Mistä löytää tovereita?

Elämää pohtiessa

Olen nyt pintapuolisesti syynäillyt netin kautta keskustelupalstaa missä voisi kommunikoida muiden aspergereiden kanssa / etsinyt jotakuta jonka kanssa vaihtaa ajatuksia. Ei sillä että hakisin toisesta ymmärtäjää koska ymmärrän että me kaikki ollaan erilaisia vaan sillä että toisen kanssa voisi siitä huolimatta puhua "samaa kieltä" ja ehkä pohtia kysymyksiä elämän eri alueilta.

Olisin kovin kiitollinen vastauksesta.

23

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä tuli mieleeni

      Aspergerinfo-foorumi

      aspergerinfo.foorumi.eu

      kirjoittaa voi rekisteröitymättä.

    • torkkujoki
    • tässä faktaa

      Aspalsta.net on menettänyt jo maineensa vuosia sitten, samoin Askeskuksen ylläpitäjä, joka on perustellut herjasivustoja nettiin inhoamistaan henkilöistä.

      • Sitäpaitsi

        askeskuksen ylläpitäjä ei halua, että sinne kukaan mitään kirjoittaisi. Aloitetut ketjut lukitaan.


    • Elämää pohtiessa

      En ole käynyt millään sivustoilla, aspergerinfossa lukaisemassa jotain, mutta vaikutti alkuun vähän hiljaiselta paikalta. Yrittänyt googlettaa kirjeenvaihtoilmoituksia mutta sielläkin puolen aika hiljaista. Jatkan etsintöjä kyllä.

      • foorumin tuki

        Jos ei Aspergerinfon keskustelufoorumi sinänsä kiinnosta, voit lähettää viestiä osoitteeseen [email protected]. Siellä voit vaihtaa halutessasi ajatuksia foorumin perustajan kanssa. Ei tarvitse kertoa kuka on, vaan olisi mukavaa, jos voitaisiin ihan anonyymisti keskustella tärkeistä mm. yhteiskunnallisista asioista tai ihan aspergeriudesta sinänsä sekä asperger-henkilön selviytymisestä yhteiskunnassamme.


    • torkkujoki taas

      Noh, oletko jo löytänyt mieleisen foorumin? : )

    • ------

      Mitä vikaa Aspergerinfossa on? Kuka on mustamaalannut foorumin ja pitää yllä julkisesti tästä kuvaa mikä ei ollenkaan pidä paikkaansa. Ois kiva tietää. Olisi myös kiva, jos tämä henkilö rehellisesti tunnustaisi syyllistyneensä tällaiseen mustamaalaukseen asiallisen foorumin perustajaa kohtaan. Onko se jokin As-lapsen vanhempi vaiko joku muu? Asia pitää selvittää perinpohjaisesti, jottei syytön henkilö joutuisi turhaan jatkuvasti turhanpäiväisen herjauksen kohteeksi

      Mm. nimimerkki "torkkujoki" taitaa olla todellakin väärindiagnosoitu, sillä aidon asperger-henkilön periaatteisiin ei kuulu mustamaalata kateuksissaan kaltaisiaan, kuten tällä foorumilla yleisesti on tapana, samoin kuin Aspalstallakin oli.

    • torkkujoki

      Älä höpäjä hönttejä. :D

    • Elämää pohtiessa

      On noita foorumeja tullut jo vähän tarkattua, mutta jostain syystä, heti kun yrittää kirjoittaa jotain, alkaa jännittämään ja tulee deletoitua koko teksti. Eikä välttämättä ole edes lisättävää. Siispä, tulin siihen tulokseen ettei oikeastaan kaipaa keskustelua itsessään autismista. Tarvinnee laittaa kirjeenvaihto-ilmoitus taikka raapustaa tänne anonyymi sähköposti-osoite ja katsoa josko joku laittaisi postia :)

    • Hymiö

      Todellisuus ei ole verkossa

      Miten olisi yhdistystoiminta?

      Siinä tapaisi aitoja lhmisiä ilman salaperäisiä nimimerkkejä, joista on vaikea ottaa tolkkua.

      Osallistu tapahtumiin ja toimintaan :)

      http://www.suomenautismiyhdistys.com

      • Elämää pohtiessa

        Ehkä, mutta jännittää ajatuksena melkoisen paljon osallistua juttuihin :) Tottunut olemaan ihan omissa oloissa tai korkeintaan yhden tai kahden jo paljon tutumman ihmisen seurassa silloin kun jaksaa olla. Onko noissa tapahtumissa sitten paljon populaa samalla kertaa?


    • As-infon kannattaja

      Miksi Aspergerinfon linkki poistettiin SAY:n kotisivuilta lähes heti sen jälkeen, kun ko. foorumi oli perustettu ja sen ylläpito ehdotti yhteistyötä yhdistyksen kanssa. Tilalle linkitettiin jotain muuta ilmoittamatta siitä Aspergerinfolle mitään, asioista ei tahdottu puhua, kuka tämän järjesti ja millä perustein? Voisiko SAYsta joku tulla kertomaan tänne, miksi näin toimittiin? Kuuluisi hyviin tapoihin.

      t.eräs erittäin pettynyt yhdistyksen toimintaan

      • jjölhjköö

        Olisiko SAYllekin selvinnyt että aspergerinfon ylläpitäjä on ihan feikki?


      • ei ole
        jjölhjköö kirjoitti:

        Olisiko SAYllekin selvinnyt että aspergerinfon ylläpitäjä on ihan feikki?

        Tällaista paikkansapitämätöntä tietoa juoruna levitettiin autismipiireissä. Sähköpostiviestitys on tallessa.
        Oudolta myös tuntuu, ettei asiaa ole missään vaiheessa ollut kukaan halukas selvittämään. Tämä siis tapahtui silloin, kun Aspergerinfo oli juuri perustettu ja sen ylläpito ehdotti yhteistyötä. Oudolta tuntuu lisäksi, että SAY poistaa sivustoltaan kaiken informaation säännöllisin väliajoin, joka sen mielestä on jo "vanhentunutta" eli salaa asioita mistä on keskusteltu vuosien aikana.


    • Elämää pohtiessa

      Kauankohan tuonne aspalstalle menee suurin piirtein että tunnus aktivoidaan?

      • torkkujoki

        Pari päivää muistaakseni. Nythän aspalsta on tosin ollut epäkunnossa alkuvuodesta asti, mutta olen kuullut että se saataisiin kohta kuntoon. Itse olen tykännyt keskustella siellä, vaikka jotkut täällä Suomi24:ssä foorumia haukkuvatkin.


      • mie,Asinfo-fani
        torkkujoki kirjoitti:

        Pari päivää muistaakseni. Nythän aspalsta on tosin ollut epäkunnossa alkuvuodesta asti, mutta olen kuullut että se saataisiin kohta kuntoon. Itse olen tykännyt keskustella siellä, vaikka jotkut täällä Suomi24:ssä foorumia haukkuvatkin.

        mistäs olet kuullut moista..? miulle on tullut täysin päinvastaista tietoa.


    • AITOUS TAKUU

      Piirtäköön joku tänne aidon assin piirteet joa osaa

      On ihan samantekevää miksi itseään kutsuu

      Sosiaalisuus ei kuulu assin piirteisiin

      Ei myöskään näille foorumeille kitjoittaminen

      Tai seuran hakeminen

      aitoa assia ei nettifoorumeilla näy

      • vast.

        Väärin.


    • hjlöääää

      Autistien aseman adistäminen tulee kutakuinkin mahdottomaksi kun määritellään, että autisti on sellainen, joka ei näy eikä kuulu missään...

    • OTA KANTAA TOVERI

      VÄITE

      Seuranhakuiset eivät yksinkertaisesti täytä autismin ensimmäistäkään kriteeriä.

    • Elämää pohtiessa

      Seuraavaksi SINÄ varmaan väität ettei yksikään "aito autismikirjolainen" ole ikinä saanut lapsia? Sehän meinaan vaatii "seuranhakua" ja fyysistä kontaktia, ellei sitten käytä keinohedelmöitystä, mutta niin vaan useampi väittää tehneensä lapsen toisen kanssa ja olevansa suhteessakin.

      MIllä perusteella sinä yrität siis evätä autistisen ihmisen oikeuden olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa? Ja jos olisit vähemmän riidanhaluisempi, kykenisit näkemään asioita vähän laajemmasta näkökulmasta. Tuttu autisti, joka ei osaa puhuakaan, hakeutuu hänkin seuraan ja pitää "iloista ääntä" kun kylään menee. Onko hän nyt esittänyt koko elämänsä autistia?

      Ja mikä kohta ajatustenvaihdosta on seuranhakua? Taisit vain mennä sekaisin sanonnasta, puhua samaa kieltä? Vastaisitko seuraavaksi samalla nimimerkillä ja mielellään sillä mitä täällä yleensä käytät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe