Voisiko tuon nyrkkiketjun jo antaa painua

Miksi tuo nyrkkik.

Miksi tuo nyrkkiketju leijuu tuossa yhtenä suositummista ketjuista? Onko niin, että nyrkkisankarinsa jättäneet haluavat vielä palata menneeseen edes hiukan. Edes hiukan makustelua nyrkkisankarista riippumalla yhden nyrkkisankarin aloittamassa ketjussa.

Tuollainen ketju kerää palstalle omaa egoaan sillä ainoalla itselleen mahdollisella tavalla pönkittäviä pullistelijoita. Heillä ei tämän narsismiasian kanssa ole mitään tekemistä, vaan he "pikuttelevat" kirjoittajia, joiden huomaavat olevan eri linjoilla. Sitten yläpeukkuja ilmestyy tiuhempaan kun lukijoita, joten ainoa mahdollisuus on, että nopeat yläpeukut on laittanut leukailija itse.

Yhtenä esimerkkinä poimin viimeisimmän vähättelyn ja pikuttelun.

"Komentteja lukiessa tulee mieleen sana: Hupsu! "

58

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossain, ehkä tv-ohj

      Jossain, ehkä tv-ohjelmassa maittiin lähipäivinä, että läheisriippuvainen on exhibitionisti, joka saa tyydytystä siitä, että levitää asiansa muiden nähtäväksi...

      Itse en kyllä nauttisi vähääkään, että jos olisi ollut väkivaltaisessa suhteessa, niin sitä vielä levittelisin lukijoille, joiden arvelisin itse olevan tavalla tai toisella väkivaltaisia ja nauttivan juuri sellaisten kertomusten lukemisesta. Ja lisäksi vielä nauttisi siitä, että löytyy lauma hölmöjä, jotka haluavat avuautua juuri sille nyrkkisankarille itselleen, joka noita tuon tyyppisiä avauksia täälläkin palstalla tekee.

      Yhä uudelleen on päästävä avaamaan itsensä juuri sellaiseen otsakkeeseen, joka on mahdollisimman syyttävä, alas painava, pilkkaava, halventava ja vähättelevä.

      Kuten jo tästä tekstistäkin käy ilmi, olen narsistin uhri, mutta en läheisriippuvainen. Minusta tuollaiset aloitukset ovat kuvottavia ja haistan tuollaisen sävyn jo kaukaa.

      En saa mitään tyydytystä tuollaisille vastaamisesta, mutta en olekaan läheisriippuvainen.

      Että voisitteko hyvät läheisriippuvaiset miettiä itseenne syventyessänne vielä tuotakin puolta itsessänne.

    • Mielestäni sellainen

      Mielestäni sellainen läheisriippuva ei ole mitenkään matkalla paranemiseen, joka takertuu ja pyörimään halventavan nyrkin hajuunkin.

      • "Mielestäni sellainen läheisriippuva ei ole mitenkään matkalla paranemiseen, joka takertuu ja pyörimään halventavan nyrkin hajuunkin. "

        Jaa noh, lukaisin ketjun läpi, jossain kohtaa jo kommentoinkin, että otsikko "nainen etsii" on hieman provosoiva, mutta en näe mitään syytä, miksi tuostakin aiheesta ei voisi keskustella...

        Väkivalta/paha olo ei poistu sillä, että asiasta ei keskustella, vaan elää juurkin siitä syystä ettei siitä keskustella, asioita ei tuoda päivän valoon...

        Ongelma/väkivaltaiset ei koske pelkästään läheisriippuvaisia vaan ongelmaa esiintyy juurkin sellaisissa piireissä joissa väkivaltaan ollaan ikäänkuin totuttu syystä tai toisesta, on myös suhteita joissa molemmat ovat väkivaltaisia...

        Jotenkin ny ajattelen niinkin, että jos joku asia ärsyttää/saa reagoimaan voimakkaasti, asia täytyy vimmatusti kieltää/torjua itsessään tai siirtää se ikäänkuin toisen viaksi, tässä tapauksessa läheisriippuvaisiin, niin juurkin se asia on syytä ottaa tarkemmin käsittelyyn itsessään/omassa elämässään...

        En ny tiedä sitte kumpiko tässä aloittajaa enemmän sitten ärsyttää, kokeeko aloittaja ongelmaksi aiheen/keskustelun nimenomaan väkivallasta vaiko tähän ns. palsta kirjoitteluun liittyen, kenen/millainen aihe valikoituu runsaimmin keskustelun aiheeksi johon vittaa tämä aloittajan lause..."Miksi tuo nyrkkiketju leijuu tuossa yhtenä suositummista ketjuista?"

        Oli ny kuinka oli, asiallista keskustelua/pohdintaa ny ei kovin paljon tuon aiheen tiimoilta syntynyt, enemmänkin keskustelua nostivat ylös ns. tyhjänpäiväiset väittelyt ja itse aihe ikäänkuin sivuutettiin...

        Että periaatteessa jos ei pidä aiheesta ei kannata siihen kommentoida/lähteä väittelemään niin sen äkkiempää se vaipuu unholaan, jos niin haluaa...

        Tässä ny jostain syystä kuitenkin haluttiin tehdä ikäänkuin oma aloitus samasta "paheksuttavasta" aiheesta sisältäen hieman tarkoitushakuista läheisriippuvaisten, (jollaisia useat narsistien uhrit) ovat mollaamista...

        Mielestäni tähän aloitukseen voi hyvinkin liittää nuo samat määreet, sävy on syyttävä, alas painava, pilkkaava, halventava ja vähättelevä...


      • Mutta miksi asiasta
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mielestäni sellainen läheisriippuva ei ole mitenkään matkalla paranemiseen, joka takertuu ja pyörimään halventavan nyrkin hajuunkin. "

        Jaa noh, lukaisin ketjun läpi, jossain kohtaa jo kommentoinkin, että otsikko "nainen etsii" on hieman provosoiva, mutta en näe mitään syytä, miksi tuostakin aiheesta ei voisi keskustella...

        Väkivalta/paha olo ei poistu sillä, että asiasta ei keskustella, vaan elää juurkin siitä syystä ettei siitä keskustella, asioita ei tuoda päivän valoon...

        Ongelma/väkivaltaiset ei koske pelkästään läheisriippuvaisia vaan ongelmaa esiintyy juurkin sellaisissa piireissä joissa väkivaltaan ollaan ikäänkuin totuttu syystä tai toisesta, on myös suhteita joissa molemmat ovat väkivaltaisia...

        Jotenkin ny ajattelen niinkin, että jos joku asia ärsyttää/saa reagoimaan voimakkaasti, asia täytyy vimmatusti kieltää/torjua itsessään tai siirtää se ikäänkuin toisen viaksi, tässä tapauksessa läheisriippuvaisiin, niin juurkin se asia on syytä ottaa tarkemmin käsittelyyn itsessään/omassa elämässään...

        En ny tiedä sitte kumpiko tässä aloittajaa enemmän sitten ärsyttää, kokeeko aloittaja ongelmaksi aiheen/keskustelun nimenomaan väkivallasta vaiko tähän ns. palsta kirjoitteluun liittyen, kenen/millainen aihe valikoituu runsaimmin keskustelun aiheeksi johon vittaa tämä aloittajan lause..."Miksi tuo nyrkkiketju leijuu tuossa yhtenä suositummista ketjuista?"

        Oli ny kuinka oli, asiallista keskustelua/pohdintaa ny ei kovin paljon tuon aiheen tiimoilta syntynyt, enemmänkin keskustelua nostivat ylös ns. tyhjänpäiväiset väittelyt ja itse aihe ikäänkuin sivuutettiin...

        Että periaatteessa jos ei pidä aiheesta ei kannata siihen kommentoida/lähteä väittelemään niin sen äkkiempää se vaipuu unholaan, jos niin haluaa...

        Tässä ny jostain syystä kuitenkin haluttiin tehdä ikäänkuin oma aloitus samasta "paheksuttavasta" aiheesta sisältäen hieman tarkoitushakuista läheisriippuvaisten, (jollaisia useat narsistien uhrit) ovat mollaamista...

        Mielestäni tähän aloitukseen voi hyvinkin liittää nuo samat määreet, sävy on syyttävä, alas painava, pilkkaava, halventava ja vähättelevä...

        "mutta en näe mitään syytä, miksi tuostakin aiheesta ei voisi keskustella..."

        Mutta miksi asiasta täytyy mennä keskustelemaan pilkallisen otsikon alle, jonka otsikon kirjoittajalla on ketunhäntä kainalossa? Miksi ei voi laittaa omaa otsaketta, jos aihe kiinnostaa. Osoittaisi minun mielestäni hyvää makua, jos toimisi niin. Ja kuten sanoitkin, niin eihän tuollaiseen ketjuun mitään asiallisempaa tai järkevämpää keskustelua synnykään.

        "Mielestäni tähän aloitukseen voi hyvinkin liittää nuo samat määreet, sävy on syyttävä, alas painava, pilkkaava, halventava ja vähättelevä... "

        Eroa nyrkkiketjun aloittajan ja minun välillä on siinäkin, että minä en vain ole täällä omalla näppikselläni ilkeänä ketunhäntä kainalossa, vaan odotan ihan järkeviä kommentteja.


      • Edelleenkin olen
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mielestäni sellainen läheisriippuva ei ole mitenkään matkalla paranemiseen, joka takertuu ja pyörimään halventavan nyrkin hajuunkin. "

        Jaa noh, lukaisin ketjun läpi, jossain kohtaa jo kommentoinkin, että otsikko "nainen etsii" on hieman provosoiva, mutta en näe mitään syytä, miksi tuostakin aiheesta ei voisi keskustella...

        Väkivalta/paha olo ei poistu sillä, että asiasta ei keskustella, vaan elää juurkin siitä syystä ettei siitä keskustella, asioita ei tuoda päivän valoon...

        Ongelma/väkivaltaiset ei koske pelkästään läheisriippuvaisia vaan ongelmaa esiintyy juurkin sellaisissa piireissä joissa väkivaltaan ollaan ikäänkuin totuttu syystä tai toisesta, on myös suhteita joissa molemmat ovat väkivaltaisia...

        Jotenkin ny ajattelen niinkin, että jos joku asia ärsyttää/saa reagoimaan voimakkaasti, asia täytyy vimmatusti kieltää/torjua itsessään tai siirtää se ikäänkuin toisen viaksi, tässä tapauksessa läheisriippuvaisiin, niin juurkin se asia on syytä ottaa tarkemmin käsittelyyn itsessään/omassa elämässään...

        En ny tiedä sitte kumpiko tässä aloittajaa enemmän sitten ärsyttää, kokeeko aloittaja ongelmaksi aiheen/keskustelun nimenomaan väkivallasta vaiko tähän ns. palsta kirjoitteluun liittyen, kenen/millainen aihe valikoituu runsaimmin keskustelun aiheeksi johon vittaa tämä aloittajan lause..."Miksi tuo nyrkkiketju leijuu tuossa yhtenä suositummista ketjuista?"

        Oli ny kuinka oli, asiallista keskustelua/pohdintaa ny ei kovin paljon tuon aiheen tiimoilta syntynyt, enemmänkin keskustelua nostivat ylös ns. tyhjänpäiväiset väittelyt ja itse aihe ikäänkuin sivuutettiin...

        Että periaatteessa jos ei pidä aiheesta ei kannata siihen kommentoida/lähteä väittelemään niin sen äkkiempää se vaipuu unholaan, jos niin haluaa...

        Tässä ny jostain syystä kuitenkin haluttiin tehdä ikäänkuin oma aloitus samasta "paheksuttavasta" aiheesta sisältäen hieman tarkoitushakuista läheisriippuvaisten, (jollaisia useat narsistien uhrit) ovat mollaamista...

        Mielestäni tähän aloitukseen voi hyvinkin liittää nuo samat määreet, sävy on syyttävä, alas painava, pilkkaava, halventava ja vähättelevä...

        "Väkivalta/paha olo ei poistu sillä, että asiasta ei keskustella, vaan elää juurkin siitä syystä ettei siitä keskustella, asioita ei tuoda päivän valoon..."

        Edelleenkin olen kanssasi samaa mieltä tuosta. Mutta keskustelu ansaitsee paremman aloituksen kuin jonkun nyrkkisankarin pottuilu, mikä ei suinkaan ole omiaan johtamaan keskustelua päivänvaloon, vaan edelleen syvälle takaisin, mistä aihe juontaakin.

        Kyllä nämä onnettomat väkivallan uhrit ovat varmasti mielipiteensä nyrkkisankareilleen kertoneet. Jos joku sen kaltainen tyyppi tulee tänne palstalle lisää kerjäämään, niin on se outoa, että sellaisen kanssa täytyy alkaa asiaa käymään täällä läpi... muka. En usko asian edistyvän sillä tavoin. Päivänvalo on ihan muualla. Tai ainakin muunlaisessa ketjussa.


      • Isoon ääneen
        Edelleenkin olen kirjoitti:

        "Väkivalta/paha olo ei poistu sillä, että asiasta ei keskustella, vaan elää juurkin siitä syystä ettei siitä keskustella, asioita ei tuoda päivän valoon..."

        Edelleenkin olen kanssasi samaa mieltä tuosta. Mutta keskustelu ansaitsee paremman aloituksen kuin jonkun nyrkkisankarin pottuilu, mikä ei suinkaan ole omiaan johtamaan keskustelua päivänvaloon, vaan edelleen syvälle takaisin, mistä aihe juontaakin.

        Kyllä nämä onnettomat väkivallan uhrit ovat varmasti mielipiteensä nyrkkisankareilleen kertoneet. Jos joku sen kaltainen tyyppi tulee tänne palstalle lisää kerjäämään, niin on se outoa, että sellaisen kanssa täytyy alkaa asiaa käymään täällä läpi... muka. En usko asian edistyvän sillä tavoin. Päivänvalo on ihan muualla. Tai ainakin muunlaisessa ketjussa.

        En keksi mikä tuossa aloituksessa saa ajattelemaan että se olisi "nyrkkisankarin" kirjoittama? Siinähän vain todetaan FAKTA eli se että jotkut naiset vaihtavat väkivaltaisen miehen väkivaltaiseen mieheen, ja ihmetellään miksi näin.

        Olisin itse voinut kirjoittaa tuon tekstin vaikka olen nainen enkä ole hakannut ketään. Olen sivusta nähnyt tuon kaiken tapahtuvan, eikä siinä ole mitään hyssyteltävää tai kaunisteltavaa. Tuttu nainen erosi miehestä joka oli "täysi sika" ja löysi vielä pahemman tilalle.

        Kyllä tämäkin asia pitää nostaa pöydälle, se on ainoa tapa jolla edes ehkä joku nainen alkaa ajatella asioita ja jättää sen seuraavan "prinssin" väliin. Säästää näin ehkä henkensä. Kuka hyötyy siitä että asiaa hyssytellään ja taas joku saa turpaansa?

        Siksihän kaikenlaiset sikailijat, sekopäät ja hyväksikäyttäjät saavat jyllätä kun asiaa hyssytellään ja salaillaan.


      • Isoon ääneen kirjoitti:

        En keksi mikä tuossa aloituksessa saa ajattelemaan että se olisi "nyrkkisankarin" kirjoittama? Siinähän vain todetaan FAKTA eli se että jotkut naiset vaihtavat väkivaltaisen miehen väkivaltaiseen mieheen, ja ihmetellään miksi näin.

        Olisin itse voinut kirjoittaa tuon tekstin vaikka olen nainen enkä ole hakannut ketään. Olen sivusta nähnyt tuon kaiken tapahtuvan, eikä siinä ole mitään hyssyteltävää tai kaunisteltavaa. Tuttu nainen erosi miehestä joka oli "täysi sika" ja löysi vielä pahemman tilalle.

        Kyllä tämäkin asia pitää nostaa pöydälle, se on ainoa tapa jolla edes ehkä joku nainen alkaa ajatella asioita ja jättää sen seuraavan "prinssin" väliin. Säästää näin ehkä henkensä. Kuka hyötyy siitä että asiaa hyssytellään ja taas joku saa turpaansa?

        Siksihän kaikenlaiset sikailijat, sekopäät ja hyväksikäyttäjät saavat jyllätä kun asiaa hyssytellään ja salaillaan.

        "En keksi mikä tuossa aloituksessa saa ajattelemaan että se olisi "nyrkkisankarin" kirjoittama? Siinähän vain todetaan FAKTA eli se että jotkut naiset vaihtavat väkivaltaisen miehen väkivaltaiseen mieheen, ja ihmetellään miksi näin."

        Niin itsekin kummastellut tuota asiaa, olkoonkin että aloituksen teksti "nainen etsii" on hieman provosoiva, joka sitten jo kääntyikin muotoon, että aloittaja etsii hakattavia...

        Mutta joo, vaikea sivullisen tietää mitä kenenkäkin reagointitavoissa saattaa taustalla olla, mutta jotain "omakohtaista" ja ehkä käsittelemätöntä siellä taustalla on jos kovin voimakkaasti reagoi...

        Kuten jo totesin, on hyvä, että aihe otetaan esille, mutta ehkei tämä narsismiin aiheena keskittyvä palsta ole ihan paras paikka puhua tuosta aiheesta, syystä ettei tosiaankaan tiedä kenen/millaisen ihmisen kanssa keskustelee...

        Varsinkin kun aiheeseen liittyy hyvin vaikeita tunteita, kuten syyllisyyttä ja häpeää

        "Parisuhdeväkivallan uhrien kokeman häpeän ja syyllisyyden takia monet uhrit peittelevät väkivaltaa ulkopuolisilta. Häpeä ja syyllisyys voivat monella uhrilla olla esteenä avun hakemiselle ja väkivaltaisesta suhteesta irtautumiselle."

        http://www.thl.fi/fi_FI/web/kasvunkumppanit-fi/tyon/ehkaiseva/lahisuhde_perhevakivallan_ehkaisytyo/lahisuhde/parisuhdevakivalta

        Että itsekin ny enimmäkseen tyydyn jakamaan noita linkkejä jos ja kun joku niitä lukisi ja sitä kautta heräisi pohtimaan itseäään ja omaa elämäänsä/hakemaan apua itselleen/vaikeaan elämäntilanteeseensa...


      • Nimenomaan, on h i e
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "En keksi mikä tuossa aloituksessa saa ajattelemaan että se olisi "nyrkkisankarin" kirjoittama? Siinähän vain todetaan FAKTA eli se että jotkut naiset vaihtavat väkivaltaisen miehen väkivaltaiseen mieheen, ja ihmetellään miksi näin."

        Niin itsekin kummastellut tuota asiaa, olkoonkin että aloituksen teksti "nainen etsii" on hieman provosoiva, joka sitten jo kääntyikin muotoon, että aloittaja etsii hakattavia...

        Mutta joo, vaikea sivullisen tietää mitä kenenkäkin reagointitavoissa saattaa taustalla olla, mutta jotain "omakohtaista" ja ehkä käsittelemätöntä siellä taustalla on jos kovin voimakkaasti reagoi...

        Kuten jo totesin, on hyvä, että aihe otetaan esille, mutta ehkei tämä narsismiin aiheena keskittyvä palsta ole ihan paras paikka puhua tuosta aiheesta, syystä ettei tosiaankaan tiedä kenen/millaisen ihmisen kanssa keskustelee...

        Varsinkin kun aiheeseen liittyy hyvin vaikeita tunteita, kuten syyllisyyttä ja häpeää

        "Parisuhdeväkivallan uhrien kokeman häpeän ja syyllisyyden takia monet uhrit peittelevät väkivaltaa ulkopuolisilta. Häpeä ja syyllisyys voivat monella uhrilla olla esteenä avun hakemiselle ja väkivaltaisesta suhteesta irtautumiselle."

        http://www.thl.fi/fi_FI/web/kasvunkumppanit-fi/tyon/ehkaiseva/lahisuhde_perhevakivallan_ehkaisytyo/lahisuhde/parisuhdevakivalta

        Että itsekin ny enimmäkseen tyydyn jakamaan noita linkkejä jos ja kun joku niitä lukisi ja sitä kautta heräisi pohtimaan itseäään ja omaa elämäänsä/hakemaan apua itselleen/vaikeaan elämäntilanteeseensa...

        "Niin itsekin kummastellut tuota asiaa, olkoonkin että aloituksen teksti "nainen etsii" on hieman provosoiva, joka sitten jo kääntyikin muotoon, että aloittaja etsii hakattavia..."

        Nimenomaan, on h i e m a n provosoiva. Keskustelunaihe on täydellisen hyvä, koskeehan väkivalta myös narsisteja ja heidän uhrejaan, tavalla tai toisella.

        Mutta on todella syvältä laittaa tuollaista provosointia. Toisaalta, tuollaisia provosoijia aina löytyy, mutta ei kannata jäädä jutustelemaan niiden kanssa mielistelevään tyyliin. Ei livenä eikä palstalla. Estäähän en voi, mutta mielipiteeni saan ilmaista.

        En tunne minkäänlaista syyllisyyttä siitä, että minua on miehenä itseään pitävä joskus lyönyt. En tunne minkäänlaista häpeääkään aiheesta. En ymmärrä miksi pitäisi. Enkä ymmärrä miksi joku tuntee syyllisyyttä tai häpeää sellaisesta. Ehkä joku sitten provosoi itse toisen lyömään, jos kerran niin ajattelee. Voihan sitä kiusata ihmistä, joka on muutenkin ehkä selkä seinää vasten. Minä kyllä tiedän, että ei kannata kiusata, enkä siksi ole osaltanikaan ollut syyllinen siihen, että joku on minua joskus lyönyt.

        En vieläkään tiedä, miksi hän löi minua. Hänen puhelahjansa olivat heikohkot, luultavasti hän ei rakastanut minua sen kummemmin, vaikka seurustelikin kanssani vuosia ja asui asunnossani (edullisesti). Tuon tapauksen jälkeen olen tarkastanut koulutodistukset ja opiskelutodistukset mieskandidaateilta. Tulokset ovat parantuneet. En niin pahoilla mielin ole loppujen lopuksi ollut edes narsistini jälkeen, kuin siitä joka löi olin.

        Tottakai narsistin kertaloukkaus oli hyvin syvä ja täysin tarpeeton, mutta nyt vuosien jälkeenkin, se tuntuu pahemmalta tapaukselta joka löi. Narsisti on löytänyt selityksensä ja olen antanut hänelle anteeksi.

        Väkivaltaisen voi vain niin helposti kiertää, jos ei ole narsisti. Mielestäni väkivaltaiset miehet ovat tyhmiä ja tympeitä.


      • Nimenomaan, on h i e kirjoitti:

        "Niin itsekin kummastellut tuota asiaa, olkoonkin että aloituksen teksti "nainen etsii" on hieman provosoiva, joka sitten jo kääntyikin muotoon, että aloittaja etsii hakattavia..."

        Nimenomaan, on h i e m a n provosoiva. Keskustelunaihe on täydellisen hyvä, koskeehan väkivalta myös narsisteja ja heidän uhrejaan, tavalla tai toisella.

        Mutta on todella syvältä laittaa tuollaista provosointia. Toisaalta, tuollaisia provosoijia aina löytyy, mutta ei kannata jäädä jutustelemaan niiden kanssa mielistelevään tyyliin. Ei livenä eikä palstalla. Estäähän en voi, mutta mielipiteeni saan ilmaista.

        En tunne minkäänlaista syyllisyyttä siitä, että minua on miehenä itseään pitävä joskus lyönyt. En tunne minkäänlaista häpeääkään aiheesta. En ymmärrä miksi pitäisi. Enkä ymmärrä miksi joku tuntee syyllisyyttä tai häpeää sellaisesta. Ehkä joku sitten provosoi itse toisen lyömään, jos kerran niin ajattelee. Voihan sitä kiusata ihmistä, joka on muutenkin ehkä selkä seinää vasten. Minä kyllä tiedän, että ei kannata kiusata, enkä siksi ole osaltanikaan ollut syyllinen siihen, että joku on minua joskus lyönyt.

        En vieläkään tiedä, miksi hän löi minua. Hänen puhelahjansa olivat heikohkot, luultavasti hän ei rakastanut minua sen kummemmin, vaikka seurustelikin kanssani vuosia ja asui asunnossani (edullisesti). Tuon tapauksen jälkeen olen tarkastanut koulutodistukset ja opiskelutodistukset mieskandidaateilta. Tulokset ovat parantuneet. En niin pahoilla mielin ole loppujen lopuksi ollut edes narsistini jälkeen, kuin siitä joka löi olin.

        Tottakai narsistin kertaloukkaus oli hyvin syvä ja täysin tarpeeton, mutta nyt vuosien jälkeenkin, se tuntuu pahemmalta tapaukselta joka löi. Narsisti on löytänyt selityksensä ja olen antanut hänelle anteeksi.

        Väkivaltaisen voi vain niin helposti kiertää, jos ei ole narsisti. Mielestäni väkivaltaiset miehet ovat tyhmiä ja tympeitä.

        Niin tänne väliin tulee komentteja jotka sitten huomaa vasta myöhemmin ja tässä sitten taas jotain jota tekee mieli kommentoida, koska komenntisi on jotenkin kaksijakoinen ja ristiriitainenkin, yhtäältä paheksut "nyrkkimiehiä" toisaalta taas vihjailet että uhri olisi itse provoisoinut/kiusannut jne...

        Omasta kokemuksestasi kerrot tähän tapaan...

        "En tunne minkäänlaista syyllisyyttä siitä, että minua on miehenä itseään pitävä joskus lyönyt. En tunne minkäänlaista häpeääkään aiheesta. En ymmärrä miksi pitäisi. Enkä ymmärrä miksi joku tuntee syyllisyyttä tai häpeää sellaisesta."

        Johon vastaan, että minä voin kyllä joiltain osin ymmärtää, miksi koetaan häpeää ja syyllisyyttä, joka on seurausta väkivallasta...

        "Väkivallan henkisistä seurauksista yleisimpiä ovat viha, pelko, masennus, itsetunnon heikkeneminen, häpeä, univaikeudet ja syyllisyys (Bradley ym. 2002)".

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=onn&p_artikkeli=onn00051

        Nuo tunteet syntyvät juurkin silloin kun asiaa salataan ja sen väkivaltaisen teon jälkeen pyritään elämään ikäänkuin sitä ei olisi tapahtunutkaan ja mitä kauemmin väkivalta saa jatkua salassa, sitä vaikeammaksi siitä puhuminen tulee syystä, että itsekin ymmärtää että asioille olisi pitänyt tehdä jotain jo aikoja sitten, että tuo häpeä on myös este avun hakemiselle...

        Sitten tämä sinun pohdintasi vastenmieliseltä kuullostava jatko...

        "Ehkä joku sitten provosoi itse toisen lyömään, jos kerran niin ajattelee. Voihan sitä kiusata ihmistä, joka on muutenkin ehkä selkä seinää vasten. Minä kyllä tiedän, että ei kannata kiusata, enkä siksi ole osaltanikaan ollut syyllinen siihen, että joku on minua joskus lyönyt."

        On juurkin sitä väkivallan oikeuttamista ja uhrin syyllistämistä ja häpeän lietsomista tyyliin uhri provosoi/asettaa lyöjän selkä seinää vastaan, kiusaa jne.ja sitä kautta ikäänkuin olisi syyllinen...

        Uskoisin, että monikin väkivallan uhri saa kuunnella tuonkaltaisia selityksiä juuri väkivallan tekijän suusta...

        Avun hakeminen on vaikeaa, aihe on herkkä ja vaiettu salaisuus, asiaa on vaikea ottaa puheeksi ammattihenkilöidenkään, monet uhrit eivät puhu, pitävät salaisuutensa, saattavat loukkantuakin jos asiasta puhutaan...

        Jotenkin sitä vaan pitäisi saada ns. uhri heräämään omaan tilanteeseensa/jakamaan salaisuutensa. Siitä tämä nykyaika on hyvä, että apua saa myös anonyymina ja auttamiskanavia on monenlaisia...

        https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/oikean reunan linkit/jaa salaisuus/

        https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten voimme auttaa/

        https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/muita auttavia tahoja/


      • Ei ole ristiriitaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin tänne väliin tulee komentteja jotka sitten huomaa vasta myöhemmin ja tässä sitten taas jotain jota tekee mieli kommentoida, koska komenntisi on jotenkin kaksijakoinen ja ristiriitainenkin, yhtäältä paheksut "nyrkkimiehiä" toisaalta taas vihjailet että uhri olisi itse provoisoinut/kiusannut jne...

        Omasta kokemuksestasi kerrot tähän tapaan...

        "En tunne minkäänlaista syyllisyyttä siitä, että minua on miehenä itseään pitävä joskus lyönyt. En tunne minkäänlaista häpeääkään aiheesta. En ymmärrä miksi pitäisi. Enkä ymmärrä miksi joku tuntee syyllisyyttä tai häpeää sellaisesta."

        Johon vastaan, että minä voin kyllä joiltain osin ymmärtää, miksi koetaan häpeää ja syyllisyyttä, joka on seurausta väkivallasta...

        "Väkivallan henkisistä seurauksista yleisimpiä ovat viha, pelko, masennus, itsetunnon heikkeneminen, häpeä, univaikeudet ja syyllisyys (Bradley ym. 2002)".

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=onn&p_artikkeli=onn00051

        Nuo tunteet syntyvät juurkin silloin kun asiaa salataan ja sen väkivaltaisen teon jälkeen pyritään elämään ikäänkuin sitä ei olisi tapahtunutkaan ja mitä kauemmin väkivalta saa jatkua salassa, sitä vaikeammaksi siitä puhuminen tulee syystä, että itsekin ymmärtää että asioille olisi pitänyt tehdä jotain jo aikoja sitten, että tuo häpeä on myös este avun hakemiselle...

        Sitten tämä sinun pohdintasi vastenmieliseltä kuullostava jatko...

        "Ehkä joku sitten provosoi itse toisen lyömään, jos kerran niin ajattelee. Voihan sitä kiusata ihmistä, joka on muutenkin ehkä selkä seinää vasten. Minä kyllä tiedän, että ei kannata kiusata, enkä siksi ole osaltanikaan ollut syyllinen siihen, että joku on minua joskus lyönyt."

        On juurkin sitä väkivallan oikeuttamista ja uhrin syyllistämistä ja häpeän lietsomista tyyliin uhri provosoi/asettaa lyöjän selkä seinää vastaan, kiusaa jne.ja sitä kautta ikäänkuin olisi syyllinen...

        Uskoisin, että monikin väkivallan uhri saa kuunnella tuonkaltaisia selityksiä juuri väkivallan tekijän suusta...

        Avun hakeminen on vaikeaa, aihe on herkkä ja vaiettu salaisuus, asiaa on vaikea ottaa puheeksi ammattihenkilöidenkään, monet uhrit eivät puhu, pitävät salaisuutensa, saattavat loukkantuakin jos asiasta puhutaan...

        Jotenkin sitä vaan pitäisi saada ns. uhri heräämään omaan tilanteeseensa/jakamaan salaisuutensa. Siitä tämä nykyaika on hyvä, että apua saa myös anonyymina ja auttamiskanavia on monenlaisia...

        https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/oikean reunan linkit/jaa salaisuus/

        https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten voimme auttaa/

        https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/muita auttavia tahoja/

        " yhtäältä paheksut "nyrkkimiehiä" toisaalta taas vihjailet että uhri olisi itse provoisoinut/kiusannut jne..."

        Ei ole ristiriitaa kommentissani.

        1. Paheksun nyrkkimiehiä enkä hyväksy sellaisia.
        2. Paheksun myös henkisesti väkivaltaisia.

        Selvennys: en vihjaile, että uhri on itse provosoinut/kiusannut, vaan tiedän, että tuota tapahtuu. Hyvänä esimerkkinä "voittamattomat narsistit", joilta puuttuu empatia ja ymmärrys siihen, että miten toiset voivat reagoida hedän kauhutekoihinsa ja sanoihinsa, ja joilla siksi ilmeisesti vaara tulla pahoinpidellyiksikin on suuri.

        Aivan tavallisenkin ihmisen voi todellakin saattaa raivon partaalle, ja sanoisin, että juuri sillä aivan tavallisella riski lyömiseen on suuri, koska tavallinen ihminen, joka ei käytä väkivaltaa selviytymiskeinonaan, ei myöskään tunne itseään tuolla tavoin, ja voi siksi provosoitua täysin ennalta-arvaamattomasti itselleenkin.

        Yleensäkin riidellessä pitäisi ottaa huomioon, että ei ota toisesta niin selkävoittoa elämän tärkeimmissä kysymyksissä, että toisella ei ole edes perääntymistietä. Riitelyssä ei pitäisi keskittyä voittamiseen ja toisen nolaamiseen tai toisen arvon riistämiseen, vaan ihan vain asia kerrallaan pitäisi käsitellä kiista-aiheita.

        Sellaisia esim. paljon alkoholia käyttäviä pariskuntia on, jotka elävät päivästä toiseen ja viikosta toiseen eriasteisten jännitteiden piirittäminä ja luovat niitä itse. Riidat ovat silloin jatkuvia ja väkivalta voi olla todella rajua. Sitten taas selvinpäin kadutaan ja sovitaan.

        Mieshän se usein on niskan päällä fyysisessä väkivallassa. En tiedä, paljonko naisenhakkaajat julkisesti kehuskelevat "kyvyillään". En tiedä myöskään, että ovatko ne kaduilla tappelevat samoja, kuin kotona tappelevat. Joillakin nyrkkisankareilla ainakin ennen oli periaate, että naista ei lyödä.

        Vuodet vierivät ja ajat muuttuvat. Ehkä nykyään nyrkkisankarit kehuskelevat ja pullistelevat jo sillä, että ovat hakanneet naisen... siellä kotona ainakin.

        Joillakin miehillä on niin heikko itsetunto, että se nainen siellä kotona on ainoa, ketä uskaltaa lyödä. Sellaisilta tulisi pissat housuun, jos pitäisi miehen kanssa tapella ; )


    • Uskokoon ken tahtoo

      Ja siellä se "Kultaiset lupaukset" kirjoittaa sitten ketjussaan:

      "En ole masentunut ja olen onnellisesti aviossa. "

      Uskokoon ken tahtoo (ja monihan varmaan tahtoo). Ongelma vain tuossa tapauksessakin, mikäli olisi noin, on siinä, että miksi tuo tyyppi kuvittelee olevansa asiantuntija tuossa lajissa, kuin mitä asiaa on esittävinään.

      Eli jos luet tämän, niin anna tulla.

      Voin kuvitella jonkinlaisen yksinkertaisen hölmön aviomiehen, joka voisi kirjoittaa tuollaista. Ehkä kaksikin. Molemmat varmaan sillä tavoin kilttejä, että eivät omaa vaimoa löisikään. Mutta agressiivisuus suuntautuu aivan selvästi niihin "muihin naisiin", jotka ovat väkivaltaisen miehen kanssa suhteeseen eksyneet.

      Jollain tapaa siinä ottaa kantaa omassa hyvässä tuurissaan seilaava pyhä yksinkertaisuus, joka on alkanut sitten laulamaan onnenkasansa päällä... Luullen itsestään suuria ja luullen tietävänsä jotain ulkopuolisesta elämästä, josta hän ei ilmeisesti tiedä yhtään mitään, koska on hautautunut siihen omaan olemiseensa.

      Hän ryydittää ehkä omaa tylsistymistään kehumalla omia olojaan ja lähestymällä pilkkaavasta näkökulmasta vakavaa ongelmaa, jota on hyvin vaikea käsitellä yleensä kenenkään.

      Pysy vain avioliitossasi ja jatka onnelista elämääsi, mutta älä kuvittele, että laulaa osaisit.

    • Hyssyttelijälle

      Minusta on ihan ymmärrettävää ja hyväkin asia, että jotkut kommentit, aloitukset ja näkökulmat saavat adrenaliinit ja kiukun nousemaan.
      "Anger is an energy", lauloi Johnny Rottenkin aikoinaan ja energiaahan me kaikki tyhjiin pumpatut narsistien uhrit nimenomaan tarvitsemme. Kiukusta sitä löytyy.

      Kun masentunut ihminen vajoaa päiviksi vuoteen pohjalle kelaamaan loputtomia painajaisiaan voimattomana nousemaan, on kiukku se aktiivinen energia, joka saa hänet nousemaan ja sytyttää hänet liekkeihin. Sitten alkaa tapahtua.
      Omaa HALLITTUA kiukkuaan ei pidä pelätä.
      Se on kykyä taistella oikeaksi katsomiensa asioiden puolesta ja puolustaa omia rajojaan, suojella perhettään ja puolustautua.

      Jokaisen keho on oma. Siihen ei ole toisella oikeutta koskea tai kajota ilman omistajan lupaa koskaan. Raja menee siinä, eikä sitä saa ylittää. Ei tarkoittaa aina ei. Jokaisella on kehoonsa itsemääräämisoikeus.

      Sen rajan ylitystä ja sen kultaisen säännön rikkomista ei pitäisi kenenkään meistä hyväksyä koskaan. Ei yhtään kertaa.
      Siinä asiassa pitäisi olla nollatoleranssi.
      Sen ylittämistä ei puolusta mikään.
      Se on selkeä raja.
      Keholla on muisti.

      Mitä tulee siihen, kuka täällä saa kirjoittaa, miten ja mistä näkökulmasta tai aiheesta, ottaa kritisoija minun mielestäni käsittämättömiä moraalisia oikeuksia.

      Oletko Suomen paavi?
      Oletko Päivi Räsänen?

      Sinun näkemyksesi ei ole ainoa oikea, jonka pitäisi olla ainoa hyväksytty ja vallitseva tapa kommunikoida.

      Sinun tapasi yrittää hallita ja sensuroida on tekopyhä ja narsistinen.
      Olet tyranni.
      Kannattaisi todella keskittyä omaan ilmaisuun ja oman pesänsä puhdistamiseen, ennemmin kuin yrittää täällä vaikuttaa siihen, mistä asioista muut saavat keskustella ja miten.

      Jos et pidä otsikosta tai sisällöstä, voit varmasti ohittaa sen ja mennä seuraavaan.

      Toimitko noin myös omassa perheessäsi ja yhteiskunnassa?
      Huomaatko ollenkaan, kuinka narsistista oma tapasi kommunikoida on?
      Oletko Jumalasta seuraava?

      Asiat ja ilmiöt eivät katoa sillä, että pistää päänsä pensaaseen.
      Otsikon alle on kertynyt paljon kommentteja, koska kirjoittajat kokevat sen käsittelyn ja siihen kommentoinnin tärkeäksi.

      Onko itselläsi jokin syvä haava, jota et pysty käsittelemään?
      Kannattaisi varmaan alkaa aukaisemaan sitä ja katsoa, mitä on sisällä.
      Eihän se hyssyttelemällä katoa.

      • Kiukku vain ei sin.

        ""Anger is an energy", lauloi Johnny Rottenkin aikoinaan ja energiaahan me kaikki tyhjiin pumpatut narsistien uhrit nimenomaan tarvitsemme. Kiukusta sitä löytyy."

        Kiukku vain ei sinällään anna suuntaa. Eiköhän se suunta ole pitkäaikaisen perheväkivallan uhreilla useimmiten ollut se sama tie, jonka päässä odottaa taas kerran sama kohtalo... Haloo!

        "on kiukku se aktiivinen energia, joka saa hänet nousemaan ja sytyttää hänet liekkeihin. Sitten alkaa tapahtua.
        Omaa HALLITTUA kiukkuaan ei pidä pelätä."

        Kyllä. Itsekin olen käynyt läpi surutyön kaikki vaiheet, minkä tien viimeisimpiä etappeja on anteeksianto joka viimein vapauttaa viimeisistäkin kyköksistä epäterveeseen suhteeseen. Agressiivisuus, jopa raivo, on yksi surutyön vaihe.

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

        "Ensin me olemme ällistyneitä, shokissa, elottomia ja liikkumattomia. Me leikimme kuollutta, jotta välttyisimme kohtaamasta sisäisiä hirviöitämme. Me olemme tuskamme luuduttamia, pelkojemme ja vaiteliaisuuden jäykistämiä. Sitten me olemme raivoisia, närkästyneitä, kapinoivia ja vihamielisiä. Sitten me hyväksymme. Sitten me itkemme. Ja sitten - jotkut meistä - oppivat antamaan anteeksi ja tuntemaan myötätuntoa. Ja tätä kutsutaan paranemiseksi." -Lainaus yllä olevasta linkistä


      • Mutta miksi sitten

        "Jokaisen keho on oma. Siihen ei ole toisella oikeutta koskea tai kajota ilman omistajan lupaa koskaan. Raja menee siinä, eikä sitä saa ylittää. Ei tarkoittaa aina ei. Jokaisella on kehoonsa itsemääräämisoikeus."

        Mutta miksi sitten oikeasti jotkut antavat pahoinpidellä itseään, kerta toisensa jälkeen...

        Niin, minulla on käsitys tuosta asiasta, miksi noin voi tapahtua. Kehon suojarajat ovat ylittyneet useimmiten lapsuudessa, kuten huonosti kohtelun ymmärtäminenkin yleisemmin.

        Hyvä kun olet saanut sinäkin herätyksen, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

        "Asiat ja ilmiöt eivät katoa sillä, että pistää päänsä pensaaseen.
        Otsikon alle on kertynyt paljon kommentteja, koska kirjoittajat kokevat sen käsittelyn ja siihen kommentoinnin tärkeäksi."

        Nimittäisin ketjun tyyliä joitakin kipakoita vastalauseita lukuunottamatta pelkästään paikallaan kelluvaksi avautumiseksi, jota avautumisen tarvetta joillakin herää kun nyrkkisankari vain ilmoittaa olevansa läheisyydessä, tässä tapauksessa ketjussa.

        En laittaisi päätä pensaaseen, mutta ihmettelen sitä, eikö niille asiallisille kommenteille voi tehdä omaa aloitusta. Onko niitä pakko kirjoittaa selvän provon alle?

        "Jos et pidä otsikosta tai sisällöstä, voit varmasti ohittaa sen ja mennä seuraavaan."

        Ehdotan sitä samaa sinulle. Tämän ketjun kohdalla se on yhtä helppoa kuin minkä tahansa muun. Huomaatko edes sitä, että en laittanut tätä ehdotusta provoketjun hautaamisesta siihen ketjuun, vaan laitoin oman aloituksen. Samon tein aloituksen aiheesta "Onko narsismilla ja väkivallalla jotain yhteistä" yms. -Että missä nyt ne mielipiteet tärkeästä asiasta ovat?

        "Huomaatko ollenkaan, kuinka narsistista oma tapasi kommunikoida on?
        Oletko Jumalasta seuraava?"

        Kyllä, tapaan pitää puoleni todella kovaa, jos kohtaan sovinistisia hyväksikäyttäjiä, vaikkapa vain tällä palstalla. Vastaan kipakasti tai en ollenkaan. Koen olevani lähmpänä Jumalaa, kuin pahoinpitelevä sovinisti.

        "Toimitko noin myös omassa perheessäsi ja yhteiskunnassa?"

        Sanalla sanoen, ehdottomasti. En salli lapsien oleskella väkivallan keskiössä, enkä salli väkivaltaisten henkilöiden läheisyyttä muutenkaan. Nuo kierrän itse kaukaa, kuten myös koko tuttavapiirini tekee.


      • Olen kohdannut

        "Onko itselläsi jokin syvä haava, jota et pysty käsittelemään?
        Kannattaisi varmaan alkaa aukaisemaan sitä ja katsoa, mitä on sisällä.
        Eihän se hyssyttelemällä katoa. "

        Olen kohdannut elämässäni väkivaltaa yllättäviltä tahoilta, aikoinani. En nyt aivan ymmärrä vain tuota sinun avaamiskehotustasi... Mistä SINÄ tiedät, miten minä olen asian käsitellyt. Onko niin, että olet itse Jumalasta seuraava?

        Tuossa erehdyt ihan täysin, että hyssyttelisin mitään. Päin vastoin. Ehdotin vain avaamaan uusia keskusteluja provoaloituksessa kirjoittamisen sijaan.

        Kierrän nykyään väkivaltaisilta vähänkin vaikuttavat miehet kaukaa, samoin palstan tuonsuuntaisista provoista en pidä.


      • Suomessa on vallinn.

        "Oletko Suomen paavi?
        Oletko Päivi Räsänen?"

        Tiedoksi:

        Suomessa on vallinnut jo pitkään demokratia, sen toteutuminen yksittäisten kansalaisten mielissä vaan on toisinaan hidasta. Ruotsalaisten sanotaan olevan henkilökohtaisesti ihmisinä demokraattisempia kuin suomalaisten, joissa elää syvällä sisimmässä keisarinpelko.

        Minun ei tarvitse olla paavi eikä tunnettu poliitikko, että saan sanoa ja mielipiteeni. Piste.


      • Mutta miksi sitten kirjoitti:

        "Jokaisen keho on oma. Siihen ei ole toisella oikeutta koskea tai kajota ilman omistajan lupaa koskaan. Raja menee siinä, eikä sitä saa ylittää. Ei tarkoittaa aina ei. Jokaisella on kehoonsa itsemääräämisoikeus."

        Mutta miksi sitten oikeasti jotkut antavat pahoinpidellä itseään, kerta toisensa jälkeen...

        Niin, minulla on käsitys tuosta asiasta, miksi noin voi tapahtua. Kehon suojarajat ovat ylittyneet useimmiten lapsuudessa, kuten huonosti kohtelun ymmärtäminenkin yleisemmin.

        Hyvä kun olet saanut sinäkin herätyksen, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

        "Asiat ja ilmiöt eivät katoa sillä, että pistää päänsä pensaaseen.
        Otsikon alle on kertynyt paljon kommentteja, koska kirjoittajat kokevat sen käsittelyn ja siihen kommentoinnin tärkeäksi."

        Nimittäisin ketjun tyyliä joitakin kipakoita vastalauseita lukuunottamatta pelkästään paikallaan kelluvaksi avautumiseksi, jota avautumisen tarvetta joillakin herää kun nyrkkisankari vain ilmoittaa olevansa läheisyydessä, tässä tapauksessa ketjussa.

        En laittaisi päätä pensaaseen, mutta ihmettelen sitä, eikö niille asiallisille kommenteille voi tehdä omaa aloitusta. Onko niitä pakko kirjoittaa selvän provon alle?

        "Jos et pidä otsikosta tai sisällöstä, voit varmasti ohittaa sen ja mennä seuraavaan."

        Ehdotan sitä samaa sinulle. Tämän ketjun kohdalla se on yhtä helppoa kuin minkä tahansa muun. Huomaatko edes sitä, että en laittanut tätä ehdotusta provoketjun hautaamisesta siihen ketjuun, vaan laitoin oman aloituksen. Samon tein aloituksen aiheesta "Onko narsismilla ja väkivallalla jotain yhteistä" yms. -Että missä nyt ne mielipiteet tärkeästä asiasta ovat?

        "Huomaatko ollenkaan, kuinka narsistista oma tapasi kommunikoida on?
        Oletko Jumalasta seuraava?"

        Kyllä, tapaan pitää puoleni todella kovaa, jos kohtaan sovinistisia hyväksikäyttäjiä, vaikkapa vain tällä palstalla. Vastaan kipakasti tai en ollenkaan. Koen olevani lähmpänä Jumalaa, kuin pahoinpitelevä sovinisti.

        "Toimitko noin myös omassa perheessäsi ja yhteiskunnassa?"

        Sanalla sanoen, ehdottomasti. En salli lapsien oleskella väkivallan keskiössä, enkä salli väkivaltaisten henkilöiden läheisyyttä muutenkaan. Nuo kierrän itse kaukaa, kuten myös koko tuttavapiirini tekee.

        "Huomaatko edes sitä, että en laittanut tätä ehdotusta provoketjun hautaamisesta siihen ketjuun, vaan laitoin oman aloituksen. Samon tein aloituksen aiheesta "Onko narsismilla ja väkivallalla jotain yhteistä" yms. -Että missä nyt ne mielipiteet tärkeästä asiasta ovat?"

        En ny oikein tiedä, mikä tässä on ongelma, yhtäältä paheksutaan jonkun toisen tekemään aloitusta aiheesta ja sitä että siihen on otettu kantaa tähän tapaan "Miksi tuo nyrkkiketju leijuu tuossa yhtenä suositummista ketjuista?"

        Mutta sitten kuitenkin tehdään ikäänkuin samanaikaisesti omia aloituksia samasta aiheesta ja toivotaan mielipiteitä tärkeästä aiheesta...


      • Niin, sävyerojen ymm
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Huomaatko edes sitä, että en laittanut tätä ehdotusta provoketjun hautaamisesta siihen ketjuun, vaan laitoin oman aloituksen. Samon tein aloituksen aiheesta "Onko narsismilla ja väkivallalla jotain yhteistä" yms. -Että missä nyt ne mielipiteet tärkeästä asiasta ovat?"

        En ny oikein tiedä, mikä tässä on ongelma, yhtäältä paheksutaan jonkun toisen tekemään aloitusta aiheesta ja sitä että siihen on otettu kantaa tähän tapaan "Miksi tuo nyrkkiketju leijuu tuossa yhtenä suositummista ketjuista?"

        Mutta sitten kuitenkin tehdään ikäänkuin samanaikaisesti omia aloituksia samasta aiheesta ja toivotaan mielipiteitä tärkeästä aiheesta...

        Niin, sävyerojen ymmärtäminen on sinulle vaikeaa, vaikka ne sävyerot olisivat merkityksellisen suuriakin...


      • Lue ylempää 00:24
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Huomaatko edes sitä, että en laittanut tätä ehdotusta provoketjun hautaamisesta siihen ketjuun, vaan laitoin oman aloituksen. Samon tein aloituksen aiheesta "Onko narsismilla ja väkivallalla jotain yhteistä" yms. -Että missä nyt ne mielipiteet tärkeästä asiasta ovat?"

        En ny oikein tiedä, mikä tässä on ongelma, yhtäältä paheksutaan jonkun toisen tekemään aloitusta aiheesta ja sitä että siihen on otettu kantaa tähän tapaan "Miksi tuo nyrkkiketju leijuu tuossa yhtenä suositummista ketjuista?"

        Mutta sitten kuitenkin tehdään ikäänkuin samanaikaisesti omia aloituksia samasta aiheesta ja toivotaan mielipiteitä tärkeästä aiheesta...

        Lue ylempää 00:24 kirjoittamani teksti "Edelleenkin olen".


      • "Asiat ja ilmiöt eivät katoa sillä, että pistää päänsä pensaaseen.
        Otsikon alle on kertynyt paljon kommentteja, koska kirjoittajat kokevat sen käsittelyn ja siihen kommentoinnin tärkeäksi."

        Niin vaikea aihe ja jostain syystä joku kokee ikäänkuin tarvetta yrittää viedä keskustelua ihan toisarvoisiin asioihin tyyliin kuka saa kirjoittaa mitäkin kenenkäkin ketjuun...

        Mutta yritetääs ny jotain kuitenkin, koska uskon että lukijoita on huomattavasti enemmän kuin kirjoittajia ja mahdollisesti joukossa saattaa olla heitäkin joita asia akuutisti koskee/väkivalta muodossa jos toisessa on läsnä omassa elämässään...

        Että minä ny sitten taas niitä linkkejä...

        http://www.e-mielenterveys.fi/vaikeat-elamantilanteet/vakivalta/

        josta pääsee alaotsikoiden kautta lukemaan väkivallan monista muodoista

        Erikseen haluan nostaa tämän linkin, johon kyllä aiemmastakin pääsee...

        http://www.e-mielenterveys.fi/vaikeat-elamantilanteet/vakivalta/perhevakivalta/

        Nimenomaan naristeihin liitettynä väkivallan monista muodoista löytyy tietoa tästä,

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse.html

        Tässä kun asiaa pyörittelin niin huomasin vasta, että Vaknin käyttää samasta asiasta/väkivallasta sanoja, väärinkäyttö/hyväksikäyttö ja vasta lopussa käyttää sanaa väkivalta...

        Hyvin useinhan ihmiset ajattelevat että väkivaltaa on vasta silloin kun nyrkki heilahtaa ja tuon henkisen väkivallan vakavuus jää huomiotta, yritetään pärjätä, kun eihän se ole väkivaltainenkaan kun se ei lyö...


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Asiat ja ilmiöt eivät katoa sillä, että pistää päänsä pensaaseen.
        Otsikon alle on kertynyt paljon kommentteja, koska kirjoittajat kokevat sen käsittelyn ja siihen kommentoinnin tärkeäksi."

        Niin vaikea aihe ja jostain syystä joku kokee ikäänkuin tarvetta yrittää viedä keskustelua ihan toisarvoisiin asioihin tyyliin kuka saa kirjoittaa mitäkin kenenkäkin ketjuun...

        Mutta yritetääs ny jotain kuitenkin, koska uskon että lukijoita on huomattavasti enemmän kuin kirjoittajia ja mahdollisesti joukossa saattaa olla heitäkin joita asia akuutisti koskee/väkivalta muodossa jos toisessa on läsnä omassa elämässään...

        Että minä ny sitten taas niitä linkkejä...

        http://www.e-mielenterveys.fi/vaikeat-elamantilanteet/vakivalta/

        josta pääsee alaotsikoiden kautta lukemaan väkivallan monista muodoista

        Erikseen haluan nostaa tämän linkin, johon kyllä aiemmastakin pääsee...

        http://www.e-mielenterveys.fi/vaikeat-elamantilanteet/vakivalta/perhevakivalta/

        Nimenomaan naristeihin liitettynä väkivallan monista muodoista löytyy tietoa tästä,

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse.html

        Tässä kun asiaa pyörittelin niin huomasin vasta, että Vaknin käyttää samasta asiasta/väkivallasta sanoja, väärinkäyttö/hyväksikäyttö ja vasta lopussa käyttää sanaa väkivalta...

        Hyvin useinhan ihmiset ajattelevat että väkivaltaa on vasta silloin kun nyrkki heilahtaa ja tuon henkisen väkivallan vakavuus jää huomiotta, yritetään pärjätä, kun eihän se ole väkivaltainenkaan kun se ei lyö...

        "Mutta yritetääs ny jotain kuitenkin, koska uskon että lukijoita on huomattavasti enemmän kuin kirjoittajia ja mahdollisesti joukossa saattaa olla heitäkin joita asia akuutisti koskee/väkivalta muodossa jos toisessa on läsnä omassa elämässään.."

        Niin vielä hieman lisää aiheesta...

        http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/naita-merkkeja-ei-haluta-nahda-tunnista-henkinen-vakivalta/2793598

        Ja tässä 20 vuotta väkivaltaisessa suhteessa eläneen "Marin" tarina, joka ehkä hieman valottaa syitä miksi nainen jää jonka jatkokeskustelussa erittäin hyvä komennti

        "On ihmisiä, jotka käyttävät väkivaltaa ja ihmisiä, jotka eivät käytä. Sitä eivät mitkään anteeksiannot tai parempien aikojen odottelemiset muuksi muuta. Jos sinuun kohdistetaan väkivaltaa, älä kuvittele, että tekijällä oli vain "huono päivä" tai "paineitä töissä". Normaali ihminen ei koskaan lyö huononakaan päivänä eikä työpaineiden allakaan. "

        http://www.hs.fi/elama/a1403675060343


    • Mieleen nousee väkis

      Mieleen nousee väkisinkin sellainen kuva tuosta "Hyssyttelijälle" kirjoittajasta, että nyrkkisankari saa sanoa mielipiteensä, ilman että häntä syytetään narsistiseksi edes, mutta minä en saa sanoa omaa mielipidettäni.

      Onko niin, että nyrkkisankarit edustavat joillekin suomalaisille kadonnutta keisarinvaltaa ja ylhäältä päin tulevaa auktoriteettia, ja siksi heidät hyväskytään, kun taas muu demokraattinen mielipiteenilmaisu ei kelpaa?

      Alkaisiko asia avautumaan tästä?

      Itse olen keskustelvasta perhetaustasta lähtöisin. En ymmärrä väkivallan palvontaa lainkaan hyvänä asiana.

    • Niin. En halua itse

      "Niin vaikea aihe ja jostain syystä joku kokee ikäänkuin tarvetta yrittää viedä keskustelua ihan toisarvoisiin asioihin tyyliin kuka saa kirjoittaa mitäkin kenenkäkin ketjuun..."

      Niin. En halua itse olla trollia ruokkimassa omalla panoksellani, johon sitten tosiaan tulee niitä pikutteluja ja vähättelyjä. Että mielummin keskustelisin tosiaan. Minusta siinä ei ole mitään toisarvoista, jos joku vääntää joka kommentista vitsiä ja vähättelyä.

      Joillekin tosiaan on toisarvoista, että heitä kohdellaan huonosti. Onhan loppuelämä vain sitä varten, että sen voi käyttää terapiaan. Arvonsa kullakin.

      Itse haluan keskustella asiasta ja hyvässä hengessä.

      • "Itse haluan keskustella asiasta ja hyvässä hengessä."

        Niin sanot noin ja kuitenkin seuraavassa lauseessasi kumoat sanomasi tällä kommentillasi

        "Joillekin tosiaan on toisarvoista, että heitä kohdellaan huonosti. Onhan loppuelämä vain sitä varten, että sen voi käyttää terapiaan. Arvonsa kullakin."

        Joka minun korviini kuullostaa samoin uhria syyllistävältä ihan samoin kuin kuin tuo kritisoimasi aloitus joka alkoi sanoilla "nainen etsii"

        Peruslähtökohtana keskusteluille pitäisi aina olla, että väkivalta ei ole koskaan uhrin syytä...

        http://www.ihmisoikeuskeskus.fi/?x177247=357044

        Mutta joo, tietyllä tavalla tämä palsta, on palstan luonteen vuoksi väärä kanava keskustella tästä vaikeasta aiheesta sen syvemmin jos ja kun väkivalta on edennyt fyysiselle asteelle...Henkistä väkivaltaahan täällä aiheena on sivuttu monissakin tarinoissa

        http://www.e-mielenterveys.fi/vaikeat-elamantilanteet/vakivalta/henkinen-vakivalta-satuttaa-sisaltapain/

        Mutta sinällään aiheen esille ottaminen tavalla tai toisella puolustaa paikkansa, vaikka sitten hieman provosoivastikin jos joku herää sen kautta pohtimaan itseään/omaa tilannettaan, miksi antaa kohdella itseään kaltoin tai miksi ikäänkuin "joutuu" samankaltaisiin suhteisiin yhä uudelleen...

        Mutta

        Apua on saatavissa jos ja kun rohkaistuu sitä hakemaan...

        https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=86

        https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/muita auttavia tahoja/


      • Olen suivaantunut
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Itse haluan keskustella asiasta ja hyvässä hengessä."

        Niin sanot noin ja kuitenkin seuraavassa lauseessasi kumoat sanomasi tällä kommentillasi

        "Joillekin tosiaan on toisarvoista, että heitä kohdellaan huonosti. Onhan loppuelämä vain sitä varten, että sen voi käyttää terapiaan. Arvonsa kullakin."

        Joka minun korviini kuullostaa samoin uhria syyllistävältä ihan samoin kuin kuin tuo kritisoimasi aloitus joka alkoi sanoilla "nainen etsii"

        Peruslähtökohtana keskusteluille pitäisi aina olla, että väkivalta ei ole koskaan uhrin syytä...

        http://www.ihmisoikeuskeskus.fi/?x177247=357044

        Mutta joo, tietyllä tavalla tämä palsta, on palstan luonteen vuoksi väärä kanava keskustella tästä vaikeasta aiheesta sen syvemmin jos ja kun väkivalta on edennyt fyysiselle asteelle...Henkistä väkivaltaahan täällä aiheena on sivuttu monissakin tarinoissa

        http://www.e-mielenterveys.fi/vaikeat-elamantilanteet/vakivalta/henkinen-vakivalta-satuttaa-sisaltapain/

        Mutta sinällään aiheen esille ottaminen tavalla tai toisella puolustaa paikkansa, vaikka sitten hieman provosoivastikin jos joku herää sen kautta pohtimaan itseään/omaa tilannettaan, miksi antaa kohdella itseään kaltoin tai miksi ikäänkuin "joutuu" samankaltaisiin suhteisiin yhä uudelleen...

        Mutta

        Apua on saatavissa jos ja kun rohkaistuu sitä hakemaan...

        https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=86

        https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/muita auttavia tahoja/

        "Niin sanot noin ja kuitenkin seuraavassa lauseessasi kumoat sanomasi tällä kommentillasi

        "Joillekin tosiaan on toisarvoista, että heitä kohdellaan huonosti. Onhan loppuelämä vain sitä varten, että sen voi käyttää terapiaan. Arvonsa kullakin.""

        Olen suivaantunut siitä, että palstan trollit saavat osan palstalaisia avautumaan omista vaikeuksistaan ällistyttävän sinisilmäisesti. Sanoudun jyrkästi irti tuosta toiminnasta. Kierrän itse nyrkkisankarit kaukaa.


    • normaali mieli

      Olet kateellinen sinua mielenkiintoisemmin asian esille tuojaa kohtaa. On oltava asiaa ja se on vielä osattava esittää oikein. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ikävämpi vaihtoehto on, jota en haluaisi, olet itse nyrkkisankari.

      • En ole kateellinen.

        En ole kateellinen. En todellakaan. Mistä olisin kateellinen, siitäkö että joku on persoonallisuushäiriöinen? Vai siitäkö, että joku on sovinisti? Kuule ei huonoa kadehdita.

        Kukaan ei nyt tunnu ymmärtävän minun pointtiani, ei ainakaan sellainen, joka kirjoittaa sen.

        Miksi sinäkään et ajattele sitä asiaa, mikä on minun pointtini, kun olen sen selvin sanoin kirjoittanut tähän ketjuun? Sen sijaan yrität vääntää aikaihmisestä lapsenaivoista ipanaa. Mitä tuo osittaa itsestäsi?

        Minulla on tässä maailmassa varmaan kadehdittavaakin, mutta loukkaavaa on kuvitella, että ne olisivat netin vääräleukoja. Niin, mikä syy sinulla taas olikaan loukata minua?


      • että silleen
        En ole kateellinen. kirjoitti:

        En ole kateellinen. En todellakaan. Mistä olisin kateellinen, siitäkö että joku on persoonallisuushäiriöinen? Vai siitäkö, että joku on sovinisti? Kuule ei huonoa kadehdita.

        Kukaan ei nyt tunnu ymmärtävän minun pointtiani, ei ainakaan sellainen, joka kirjoittaa sen.

        Miksi sinäkään et ajattele sitä asiaa, mikä on minun pointtini, kun olen sen selvin sanoin kirjoittanut tähän ketjuun? Sen sijaan yrität vääntää aikaihmisestä lapsenaivoista ipanaa. Mitä tuo osittaa itsestäsi?

        Minulla on tässä maailmassa varmaan kadehdittavaakin, mutta loukkaavaa on kuvitella, että ne olisivat netin vääräleukoja. Niin, mikä syy sinulla taas olikaan loukata minua?

        Äitini eli 30v narsisti isäni kanssa. Vanhimmat sisareni kertoivat millainen helvetti meillä oli aina irti. Helvetti loppu kun lähes aikuiset veljeni hakkasivat isän, joka oli ennen sitä pahoinpidellyt ja kuristanut äitiämme.


    • Tämän omakehun on

      "Kerrankin hyvä aloitus. Siihen on tullut myöskin mielenkiintoisia kommentteja. Alottaja taijat olla savolaisia? Heh heh kyllä kirjotit kuitenkin ymmärrettävästi. "

      Tämän omakehun on nyrkkiketjun aloittaja itselleen laittanut saadakseen nyrkkinsä heilumaan ruudussa... Tyyli on tuttu. Taitaa sama mies jostain syystä täällä palstalla pullistella.

      Aloittajaksi esittäytynyt on myös kehaissut olevansa onnellisessa avioliitossa... Jota ainakin minä epäilen.

      Minua ärsyttää kyseisen ketjun aloittaja siinäkin tapauksessa, että hän olisi tuollainen aviossa lihoava köllöttelijä. Lihavalla tässä tapauksessa en tarkoita kiloja, vaan henkistä tilaa, jossa vain keräilee itselleen pisteitä sieltä ja täältä, ehkä vuosikymmeniäkin. Suurin osa pisteistä tulee siitä, että hän ei tee sitä eikä tätä. Ei osallistu siihen eikä tähän...

      Onko kyseisellä aviomiehellä edes ystävyyttä muiden kuin vaimonsa kanssa? Onko hänellä edes teoriassa mahdollista tuntea ketään sellaista naista, kenellä on huono suhde.

      Tyyppi olisi jälkiviisas, jolloin ainoastaan kärttäisi pisteitä siitäkin, että huutelee anonyyminä, että hän on nähnyt jossain sellaisen naisen, joka on siirtynyt väkivaltaisesta suhteesta toiseen...

      Kuinka paljon tuolla tyypillä on korviensa välissä narsistista vahingoniloa?

      Hän yrittää pönkittää omaa egoaan osoittelemalla muita. Mutta hän ei ole koskaan laittanut tikkuakaan ristiin kenenkään eteen. Ehkä hän on sellainen, joka sitoo vaimonsa niin tiukkaan itseensä, että tämäkään ei voi esim. seurustella kenen kanssa haluaa, vaan aviomies säätelee tämän ihmissuhteet.

      Jos tämän otuksen vaimo olisi normaalisti aikuistunut ihminen, ja määrittelisi itse omat ihmissuhteensa, hän tuskin olisi tuollaisten sovinististen "totuuksien" laukojan vaimona.

      Jos se tyyppi olisi mies eikä hiiri, hän voisi ennalta ehkäistä omalta osaltaan sellaisten huonoa kehitystä, jota on nyt vain ehkä kaukaa seurannut, hyvin kaukaa... Ehkäpä hän on jopa toiminut siten, että on sysännyt liikkeelle sellaista huono kehitystä. Ehkäpä hänen menneisyydessään on huonoja tekoja, joissa hän on vain itsekkäästi kääntänyt selkänsä henkilöille, jotka hänen olisi pitänyt ottaa huomioon.

    • Huhuh

      Todella ikävää että sulle on käynyt noin, mutta tuosta aloituksesta eivät kyllä muut voi vetää tuollaisia johtopäätelmiä. Kurja juttu kuitenkin. Toivottavasti olet päässyt siitä tilanteesta pois.

      • Ainakin tunnut tiet.

        Minkälaisia johtopäätelmiä tuosta aloituksesta muut vetävät?

        Ainakin tunnut tietävän teidän "muiden" ajatukset. Keitä kaikkia muuten kuuluu teihin "muihin"?

        Kyllä huonosta kierteestä on aika vaikea päästä pois. Avioliitoissaan köllöttelijöillä ei asiasta kummempaa käsitystä ole. Eivät ymmärrä edes naimattomien seurantarvetta.

        Jotenkin vain sysätään vastuu kokonaan pois itseltä. Rakasta lähimmäistä käsky luetaan vain, että rakasta sitä omaa puolisoa ja omia lapsia. Raamatustakin kuoritaan kermat päältä. Ollaan valmiita kuuntelemaan pieni aika joskus, kun itselle sopii, että omat asiat hoituvat viimeisen päälle, huusholli kiiltää, vieraat tulevat kestittyä ja juhlapäivät juhlittua teeman mukaan.

        Kesämökin nurmikko leikattua ja lisäopinnot suoritettua. ym ym. Kuinka moni putoaa tuossa kyydissä yli laidan? Sitten nämä "voittajat" juhlivat keskenään. Ja heittelevät jälkiviisaina kommentteja tyyliin: "mitä minä sanoin..."

        Vaikka kaikki asiat ymmärtäisi ja tietäisi, ei aina löydy seuraa kohentamaan sitä omaa tilaa. Työnantajat vaistoavat kaverinsa menettäneen yksinäisen ja heittävät mielellään pellolle. Narsisti haistaa hylätyn ja käyttää hyväkseen... Yms. yms.

        Seuraavakin narsisti haistaa jäljet... vaikka edellinen narsisti pyörii vielä nurkissa.


    • Huhuh

      Olet ilmeisesti itse väkivaltaisen narsistin uhri. Se on tehnyt sinun omastakin ilmaisustasi todella katkeraa ja aggressiivista.
      Ihan ymmärrettävästi.
      En siis kritiikillä tätä sano.

      • Siis kritiikki ei

        "Se on tehnyt sinun omastakin ilmaisustasi todella katkeraa ja aggressiivista."

        Siis kritiikki ei täältä minun taholtani kohdistunut edes narsistiin nyt... Ei ollenkaan. Hehän ovat syyttömiä tilaansa, tavallaan. Vamma syntyy siis jo varhaisessa lapsuudessa. Narsistilleni olen antanut anteeksi jo aikoja sitten.

        Perään kunniantuntoa niiltä, jotka pitävät itseään ns. kunnon kansalaisina, jotka elävät niissä onnellisissa avioliitoissaan ja täällä palstallakin käyvät kehuskelemassa onneaan ja vit*uilevat uhreille, kuten esim. se nyrkkisankari... Ainakin väittää asioidensa olevan kunnossa.

        Minun ilmaisuni ei ole riippuvainen yhdenkään narsistin tulemisesta tai menemisestä. Olisi niin helppoa laittaa kaikki yhden tai kahden vastuuntunnottoman miehen syyksi. Todelliset laiminlyönnit ovat tapahtuneet siellä, missä ilmeisesti ollaan kaikkein onnellisempia. Onko ihmisillä oikeutta vetäytyä maailmasta omaan onneensa täysin, niin, että siellä tarvitsee vain köllötellä ja paisua. Heitellään välillä roskat reunan yli.

        Monipuolista kykyäni vaihtelevaan ilmaisuun käytän siten, kuin kulloinkin parhaaksi näen.

        Olet ensimmäinen ihminen maailmassa, joka on sanonut ilmaisuani karkeaksi. Oikeastaan raivostuttavaa sekin. Näin kun itse tietää ja tuntee oman monipuolisuutensa.

        Joten vähän nyt ymmärsit poskelleen. En tiedä, minkä uhri itse olet, kun noin pienestä näytteestä vedät johtopäätöksiä siitä, minkälaiseen ilmaisuun kykenen. Mutta olen todellakin osannut sanankäytön jo nuoresta tytöstä. Takana on runsasta ja monipuolista kirjallisuuden harrastusta. Siis jo ihan nuoresta olen lukenut paljon. Luultavasti siksi saan kielen sitten taipumaan kunkin hetkiseen mielentilaan ja tarpeeseen, siihen, mitä haluan kertoa.

        Mutta mitä sinä halusitkaan sanoa? Ehkä vain sen, että ilmaisuni on "todella katkeraa ja agressiivista", etkä siis kritiikillä, vaan millä? Mitä sanomista sinulla on tähän asiaan?


      • Korjaan sen verran
        Siis kritiikki ei kirjoitti:

        "Se on tehnyt sinun omastakin ilmaisustasi todella katkeraa ja aggressiivista."

        Siis kritiikki ei täältä minun taholtani kohdistunut edes narsistiin nyt... Ei ollenkaan. Hehän ovat syyttömiä tilaansa, tavallaan. Vamma syntyy siis jo varhaisessa lapsuudessa. Narsistilleni olen antanut anteeksi jo aikoja sitten.

        Perään kunniantuntoa niiltä, jotka pitävät itseään ns. kunnon kansalaisina, jotka elävät niissä onnellisissa avioliitoissaan ja täällä palstallakin käyvät kehuskelemassa onneaan ja vit*uilevat uhreille, kuten esim. se nyrkkisankari... Ainakin väittää asioidensa olevan kunnossa.

        Minun ilmaisuni ei ole riippuvainen yhdenkään narsistin tulemisesta tai menemisestä. Olisi niin helppoa laittaa kaikki yhden tai kahden vastuuntunnottoman miehen syyksi. Todelliset laiminlyönnit ovat tapahtuneet siellä, missä ilmeisesti ollaan kaikkein onnellisempia. Onko ihmisillä oikeutta vetäytyä maailmasta omaan onneensa täysin, niin, että siellä tarvitsee vain köllötellä ja paisua. Heitellään välillä roskat reunan yli.

        Monipuolista kykyäni vaihtelevaan ilmaisuun käytän siten, kuin kulloinkin parhaaksi näen.

        Olet ensimmäinen ihminen maailmassa, joka on sanonut ilmaisuani karkeaksi. Oikeastaan raivostuttavaa sekin. Näin kun itse tietää ja tuntee oman monipuolisuutensa.

        Joten vähän nyt ymmärsit poskelleen. En tiedä, minkä uhri itse olet, kun noin pienestä näytteestä vedät johtopäätöksiä siitä, minkälaiseen ilmaisuun kykenen. Mutta olen todellakin osannut sanankäytön jo nuoresta tytöstä. Takana on runsasta ja monipuolista kirjallisuuden harrastusta. Siis jo ihan nuoresta olen lukenut paljon. Luultavasti siksi saan kielen sitten taipumaan kunkin hetkiseen mielentilaan ja tarpeeseen, siihen, mitä haluan kertoa.

        Mutta mitä sinä halusitkaan sanoa? Ehkä vain sen, että ilmaisuni on "todella katkeraa ja agressiivista", etkä siis kritiikillä, vaan millä? Mitä sanomista sinulla on tähän asiaan?

        "Olet ensimmäinen ihminen maailmassa, joka on sanonut ilmaisuani karkeaksi."

        Korjaan sen verran, että et sanonut ilmaisuani karkeaksi sinäkään...


      • Siis kritiikki ei kirjoitti:

        "Se on tehnyt sinun omastakin ilmaisustasi todella katkeraa ja aggressiivista."

        Siis kritiikki ei täältä minun taholtani kohdistunut edes narsistiin nyt... Ei ollenkaan. Hehän ovat syyttömiä tilaansa, tavallaan. Vamma syntyy siis jo varhaisessa lapsuudessa. Narsistilleni olen antanut anteeksi jo aikoja sitten.

        Perään kunniantuntoa niiltä, jotka pitävät itseään ns. kunnon kansalaisina, jotka elävät niissä onnellisissa avioliitoissaan ja täällä palstallakin käyvät kehuskelemassa onneaan ja vit*uilevat uhreille, kuten esim. se nyrkkisankari... Ainakin väittää asioidensa olevan kunnossa.

        Minun ilmaisuni ei ole riippuvainen yhdenkään narsistin tulemisesta tai menemisestä. Olisi niin helppoa laittaa kaikki yhden tai kahden vastuuntunnottoman miehen syyksi. Todelliset laiminlyönnit ovat tapahtuneet siellä, missä ilmeisesti ollaan kaikkein onnellisempia. Onko ihmisillä oikeutta vetäytyä maailmasta omaan onneensa täysin, niin, että siellä tarvitsee vain köllötellä ja paisua. Heitellään välillä roskat reunan yli.

        Monipuolista kykyäni vaihtelevaan ilmaisuun käytän siten, kuin kulloinkin parhaaksi näen.

        Olet ensimmäinen ihminen maailmassa, joka on sanonut ilmaisuani karkeaksi. Oikeastaan raivostuttavaa sekin. Näin kun itse tietää ja tuntee oman monipuolisuutensa.

        Joten vähän nyt ymmärsit poskelleen. En tiedä, minkä uhri itse olet, kun noin pienestä näytteestä vedät johtopäätöksiä siitä, minkälaiseen ilmaisuun kykenen. Mutta olen todellakin osannut sanankäytön jo nuoresta tytöstä. Takana on runsasta ja monipuolista kirjallisuuden harrastusta. Siis jo ihan nuoresta olen lukenut paljon. Luultavasti siksi saan kielen sitten taipumaan kunkin hetkiseen mielentilaan ja tarpeeseen, siihen, mitä haluan kertoa.

        Mutta mitä sinä halusitkaan sanoa? Ehkä vain sen, että ilmaisuni on "todella katkeraa ja agressiivista", etkä siis kritiikillä, vaan millä? Mitä sanomista sinulla on tähän asiaan?

        "Perään kunniantuntoa niiltä, jotka pitävät itseään ns. kunnon kansalaisina"

        Niin joitain kohtia ny jostain syystä tekee mieli kommentoida ja tässä kohtaa ny takerruin tuohon sanaan "kunnon kansalainen", kuka/mikä sen määrittää...

        Mitä tulee tuohon...

        "Todelliset laiminlyönnit ovat tapahtuneet siellä, missä ilmeisesti ollaan kaikkein onnellisempia."

        Niin mene ja tiedä, joissakin perheissä pahoinvointi on kovin ulospäinkin näkyvää, toisissa sitten pidetään kulisseista kiinni kynsin ja hampain ja kaikki perheen jäsenet osallistuvat siihen onnellisen perheen näytelmään...

        Tässäkin linkissä puhutaan myös naristeista tähän kulissi aiheeseen aiheeseen liittyen...

        http://www.ihminentavattavissa.net/pdf/lapsuuden_haavat.pdf

        Vaikeita asioita, jos itseäni ja omaa elämääni peilaan tähän asiaan, niin onneksi lapsuuden perheeni ongelmat olivat sillä tavoin näkyviä, eikä äidilläni ollut kykyä ylläpitää kulisseja, että pääsin varhain avun piiriin...

        Mitä tulee menneeseen avioliittoni, siihen sisältyy sekä onnellisia aikoja kuin vaikeitakin vaiheita, jotka sitten lopulta johtivat eroon. Pitkään minäkin niitä kulisseja yritin pystyssä pitää...

        Tarkoitus ny kuitenkin tässä sanoa, että mitä me oikeasti loppupeleissä tiedämme kenenkäkin elämästä/toisten suruista ja kipukohdista...

        Voimme vain aavistella, ehkä jotain osviittaa saattaa tulla ns. mutkan kautta, ihminen kertoo monesti enemmän itsestään puhuessaan toisista...

        Mutta jos ny jotain voi tehdä, niin kulissit pitäisi kaataa/asiat/ongelmat pitäisi tehdä näkyviksi ja lähteä hakemaan apua omaan pahoinvointiinsa...


      • Totean vain, että
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Perään kunniantuntoa niiltä, jotka pitävät itseään ns. kunnon kansalaisina"

        Niin joitain kohtia ny jostain syystä tekee mieli kommentoida ja tässä kohtaa ny takerruin tuohon sanaan "kunnon kansalainen", kuka/mikä sen määrittää...

        Mitä tulee tuohon...

        "Todelliset laiminlyönnit ovat tapahtuneet siellä, missä ilmeisesti ollaan kaikkein onnellisempia."

        Niin mene ja tiedä, joissakin perheissä pahoinvointi on kovin ulospäinkin näkyvää, toisissa sitten pidetään kulisseista kiinni kynsin ja hampain ja kaikki perheen jäsenet osallistuvat siihen onnellisen perheen näytelmään...

        Tässäkin linkissä puhutaan myös naristeista tähän kulissi aiheeseen aiheeseen liittyen...

        http://www.ihminentavattavissa.net/pdf/lapsuuden_haavat.pdf

        Vaikeita asioita, jos itseäni ja omaa elämääni peilaan tähän asiaan, niin onneksi lapsuuden perheeni ongelmat olivat sillä tavoin näkyviä, eikä äidilläni ollut kykyä ylläpitää kulisseja, että pääsin varhain avun piiriin...

        Mitä tulee menneeseen avioliittoni, siihen sisältyy sekä onnellisia aikoja kuin vaikeitakin vaiheita, jotka sitten lopulta johtivat eroon. Pitkään minäkin niitä kulisseja yritin pystyssä pitää...

        Tarkoitus ny kuitenkin tässä sanoa, että mitä me oikeasti loppupeleissä tiedämme kenenkäkin elämästä/toisten suruista ja kipukohdista...

        Voimme vain aavistella, ehkä jotain osviittaa saattaa tulla ns. mutkan kautta, ihminen kertoo monesti enemmän itsestään puhuessaan toisista...

        Mutta jos ny jotain voi tehdä, niin kulissit pitäisi kaataa/asiat/ongelmat pitäisi tehdä näkyviksi ja lähteä hakemaan apua omaan pahoinvointiinsa...

        "Niin mene ja tiedä, joissakin perheissä pahoinvointi on kovin ulospäinkin näkyvää, toisissa sitten pidetään kulisseista kiinni kynsin ja hampain ja kaikki perheen jäsenet osallistuvat siihen onnellisen perheen näytelmään..."

        Totean vain, että tästä keskustelusta ja koko palstalta puuttuvat totaalisesti yksi suuri ihmisryhmä. Puuttuu kokonaan sellainen näkemys ja mielipide, jonka loisivat ne, joilla on asiat hyvässä kunnossa. On vain narsisteja ja heidän uhrejaan. Sitten joitakin ilkeitä turisteina liikkuvia arvostelijoita.

        Ei ole sellaisia kirjoituksia ja kannanottoja, joissa valistuneesti uskottaisiin meidän keskustelunkohteena olevaan psykologiseen ilmiöön, ja ennakkoluulottomasti tehtäisiin rohkea oletus, että noita änniä on keskuudessamme.

        Korjaan: tuli heti mieleeni se, joka on ns. läheisen asialla... Kaipaisin enemmän niitä. Mutta ei. Jos niiltä jää uransa luomiselta aikaa, käytetään se porealtaassa lillumiseen oman puolison kanssa... ei tulla tänne ottamaan kantaa, kuin me raukat käymme kukin yksinämme yleensä yhden naisen sotaamme. Vain trollit niskassamme.

        Voi vi*tu mitä elämää. Minun mielestäni tämä ei ole ihan reilua.


      • Käsitit todella
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Perään kunniantuntoa niiltä, jotka pitävät itseään ns. kunnon kansalaisina"

        Niin joitain kohtia ny jostain syystä tekee mieli kommentoida ja tässä kohtaa ny takerruin tuohon sanaan "kunnon kansalainen", kuka/mikä sen määrittää...

        Mitä tulee tuohon...

        "Todelliset laiminlyönnit ovat tapahtuneet siellä, missä ilmeisesti ollaan kaikkein onnellisempia."

        Niin mene ja tiedä, joissakin perheissä pahoinvointi on kovin ulospäinkin näkyvää, toisissa sitten pidetään kulisseista kiinni kynsin ja hampain ja kaikki perheen jäsenet osallistuvat siihen onnellisen perheen näytelmään...

        Tässäkin linkissä puhutaan myös naristeista tähän kulissi aiheeseen aiheeseen liittyen...

        http://www.ihminentavattavissa.net/pdf/lapsuuden_haavat.pdf

        Vaikeita asioita, jos itseäni ja omaa elämääni peilaan tähän asiaan, niin onneksi lapsuuden perheeni ongelmat olivat sillä tavoin näkyviä, eikä äidilläni ollut kykyä ylläpitää kulisseja, että pääsin varhain avun piiriin...

        Mitä tulee menneeseen avioliittoni, siihen sisältyy sekä onnellisia aikoja kuin vaikeitakin vaiheita, jotka sitten lopulta johtivat eroon. Pitkään minäkin niitä kulisseja yritin pystyssä pitää...

        Tarkoitus ny kuitenkin tässä sanoa, että mitä me oikeasti loppupeleissä tiedämme kenenkäkin elämästä/toisten suruista ja kipukohdista...

        Voimme vain aavistella, ehkä jotain osviittaa saattaa tulla ns. mutkan kautta, ihminen kertoo monesti enemmän itsestään puhuessaan toisista...

        Mutta jos ny jotain voi tehdä, niin kulissit pitäisi kaataa/asiat/ongelmat pitäisi tehdä näkyviksi ja lähteä hakemaan apua omaan pahoinvointiinsa...

        "Mutta jos ny jotain voi tehdä, niin kulissit pitäisi kaataa/asiat/ongelmat pitäisi tehdä näkyviksi ja lähteä hakemaan apua omaan pahoinvointiinsa... "

        Käsitit todella väärin. En hae nyt muilta ongelmia lisää, vaan niitä henkilöitä, joilla on asiat hyvin, ja he voisivat auttaa niitä, keillä ei asiat ole niin hyvin. Ei ole reilua, että toiset joutuvat uhreiksi ja toiset vain porskuttavat ja nostavat saldoa.


      • Totean vain, että kirjoitti:

        "Niin mene ja tiedä, joissakin perheissä pahoinvointi on kovin ulospäinkin näkyvää, toisissa sitten pidetään kulisseista kiinni kynsin ja hampain ja kaikki perheen jäsenet osallistuvat siihen onnellisen perheen näytelmään..."

        Totean vain, että tästä keskustelusta ja koko palstalta puuttuvat totaalisesti yksi suuri ihmisryhmä. Puuttuu kokonaan sellainen näkemys ja mielipide, jonka loisivat ne, joilla on asiat hyvässä kunnossa. On vain narsisteja ja heidän uhrejaan. Sitten joitakin ilkeitä turisteina liikkuvia arvostelijoita.

        Ei ole sellaisia kirjoituksia ja kannanottoja, joissa valistuneesti uskottaisiin meidän keskustelunkohteena olevaan psykologiseen ilmiöön, ja ennakkoluulottomasti tehtäisiin rohkea oletus, että noita änniä on keskuudessamme.

        Korjaan: tuli heti mieleeni se, joka on ns. läheisen asialla... Kaipaisin enemmän niitä. Mutta ei. Jos niiltä jää uransa luomiselta aikaa, käytetään se porealtaassa lillumiseen oman puolison kanssa... ei tulla tänne ottamaan kantaa, kuin me raukat käymme kukin yksinämme yleensä yhden naisen sotaamme. Vain trollit niskassamme.

        Voi vi*tu mitä elämää. Minun mielestäni tämä ei ole ihan reilua.

        "Kaipaisin enemmän niitä. Mutta ei. Jos niiltä jää uransa luomiselta aikaa, käytetään se porealtaassa lillumiseen oman puolison kanssa... ei tulla tänne ottamaan kantaa, kuin me raukat käymme kukin yksinämme yleensä yhden naisen sotaamme. Vain trollit niskassamme."

        Niinku mitä, että ihmisten jotka eivät tiedä, joilla ei kokemusta koko asiasta pitäisi tulla tänne ottamaan kantaa tähän asiaan...

        Kuule kauheasti en suosittelesi tämmöstä kenellekkään, itsekin ny tänne juutuin sen oman kokemukseni myötä, mutta ei helkkari jos ei ole mitään ongelmia niin miksi tänne pitäisi tulla...

        Ja senkin ymmärrän, että jotkut ovat kyenneet ns. lopettamaan koko aiheesta jankkaamisenkin, kun aikaa on kulunut ja se oikea elämä on vienyt mennessään...Minäkin toivon, että pääsisin eroon tästä palstailustakin...

        Ja mitä trolleihin tulee, eiköhän itsekukin jonkinlainen trolli täällä ole tämän palstailun luonteen vuoksi, kun ei oikeasti tiedä kenen/millaisen ihmisen kanssa keskustelee ja otetaan kantaa/kommentoidaan kuvitteelisten ihmisten kuvitteellisiin tarinoihin...

        Eikös se ole trollien tehtäväkin tehdä aloituksia/nostaa ketjuja yms. taannoin pubin tietovisassa jopa viisastuin, että sellaisille kuulemma maksetaan jopa palkkaa/korvausta...

        "Voi vi*tu mitä elämää. Minun mielestäni tämä ei ole ihan reilua."

        Kumpaako elämää tuo komenttisi koski, kun mun mielestä tämä täällä ei ihan ole elämää, se oikea elämä eletään jossain muualla,


      • Käsitit todella kirjoitti:

        "Mutta jos ny jotain voi tehdä, niin kulissit pitäisi kaataa/asiat/ongelmat pitäisi tehdä näkyviksi ja lähteä hakemaan apua omaan pahoinvointiinsa... "

        Käsitit todella väärin. En hae nyt muilta ongelmia lisää, vaan niitä henkilöitä, joilla on asiat hyvin, ja he voisivat auttaa niitä, keillä ei asiat ole niin hyvin. Ei ole reilua, että toiset joutuvat uhreiksi ja toiset vain porskuttavat ja nostavat saldoa.

        "En hae nyt muilta ongelmia lisää, vaan niitä henkilöitä, joilla on asiat hyvin, ja he voisivat auttaa niitä, keillä ei asiat ole niin hyvin. Ei ole reilua, että toiset joutuvat uhreiksi ja toiset vain porskuttavat ja nostavat saldoa. "

        Kuule noita ihmisiä/auttaja tavataan face to face oikeassa elämässä. Monesti jo tuonut esiin kantani, ettei tämä ole mikään vertaistukipalsta...

        Monen monta linkkiä laittanut josta saa apua, oikean ihmisen apua...

        Ihan oikeasti ihmiset, älkää luottako kasvottomiin netti ihmisiin...


      • Tavallaan tarkoitin
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Kaipaisin enemmän niitä. Mutta ei. Jos niiltä jää uransa luomiselta aikaa, käytetään se porealtaassa lillumiseen oman puolison kanssa... ei tulla tänne ottamaan kantaa, kuin me raukat käymme kukin yksinämme yleensä yhden naisen sotaamme. Vain trollit niskassamme."

        Niinku mitä, että ihmisten jotka eivät tiedä, joilla ei kokemusta koko asiasta pitäisi tulla tänne ottamaan kantaa tähän asiaan...

        Kuule kauheasti en suosittelesi tämmöstä kenellekkään, itsekin ny tänne juutuin sen oman kokemukseni myötä, mutta ei helkkari jos ei ole mitään ongelmia niin miksi tänne pitäisi tulla...

        Ja senkin ymmärrän, että jotkut ovat kyenneet ns. lopettamaan koko aiheesta jankkaamisenkin, kun aikaa on kulunut ja se oikea elämä on vienyt mennessään...Minäkin toivon, että pääsisin eroon tästä palstailustakin...

        Ja mitä trolleihin tulee, eiköhän itsekukin jonkinlainen trolli täällä ole tämän palstailun luonteen vuoksi, kun ei oikeasti tiedä kenen/millaisen ihmisen kanssa keskustelee ja otetaan kantaa/kommentoidaan kuvitteelisten ihmisten kuvitteellisiin tarinoihin...

        Eikös se ole trollien tehtäväkin tehdä aloituksia/nostaa ketjuja yms. taannoin pubin tietovisassa jopa viisastuin, että sellaisille kuulemma maksetaan jopa palkkaa/korvausta...

        "Voi vi*tu mitä elämää. Minun mielestäni tämä ei ole ihan reilua."

        Kumpaako elämää tuo komenttisi koski, kun mun mielestä tämä täällä ei ihan ole elämää, se oikea elämä eletään jossain muualla,

        "Niinku mitä, että ihmisten jotka eivät tiedä, joilla ei kokemusta koko asiasta pitäisi tulla tänne ottamaan kantaa tähän asiaan..."

        Tavallaan tarkoitin, tavallani en. Ajatus liittyy tuohon trolliin, joka nostelee tuota omaa nyrkkiketjuaan ja vit*uilee... Sehän väittää, että hän on onnellinen aviomies...

        Että missä nuo onnelliset ihmiset oikeasti ovat. Jos tulisivat tuon nyrkkisankarin tavoin kirjoittelemaan tänne palstalle oikeasti ja olisivat oikeasti läsnä myös livenä.

        Tuli vain mieleeni, että voisivathan ne kunnon miehet nähdä vähän vaivaa kaikenlaisten ilmiöiden uhreina elämänsä viettävien naistenkin eteen. Mikä sankari sellainen on, joka siellä turvallisessa kodissaan vain pullistelee?

        En ainakaan kovin korkealle noteeraa.

        Katsos oikea ratkaisu ei löydy aina jo tunnetuista tavoista, vaan joudutaan hakemaan uusia ratkaisuja ongelmiin. Onhan nyt jo niitä... mitä ne nyt ovat, kun ovat lapsille sellaisia isähahmoja. Varmaan naisetkin tarvitsisivat elämäänsä miehen olkapäätä ja miehistä tukea.

        No enpä nyt tältä istumalta kyllä tajua, kenet voisin huolia. Mutta suomalaisissa miehissä ei olekaan miestä eikä sankariainesta. Parempi katsella niitä vain elokuvista ja tyytyä niihin. Niin kauan, että pääsee johonkin ulkomaille, väljemmille vesille. Jonnekin, missä miehet ovat miehiä.


      • Sellaisina aikoina,
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Kaipaisin enemmän niitä. Mutta ei. Jos niiltä jää uransa luomiselta aikaa, käytetään se porealtaassa lillumiseen oman puolison kanssa... ei tulla tänne ottamaan kantaa, kuin me raukat käymme kukin yksinämme yleensä yhden naisen sotaamme. Vain trollit niskassamme."

        Niinku mitä, että ihmisten jotka eivät tiedä, joilla ei kokemusta koko asiasta pitäisi tulla tänne ottamaan kantaa tähän asiaan...

        Kuule kauheasti en suosittelesi tämmöstä kenellekkään, itsekin ny tänne juutuin sen oman kokemukseni myötä, mutta ei helkkari jos ei ole mitään ongelmia niin miksi tänne pitäisi tulla...

        Ja senkin ymmärrän, että jotkut ovat kyenneet ns. lopettamaan koko aiheesta jankkaamisenkin, kun aikaa on kulunut ja se oikea elämä on vienyt mennessään...Minäkin toivon, että pääsisin eroon tästä palstailustakin...

        Ja mitä trolleihin tulee, eiköhän itsekukin jonkinlainen trolli täällä ole tämän palstailun luonteen vuoksi, kun ei oikeasti tiedä kenen/millaisen ihmisen kanssa keskustelee ja otetaan kantaa/kommentoidaan kuvitteelisten ihmisten kuvitteellisiin tarinoihin...

        Eikös se ole trollien tehtäväkin tehdä aloituksia/nostaa ketjuja yms. taannoin pubin tietovisassa jopa viisastuin, että sellaisille kuulemma maksetaan jopa palkkaa/korvausta...

        "Voi vi*tu mitä elämää. Minun mielestäni tämä ei ole ihan reilua."

        Kumpaako elämää tuo komenttisi koski, kun mun mielestä tämä täällä ei ihan ole elämää, se oikea elämä eletään jossain muualla,

        "Kumpaako elämää tuo komenttisi koski, kun mun mielestä tämä täällä ei ihan ole elämää, se oikea elämä eletään jossain muualla, "

        Sellaisina aikoina, kun kokee jotain ikävää, asiat eivät mene aivan putkeen... Niin nousee ikäviä muistoja mieleen. Sehän tuon nyrkkiketjun trollinkin tavoite on... Niin onhan näissä tapauksissa nieleskelemistä kerrakseen, kun toiset sitten taa... niin, ne arkkitehtien suunnittelemat huvilat, kesämökit, veneet, hyvät ammattiurat... Kaikki tuollainen, mihin on mahdollisuus kuin puhalletaan yhteen hiileen ja pystytään keskittämään voimat rationaalisesti.

        Niin, jäähän meille se terapia... terapia on luonamme aina.


      • Luottaa ei tietenk.
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "En hae nyt muilta ongelmia lisää, vaan niitä henkilöitä, joilla on asiat hyvin, ja he voisivat auttaa niitä, keillä ei asiat ole niin hyvin. Ei ole reilua, että toiset joutuvat uhreiksi ja toiset vain porskuttavat ja nostavat saldoa. "

        Kuule noita ihmisiä/auttaja tavataan face to face oikeassa elämässä. Monesti jo tuonut esiin kantani, ettei tämä ole mikään vertaistukipalsta...

        Monen monta linkkiä laittanut josta saa apua, oikean ihmisen apua...

        Ihan oikeasti ihmiset, älkää luottako kasvottomiin netti ihmisiin...

        "Ihan oikeasti ihmiset, älkää luottako kasvottomiin netti ihmisiin... "

        Luottaa ei tietenkään voi, mutta voisi noille trollimaisille vit*uilijoille antaa vähän takaisin, eikä alkaa hännystelemään niitä. On tässä pas*assa muutenkin tarpeeksi nieleskelemistä.


      • Tavallaan tarkoitin kirjoitti:

        "Niinku mitä, että ihmisten jotka eivät tiedä, joilla ei kokemusta koko asiasta pitäisi tulla tänne ottamaan kantaa tähän asiaan..."

        Tavallaan tarkoitin, tavallani en. Ajatus liittyy tuohon trolliin, joka nostelee tuota omaa nyrkkiketjuaan ja vit*uilee... Sehän väittää, että hän on onnellinen aviomies...

        Että missä nuo onnelliset ihmiset oikeasti ovat. Jos tulisivat tuon nyrkkisankarin tavoin kirjoittelemaan tänne palstalle oikeasti ja olisivat oikeasti läsnä myös livenä.

        Tuli vain mieleeni, että voisivathan ne kunnon miehet nähdä vähän vaivaa kaikenlaisten ilmiöiden uhreina elämänsä viettävien naistenkin eteen. Mikä sankari sellainen on, joka siellä turvallisessa kodissaan vain pullistelee?

        En ainakaan kovin korkealle noteeraa.

        Katsos oikea ratkaisu ei löydy aina jo tunnetuista tavoista, vaan joudutaan hakemaan uusia ratkaisuja ongelmiin. Onhan nyt jo niitä... mitä ne nyt ovat, kun ovat lapsille sellaisia isähahmoja. Varmaan naisetkin tarvitsisivat elämäänsä miehen olkapäätä ja miehistä tukea.

        No enpä nyt tältä istumalta kyllä tajua, kenet voisin huolia. Mutta suomalaisissa miehissä ei olekaan miestä eikä sankariainesta. Parempi katsella niitä vain elokuvista ja tyytyä niihin. Niin kauan, että pääsee johonkin ulkomaille, väljemmille vesille. Jonnekin, missä miehet ovat miehiä.

        "Että missä nuo onnelliset ihmiset oikeasti ovat."

        Kaiketi missä milloinkin niiden asioiden parissa jotka tekevät heidät onnellisiksi...

        Mitä tuohon tulee...

        "Tuli vain mieleeni, että voisivathan ne kunnon miehet nähdä vähän vaivaa kaikenlaisten ilmiöiden uhreina elämänsä viettävien naistenkin eteen. "
        .
        Niinku täh, joo tuolla ajatuksella kyllä löytää niitä narsisteja. Siittä uhriudesta pitäisi ensin päästä pois kyetäkseen ns. tasavertaiseen suhteeseen.

        Mitä tuohon tulee...

        "Varmaan naisetkin tarvitsisivat elämäänsä miehen olkapäätä ja miehistä tukea."

        Niin en osaa ajatella noinkaan, enemminkin ajattelisin, että ihmiset tarvitsevat rakkautta, kumppanuutta, läheisyyttä, ihmisen jonka kanssa jakaa asioita ja kyllä tukeakin vaikeina aikoina, mutta nuo kaikki asiat ovat ikäänkuin vastavuoroisia, ja väittäisin, että ihminen on onnellisin parisuhteessakin itsenäisenä...

        Mitä miehiin tulee, niin tunnen montakin hyvää miestä. Toki monet heistä ovat varattuja, mutta kyllä ns. eronneissakin heitä on, ihan tavallisetkin ihmiset eroavat joskus ilman että kummassakaan osapuolessa on sen kummempaa "vikaa"...

        Tuohon sankaruuteen liittyen, eiköhän me kaikki olla oman elämämme sankareita/tekijöitä omilla valinnoillamme...


      • Sellaisina aikoina, kirjoitti:

        "Kumpaako elämää tuo komenttisi koski, kun mun mielestä tämä täällä ei ihan ole elämää, se oikea elämä eletään jossain muualla, "

        Sellaisina aikoina, kun kokee jotain ikävää, asiat eivät mene aivan putkeen... Niin nousee ikäviä muistoja mieleen. Sehän tuon nyrkkiketjun trollinkin tavoite on... Niin onhan näissä tapauksissa nieleskelemistä kerrakseen, kun toiset sitten taa... niin, ne arkkitehtien suunnittelemat huvilat, kesämökit, veneet, hyvät ammattiurat... Kaikki tuollainen, mihin on mahdollisuus kuin puhalletaan yhteen hiileen ja pystytään keskittämään voimat rationaalisesti.

        Niin, jäähän meille se terapia... terapia on luonamme aina.

        "Sellaisina aikoina, kun kokee jotain ikävää, asiat eivät mene aivan putkeen... Niin nousee ikäviä muistoja mieleen. Sehän tuon nyrkkiketjun trollinkin tavoite on."

        Niin tottahan se on että ihminen reagoi niihin kipukohtiin, mutta jos ja kun reagoi kovin voimakkaasti niin ehkä ne haavat sitten ovat jääneet hoitamatta/asiat käsittelemättä...

        Asia jonka joku ottikin esille tuolla ylempänä...

        Mitä tuohon tulee

        "niin, ne arkkitehtien suunnittelemat huvilat, kesämökit, veneet, hyvät ammattiurat... Kaikki tuollainen, mihin on mahdollisuus kuin puhalletaan yhteen hiileen ja pystytään keskittämään voimat rationaalisesti. "

        Niin itse en ole kovin materialistinen, en nykyään omista mitään, työstäni pidän ja palkkani riittää kattamaan menoni ja perustarpeiden lisäksi jää vähän ylikin joko itsen tai lapsien hemmotteluun tai pahan päivän varalle...


      • Mutta onko tuo
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Että missä nuo onnelliset ihmiset oikeasti ovat."

        Kaiketi missä milloinkin niiden asioiden parissa jotka tekevät heidät onnellisiksi...

        Mitä tuohon tulee...

        "Tuli vain mieleeni, että voisivathan ne kunnon miehet nähdä vähän vaivaa kaikenlaisten ilmiöiden uhreina elämänsä viettävien naistenkin eteen. "
        .
        Niinku täh, joo tuolla ajatuksella kyllä löytää niitä narsisteja. Siittä uhriudesta pitäisi ensin päästä pois kyetäkseen ns. tasavertaiseen suhteeseen.

        Mitä tuohon tulee...

        "Varmaan naisetkin tarvitsisivat elämäänsä miehen olkapäätä ja miehistä tukea."

        Niin en osaa ajatella noinkaan, enemminkin ajattelisin, että ihmiset tarvitsevat rakkautta, kumppanuutta, läheisyyttä, ihmisen jonka kanssa jakaa asioita ja kyllä tukeakin vaikeina aikoina, mutta nuo kaikki asiat ovat ikäänkuin vastavuoroisia, ja väittäisin, että ihminen on onnellisin parisuhteessakin itsenäisenä...

        Mitä miehiin tulee, niin tunnen montakin hyvää miestä. Toki monet heistä ovat varattuja, mutta kyllä ns. eronneissakin heitä on, ihan tavallisetkin ihmiset eroavat joskus ilman että kummassakaan osapuolessa on sen kummempaa "vikaa"...

        Tuohon sankaruuteen liittyen, eiköhän me kaikki olla oman elämämme sankareita/tekijöitä omilla valinnoillamme...

        "Kaiketi missä milloinkin niiden asioiden parissa jotka tekevät heidät onnellisiksi..."

        Mutta onko tuo reilua? Minusta ei. Yhteiskunnan varoilla koulutettu kuitenkin kaikki. Joku hyppää vain vihreälle oksalle ja sen jälkeen ei tarvitse kuin odottaa, niin oksa kasvaa puun mukana...

        Toisen oksa katkeaa.

        Nyt kun Suomessa ei ole ollut enää sotiakaan, niin miehetkin saavat vain lihoa lämpimässä ja nauttia yltäkylläisyydestä.


      • Sellaiset käsittelyt
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Sellaisina aikoina, kun kokee jotain ikävää, asiat eivät mene aivan putkeen... Niin nousee ikäviä muistoja mieleen. Sehän tuon nyrkkiketjun trollinkin tavoite on."

        Niin tottahan se on että ihminen reagoi niihin kipukohtiin, mutta jos ja kun reagoi kovin voimakkaasti niin ehkä ne haavat sitten ovat jääneet hoitamatta/asiat käsittelemättä...

        Asia jonka joku ottikin esille tuolla ylempänä...

        Mitä tuohon tulee

        "niin, ne arkkitehtien suunnittelemat huvilat, kesämökit, veneet, hyvät ammattiurat... Kaikki tuollainen, mihin on mahdollisuus kuin puhalletaan yhteen hiileen ja pystytään keskittämään voimat rationaalisesti. "

        Niin itse en ole kovin materialistinen, en nykyään omista mitään, työstäni pidän ja palkkani riittää kattamaan menoni ja perustarpeiden lisäksi jää vähän ylikin joko itsen tai lapsien hemmotteluun tai pahan päivän varalle...

        "mutta jos ja kun reagoi kovin voimakkaasti niin ehkä ne haavat sitten ovat jääneet hoitamatta/asiat käsittelemättä..."

        Sellaiset käsittelyt eivät tuota mitään tulosta, jos sitä elämää ei pysty korjaamaan oikeasti riittävästi. Puhuminen tekee hyvää, mutta on vähän sama kuin jos talvella pissaa housuihin, niin on hetken lämmin. Tuloksia pitäisi silti tulla, vaikka olisi puhunutkin.

        En myöskään ole mikään materialisti, mutta tietyistä asioista olisin nyt kiinnostunut. Ei vain löydy ketään jakamaan.

        Minusta on hyvä, että kipu muistuttaa missä meni pieleen, kun tulosta ei ole riittävästi tullut. Ihan tällä hetkellä en jaksa oikein uskoa mihinkään. Saa nyt nähdä, mitä antimia Luoja suo, jos suo. Eihän tuo kaikille suo mitään.

        En tekisi monia muitakaan asioita enää samoin, kun tein ennen, jos saisin valita. Luultavasti perustaisin oman yrityksen, tai jotain hurjan paljon tehokkaampaa toimintaa, kuin nyt on ollut mahdollista. Miehet ovat kahlinneet minun voimani ja kykyni. Nyt kun olen yksin, tajuan, kuinka valtavasti minulla olisi voimia.

        Miksi on tarvinnut iskeä toisen voimiin? Tuho on valtavaa, kun ajattelee tuota. Vuosia turhaa märehtimistä, kun oikein keskitettynä olisi vaikka mitä tulosta voinut saada.


      • Sellaiset käsittelyt kirjoitti:

        "mutta jos ja kun reagoi kovin voimakkaasti niin ehkä ne haavat sitten ovat jääneet hoitamatta/asiat käsittelemättä..."

        Sellaiset käsittelyt eivät tuota mitään tulosta, jos sitä elämää ei pysty korjaamaan oikeasti riittävästi. Puhuminen tekee hyvää, mutta on vähän sama kuin jos talvella pissaa housuihin, niin on hetken lämmin. Tuloksia pitäisi silti tulla, vaikka olisi puhunutkin.

        En myöskään ole mikään materialisti, mutta tietyistä asioista olisin nyt kiinnostunut. Ei vain löydy ketään jakamaan.

        Minusta on hyvä, että kipu muistuttaa missä meni pieleen, kun tulosta ei ole riittävästi tullut. Ihan tällä hetkellä en jaksa oikein uskoa mihinkään. Saa nyt nähdä, mitä antimia Luoja suo, jos suo. Eihän tuo kaikille suo mitään.

        En tekisi monia muitakaan asioita enää samoin, kun tein ennen, jos saisin valita. Luultavasti perustaisin oman yrityksen, tai jotain hurjan paljon tehokkaampaa toimintaa, kuin nyt on ollut mahdollista. Miehet ovat kahlinneet minun voimani ja kykyni. Nyt kun olen yksin, tajuan, kuinka valtavasti minulla olisi voimia.

        Miksi on tarvinnut iskeä toisen voimiin? Tuho on valtavaa, kun ajattelee tuota. Vuosia turhaa märehtimistä, kun oikein keskitettynä olisi vaikka mitä tulosta voinut saada.

        "Sellaiset käsittelyt eivät tuota mitään tulosta... Tuloksia pitäisi silti tulla... kun tulosta ei ole riittävästi tullut....kun oikein keskitettynä olisi vaikka mitä tulosta voinut saada."

        Puhut tuossa useaan kertaan tuloksesta, en ymmärrä mitä sillä tarkoitat...


      • Esimerkiksi jos nyt
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Sellaiset käsittelyt eivät tuota mitään tulosta... Tuloksia pitäisi silti tulla... kun tulosta ei ole riittävästi tullut....kun oikein keskitettynä olisi vaikka mitä tulosta voinut saada."

        Puhut tuossa useaan kertaan tuloksesta, en ymmärrä mitä sillä tarkoitat...

        Esimerkiksi jos nyt puhutaan vaikka siitä, että minä olen tehnyt itselleni narsistin jälkeisen elämän suunnittelua. Minulla on päämääriä, joihin tahdon pyrkiä, tai ainakin niitä kohti. Niin miten onnistun niissä omien tavoitteideni toteuttamisissa. Tuossa olisi niinkuin tulosajattelua henkilökohtaisella tasolla. Mihin olen pyrkinyt ja mitä olen saavuttanut?


      • Niin voisi tietysti
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Sellaiset käsittelyt eivät tuota mitään tulosta... Tuloksia pitäisi silti tulla... kun tulosta ei ole riittävästi tullut....kun oikein keskitettynä olisi vaikka mitä tulosta voinut saada."

        Puhut tuossa useaan kertaan tuloksesta, en ymmärrä mitä sillä tarkoitat...

        Niin voisin tietysti sanoa, että minulla on aina ollut tavoitteita. Miesten ongelmat ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän kaatuneet minun päälleni. Järkytykseni on ollut suuri, koska kyseessä ei ole ollut vain se hetki, vaan olen nähnyt unelmieni vaarantuvan.


      • Niin voisi tietysti kirjoitti:

        Niin voisin tietysti sanoa, että minulla on aina ollut tavoitteita. Miesten ongelmat ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän kaatuneet minun päälleni. Järkytykseni on ollut suuri, koska kyseessä ei ole ollut vain se hetki, vaan olen nähnyt unelmieni vaarantuvan.

        "Esimerkiksi jos nyt puhutaan vaikka siitä, että minä olen tehnyt itselleni narsistin jälkeisen elämän suunnittelua. "

        Niin voihan elämää suunitella siinä kuin huomistakin päivää ja asettaa itselleen tavoitteita, mutta elää voimme kuitenkin vain kulloisenkin hetken ja päivän kerrallaan...

        Sen vuoksi ei niihin suunitelmiin/tavoitteisiin kannata niin kirjaimellisesti luottaa/tukeutua, että elämältä menee pohja pois jos ne sellaisenaan eivät toteudukkaan...

        Sillä ison kirjan sanoin, aika ja aavistamattomat tapahtumat kohtaavat kaikkia...Elämä vaan on sellaista ettei kaikki suunitelmat/toiveet, unelmat, tavoitteet toteudukkaan ja silti voi olla ihan tyytyväinen elämäänsä ja itseensä vaikka ei kaikki mennytkään lähestulkoonkaan käsikirjoituksen mukaan tai sinne päinkään...


      • Toisia kohtaavat
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Esimerkiksi jos nyt puhutaan vaikka siitä, että minä olen tehnyt itselleni narsistin jälkeisen elämän suunnittelua. "

        Niin voihan elämää suunitella siinä kuin huomistakin päivää ja asettaa itselleen tavoitteita, mutta elää voimme kuitenkin vain kulloisenkin hetken ja päivän kerrallaan...

        Sen vuoksi ei niihin suunitelmiin/tavoitteisiin kannata niin kirjaimellisesti luottaa/tukeutua, että elämältä menee pohja pois jos ne sellaisenaan eivät toteudukkaan...

        Sillä ison kirjan sanoin, aika ja aavistamattomat tapahtumat kohtaavat kaikkia...Elämä vaan on sellaista ettei kaikki suunitelmat/toiveet, unelmat, tavoitteet toteudukkaan ja silti voi olla ihan tyytyväinen elämäänsä ja itseensä vaikka ei kaikki mennytkään lähestulkoonkaan käsikirjoituksen mukaan tai sinne päinkään...

        Toisia kohtaavat tapahtumat ovat aavistamattomampia kuin toisia kohtaavat. Eikö tuo nyrkkiketjukin jo viittaa siihen, että toisten kohtalo on aavistettavissa. Miten pääsee siihen toiseen jonoon. Miksi nyrkkikirjoittaja ei kerro sitä?


    • Huhuh

      Et ilmeisesti tahdo harjoittaa täällä dialogia, vaan monologia.
      Kirjoituksesi ovat todella aggressiivisia ja niiden aggressio kohdistuu sekä narsisteihin että uhreihin.

      Kyllä sinun prosessisi on pahasti kesken ja jos et pysty ottamaan vastaan mitään palautetta täällä, niin mitä se kertoo sinusta ja vaiheestasi?

      Tahtoisin tietää, kenelle kirjoitat täällä?
      Kuka on kohteesi tai kohdeyleisösi?

      Voisiko terapia auttaa sinua eteenpäin?

      • Mitähän mahdat tark.

        "Kyllä sinun prosessisi on pahasti kesken ja jos et pysty ottamaan vastaan mitään palautetta täällä, niin mitä se kertoo sinusta ja vaiheestasi?"

        Mitähän mahdat tarkoittaa? Missä sitä varteenotettavaa ja perusteltua kritiikkiä nyt sitten on? Otan toki vastaan jos sitä on.

        Itse olet nyt avautunut haukkuen parin rivin verran. Mistä voi lukea enemmän tekstiäsi? Missä on sinun dialogisi? Noissa parissa rivissäkö?

        Olet ilmeisesti vähäpuheinen, sulkeutunut ja esität vain arvosteluja.

        "Tahtoisin tietää, kenelle kirjoitat täällä?
        Kuka on kohteesi tai kohdeyleisösi?"

        Minä tahtoisin tietää, että missä on sinun tekstisi. Entä kuka sinä yleensäkin olet? Salaat itsesi kokonaan ja vain haukut retostelet ja arvostelet. Olet negatiivinen arvostelija. Kuka on sinun kohteesi tai yleisösi?

        Voisiko terapia auttaa sinua eteenpäin?I?näipneete aunis aattua aiparet okisioV

        Nimimerkistäsi päätellen olet karhu joka nuuskii puuhun kiivenneen nilkkoja.


      • Jään odottamaan

        "Et ilmeisesti tahdo harjoittaa täällä dialogia,"

        Jään odottamaan puheenvuoroasi, ja alustavaa esittelyä itsestäsi, miksi olet kiinostunut tästä aiheesta.


    • Huhuh

      Ei kritiikkiä vaan toteamuksia.

    • Huhuh

      En tahdo jatkaa keskustelua kanssasi.

      Näkemyksesi ja kirjoituksesi ovat kuin suoraan paksunahkaisen narsistin, kynästä ja suusta.

      Ilmeisesti teitä oli kaksi narsistia siinä liitossasi, joista toinen oli väkivaltainen.
      Kyllä se on näistä sinun kummalisista kommenteistasi jo käynyt ilmi.

      Minun puolestani saat vouhkata, päteä ja riidellä täällä tästä lähin ihan keskenäsi.

      Enkä varmasti ole maailman ensimmäinen, joka on luonnehäiriösi havainnut.

      • Hunajapupufani

        Olen Huhhutin ihailija


      • Hunajapupufani

        Niin se piti vielä sanoa, että minä voin käydä nostamassa sen nyrkkiketjusi, että sinun ei itse tarvitse...

        Kehun sitä ja laitan sinne plussia.

        Täytyyhän tuollaista raavasta naisen passata, ettei nyt itse tarvitse sitä tehdä. Tästä lähin teen sen sinun puolestasi.

        Sinun hanipupu


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe