Kesäksi Rodokselle asumaan

Rodoslover

Olen ajatellut lähteä kesäkuussa 2015 lokakuuhun saakka Rodokselle töihin ja asumaan. Mutta tulin ajatelleeksi että onko vain mahdollista ostaa menolippu ja jäädä kohteeseen vai pitääkö ostaa heti jo ennen menoa poistulo matkalippukin?

Haluaisin kaikkia vinkkejä ja kertomuksia kuulla, kuinka olette saaneet asunnon ja työn, ja kuinka helppoa sinne muutto ollut. Ja millainen budjetti olisi kuukaudessa?

12

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervemenooonnee

      mitä työtä siellä muka on ja jos on niin 5 ekee tunti,jää suomeen poimii vaikka mansikoita niin tienaatkin jotain.

    • Poor Rhodes

      Kreikassa on työttömiä pilvin pimein, mistä sieltä meinasit töitä saada? Sieltä taitaa saada töitä korkeintaan maailma vanhinta ammattia harjoittavat.

    • Don Carillo

      vaativa tavoite sulla, hyvä pohjakassa olisi hyvä olla ja kreikankielentaito ainakin auttava. Lama on, riippuu tietty duunista. Tiskareita on omasta takaa ja ystävällisiä palvelijoita 2015 kesällä pilvin pimein. Nollabudjetilla ja ruokapalkalla saatat pysyä jossakin maaseudulla, vaikka Embonasin viiniviljelmillä ehkä hengissä. Mutta yritä ihmeessä, Saari on ok.

      T: Don Carillo

    • Ketsup

      asumaan voit mennä mutta töytä sieltä ei sinulle löydy. työttömiä
      on omasta takaa pilmen pimeinä joten pysy kotimaassa.

      • amaran

        Väärää tietoa. Kyllä töitä tekevälle löytyy...


    • Greece2015

      Moikka!

      Oon lähdössä samoihin aikoihin Kreikkaan koko kesäksi, mutta Kosille. Itse ajattelin, että ostan vain menolipun (on siis mahdollista ostaa vain yksisuuntainen lentomatka) sekä hotellin n. viikon ajaksi, jonka aikana etsin töitä. Aion myös lähettää työhakemuksia ja kyselyitä ennen lähtöäni muutamiin baareihin, jotka palkkaavat aina henkilökuntaa vain pohjoismaista.

    • lyhyt tuntitaksa

      heikolta näytti tilanne ainakin lokakuussa
      tarjoilijan tehtäviä ehkä?

    • Rodoksen ruusu

      Totta kai voit ostaa vain menolipun, vaikka paluulippua on sitten vaikea ehkä saada juuri haluamallesi ajankohdalle. Töitä on todella vaikea saada, etenkään kreikkaa osaamattoman, sillä omia työttömiä on aivan liikaa ja siksi myös palkat on tippuneet ennenkin pienistä summista vielä surkeammiksi. Itse tunnen pari tyyppiä, jotka on kesäsesongin ajan jollain saarella hotellin palkaamana, useimmiten kehnolla palkalla, vaikka osaavat kreikan lisäksi kahta vierasta kieltä. Työpaikan saanti kannattaa varmistaa jo ennen kuin lähdet Suomesta, muuten olet todella pilven päällä. Onnea kuitenkin yrittämisellesi, eihän sitä koskaan tiedä.

      Koska olet Rodokselle menossa, lue saaresta ja siellä elämisestä lisää sivustolta kreikkaan.net, jonka alla on oma Rodos-osio, muista lukea muutkin yleiset Kreikka-sivut:

      http://kreikkaan.net/matkakohteet/rodos

      • amaran

        Kreikankielentaitoa ei tarvita. Työpaikan saa vasta paikan päällä. Näyttäytymälla ja käyttäytymällä.


    • kvunna

      Lindoksella voisi löytyä snack baari hommia. Laita meiliä kokki osaamisestasi: [email protected]

    • kvunna

      Lindoksella voisi löytyä snack baari hommia. Laita meiliä kokki osaamisestasi: [email protected] (asunto ei kuulu palkaan)

    • Rodoslover2

      Hei Rodoslover! Minulla on samat aikeet kesälle 2016. Kertoisitko miten sinun kesäsi Rodoksella sujui ja mahdollisia vinkkejä minulle.. Tarkoituksenani on mennä paikan päälle ja vasta sieltä etsiä töitä ja asuntoa. Voit laittaa viestiä myös sähköpostiin [email protected] . Kiitos jo etukäteen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe