Etelässä ei jostain syystä arvosteta tojoa. Muutin neljä vuotta sitten keskisuomesta pienestä kylästä ja tojo ollut aina osana elämää kotona ja nyt itselläni. Muutin Espooseen ja työskentelen eräässä IT alan yrityksessä ja täällä tojo on yleinen naurunaihe ja tuntuu uskomattomalta, että se mikä on ollut osana elämää niin pidetään ihan vitsinä. Vaihdoin kesällä uuteen Aurikseen ja ainaista vitsailua ja naureskelua, eikä riitä naljailu autoon vaan huudellaan mitäs tojomies no huumorilla kuitenkin, mutta kyllä siitä voi päätellä tojon olevan työpaikallani vitsi. Meidän parkkipaikalla ei ole edes viittä prosenttia tojoja vaan lähinnä saksalaisia autoja.
Siis mikä tojosta tekee etelässä niin vihatun, osaako joku selittää.
Miksi eteläsuomessa tojoja ei arvosteta
121
913
Vastaukset
- Fiksu mies
Se on kateus. Nyt ollaan olevinaan tunkion kukkulalla ja todellisesta elämästä ei mitään hajua. Kyllä se elämä opettaa ja ne tsi ym romut vaihtuu toimivimpiin ja yleensä tojoihin. Sä olet tehnyt viisaan päätöksen, älä välitä kateellisista pojan klopeista joilla ei ole jalat maassa kuten sulla joka kasvanut terveessä ympäristössä.
- Lippalakki
Kyllä se kateus on tojoteron lippalakin sisällä, kukaan ei ole kateellinen Toyotalle. Jos firmassa on laadukasta eurooppalaista autokantaa niin miten helvetissä voit edes väittää jonkun olevan kateellinen, eli jos pystyy ostamaan eurooppalaisen auton niin sen tojon räpsynkin saa ostettua.
Tojoille nauretaan koska ovat testien viimeisiä, ruostumistilastojen häntäpäätä, vanhaa tekniikkaa, jatkuvia teknisiä ongelmia joihin viranomaiset joutuu puuttumaan, surkea kestävyys suhteutettuna huollon määrään. Tojomiehille nauretaan, kun ovat yleensä hiukan erilaisia näin kauniisti sanottuna ja elävät omissa merkkien merkki haavemaailmoissa. - Seniori1
Lippalakki kirjoitti:
Kyllä se kateus on tojoteron lippalakin sisällä, kukaan ei ole kateellinen Toyotalle. Jos firmassa on laadukasta eurooppalaista autokantaa niin miten helvetissä voit edes väittää jonkun olevan kateellinen, eli jos pystyy ostamaan eurooppalaisen auton niin sen tojon räpsynkin saa ostettua.
Tojoille nauretaan koska ovat testien viimeisiä, ruostumistilastojen häntäpäätä, vanhaa tekniikkaa, jatkuvia teknisiä ongelmia joihin viranomaiset joutuu puuttumaan, surkea kestävyys suhteutettuna huollon määrään. Tojomiehille nauretaan, kun ovat yleensä hiukan erilaisia näin kauniisti sanottuna ja elävät omissa merkkien merkki haavemaailmoissa.Sinulla, jolla on lippalakki ehkä tiedät, mitä tämä "laadukas eurooppalainen autokanta" on. Ne ovat enimmäkseen työsuhdeautoja, merkit, jotka työnantajasi on valinnut. Niiden autojen pitäisi kestää vain kolme vuotta, jonka jälkeen ne yleensä menevät myyntiin. Tuskin yksikään tästä laadukkaasta autokannasta on työtovereittesi omistuksessa. Saatte ajaa mielestänne hyvillä autoilla ja sillä hyvä. Miten sitten on, jos pitäisi mennä kauppaan ja latoa 40000 € pöytään omasta taskusta. Vieläkö laatumerkki säilyisi, vai tulisiko mieleen luotettavamman merkin valinta. Näissä laatuautoissa korjaamolaskut voivat olla sitä luokkaa, että hyväpalkkaisemmallakin autonomistajalla voi nousta tukka pystyyn.
- Ihan normaalia
Itse asun Keski-Suomessa ja olen töissä suurehkossa firmassa. Tietysti kun kyseessä on Hi-Tech firma niin halutaan, että autotkin ovat laadukkaita. Ja käyttövarmuutta vaaditaan. Asiakkaan luo on mentävä sovittuna aikana kelissä kuin kelissä. Ajo-ominaisuuksien on oltava reilassa.
- Miksi,miksi,miksi
Asun itsekin eteläsuomessa ja täällä Toyota on varsin yleinen merkki
Tosin minun eteläsuomeni ei rajoitu kehäkolmoseen vaan käsittää
koko eteläsuomen. Koko Suomessa on Toyota eniten rekisteröity
automerkki. Sinulta näitä typeriä "miksi,miksi"-kysymyksiä tuntuu
riitävän melkein joka päivälle.- olette köyhiä
Siis asut jossain tuppukylässä, jossa kaikki autot ovat yli 10 vuotiaita.
Ihmisten ilmoilla itäautojen tähti kääntyi laskuun jo vuosia sitten. Niinpä PK seudulla ajellaan muilla merkeillä.
Mutta muuttuu se tyyli teilläkin, kunhan länsiautot saadaan riittävästi sisäänajettua (lue: ovat teille sopivassa 3 tonnin hintaluokassa)
- stadin duunari
Mä taas stadilla duunis. Hiffasin just parkkiksella et meil kaikil kolmel duunarilla ,ketä tääl on suunis ,ni on Toitsut. Toisel kimmal on auris ja toisel corolla. Mulla taas Yaris. Edelliset bilikat oli misuilla fiat stilo ja mazda. Kertoivat et ihan skeidoja. Mulla grandepunto,joka oli ihan stailin näkönen,mut ei aina skulannut niinku pitäis. Kyl jengi on sitä mieltä et tojo on paras,ainaki kestämään.
- Totuuksia
Tohjo onkin duunarin valinta. Mitä vähemmän koulutusta niin sitä varmemmin tolloota.
- stadin duunari
Totuuksia kirjoitti:
Tohjo onkin duunarin valinta. Mitä vähemmän koulutusta niin sitä varmemmin tolloota.
Nii kai,ei voi yleistää. Mulla kyllä reprografin koulutus ,mutku duunit loppu graafiselta ni menin stadille,paljo iisimpi duunitahti.Liksa tosin puolta snadimpi.
- tjota..
myö tiällä muaseuvulla ajellaan vuan toiotalla, se ei säekähä vaekka lehmän paskoo roieskahtaa penkille kun mään tuas maetotillii nostammaan heh 23,000€ kk heh..heh..meillä on pentuloillai toiotat 9 kpl heh..heh.. akka ei käytä pillerijä ja minä lasken paljaalla heh..heh.. toi ota ellet akalta sua heh..heh...nuapurissa on kanssa toiota tai sillä leskellä heh..heh...
- Jos sinua ei
Totuuksia kirjoitti:
Tohjo onkin duunarin valinta. Mitä vähemmän koulutusta niin sitä varmemmin tolloota.
olisi potkittu amiksesta pois, voisit sinäkin olla parin vuoden kuluttua töissä. Nyt sinulla ei totaaliluuserina ole sellaiseen mitään mahdollisuutta. Kouluja käyneet ja työtätekevät ovat kuule vielä eri kastissa kuin sinä palstan pelletrolli.
- Jounivv.
Kyllähän siellä etelässä pärjää millä tahansa kotterolla, mutta täällä pohjosen lumessa ja pakkasessa pitää olla Toyota. Täällä ei näyttelyesineillä tee mittää. Ei siinä sen kummempaa ole.
- Kusettaja tojo
Toyota onkin juuri tunnettu hyvistä talviominaisuuksistaan. :D Se mistä Toyota on tunnettu niin kuoleman tuottamuksista ja vikojen pimittelystä joihin viranomaiset joutuu tuon tuostakin puuttumaan.
- bullshittiä juttua
Kusettaja tojo kirjoitti:
Toyota onkin juuri tunnettu hyvistä talviominaisuuksistaan. :D Se mistä Toyota on tunnettu niin kuoleman tuottamuksista ja vikojen pimittelystä joihin viranomaiset joutuu tuon tuostakin puuttumaan.
Jos ei osaa lattiamattoa paikalleen laittaa,niin joutaakin kuolemaan.
- Kusettaja tojo
bullshittiä juttua kirjoitti:
Jos ei osaa lattiamattoa paikalleen laittaa,niin joutaakin kuolemaan.
Viranomaisten pitää puuttua, kun tolloota ei välitä paskaakaan:
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=201413501&c=mobile&rss=mob
http://www.iltalehti.fi/autot/2010020511062474_au.shtml
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/juuttunut kaasupoljin ajoi pariskunnan kuolemaan ndash toyota valtti lakijutun/a872281 - Sutta ja sekundaa
bullshittiä juttua kirjoitti:
Jos ei osaa lattiamattoa paikalleen laittaa,niin joutaakin kuolemaan.
Onnettomuudet johtuivat ohjelmointivirheestä.
- Vanha stoori
Kusettaja tojo kirjoitti:
Viranomaisten pitää puuttua, kun tolloota ei välitä paskaakaan:
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=201413501&c=mobile&rss=mob
http://www.iltalehti.fi/autot/2010020511062474_au.shtml
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/juuttunut kaasupoljin ajoi pariskunnan kuolemaan ndash toyota valtti lakijutun/a8722814v. sitten jenkeissä sattunut camry mallille. Suomessa "vaijeriaikaan" jäi poljin useasti pohjaan. Kytkin pohjaan ja jarrua. Jenkeissä automaattilootat, valitsin vapaalle ja jarrua. Kortin saa sillä varmaan arpajaisista
Kusettaja tojo kirjoitti:
Toyota onkin juuri tunnettu hyvistä talviominaisuuksistaan. :D Se mistä Toyota on tunnettu niin kuoleman tuottamuksista ja vikojen pimittelystä joihin viranomaiset joutuu tuon tuostakin puuttumaan.
vääräleuat lonksuttaa asioista joista ei mitään tiedetä Toyota kantaa parhaiten vastuunsa ja huolehtii pienemmänkin räksätyksen jos sellainen sattuu olemaan ne on ranskalaiset hunsvotit pirskutti kun tahraa Toyotan mainetta mutta ne laitetaan kuntoon Toyotaa myydän parhaiten mutta euroopan kiintiöt on pienet mutta suomessa katsotaan asiaa suopeammin Toyotan silmin Toyotaa myytäisiin niin että myymälän saranat lonksuttaa mutta ei saa aina ja joutuu näitä räppänöitä ostamaan. Sanon jotta Toyotan omistajan ei tarvitse hävetä vaan kateus vie kalatkin järvestä ja Toyotan omistajaa katsotaan aina ylä viistoon
- rollaattoripappa
corollapappa kirjoitti:
vääräleuat lonksuttaa asioista joista ei mitään tiedetä Toyota kantaa parhaiten vastuunsa ja huolehtii pienemmänkin räksätyksen jos sellainen sattuu olemaan ne on ranskalaiset hunsvotit pirskutti kun tahraa Toyotan mainetta mutta ne laitetaan kuntoon Toyotaa myydän parhaiten mutta euroopan kiintiöt on pienet mutta suomessa katsotaan asiaa suopeammin Toyotan silmin Toyotaa myytäisiin niin että myymälän saranat lonksuttaa mutta ei saa aina ja joutuu näitä räppänöitä ostamaan. Sanon jotta Toyotan omistajan ei tarvitse hävetä vaan kateus vie kalatkin järvestä ja Toyotan omistajaa katsotaan aina ylä viistoon
Upeaa, että pappa taas aktivoitui mutta onhan sitä jo odoteltukin. Muuten ihan kaikille tiedoksi, että corollapappa antaa kohta Toyotan talvirenkaiden vaihto-ohjeet. Ja ensi viikolla saattaa olla viimeiset kelit tuulettaa takaluukkua sekä pestä aidolla järvivedellä Toyota.
- kekkoslovakian aika
Vanha stoori kirjoitti:
4v. sitten jenkeissä sattunut camry mallille. Suomessa "vaijeriaikaan" jäi poljin useasti pohjaan. Kytkin pohjaan ja jarrua. Jenkeissä automaattilootat, valitsin vapaalle ja jarrua. Kortin saa sillä varmaan arpajaisista
Ei saa vapaalle, kun auton ohjelmistot ovat tiltanneet. Silloin ei toimi edes sammutus ... painonapilla. Jarrut ei pelaa, kun tiltannut moottorinohjaus on ohjannut kaasuläpän selälleen = ei ole alipainetta tehostimelle.
Vanhaa stooria on vain tojoteron turinat, jotka pätee 80-luvun kalustoon. Siis aika pitkälti tuoreisiinkin tollolootiin, muttei ihan joka yksityiskohdassa - Itseään ankarasti
Kusettaja tojo kirjoitti:
Toyota onkin juuri tunnettu hyvistä talviominaisuuksistaan. :D Se mistä Toyota on tunnettu niin kuoleman tuottamuksista ja vikojen pimittelystä joihin viranomaiset joutuu tuon tuostakin puuttumaan.
kannustaakseen poju pisti 17 plussaa omalle oksennukselleen.
- pruit sulle vaan
Kusettaja tojo kirjoitti:
Toyota onkin juuri tunnettu hyvistä talviominaisuuksistaan. :D Se mistä Toyota on tunnettu niin kuoleman tuottamuksista ja vikojen pimittelystä joihin viranomaiset joutuu tuon tuostakin puuttumaan.
Hyvinhän tojo on pärjännyt talvitesteissä
- Pojutus
"täällä tojo on yleinen naurunaihe"
"Siis mikä tojosta tekee etelässä niin vihatun, osaako joku selittää."
Siis jos Toyotalle nauretaan, sitä ei vihata. Sen ajo-ominaisuudet ovat olleet aika heikot ja istuimet tukeneet huonosti istujaa, auton pari heikkoutta omista kokemuksista mainitakseni. Toyotassa en ole vihannut muuta kuin sen starttimoottorin säksättävää ääntä, mikä on lopulta aika pikku juttu.
Siinä on usein talvitesteissä kiitelty lämmityslaite, jota tietysti pohjoisessa enemmän tarvitaan. Polttoaineen kulutus on myös ollut keskitasoa alhaisempi. Huonoilla teillä ei ajo-ominaisuuksilla ole välttämättä suurta merkitystä; mitäpä sen väliä, kulkeeko auto itsekseen suoraan, jos kuitenkin on koko ajan kuoppia väisteltävä? Laaja myynti- ja huoltoverkosto on ehkä sekin pohjoisessa arvostettu asia, mutta merkityksetön pääkaupunkiseudulla.
Jos Toyota tuntuu sinusta parhaalta ratkaisulta, se on sinun elämäsi. IT-maailman jatkuvat muutokset rasittavat ketä tahansa, ja sitä taustaa vasten samassa automerkissä pysymisen helppous on täysin ymmärrettävää. Isäukko osti äskettäin Avensiksen tilalle uuden Golf Sportsvanin, eikä uusien asioiden opiskelu ole ottaa loppuakseen. Lasinpyyhinten vipukin toimii toisin päin :-) - qweqweqweqwe
"Tohjo onkin duunarin valinta. Mitä vähemmän koulutusta niin sitä varmemmin tolloota."
Duunarilla on vähemmän rahaa korjauksiin ja yleensä duunari myös pitää autoa pidempään kuin korkeasti koulutettu ja hyvin tienaava. Siksipä duunari haluaakin mahdollisimman luotettavan auton jolloin Toyota on hyvä valinta.
Eiväthän vaikkapa VW:n TSI ongelmat niin haittaa jos autoa aikoo pitää vain lyhyen aikaa ja on rahaa ylimääräisten vikojen korjaukseen, silloin luotettavuuden voi uhrata hiukan parempien ajo-ominaisuuksien vuoksi.- kykyjensä mukaan
Duunari ei ole ns. laatikon terävin veitsi. Opiskelusta ei tullut mitään, joten duunarista tuli duunari, jolle muut kertoo, miten työt tehdään. Ja jolle muut kertoo (isäpappa, essonbaarin tutut tms.) kertoi, millainen auto pitää olla. Ehkä jo vuosikymmeniä sitten, mutta duunari ei uskalla ohjestuksesta livetä.
Vaikka hitusen saattaa ankea ja vanhanaikainen auto hävettääkin. - TOYTA MK 2
kykyjensä mukaan kirjoitti:
Duunari ei ole ns. laatikon terävin veitsi. Opiskelusta ei tullut mitään, joten duunarista tuli duunari, jolle muut kertoo, miten työt tehdään. Ja jolle muut kertoo (isäpappa, essonbaarin tutut tms.) kertoi, millainen auto pitää olla. Ehkä jo vuosikymmeniä sitten, mutta duunari ei uskalla ohjestuksesta livetä.
Vaikka hitusen saattaa ankea ja vanhanaikainen auto hävettääkin.Tunnen paljon korkeasti kouttautuneita eivän ymmärä auton päälle mitään hyvä kun osaavat tankata.Duunarit ovat monenalan osaajia Minä itse kävin hitsaajan kurssin,nytkin vaikka olen eläkkeellä joutuu nuita vw ja opeleita harva se päivä korjaamaan.Kun on tullut joskus hommattua testerit.Toytoissa on harvemmin vikaa.
- klonks,poks!
Jos haluaa olla koekaniini niin ostakaa ihmeessä TSI/DSG.
Ei puutu jännitystä elämästä kun ei tiedä laukeaako jompi kumpi
ensi viikolla tai kuukauden päästä. Kannattaa pitää rahaa säästössä
kun pääsee maksamaan ihan itse.- Henki lähtee
Mutta jos haluaa jännitystä selviääkö automatkasta hengissä, kun tohjossa taas jokin ohjelmistohäiriö iskee kaasut täysille ym niin Toyota ehdoton valinta. Jos taas valitset aidon Toyatan Dieselin niin huoltotoimenpiteisiin lisätään puolimoottorin vaihto. Lisäksi Toyotan valitsemalla pääset tojoterojen klaaniin joille naurua riittää.
- Toyota otsikkona
Teron paniikk reaktio iski tyypilliseen kaavaan, eli vie huomio pois omasta paskasta.
- varmasti harmittaa
Henki lähtee kirjoitti:
Mutta jos haluaa jännitystä selviääkö automatkasta hengissä, kun tohjossa taas jokin ohjelmistohäiriö iskee kaasut täysille ym niin Toyota ehdoton valinta. Jos taas valitset aidon Toyatan Dieselin niin huoltotoimenpiteisiin lisätään puolimoottorin vaihto. Lisäksi Toyotan valitsemalla pääset tojoterojen klaaniin joille naurua riittää.
Ihan toiselta mantereelta petterin pitää Toyotan vikoja etsiä,
joita ei Euroopasta ole löytynyt ensimmäistäkään.
Vokkelon murheenalhoja löytyy vähän joka kylästä
Vokkelon "huoltotoimenpiteisiin" lisätään myös koko koneeen hinta ja
vaihdon kustannukset plus alv. - Paukku Tojo
varmasti harmittaa kirjoitti:
Ihan toiselta mantereelta petterin pitää Toyotan vikoja etsiä,
joita ei Euroopasta ole löytynyt ensimmäistäkään.
Vokkelon murheenalhoja löytyy vähän joka kylästä
Vokkelon "huoltotoimenpiteisiin" lisätään myös koko koneeen hinta ja
vaihdon kustannukset plus alv.Kyllä ihan tällä mantereella ja Suomessa on paukkunut tuhansia Tojon dieselmoottoreita.
- isolla kylällä toisi
Pienessä kylässä kukaan ei uskalla ja kehtaa ostaa parempaa autoa mitä naapurissa on, sillä siinä on se näennäinen naapurisopu ja kylän yhteisyys koetuksella jos joku alkaa alvistellä autolla. Kurjuus pitää jakaa ja siihen on tyytyminen.
- Kuningaskuluttaja...
Kuningaskuluttajaohjelma onneksi on pelastanut monet kyläläiset
todella kalliiksi käyviltä TSI ja DSG murheilta. Viisas ei osta murheita
itselleen, vaikka tulisivat kaupan tekijäisiksi. - Hyvä merkki
Kuningaskuluttaja... kirjoitti:
Kuningaskuluttajaohjelma onneksi on pelastanut monet kyläläiset
todella kalliiksi käyviltä TSI ja DSG murheilta. Viisas ei osta murheita
itselleen, vaikka tulisivat kaupan tekijäisiksi.Ei varmaan kukaan ole jättänyt sen takia Volkkaria ostamatta. On muuten vuoden eniten myyty merkki.
- Toyota nr 1
Hyvä merkki kirjoitti:
Ei varmaan kukaan ole jättänyt sen takia Volkkaria ostamatta. On muuten vuoden eniten myyty merkki.
No minä jätin juuri sen vuoksi ostamatta ja nyt vallitsee mielenrauha ja
saan paremman vaihtohyvityksen vielä vanhasta. Tutkittu asia,
Helsingin Sanomat. Vuosi ei vielä ole läheskään päättynyt,vai
viime vuottako tarkoitit? Koko maailman otannalla Toyota on
ylivoimainen ykkönen valmistusmäärässä ja myynnissä. - Tojo mielenharmi
Toyota nr 1 kirjoitti:
No minä jätin juuri sen vuoksi ostamatta ja nyt vallitsee mielenrauha ja
saan paremman vaihtohyvityksen vielä vanhasta. Tutkittu asia,
Helsingin Sanomat. Vuosi ei vielä ole läheskään päättynyt,vai
viime vuottako tarkoitit? Koko maailman otannalla Toyota on
ylivoimainen ykkönen valmistusmäärässä ja myynnissä.Helsingin Sanomien tutkimukselle nauravat harakatkin.
Siis tänä vuonna VW on ollut myydyin merkki Suomessa. Koko maailmassa Tojo ei todellakaan ole ylivoimainen myynnissä. - tilasto...pyh
Tojo mielenharmi kirjoitti:
Helsingin Sanomien tutkimukselle nauravat harakatkin.
Siis tänä vuonna VW on ollut myydyin merkki Suomessa. Koko maailmassa Tojo ei todellakaan ole ylivoimainen myynnissä.Tilastoihin ei kannata luottaa. Satun tietämään miten paljon Toyota myy, jos tilasto kertoo jotakin toista, on tilastoa vääristelty.
- Volkkari hopealla
Tojo mielenharmi kirjoitti:
Helsingin Sanomien tutkimukselle nauravat harakatkin.
Siis tänä vuonna VW on ollut myydyin merkki Suomessa. Koko maailmassa Tojo ei todellakaan ole ylivoimainen myynnissä.Sinun typerille toteamuksillesi ei kukaan enää jaksa nauraa
säälittäviä katseita vaan saat osaksesi. - Volkkari myydyin
Volkkari hopealla kirjoitti:
Sinun typerille toteamuksillesi ei kukaan enää jaksa nauraa
säälittäviä katseita vaan saat osaksesi.Volkkari on ollut myydyin merkki tänä vuonna Suomessa.
- Toyota myydyin
Volkkari myydyin kirjoitti:
Volkkari on ollut myydyin merkki tänä vuonna Suomessa.
Heikkolaatuista vikavaagenia myydään vain kotinurkilla mutta
maailmalla ei kelpaa arveluttavien suunnittelumokiensa ja heikon
laatunsa takia, brändiavonsakin kun on aika heikko. Takuuaikojansakin
on maailmalla joutunut parantelemaan surkean kestävyytensä vuoksi
jotta olisi uskottavampi. Kaiken huipuksi vaihdetaan DSG-laatikkoon
mineraaliöljyt 60-luvulta. Uskottavaa tekniikkaa. Mitenkähän toimii
Lapin pakkasissa? Eipä sillä muutenkaan siellä pysty ajamaan ilman
susiturkkia,rukkasia ja karvareuhkaa kun lämppäri puhaltaa vain kylmää - Volkkari mahtavin
Toyota myydyin kirjoitti:
Heikkolaatuista vikavaagenia myydään vain kotinurkilla mutta
maailmalla ei kelpaa arveluttavien suunnittelumokiensa ja heikon
laatunsa takia, brändiavonsakin kun on aika heikko. Takuuaikojansakin
on maailmalla joutunut parantelemaan surkean kestävyytensä vuoksi
jotta olisi uskottavampi. Kaiken huipuksi vaihdetaan DSG-laatikkoon
mineraaliöljyt 60-luvulta. Uskottavaa tekniikkaa. Mitenkähän toimii
Lapin pakkasissa? Eipä sillä muutenkaan siellä pysty ajamaan ilman
susiturkkia,rukkasia ja karvareuhkaa kun lämppäri puhaltaa vain kylmääKyllä sitä myydään muuallakin. Maailman myynnissä olivat kesäkuun loppuun mennessä käytännössä tasoissa. Myös Volkkarin brändiarvo on vahva jos sillä nyt mitään merkitystä on kenellekään.
Heikkolaatuinen Toyota ei käy kaupaksi maailman vaativimmilla markkinoilla eli Länsi-Euroopassa. Kannattaa katsoa dokumentti nimeltään Menetetty maine. - Ei uskalla
Hyvä merkki kirjoitti:
Ei varmaan kukaan ole jättänyt sen takia Volkkaria ostamatta. On muuten vuoden eniten myyty merkki.
Minä myös olen jättänyt ostamatta DSG:n vuoksi.
Muuten voisi olla Passat. - Uteliasssss
Ei uskalla kirjoitti:
Minä myös olen jättänyt ostamatta DSG:n vuoksi.
Muuten voisi olla Passat.Minä myös olen jättänyt ostamatta DSG:n vuoksi.
Muuten voisi olla Passat.
Minkä ostit? - Myyntikieltoon
Volkkari mahtavin kirjoitti:
Kyllä sitä myydään muuallakin. Maailman myynnissä olivat kesäkuun loppuun mennessä käytännössä tasoissa. Myös Volkkarin brändiarvo on vahva jos sillä nyt mitään merkitystä on kenellekään.
Heikkolaatuinen Toyota ei käy kaupaksi maailman vaativimmilla markkinoilla eli Länsi-Euroopassa. Kannattaa katsoa dokumentti nimeltään Menetetty maine.Vieläköhän vokkelo dieseliä saa myydä. Onpahan suuri kusetus.
- Camry rules
Usa joka on automaailman mekka näyttää missä mennään, siellä ei nazikinnereitä huoli kukaan vaan autossa pitää olla toimintavarmuutta ja mukavuutta. siellä ei Skodalla pärjätä.
- Camry=Mosse
Camry on Amerikan Mosse jolla ajavat vain köyhät. Missään muualla kuin Amerikassa ei ole niin huonoja ajo-ominaisuuksia autoissa, no joissain Afrikan maissa tietysti on. Amerikka on autoilun kehitysmaa.
Saksalaisia autoja Amerikan rikkaat arvostavat suuresti. - Tero vs fakta
Teron tarinat ja sitten faktan aika:
http://app.kauppalehti.fi/news/article/paauutiset?article=201404672858 - anaalisaattori
Camry=Mosse kirjoitti:
Camry on Amerikan Mosse jolla ajavat vain köyhät. Missään muualla kuin Amerikassa ei ole niin huonoja ajo-ominaisuuksia autoissa, no joissain Afrikan maissa tietysti on. Amerikka on autoilun kehitysmaa.
Saksalaisia autoja Amerikan rikkaat arvostavat suuresti.Amerikassa autoissa oli jo automaattilaatikot ja ilmastoinnit yleisiä
kun Euroopassa suunniteltiin synkronointia vaihdelaatikkoihin.
Upea auto oli jenkkilässä jo melkein kaikilla kun Euroopassa
palelluttiin hitlerin koston kylmyydessä (kuplavolkkari)
Tosin Toyota valloitti Amerikankin markkinat suvereenisesti.
Vikavaagen ei ole siihen pystynyt. Harmi! - tietäjä.
anaalisaattori kirjoitti:
Amerikassa autoissa oli jo automaattilaatikot ja ilmastoinnit yleisiä
kun Euroopassa suunniteltiin synkronointia vaihdelaatikkoihin.
Upea auto oli jenkkilässä jo melkein kaikilla kun Euroopassa
palelluttiin hitlerin koston kylmyydessä (kuplavolkkari)
Tosin Toyota valloitti Amerikankin markkinat suvereenisesti.
Vikavaagen ei ole siihen pystynyt. Harmi!Mikäs harmi se on? Volkkarien omistajien kannalta hieno asia. Jos Volkkari olisi alkanut valmistamaan autoja USA:ssa niin ne olisivat nyt täälläkin rumia ja huonoja ajaa niinkuin Toyotat. Ja ruostuisivat käsiin kuten Toyotat. Amerikassa kun on tärkeintä, että autot valmistetaan siellä ja kaikki ovat toistensa näköisiä. Paitsi tietenkin kalliit saksalaiset joita parempi väki arvostaa.
- Tojo on romu
Tero vs fakta kirjoitti:
Teron tarinat ja sitten faktan aika:
http://app.kauppalehti.fi/news/article/paauutiset?article=201404672858Tässäkin Terolle faktaa, Porsche ykkönen, Toyota sijalla 27.
http://www.rankingthebrands.com/PDF/J.D. Power U.S. Automotive Performance,Execution and Layout (APEAL) Study 2014.pdf - Toyota jyrää
tietäjä. kirjoitti:
Mikäs harmi se on? Volkkarien omistajien kannalta hieno asia. Jos Volkkari olisi alkanut valmistamaan autoja USA:ssa niin ne olisivat nyt täälläkin rumia ja huonoja ajaa niinkuin Toyotat. Ja ruostuisivat käsiin kuten Toyotat. Amerikassa kun on tärkeintä, että autot valmistetaan siellä ja kaikki ovat toistensa näköisiä. Paitsi tietenkin kalliit saksalaiset joita parempi väki arvostaa.
Taitaa nyt kuitenkin olla niin että vikavaagen ei ole ollut tarpeeksi
kiinnostava amerikkalaisille laatutietoisille ja vaativille ostajille.
Toyotalla malleja riittää kaikkiin maanosiin kaikkien tarpeisiin eikä
niin kuin vikavaagenilla joka yrittää kaupata samanlaista puttipalloautoa
vähän joka suuntaan kaikkine vikoineen. No jotain epäonnistunutta
varianttiseikkailua Brasiliassa on ollut muistaakseni - Toyota rämisee
Toyota jyrää kirjoitti:
Taitaa nyt kuitenkin olla niin että vikavaagen ei ole ollut tarpeeksi
kiinnostava amerikkalaisille laatutietoisille ja vaativille ostajille.
Toyotalla malleja riittää kaikkiin maanosiin kaikkien tarpeisiin eikä
niin kuin vikavaagenilla joka yrittää kaupata samanlaista puttipalloautoa
vähän joka suuntaan kaikkine vikoineen. No jotain epäonnistunutta
varianttiseikkailua Brasiliassa on ollut muistaakseniKun katsoo miten amerikkalaiset autot ovat menestyneet vertailutesteissä niin viimeisiähän ne ovat aina olleet Tohjon ohella.
Volkkari ja muut saksalaiset ovat olleet aina liian hyviä laatutiedottomille jenkeille. Heille pitää olla persoonattoman näköinen, ylitehostettu ohjaus ja lullamainen alusta. Ja auton pitää olla valmistettu Amerikassa.
Vaativilla markkinoilla Toyota ei pärjää koska on niin huono.
- Toyota jyrää
Totuushan on että Toyota on aina ollut laadun ja luotettavuuden
ikoni kaikkialla johon muut pyrkivät. Kts. Wikipedia.- Hikipedia
Ainut missä Toyota jyrää on maantie ja siellä tojo jonon ensimmäisenä. Terolla alkaa jo olemaan faktat vähissä, kun otetaan "ässä" hihasta ja lyödään pöytään Wikipedia kortti. :)
Mites ne kuolemantuottamukset, ruostuminen, tekniset ongelmat joihin viranomaiset puuttuvat tuon tuostakin, vertailujumbo ym. - Ihan tosi?
Uskooko Tero Wikipediaan?
- uskonasiako?
Ihan tosi? kirjoitti:
Uskooko Tero Wikipediaan?
Ennen wikipediaan kuin maksettuihin vertailuihin!
- Oletpa hölmö!
uskonasiako? kirjoitti:
Ennen wikipediaan kuin maksettuihin vertailuihin!
Vertailut eivät ole maksettuja mutta Wikipediaan saa kirjoittaa kuka vaan.
- Ei kusetettu
Oletpa hölmö! kirjoitti:
Vertailut eivät ole maksettuja mutta Wikipediaan saa kirjoittaa kuka vaan.
Saisiko uskottavaa linkkiä,kiitos! Mikset oikaise Wikipedian väittämää
jos kuka vaan voi tehdä sen ? - Oletpa hölmö
Ei kusetettu kirjoitti:
Saisiko uskottavaa linkkiä,kiitos! Mikset oikaise Wikipedian väittämää
jos kuka vaan voi tehdä sen ?Mitä minä hyötyisin oikaisemisesta? Wikipediassa lukee:
"Toyotan nykyiset omistajat ostavat seuraavaksi autokseen noin 90 prosentin todennäköisyydellä edelleen Toyotan tai Lexuksen."
Tuommoista sontaa siellä kirjoitetaan. Kuitenkiin esim. Suomessa korkein asiakasuskollisuus on KIA:lla, jotain 64-66 %. Pistäpä nyt linkki mistä näkee, että Toyotan asiakasuskollisuus on 90 %. Niinpä. Et löydä kun sellaista ei Wikipedian lisäksi ole. Vain Terot uskovat Wikipediaan. - Linkki kiitos.
Ei kusetettu kirjoitti:
Saisiko uskottavaa linkkiä,kiitos! Mikset oikaise Wikipedian väittämää
jos kuka vaan voi tehdä sen ?Mikä väittämä? Wikipedia on aika iso mesta....
Linkki kiitos. - petterin fakta
Oletpa hölmö kirjoitti:
Mitä minä hyötyisin oikaisemisesta? Wikipediassa lukee:
"Toyotan nykyiset omistajat ostavat seuraavaksi autokseen noin 90 prosentin todennäköisyydellä edelleen Toyotan tai Lexuksen."
Tuommoista sontaa siellä kirjoitetaan. Kuitenkiin esim. Suomessa korkein asiakasuskollisuus on KIA:lla, jotain 64-66 %. Pistäpä nyt linkki mistä näkee, että Toyotan asiakasuskollisuus on 90 %. Niinpä. Et löydä kun sellaista ei Wikipedian lisäksi ole. Vain Terot uskovat Wikipediaan.Ei pysty petteri Wikipediaa " oikaisemaan " vaikka väittää kenen tahansa
pystyvän sinne satuilemaan. Petteri puhui itsensä pussiin. Aika noloa!
- tsi/dsg broblems
Kyllä ne tekniset ongelmat ovat vikavaagenin heiniä joista
kuningaskuluttajakin on valistanut rehellisiä ihmisiä myyjän
salailupyrkimyksiltä. Ja tämä kaikki ihan Suomessa eikä
tartte etsiä vikoja muilta mantereilta joita itse aiheuttavat,- Tohjo problems
Ongelmat ovat Tohjolootan heiniä joihin viranomaiset ovat puuttuneet ja Menetetty maine -dokumentti valistanut ihmisiä heikosta laadusta.
- No broblems
Tohjo problems kirjoitti:
Ongelmat ovat Tohjolootan heiniä joihin viranomaiset ovat puuttuneet ja Menetetty maine -dokumentti valistanut ihmisiä heikosta laadusta.
Ei ole Kuningaskuluttaja joutunut kansaa varoittelemaan Toyotan
laadusta eikä huollossa kuseteta "diilillä" - Faktaa tässä
No broblems kirjoitti:
Ei ole Kuningaskuluttaja joutunut kansaa varoittelemaan Toyotan
laadusta eikä huollossa kuseteta "diilillä"Kuningaskuluttajaan pääsee kun kilpailija vihjaa pienistä ongelmista.
Toyotan dieselmoottoriongelmat ovat olleet paljon suurempi riesa. - pilipalivaakeni
Faktaa tässä kirjoitti:
Kuningaskuluttajaan pääsee kun kilpailija vihjaa pienistä ongelmista.
Toyotan dieselmoottoriongelmat ovat olleet paljon suurempi riesa.Voitko olla noin tyhmä? Ohjelman ydinhan oli että kalliit vikavaagen
ongelmat meni asiakkaan piikkiin takuuajan jälkeen toisin kuin
Toyotalla - Oletpas pöhkö
pilipalivaakeni kirjoitti:
Voitko olla noin tyhmä? Ohjelman ydinhan oli että kalliit vikavaagen
ongelmat meni asiakkaan piikkiin takuuajan jälkeen toisin kuin
ToyotallaKyllä vaan itse jouduin maksamaan oman Toyotan diesel-moottorin särkymisen.
Volkkari kyllä maksaa särkymisistä käyvän hinnan. - "hieno diili"
Oletpas pöhkö kirjoitti:
Kyllä vaan itse jouduin maksamaan oman Toyotan diesel-moottorin särkymisen.
Volkkari kyllä maksaa särkymisistä käyvän hinnan.Just joo, sehän juurikin on se upea diili jolla asiakkaita kusetetaan
- Onhan diili
"hieno diili" kirjoitti:
Just joo, sehän juurikin on se upea diili jolla asiakkaita kusetetaan
Eikä korjailla vikoja ennenkuin viranomaiset puuttuvat.
- hermo kireällä
Onhan diili kirjoitti:
Eikä korjailla vikoja ennenkuin viranomaiset puuttuvat.
Ja valmistaja maksaa koko lystin vanhoihinkin autoihin,mites vikavaagenin
´"hieno diili" hoituu? - YarisMake
No broblems kirjoitti:
Ei ole Kuningaskuluttaja joutunut kansaa varoittelemaan Toyotan
laadusta eikä huollossa kuseteta "diilillä"Vikavaagenin Suuri kusetus paljastui juuri. Suomessakin kusetettu tuhansia vokkelokuskeja.
- Oikeasti kuole
Tuo sama satuse jaksaa näitä passsska juttujaan kirjoitella.
- Varmaankin on
Eiköhän se ole Kiala Viulu. Ihan mitä sattuu kirjoittaa.
- tiukka peppu
Tervetuloa meidän homojen joukkoon, huomasitko että on muitakin eroavaisuuksia kuin vain se auto, valkoiset farmut, homomainen käyttäytyminen, vaatteet muutenkin meillä on aika tyttymäisiä, meikkaamme myös.
- fasfafad
Samasta syystä kun kukaan ei pidä volskiaudiskodaa missään arvossa
- Öyestä
Tämä oli uutta.
Olin ihan siinä käsityksessä, että tuollaiset lapsellisuudet ovat pelkästään teknisen tukkukaupan alalla vallitseva käytäntö. Siellä ei sipuliltaan heikot hemmot uskalla ajella Tojolla (puhmattakaan sillä töihin tulosta), vaan ovat kaikki pakonsanelemina VAG-sopuleita kahvihuonevittuilun välttääkseen..., mutta että ihan IT-alallakin näin, tämä oli tosiaan ihan uutta, - Panomies 10
No ei tääällä pohjosessa arvosteta kyllä etelä-suomalaistakaan paskan vertaa.
Lähettävät tänne akkansakkin nussittavaksin joka vuosi kun eivät itse kykene niitä hoitelemaan kun pitäåä sen velkapaskaaudin korjaamiseen raapia rahaa kasaan, että voi näyttää naapureille miten v iutun hyvin meillä menee.
Mulle ihan sama millä tuollaset älykääpiöt ajelee, jos sopuleille sopii joku vollkkari niin mulle ihan v iutun sama.- Puhuit vähän
Mutta asiaa . Me täällä pohjosessa ei tarvita saksalaista mulkun jatketta. Oma pelittää hyvin ja siitä riittää etelän akoillekkin. Sitähän ne täältä hakee, niin ruskaretkillä kuin laskettelu reissuilla. Meillä on itsetunto senverran korkealla, että voidaan ajaa tojollakin. Sitä me vaan täällä ihmetellään, että minkähän takia hinureiden lavoilla näkee ylivoimaisesti eniten noita saksalaisia laatuihmeitä ja reitti on yleensä merkattu öljyvanalla.
- 0lli
lue tänpäivän hesarista.
- Ollin pohjiksi
HS tänään:
"Toyota ja Volkswagen ovat valloittaneet kaikki postinumeroalueet, mutta hyvätuloisilla alueilla suositaan eri merkkejä kuin keski- tai vähätuloisilla alueilla. Esimerkiksi Kauniaisissa kolme suosituinta merkkiä ovat Volkswagen, Volvo ja Audi, kun taas Jakomäessä ajetaan Toyotaa, Nissania ja Volvoa."
Ja koko juttu:
http://www.hs.fi/autot/a1305884047454 - Siperia opetaa
Ollin pohjiksi kirjoitti:
HS tänään:
"Toyota ja Volkswagen ovat valloittaneet kaikki postinumeroalueet, mutta hyvätuloisilla alueilla suositaan eri merkkejä kuin keski- tai vähätuloisilla alueilla. Esimerkiksi Kauniaisissa kolme suosituinta merkkiä ovat Volkswagen, Volvo ja Audi, kun taas Jakomäessä ajetaan Toyotaa, Nissania ja Volvoa."
Ja koko juttu:
http://www.hs.fi/autot/a1305884047454Olen hämmästynyt. Petteri on valehdellut ja nyt kärähti. Peteri on
monta kertaa väittänyt että pääkaupunkiseudulta ovat Toyotat
hävinneet. On kuitenkin toiseksi yleisin merkki sielläkin.
Aika käsittämätöntä vaikka siellä kaikki ovat EU-nuolijoita ja
niin eurooppalaisia että suomalaisuutta pidetään häpeällisenä
niin silti Toyota on niin suosittu
- Totuutta kehiin
Vaiettu totuus etelään muuttaneista on se, että aikanaan he joutuivat sinne koska siellä hölmömpikin sai töitä. Paikkakunnalle jäi se osa väestöä, joka pystyi osaamisellaan elättämään itsensä. Nyt nämä penaalin tylsimmät kynät sitten ostaa Volkkareita kun se tulee Saksasta, senhän on pakko olla hyvä, itse ei pystytä tekemään ainoatakaan päätelmää tekniikan kestävyydestä tai sen toimivuudesta ja paskanko väliä vaikka auto ei toimisikaan onhan julkisia kuljettamassa tätä mykkäkansaa vartin välein minne huvittaa.
Mutta siellä missä auton on toimittava, kuten vaikkapa Kanadassa ei näitä paskamerkkejä näy, siellä toimimattomuuss saattaa merkitä kuolemaa ja silloin valinalla on merkitystä.- Pari kyssäriä
Siitä syystäkö suomen taksitkin on siirtyneet Toyotasta euromerkkeihin? Onko muuten sama syy työsuhdeautoilijoilla joilla tutkimuksen mukaan luotettavuus on tärkein kriiteri niin Toyota ei ole kärki kymmenikössä?
- ????????
Pari kyssäriä kirjoitti:
Siitä syystäkö suomen taksitkin on siirtyneet Toyotasta euromerkkeihin? Onko muuten sama syy työsuhdeautoilijoilla joilla tutkimuksen mukaan luotettavuus on tärkein kriiteri niin Toyota ei ole kärki kymmenikössä?
Ylivoimaisesti suurin autoilijaryhmä kuitenkin ovat yksittäiset
ihmiset jotka itse ostavat ja maksavat autonsa. Taksit ovat
häviävän pieni ryhmä koko autokannasta. Yleisin merkki
suomen autokannassa on Toyota Tallinnan taksit ovat siirtyneet
Toyotaan. - Näillä mennään
???????? kirjoitti:
Ylivoimaisesti suurin autoilijaryhmä kuitenkin ovat yksittäiset
ihmiset jotka itse ostavat ja maksavat autonsa. Taksit ovat
häviävän pieni ryhmä koko autokannasta. Yleisin merkki
suomen autokannassa on Toyota Tallinnan taksit ovat siirtyneet
Toyotaan.Suomessa asuessamme keskitytään miksi yksityiset taksi isännät siirtyvät Toyotasta muihin merkkeihin. Lisäksi Tallinnassa on suuntaus taksifirmoilla tojosta pois. Uusimmat autot tolpalla ovat Skodia.
- Arvoasiakas
Näillä mennään kirjoitti:
Suomessa asuessamme keskitytään miksi yksityiset taksi isännät siirtyvät Toyotasta muihin merkkeihin. Lisäksi Tallinnassa on suuntaus taksifirmoilla tojosta pois. Uusimmat autot tolpalla ovat Skodia.
Taksit on prosentuaalisesti häviävän pieni osa autokannasta,aivan
sama ,millä ajavat. Velotuksen suuruus kylläkin edellyttäisi Suomessa
Rols Roycea tai Bentleytä eikä mitään Taaviskodaa. - Quebec
Jos tämä tojokuski asuisi Canadassa niin hän olisi varmaan kuollut...
https://www.youtube.com/watch?v=J6vLv2vA2dk
- @jellaan
Seuraapa huvikses, kuinka työkaverisi myöhästyvät töistä tai ovat muuten vaan poissa, saikkua tms. Varsinkin talvisin on kolleegojes pelit jäätyneet hankeen. Joten Toyotalla mennään;)
- Oujeeeeeeee
Hauska läppä, jos ei olisi niin tyhmä.
- qweqwqweqweqwe
Työsuhdeautoilijalla luotettavuus nimenomaan ei ole tärkein kriteeri kun työpaikka maksaa, hinta ja mukavuus sen sijaan ovat.
- Terolle faktaa
Ja faktaa:
http://www.talouselama.fi/uutiset/kolme kriteeria yli muiden kun tyosuhdeauto valitaan/a2262524
- 350
Jossain IT-alan firmassa ei varmaan paljon autojen päälle ymmärretä. Autovalinta tehdään pelkästään autolehtien vertailujen perusteella. Omaa tahtoa eikä ymmärrystä ei ole mukana yhtään. Sitten voi kehua omaansa vaikkei oikeasti autoista mitään tiedetäkään. Surullista.
- Seniori1
Ymmällään
Se johtuu siitä, että Suomessa pitää olla aina joku automerkki, jota pidetään huonona ja jolle nauretaan. Kauan sitten tällainen auto oli itäsaksalainen kaksitahtinen IFA, Wartburgin edeltäjä. Sitten tuli Moskvitsh ja Volga. Viimeisenä tuli Lada. Siihen aikaan, jos jollakin oli joku näistä, niin ne joilla ei autoa ollut tulivat kateudesta vihreäksi. Auton omistaminen synnytti muissa vihaa, joka sitten purkautui huuteluna. Siitä ei pitäisi välittää, vaikka myönnettäköön, että se voi harmittaa. Toiseksi se johtuu siitä, että näille naurajille auto on muutakin, kuin vain kulkuväline. Autolla on ilmeisesti sielu ja henki ja sille voi jopa puhua. Saksalainen auto voi parantaa huonoa itsetuntoa, jos tällainen huutelija kokee olevansa ammatissaan tai jollain muulla tavalla heikompi. Toyotat ovat tunnetusti laatuautoja ja se näkyy myös myyntiluvuista. Asia, joka on yleisesti tiedossa ja siinä on selittelemistä. Autoa ei näiden takia kannata vaihtaa. Ajaa sellaisella, joka on itselle sopiva. Muut saavat puhua mitä tahtovat. Yksi selitys saksalaisiin autoihin voi olla työsuhde-etu. Silloin, jos tulee pahoja vikoja siitä pääsee helposti eroon. Toyotat ovat yleensä ostettu omalla rahalla. Niistä pääsee halutessaan eroon vieläpä hyvällä hinnalla.- Hassu setä
"Ajaa sellaisella, joka on itselle sopiva. Muut saavat puhua mitä tahtovat. Yksi selitys saksalaisiin autoihin voi olla työsuhde-etu. Silloin, jos tulee pahoja vikoja siitä pääsee helposti eroon."
Ensin kehotat olemaan välittämättä toisten puheista ja heti perään dissaat sakasalaisia autoja. Jos et välittäisi, et levittelisi dissauksiakaan.
Eikö olisi helpompaa kuin lopettaisi paskanjauhamisen toisten autoista kokonaan?
Tuollainen on loputon kierre.
- panmies
voi hyvät lapset teitä kehutte toisten tekemiä autoja korjaatteko te myös niihin tulleet viat aika miehet kinastelee autoista kuin pikku pojat kenen iskä on paras meillä täällä kinastellaan naisista onko plondi punapää prunetti vai tumma tukkainen parempi enemmistö kehuu punatukkaisia ovat kyllä hyviä ajaa ja kestävät kovaakin ajoa
- skodalla savoon
Kato maailma muuttuu koska skodaa on saatavilla edullisesti, eiks tohtori kiminkinen ole suositellu auton vaihtoa pohjosen pojille.
- Kallen kahvihetki
Toyotan ostamalla sahataan omaa oksaa. Eurooppalaiset euro-maissa tehdyt autot lisäävät omaakin hyvinvointiamme, kun euro-mailla menee hyvin eikä tarvita tukia meiltä. Isänmaalliset ostavat EU:ssa tehtyjä autoja, maanpetturit taas suosivat japsimerkkejä. Tojon ostaminen on meiltä kaikilta pois pidemmän päälle. Niin se vaan on.
- kalle hukassa
Missäs ne toyotat nykyään sitten tehdään???
- Tavaritsh Tero
kalle hukassa kirjoitti:
Missäs ne toyotat nykyään sitten tehdään???
Pietarin kupeessahan niitä värkkäillään
- kalle hukassa
Tavaritsh Tero kirjoitti:
Pietarin kupeessahan niitä värkkäillään
Niin ja niitä tehdään myös englannissa, yhdysvalloissa, australiassa, kanadassa, meksikossa, turkissa ja japanissa jne....
Muuten venäjällä valmistetaan myös aika paljon foorteja. Mutta venäjällä koottuja autoja ei tuoda sieltä muihin maihin. - Vastoin tahtoa
Minun isänmaani ei ole mikään EU. Ennemminkin Molokin kita ja
pakkopulla typerine direktiiveineen. Stubidon paratiisi! - @jellaan
Höpö höpö, sitä ostetaan mikä on hyvä, eikä haluta maksaa tyhjästä tai vaan merkistä. Hinta/laatu ratkaisee pitkälti. Sen verran euroistani tykkään että en viitsi heittää niitä "kaivoon" ostamalla jonkun korvikkeen autosta. Toyota on edelleen luotettava vaikka ostamani mallit muuttuneet.
Kun elämään tulee tuon mopoilun jälkeen muutakin sisältöä, alkaa muutkin asiat vaatimaan huomiota. Auto ei sitten olekaan se "tärkein" huomion kohde....Niin ja ennenkuin siihen pisteeseen pääsee/joutuu (joillakin ehkä näinkin), niin onko kaikki pyörinyt alunperinkin hienon kuoren ympärillä, vailla sulavaa sisältöä, siinäpä aihetta.
- Peräaho
Lujaa laatua Lada eiku toyota. Toyotassa ei muuta hyvä kun luotettavuus. Samoin oli Lada. Luotettava ajopeli, mutta autona muuten surkea. Toyota on tämän päivän Lada, siksi sitä ei arvosteta.
- hyvin ruostuu
Eihän tuo luotettavuuskaan ole hyvä kuin terojen puheissa.
Ja niissäkin on jouduttu jo tinkimään aika paljon. Nykyään terokin jo myöntää, että eihän se ole hyvä ajettava eikä halpa eikä tyylikäs -> pakko tarrautua viimeiseen oljenkorteen "mutta sentään luotettava". Jos tämä korsi katkeaa, kätee ei jää mitään.
Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että Lada on se oikea vertailukohta
- itäautoja molemmat
- molempia kehuttu siitä, että lähtee käyntiin pakkasessa
- molempia kehuttu siitä, että on sentään helppo korjata (vaikkei tollolootaan muka vikoja tulekaan ... ja nykypeleissä se helppouskin niin ja näin, esim jatkuvat jarruhuolet & dieselien ongelmat) - @jellaan
Aika läppä. "Ei muuta hyvää ku luotettavuus" Siis mitä? Itse asetan yhdeksi tärkeimmäksi hankintakriteeriksi juuri tuon luotettavuuden, joten voin ainakin huoletta mennä minne huvittaa ja milloin, säästä riippumatta, siksi valitsen Toyotan.
Odottakaa kunnon pakkasia tai melko syviä vesilaaksoja tai auton pohjaa raapivia lumipeitteitä, niin huomaattee oliko valintanne oikea.
Jos Lada tehty siperiaan, niin kyllä Toyota pärjää Vähintäänkin Euroopassa, onhan se pohjoisen poijan käytössä toiminut kuin junan vessa....Ja senkin jälkeen etelän miehen työjuhtana!
- Seniori1
HASSU SETÄ
Ensin kehotat olemaan välittämättä toisten puheista ja heti perään dissaat sakasalaisia autoja. Jos et välittäisi, et levittelisi dissauksiakaan.
Eikö olisi helpompaa kuin lopettaisi paskanjauhamisen toisten autoista kokonaan?
Tuollainen on loputon kierre.
Voisit lukea mitä kirjoitin. Tarkoitus oli sanoa, kun työsuhdeauto hajoaa, niin siitä pääsee helposti eroon. Sehän ei ole oma. Se viedään takaisin liikkeeseen ja työnantaja maksaa mitä sen on maksettava. Voit kuvitella mikä ero sillä on, jos silloin kyseessä olisi oma auto. Mikäli välttämättä haluat, että lopetan kirjoittelun autoista, niin voisit sanoa sen aika monelle muullekin. - Luotettavin....
Toyota on Japanin lahja Euroopalle ja suomalaisille. On jokin
laatuesikuva mihin Euroopankin autotehtaat ovat pyrkineet.
Mesejohtajakin oli jossain vaiheessa todennut että laadussa pyritään
pääsemään Toyotan tasolle. Toyotan laadusta kertoo mm. paras
arvon säilyminenkin Suomessa (Hesari) On siis tutkittu asia sekin
josta petterit tietenkin pieree verta ja näkevät painajaisia oman merkkinsä
arvottomuudesta. Eikä paras brandiarvokaan synny itsestään tyhjästä
joka on Toyotalla automerkeistä. Maailman johtavan automerkin
menestymiseen EU-pellet tosin yrittää työntää kapuloita rattaisiin
huonolla menestyksellä. Toyota priukset ovat esim. poliisien käytössä monissa maissa luotettavuuden ja tietysti eko asiat ottaen huomioon.Muutaman vuoden takaiset talvitestit joissa prius jakoi voiton kahden muun automerkin kanssa oli selvä ostopäätös minulle audin ja skodan sijaan,joita tuli myös paljon koeajettua, ja ajo-ominaisuus on huippuluokkaa verrattuna vaikka nissaniin.ja se pintakaasu, ei se priuskaan vähän kuluta jos sitä kaasupedaalia ei osaa käyttää.
- mersssummies
Olen töissä sellasessa perus duunarin hommassa. palkka ei ole paras mahdollinen mutta ihan kivasti pärjää. ei kyllä uusiin autoihin ole monella varaa. mitä nyt joku on ottanu saatananmoisen lainan. Pääosin parkkipaikalla about 8-16 vuotiasta saksalaista tai ruottalaista autoa. muutama uudempi muutama vanhempi. Kyllä nuilla ihan hyvin on pärjänny ja matkustusmukavuudessa hakkaa riisipussit.
- antimaterialisti
Itellä vanha -90 tojota ihan vaan liikkumista varten. Laakista käyntiin, myös talvella. Lämpiää nopeasti ja kulutus pientä. Verot ja vakuutukset alle puolet uusien hienojen autojen vastaavista. Jos jotain menee rikki, osan saa edullisesti ja korjauspuolikaan ei ole kummonen. Lisäksi vielä välttyy arvon laskulta kun myydessä tuosta saa suurinpiirtein omansa pois. Eihän se ulkoa tai sisältä hieno ole eikä ole tarkoituskaan olla, mutta ajaa asiansa muuten kaikinpuolin. Ehkä yksi kestävimpiä autoista yksinkertaisesti perus tekniikan vuoksi, mutta tätähän ei tietenkään moni premiumautolla elvistelevä halua ymmärtää. Kyllähän sitä varaa olisi ostaa semmoinenkin, mutta en koe tarvitsevani sellaista koska elämänarvoni ovat toisenlaisissa asioissa.
- polvihousupoika
No kun siinä ei ole turpoa.
Minä laitoin huuveriturpon ja sain heti sormella koittaa.. - toyota on surkea
Espoossa asuu Suomen koulutetuin ja varakkain väki. Eivät halua duunariosaston autoa eli Toyotaa, joka on heikko ajo-ominaisuuksiltaan ja ei tarjoa minkäänlaista omistamisen iloa. Premium-merkkejä näkee usein ja ne ovatkin noin 35-40% automyynnistä Espoossa.
- köyhien.auto
Tutkimuksen mukaan Jakomäessä on paljon Tojotia.
- OnNeKoviaPelejä
köyhien.auto kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan Jakomäessä on paljon Tojotia.
Ja moni niistä on läpäissyt katsastuksen yli viisitoista kertaa. Osa jopa ekalla.
Mahtavaa. - ihan.mahtavaa
OnNeKoviaPelejä kirjoitti:
Ja moni niistä on läpäissyt katsastuksen yli viisitoista kertaa. Osa jopa ekalla.
Mahtavaa.Eläkeläiset ajaneet vähän ja hiljaa. Huolletaaan kaksi kertaa enemmän kuin oikeita autoja ja tehdään katsastushuolto.
- Flöittari
köyhien.auto kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan Jakomäessä on paljon Tojotia.
Oliko ihan oma "tutkimuksesi" Ku oot ikäs siellä budjannut. Kyytiä handeliin Toyota kuskilta pummannut.
- Jartsef
Leike Hesarista:
"Trafin mukaan pääkaupunkiseudulla runsaslukuisimmat automerkit ovat Volkswagen (noin 50 000 kappaletta), Toyota (noin 45 000 kappaletta),"- tutkimus.kertoo
Jakomäessä ja muilla köyhimmät alueilla on Toyotia.
- Suomenmyydyin
Aika paljon on väittämä matkan varrella muuttunut. Etelä Suomikin on kehäkolmosen sisällä ja jakomäessä. Aika pienet ovat ympyrät petterillä. Surkea provo.
- romu_kinneri
Taitavat ymmärtää hyvän päälle kun eivät Tojoa arvosta.
- TohotaWreck
Tiedän kanssa maalaiskylän jossa suurin osa ajaa Toyotalla. Kai se luotettavuus merkitsee, kun kaupunkiin merkkihuoltoineen on 50 km huonoja teitä. Ja autot ajetaan loppuun, monta 80-lukuistakin vielä pyörii raitilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2433789Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha272284- 242111
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.902015Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?921685Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241391- 81301
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361287Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351227Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61218