Mikä on uusioperhe?

Matilda daralee

Miten sinne pääsee jäseneksi ja mitä seillä tehdään? Onko se joku kerho vai mikä systeemi? En ole koskaan kuullut siitä. Voiko sinne liittyä?
Täällä kun olen yrittänyt ottaa siitä selvää, niin en ole saanut, toiset haukkuvat toisia, lapsia pompotellaan ja heitä haukutaan aika räikeästi. Kuka semmoiseen systeemiin menee?
Olisi tosi kiva tietää pääsyehdot ja onko sinne pakko mennä? Ja kenen on pakko?

107

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs vaan

      Uusioperhe on sellainen, jossa korjataan kaikki YDINPERHEEN aiheuttamat vahingot. Ydinperhe on nykyään hyvin vahingollinen perhemuoto. Niistä hajoaa noin 50 %. Vanhemmilla on monenlaisia ongelmia, jotka heijastuu lapsiin.. ei olla läsnä, ei huomioida, ei rakasteta lapsia.. on alkoholi ongelmia ja perheväkivaltaa.

      Mutta onneksi on uusioperhe, jossa saadaan uusi mahdollisuus rakastaa ja korjata se mikä on YDINPERHEESSÄ tehty väärin :)

    • ........

      Älä jaksa oot sen verran tyhmä ettet edelleenkä ymmärtäisi vaikka se on kymmeniä kertoja kerrottu !

    • Def init ion

      Se on semmoinen lastenkidutusinstituutio. Valtion ja kaikkien instituutioiden hyväksymä ja kannattama hiljainen murhapaikka. Sen vanhemman kakarat kidutetaan henkihieveriin, kuka on tossun alla. Yleensä miehen. Murhaamisesta käytetään kiertilmaisuna vaikeahoitoinen tai sopeutumishäiriöinen lapsi, sen kasvatus ja sopeuttaminen uusperheeseen. Hengityselimiä olisi näillä lapsilla varmuuden vuoksi hyvä olla mm. päälaella elintoimintojen varmistamiseksi ja sitä kautta tulevan elämänhallinnan saavuttamiseksi. Jäämme odottamaan evoluutiota.

      • oikeeseen osuin sitt

        Niin minä vähän arvelinkin, että joku epäinhimillinen yhteiselon muoto, jossa lapset pakotetaan elelemään ja kulkemaan kahden ausnnon väliä, heidän elannostaan riidellään maksetaanko sitä vai ei, ja kuka maksaa... kuka ostaa vaatteet ja auttaa lapsia. Pakko, se on sana mihin on totuttava, koska hehän tykkäävät ja sopeutuvat, niin aikuiset sanoo ja lapsen on tyytyminen kohtaloon. Heitä saa haukkua ja kohdella huonosti, ja niin.. lapset sopeutuu ja tykkää...


      • ............
        oikeeseen osuin sitt kirjoitti:

        Niin minä vähän arvelinkin, että joku epäinhimillinen yhteiselon muoto, jossa lapset pakotetaan elelemään ja kulkemaan kahden ausnnon väliä, heidän elannostaan riidellään maksetaanko sitä vai ei, ja kuka maksaa... kuka ostaa vaatteet ja auttaa lapsia. Pakko, se on sana mihin on totuttava, koska hehän tykkäävät ja sopeutuvat, niin aikuiset sanoo ja lapsen on tyytyminen kohtaloon. Heitä saa haukkua ja kohdella huonosti, ja niin.. lapset sopeutuu ja tykkää...

        Sait sit mieleisen vastauksen kun itse vastasit... ...sinä äidin kuvatus hyi helvata millanen multipersoona. Olet juuri itse sellainen kiusaaja jota pelkäät


    • mää ri tel mä

      Sinulle määritelmä. Kärsit vaikea-asteisesta skitsofreniasta, kiire olisi jo hoitoon.

      Sinä harhainen maailmanvaltias jolla näppi painasimella, räjäytät maapallon tuusannuuskaksi( luulet niin).

    • Diudidiu

      Oho. No näinä avohoito-aikoina kai ymmärrettävää... Olikohan nyt aika skitso tulkinta sulta iteltä. Maa ja todellisuus kutsuu... ei taida kuulla/nähdä/ymmärtää enää...

      • ui, ui, diu, diu

        Oikein diu, diu. Diu, diu on juuri oikea ilmaisu sinulle. Kuvittelet itsestäsi liikoja ja näet näkyjä. Uusioperhe on sinun harhasi kohde. Näet niitä harhojasi ja sinuna en menisi perhettä lähellekään, sillä sinä olet vaaraksi ihmisille. Pysy vaan siellä sairaalassa harhoinesi ja syö lääkkeesi.


    • lapset ykkösenä

      Uusioperhe on luusereiden yhteenliittymä. Kaikki ensimmäisessä liitossa olevat lapsiperheelliset, tehkää kaikkenne ettette moisee kurimukseen koskaan joudu. Nämä tarinat täällä ovat hyvä pelote.

      • ............

        Olen uudelleen naimisissa enkä häpeä yhtään eroani ! Pääsin eroon narsistista ja lapsiani tapaan säännöllisesti minun omassa kodissa ja vaimoni tapaa lapsiani samalla minun kanssa eikä meillä ketään kiusaa hauku lapsiani ! Ja huom!meillä ei ole perheen rikkojia ei ole koskaan ollutkaan ! Ja ex vaimoani en huoli takaisin vaikka olisi maailman viimeinen nainen en niin kauan kuin kädet toimii !!!
        Perheen rikkoja sutturat on pääsääntöisesti Lissu lässyn kuvitelmia jossa hän on kuvitellut isän uuden vaimon kiusaajaksi! Lissu ei ole kaksinen ihminen saatika kunnon äiti !


      • olet lissu fani
        ............ kirjoitti:

        Olen uudelleen naimisissa enkä häpeä yhtään eroani ! Pääsin eroon narsistista ja lapsiani tapaan säännöllisesti minun omassa kodissa ja vaimoni tapaa lapsiani samalla minun kanssa eikä meillä ketään kiusaa hauku lapsiani ! Ja huom!meillä ei ole perheen rikkojia ei ole koskaan ollutkaan ! Ja ex vaimoani en huoli takaisin vaikka olisi maailman viimeinen nainen en niin kauan kuin kädet toimii !!!
        Perheen rikkoja sutturat on pääsääntöisesti Lissu lässyn kuvitelmia jossa hän on kuvitellut isän uuden vaimon kiusaajaksi! Lissu ei ole kaksinen ihminen saatika kunnon äiti !

        No et tietenkään koska pääsit hajoittamaan toisten onnellisen perheen. Ja mitä lissuun tulee, keskity sinä vaan omaan ongelmaasi, sulla niitä taitaa olla, fanitat lissua vaan niin paljon ettet pysty keskittymään muuhun kun mollaamaan muita.
        Lissu on hyvä äiti, ei hylännyt lapsiaan niinkuin mies teki ja vaihtoi naikkosiin. Sellainen on normaalien ihmisten mukaan huono isä joka lapsensa hylkää. Sinulla tuo ajatukset ovat vähän sekasin.


      • ......
        olet lissu fani kirjoitti:

        No et tietenkään koska pääsit hajoittamaan toisten onnellisen perheen. Ja mitä lissuun tulee, keskity sinä vaan omaan ongelmaasi, sulla niitä taitaa olla, fanitat lissua vaan niin paljon ettet pysty keskittymään muuhun kun mollaamaan muita.
        Lissu on hyvä äiti, ei hylännyt lapsiaan niinkuin mies teki ja vaihtoi naikkosiin. Sellainen on normaalien ihmisten mukaan huono isä joka lapsensa hylkää. Sinulla tuo ajatukset ovat vähän sekasin.

        Ei isä lapsiaan hylännyt vaan huono äiti ei päästänyt lapsia isänsä luoksee käytti lapsia aseena isää vastaan.
        ja se onko "suttura"isän luona vaiko ei niin se ei kuulu ex puolisolle ! Lasten ollessaan isänsä luona isä on kykenevä/oikeutettu päättämään ketä lapset tapaavat ja missä käyvät ilman äidin lupaa !!
        ja miksi luulet että voisin fanittaa hullua !!!


      • mieti sitä
        ...... kirjoitti:

        Ei isä lapsiaan hylännyt vaan huono äiti ei päästänyt lapsia isänsä luoksee käytti lapsia aseena isää vastaan.
        ja se onko "suttura"isän luona vaiko ei niin se ei kuulu ex puolisolle ! Lasten ollessaan isänsä luona isä on kykenevä/oikeutettu päättämään ketä lapset tapaavat ja missä käyvät ilman äidin lupaa !!
        ja miksi luulet että voisin fanittaa hullua !!!

        Oletpa katera, kun muut ovat pärjänneet elämässään, niin sinun pitää mollata kaikki, kun oma elämäsi on ongelmissa. Miksi rikoit jonkun perheen? Mieti sitä, ja lopeta se jatkossa, älä enää riko, siitä ei tule mitään hyvää.


      • .......
        mieti sitä kirjoitti:

        Oletpa katera, kun muut ovat pärjänneet elämässään, niin sinun pitää mollata kaikki, kun oma elämäsi on ongelmissa. Miksi rikoit jonkun perheen? Mieti sitä, ja lopeta se jatkossa, älä enää riko, siitä ei tule mitään hyvää.

        Katkera olet itse ! Ei meillä ketään rikkonut perhettä erosin narsistista !


    • naapurin elli

      Perheenrikkojien paratiisi, jossa ensin hajoitetaan perhe, jätetään exä yksih vastuuseen lapsista, lapset ilman isää, ja tämä uusio elelee miehen rahoilla ja estää näkemästä omia lapsia ja maksamasta omien lasten elantoa, työtön kaljoitteleva ihminen, joka asuu vielä ilmaiseksi miehen omistamassa asunnossa. Niin minä sen käsitän.

      • lissun sairaudet

        Lissun diaknoosi, ehdotuksia: Epäilen skitso, narsisti, kaksisuuntainen mielialahäiriö, joku noista mutta luulisin kaikki samassa persoonassa, onko joku diaknososoinut muita tauteja?


      • -----

        """Perheenrikkojien paratiisi, jossa ensin hajoitetaan perhe, jätetään exä yksih vastuuseen lapsista, lapset ilman isää, ja tämä uusio elelee miehen rahoilla ja estää näkemästä omia lapsia ja maksamasta omien lasten elantoa, työtön kaljoitteleva ihminen, joka asuu vielä ilmaiseksi miehen omistamassa asunnossa. Niin minä sen käsitän."""

        Mutta eihän mitään ulkopuolisia perheenrikkojia ole olemassakaan. Perheen voivat rikkoa vain parisuhteen osapuolet itse, ei kukaan kolmas. Jokainen aikuinen ihminen on itse vastuussa valinnoistaan, ja pettäminen on aina vain kahden kauppa. Sitä mieltähän olit itsekin tässä taannoin, kun joku kertoi miehensä uskottomasta ex-vaimosta. Tässä ote sinun kirjoittamastasi tekstistä:

        ----- Kun se vain on niin, että tuohonkin sotaan tarvitaan kaksi, pettämään ei lähde ihminen joka saa arvostuksen ja ihmismäisen kohtelun kotonaan.
        Ei hän koe kyennyt antamaan puolisolleen elämää, jota tämä odottaa puolisolta. Saahan sitä tehdä vaikka kaikki kotityöt ja unohtaa siten se puoliso, ei läheisyyttä, ei seksiä, tässäkin tapauksessa työ on vienyt toisen kauas kotoa, kuten niin monen muunkin.
        Mitä saa kotiintulija palkaksi, aika monesti tilinteon ikävistä asioista ja nurjan vastaanoton, no montako kertaa kestää moista, sitä hakeutuu siellä matkalla saamaan edes juttuseuraa, kun kotona mökötetään työnteosta.
        Juttuseurassa tulee esille kodin ilmapiiri ja niin etsitään se ilo muualta, kun kotona se saa mitään kohtelua.
        Moni puoliso tekee sen, että heittää tulijan päälle varsinaisen ryöpyn ja jättää kaiken hänen tehtäväksi, kun pitäisi ensin ottaa palaava vastaan iloiten ja loihtien iltaan sen satumoisen läheisyyden. Vasta seuraavan päivänä voi edes alkaa vaihtamaan roolia jos on mahdollista. -----

        Tämä on sinun kirjoituksestasi kopioitu, kirjoitettu 7.10. tänne uusperhe-palstalle. Tässähän itsekin selvästi myönnät ja olet sitä mieltä, että pettäminen on kahden kauppa, ja että ei kukaan lähde pettämään, jos saa kotona arvostusta ja ihmismäistä kohtelua.

        Niin että mites se sinun ex-miehesi sitten? Hänhän petti ja jätti sinut. Olethan muistanut katsoa peiliin? Kohtelitko sinä miestäsi arvostavasti ja ihmismäisesti?


      • tri.

        "Perheenrikkojien paratiisi, jossa ensin hajoitetaan perhe, jätetään exä yksih vastuuseen lapsista, lapset ilman isää, ja tämä uusio elelee miehen rahoilla ja estää näkemästä omia lapsia ja maksamasta omien lasten elantoa, työtön kaljoitteleva ihminen, joka asuu vielä ilmaiseksi miehen omistamassa asunnossa. Niin minä sen käsitän."

        Joka ikinen kohta tässä päätelmässäsi on väärin minun kohdallani :)

        - Perheenrikkojien paratiisi, jossa ensin hajoitetaan perhe
        ---> Tapasin mieheni 3,5 v hänen eronsa jälkeen.

        - jätetään exä yksih vastuuseen lapsista, lapset ilman isää
        ---> Mieheni lapset ovat aina asuneet meillä vuoroviikoin, vastuun jako 50-50.

        - tämä uusio elelee miehen rahoilla
        ---> Minä tienaan enemmän kuin mieheni, maksamme perheemme kuluja ja menoja molemmat tasapuolisesti.

        - estää näkemästä omia lapsia ja maksamasta omien lasten elantoa
        ---> kuten edellä mainittu, lapset asuvat meillä vuoroviikoin. Maksamme lasten elannon heidän täällä ollessaan, samaten rahoitamme sekä pieniä että suuria hankintoja tarpeen mukaan.

        - työtön kaljoitteleva ihminen
        ---> Kuten edellä mainittu, olen työssäkäyvä ihminen. En juo kaljaa, enkä muitakaan alkoholijuomia, kilpaurheilutaustastani johtuen elämäntapani ovat hyvin terveelliset. Urheilutaustani sai minut kiinnostumaan aikoinaan lääketieteestä ja erityisesti liikuntalääketieteestä. Työttömiä minun alallani ei ole, vai oletko kuullut kortistossa olevista lääkäreistä?

        - asuu vielä ilmaiseksi miehen omistamassa asunnossa
        ---> Olemme rakennuttaneet ja ostaneet omakotitalomme yhdessä, ja maksamme lainaerät yhdessä.

        Sinulla on melko suppea maailmankuva, jos käsityksesi on tuollainen. Oletko kenties katkera jostain? Kuulostat kovin katkeralta. Onko sinut jätetty? Ex perustanut uusperheen?


      • ........
        ----- kirjoitti:

        """Perheenrikkojien paratiisi, jossa ensin hajoitetaan perhe, jätetään exä yksih vastuuseen lapsista, lapset ilman isää, ja tämä uusio elelee miehen rahoilla ja estää näkemästä omia lapsia ja maksamasta omien lasten elantoa, työtön kaljoitteleva ihminen, joka asuu vielä ilmaiseksi miehen omistamassa asunnossa. Niin minä sen käsitän."""

        Mutta eihän mitään ulkopuolisia perheenrikkojia ole olemassakaan. Perheen voivat rikkoa vain parisuhteen osapuolet itse, ei kukaan kolmas. Jokainen aikuinen ihminen on itse vastuussa valinnoistaan, ja pettäminen on aina vain kahden kauppa. Sitä mieltähän olit itsekin tässä taannoin, kun joku kertoi miehensä uskottomasta ex-vaimosta. Tässä ote sinun kirjoittamastasi tekstistä:

        ----- Kun se vain on niin, että tuohonkin sotaan tarvitaan kaksi, pettämään ei lähde ihminen joka saa arvostuksen ja ihmismäisen kohtelun kotonaan.
        Ei hän koe kyennyt antamaan puolisolleen elämää, jota tämä odottaa puolisolta. Saahan sitä tehdä vaikka kaikki kotityöt ja unohtaa siten se puoliso, ei läheisyyttä, ei seksiä, tässäkin tapauksessa työ on vienyt toisen kauas kotoa, kuten niin monen muunkin.
        Mitä saa kotiintulija palkaksi, aika monesti tilinteon ikävistä asioista ja nurjan vastaanoton, no montako kertaa kestää moista, sitä hakeutuu siellä matkalla saamaan edes juttuseuraa, kun kotona mökötetään työnteosta.
        Juttuseurassa tulee esille kodin ilmapiiri ja niin etsitään se ilo muualta, kun kotona se saa mitään kohtelua.
        Moni puoliso tekee sen, että heittää tulijan päälle varsinaisen ryöpyn ja jättää kaiken hänen tehtäväksi, kun pitäisi ensin ottaa palaava vastaan iloiten ja loihtien iltaan sen satumoisen läheisyyden. Vasta seuraavan päivänä voi edes alkaa vaihtamaan roolia jos on mahdollista. -----

        Tämä on sinun kirjoituksestasi kopioitu, kirjoitettu 7.10. tänne uusperhe-palstalle. Tässähän itsekin selvästi myönnät ja olet sitä mieltä, että pettäminen on kahden kauppa, ja että ei kukaan lähde pettämään, jos saa kotona arvostusta ja ihmismäistä kohtelua.

        Niin että mites se sinun ex-miehesi sitten? Hänhän petti ja jätti sinut. Olethan muistanut katsoa peiliin? Kohtelitko sinä miestäsi arvostavasti ja ihmismäisesti?

        Niin se on sama miten hoidat taloutesi ja kotisi mutta enempää et saisi kuin elkut minulta en olisi sinusta ja kodistasi vastuussa ja oikeuden päätöksellä tapaisin lapsiani minun omassa kodissa vaimoni kanssa ! Ja omassa kodissa teen niin kuin haluan kysymättä sinulta yhtään mitään! Ero tarkoittaa minulle pohjatonta ja ylittämätöntä kanjonia henkisellä tasolla kuolemaa ex vaimoa kohtaan... ...siis mikäli olisit minun ex vaimo


      • äl äl äl äl
        lissun sairaudet kirjoitti:

        Lissun diaknoosi, ehdotuksia: Epäilen skitso, narsisti, kaksisuuntainen mielialahäiriö, joku noista mutta luulisin kaikki samassa persoonassa, onko joku diaknososoinut muita tauteja?

        Lässi ja Lellu käy mamille aina apuna kirjoittamassa. onnen yp. asuu onnellinen isin vihaajaperhe. Lässi,Llellu, Löllö ja äiti Lizzy.


      • hik, hik hi

        kerroppa onko sillä paljon rahaa, minäkin meen kaljalle sinne. Jätän ukon ja penskat kotiin. Hoitakoon ukko penskansa. veet mikä krapula,


      • monomania
        lissun sairaudet kirjoitti:

        Lissun diaknoosi, ehdotuksia: Epäilen skitso, narsisti, kaksisuuntainen mielialahäiriö, joku noista mutta luulisin kaikki samassa persoonassa, onko joku diaknososoinut muita tauteja?

        Vainoharhaisuus. Monomania. Aivan selvästi. Yhtä ja samaa , yhtä ja samaa, yhtä ja samaa jne..............................................................
        ?..................


      • monomania
        monomania kirjoitti:

        Vainoharhaisuus. Monomania. Aivan selvästi. Yhtä ja samaa , yhtä ja samaa, yhtä ja samaa jne..............................................................
        ?..................

        Tuo edellinen lässyn sairaudet. Monomania


      • alkologiaa
        lissun sairaudet kirjoitti:

        Lissun diaknoosi, ehdotuksia: Epäilen skitso, narsisti, kaksisuuntainen mielialahäiriö, joku noista mutta luulisin kaikki samassa persoonassa, onko joku diaknososoinut muita tauteja?

        Alkoholismi, jos se sairaudeksi luetaan...


    • ei kannata

      Voi, voi miski kyselet. Ei ole pakko, ei ollenkas. Pysy sinä yksinhuoltajana, rahasta yhteiskuntaa, senhän älyät. Ei tarvitse sun mennä töihin. Rahastat exää Se elättää sut loppuelämäs ja elät niillä lisätuilla vielä. Sosku hoitaa sut hautaan saakka. Niin ne lapsesi saa harrastaa soskun avulla, saatte ilmaisia virikelomia, Hoidatat lapsesi soskun rahoilla päiväkodissa sillä aikaa kun vietät aikaasi lähiökuppilassa. Miehiä tulee ja menee kukaan ei jää pysyvästi.
      Ei, ei sinun kannata perustaa uusioperhettä. Et saa tukia, et saa valittaa, et saa ilmaista päivhoitoa, et saa tukia kaljan kittaamiseen,et saa elatusmaksuja, et saa huutaa ja vittuilla, sinun pitää vaan huolehtia kaikesta ja ottaa hiljaa haukkumiset vastaa yksinhuoltajilta jos yksinhuoltajan lapsi on lähtenyt väärille urille. Lapsi joka on viettänyt sen suurimman osan aikaansa yksinhuoltajan kanssa. Kannattaa jäädä yksinhuoltajaksi ja potkaista puoliso pihalle. On kivaa käydä rääkymässä siellä puoliskon uudessa perheessä että miski, miski, miski.
      Ei, ei kannata sun perustaa uusioperhettä pysy vaan ySKinhuoltajana ja rahasta yhteiskuntaa, ihan sumeleimatta. Uusperheessä yleensä kumpikin vahempi on töissä ja hankkivat elantonsa. Ei ne saa avustuksia mistään. Eli vielä kerran pysy yksinhuoltajana säästyt expuolison hirvittävältä vihalta vaikka itse huoltaja on aikoinaan potkaissut puolisonsa ulos ja halunnut puolisosa ulos.

      • siitä on hyvä mieli

        Väärin, minä kun erosin, sain rahaa niin paljon että präjäsin monta vuotta tukien varassa kotona. Lapsilisät elarit asumistuet niihin kaikkiin lapsikorotukset, työttömyyskorvaukset ja niihin lapsikortuksen, sekä tt tukea. Ei yh äiti töihin kerkiä, kuin ei se ex mies ehdi hoitaa lapsiaan. Puolin ja toisin on tehtävä ratkaisut. Nyt ovt kaikki isoja joten palkkaa tulee ja elämme hulppeeta elämää.

        Meille ero oli rahallisesti erinomainen ratkaisu. Yhteiskunta, sinä veroina, makselet heidän elämää, kenen perheen olet rikkonut.


      • elätys
        siitä on hyvä mieli kirjoitti:

        Väärin, minä kun erosin, sain rahaa niin paljon että präjäsin monta vuotta tukien varassa kotona. Lapsilisät elarit asumistuet niihin kaikkiin lapsikorotukset, työttömyyskorvaukset ja niihin lapsikortuksen, sekä tt tukea. Ei yh äiti töihin kerkiä, kuin ei se ex mies ehdi hoitaa lapsiaan. Puolin ja toisin on tehtävä ratkaisut. Nyt ovt kaikki isoja joten palkkaa tulee ja elämme hulppeeta elämää.

        Meille ero oli rahallisesti erinomainen ratkaisu. Yhteiskunta, sinä veroina, makselet heidän elämää, kenen perheen olet rikkonut.

        Siitäkö on hyvä mieli että jälkikasvu tuo rahaa sulle. Ai, ne aikuiset lapset asuu viel kotonna. Sinä siis elätät itseäsi lapsillasi. Itsehän kirjoitit että palkkaa tulee ja elät hulppeasti kun lapset on jo isoja. Asuuko ne lasten puolisotkin ja lastenlapsetkin siellä:D Melkoinen ämy kun lapsillaan itteensä elättää.


      • voi vehnäleipä
        elätys kirjoitti:

        Siitäkö on hyvä mieli että jälkikasvu tuo rahaa sulle. Ai, ne aikuiset lapset asuu viel kotonna. Sinä siis elätät itseäsi lapsillasi. Itsehän kirjoitit että palkkaa tulee ja elät hulppeasti kun lapset on jo isoja. Asuuko ne lasten puolisotkin ja lastenlapsetkin siellä:D Melkoinen ämy kun lapsillaan itteensä elättää.

        kaikki kaikki, meidän koko kylää asuu saman katon alla. Kyllä!


    • Vihreälinja

      Uusio sana viittaa kierrätykseen. Eli kyseessä lienee joko a) perhe, jossa kierrättäminen (vaatteiden, tavaroiden, jätteiden, jne.) on tärkeä toimintatapa ja elämänarvo ja jota yhdessä harrastetaan, tai b) perhe, jossa perheenjäseniä kierrätetään eri perheiden kesken?

      • ilmari pöpelikkö

        Totta, kierrätysperiaattellahan se menee... vanhat löytää uuden ja taas mennään, kunnes löytyy uusi.

        Perhe on liian kallis siihen, joten eiköhän unohdeta se perhe kokonaan siitä kierrätyksestä, ja puhutaan vaan keirrätyssuhteista?


      • iiiiiiiikkkkkk

        Mikäs on jätetty vaimo. Onks se jätevaimo. Viskataanko se jätteiden sekaan.


      • komsiikomsaa
        iiiiiiiikkkkkk kirjoitti:

        Mikäs on jätetty vaimo. Onks se jätevaimo. Viskataanko se jätteiden sekaan.

        Ei kun YdinJäte.


    • älä riko kenenkään o

      uusio perhe..katkerien epäonnistuneiden ihmisten salaliitto. Perhe se ei ole, onnellinen se ei ole.. on vain ihmisiä, jotka rahan vuoksi asuvat yhdessä, pienemmät kustannukset, edullista asumista.. eikä tarvi oll ayksin.

      Perhe on jotain aivan muuta, pariskunta, yhteiset lapset ja onnellinen siihen asti, kunnes joku sen rikkoo.

      Soisin jokaiselle omat ratkaisut, jos ei toimi voi erota, mutta ei pidä kenenkään katkerana sitä lähtä rikkomaan. Mikä ajaa ihmisen siihen tekoon? Ei voi ksäittää.

      • setä Karjalan

        Älähän huoli, tyttöni nuori. Kohta Putinin setä tulee ja se on hulistasi toisarvoinen. Tiedätkö mitä siitä seuraa kun setä Putin tupsahtaa tupahan. Ei ole tupaa , eikä omaa lupaa. Maatuskat vie kaiken ja piippalakit heiluu kaivataan vielä muutakin kuin Karjalan neito....


      • olet laitos kamaa

        Juu, mutta sinä olet hullu ja sua kierretetään laitoksesta toiseen


    • Onnen ydin perhe

      Onneksi me ei olla koskaan joututtu kohtaaman moista sutturaa. Ei oel meille ängännyt, emmehän mekään men eistä katsomaan.
      Mies sanoikin etä hänen sutturat ovat niin huonoa seuraa meille, ettei halunnut utoda niitä meille häiriköimään, sotkemaan ja haukkumaan. Onneksi on älliä sen verran että suojelee meitä.

      Mihin me olisimme ksokaan niitä tarvittu? Emme mihnkään.

      Onneksi meis kärsii eniten, menetti kaiken, ja sai sontaa tilalle. Mutta sitä saa mitä tilaa, jos vaihtaa lapset sutturoihin ja hylkää toisten painostuksesta, mitä muuta voi odottaa, kun et oma elämä menee seksin ja huonoksi ja häntä itseään aletaan halveksimaan.

      • olet idiootti

        Sontaaaa, ihan mielenvikaista tekstiä.........


      • olex kännissä?

        Taas tuo tenukeppi toistaa itteään.


    • "vapaamuurarit"

      Sulla ei ole varaa tulla jäseneksi, siellä tehdään sellaisia asioita joihin sinä et kykene,se on sellainen liike johon on pääsykoe.
      Pitää olla täys-ikäinen, ja lapsia ei oteta jäseniksi ja ei siellä mitään ja ketään haukuta
      Pitää myös olla nuhteeton tausta.
      Se on vapaaehtoista ei sinne voi pakolla tulla ja ei kaikkia edes huolita.

      • olet varmaan perusta

        Juu emme ole tulossakaan, semmoiseen emme alistu, ei ole meidän jttu ei ollenkaan. Varmaan ne jäsenet ovat jotenkin reppanoita, elämässään eksyneitä.

        On meille niin vieras alue, kun emme tunne yhtään kuka siellä aikaa viettää tai on semmonen ihminen, niin siksi kyselin. Juu ei ole meidän pakka, hienot ihmiset eivät liity tuommosiin juttuihin, ei todellakaan.


      • onko sulla rahaa
        olet varmaan perusta kirjoitti:

        Juu emme ole tulossakaan, semmoiseen emme alistu, ei ole meidän jttu ei ollenkaan. Varmaan ne jäsenet ovat jotenkin reppanoita, elämässään eksyneitä.

        On meille niin vieras alue, kun emme tunne yhtään kuka siellä aikaa viettää tai on semmonen ihminen, niin siksi kyselin. Juu ei ole meidän pakka, hienot ihmiset eivät liity tuommosiin juttuihin, ei todellakaan.

        Kuka teitä sinne sitte pakottaa?
        Vapaamuurareissa just on hienoja ja rikkaita ihmisiä.
        Et taida tietää mitään tuosta järjestöstä.
        Se on miesten liike ei sinne akkoja huolita.


      • Dyykkaaja
        onko sulla rahaa kirjoitti:

        Kuka teitä sinne sitte pakottaa?
        Vapaamuurareissa just on hienoja ja rikkaita ihmisiä.
        Et taida tietää mitään tuosta järjestöstä.
        Se on miesten liike ei sinne akkoja huolita.

        Jups. On niissä joissain akkojakin, mut tuskin lässy sinne pääsee. Mut onhan se hieno ja rikas, ukon omaisuus taskussa:D


      • ei alistuta semmosen
        onko sulla rahaa kirjoitti:

        Kuka teitä sinne sitte pakottaa?
        Vapaamuurareissa just on hienoja ja rikkaita ihmisiä.
        Et taida tietää mitään tuosta järjestöstä.
        Se on miesten liike ei sinne akkoja huolita.

        No ei kukaan, siihen emme edes lähde mukaan, meille ei kukaan suttura tule mitään sanomaan, emmehän ole heitä edes koskaan nähneet, niin paljon hävettää sutturoita näyttäytyä. Se on meidän onni ja helpottaa meidän elämää, kun ei tarvi väistellä sutturoita, kun he väistelevät häpeillen meitä.

        Joo en tedeä siitä järjestöstä yhtään mitään, me ei edes haluta tietää.

        Okei... vai semmoinen se on... juupa...


      • ......
        ei alistuta semmosen kirjoitti:

        No ei kukaan, siihen emme edes lähde mukaan, meille ei kukaan suttura tule mitään sanomaan, emmehän ole heitä edes koskaan nähneet, niin paljon hävettää sutturoita näyttäytyä. Se on meidän onni ja helpottaa meidän elämää, kun ei tarvi väistellä sutturoita, kun he väistelevät häpeillen meitä.

        Joo en tedeä siitä järjestöstä yhtään mitään, me ei edes haluta tietää.

        Okei... vai semmoinen se on... juupa...

        Ex ukkos häpee ja häpee tosissaan ja pelkää jos sut tunnistetan hänen ex puolisoksi.
        Ja se uusperhe on perhe siinä missä mikätahansa sun ei ole pakko ryhtyä uusperheelliseksi mutta moni muu ryhtyy ja arki ei poikkea normaalista perhe elämästä mitenkään... ...on lasten harrastukset kaupassa käynnit yms.


      • mene hoitoon
        ...... kirjoitti:

        Ex ukkos häpee ja häpee tosissaan ja pelkää jos sut tunnistetan hänen ex puolisoksi.
        Ja se uusperhe on perhe siinä missä mikätahansa sun ei ole pakko ryhtyä uusperheelliseksi mutta moni muu ryhtyy ja arki ei poikkea normaalista perhe elämästä mitenkään... ...on lasten harrastukset kaupassa käynnit yms.

        Ei ole, ei ole. Kuvittella saatta vaikka että olisit kiinan kunigas.. mutta oikeesti sitä ei ole.

        Kuten kuvitella voit että sulla on viistoista perhettä mutta ei ole, yksi perhe on ja se on ydinperhe, muita ei ole, kuin kuvitelmissa.


      • Mne lissu itse
        mene hoitoon kirjoitti:

        Ei ole, ei ole. Kuvittella saatta vaikka että olisit kiinan kunigas.. mutta oikeesti sitä ei ole.

        Kuten kuvitella voit että sulla on viistoista perhettä mutta ei ole, yksi perhe on ja se on ydinperhe, muita ei ole, kuin kuvitelmissa.

        Ja sulla ei ole ydinperhettä. Kuvitella saatat vaikka että olisit haltija, kutta oikeesti sitä ei ole.
        Voit kuvitella että on ydinperhe ilman isää. mutta ei ole , ei ole kuin isällisiä ydinperheitä, muu on kuvitelmaasi ja satua.


      • hauki on kala hauki
        ei alistuta semmosen kirjoitti:

        No ei kukaan, siihen emme edes lähde mukaan, meille ei kukaan suttura tule mitään sanomaan, emmehän ole heitä edes koskaan nähneet, niin paljon hävettää sutturoita näyttäytyä. Se on meidän onni ja helpottaa meidän elämää, kun ei tarvi väistellä sutturoita, kun he väistelevät häpeillen meitä.

        Joo en tedeä siitä järjestöstä yhtään mitään, me ei edes haluta tietää.

        Okei... vai semmoinen se on... juupa...

        Ollaan huomattu, että sulla on yleissivistyksessä suuria aukkoja, et tiedä edes perhemuodoista mitään saatikka jostain vapaamuurareista tai muusta maailmanmenosta.
        Mutta sutturoista, naikkosista ja joistakin eläimistä, kuten kantturat, ehkä lehmistä kanoista ja linnuista sulla jotain hataraa tietoa niin alkolokiaa kehut lukevasi, vai mitä "pusulokiaa" se nyt oli ja sekin sulla ihan turhaa, koska et tosiaanka ymmärrä mitä luet.


      • onko ymmärryksessävi
        mene hoitoon kirjoitti:

        Ei ole, ei ole. Kuvittella saatta vaikka että olisit kiinan kunigas.. mutta oikeesti sitä ei ole.

        Kuten kuvitella voit että sulla on viistoista perhettä mutta ei ole, yksi perhe on ja se on ydinperhe, muita ei ole, kuin kuvitelmissa.

        Kouluun takas sulla on aukkoja sivistyksessä ja ekaksi voisit opetella lukeen ja ymmärtämään mitä luet ja myös tuo sun kirjoitustaitosi on ihan ala-aste tasoa.
        Ja toiseksi voit lopettaa tuon viinan kanssa lootraamisen, niin ymmärtäisit edes jotain.


    • Elävältä haudattu

      Kyllä se uusperhe on enemmän kerho, kun siihen kuuluu monet kerran eronneen lapset ja mahdollisesti vielä sukuakin.

      Vaan kerhoihin pitäisi tehdä säännöt, joita noudatetaan pilkulleen.
      Nyt puuttuvat säännöt kokonaan. Kerhon osallista alaikäiset lapset jäävät ilman puhevaltaa ja eivät osaa pitää puoliaan, samoin usein jäävät myös isovanhemmat täydelliseen paitsioon.
      Jotenkin olen tullut siihen tulokseen, että kyllä se uusi ihminen aika paljon ehtojaan sanelee tullessaan ja se eronnut "sinisilmä" näkee vain tämän, ei edes omia lapsiaan tai vanhempiaan.
      Lapset ovat vaiti monestakin syystä, he ovat jo joutuneet eroon toisesta vanhemmastaan, he eivät uskalla puhua. Tosin saattavat olla itkuisia ja helposti asiat eivät suju. Taas vanhemmat pitää "nöyryyttää" , kun itseä taitaa hävettää tapahtumat ja niin saavat vanhemmat mitä kummallisempia määräyksiä ja moitteita kaikesta lapsuudesta asti.

      Nostetaan asioita, että olet sellainen ja tällainen, sanoit 30 vuotta sitä tai tätä, ette voi uskoa kuinka sellainen satuttaa, kun on yrittänyt aina kaikkensa lastensa eteen ja rakastanut heitä, ei se rakkaus noihinkaan pahoihin sanoihin lopu mutta särkee se elämän se vanhemmilta särkee. Ei enää uskalla tehdä yhtään mitään eikä haluakaan, ainut asia on saada lapsensa takaisin, kun tietäisi edes mistä ja miten ja mitä on tapahtunut.

      • .....

        Monen kerran eronneet???? No minä olen kerran eronnut ja vaimoni on kerran eronnut ja totta helvetissä suku kuuluu mukaan siis omat sukulaiset ei ex puolison.


      • hah,hah,hah,hah,hah

        Hah,hah,hah,hah, hah,hah,hah,hah,hah,hah,ha ja tää on lässylle


      • kotiin
        hah,hah,hah,hah,hah kirjoitti:

        Hah,hah,hah,hah, hah,hah,hah,hah,hah,hah,ha ja tää on lässylle

        Minu perhe/koti on siellä missä minun on hyvä olla ja mihin minä maailmalta kaipaan. Sebvoi olla vaikka fuusioperhe taibyksinasuminen, mikä kullekkin hyväksi.


      • änkkä
        kotiin kirjoitti:

        Minu perhe/koti on siellä missä minun on hyvä olla ja mihin minä maailmalta kaipaan. Sebvoi olla vaikka fuusioperhe taibyksinasuminen, mikä kullekkin hyväksi.

        Näin se menee. Yhden mielestä se on onnen ydinjäteperhe.


      • etsi harrastus
        hah,hah,hah,hah,hah kirjoitti:

        Hah,hah,hah,hah, hah,hah,hah,hah,hah,hah,ha ja tää on lässylle

        Kyllä huomaa et olet onneton, kun sulla ei ole mitään, ei perhettä, ei puolisoa, ei lapsia... voi sua. Myönnä jo että hajoitit jonkun perheen, eikä sulla ole sen jälkeen mitään...

        Olet niin onneton ja kakera.


      • .........
        etsi harrastus kirjoitti:

        Kyllä huomaa et olet onneton, kun sulla ei ole mitään, ei perhettä, ei puolisoa, ei lapsia... voi sua. Myönnä jo että hajoitit jonkun perheen, eikä sulla ole sen jälkeen mitään...

        Olet niin onneton ja kakera.

        Usko jo ettei aina uusperheessä ole perheen rikkomisesta kyse ! Kun kaksi aikuista muuttaa yhteen niin voi olla että ovat olleet vuosia yksin ja aikoinaan ovat eronneet väkivallan,narsismin tai jonkin muun henkisen fyysisen syyn takia harvoin 3.takia ja jokin syy on siinäkin miksi lähdetään 3.matkaan... ...ehkä arvostukse puutteen takia tai sit narsismin takia.


      • naurava kulkuri
        etsi harrastus kirjoitti:

        Kyllä huomaa et olet onneton, kun sulla ei ole mitään, ei perhettä, ei puolisoa, ei lapsia... voi sua. Myönnä jo että hajoitit jonkun perheen, eikä sulla ole sen jälkeen mitään...

        Olet niin onneton ja kakera.

        Harrastus on jo. Minä harrastan metsästystä. Ajokoira etsii sopivan kohteen.


      • KAKERA :))
        etsi harrastus kirjoitti:

        Kyllä huomaa et olet onneton, kun sulla ei ole mitään, ei perhettä, ei puolisoa, ei lapsia... voi sua. Myönnä jo että hajoitit jonkun perheen, eikä sulla ole sen jälkeen mitään...

        Olet niin onneton ja kakera.

        Lissulässy, nämä sanat sopivat sinuun itseesi. Sinulla ei ole mitään ei perhettä (asut yksin, perheesi hajosi ja toista ei enää tule), ei miestä, ei lapsia, ei ystäviä ..ei mitään. Hajotit oman perheesi ja uuttahan ei tilalle tule, sinulla ei ole mitään.
        Olet niin onneton ja katkera (sana on siis katkera, ei kakera)


      • gabrieltulee/Menee
        naurava kulkuri kirjoitti:

        Harrastus on jo. Minä harrastan metsästystä. Ajokoira etsii sopivan kohteen.

        Nauraen kuljen kuin kuningas mä oisin...

        Käy metsällä yhden emännän luona. Sillä ei ole ukkoa on vaan kakaroita. Rikas kuin kroisos.Mehtää vaikka muille jakaa. Ensin tehnyt kersat ja sitten heittänyt ukon pellolle saanut omaisuutensa ukoilta. Nyt itkee kun kukaan ei ole tullut pesälle.
        Aattelin mennä ohukulkiessain. Oon ovela. Akka on niin vanha että ei oo pennun tekijäks enää, joten käyn pyssyllä ampumassa ja kovilla, kumpu ei kun tärähtää. Mirhhu sill on kyllä ummessa mut ei se haittaa, oon ampuvinaan. Omaisuuden vien pikkuhiljaa kun kuljen ohi. Siellä se päivystää ja kutsuu heti sisään. Tule Gabriel, tule, tule.


      • jaapa jaa
        ......... kirjoitti:

        Usko jo ettei aina uusperheessä ole perheen rikkomisesta kyse ! Kun kaksi aikuista muuttaa yhteen niin voi olla että ovat olleet vuosia yksin ja aikoinaan ovat eronneet väkivallan,narsismin tai jonkin muun henkisen fyysisen syyn takia harvoin 3.takia ja jokin syy on siinäkin miksi lähdetään 3.matkaan... ...ehkä arvostukse puutteen takia tai sit narsismin takia.

        Ei aina mutta HYVIN USIEIN ON!

        Mikä onkaan parempaa kuin nähdä miten lapset jäävät isättömiksi ja exä kamppailee pävittäisen toimeentulon kanssa. Sitten voikin alkaa syyttää exää erosta, lapsia rahan kuluttamisesta ja vaikka mistä.. se on kumma jutttu, että perheenrikkojat eivät myönnä omaa osuuttaan siinä , että ovat perheen hajoittaneet.


      • pose.

        Kirjoitatko vankilasta?


      • .......
        jaapa jaa kirjoitti:

        Ei aina mutta HYVIN USIEIN ON!

        Mikä onkaan parempaa kuin nähdä miten lapset jäävät isättömiksi ja exä kamppailee pävittäisen toimeentulon kanssa. Sitten voikin alkaa syyttää exää erosta, lapsia rahan kuluttamisesta ja vaikka mistä.. se on kumma jutttu, että perheenrikkojat eivät myönnä omaa osuuttaan siinä , että ovat perheen hajoittaneet.

        No kuoleeko isä erotessa??? Jos ei niin ei lapset silloin isättömäksi jää! Oletko vieroittaja vanhempi? Ja ei ex miehesi ole vastuussa sinun taloudesta eikä elämästä ainoastaan lapsista joten hanki sellainen asunto jossa sinulla on varaa elää ! Ja ex miehelläsi on uusi avopuoliso/vaimo jonka kanssa hän jakaa talouden eikä ole vastuussa kuin 50%:ti lapsista ei sinusta ei nyt eikä koskaan. Et ole edes perintö kaaressa mukana... ... olet ulkopuolinen ex miehellesi!!!
        ps.en ole katkera mutta vituttaa ihmiset jotka ei ymmärrä milloin kaikki on loppu ja koska on aika jatkaa matkaa unohtaa mennyt elämä... ...ehkä se aika on nyt vuosien jälkeen jatkaa matkaa kohti uusia tuulia


    • se on järkyttävää!!

      Onneksi meillä ei koskaan ole tarnnut kahvittaa miehen sutturoita, eikä edes nähdä heitä,. Mies ei ole koskaan tunut niitä meille emmekä me ole mnneet niitä katsomaan.

      Mihin me niitä olisimme tarvinneetkaan? Olemme niin etuoikeutettuja, kun mies ei ole meitä pakottanut näkemään perheenrikkojia, eikä päästänyt niitä meitä haukkumaan ja sotkemaan kotiamme.

      Olisi järkyttävää nähdä semmoisia katkeria ja kateellisia ja häiriintyneitä poloisia jotka haluaa rikkoa kaikkien perheet jotka eteen tulee.

      Kuinkahan monta kierrosta kukin onkaan tehnyt, yhden kun rikkoo jo mennään seuraavaan. Onneksi me olemme säästyneet minun ansiosta siltä, että mies ei ole kehdannut tuoda sutturoita meille, kun sanoin että mene vaan mene vaan... mutta takaisn et tule etkä tuo sutturoita meille ja varsinkaan lasten lähelle, ei ole uskaltanut tuoda, kun sanoi että sutturat ovat meille tosi huonoa seuraa.

      • olet tenuttaja

        Ja taas kännissä ja katkeruus huipussaan....


      • kehäoulu

        Mikä siinä niin järkyttävää on. Jos siel ei käy, ei näy sutturaa niin miski se järkyttää?

        Kierroksiako? Eikös ympäri käydä ja yhtehen tulla. He ovat yhdessä ja sinä olet se ympyrän ulkopuolella. Et pääse sen ympyrä sisään vaik kuinka rääkysit.Varis kvak.


      • just hurr

        Tiedätkö lissu mitä tarkoittaa monomania. Jos et tiedä niin minä kerron joskus. Nyt en jouda kun pitää lähteen harrastamaan .


      • .....

        Miksi edes kuvittele käyväsi ex miehen luona... ...se ei ole sinun koti ei ollenkaan


    • onnen ydin perhe

      Meitä on onni potkassu siinä suhteessa että meis ei koskaan ole meitä pakottanut näkemään perheenriikoja sutturoitaan. Ei ikinä, ymmärtää itsekin hävetä ja olla vaatimatta mitään, kun ei vaan kehtaa, niin teki väärin kun vaihtoi omat lapset oman perheen sutturoihin, jotka hajoitti meidän ihana perheen.

      Mutta tärkintä on kuitenkin se ettei mies ole ikinä pakottanut meitä näkemään stturoitaan eikä tunut niitä väkisin meille.

      Eniten siinä mies kräsii kuin me, ei kehtaa meis vaatia, kun niin hävettää.

      • ...........

        Niin miten sinä ja sinun näkyminen liittyy lasten tapamiseen ? Ei sinua siellä ex miehesi ja hänen naisen kotona tarvita vain lapset et ole heille perhettä! Eikä heidän ajatukset pyöri sinussa vain ja ainoastaan heillä oli ajatus lasten tapamisessa etkö tajua että SINÄ OLE ULKOPUOLINEN !


      • ...........

        Niin miten sinä ja sinun näkyminen liittyy lasten tapamiseen ? Ei sinua siellä ex miehesi ja hänen naisen kotona tarvita vain lapset et ole heille perhettä! Eikä heidän ajatukset pyöri sinussa vain ja ainoastaan heillä oli ajatus lasten tapamisessa etkö tajua että SINÄ OLE ULKOPUOLINEN !


      • vbnmwe

        Vaihtoiko Oman perheen sutturoihin, huomasitko mitä kirjootit. Et ai ,teil on omasta takaa sutturoita. No läheltähän se isäntä ne sutturat löysi.


      • kännissäkö olet?

        Nyt en tajuu, "niin teki väärin kun vaihtoi omat lapset oman perheen sutturoihin, jotka hajoitti meidän ihanan perheen"???????????siis omassa perheessä sutturoita, mitä ne ovat?
        Mitä ovat
        -perheenriikat
        -tärkintä
        -stturoita
        -tunut
        -kräsii
        -meis


      • mitäserkumpisitäherk
        vbnmwe kirjoitti:

        Vaihtoiko Oman perheen sutturoihin, huomasitko mitä kirjootit. Et ai ,teil on omasta takaa sutturoita. No läheltähän se isäntä ne sutturat löysi.

        Heillähän on aina naitu sukulaisia.


      • strustaus
        mitäserkumpisitäherk kirjoitti:

        Heillähän on aina naitu sukulaisia.

        Hertsileijaa sentäs. Itse on huolissaan ain strutsinmunasta.


    • lissu ry

      Nyt on lissun fanit ihan sekasin! Ei voi katkerampia ihmisiä olla, kateellisia ja epätoivoisia.
      Oikein naurattaa kun yrittävät mollata kaikkia muita muttei itseään, mikä on niin vaikeeta siinä että ei voi myöntää että lissu on oikeesa ja muut väärässä? Itse tuntonne on hakoteilla.

    • herätkää ja ajatelka

      Ei semmoista ole. Se on sama kuin lehmät lentää.

      Haaveita pn ja pitää olla, mutta ei pidä ryhtyä lennokkaaksi ja luulla että ne on totta.

      Ei ole kuin yksi perhe, ydin perhe, sekun hajoaa, ei ole toista.

      Yhteen voi kaksi epätoivoista ihmistä muuttaa mutta perhe se ei ole.
      Enhän minäkään voi mennä naapuriin ja ryhtyä siellä asumaan ja sanoman et hei haloo, mie ooon teidän perheenjäsen!! Aivan aivan AIVAN hullua!

      • -----

        ""Ei ole kuin yksi perhe, ydin perhe, sekun hajoaa, ei ole toista.""

        Eli ei sinullakaan ole enää ydinperhettä. Se hajosi, ja toista ei tule, ellet palaa yhteen lastesi isän kanssa.

        ""Ei semmoista ole. Se on sama kuin lehmät lentää.
        Haaveita pn ja pitää olla, mutta ei pidä ryhtyä lennokkaaksi ja luulla että ne on totta.""

        Niinpä. Haaveita on ja pitää olla. Sinun haaveesi on, että sinulla on vielä ydinperhe. Mutta ei sinulla ole. Ydinperhe = yhdessä olevat äiti ja isä sekä heidän yhteiset lapsensa. Ilman isää ei ole ydinperhettä, ilman äitiä ei ole ydinperhettä. Molemmat tarvitaan, jotta kyseessä olisi ydinperhe.
        Ydinperhettä ilman isää ei siis ole olemassa. Se on vain sinun kuvitelmaasi. Voinhan minäkin sanoa olevani kuningas, mutta en sitä oikeasti ole, vai mitä?

        Uusperhe sen sijaan on todellinen asia, toisin kuin isätön ydinperhe. Isätöntä ydinperhettä ei ole olemassakaan, mutta uusperhe on. Otappas kätöseesi mikä tahansa suomen kielen sanakirja, löydät sen sieltä U-kohdasta. Samaten vierailemalla esim. tilastokeskuksen nettisivuilla voit todeta, että uusperheitä todella on olemassa. Toisin kuin isättömiä ydinperheitä, sellaista käsitettä et löydä mistään sanakirjoista, tilastoista tai ylipäätään mistään virallisista paikoista, Etkä epävirallisistakaan. Se on sinun oman mielikuvituksesi tuotosta. Toisin kuin uusperheet, joita todella on olemassa.

        ""Yhteen voi kaksi epätoivoista ihmistä muuttaa mutta perhe se ei ole.
        Enhän minäkään voi mennä naapuriin ja ryhtyä siellä asumaan ja sanoman et hei haloo, mie ooon teidän perheenjäsen!! Aivan aivan AIVAN hullua!""

        Kyllä. Kun kaksiparisuhteessa olevaa ihmistä (olivatpa he sitten epätoivoisia tai eivät) muuttavat yhteen, heistä tulee perhe. Sillä ei ole mitään merkitystä, ovatko he olleet joskus ennen jonkun toisen kanssa vai eivät, tai mitä he ovat koskaan muulloin elämässään tehneet, heistä tulee virallisesti perhe, kun he muuttavat yhteen. Huolimatta siitä, onko heillä lapsia tai ei, ja ovatko lapset ex-liitosta tai yhteisiä tai adoptoituja. Ihan miten vain. Jos jommalla kummalla on ennestään lapsia, muodostuu virallisen määritelmän mukaan uusperhe.

        Kukaan ei ole koskaan täällä puhunutkaan menneensä naapurin luo ja todenneensa, että asun nyt täällä ja olen teidän perheenjäsen. Sekin on sinun oma keksintösi. Toki jos joku on rakastunut naapurinsa kanssa ja he ovat sitten lyöneet hynttyynsä yhteen ja alkaneet elää yhdessä, niin sitten eri asia. Sittenhän he ovat perhettä, jos kerran elävät parisuhteessa.

        Ei uusperheydessä ole kyse siitä, että lampsitaan jonkun tuntemattoman kotiin ja ilmoitetaan, että muutan tänne ja olen teidän perheenjäsen. Kyllä se alkaa siitä parisuhteen muodostumisesta, ja kun kaksi parisuhteessa olevaa päättää muuttaa yhteen, heistä tulee perhe.

        Ei tämä ole mitään ydinfysiikkaa. Tässä kaikessa on kyse vain sinun omasta inttämisen halustasi. Tiedät vallan hyvin, miten nämä asiat menevät, sinulla on vain tarve inttää ja inttää. Ja vaikka se kuinka sinua korpeaisi ja v-ituttaisi, niin uusperheitä on olemassa. Se, että sinä et niistä ajatuksena pidä, ei poista niiden olemassaoloa. Se, että sinun mielestäsi elät tai kovasti haluaisit olla ydinperheessä, ei tee siitä todellista. Ydinperhettä ei ole ilman isää. Se ei muutu miksikään, vaikka kuinka sinä haaveilisit ja uskottelisit niin. Voihan sitä kuvitella kaikenlaista, mutta todeksi se ei asioita tee.


      • .......

        Kyllä minulla on uusperhe joka on uuden vaimon kanssa perustettu johon kuuluu omat ja yhteiset lapset ja se on vanha perhe joka loppui olemasta ex vaimon kanssa!


      • aukkoja sivistyksess

        Sinä se hullu olet, jos nyt hiukan sivistäisit ittees ja kun kerran osaat käyttää tietokonetta, niin googleta sana perhe, ja myös sana katkeruus on sulle täysin hebreaa ,sen voit myös googlettaa.
        Jos nyt olet avohoidossa, niin katselesit hiukan ympärillesi millä lailla ihmiset elää ja on, avarra sitä piiriäsi oman seiniesi ulkopuolellekin, suljetulla se voi olla vaikeaa.
        Ihan turhaan käyt siellä "pusulogian", niin kun sinä sen sanot, tunneilla, kun et edes osaa lukea ja et ymmärrä lukemaasi, ja tuo kirjoitustaitosikin on jäänyt ala-asteen tasolle ja myös ymmärryksesi.


    • Totuus erilaisuudest

      Se ydinperhe oin lapselle paras paikka, silloin kun lapsi on siellä turvassa, Eonnut vanhempi lasten kanssa on perhe ja on toiseksi paras vaihtoehto lapselle.

      Kolmanneksi tulee sitten uusperhe, on pahin vaihtoehto lapsille, sillä oikeaksi vanhemmaksi tuo uusi ihminen ei muutu millään tavalla, voi olla siedettävä, mutta ei kovin usein sitäkään.

      Uusperhe on todella useimmiten kahden aikuisen seksisuhde, perheeksi en kutsuisi, koska perhe ei puhalla yhteen. Lapsien olotila on liian usein turvaton.
      He ovat aina uuden tiellä.

      • eka liitto

        Mikä ihmeen pakkomielle sulla on uusperheistä ja tuo valituksesi on täyttä humpuukia.
        Kyllä ydinperheessäkin on sexiä, sulla ei vissiin ollut ja ukkos haki uuden jonka kanssa on myös sexiä.
        Kyllä uusperhe "puhaltaa yhteen"on yhteinen asuntolaina ja huushollista molemmat pitää huolta ja lapsista joilla on ihan turvallista olla.
        Molemmat käy töissä ja rahoittavat taloa ja muuta omaisuutta.
        Meillä eka avioliitto, mieheni oli ennen avoliitossa ja hänellä yksi aikuinen poika ja meikä oli myös avoliitossa ja ei lapsia, nyt tästä liitosta kaksi lasta, siis minulle ekat ja vikat lapset.


      • -----

        ""Uusperhe on todella useimmiten kahden aikuisen seksisuhde, perheeksi en kutsuisi, koska perhe ei puhalla yhteen.""

        Totta, kyllä minulla on aviomieheeni myös seksisuhde. Se on ihan normaalia ja luonnollista, että harrastaa säännöllisesti seksiä aviopuolisonsa kanssa.

        Tämän seksi on kuitenkin vain osa suhdettamme. Meillä on yhteiseloa takana yli 10 vuotta, josta avioliitossa 4, yhteinen ja yhdessä rakennutettu omakotitalo ja lapsia, joista 4 yhteistä ja miehen ex-avoliitosta 1 teini-ikäinen lapsi, joka asuu meillä.

        Ymmärräthän, että pelkän seksisuhteen saa helpommallakin kuin menemällä naimisiin, ottamalla yhteisen talolainan ja tekemällä lapsia? Seksisuhde on nimensä mukaisesti vain seksisuhde; tavataan vain seksin harrastamisen merkeissä eikä jaeta arkielämää millään tavoin, saati että asuttaisiin yhdessä. Ei kukaan perusta perhettä seksisuhteen kanssa.

        Meidän perhe puhaltaa yhteen hiileen. Sinä et voi tietää muiden elämästä tai perheistä yhtään mitään, etkä väittää kenenkään parisuhdetta tai perhettä pelkäksi seksisuhteeksi. Vaikka toki seksikin kuuluu parisuhteeseen.


    • vain yksi perhe

      Ei ole olemassa kuin yksi perhe. Perhe on se jossa on kaikki lapset yhteiset.

      Kukaan ulkopuolinen ihminen, naapuri tai kaveri ei kuulu isnun perheeseen.

      Vai pitääkö meidän alkaa kutsua kaikkia vastaantulevia ihmisiä perheenjäseniksi?

      • .......

        Niin ei ole kuin yksi perhe minä ja vaimo ja minun,hänen ja meidän lapset ! Ex ei ole perhettä.


      • noniinnon

        Vain elämää on kaikki tää koeta ymmärtää. Loppupeleissä pienet on meillä kaikilla huolet kun katsoo mitä maailmalla tapahtuu.
        Sodat, Ebolat, nälänhädät,katulapset, mafiat, rikollisuus. Todellakaan me ei taideta nähdä metsää puilta.


      • hyvä olo tärkein
        noniinnon kirjoitti:

        Vain elämää on kaikki tää koeta ymmärtää. Loppupeleissä pienet on meillä kaikilla huolet kun katsoo mitä maailmalla tapahtuu.
        Sodat, Ebolat, nälänhädät,katulapset, mafiat, rikollisuus. Todellakaan me ei taideta nähdä metsää puilta.

        Mitä sillä on kellekkään väliä minkäniminen perhe on, onko se ydinperhe, uusperhe, Virtanen, Lahtinen vai vaan perhe. Perhe kuin perhe. Mielestäni perhe voi olla vaikka äiti tai isä ja lapsi, siis yh ja lapsi. Se on pieni perhe ja heidän perheensä. He voivat olla tosi onnellellisia ja voi olla että onnellisempia kuin muut. Perheen nimellä ei ole merkitystä, olkoon vaikka fuusioperhe. Se on tärkeintä että perheen kaikki jäsenet voivat hyvin. Millään muulla ei ole merkitystä.


      • mene hoitoon
        ....... kirjoitti:

        Niin ei ole kuin yksi perhe minä ja vaimo ja minun,hänen ja meidän lapset ! Ex ei ole perhettä.

        Eikä exän lapset kuulu muualle kuin äitinsä perheeseen. Turha kuvitella että saisi lapsia tuosta noin vaan, hahaaa... sepäs sua katkeroittaa kun et pääse haukkumaan vieraan ihmisen lapsia.


      • katkeria ihmisiä
        hyvä olo tärkein kirjoitti:

        Mitä sillä on kellekkään väliä minkäniminen perhe on, onko se ydinperhe, uusperhe, Virtanen, Lahtinen vai vaan perhe. Perhe kuin perhe. Mielestäni perhe voi olla vaikka äiti tai isä ja lapsi, siis yh ja lapsi. Se on pieni perhe ja heidän perheensä. He voivat olla tosi onnellellisia ja voi olla että onnellisempia kuin muut. Perheen nimellä ei ole merkitystä, olkoon vaikka fuusioperhe. Se on tärkeintä että perheen kaikki jäsenet voivat hyvin. Millään muulla ei ole merkitystä.

        Niin mutta sepäs se, kun sitä hyvää oloa ei ole, kun uus suttura haukkuu miehen lapset ja exän alinomaa ja hankaloittaa miestä näkemästä omia lapsiaan ja riitauttaa puolisot, ei siinä kuule hyvää oloa ole.

        En ymmärrä miehiä, jotka antavat tuon kaiken tapahtua omilleen!!!! On niin suttura manipuloinnut miehen exää ja lapsiaan vastaan. Haluaa miehen omaisuuden ja kaljakauppaan mennä miehen rahoilla. Kaikki poios vaan itselle.


      • ............
        mene hoitoon kirjoitti:

        Eikä exän lapset kuulu muualle kuin äitinsä perheeseen. Turha kuvitella että saisi lapsia tuosta noin vaan, hahaaa... sepäs sua katkeroittaa kun et pääse haukkumaan vieraan ihmisen lapsia.

        Hmmmm.kyllä isä on ihan yhdenvertainen lapsille jote kyllä lapset kuuluu minulle yhtälailla kuin äidille !!!


      • ............
        katkeria ihmisiä kirjoitti:

        Niin mutta sepäs se, kun sitä hyvää oloa ei ole, kun uus suttura haukkuu miehen lapset ja exän alinomaa ja hankaloittaa miestä näkemästä omia lapsiaan ja riitauttaa puolisot, ei siinä kuule hyvää oloa ole.

        En ymmärrä miehiä, jotka antavat tuon kaiken tapahtua omilleen!!!! On niin suttura manipuloinnut miehen exää ja lapsiaan vastaan. Haluaa miehen omaisuuden ja kaljakauppaan mennä miehen rahoilla. Kaikki poios vaan itselle.

        Ainoa joka haukkuu olet sinä ! Ei meillä ketään haukuta ja jos on ollut sanomista niin on tehnyt väärin ja meillä aikuiset on niitä kasvattajia joten aikuinen voi pyytää tarvitessa käskeä vaikka olisi isän uusi vaimo. Ja katkera on lissu lässy ei kukaan muu!


      • -----
        katkeria ihmisiä kirjoitti:

        Niin mutta sepäs se, kun sitä hyvää oloa ei ole, kun uus suttura haukkuu miehen lapset ja exän alinomaa ja hankaloittaa miestä näkemästä omia lapsiaan ja riitauttaa puolisot, ei siinä kuule hyvää oloa ole.

        En ymmärrä miehiä, jotka antavat tuon kaiken tapahtua omilleen!!!! On niin suttura manipuloinnut miehen exää ja lapsiaan vastaan. Haluaa miehen omaisuuden ja kaljakauppaan mennä miehen rahoilla. Kaikki poios vaan itselle.

        """Niin mutta sepäs se, kun sitä hyvää oloa ei ole, kun uus suttura haukkuu miehen lapset ja exän alinomaa ja hankaloittaa miestä näkemästä omia lapsiaan ja riitauttaa puolisot, ei siinä kuule hyvää oloa ole.

        En ymmärrä miehiä, jotka antavat tuon kaiken tapahtua omilleen!!!! On niin suttura manipuloinnut miehen exää ja lapsiaan vastaan. Haluaa miehen omaisuuden ja kaljakauppaan mennä miehen rahoilla. Kaikki poios vaan itselle."""

        Lähi- ja tuttavapiirissäni on uusperheellisiä ihmisiä, ja täytyy sanoa, että kaikki ovat ihan normaaleja ihmisiä, jotka elävät aivan tavallista lapsiperheen elämää. En tunne enkä ole kuullut mistään omaisuutta kärkkyvistä kaljasiepoista, jotka haukkuvat lapsia. En ole itseasiassa koskaan kuullut enkä tiennyt kenenkään aikuisen ihmisen haukkuvan lapsia.

        Minun aviomiehelläni on 1 teini-ikäinen lapsi ex-avoliitosta. Yhteisiä vuosia takana jo yli 10, ja sekä yhteiset lapsemme että mieheni lapsi ovat minulle rakkaita. En ole koskaan tuntenut tarvetta haukkua kenenkään lasta. Ei minulla ole mitään taipumuksia sellaiseen koskaan ollutkaan, varmaankaan siksi, että olen ihan tavallinen ja terve aikuinen.

        Voihan tämä tietenkin johtua siitäkin, että olemme kovin erilaisista lähtökohdista ja elinpiireistä, sinä ja minä. Sinä olet ehkä tottunut siihen, että kaljakaupassa käynti kuuluu arkiaskareisiin, että lapsia haukutaan ja että ihmisiä manipuloidaan. Ehkä olet kokenut sellaista omassa lapsuudessasi, ehkä asut huonolla alueella tai tuttavapiirissäsi on hieman poikkeavia ihmisiä, en tiedä. Itselleni sinun kirjoittamasi asiat ovat kuitenkin kovin vieraita, itse elän perheeni kanssa tuiki tavallista lapsiperheen elämää, jossa aikuiset pitävät huolen lapsista ja jossa kukaan ei juo kaljaa eikä kiusaa tai manipuloi ketään.


      • -----
        mene hoitoon kirjoitti:

        Eikä exän lapset kuulu muualle kuin äitinsä perheeseen. Turha kuvitella että saisi lapsia tuosta noin vaan, hahaaa... sepäs sua katkeroittaa kun et pääse haukkumaan vieraan ihmisen lapsia.

        ""Eikä exän lapset kuulu muualle kuin äitinsä perheeseen. Turha kuvitella että saisi lapsia tuosta noin vaan, hahaaa... sepäs sua katkeroittaa kun et pääse haukkumaan vieraan ihmisen lapsia.""

        Entäs siinä tapauksessa, jos äidillä on uusi mies mutta isä asuu yksinään? Lastenhan on tuolloin parasta asua isän luona, kuin että joku vieras ihminen pääsisi äidin luona haukkumaan lapsia?


      • TERVETULOA LISSULLE
        ----- kirjoitti:

        """Niin mutta sepäs se, kun sitä hyvää oloa ei ole, kun uus suttura haukkuu miehen lapset ja exän alinomaa ja hankaloittaa miestä näkemästä omia lapsiaan ja riitauttaa puolisot, ei siinä kuule hyvää oloa ole.

        En ymmärrä miehiä, jotka antavat tuon kaiken tapahtua omilleen!!!! On niin suttura manipuloinnut miehen exää ja lapsiaan vastaan. Haluaa miehen omaisuuden ja kaljakauppaan mennä miehen rahoilla. Kaikki poios vaan itselle."""

        Lähi- ja tuttavapiirissäni on uusperheellisiä ihmisiä, ja täytyy sanoa, että kaikki ovat ihan normaaleja ihmisiä, jotka elävät aivan tavallista lapsiperheen elämää. En tunne enkä ole kuullut mistään omaisuutta kärkkyvistä kaljasiepoista, jotka haukkuvat lapsia. En ole itseasiassa koskaan kuullut enkä tiennyt kenenkään aikuisen ihmisen haukkuvan lapsia.

        Minun aviomiehelläni on 1 teini-ikäinen lapsi ex-avoliitosta. Yhteisiä vuosia takana jo yli 10, ja sekä yhteiset lapsemme että mieheni lapsi ovat minulle rakkaita. En ole koskaan tuntenut tarvetta haukkua kenenkään lasta. Ei minulla ole mitään taipumuksia sellaiseen koskaan ollutkaan, varmaankaan siksi, että olen ihan tavallinen ja terve aikuinen.

        Voihan tämä tietenkin johtua siitäkin, että olemme kovin erilaisista lähtökohdista ja elinpiireistä, sinä ja minä. Sinä olet ehkä tottunut siihen, että kaljakaupassa käynti kuuluu arkiaskareisiin, että lapsia haukutaan ja että ihmisiä manipuloidaan. Ehkä olet kokenut sellaista omassa lapsuudessasi, ehkä asut huonolla alueella tai tuttavapiirissäsi on hieman poikkeavia ihmisiä, en tiedä. Itselleni sinun kirjoittamasi asiat ovat kuitenkin kovin vieraita, itse elän perheeni kanssa tuiki tavallista lapsiperheen elämää, jossa aikuiset pitävät huolen lapsista ja jossa kukaan ei juo kaljaa eikä kiusaa tai manipuloi ketään.

        Lissu, kutsu kaikki exäsi sutturat teille käymään, alkuun vaikka viikoksi. Voisit tutustua heihin ja ystävystyä. Toivottavasti kaikki jälkikasvusi ovat myös paikalla. Toivottavasti teille mahtuu, sillä tulijoita voi olla paljon. Laita lehteen ilmoitus, ettei kukaan jää vahingossa pois. Älä sure kyllä sopu sijaa antaa.


      • ..........
        ----- kirjoitti:

        """Niin mutta sepäs se, kun sitä hyvää oloa ei ole, kun uus suttura haukkuu miehen lapset ja exän alinomaa ja hankaloittaa miestä näkemästä omia lapsiaan ja riitauttaa puolisot, ei siinä kuule hyvää oloa ole.

        En ymmärrä miehiä, jotka antavat tuon kaiken tapahtua omilleen!!!! On niin suttura manipuloinnut miehen exää ja lapsiaan vastaan. Haluaa miehen omaisuuden ja kaljakauppaan mennä miehen rahoilla. Kaikki poios vaan itselle."""

        Lähi- ja tuttavapiirissäni on uusperheellisiä ihmisiä, ja täytyy sanoa, että kaikki ovat ihan normaaleja ihmisiä, jotka elävät aivan tavallista lapsiperheen elämää. En tunne enkä ole kuullut mistään omaisuutta kärkkyvistä kaljasiepoista, jotka haukkuvat lapsia. En ole itseasiassa koskaan kuullut enkä tiennyt kenenkään aikuisen ihmisen haukkuvan lapsia.

        Minun aviomiehelläni on 1 teini-ikäinen lapsi ex-avoliitosta. Yhteisiä vuosia takana jo yli 10, ja sekä yhteiset lapsemme että mieheni lapsi ovat minulle rakkaita. En ole koskaan tuntenut tarvetta haukkua kenenkään lasta. Ei minulla ole mitään taipumuksia sellaiseen koskaan ollutkaan, varmaankaan siksi, että olen ihan tavallinen ja terve aikuinen.

        Voihan tämä tietenkin johtua siitäkin, että olemme kovin erilaisista lähtökohdista ja elinpiireistä, sinä ja minä. Sinä olet ehkä tottunut siihen, että kaljakaupassa käynti kuuluu arkiaskareisiin, että lapsia haukutaan ja että ihmisiä manipuloidaan. Ehkä olet kokenut sellaista omassa lapsuudessasi, ehkä asut huonolla alueella tai tuttavapiirissäsi on hieman poikkeavia ihmisiä, en tiedä. Itselleni sinun kirjoittamasi asiat ovat kuitenkin kovin vieraita, itse elän perheeni kanssa tuiki tavallista lapsiperheen elämää, jossa aikuiset pitävät huolen lapsista ja jossa kukaan ei juo kaljaa eikä kiusaa tai manipuloi ketään.

        Toi em.asia on sun mielikuvitustasi! Ja mikä helvetin tarve on hyysätä ex vaimoa jos kerran on erottu niin ei mulla ainakaan ole mitään velvotteita ex vaimoa ja hänen talouttaan kohtaan!!! Ja lapsia tapaan minun omassa kodissa vaimoni kanssa ex:ltä kysymättä


      • not wars
        noniinnon kirjoitti:

        Vain elämää on kaikki tää koeta ymmärtää. Loppupeleissä pienet on meillä kaikilla huolet kun katsoo mitä maailmalla tapahtuu.
        Sodat, Ebolat, nälänhädät,katulapset, mafiat, rikollisuus. Todellakaan me ei taideta nähdä metsää puilta.

        Juu tulis sota ja nälänhätä sekä ebola, niin loppuis täälläkin tyhjänpäiväinen ruikutus.


      • olet räköttäjä
        katkeria ihmisiä kirjoitti:

        Niin mutta sepäs se, kun sitä hyvää oloa ei ole, kun uus suttura haukkuu miehen lapset ja exän alinomaa ja hankaloittaa miestä näkemästä omia lapsiaan ja riitauttaa puolisot, ei siinä kuule hyvää oloa ole.

        En ymmärrä miehiä, jotka antavat tuon kaiken tapahtua omilleen!!!! On niin suttura manipuloinnut miehen exää ja lapsiaan vastaan. Haluaa miehen omaisuuden ja kaljakauppaan mennä miehen rahoilla. Kaikki poios vaan itselle.

        Olet yksittäistapaus ,sinä se haukut, kun rakkikoira jatkuvasti, saake-lin suttura.


      • onko teillä näin
        katkeria ihmisiä kirjoitti:

        Niin mutta sepäs se, kun sitä hyvää oloa ei ole, kun uus suttura haukkuu miehen lapset ja exän alinomaa ja hankaloittaa miestä näkemästä omia lapsiaan ja riitauttaa puolisot, ei siinä kuule hyvää oloa ole.

        En ymmärrä miehiä, jotka antavat tuon kaiken tapahtua omilleen!!!! On niin suttura manipuloinnut miehen exää ja lapsiaan vastaan. Haluaa miehen omaisuuden ja kaljakauppaan mennä miehen rahoilla. Kaikki poios vaan itselle.

        Missä ryysyrannassa oikeen asut, jos siellä vaan juopotellaan ja haukutaan ja tapellaan.
        Onko sukulaisesi ja tuttavasi kaikki juoppoja ja linnasta päässeitä luusereita, jotka juo ja tappelee päivät päästään ja talveksi sitte taas linnaan, on sulla suku, huoria ja linnankundeja kaikki tyynni.


      • sutturat pysykää poi
        TERVETULOA LISSULLE kirjoitti:

        Lissu, kutsu kaikki exäsi sutturat teille käymään, alkuun vaikka viikoksi. Voisit tutustua heihin ja ystävystyä. Toivottavasti kaikki jälkikasvusi ovat myös paikalla. Toivottavasti teille mahtuu, sillä tulijoita voi olla paljon. Laita lehteen ilmoitus, ettei kukaan jää vahingossa pois. Älä sure kyllä sopu sijaa antaa.

        EI MEILLE TULLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ´MÄ EN AVAA OVEE. Mä olen sanonut ettei sutturat tule meille. me ei niitä tarvita.

        Ei mahdu, happi loppuu ja sohvat menee pilalle ja matot likaantuu. Hyi... Yksikin suttura on liikaa ja vie ison tilan. Meille ei tulla.

        Mie en maksa mihkää lehtee yhtään mitään, siitä että sutturat tulisi meille, ei o kahvii enkä osta.
        Mä lähden pakoon.


      • ........
        sutturat pysykää poi kirjoitti:

        EI MEILLE TULLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ´MÄ EN AVAA OVEE. Mä olen sanonut ettei sutturat tule meille. me ei niitä tarvita.

        Ei mahdu, happi loppuu ja sohvat menee pilalle ja matot likaantuu. Hyi... Yksikin suttura on liikaa ja vie ison tilan. Meille ei tulla.

        Mie en maksa mihkää lehtee yhtään mitään, siitä että sutturat tulisi meille, ei o kahvii enkä osta.
        Mä lähden pakoon.

        Älä pelkää ei oo tulossa kunhan sinä ymmärrät pysyä poissa... ...ex miehes kotona ei oo mitään sulle kuuluvaa ei edes sitä miestä


    • kimukka lomukka

      Ei ole muita perhetiä kuin ydinperhe, ei ole toista perhettä kenelläkään. Meillä ei ainkaan ole ikinä ollut, olemme tässä perheessä tähän taloon ja tähän asuntoon tulee posti. emme me kukaan tiedä missä on meidän toinen koti, missähän se on, mistä semmosta voi kysellä?

      En kyllä jaksaisikaan siivota kuin yhden kotin, meille se on riittänyt aina. Miksi joillaan on monta kotia ja pehettä?? En tunne yhtään itse.

      Olisi kiva jos olisi vaikka 50 kotia... vois vaihtaa ja mennä mihin huvittaa, mutta meillä ei ole kuin yksi. Lapsilla ni ei ole kyuin yksi pehre. Semmoista meillä on, mut jos joillaan on kymmenen kotia ja perhttä sitten on. Mutta normaalia se ei ole.

      • ..........

        Oot kyllä ääliö totaalisen ääliö. Ei et sinä ole aurinko etkä se mitä muut seuraa jollei sulla ole niin se ei tarkoita etteikö muilla ole! Minulla on uusiperhe johon kuuluu minun vaimon ja meidän yhteiset lapset ja parasta on se ettet voi vaikuttaa mitenkään siihen etkä voi vaikutta siihen että ex vaimo on ulkoistettu kokonaan meiltä!


      • kaksi on

        Hahaaa wit-tun köyhä, kyl meilllä on kaksi kotia täällä Suomessa ja toinen koti Espanijassa, ja minusta se on ihan normaalia, katsos, kun kerran on rahaa.
        Myös meidän formulatähdillä on monta kotia ja kalliita asuntoja.
        Mutta sinä elät, kun pullossa et sinä varmaan edes tiedä mitään formuloista.


      • heheeee

        Juu, ei teillä ole muuta kun kaljalta ja tupakalta haiseva vanha tölli ja sinä ja sukus juopottelette ja tappelette siellä, ja puolet suvusta linnassa.
        Posti tuo karhulaskuja ja käräjäoikeus kutsuja oikeuteen.
        Siivoot joskut tyhjät tölkit ja pullot ja viet Siwaan et saat juomaa ensi hätään.
        Poliisi vierailee teillä harva se viikonloppu.


      • Halin sua
        .......... kirjoitti:

        Oot kyllä ääliö totaalisen ääliö. Ei et sinä ole aurinko etkä se mitä muut seuraa jollei sulla ole niin se ei tarkoita etteikö muilla ole! Minulla on uusiperhe johon kuuluu minun vaimon ja meidän yhteiset lapset ja parasta on se ettet voi vaikuttaa mitenkään siihen etkä voi vaikutta siihen että ex vaimo on ulkoistettu kokonaan meiltä!

        Sinä taas oot tosi suloinen... toivon sulle onnea valitsemallasi tiellä. En voi muuta sanoa kun taputtaa ja halia sinua. Yritä jaksaa, voit kertoa mulle mitä haluat, minä ymmärrän sinun tuskasi ja murheesi.

        Puhuminen auttaa, yrittä se aina muistaa.


      • ............
        Halin sua kirjoitti:

        Sinä taas oot tosi suloinen... toivon sulle onnea valitsemallasi tiellä. En voi muuta sanoa kun taputtaa ja halia sinua. Yritä jaksaa, voit kertoa mulle mitä haluat, minä ymmärrän sinun tuskasi ja murheesi.

        Puhuminen auttaa, yrittä se aina muistaa.

        Älä hali älä kosketa en halua saada mitään tartuntaa ! Ja jos olisin ex miehesi niin pyytäisin pysymään poissa PERHEENI LUOTA!!!


      • Lässylle
        Halin sua kirjoitti:

        Sinä taas oot tosi suloinen... toivon sulle onnea valitsemallasi tiellä. En voi muuta sanoa kun taputtaa ja halia sinua. Yritä jaksaa, voit kertoa mulle mitä haluat, minä ymmärrän sinun tuskasi ja murheesi.

        Puhuminen auttaa, yrittä se aina muistaa.

        Monomania (kreik. mono, yksi ja mania, pakkomielle) on itsepintaista yhden asian ajattelemista tai tavoittelua.[1] Monomaniaa poteva ajattelee vain yhdenlaisia ajatuksia päiväkausia.

        Mites on. Tuntuuko tutulta.


      • tulet ilahtumaan!
        heheeee kirjoitti:

        Juu, ei teillä ole muuta kun kaljalta ja tupakalta haiseva vanha tölli ja sinä ja sukus juopottelette ja tappelette siellä, ja puolet suvusta linnassa.
        Posti tuo karhulaskuja ja käräjäoikeus kutsuja oikeuteen.
        Siivoot joskut tyhjät tölkit ja pullot ja viet Siwaan et saat juomaa ensi hätään.
        Poliisi vierailee teillä harva se viikonloppu.

        Kaikki suomen sutturat, liittykää yhteen ja yllätysvierailu lissulle, se sanoo ettei meille tulla mutta tarkoittanee tervetuloa meille. On semmoben käänteinen luonne. Sanoo toista ja toivoo toista. Otetaan kaffeepaketit mukaan sekä niausta. Keskustellaan niin kuin aikuiset konsanaan ja sovitaan riidat. Toivottavasti tapaamme lissun lapset puolisoineen sekä lissun lapsenlapset. Käsiskö lissu ens viikolla joku ilta. Ehdota vaan selkeesti. Haluatko että tullaan aamusta, päivällä vai haluatko illalla. Ei tartte mitenkään varautua meidän tuloon. Ota rauhallisesti, ei tartte siivota. Me kyllä ymmärrämme.


      • juupas
        tulet ilahtumaan! kirjoitti:

        Kaikki suomen sutturat, liittykää yhteen ja yllätysvierailu lissulle, se sanoo ettei meille tulla mutta tarkoittanee tervetuloa meille. On semmoben käänteinen luonne. Sanoo toista ja toivoo toista. Otetaan kaffeepaketit mukaan sekä niausta. Keskustellaan niin kuin aikuiset konsanaan ja sovitaan riidat. Toivottavasti tapaamme lissun lapset puolisoineen sekä lissun lapsenlapset. Käsiskö lissu ens viikolla joku ilta. Ehdota vaan selkeesti. Haluatko että tullaan aamusta, päivällä vai haluatko illalla. Ei tartte mitenkään varautua meidän tuloon. Ota rauhallisesti, ei tartte siivota. Me kyllä ymmärrämme.

        Se pelkää että me tullaan sotkemaan. Otetaan luudat ja harjat mukaan. Valkaisuainetta , käsidesiä yms. mukaan. Järjestetään kyselytunti. Miski,miski, miski.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe