Monasti sanotaan että mersulla voi ajaa mittarin ympäri kun on niin laatupelejä.
Päteekö tämä myös pienempiin/vanhempiin 1.8 l mersuihin? esim c sarjalaisiin?
Onko varaosat merkittävästi kalliimpia kuin esim volkkarissa?
C sarjan mersun kustannukset?
12
279
Vastaukset
- E220 CDI
Ei täällä ole lupa puhua asiaa. Kysy merkkifoorumeilta.
- Kompressor
Eikös vanhan C 180 Kompressorin aja helposti päälle 500 000. Varaosat vähän kalliimpia.
- luhyflyflhflhfkjgfgf
Kunhan katot että c on tehty ennen 6.95 tai 2005 jälkeen niin on hyvä peli. Ruostetta voi olla vanhemmissa.
Automaattia ei kannata vuosilta -96-97
osat on halpoja ja niitä saa uutena ja käytettynä. 1.8 on hivenen bensarosvo. ilmeisesti hivenen alikokoinen korin painoon.- ????????
Eli onko vuoden 2005 malli hyvä ? Vai pitääkö olla sen jälkeen (2006)?
- Hyvä auto
???????? kirjoitti:
Eli onko vuoden 2005 malli hyvä ? Vai pitääkö olla sen jälkeen (2006)?
Meillä oli C- Mersu 2007 ja todella hyvä auto. Ei vikoja eikä ruostetta.
- skoda kestää aina
Elä hyvä mies usko satuihin c meset on pilipaleja!
- KunnonStmSvejk
Minä opin jo lapsena että sivistyneet ihmiset eivät tule ulos Skodasta eli harmista elikkä riesasta (käännös tsekin kielestä) eivätkä nouse kylpyammeesta julkisella paikalla.
- E220 CDI
Auto Bild otti 100.000 km kestotestiin W204 Ceen 1.8 kompressorimoottorilla heti mallisarjan alussa 2007.
Koska 100.000 km matkalla tapahtui vain parin uuden korimallin recall-harjoitus (kuinkas ollakaan, uuden mallin debuggaus jatkuu ensimmäisen omistajan tallissa), he jättivät auton purkamatta jatkaen matkaa.
Sen jälkeen on julkaistu 200.000 km väliraportti teki yhteenvedon: "C180 yksilöämme ei todellakaan ole säästelty. Se osoittaa, että vanhaa hyvää Mercedes laatua on vielä olemassa"
Testin alussa oli autoa epäilty sen edeltäjien laatuongelmien vuoksi, mutta "se on saanut puolelleen sellaisetkin kuljettajat, joiden makuun se ei muuten ole".
Myös 300.000 km VÄLIRAPORTTI on jo julkaistu. Se kertoo suunnilleen samaa tarinaa vaatimattoman näköisestä ja perusvarusteisesta mutta erittäin hyvin toimineesta Ceestä. Lupasivat jatkaa ajamista ainakin 400.000 km saakka ja päättää sen jälkeen jatkosta.
BMW F10 ja Honda Accord olisivat viattomuutensa vuoksi ansainneet myös useampia satoja tuhansia kilometrejä, mutta ne pistettiin lihoiksi 100.000 km jälkeen. Sääli, olisi ollut kiva nähdä myös niiden suoritus vaikka kolmensadan tonnin matkalla?
Auto Bildin jutut saattavat olla ostettavissa myös jälkikäteen? - Älä osta mersua
Mitä sinä hondasta nyt ilkesit kertoa?
Herranen aika honda antaa takuun 10 vuotta tai miljoona kilometriä.
Tätä et mersulle saa,se on ihan varmaa.
Johan on takuu autolle: 10 vuotta tai miljoona kilometriä!
http://www.talouselama.fi/uutiset/johan on takuu autolle 10 vuotta tai miljoona kilometria/a2271227- älä osta älä
Mersu ei takuuseen lähde nykyään mistään enään,siihen pykätään 500000km ja yli niin se on tullut ja kalliiksi.
- E220 CDI
Ilkesin kertoa Hondasta, koska minun autoni merkki määräytyy sen perusteella, mikä valmistaja tarjoaa parhaiten toiveitani vastaavan automallin. Jos aiempi suosikkini lakkaa tekemästä minun näköisiäni autoja, merkki vaihtuu saman tien sen kummempia ihmettelemättä.
Hondan autoa minulla ei ole koskaan ollut, mutta muusta syystä asiaa tarkistaessani olen huomannut heidän hoitavan erityisen tunnollisesti tarvittavat korjaukset takaisinkutsuilla. En näe mitään syytä salata tätä havaintoa Hondan jälkimarkkinoinnista.
Myös Bemusta pidän, koska sellaista on kiva ajaa ja BMW tekee tilavia ja taloudellisia minullekin sopivan vanhanaikaisia autoja.
Väittelyn merkkilippis päässä faktoista piittaamatta jätän nuoremmille. Minua kiinnostaa vain se, miten nämä härvelit toimivat. Siksi minulla ei ole mitään vaikeuksia kertoa hyvistä kokemuksistani vaikkapa Audi quattrosta, Subaru Legacysta ja BMW F10 ja F30 sarjoista. Tai vaikkapa Toyota Land Cruiserista, joka olisi varmasti kolmen kärjessä, jos maasturia tarvitsisin.
Mersua edeltänyt perheen ykkösauto on meille uutena ostettu, tänään yli 11-vuotias ja yhä meillä aktiivikäytössä. Sen edeltäjäkin on edelleen tallessa, mutta 27-vuotias uutena ostamani auto on ollut jo vuosia harrasteautona. Eikä kumpikaan ole Mersu.
Ymmärrät varmaan, miksi en ole hirmuisen kiinnostunut takuun pituudesta? Minulle se on lyhyt joka tapauksessa, eikä takuu kuvaa autoilukustannuksiani käytännössä lainkaan.
P.S. ei se 10 vuotta ole takuu autolle, vaan yhdelle määrätylle Honda moottorille, valituissa korimalleissa ja tämän vuoden aikana ostettuna. Minusta tämä on ymmärrettävä myyntikampanja uudelle Honda dieselille, mutta ei se moottorista huonoa tee. Minä en silti omalla autollani halua beta-testata MINKÄÄN MERKKISTÄ uutta autoa tai moottoria, joten ostan vain sellaisen, jolla muutama muu on jo ehtinyt ajaa edes puoli miljoonaan kilometriä.
P.P.S. sinua tuntuvat takuut kiinnostavan, joten kerrotko, mitä mieltä olet Mersun 30 vuoden koritakuusta? Minusta se oli Väyrysen ja muiden Jürgen Schremppin johtajakaudella tehtyjen surkeiden kohellusten peittely-yritys. Siis vain yritys ostaa menetetty luottamus takaisin. Ja kuten aina, luottamusta ei voi ostaa, vaan se pitää tässäkin tapauksessa ansaita.
P.P.P.S. kaksi aiempaa autoani olen suojauttanut uutena siitä huolimatta, että ne ovat galvanoituja. Mersuni on vain sinkkifosfatoitu, mutta toivoisin ajavani sillä ainakin 10-vuotiaaksi, joten suojautin tietenkin myös sen. - E220 CDI
E220 CDI kirjoitti:
Ilkesin kertoa Hondasta, koska minun autoni merkki määräytyy sen perusteella, mikä valmistaja tarjoaa parhaiten toiveitani vastaavan automallin. Jos aiempi suosikkini lakkaa tekemästä minun näköisiäni autoja, merkki vaihtuu saman tien sen kummempia ihmettelemättä.
Hondan autoa minulla ei ole koskaan ollut, mutta muusta syystä asiaa tarkistaessani olen huomannut heidän hoitavan erityisen tunnollisesti tarvittavat korjaukset takaisinkutsuilla. En näe mitään syytä salata tätä havaintoa Hondan jälkimarkkinoinnista.
Myös Bemusta pidän, koska sellaista on kiva ajaa ja BMW tekee tilavia ja taloudellisia minullekin sopivan vanhanaikaisia autoja.
Väittelyn merkkilippis päässä faktoista piittaamatta jätän nuoremmille. Minua kiinnostaa vain se, miten nämä härvelit toimivat. Siksi minulla ei ole mitään vaikeuksia kertoa hyvistä kokemuksistani vaikkapa Audi quattrosta, Subaru Legacysta ja BMW F10 ja F30 sarjoista. Tai vaikkapa Toyota Land Cruiserista, joka olisi varmasti kolmen kärjessä, jos maasturia tarvitsisin.
Mersua edeltänyt perheen ykkösauto on meille uutena ostettu, tänään yli 11-vuotias ja yhä meillä aktiivikäytössä. Sen edeltäjäkin on edelleen tallessa, mutta 27-vuotias uutena ostamani auto on ollut jo vuosia harrasteautona. Eikä kumpikaan ole Mersu.
Ymmärrät varmaan, miksi en ole hirmuisen kiinnostunut takuun pituudesta? Minulle se on lyhyt joka tapauksessa, eikä takuu kuvaa autoilukustannuksiani käytännössä lainkaan.
P.S. ei se 10 vuotta ole takuu autolle, vaan yhdelle määrätylle Honda moottorille, valituissa korimalleissa ja tämän vuoden aikana ostettuna. Minusta tämä on ymmärrettävä myyntikampanja uudelle Honda dieselille, mutta ei se moottorista huonoa tee. Minä en silti omalla autollani halua beta-testata MINKÄÄN MERKKISTÄ uutta autoa tai moottoria, joten ostan vain sellaisen, jolla muutama muu on jo ehtinyt ajaa edes puoli miljoonaan kilometriä.
P.P.S. sinua tuntuvat takuut kiinnostavan, joten kerrotko, mitä mieltä olet Mersun 30 vuoden koritakuusta? Minusta se oli Väyrysen ja muiden Jürgen Schremppin johtajakaudella tehtyjen surkeiden kohellusten peittely-yritys. Siis vain yritys ostaa menetetty luottamus takaisin. Ja kuten aina, luottamusta ei voi ostaa, vaan se pitää tässäkin tapauksessa ansaita.
P.P.P.S. kaksi aiempaa autoani olen suojauttanut uutena siitä huolimatta, että ne ovat galvanoituja. Mersuni on vain sinkkifosfatoitu, mutta toivoisin ajavani sillä ainakin 10-vuotiaaksi, joten suojautin tietenkin myös sen.Muisti pätkii, monta PeeÄssää, silti yksi jäi vielä :-)
Nykyinen autoni on hyvä esimerkki uuden mallin beta-testaamisesta ensimmäisen ostajan tallissa. Omani ostin käytettynä ja hakuehdostani oli rajattu kokonaan pois kolme ensimmäistä vuosimallia 2009 - 2011.
Niin että jos joku on ostamassa "hinnat alkaen" W212 korimallia ensimmäisten vuosikertojen joukosta, niin katsokaa nyt edes, että ainakin suuttimien ja nokkaketjun kiristimen korjaukset on jo tehty. Oikeilla osilla siitä tulee kyllä ihan kunnollinen moottori, mutta tehtaalta lähtiessään kaksi ensimmäistä vuosikertaa eivät todellakaan sitä ollet uutena!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 241709
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha201604Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka701468Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.591452Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?511349Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne151308Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.841245Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se111168Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot651130Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k81121