Miten saan aviomieheni takaisin itselleni kokonaan?

Vahva-vaimo

Mulla avioliittoa takana noin 8 vuotta. Ensimmäiset vuodet meni ihanasti, rakkautta ja luottamusta riitti. Viitisen vuotta sitten alkoi mennä huonommin, ja aloin epäillä uskottomuutta. Ravattiin parisuhdeterapioissa yms. mikään ei auttanut perusongelmiimme, joista suurin on epärehellisyys ja luottamuksen puute. Siis kun mies ei myönnä päivän selviäkään pettämiseen viittavia asioita, kuten sairaslomia, jolloin hän on minulle esittänyt menevänsä töihin, mutta onkin mennyt ilmeisesti kakkosen kanssa paneskelemaan. Olen jopa nauhoittanut pari kertaa kotiani, ja nauhalla kuulee juuri ja juuri, että meillä kotona harrastetaan seksiä, vaikka varovaisia koittavat ollakin. Mies kiistää uskottomuuden ja on ilmeisesti sitä tyyppiä, että pitäisi näyttää aktin videolta, ennen kuin myöntäisi suhteen. Siksi lopetin aiheesta puhumisen jokin aika sitten kokonaan, kun koin sen turhaksi.

En tiedä vieläkään naisen henkilöllisyyttä. Omat epäilykseni on, mutta ei täyttä varmuutta. Mies selvästi rakastaa myös minua, mutta tunnen itseni usein äitihahmoksi hänelle. Välillä haluaa minuakin rakastella, mutta nauhojen perusteella kakkosen kanssa on kiihkeämpi seksielämä. Ainoat onnenhetket mieheni kanssa olen kokenut viime vuosina ulkomailla, kun kakkonen on 100 % pois kuvioista. Silloin minun ja mieheni seksielämä roihahtaa taas liekkeihin.

Miehessä on paljon hyvääkin, on vastuuntuntoisuutta, lempeyttä ja älyä. Oma tahto on miehellä hukassa, ja on tuntunut siltä jo vuosia, että kahden vahvan naisen tahdon välissä heiluu.

Rakastan laillista aviomiestäni, jos näin kauniista voi sanoa. Toivoisin, että kakkosen ja mieheni suhde loppuisi kokonaan, ja uskottomuusvyyhti voitaisiin selvittää. Onko tämä täysin mahdoton toive 2000-luvun Suomessa? Nyt rehellisiä vastauksia. Voisiko miehen terapiaan meno auttaa? Epäilen miehellä olevan myös masennusta, ja vaikeutta puhua omista ongelmistaan. Kakkosen henkilöllisyyden haluaisin myös selvittää varmaksi, mutta en tiedä miten? Minulla on kiireiset aikataulut, ja mies käyttää asuntoamme panopaikkana silloin kun olen töissä. Työni on hyvin sitovaa, enkä voi poistua työpaikalta kesken päivän. Neuvoja?

70

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yliäyräiden

      Mies pettää, sinulla nauhalla rakastelun ääniä ja mitä vielä meinaat katsella ja kysellä? Ei tossa ole mitään järkeä. Et sinä pysty ketään pakottamaan rakastamaan itseäsi, eikä kakkonenkaan siihen pysty. Kyllä ne tunteet joko on tai ei ole. Onko miehesi niin tahdoton, että voi syöttää jopa tunteita ja himoa häneen. Enpä usko. hyvä näyttelijä ja siihen lisätään vielä vähän asennetta "kaikki käy paremman puutteessa", niin koetko olevasi oikein vahvakin nainen? Kukaan itseään kunnioittava ihminen, oli sitten nainen tai mies, ei katsele tommosta. Puhumattakaan, että kyselisi oikein neuvoja "miten pidän miehen itselläni". En tarkoita pahaa ja toivonkin että valaistuisit, mutta nämä asiat eivät vaan minuun ymmärrykseen ei oikeasti mene. Kerro sinä meille, mikä asia saa naisen vielä "anelemaan" vielä pettävää ja valehtelevaa ukkoa. Tervettä itsetuntoa ja itsekunnioitusta se ei ole, vahvuudesta puhumattakaan. Oikeasti, miten pystyt ylipäätänsä elämään saman katon alla tällaisen ihmisen kanssa? Minua kuvottaisi niin paljon tai sitten nirhaisin ukkelin. En tiedä enkä ymmärrä. Kuitenkin kaikkea hyvää sinulle.

      • vahva-vaimo

        En voi syöttää himoa häneen enkä halua. Himo on huono. Rakkaus on hyvä. Se mitä se pikku-lumppu tekee miehelleni on koukuttaa hänet himon avulla seksisuhteeseen. Sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Miksi minun pitäisi lähetä, ja rikkoa perhe, jos toinen nainen tullut sotkemaan, tuhoamaan ja varastamaan? En todellakaan lähde yhteisestä kodista ja avioliitostani niin vain kävelemään. Asiat pitää vaan selvittää. Minulla oli vuosia epäilyksiä. Vasta viimeaikoina olen saanut selkeitä todisteita, ja aion jatkaa sillä tiellä niin kauan, että mies joutuu kohtaamaan asian ja selvittämään sen kanssani. Asia pitää selvittää, vaikka sitten päädyttäisiinkin eroon.


      • Hellanduudeli sentää
        vahva-vaimo kirjoitti:

        En voi syöttää himoa häneen enkä halua. Himo on huono. Rakkaus on hyvä. Se mitä se pikku-lumppu tekee miehelleni on koukuttaa hänet himon avulla seksisuhteeseen. Sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Miksi minun pitäisi lähetä, ja rikkoa perhe, jos toinen nainen tullut sotkemaan, tuhoamaan ja varastamaan? En todellakaan lähde yhteisestä kodista ja avioliitostani niin vain kävelemään. Asiat pitää vaan selvittää. Minulla oli vuosia epäilyksiä. Vasta viimeaikoina olen saanut selkeitä todisteita, ja aion jatkaa sillä tiellä niin kauan, että mies joutuu kohtaamaan asian ja selvittämään sen kanssani. Asia pitää selvittää, vaikka sitten päädyttäisiinkin eroon.

        Kyllä se sinun miehesi on jo rikkonut perheenne. Se rakas miehesi se on se joka on sotkenut, tuhonnut ja varastanut.


      • Vahva-vaimo
        Hellanduudeli sentää kirjoitti:

        Kyllä se sinun miehesi on jo rikkonut perheenne. Se rakas miehesi se on se joka on sotkenut, tuhonnut ja varastanut.

        Kyllä miehelläkin on vastuu, sitä en kiistä. Mutta niin on naisellakin vastuu. Terveen itsetunnon omaava nainen ei lähde suhteeseen varatun miehen kanssa. Näin on.


      • järkea päähän
        Vahva-vaimo kirjoitti:

        Kyllä miehelläkin on vastuu, sitä en kiistä. Mutta niin on naisellakin vastuu. Terveen itsetunnon omaava nainen ei lähde suhteeseen varatun miehen kanssa. Näin on.

        Terveen itsetunnon omaava nainen ei lähde niin kuin sinä pettäjän kanssa rakentamaan tulevaisuutta. Et voi pakota miestä rakastamaan sua, ja hän ei rakasta eikä välitä susta tai sinun tunteista tai sinun haluista ja haaveista.

        Mies voi pettää vaimoa, mies voi pettää panoa, mies ei koskaan petä naista jota Rakastaa.


      • totta toinen puoli?
        Vahva-vaimo kirjoitti:

        Kyllä miehelläkin on vastuu, sitä en kiistä. Mutta niin on naisellakin vastuu. Terveen itsetunnon omaava nainen ei lähde suhteeseen varatun miehen kanssa. Näin on.

        Jääkö terveen itsetunnon omaava nainen suhteeseen, jossa häntä petetään?


      • töpsykkä
        Vahva-vaimo kirjoitti:

        Kyllä miehelläkin on vastuu, sitä en kiistä. Mutta niin on naisellakin vastuu. Terveen itsetunnon omaava nainen ei lähde suhteeseen varatun miehen kanssa. Näin on.

        Et kiistä, niin... Et vain halua myöntää sitä, että oma kumppani kykenee sinua pettämään. Tunget päätäsi pensaaseen selittäen, että toinen nainen teidän liittonne pilaa - ei se mitään, että mies on "vain unohtanut" olevansa jo parisuhteessa...

        Terapian tarpeessa olette molemmat - mutta auttaako se, kun sinäkään et ole valmis myöntämään elämän realiteettejä kuten sitä, ettei kukaan toinen nainen pettämispäätöstä varatun miehen puolesta tee?


      • gsrdgsertgse
        järkea päähän kirjoitti:

        Terveen itsetunnon omaava nainen ei lähde niin kuin sinä pettäjän kanssa rakentamaan tulevaisuutta. Et voi pakota miestä rakastamaan sua, ja hän ei rakasta eikä välitä susta tai sinun tunteista tai sinun haluista ja haaveista.

        Mies voi pettää vaimoa, mies voi pettää panoa, mies ei koskaan petä naista jota Rakastaa.

        Ja lehmätkin osaa lentää? Totuus on lähinnä se, ettei pettävällä ihmisellä on kiintymyssuhteessa häiriöitä. Nän ollen rakastaminen ei todellisuudessa onnistu kakkosen kanssa senkään vertaa, vaikka mies sen jossain tilanteissa voi valita.

        Jos kärkyt jonkun pettävää miestä siellä, niin voisit yrittää hallita myrkyllistä kieltäsi. Sinun olisi syytä opetella elämään terveesti ja terveessä parisuhteessa.


      • gsrdgsertgse
        totta toinen puoli? kirjoitti:

        Jääkö terveen itsetunnon omaava nainen suhteeseen, jossa häntä petetään?

        Onko kakkonen koskaan terve mieleltään?


      • Huomaan myös
        Hellanduudeli sentää kirjoitti:

        Kyllä se sinun miehesi on jo rikkonut perheenne. Se rakas miehesi se on se joka on sotkenut, tuhonnut ja varastanut.

        "Hellanduudeli", kun on taas naamasi pilkalliseen irvistykseen vääntynyt ja sanasi ivaa tihkuvat. Otat kysymyksen liian henkilökohtaisesti. Huomaatko sen itse?

        Mahdatko olla katkera, ettei ukkomies valinnut sinua?


    • voi ei

      Keskity itseesi ja omaan hyvinvointiisi. Mitä, jos menisit yksin terapeutille.

    • ipijpoök

      Muutama ajatus tuli mieleen aloituksen luettuani: ensinnäkin, mitä hyötyä on käydä terapiassa, kun toinen osapuoli ei kykene olemaan rehellinen? Juu, kaikenlaista liiba-laabaa voi toki puhua ollakseen aloittajalle mieliksi, mutta hei oikeasti..! Terapiassa annetaan apuvälineitä ratkaista ongelmia, ei valmiita ratkaisuja, joilla hokkus-pokkus taiotaan ongelmat pois. Ei taitavinkaan terapeutti voi auttaa, jollei ihmisellä itsellään ole halua ottaa apua vastaan.

      Onko itsepintaisuus sama asia kuin vahvuus? Enpä oikein osaa sinua, aloittaja, vahvana naisena nähdä, vaan itsepintaisesti pettävästä miehestä kiinni pitävänä. Toivoisit, että miehesi salasuhde loppuisi... Mutta se jatkuu just niin kauan kuin annat sen jatkua. Sinulla on epäillyksiä, mies ei tunnusta... Miksi tunnustaisikaan, kun haluat kuitenkin jollain tasolla selvästi uskoa olevasi väärässä tai ainakin, että ongelma nimeltä kakkonen saattaa yks kaks yllättäen poistua kuvioista... Suoraan sanoen... Ei tuossa ole mitään järkeä!

      • gsrdgsertgse

        Monet naiset toivovat että miehen salasuhde loppuu. Monien miesten salasuhteet loppuvat.


    • detective

      Mitä siellä ihmettelet, palkkaa yksityisetsivä! Vai ootko niin pihi, ettet toimeksiantopalkkiota malta maksaa, vaan mieluummin elät epätietoisuudessa. Jotenkin nykyään tuntuu, että ihmisiltä puuttuu täysin normaali elämänsä organisointi- ja ratkaisukyky.

      • vahva-vaimo

        Olen tuota miettinyt paljon. Ongelma on raha. Ne on nyt tiukilla. Sitten kun rahatilanne antaa taas myöden, niin yksityisetsivä varteenotettava vaihtoehto.


      • Huomaan myös
        vahva-vaimo kirjoitti:

        Olen tuota miettinyt paljon. Ongelma on raha. Ne on nyt tiukilla. Sitten kun rahatilanne antaa taas myöden, niin yksityisetsivä varteenotettava vaihtoehto.

        Tuo irvileuka ei osaa olla näköjään nälvimättä joka lauseessa. Ovat palstatrolleja tai jotain ukkomiesten kakkosina rötviytyneitä tapauksia. Niitä ei kannata ottaa vakavasti. Sen omaan normaalielämän ratkaisukykyyn, ei kuulu muu kuin muille vittuilu.


    • Matto alta pois

      Vahva vaimo? Epäilee ja nauhoittelee omassa kodissaan. Rakastaa pettävää, epäluotettavaa ja valehtelevaa miestä.
      Ei, ei, kaukana vahvasta, valitettavasti. Kynnysmatto lähinnä. Olisko jonkinlaista riippuvuutta, läheisriippuvuutta.
      Pyysit neuvoja. Ala kunnioittaa itse itseäsi. Ala kunnioittaa tätä elämääsi, sitä yhtä ja ainoaa, mikä sinulle on annettu ja lopeta sen tuhlaaminen. Hanki elämä ja parempaa seuraa.

      • gsrdgsertgse

        Ihminen joka käytää aikansa omien myrkkyä tihkuvien kommenttiensa plussaamiseen, on sairas. Eikö näin?


    • tässä neuvoni

      Huhhuh. En tiedä, varmaan ihan turha edes kirjoittaa, mutta kirjoitan nyt kuitenkin, jos siitä on edes jollekkin hyötyä.

      1. Pakko on ainoastaan kuolla. pakolla ei saa koskaan mitään hyvää aikaiseksi. Päinvastoin, mitä enemmän yrität pakottaa sitä vähemmän saat yhtään mitään irti ja sitä kauemmas se sinusta liusuu.

      2. Ei kukaan ole niin tahdoton, että pyörii kahden naisen välissä kuin hyrrä. Kysymys on siitä, että mies on ihan rakastunut siihen toiseen (siksi pyörii kuin hyrrä), mutta miksi ei lähde? Sen tietää vain hän itse. Kenties se toinen nainen ei halua mitään vakavaa? jos lapsia, miettii lapsien asioita? Järjestelee asioita sillä välin kun pyörii kuin hyrrä. Sitä ei tiedä kuin mies itse. Mutta mitäväliä sillä on Kunnioita hyvä nainen itseäsi, ja rupea järjestelemään itsellesi elämä. Olet mitä ilmeisemmin jo niin suossa, että et edes itse ymmärrä tilaasi. Kun lukee sinun kirjoitusta, niin ihan ensimmäisenä tulee mieleen, että toi on joku keksitty juttu, ei voi olla totta. Ja nimenomaan totta se osa, missä mietit omia ajatuksia, aikomuksia ja pakkokeinoja. Mutta kun katsoit, että olet oikein vastaillut joihinkin kirjoituksiin, niin ymmärsin, että ehkä onkin totta. Mutta oikeasti, HAE apua. Tämän kaltainen ajattelu ei ole millään muotoa normaalia. Mies pettää, tiedät siittä, mies ei edes halua selvittää juttuja, ja sinä se vaan vielä yrität pakolla jyrätä. pakko on kaikista pahin työkalu näissä tilanteissa.

      3. Mies ei rakasta sinua. Se on ihan varma, haluat vain uskotella itsellesi. Kukaan kuka rakastaa toista ihmistä ei petä, valehtele ja pidä varalla ketään. Tottakai on välillä hyvällä tuulella, ja haluaa olla sinulle mieliksi ja vielä rakastellakin paremman puutteessa. Tiedän, tämä kuulostaa aivan hirveältä, mutta tiedän mistä puhun. Kokemusta on.

      4. Varmasti mies on ollut masentunut. Tiedätkö, kun ihminen rakastuu silmittömästi, ja tuleekin jokin juttu, miksi ei saa tai ainakaan heti saa sitä rakkauden kohdettan itselleen, niin silloin tämä rakastunut osapuoli masentuu. En tiedä yhtään tapausta, jossa ei olisi käynyt näin.

      5. Lopuksi. Järjestä oma elämäsi siihen kuntoon, että voit lähteä, mutta älä tee sitä ilman tukiverkostoa. Hanki ammattiapu, puhu ystäville, jotta he ovat tietoisia asiasta, hanki asunto ja järjestele muita käytännön asioita. Et sinä roikkumalla siinä parane, päinvastoin.

      6. Ukko tietää varmasti mitä haluaa, mutta jokin syy vain on esteenä, miksi ei ole jo lähtenyt ja sitä tietää vain ukko itse. Ei kukaan muu ihminen voi määräillä tai pakottaa tunteita ketään kohtaan. Ja toi himo juttu nyt on niin kaukaa haettu, että en viitsi edes kommentoida. Älä tuhlaa rahojasi yksityisetsivään, mitä sinä sillä teet? Sinähän jo tiedät, että hän pettää. ja suurin ongelma ei ole nyt se pettäminen, mutta alikehittynyt itsensä ja oman elämän arvostus ja kunnioitus. Henkisen kypsyyden täydellinen puutostila. Tai sitten mielesi on jo niin järkkynyt, että et oikeasti osaa tehdä päätöksiä itsesi hyväksi. Mitä se kakkosen henkilöllisyyskään auttaa sinua, ukkosi pettää ja piste. Nyt sinä keskityt täysin toisarvoisiin juttuihin ja jätät ne kaikista tärkeimmät asiat huomioitta. Ja muista ketään et voi pakottaa selvittämään yhtään mitään. Ei pakolla ei "huutamalla ja painamalla toista nurkkaan". Saat entistä enemmän sulkeutuneemman ukon, joka vetäytyy täysin omaan kuoreensa. Meehän siiliä tikulla sörkkimään, se käpertyy piikki-palloksi.

      Yritä selviytyä kuitenkin. Mutta mikä saa ihmisen roikkumaan toisessa ihmisessä oman itsensä ja arvonsa kustannuksella?

      • Vahva-vaimo

        Niin mikä saa tämän kakkosnaisen roikkumaan vuodesta toiseen mieheni kimpussa? Sitä minäkin ihmettelen.

        Joo, ei ole provo.Ihmettelen ihmettelemistäsi?! Tämä palsta on täynnä hullumpiakin juttuja. Mutta joo, kiitos neuvoista kuitenkin. Moraalinen asenteesi paistaa niistä kuitenkin läpi, joka ei avioliitolle paljon arvoa anna. Se että koitan pelastaa liittoni, ei minusta huonompaa ihmistä tee. Ainakin yritän. Toiset ei tee mitään ja heti jaetaan lusikat, kun suksissa ei pito pysy.


      • ajatukseni ei neuvon
        Vahva-vaimo kirjoitti:

        Niin mikä saa tämän kakkosnaisen roikkumaan vuodesta toiseen mieheni kimpussa? Sitä minäkin ihmettelen.

        Joo, ei ole provo.Ihmettelen ihmettelemistäsi?! Tämä palsta on täynnä hullumpiakin juttuja. Mutta joo, kiitos neuvoista kuitenkin. Moraalinen asenteesi paistaa niistä kuitenkin läpi, joka ei avioliitolle paljon arvoa anna. Se että koitan pelastaa liittoni, ei minusta huonompaa ihmistä tee. Ainakin yritän. Toiset ei tee mitään ja heti jaetaan lusikat, kun suksissa ei pito pysy.

        Kakkosen mielenliikkeistä sinä et voi tietää, eikä edes kannata hirveästi edes tietää. Voi olla että esim. pitää seksisuhdetta yllä ajattelematta yhtään, että se vaikuttaisi mieheen ja miehen liittoon sen enempää. Tottakai jokainen saa tehdä juuri sellaisia ratkaisuja kuin haluaa, pidän tätä itsestään selvyytenä. Enkä myöskään edes ajatellut, että jos yrittää tai ei yritä niin olisi huonompi tai parempi ihminen. Jokainen tekee ratkaisuja, jotka vaikuttavat sitten omaan ja läheisten elämään. Aidosti ajattelin sinua ja sinun elämääsi. Tilanteesi kuulostaa niin toivottomalta, että monesti ihminen ei itse edes ymmärrä vasta kuin vuosien päästä, mitä on ja ei ole nähnyt. Ystävät ja ulkopuoliset ihmiset näkevät paremmin kauempaa. Yritä ja tee niin kuin itsestäsi tuntuu, mutta kun näille palstoille kirjoittaa sitä automaattisesti ajattelee, että kirjoittaja haluaa myös muiden mielipidettä asiaan. Ei niin, että jos se eroaa omastasi niin olisi heti vastaan ihmistä itseään.


      • et ymmärtänyt
        Vahva-vaimo kirjoitti:

        Niin mikä saa tämän kakkosnaisen roikkumaan vuodesta toiseen mieheni kimpussa? Sitä minäkin ihmettelen.

        Joo, ei ole provo.Ihmettelen ihmettelemistäsi?! Tämä palsta on täynnä hullumpiakin juttuja. Mutta joo, kiitos neuvoista kuitenkin. Moraalinen asenteesi paistaa niistä kuitenkin läpi, joka ei avioliitolle paljon arvoa anna. Se että koitan pelastaa liittoni, ei minusta huonompaa ihmistä tee. Ainakin yritän. Toiset ei tee mitään ja heti jaetaan lusikat, kun suksissa ei pito pysy.

        Tuota noin. Edellinen taisi tarkoittaa, että miksi sinä roikut toisessa ihmisessä? Vahvuutta on joskus päästää toinen menemään. Ethän sä edes tiedä varmaksi, onko kakkosta edes olemassa muualla kuin omissa kuvitelmissasi.


      • gsrdgsertgse
        et ymmärtänyt kirjoitti:

        Tuota noin. Edellinen taisi tarkoittaa, että miksi sinä roikut toisessa ihmisessä? Vahvuutta on joskus päästää toinen menemään. Ethän sä edes tiedä varmaksi, onko kakkosta edes olemassa muualla kuin omissa kuvitelmissasi.

        Vahvuutta? Ajatella elävänsä pienessä vuokrayksiössä köyhänä, rikkoutunut perhe lapsille ja kaikki muu paska. Ei ei. Rakkauslänkyttäminen on tällä palstalla tuttua, mutta todellisen onnen antaa hyvä perhe-elämä, vaikka sillä joku kakkonen roikottuisi mukana. Paras on, että kakkosen saa mäkeen!


      • uimuri

        Olisitko sinä varatun kanssa vehtaavaan kanssa tosissasi miehenä? Tuskin vaan.


      • naurava kulkuri
        gsrdgsertgse kirjoitti:

        Vahvuutta? Ajatella elävänsä pienessä vuokrayksiössä köyhänä, rikkoutunut perhe lapsille ja kaikki muu paska. Ei ei. Rakkauslänkyttäminen on tällä palstalla tuttua, mutta todellisen onnen antaa hyvä perhe-elämä, vaikka sillä joku kakkonen roikottuisi mukana. Paras on, että kakkosen saa mäkeen!

        Heh..ja sinäkö olet tämän todellisen onnen mannekiini ?! :D


    • uppoava laiva

      Onhan se hienoa että yrittää pelastaa liittoansa. Näin sivullisena tuntuu kuitenkin metkalta että siihen riittää vielä motivaatiota ja uskoa vaikka tietää että toisella on suhde jota on ylläpidetty myös petetyn kotona.

      Vaikka mies tunnustaisikin, mitä se pelastaisi. Ainoastaan, jos tekisi sen ilman painostusta, sille voisi antaa painoarvoa. Mitä sen jälkeen sitten tapahtuisi, voisiko se korjata liittoa, varsinkin jos suhde on kestänyt jo vuosia.

      Olen samaa mieltä erään kirjoittajan kanssa, että pettäjän rakkaudentunnustukset on sanahelinää. Kyllähän se hienolta kuulostaa ja siihen haluaa tarttua kun itsellä on suuri hätä. Aidosti toista rakastava ei pidä kakkossuhdetta. Sitä ei tiedä miten tykästynyt mies on tähän toiseenkaan, mutta joka tapauksessa, jotain tarttis tehdä.

      Mikäli liiton saisi pelastettua, vaatisi se miehen tunnustuksen ja halua sekä työtä liiton jatkamisen puolesta.

      Paljon mahdollista, että mies jatkaa tätä elämänmuotoaan niin kauan kuin sinä lyöt hanskat lopullisesti tiskiin. Miehet useimmin kuin naiset pelkäävät tehdä elämälleen täyskäännöstä ja seilaavat päättämättömyyden vesillä.

      • Vahva-vaimo

        Kiitos "Uppoava laiva" asiallisesta viestistä. Antoi paljon ajattelemisen aihetta.
        Jottain tarttis todellakin tehrä :)


      • komppaan

        Tämä on niin totta ja käytännössä nähty:

        "Paljon mahdollista, että mies jatkaa tätä elämänmuotoaan niin kauan kuin sinä lyöt hanskat lopullisesti tiskiin. Miehet useimmin kuin naiset pelkäävät tehdä elämälleen täyskäännöstä ja seilaavat päättämättömyyden vesillä. "

        Nyt vahvan vaimon täytyy päättää haluaako hän tällaisen laivan kyydissä seilata ja miten pitkään. Puoliso, joka vie kakkosen kotiinsa on menetetty tapaus aivan ehdottomasti. Jos ei jatka tämän naisen kanssa, ennen pitkää on kuvioissa joku muu.


      • kompaan kompaa
        komppaan kirjoitti:

        Tämä on niin totta ja käytännössä nähty:

        "Paljon mahdollista, että mies jatkaa tätä elämänmuotoaan niin kauan kuin sinä lyöt hanskat lopullisesti tiskiin. Miehet useimmin kuin naiset pelkäävät tehdä elämälleen täyskäännöstä ja seilaavat päättämättömyyden vesillä. "

        Nyt vahvan vaimon täytyy päättää haluaako hän tällaisen laivan kyydissä seilata ja miten pitkään. Puoliso, joka vie kakkosen kotiinsa on menetetty tapaus aivan ehdottomasti. Jos ei jatka tämän naisen kanssa, ennen pitkää on kuvioissa joku muu.

        "Paljon mahdollista, että mies jatkaa tätä elämänmuotoaan niin kauan kuin sinä lyöt hanskat lopullisesti tiskiin. Miehet useimmin kuin naiset pelkäävät tehdä elämälleen täyskäännöstä ja seilaavat päättämättömyyden vesillä. "

        erittäin samaa mieltä tästä laukseesta. itse olin pari kuukautta tilanteessa jossa mies seilasi kahden välissä. kyllä itse olisin voinut unohtaa ja jatkaa mutta miehestä ei ollut tekemään päätöstä kumman hän haluaa. keskusteltiin, puhuttiin jatkosta: miten ja millä tavalla jne. kunnes kakkonen laittoi päättämään; noh, toisen matkaan lähti ja sillä tiellä on, kakkonen kuulemma painosti. painosti on suora lainaus miehen sanoista. itse olin täysin sekaisin tuon jälkeen kunnes järki alkoi pelamaan ja arvaa mitä: jos mies tarvitsee että nainen painostaa tehdäkseen päätöksen - parempi antaa mennä. herää vain kysymys jos minä olisin painostanut ensin, olisinko minä nyt parisuhteessa joka on olemassa koska painostin. erinnäisiä ajatuksia on pyörinyt mielessä näissä jälki mainingeissa ja varmaan on että jos / kun tuo suhde alkaa menemään alamäkeen, nainen saa silmilleen tuon painostuksen, tuo mies kun ei halua ottaa vastuuta päätöksistään.

        sinulle aloittaja sanon, oman kokemuksen tuomalla järjellä. päätökset ovat sinun mutta hanki ammattiapua itsellesi. jos tuo suhde päättyy ja mies on vain sinun, tarvitset apua selvitäksesi - ei se ajatuksista vain katoa ja elämä ole jatkossa pelkkää auringon paistetta. jos päättyy eroon, tarvitset apua selvitäkseksi. ajatuksten myllerrykset sinulla on edessä molemmissa tapauksissa ja harva meistä niitä yksinään osaa selvittää.


      • gsrdgsertgse

        Aidosti rakastava ei pidä kakkossuhdetta? -> Kakkosuhdetta pitävä ei ole terve -> Sairas ei voi rakastaa edes kakkosta oikeasti. Revi siitä.


      • tosi terve
        gsrdgsertgse kirjoitti:

        Aidosti rakastava ei pidä kakkossuhdetta? -> Kakkosuhdetta pitävä ei ole terve -> Sairas ei voi rakastaa edes kakkosta oikeasti. Revi siitä.

        "Kakkossuhdetta pitävä ei ole terve..." Onko pettäminen sairautta? Katsos en ole edes tiennyt. Sittenhän puolet maailman populaatiosta on sairaita, ja loput terveitä? Bill Clintonista Jesse Jameseen ovat sairaita ja esimerkiksi vaikka Auerin on pakko olla terve, koska hän ei tietääkseni ole pettänyt, mutta epäillään miehensä murhasta. Meneehän se niinkin, jos sitä sillä tavalla haluaa nähdä.


      • Huomaan myös
        kompaan kompaa kirjoitti:

        "Paljon mahdollista, että mies jatkaa tätä elämänmuotoaan niin kauan kuin sinä lyöt hanskat lopullisesti tiskiin. Miehet useimmin kuin naiset pelkäävät tehdä elämälleen täyskäännöstä ja seilaavat päättämättömyyden vesillä. "

        erittäin samaa mieltä tästä laukseesta. itse olin pari kuukautta tilanteessa jossa mies seilasi kahden välissä. kyllä itse olisin voinut unohtaa ja jatkaa mutta miehestä ei ollut tekemään päätöstä kumman hän haluaa. keskusteltiin, puhuttiin jatkosta: miten ja millä tavalla jne. kunnes kakkonen laittoi päättämään; noh, toisen matkaan lähti ja sillä tiellä on, kakkonen kuulemma painosti. painosti on suora lainaus miehen sanoista. itse olin täysin sekaisin tuon jälkeen kunnes järki alkoi pelamaan ja arvaa mitä: jos mies tarvitsee että nainen painostaa tehdäkseen päätöksen - parempi antaa mennä. herää vain kysymys jos minä olisin painostanut ensin, olisinko minä nyt parisuhteessa joka on olemassa koska painostin. erinnäisiä ajatuksia on pyörinyt mielessä näissä jälki mainingeissa ja varmaan on että jos / kun tuo suhde alkaa menemään alamäkeen, nainen saa silmilleen tuon painostuksen, tuo mies kun ei halua ottaa vastuuta päätöksistään.

        sinulle aloittaja sanon, oman kokemuksen tuomalla järjellä. päätökset ovat sinun mutta hanki ammattiapua itsellesi. jos tuo suhde päättyy ja mies on vain sinun, tarvitset apua selvitäksesi - ei se ajatuksista vain katoa ja elämä ole jatkossa pelkkää auringon paistetta. jos päättyy eroon, tarvitset apua selvitäkseksi. ajatuksten myllerrykset sinulla on edessä molemmissa tapauksissa ja harva meistä niitä yksinään osaa selvittää.

        No jos ajatellaan "solankin" tapausta, niin eiköhän tuo mies kakkosen kanssa seilaa yhtä vähän rakastaen. Mitä muka ratkaisee, että vaimo ottaa eron ja sola saisi vuorostaan tämän seilaajan. Miettikääpä kakkoset sitä? Minusta kun tuntuu, että mies rakastaa sittenkin enemmän sitä vaimoaan ja todellista elämäänsä, kun todellinen arvo punnitaan.

        No miten vain, mutta rakkauden sotkemin pettämiseen on virhe. Sillä ei itseasiassa ole mitään tekemistä asian kanssa. Siksi nämä jutut ovat paljon monimutkaisempia, eikä niitä ratkaista valitsemalla jotakin rakkainta, tai edes rakastamalla.

        Jos väitätte minua valehtelijaksi, niin miettikää tuota juttuni alkua.


      • Huomaan myös
        tosi terve kirjoitti:

        "Kakkossuhdetta pitävä ei ole terve..." Onko pettäminen sairautta? Katsos en ole edes tiennyt. Sittenhän puolet maailman populaatiosta on sairaita, ja loput terveitä? Bill Clintonista Jesse Jameseen ovat sairaita ja esimerkiksi vaikka Auerin on pakko olla terve, koska hän ei tietääkseni ole pettänyt, mutta epäillään miehensä murhasta. Meneehän se niinkin, jos sitä sillä tavalla haluaa nähdä.

        Oho. Johan pomppasi! Just just. Täällä petturiukossa roikkuva kakkonen huutaa kuin palosireeni vaimolle kuin käärmettä pyssyyn eroa. Mutta sinähän sen sanoit itse. Koska pettämistä on ollut kautta aikojen, niin miksi eroamaan sen vuoksi.


      • Huomaan myös
        tosi terve kirjoitti:

        "Kakkossuhdetta pitävä ei ole terve..." Onko pettäminen sairautta? Katsos en ole edes tiennyt. Sittenhän puolet maailman populaatiosta on sairaita, ja loput terveitä? Bill Clintonista Jesse Jameseen ovat sairaita ja esimerkiksi vaikka Auerin on pakko olla terve, koska hän ei tietääkseni ole pettänyt, mutta epäillään miehensä murhasta. Meneehän se niinkin, jos sitä sillä tavalla haluaa nähdä.

        Hei. Ja kuinka Bill Clinton rakasti aidosti Lewinskiä. Anna mun nauraa!


      • sikarijutut
        Huomaan myös kirjoitti:

        Hei. Ja kuinka Bill Clinton rakasti aidosti Lewinskiä. Anna mun nauraa!

        Huomaan myös. hän todella rakastikin vaimoaan, osoitti sen ...oudolla tavalla :D


      • tosi terve
        Huomaan myös kirjoitti:

        Oho. Johan pomppasi! Just just. Täällä petturiukossa roikkuva kakkonen huutaa kuin palosireeni vaimolle kuin käärmettä pyssyyn eroa. Mutta sinähän sen sanoit itse. Koska pettämistä on ollut kautta aikojen, niin miksi eroamaan sen vuoksi.

        En ole petturiukossa roikkuva. Mun ei tarvi roikkua kenessäkään, siinä se vitsi piileekin. Tuntuu vain välillä, että täällä näitä kirjoituksia kun lukee, että ei olämä oikeasti voi olla tommoista, ja juuri siksi yritänkin vähän ravistella ihmisiä heräämään todellisuuteen. Ei kenenkään tarvi erota minkään vuoksi jos ei halua. Sehän on ihan selvää, puhumattakaan että täällä joku palstalainen "pakottaisi" eroamaan tai mennä yksiin kenenkään kanssa. Sinulla ei ole kyllä kaikki muumit ihan tässä maailmassa. Elä mun puolesta miten haluat, jos haluat, mutta on täällä kai muitakin kuin vain sinä, joka olet tullut petetyksi. joten älä ota kaikkea itseeesi. Kyllä täällä voi ja saa vaihtaa mielipiteitä suuntaan jos toisenkin, eikä se tarkoita, että on "pakottamassa" yhtään ketään mihinkään. Kuinka edes joku tuntematon siihen edes kykenisikään. Olet harhainen.


      • tiedä sitten
        sikarijutut kirjoitti:

        Huomaan myös. hän todella rakastikin vaimoaan, osoitti sen ...oudolla tavalla :D

        Hienoa, että täällä suomi24 palstalainen tietää ketä ja miten Bill Clinton rakasti! Mene ratkomaan Kennedy murhaa myöskin, kun noin tarkkaan "tiedät" asioista. Luin jenkki lehdestä joku 5 v. sitten, että Hilary Clinton on hyväksynyt Bill Clintonin sivusuhteet. Ja se on aivan heidän välinen asiansa. Kukin elää tyylillään. Mutta voisin kuvitella, että on vähän eri asia, kun aviomiehenä on Billy kuin joku Virtasen Masa Seinäjoelta.


      • Huomaan myös
        tosi terve kirjoitti:

        En ole petturiukossa roikkuva. Mun ei tarvi roikkua kenessäkään, siinä se vitsi piileekin. Tuntuu vain välillä, että täällä näitä kirjoituksia kun lukee, että ei olämä oikeasti voi olla tommoista, ja juuri siksi yritänkin vähän ravistella ihmisiä heräämään todellisuuteen. Ei kenenkään tarvi erota minkään vuoksi jos ei halua. Sehän on ihan selvää, puhumattakaan että täällä joku palstalainen "pakottaisi" eroamaan tai mennä yksiin kenenkään kanssa. Sinulla ei ole kyllä kaikki muumit ihan tässä maailmassa. Elä mun puolesta miten haluat, jos haluat, mutta on täällä kai muitakin kuin vain sinä, joka olet tullut petetyksi. joten älä ota kaikkea itseeesi. Kyllä täällä voi ja saa vaihtaa mielipiteitä suuntaan jos toisenkin, eikä se tarkoita, että on "pakottamassa" yhtään ketään mihinkään. Kuinka edes joku tuntematon siihen edes kykenisikään. Olet harhainen.

        Otit taas itseesi, vaikka tarkoitukseni on ravistella ehdottomuuksia malliin, mies ei rakasta sua. Kun sinulla ei ole kokemusta petetyksi tulemisesta, sen enempää kui kakkosena olemisesta, niin ajatuksesi on niitä persinteisiä jossitteluja, joista ei minkään avuksi. "Kyllä minä tekisin", on niitä kaikkien aikojen typerimpiä kommentteja. Jos sun elämä on hyvin, niin älä tule neuvomaan muita, kun ei sinulla ole siihen mitään edellytyksiä todellakaan.


      • Huomaan myös
        tiedä sitten kirjoitti:

        Hienoa, että täällä suomi24 palstalainen tietää ketä ja miten Bill Clinton rakasti! Mene ratkomaan Kennedy murhaa myöskin, kun noin tarkkaan "tiedät" asioista. Luin jenkki lehdestä joku 5 v. sitten, että Hilary Clinton on hyväksynyt Bill Clintonin sivusuhteet. Ja se on aivan heidän välinen asiansa. Kukin elää tyylillään. Mutta voisin kuvitella, että on vähän eri asia, kun aviomiehenä on Billy kuin joku Virtasen Masa Seinäjoelta.

        No johan. Sinä sitten satut kuitenkin väittämään, että tietäisit ketä ap:n puoliso rakastaa? Ihminen on ihminen. Ei se siitä kummemaksi muutu. Todellisuus on jokaiselle ihmiselle arkipäiväistä. Toki totta, että tilaiusuudet tekevät varkaan helpommin, mutta eikö juuri samoin ap.n jutussa? Hän totesi, "olen paljon poissa kotoa".

        Ap.n tapausta ei kannata lähteä ratkaisemaan rakastamisen kautta. Nämä ovat paljon monimutkaisempia asioita, eikä näitä ole edes juurikaan tutkittu.


      • tosi terve
        Huomaan myös kirjoitti:

        Otit taas itseesi, vaikka tarkoitukseni on ravistella ehdottomuuksia malliin, mies ei rakasta sua. Kun sinulla ei ole kokemusta petetyksi tulemisesta, sen enempää kui kakkosena olemisesta, niin ajatuksesi on niitä persinteisiä jossitteluja, joista ei minkään avuksi. "Kyllä minä tekisin", on niitä kaikkien aikojen typerimpiä kommentteja. Jos sun elämä on hyvin, niin älä tule neuvomaan muita, kun ei sinulla ole siihen mitään edellytyksiä todellakaan.

        "...älä tule neuvomaan..." En minä ole ketään neuvoti massakaan. Kirjoitan mielipidettäni ihan siinä kukn kuka tahansa. Siihen on oikeis minulla ja sinulla ja kaikilla muillakin. Kukahan tässä on ehdoton "ei ole edellytyksiä...". No eikö juuri minulla ole edellytyksiä kertoa mielipiteitäni, kun oma liitto kukoistaa vielä 19 vuoden jälkeen. En ole joutunut petetyksi, enkä pettänyt ketään. Mieti miksi? En usko olevani niin hurmaava, että eikö minuakin hurmaavampia ole tullut vastaa, mutta se jokin on pitänyt ukkoni "ruodussa". Ammattini vuoksi olen nähnyt liian paljon "täysin turhia eroja kuin myös täysin turhia liittoja. Yritetään kuitenkin mahtua samalle palstalle ehdottomuuksistamme huolimatta. Yritä selviytyä. Aina ei tarvitse tehdä sitä kuuluisaa konkurssia, että tuli hyvä yritysjohtaja. Katsos kun sitä voi oppia myös jo muiden selkkauksista kokematta itse kaiken maailman sotkuja ja selkkauksia.

        Viisas selviää siitä johon älykäs ei edes joudu ja johon tyhmä tukehtuu


      • Huomaan myös
        tosi terve kirjoitti:

        "...älä tule neuvomaan..." En minä ole ketään neuvoti massakaan. Kirjoitan mielipidettäni ihan siinä kukn kuka tahansa. Siihen on oikeis minulla ja sinulla ja kaikilla muillakin. Kukahan tässä on ehdoton "ei ole edellytyksiä...". No eikö juuri minulla ole edellytyksiä kertoa mielipiteitäni, kun oma liitto kukoistaa vielä 19 vuoden jälkeen. En ole joutunut petetyksi, enkä pettänyt ketään. Mieti miksi? En usko olevani niin hurmaava, että eikö minuakin hurmaavampia ole tullut vastaa, mutta se jokin on pitänyt ukkoni "ruodussa". Ammattini vuoksi olen nähnyt liian paljon "täysin turhia eroja kuin myös täysin turhia liittoja. Yritetään kuitenkin mahtua samalle palstalle ehdottomuuksistamme huolimatta. Yritä selviytyä. Aina ei tarvitse tehdä sitä kuuluisaa konkurssia, että tuli hyvä yritysjohtaja. Katsos kun sitä voi oppia myös jo muiden selkkauksista kokematta itse kaiken maailman sotkuja ja selkkauksia.

        Viisas selviää siitä johon älykäs ei edes joudu ja johon tyhmä tukehtuu

        Ei voi olla totta. Liittoni kukoistaa, ja lehmätkin lentäessään hirnuu. Siis miten paljon kuvittelet minun uskovan emävaleitasi?? Hei haloo! Näytät todella uskovan, että esittäminen ja valehteleminen menee läpi kaikille. Voi, voi. Ei todellakaan mene. Ja ihan oikeasti, menisit tekemään jotakin muuta kuin neuvomaan asioissa jotka eivät todellakaan kosketa sinua rehellisessä mielessä. Palstatrollaaminen on todella paha asia, jos sitä harjoittaa vakavalla palstalla. Sinusta ei ole vertaistueksi, eikä neuvoja antamaan. Silti esität itsestäsi ja ehdottomista neuvoistasi jotain olevan avuksi jollekin. Todellisuudessa haluat satuttaa muita. Mene itseesi ja terapeutille. Taas kerran paljastuit.


      • hyvin huomattu
        tosi terve kirjoitti:

        "...älä tule neuvomaan..." En minä ole ketään neuvoti massakaan. Kirjoitan mielipidettäni ihan siinä kukn kuka tahansa. Siihen on oikeis minulla ja sinulla ja kaikilla muillakin. Kukahan tässä on ehdoton "ei ole edellytyksiä...". No eikö juuri minulla ole edellytyksiä kertoa mielipiteitäni, kun oma liitto kukoistaa vielä 19 vuoden jälkeen. En ole joutunut petetyksi, enkä pettänyt ketään. Mieti miksi? En usko olevani niin hurmaava, että eikö minuakin hurmaavampia ole tullut vastaa, mutta se jokin on pitänyt ukkoni "ruodussa". Ammattini vuoksi olen nähnyt liian paljon "täysin turhia eroja kuin myös täysin turhia liittoja. Yritetään kuitenkin mahtua samalle palstalle ehdottomuuksistamme huolimatta. Yritä selviytyä. Aina ei tarvitse tehdä sitä kuuluisaa konkurssia, että tuli hyvä yritysjohtaja. Katsos kun sitä voi oppia myös jo muiden selkkauksista kokematta itse kaiken maailman sotkuja ja selkkauksia.

        Viisas selviää siitä johon älykäs ei edes joudu ja johon tyhmä tukehtuu

        Viisas selviää siitä johon älykäs ei edes joudu ja johon tyhmä tukehtuu


      • efdswefd<esawfd<afe
        hyvin huomattu kirjoitti:

        Viisas selviää siitä johon älykäs ei edes joudu ja johon tyhmä tukehtuu

        Hyvin huomattu, mutta ei miltään osin sovi sen esittäjään. Kukaan ei ole näissä asioissa neuvomaan toista. Parhaiten kuitenkin he, jotka itse kokeneet.


      • todella terve
        Huomaan myös kirjoitti:

        Ei voi olla totta. Liittoni kukoistaa, ja lehmätkin lentäessään hirnuu. Siis miten paljon kuvittelet minun uskovan emävaleitasi?? Hei haloo! Näytät todella uskovan, että esittäminen ja valehteleminen menee läpi kaikille. Voi, voi. Ei todellakaan mene. Ja ihan oikeasti, menisit tekemään jotakin muuta kuin neuvomaan asioissa jotka eivät todellakaan kosketa sinua rehellisessä mielessä. Palstatrollaaminen on todella paha asia, jos sitä harjoittaa vakavalla palstalla. Sinusta ei ole vertaistueksi, eikä neuvoja antamaan. Silti esität itsestäsi ja ehdottomista neuvoistasi jotain olevan avuksi jollekin. Todellisuudessa haluat satuttaa muita. Mene itseesi ja terapeutille. Taas kerran paljastuit.

        Ota rauhallisesti! Mistä moinen hermostuminen. Eihän sinun edes tarvitse uskoa yhtään mitään. On täällä muitakin kuin sinä. Ja tulen kirjoittamaan omia mielipiteitäni edelleen niin kuin tähän mennessäkin. Sinun ei tarvitse ihan kaikkia juttuja lukea.


      • yritä ymmärtää
        efdswefd<esawfd<afe kirjoitti:

        Hyvin huomattu, mutta ei miltään osin sovi sen esittäjään. Kukaan ei ole näissä asioissa neuvomaan toista. Parhaiten kuitenkin he, jotka itse kokeneet.

        Ei täällä kukaan ketään neuvo!


      • tosi terve
        Huomaan myös kirjoitti:

        No johan. Sinä sitten satut kuitenkin väittämään, että tietäisit ketä ap:n puoliso rakastaa? Ihminen on ihminen. Ei se siitä kummemaksi muutu. Todellisuus on jokaiselle ihmiselle arkipäiväistä. Toki totta, että tilaiusuudet tekevät varkaan helpommin, mutta eikö juuri samoin ap.n jutussa? Hän totesi, "olen paljon poissa kotoa".

        Ap.n tapausta ei kannata lähteä ratkaisemaan rakastamisen kautta. Nämä ovat paljon monimutkaisempia asioita, eikä näitä ole edes juurikaan tutkittu.

        Ihminen joka pettää ja valehtelee ei tiedä AIDOSTA rakkaudesta yhtikäs mitään. Rakkauteen ei kuulu filunkipeli. Rakkaus on ymmärrystä, hyväksyntää, anteeksiantoa jne. Ei petturuutta! Siitä tietää että ap:n mies ei rakasta. Yksinkertaista, jos haluaa vain ymmärtää. vai onko se niin vaikea tunnustaa itselleen?


      • Huomaan myös
        todella terve kirjoitti:

        Ota rauhallisesti! Mistä moinen hermostuminen. Eihän sinun edes tarvitse uskoa yhtään mitään. On täällä muitakin kuin sinä. Ja tulen kirjoittamaan omia mielipiteitäni edelleen niin kuin tähän mennessäkin. Sinun ei tarvitse ihan kaikkia juttuja lukea.

        Kyllä. Voit tehdä niin, mutta älä odota etten ota kantaa, mikäli jatkat petettyjen, ja puolustuskyvyttömien asemassa olevien ihmisen ronkkimista, jota harrastat.


      • Huomaan myös
        tosi terve kirjoitti:

        Ihminen joka pettää ja valehtelee ei tiedä AIDOSTA rakkaudesta yhtikäs mitään. Rakkauteen ei kuulu filunkipeli. Rakkaus on ymmärrystä, hyväksyntää, anteeksiantoa jne. Ei petturuutta! Siitä tietää että ap:n mies ei rakasta. Yksinkertaista, jos haluaa vain ymmärtää. vai onko se niin vaikea tunnustaa itselleen?

        No nyt kyllä voit laittaa suuta supummalle. Huomaa, ettei sinulla ole mitään ammatillista taustaa asioihin. Kannattaa kaataa jäitä AITO RAKKAUS jms. asioihin silloin kun on pakko selvittää parisuhteen tilaa.


    • hanki terapeutti

      Hanki hyvä terapeutti itsellesi. Parisuhteen perusedellytys on luottamus ja sitä sä et tunne miestäsi kohtaan. Kuulostat vainoharhaiselta. Miksi miehen pitäisi tunnustaa jotain, mikä ei ole totta?

    • samaa rataa

      Kuulostaa siltä, että AP haluaa vain kaivaa tunkiolla. Mutta vaikka mitä löytyy, se ei lopulta muuta mitään. Sen kun kaivaa ja tonkii vaan, vaikka tulee paha olo. En ymmärrä miksi monet naiset reagoivat näin. Haluavat niin kovasti tietää ja selvittää. Kyttäävät puhelinta ja menoja. Sitten kun jotain selviää ja epäilykset vahvistuvat, mikään ei kuitenkaan muutu. Lopulta selittelevät vielä mielessään asioita parhain päin ja näkevät asiat ruusuisempina kuin ovatkaan, uskovat miehensä selityksiä kerta toisensa jälkeen. Miksi he siis oikeastaan tonkivat? Onko se lopulta vain halu tietää miehensä naisista ja halu valvoa, ettei mies ainakaan lähde joku päivä jonkun matkaan. Kuka jaksaa ja haluaa valvoa kumppaniaan ja elää vietävissä olevan kanssa? Ei tervettä ja raskaaksi käy, mutta joillekin näyttää sopivan.

      • tästä kulmasta

        Jos toinen saa aikaan pahan mielen ja olon, yleensä syytetään sitä toista. Miksi teit minulle näin ja sen jälkeen vaaditaan toista muuttumaan. On toki hyvä tehdä tiettäväksi, miltä toisen teot itsestä tuntuu, mutta toista ei voi saada muuttumaan eikä toista voi hallita.

        Mitä jos ottaisikin itse vastuun omasta olostaan? Jos joku herättää toistuvasti pahaa oloa, pitäisikö järjestää elämänsä niin, ettei toinen voi enää aiheuttaa pahaa? Siis muuttua itse ja tehdä päätös itse. Suojella ja rakastaa itseään. Erota.

        Jos toistuvasti sama ihminen satuttaa, niin silloin pitäisi itsesuojeluvaiston pelata.


      • polipoliplup

        Osuvasti kirjoitat ; aloituksesta nousi elävästi mieleen nainen, johon olen viime vuosina tutustunut ystäväni ystävänä. Hän alkoi muutama vuosi sitten haistella, että mies touhuaa jotain selän takana. Kännykkää kyttäämällä sai selville, että mies poikkeaa toisinaan asioilla käydessään "päiväkahvilla" työkaverinsa luona. Soitti työkaverille ja haukkui pataluhaksi, lutkaksi ja liiton rikkojaksi ym... Jälkeenpäin alkoi selitellä kaveripiirissä, että miehensä kävi auttelemassa ns miesten töissä hyvä hyvyyttään eronnutta työkaveriaan... No kukin taaplaa tyylillään, mies ja tämä toinen nainen ovat edelleenkin työkavereita ja ystäväni ystävä jatkaa "ratsioitaan"... Ystävä, jonka kautta tämän "keissin" tutuksi tulin, totesi hiljan, että ahdistava ajatus on, että tarvitsisi siippaa seuraavat vuodet ja vuosikymmenet "pitää valvonnassa", kun ei tässä ihan ikäloppuja vielä olla.


      • Näin täällä
        polipoliplup kirjoitti:

        Osuvasti kirjoitat ; aloituksesta nousi elävästi mieleen nainen, johon olen viime vuosina tutustunut ystäväni ystävänä. Hän alkoi muutama vuosi sitten haistella, että mies touhuaa jotain selän takana. Kännykkää kyttäämällä sai selville, että mies poikkeaa toisinaan asioilla käydessään "päiväkahvilla" työkaverinsa luona. Soitti työkaverille ja haukkui pataluhaksi, lutkaksi ja liiton rikkojaksi ym... Jälkeenpäin alkoi selitellä kaveripiirissä, että miehensä kävi auttelemassa ns miesten töissä hyvä hyvyyttään eronnutta työkaveriaan... No kukin taaplaa tyylillään, mies ja tämä toinen nainen ovat edelleenkin työkavereita ja ystäväni ystävä jatkaa "ratsioitaan"... Ystävä, jonka kautta tämän "keissin" tutuksi tulin, totesi hiljan, että ahdistava ajatus on, että tarvitsisi siippaa seuraavat vuodet ja vuosikymmenet "pitää valvonnassa", kun ei tässä ihan ikäloppuja vielä olla.

        Itse ymmärrän niitä, jotka haluavat kaivaa tunkiolla... Minä tein sitä ja tuon saamani pahan olon kautta pystyin saamaan niin paljon vahvistusta mielelleni, että pääsin irtautumaan 30 vuoden liitosta. Pitkässä liitossa on liimautunut niin monelta taholta toiseen kiinni, että siitä lähteminen tuntui vaikealta ihan yhtäkkiä. Muutaman vuoden kestin uusia pettämisiä saman naisen kanssa, valheita ja rakkauden vakuutteluja, että kun pahaa oloa oli riittävästi, lähdin.
        Sitä ei ymmärrä kukaan, joka ei tuota ole kokenut. Nämä nyt on vaan sellaisia juttuja. Ystäväni joutuivat kuuntelemaan vuodatuksiani muutaman vuoden, tukivat ja kuuntelivat. Kiitos heille siitä. Nyt omillani, haikeana siitä, että liittoni ei ollut elämän mittainen, onnellisena siitä, että en joudu enää elämään siinä vuoristoradassa.


      • valintoja
        Näin täällä kirjoitti:

        Itse ymmärrän niitä, jotka haluavat kaivaa tunkiolla... Minä tein sitä ja tuon saamani pahan olon kautta pystyin saamaan niin paljon vahvistusta mielelleni, että pääsin irtautumaan 30 vuoden liitosta. Pitkässä liitossa on liimautunut niin monelta taholta toiseen kiinni, että siitä lähteminen tuntui vaikealta ihan yhtäkkiä. Muutaman vuoden kestin uusia pettämisiä saman naisen kanssa, valheita ja rakkauden vakuutteluja, että kun pahaa oloa oli riittävästi, lähdin.
        Sitä ei ymmärrä kukaan, joka ei tuota ole kokenut. Nämä nyt on vaan sellaisia juttuja. Ystäväni joutuivat kuuntelemaan vuodatuksiani muutaman vuoden, tukivat ja kuuntelivat. Kiitos heille siitä. Nyt omillani, haikeana siitä, että liittoni ei ollut elämän mittainen, onnellisena siitä, että en joudu enää elämään siinä vuoristoradassa.

        On mielestäni eri asia ottaa asioista selvää ja sitten tehdä ratkaisunsa kuin että vain selvitellä uudestaan ja uudestaan, kärsiä ja pysyä samassa tilanteessa. Otit vastuun omasta elämästäsi ja hyvä niin.

        Mikä oli lopulta se viimeinen niitti sinulle; taas uusi käry vai kypsyitkö tilanteeseen vähitellen? Miehesi olisi ilmeisesti halunnut vielä liitossa jatkaa.


      • Näin täällä
        valintoja kirjoitti:

        On mielestäni eri asia ottaa asioista selvää ja sitten tehdä ratkaisunsa kuin että vain selvitellä uudestaan ja uudestaan, kärsiä ja pysyä samassa tilanteessa. Otit vastuun omasta elämästäsi ja hyvä niin.

        Mikä oli lopulta se viimeinen niitti sinulle; taas uusi käry vai kypsyitkö tilanteeseen vähitellen? Miehesi olisi ilmeisesti halunnut vielä liitossa jatkaa.

        Viimeinen niitti oli vain loputon väsymys miehen valehteluun kaikista asioista, salasuhteen jatkuminen, vaikka vannoi rakastavansa ja tekevänsä kaikkensa, että olisin onnellinen. Suhde jatkui salassa, minä sain vain tarpeekseni, vaikka mies ei olisi halunnut erota. Hänelle asiat olivat hyvin, kuten oli tottunut. Pari naista, perhe, kulissit. Lähdin ja se oli hänelle shokki. Niin minullekin, ei se helppoa ollut vaikka aluksi tunne oli pelkkää helpotusta ja onnea siitä, että vihdoin tiesi kaiken mitä omassa elämässä tapahtuu olevan totta ja jollain tavalla hallinnassa. Onhan tässä itkut itketty vielä senkin jälkeen. Kaipaan ehjää perhettä, meitä kokonaisena. Historiaamme, monia asioita. Mutta en sitä kamalaa tunnetta, joka oli läsnä kokoajan loppuaikana -epäilystä, kun miltei mikään ei pitänyt paikkaansa, mikä minusta tuntui epäilyttävältä. Mies ei oppinut mitään, eikä ole vieläkään oppinut. Minä olen ja paljon...


      • gsrdgsertgse
        tästä kulmasta kirjoitti:

        Jos toinen saa aikaan pahan mielen ja olon, yleensä syytetään sitä toista. Miksi teit minulle näin ja sen jälkeen vaaditaan toista muuttumaan. On toki hyvä tehdä tiettäväksi, miltä toisen teot itsestä tuntuu, mutta toista ei voi saada muuttumaan eikä toista voi hallita.

        Mitä jos ottaisikin itse vastuun omasta olostaan? Jos joku herättää toistuvasti pahaa oloa, pitäisikö järjestää elämänsä niin, ettei toinen voi enää aiheuttaa pahaa? Siis muuttua itse ja tehdä päätös itse. Suojella ja rakastaa itseään. Erota.

        Jos toistuvasti sama ihminen satuttaa, niin silloin pitäisi itsesuojeluvaiston pelata.

        Eron jälkeen tilanne on paljon pahempi. Kannattaa miettiä, eroaako pettämisen takia. Paljon pahempiakin asioita on olemassa. Esim sellainen on ero, jos rakastaa puolisoaan.


    • Rajat vois olla edes

      Niin kauanhan se jatkuu kun sinä mahdollistat sen jatkuvan. Mies on jo tajunnut että sinä tiedät asiasta vaikka kieltääkin. Hän on myös tajunnut että se ei liiemmin teidän välejänne haittaa vaikka sinä tiedätkin hänen paneskelevan muita. Mies huomaa koko ajan että sinä olet ja pysyt vaikka hän seilaileekin muualla. Oletko näyttänyt kuinka sinua sattuu vai nieletkä senkin tai peität vihaan? Jos mies huomaisi sinun oikeasti kärsivän ja hän huomaisi sen vaikeuttavan omaa elämäänsä voisi hän alkaa punnitsemaan asioita tärkeysjärjestykseen. Mies ikäänkuin tahallaan vielä koittaa kuinka paljon sinä siedät kun tuo hoidon kotiinkin. Kuinka paljon oikeasti siedät?

      • Huomaan myös

        No hyvä. Siis annetaan neuvoja, vaikka todellisuudessa niitä ei ole kenelläkään antaa. Terapeutit pyytävät keskustelemaan, mutta keskusteluhalutonta ja keskustelukyvytöntä valehtelijaa ei saa toimimaan näin. Kiristäminen ja vaatiminen ei myöskään auta. Se vain pahentaa asiaa.

        Kautta aikojen on toiminut parhaiten seuraava toiminta. Panosta itseesi, hyvinvointiin ja ulkonäköösi. Lähde tapaamaan ystäviä, harrasta ja matkusta. Jos et tee näin, joudut tekemään sitä eron jälkeen pakosta. Eroamatta voi kuitenkin tehdä tätä kaikkea taloudellisesti turvallisemmin ja miehesi alkaa kunnioittamaan sinun samalla.

        Muita neuvoja ei ole olemassakaan. Asiaa ei ole tutkittu, koska suuri osa tutkimusaineisto on halutonta yhteistyöhön. Monet myös romahtaisivat henkisesti katsoessaan tekojaan ja itseään peiliin. Hulluja ne, jotka tunkevat sitä peiliä petetyn eteen, vaikka ongelma on muualla.


    • pökköä pesään

      Oletko varma, että kakkonen on nainen? Entä jos onkin mies? Oletko sellaista vaihtoehtoa ajatellut?

    • korkea matematiikka

      jos ykkönen ei anna kakkoseen, ei liene kakkosen vika olla ykkönen

      • tarkoitus pyhittää k

        :DD Onko sillä niin välii onko se ykkönen tai kakkonen kunhan vaan hyvältä tuntuu!


      • fgdfgdzgfdzsg
        tarkoitus pyhittää k kirjoitti:

        :DD Onko sillä niin välii onko se ykkönen tai kakkonen kunhan vaan hyvältä tuntuu!

        Olipa hauska. No ei.


    • eräsex

      Hei ap. .Oletko varma, että miehelläsi on toinen nainen? Jotenkin minulla tunne, että sinulla saattaa olla myrsky vesilasissa.
      Mielestäni sinun pitää, ja sen on velvollisuutesi aviovaimona, vaatiaa esiin totuus..

    • Turhaa ruikutusta

      Hohhoijjaa... Jos suhteesta puuttuu luottamus, niin mitä enää on jäljellä? Miksi tuollaista suhdetta ylipäätään pitää jatkaa päivääkään? Miksi ihmeessä ihmiset ehdoin tahdoin roikkuu toimimattomassa ja luottamuksettomassa suhteessa, sitten turkailevat ja ruikuttavat onnettomuuttaan? Asiaan on olemassa yksinkertainen ratkaisu, jossa kaikki voittaa: suhde poikki, pakkaa kassinsa ja häipyy. Näin pääsee itse irti luottamuksettomasta toimimattomasta suhteesta, pettäjä pääsee vapaasti toteuttamaan itseään ja mahdolliset kolmannet osapuolet saa sen mitä haluaa - huoripukin "itsellensä" (heillehän ei ole mitään merkitystä sillä, kuinka monen muun kanssa tuon retaleen joutuvat jatkossa jakamaan).

      • fgdfgdzgfdzsg

        Mitä vittua se on sulta pois, jos joku tahtoo pitää avioliittonsa ja perheensä. Tunge se hapannaamasi vaikka paskahuussiin.
        Onko sinulla realiteetteja siitä, mitä kaikkea paskaa erosta koituu? Se muuttaa koko loppuelämän monilta ihmisiltä. Eihän tässä aloittaja pyytänyt kuin neuvoja, mutta sulla ei ole niitä antaa, niin pidä turpasi kiinni ja omista asioistasi huoli. Yksinkertaista, just joo. Onhan se etsiä asuntoa, hankkia elantoa köyhyysloukossa ja tyynnytellä itkeviä lapsia...


      • Osui arkaan paikkaan
        fgdfgdzgfdzsg kirjoitti:

        Mitä vittua se on sulta pois, jos joku tahtoo pitää avioliittonsa ja perheensä. Tunge se hapannaamasi vaikka paskahuussiin.
        Onko sinulla realiteetteja siitä, mitä kaikkea paskaa erosta koituu? Se muuttaa koko loppuelämän monilta ihmisiltä. Eihän tässä aloittaja pyytänyt kuin neuvoja, mutta sulla ei ole niitä antaa, niin pidä turpasi kiinni ja omista asioistasi huoli. Yksinkertaista, just joo. Onhan se etsiä asuntoa, hankkia elantoa köyhyysloukossa ja tyynnytellä itkeviä lapsia...

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Taidat olla yksi näistä mädässä suhteessa roikkujista ruikuttajista. Etkö tiedä, että oma onnesi ja onnettomuutesi on omissa käsissäsi, eli eroamalla voit päästä irti tuosta piinaavasta elämäsi taakasta? Taidat olla aika masokistinen luonne ja nauttia siitä, että saat osaksesi pettämistä, väkivaltaa (henkistä/fyysistä) ja pääset vuodattamaan itkuvirsiäsi tänne? Tai sitten olet yksinkertaisesti niin avuton, ettet osaa etsiä itsellesi asuntoa, etkä elättää itseäsi sekä lapsiasi kuten normaaliin vanhemmuuteen kuuluu. Oletko tullut ajatelleeksi sitä, että tuolla tavalla roikkumalla pilaat myös lastesi lapsuuden pitämällä heitä luottamuksettomassa kasvuympäristössä? Samalla annat lapsillesi elämänmallin siitä, miten annat itseäsi kohdeltavan ja tulevaisuudessa lapsesi tulee elämään mädissä suhteissa ihan vaan siksi, koska eivät ymmärrä arvostaa itseään ja lopettaa suhdetta joka ei selkeästikään toimi!


      • fgdfgdzgfdzsg
        Osui arkaan paikkaan kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Taidat olla yksi näistä mädässä suhteessa roikkujista ruikuttajista. Etkö tiedä, että oma onnesi ja onnettomuutesi on omissa käsissäsi, eli eroamalla voit päästä irti tuosta piinaavasta elämäsi taakasta? Taidat olla aika masokistinen luonne ja nauttia siitä, että saat osaksesi pettämistä, väkivaltaa (henkistä/fyysistä) ja pääset vuodattamaan itkuvirsiäsi tänne? Tai sitten olet yksinkertaisesti niin avuton, ettet osaa etsiä itsellesi asuntoa, etkä elättää itseäsi sekä lapsiasi kuten normaaliin vanhemmuuteen kuuluu. Oletko tullut ajatelleeksi sitä, että tuolla tavalla roikkumalla pilaat myös lastesi lapsuuden pitämällä heitä luottamuksettomassa kasvuympäristössä? Samalla annat lapsillesi elämänmallin siitä, miten annat itseäsi kohdeltavan ja tulevaisuudessa lapsesi tulee elämään mädissä suhteissa ihan vaan siksi, koska eivät ymmärrä arvostaa itseään ja lopettaa suhdetta joka ei selkeästikään toimi!

        Juuri siksi ärähdin. Olen eronnut ja kaikki on nykyisin päin helvettiä, joten lopeta länkytyksesi. Sinun ukkomiehen ykkönen en enää ole. Lue raportti erolapsien kokemuksista erosta joka löytyy avioerosivulta. Keksit itse ja puhut paskaa sitä vastaan, miten lapset kokee avioeron. Paljon suuremman draaman aiheuttaa ero ja minä olen kokenut kaiken sen nahoissani, joten lopeta paskanjauhamisesi.


      • fgdfgdzgfdzsg
        Osui arkaan paikkaan kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Taidat olla yksi näistä mädässä suhteessa roikkujista ruikuttajista. Etkö tiedä, että oma onnesi ja onnettomuutesi on omissa käsissäsi, eli eroamalla voit päästä irti tuosta piinaavasta elämäsi taakasta? Taidat olla aika masokistinen luonne ja nauttia siitä, että saat osaksesi pettämistä, väkivaltaa (henkistä/fyysistä) ja pääset vuodattamaan itkuvirsiäsi tänne? Tai sitten olet yksinkertaisesti niin avuton, ettet osaa etsiä itsellesi asuntoa, etkä elättää itseäsi sekä lapsiasi kuten normaaliin vanhemmuuteen kuuluu. Oletko tullut ajatelleeksi sitä, että tuolla tavalla roikkumalla pilaat myös lastesi lapsuuden pitämällä heitä luottamuksettomassa kasvuympäristössä? Samalla annat lapsillesi elämänmallin siitä, miten annat itseäsi kohdeltavan ja tulevaisuudessa lapsesi tulee elämään mädissä suhteissa ihan vaan siksi, koska eivät ymmärrä arvostaa itseään ja lopettaa suhdetta joka ei selkeästikään toimi!

        SInä olet mädäntynyt kakkonen, joka tuhoaa elämän perusyksiköitä. Imet elinvoima toisen parisuhteesta, mutta kenenkään liittoa en anna sinun pilata mädillä neuvoillasi. Älköön kukaan uskoko näitä yhteiskunnan mätäpaiseita, eli kakkosia!


      • fgdfgdzgfdzsg
        Osui arkaan paikkaan kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Taidat olla yksi näistä mädässä suhteessa roikkujista ruikuttajista. Etkö tiedä, että oma onnesi ja onnettomuutesi on omissa käsissäsi, eli eroamalla voit päästä irti tuosta piinaavasta elämäsi taakasta? Taidat olla aika masokistinen luonne ja nauttia siitä, että saat osaksesi pettämistä, väkivaltaa (henkistä/fyysistä) ja pääset vuodattamaan itkuvirsiäsi tänne? Tai sitten olet yksinkertaisesti niin avuton, ettet osaa etsiä itsellesi asuntoa, etkä elättää itseäsi sekä lapsiasi kuten normaaliin vanhemmuuteen kuuluu. Oletko tullut ajatelleeksi sitä, että tuolla tavalla roikkumalla pilaat myös lastesi lapsuuden pitämällä heitä luottamuksettomassa kasvuympäristössä? Samalla annat lapsillesi elämänmallin siitä, miten annat itseäsi kohdeltavan ja tulevaisuudessa lapsesi tulee elämään mädissä suhteissa ihan vaan siksi, koska eivät ymmärrä arvostaa itseään ja lopettaa suhdetta joka ei selkeästikään toimi!

        Ja mitä voit mätäpaiseana puhua luottamuksesta!! Valehtelija. petturi, väärintekijä, luopio, seläntakana vehtaaja, kelvoton äiti, toisten perheiden tuhoaja! Hyi hitto!


      • suosittelen sulle
        fgdfgdzgfdzsg kirjoitti:

        Ja mitä voit mätäpaiseana puhua luottamuksesta!! Valehtelija. petturi, väärintekijä, luopio, seläntakana vehtaaja, kelvoton äiti, toisten perheiden tuhoaja! Hyi hitto!

        Suosittelen sulle terapiaa. Aikuiset ihmiset osaa puhua jopa netissä asiallisesti asioista, jotka tekee kipeää. Valitettavaa, ettei sun kohdallasi ero ole tullut hoidettua niin ettei lapset kärsi. Tajunnet kuitenkin, että teitä eroajia on ollut kaksi ja jos ette ole asioita osanneet sopia, niin se ei ole kenenkään palstalaisen vika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe