen oikein harkinnut, että kenen kanssa sänkyyn hyppää. Sekään tuskin ylitsepääsemätön asia, jos pystytte asiasta juttelemaan syyllistämättä yms.

      Jos teillä on ikää 30 , niin tuo 20 kumppania on ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Se on täysin normaalia kaikilla niillä, jotka eivät ole lakkaamatta nuoruudestaan asti olleet parisuhteessa. (Ja heilläkin kumppaneita saattaa olla useampia...)

      Jos vaikka menettää neitsyytensä 15-vuotiaana ja joka vuosi on keskimäärin yksi seksikumppani, niin 35-vuotiaana niitä on 20. Normisetti. Monilla on paljon enemmän. Jos on vähemmän, niin se johtuu siitä, että on ollut koko ajan suhteessa. Silloin sen seksin määrä on varmasti isompi ollut, mutta kumppaneiden lukumäärä on pienempi.

      Itse tiedät miten kypsä olet, ja pystytkö asian unohtamaa.

      Minun puoliso on 42v mies. Ei tulis mieleenkään kysyä kuinka monta kumppania hänellä on ollut =D Takuulla ei ole itsekään laskenut. Minua kiinnostaa vain se, että hänellä ei ole ollut muita näiden parin vuoden aikana, kun me olemme olleet yhdessä. Sekin on hyvä tieto historiasta, että hän ei ole aina pettänyt toistuvasti kaikissa parisuhteissaan.

    • 153153153135

      Älä kysy naisen kumppanien määrää, miksi siitä pitää edes keskustella?

      Naiselta on typerää lähteä tarjoamaan tätä informaatiota miehelleen väkisin. Emme me halua kuulla. Jos oma historia kaduttaa ja ahistaa, niin tilitä siitä muille, älä miehellesi. Miehesi ei voi olla joku seksuaalihistoriaterapeuttisi.

    • vanha akka

      Jos rakastamasi nainen sulle kerran sanoo että on nyt ymmärtänyt millaisen miehen tarvitsee.. niin yritä nyt tajuta että se olet juuri sinä se- harkinnan jälkeen parhaimmaksi valittu. Se että on ensimmäinen ei ole loppu elämässä tarkeää vaan se kuka hän on joka on se viimeinen. Usko teihin. Mutta puhukaa ja antakaa menneet anteeksi. Et voinut vaikuttaa hänen menneisyyteensä mutta yhdessä voitte vaikuttaa teidän tulevaisuuteen. Se pitäis merkata. Jos kumpikin kerran rakastaa tasapuolisesti.

      Ette ole epätasapaino pari jota monesti nuo narssisti itsetunto macho miesten suhteet hyvin usein on. Ota syliin naisesi ja rakasta. Sitähän te kumpikin kaipaatte ?

      • näin on...

        Olen samaa mieltä. Sillä ei ole merkitystä kuka on ensimmäinen kumppani vaan sillä, kuka on se viimeinen. Koska se viimeinen on se todellinen elämänkumppani, jonka kanssa kuljetaan tämä elämä. Ne muut olivat vaan jotain harjottelua tai huonoja valintoja. Nuoruuden intohimo ei ole rakkautta nähnytkään....rakkaus on jotain ihan muuta...se on sitä, että pysyy toisen rinnalla antaen anteeksi sen, mitä toisessa tai hänen teoissaan on vajaata. Nuorena ajattelin, että jos mies pettää, niin se on kerrasta poikki. Nyt tilanteessa ollessani mietiskelen, että onko se sittenkään syy erota (jos ei ole kyse jatkuvasta pettämisestä). Voisiko rakkaus lopulta kuitenkin voittaa?


    • Totuus.

      Jätä se.

    • .....!

      Ne on ollut sun likkas omia valintoja, ne ei liity suhun mitenkään. Ihminen on koko paketti, muista se kun puhutaan halusta mennä parisuhteeseen rakkaudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe