Pääsispä jo pitkiin kalsareihin

long johns

Odottelen jo malttamattomana, että saisi siirtyä pitkiin kalsareihin, vaan sen verran on lämmintä päivisin, että saa vielä odotella ilmojen viilenemistä. Opiskeluvuosina muistan kärvistelleeni läpi talven lyhyissä kalsareissa, mutta en tee sitä enää. Mikä sen mukavampaa, kun saa vetää pitkät munien peitoksi. Merkki vanhenemisestako? Onko muita vastaavia lajitovereita vai kenties joku jo vaihtanut kokonaan pitkiin?

159

3937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosvoroope

      "Pitkät kalsarit" ei ole enää käytössä. Niitä kutsutaan nykyään legginseiksi ja naiset käyttää niitä hameen kanssa kesällähelteellä, kun eivät uskalla sääriään näytellä.

      • ön ön

        Jalmarit jalkaan jös hälyää


      • xxl manta

        se on terveen miehen ja naisen merkki,kun käyttää pitkiä alushousuja.ei tarvitse vanhana valittaa että nivelet on kylmän takia menneet piloille.pitkiä kalsareita eli alushousuja löytyy joka vaate kaupasta.legginsit on vain päällyshousut joita käytetään että näkyy muodot niiden kanssa ei käytetä hametta tai pikiä housuja,niiden tehtävä on näyttää mitä avuja on miehellä edessä ja naisella edessä ja takana.näin se menee


      • aaeeoo224466

        Jaah_ Talvirenkait saa käyttää "sään niin salliessa" jo ennen joulukuun alkuu, jonka jälkeen pakolliset. Maaliskuus eivä ol pakollise. ONK SUN miälest sovellettava rengaspakkoa kalsareihi??

        KYl mä nykäsen pitkät kalsongit vaikk kesäl. jos keli on sen mukainen. Sano muija mitä tahans! Eihän niit välikasonkiakaan saa poieeskaan jättää ennen juhannust iliman muian lupaa. Menöö viä laps-onni. ;-D

        Toi yx "ölämöölöö" tosa alempan voip olla eri miält, mut sille se suotakoon.


      • jätetty!

        Joka ei huolehdi itsestään terveellisesti, ei myöskään voi toisesta huolehtia. Joten jätettäköön hänet oman onnensa nojaan.


      • s manta
        xxl manta kirjoitti:

        se on terveen miehen ja naisen merkki,kun käyttää pitkiä alushousuja.ei tarvitse vanhana valittaa että nivelet on kylmän takia menneet piloille.pitkiä kalsareita eli alushousuja löytyy joka vaate kaupasta.legginsit on vain päällyshousut joita käytetään että näkyy muodot niiden kanssa ei käytetä hametta tai pikiä housuja,niiden tehtävä on näyttää mitä avuja on miehellä edessä ja naisella edessä ja takana.näin se menee

        Jos legginsejä käyttää sen takia että muut näkee nuo "avut" niin eikö olisi parempi kokonaan ilman vaatetta. Näkyy ainakin kunnolla.

        Yleensähän niitä käytetään mekon tai tunikan kanssa että se peittää takapuolen. Tiukat farkut (niillä on joku nimikin) on eri asia. Ne on päällyshousut eikä käytetä mekon kanssa. Nuoret sorjat naiset käyttää enimmäkseen niitä.


      • kiitih

      • Ön kälsäreitä

      • spandex
        s manta kirjoitti:

        Jos legginsejä käyttää sen takia että muut näkee nuo "avut" niin eikö olisi parempi kokonaan ilman vaatetta. Näkyy ainakin kunnolla.

        Yleensähän niitä käytetään mekon tai tunikan kanssa että se peittää takapuolen. Tiukat farkut (niillä on joku nimikin) on eri asia. Ne on päällyshousut eikä käytetä mekon kanssa. Nuoret sorjat naiset käyttää enimmäkseen niitä.

        Leggingseissä ei ole mitään vikaa.

        Pirun seksikkäät,kun nuolevat muotoja.
        Kiiltäväpintaiset erityisesti miellyttää silmää..


      • vilukissa83
        spandex kirjoitti:

        Leggingseissä ei ole mitään vikaa.

        Pirun seksikkäät,kun nuolevat muotoja.
        Kiiltäväpintaiset erityisesti miellyttää silmää..

        se taas ei ole lainkaan seksikästä kun ei ole niitä muotoja ja vetassaan ne legginsit jalkaan, karunäku kun perseen kohalla legginsit roikkuu. itse en pidä kireääpaitaa kun en halua että porukka vahtaa mun rapamahaa, joten peilinkautta kylille ihmiset.
        Mutta joo takaisin ketjun alkuun, kyllä alkaa ilmat oleen jo niin koleat että pakko laittaa pitkää kerrastoa jo alle.


      • rwerwerwerwe
        Ön kälsäreitä kirjoitti:

        Kyl kälsäreitä mälttää käyttää sitten kyn hälyää mälttää

        Käytän teknisiä alushousuja välihousuina. Eli bokserit, välihousut ja farkut/työhousut. Ulkotöissä ei muuten tarkene. Joo jo syyskuun puolivälistä lähtien.


      • s-kokoinen
        vilukissa83 kirjoitti:

        se taas ei ole lainkaan seksikästä kun ei ole niitä muotoja ja vetassaan ne legginsit jalkaan, karunäku kun perseen kohalla legginsit roikkuu. itse en pidä kireääpaitaa kun en halua että porukka vahtaa mun rapamahaa, joten peilinkautta kylille ihmiset.
        Mutta joo takaisin ketjun alkuun, kyllä alkaa ilmat oleen jo niin koleat että pakko laittaa pitkää kerrastoa jo alle.

        Yhtään ainutta vaatekappaletta en vedä päälleni seksikkyyden takia. Rasittavaa jos pitää aina olla seksikäs.


      • Yön ritari
        s-kokoinen kirjoitti:

        Yhtään ainutta vaatekappaletta en vedä päälleni seksikkyyden takia. Rasittavaa jos pitää aina olla seksikäs.

        Stringit ovat menestyksekkään bisnesmiehen valinta. Ja varsinkin nahkaiset stringit joissa on vetoketju edessä. Ja myös päähän kannattaa laittaa vetoketjuinen nahkakypärä. Ja verkkosukkikset jalkaan. Ja korkokengät. Ja piiska.

        Johan kauppa käy.


      • TÄ!
        xxl manta kirjoitti:

        se on terveen miehen ja naisen merkki,kun käyttää pitkiä alushousuja.ei tarvitse vanhana valittaa että nivelet on kylmän takia menneet piloille.pitkiä kalsareita eli alushousuja löytyy joka vaate kaupasta.legginsit on vain päällyshousut joita käytetään että näkyy muodot niiden kanssa ei käytetä hametta tai pikiä housuja,niiden tehtävä on näyttää mitä avuja on miehellä edessä ja naisella edessä ja takana.näin se menee

        Kuka kieltää tammipakkasilla laittamasta leggiksiä farkkujen alle?


      • ön jöhtöi
        rwerwerwerwe kirjoitti:

        Käytän teknisiä alushousuja välihousuina. Eli bokserit, välihousut ja farkut/työhousut. Ulkotöissä ei muuten tarkene. Joo jo syyskuun puolivälistä lähtien.

        Kyl höysyis vöi öllä tekniikkäää


      • jaappas

        Tytöt käyttää legginssejä ja ukot sukkahousuja...näinhän se meni...


      • vilukissa83
        s-kokoinen kirjoitti:

        Yhtään ainutta vaatekappaletta en vedä päälleni seksikkyyden takia. Rasittavaa jos pitää aina olla seksikäs.

        Ei ollut tarkoitus loukata s-kokoinen ja aina ei tosiaan tarvitsekkaan näyttää seksikkäältä, mutta silti voi peiliinkin katsoa miltä näyttää, jopa itse välillä katson peiliin minkänäköisenä lähden pihalle ja ei se näky aina miellytä, joten tässä vaiheessa on vielä mahdollisuus tehdä asialle jotain, ei pidä vetään hernettä nenään :)


      • s-kokoinen
        vilukissa83 kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus loukata s-kokoinen ja aina ei tosiaan tarvitsekkaan näyttää seksikkäältä, mutta silti voi peiliinkin katsoa miltä näyttää, jopa itse välillä katson peiliin minkänäköisenä lähden pihalle ja ei se näky aina miellytä, joten tässä vaiheessa on vielä mahdollisuus tehdä asialle jotain, ei pidä vetään hernettä nenään :)

        No enpä vedä hernettä nenään. Jokainen tekee tavallaan. Peiliin katson minäkin mutta sieltä näkyvässä kuvassa ei tarvitse olla seksikkyyttä. Kunhan olemus on siisti ja miellyttää omaa silmää niin se riittää.


    • ribbi

      sukkahousut, eikä kalsari ! ne on tällä kelillä mukavammat. hameellakin tarkenee ohuemmmilla sukkahousuilla. nytkin 20den paksuiset ja polvipituinen hame

      • ......

        Mikään ei ole inhottavampi kun keinokuituinen ohut sukkahousu. En ole vuosiin käyttänyt.


      • micelin 3
        ...... kirjoitti:

        Mikään ei ole inhottavampi kun keinokuituinen ohut sukkahousu. En ole vuosiin käyttänyt.

        Olen samaa mieltä,ei ne ole mikään vaatetus. Yhtä huono vaihtoehto kuin ajaisi talvella kesärenkailla. :) (vaikka olenkin ukko) tuon asian ymmärrän.


      • Talvella ja arkisin ei kannattaisi käyttää ainakaan 20den sukkiksia. Vähänkin jos nostaa ylös, niin tulee reikiä ja ne on entiset. Mitä enemmän denejä, sen parempi. Juhlissa vähä eri juttu tietenkin.


    • Musta Hevonen

      Pitkät puuvillakalsarit olisivat varmasti laajassa käytössä, jos nämä legginshöpsötykset eivät olisi sekoittaneet käyttäjien päätä. Hyvät puuvillaiset sukkahousut voivat hätätapauksessa korvata pitkät puuvillakalsarit, jos pitkiä puuvillakalsareita ei kaupasta kerta kaikkiaan löydy.

      • Löytyy paljon

        Käytännössä kaikki halvimmat paksut leggingsit ovat nimenomaan puuvillaisia joihin on lisätty vain muutama prosentti elastaania.


      • Vallilan Henkka

        Jos joku sekoitti ihmisten päitä niin Mikko Alatalon laulama "Rikoo on riskillä ruma". Että sitä renkutusta soitettiin radiossa monta vuotta! >(
        Tuhosi vielä Tampereen ja Suomen tekstiiliteollisuuden.


    • 1:2000

      Yksi tuttu kärvisteli myös lyhyillä kalsareilla talvella kovillakin pakkasilla, huonosti kävi kylmetytti kiveksensä joista toinen jouduttiin leikkaamaan pois kokonaan.

      Mulla on Voquen 50 den legginsit korvanneet puuvillakalsarit.

      • Turhaa tuhlausta

        Anttilan (tai muun tavaratalon) halpisleggingsit olisi lämpimämmät pitkinä kalsareina.


      • 1:2000
        Turhaa tuhlausta kirjoitti:

        Anttilan (tai muun tavaratalon) halpisleggingsit olisi lämpimämmät pitkinä kalsareina.

        No joo, laatuun jos satsaa vähän saa kestäviä siksi Voquet.


      • samaa ......
        1:2000 kirjoitti:

        No joo, laatuun jos satsaa vähän saa kestäviä siksi Voquet.

        Thaimaassa ne on kaikki tehty.


    • Miksi ei

      Miksei sukkahousut 70 denin ja siitä ylöspäin ?

      • jos astuu lätäkköön

        niin pitää riisua mynäsilleen kuivattaakseen.


      • jos astuu lätäkköön kirjoitti:

        niin pitää riisua mynäsilleen kuivattaakseen.

        Hanki läskipohjalliset.


    • jolinesset

      litlin sukkahousut, sekös mukavempaa

      • huh?

        Millaiset?


    • f43ghtr

      Kuka sua estää niitä pitämästä? Pidä läpi vuodenf

    • voi voi
    • mek

      Itse en pidä koskaan pitkiä kalsareita vaan sopivia ja täytyy olla 10 astetta pakkasta että niitä tarvittaan ja se siitä.

      • lämmin

        Joillakin on vähemmällä mukava olo. Sehän on tärkeintä.


      • Vallilan Henkka

        Mainiota että käytät sopivia kalsareita.
        Käytätkö myös sopivia päälihousuja, ja jos, niin missä lämpötilassa alat niitä käyttämään?


      • OHO!

        Ai jaa, sää kuljet ilman kalsareita ja vasta -10 niin sit pistät ne sopivat jalkaan......


    • Deadlift

      Ilmeisesti EU:lta täytyy tulla tähänkin asiaan ohjeistus kun ihmiset eivät osaa käyttää omia aivojaan missään asiassa!

      • EU apuun, heti!

        Niin, menevät jopa opiskelemaan, miespuoliset, älyä saattaa olla sen verran että saa opiskelupaikan, puuttuu järki, se maalaisjärki.
        Itse olen ymmärtänyt terveydelliset pukeutumis syyt jo kymmeniä vuosia sitten. Kyllä. Ei ole ollut alapään ongelmia toisin kuin monen monilla tuntemillani, jopa kuolemia aiheuttaneita.
        EU auttamaan uuskalsarittomia :)


      • superseura

        Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee EU:ta taikka sitten myymälästä.


    • katriina..

      Tottakai pidän kalsareita ja joskus jopa verkkareita housujen alla. En kestä kylmyyttä enkä välitä ulkonäköseiloista..

    • ilmat ratkaisee

      Moni uskoo ilmaston lämpenemiseen ja kärvistelee - 20 - 30 asteen pakkasessa lyhyillä boksereilla tai stringeillä
      Moni ei vaan muista miltä se oikea talvi oikein tuntuu. Luuletteko, että armeijamme olisi pärjännyt sota-ajan pakkasissa kesävarusteilla? Moni sai siellä rintamalla ollessaan pakkasvaurioitakin (paleltumavammoja) vaikka oli talvivarusteet päällä.

      PS. Hitlerkin lähetti Saksan maa-armeijan idän sotaretkelle (Barbarossa) kesävarusteissa kun uskoi lyhyeen kesäsotaan.
      Uskotaan nyt vaan siihen talven voimaan VIELÄ. Minä pukeudun ilmojen mukaan en muodin mukaan. Tarvittaessa vaikka villahousut päälle jos muu ei auta.

    • Muu kuin rekisteröit

      Pitkien kalsareiden, villakaatioiden ja raappahousujen käytön välttämiseksi siirryin trooppiseen, halpaan maahan asumaan.
      Nyt käytän shortseja ja t-paitaa, milloin sitten en ota shortseja pois erinomaisen herkullisen syyn takia. Sen taas viisas ymmärtää vihjaamattakin.

      Lumi postikorttiin, jää grogilasiin ja pitkät kalsarit luusereille.

      • Niin minäkin

        Otat shortsit pois kun menet uimaan! Ei ollut vaikea.


    • kalsonki1

      mulla ollut "sopivat" pitkät alushousut syyskuun alusta
      ei ole liikaa kun pyöräilee paljon,
      ja ikääkin yli 60v

    • kesät talvet

      Niin kyllä tässäkin on järjen käyttö sallittua.Kulkea napapaljaana ja palella tennarit jalassa tai jopa rooksit terveys menee.Samahan se tietenkin on jos kulkee verhokankaat hameena ja huivina ei nekän mitään lämmitä.

      • villahousut?

        Pässinnussimat villahousut on lämpimät jalassa.


    • Ei sisällä!

      Pitkissä kalsareissa on yksinkertaisesti liian tukalaa olla sisätiloissa. Käytän pitkiä vain talvipakkasilla ulkoillessani. Takaisin sisään päästyä on pakko vaihtaa boksereihin. Ikää minulla on 63 vuotta, jos sillä nyt on mitään merkitystä.

      • Lämminveristen laji

        Yeap, lämminveriset ihmiset ovat laji erikseen. Mulla on sellainen naispuolinen sukulainen, jolle on tuskaa panna toppatakki talvipakkasella päälle.


    • 0lli

      Ei kai siinä mitään aikataulua ole koska pitkiäkalsareita saa käyttää.Puetaan mieltymyksen mukaan,On ihmisiä jotka palelee kesälläkin,ei muuta kuin lämmintä päälle jos on kylmä.

    • ei voi olla totta?

      "Merkki vanhenemisestako?"

      Kukaan viisas ei kärvistele kylmillä ilmoilla vain sen takia, että jonkun päähän pinttyneen typerän ajatuksen takia ei voi pitää pitkiä kalsareita?

      Pitkien kalsareiden pito kylmillä ilmoilla on merkki viisastumisesta, ei vanhenemisesta.

      • Kylmää lihua

        Itse olen pitänyt lapsesta asti talvella pitkiä kalsareita jos ulkona joutuu olemaan. Käytän myös pipoa ja hanskoja. Miten voit kävellä kovalla pakkasella vaikka 20 km ilman kalsareita? Olen kokeillut mutta epämiellyttävää oli alusta loppuun. Bussipysäkillä näkee naikkosia jotka on 30 cm korkeassa hameessa sukkahousut jalassa ja ilman lakkia vaikka on pari astetta pakkastakin.


      • Kylmää lihua kirjoitti:

        Itse olen pitänyt lapsesta asti talvella pitkiä kalsareita jos ulkona joutuu olemaan. Käytän myös pipoa ja hanskoja. Miten voit kävellä kovalla pakkasella vaikka 20 km ilman kalsareita? Olen kokeillut mutta epämiellyttävää oli alusta loppuun. Bussipysäkillä näkee naikkosia jotka on 30 cm korkeassa hameessa sukkahousut jalassa ja ilman lakkia vaikka on pari astetta pakkastakin.

        Mä en pystyisi käveleen 20 km millään keleillä ja en pysty käyttämään pipoja... tiiän, traumat löytyy ala-asteen pipopakosta ja heikko kunto kaiken lisäksi. Mutta ei, en aio palella tänä talvena niinkuin 14-vuotiaana, jolloin en oo käyttänyt toppatakkia enkä välillä ole käyttänyt housujakaan, vaan legginsejä.

        T: Naisten logiikka ja onneksi on vaihtoehtoja pipoille.


    • mukava olla

      Pidin ennen pitkiä kalsareita talvella, mutta olen siirtynyt legginseihin. Töiden jälkeen on kiva ottaa työvaatteet pois ja vetää pitkä tunika päälle. Näyttää fiksummalta kun menee avamaan ovikelloa.

    • kalsarikalle

      Pitkät kalsarit ovat paras vaatekappale ikinä.
      Nytkin jalassa.

      Parasta viileinä kesäaamuina oli vetää muutamaksi tunniksi pitkät kalsarit jalkaan ja oleilla kotona. Vähän lämmitti.

      Pitkien kalsarien käyttäminen oli noloa viimeksi yläasteella.

      • Työnantaja

        Enhän minä mutta kun tuo Särkinen vaatii vielä toppahousutkin työhön talvi pakkasella ettei nyt aivan hassusti kävisi ja turhia poissaoloja niiden puute aiheuttaisi.


      • tai villasäärystimet
        Työnantaja kirjoitti:

        Enhän minä mutta kun tuo Särkinen vaatii vielä toppahousutkin työhön talvi pakkasella ettei nyt aivan hassusti kävisi ja turhia poissaoloja niiden puute aiheuttaisi.

        Voi myös olla päälihousut tavallisten päällä ja riisuu ne, kun tulee sisätiloihin kuten konttorityöhön.


    • whitehorse

      Itse käytän pitkiä kalsareita vain lenkkeillessä tai muuten pitkään ulkona oleillessa, ne ovat liian kuumat sisätiloissa.

    • vau

      Fiksu uros suojaa tavaransa huolella ja mikä sen seksikkäämpää kuin vetävän näköiset kalsarit kunnon uroksen jalassa.......

      • Veggsu

        "Avantouinti ja lumessa kieriminen ovat terveellisiä, mutta ilman kalsareita menetät pallisi", on näitä vanhojen suomalaisten ääliömäisyyksiä. Koska meillä useimmilla on toimiva verenkierto, kroppa kestää kovaakin kylmää kohtuudella.

        Me emme elä enää 80-lukua. On legendaa väittää nuoria kalsarivastaisiksi. Nuoret pelkäävät kylmää monin verroin enemmän kuin muutama vuosi vanhemmat. Nykyajan sankarit, lumilautailijat, suojautuvat pakkaselta monin verroin paremmin kuin vanhempansa.

        Tavarat on suojassa, jos vaatekerroksia on tarpeeksi. On legendaa, että kalsarit itsessään auttavat. Jos et käytä kalsareiden alla boksereja, mistä se ylimääräinen lämpö tulee nivusiin?

        Kalsarit lämmittävät eniten reisiä, pohkeita ja nilkkoja. Kun on kymmenen astetta pakkasta, useimmat meistä älyävät tarpeen.

        Usein merkitystä on sillä, millaista housukangasta käytät. Jos käytät paksuja farkkuja, kestät kylmää enemmän.

        Me suomalaiset olemme nykyään enimmäkseen kaupunkilaisia, jotka ovat pakkasella talviviimassa vain muutama minuutti kerralla. Karaistumista ei ole ollenkaan, mutta ei se pari minuuttia tapa. Kylmässä tärkein tekijä vaatetuksen lisäksi on kylmän altistuksen kesto. Jos hääräät ulkona tunteja, vaatetusta sen mukaan.

        Vanhuksille kylmästressi voi tappaa, koska kylmä pakkaa verenkierron sisäelimien ympärille. Voi altistaa sydänkohtaukselle. Jos sinulla on oireita, vältä palelua ulkosalla.


      • ...
        Veggsu kirjoitti:

        "Avantouinti ja lumessa kieriminen ovat terveellisiä, mutta ilman kalsareita menetät pallisi", on näitä vanhojen suomalaisten ääliömäisyyksiä. Koska meillä useimmilla on toimiva verenkierto, kroppa kestää kovaakin kylmää kohtuudella.

        Me emme elä enää 80-lukua. On legendaa väittää nuoria kalsarivastaisiksi. Nuoret pelkäävät kylmää monin verroin enemmän kuin muutama vuosi vanhemmat. Nykyajan sankarit, lumilautailijat, suojautuvat pakkaselta monin verroin paremmin kuin vanhempansa.

        Tavarat on suojassa, jos vaatekerroksia on tarpeeksi. On legendaa, että kalsarit itsessään auttavat. Jos et käytä kalsareiden alla boksereja, mistä se ylimääräinen lämpö tulee nivusiin?

        Kalsarit lämmittävät eniten reisiä, pohkeita ja nilkkoja. Kun on kymmenen astetta pakkasta, useimmat meistä älyävät tarpeen.

        Usein merkitystä on sillä, millaista housukangasta käytät. Jos käytät paksuja farkkuja, kestät kylmää enemmän.

        Me suomalaiset olemme nykyään enimmäkseen kaupunkilaisia, jotka ovat pakkasella talviviimassa vain muutama minuutti kerralla. Karaistumista ei ole ollenkaan, mutta ei se pari minuuttia tapa. Kylmässä tärkein tekijä vaatetuksen lisäksi on kylmän altistuksen kesto. Jos hääräät ulkona tunteja, vaatetusta sen mukaan.

        Vanhuksille kylmästressi voi tappaa, koska kylmä pakkaa verenkierron sisäelimien ympärille. Voi altistaa sydänkohtaukselle. Jos sinulla on oireita, vältä palelua ulkosalla.

        "Jos et käytä kalsareiden alla boksereja, mistä se ylimääräinen lämpö tulee nivusiin?"

        Miksi nivusissa tarvittaisiin ylimääräistä lämpöä? Ei siellä tarvita yhtään sen enempää lämpöä kuin jaloissakaan. Kai tiedät, miksi kivekset roikkuvat kivespussissa eivätkä ole "upotettuna" vartaloon kuten sisäelimet yleensä? Syyhän on se, että kivekset toimivat parhaiten hiukan viileämmässä kuin muut ihonalaiset kudokset ja elimet. Niille riittää aivan mainiosti se lämpö mikä riittää reisille, pohkeille tai nilkoillekin.

        Näin ollen pitkien kalsareiden alla ei ole koskaan mitään järjellistä syytä käyttää boksereita tai muita lyhyitä kalsareita. Pitkät kalsarit pitävät yhtä lailla lämpimänä kaikkea sitä, minkä ne peittävät. Jos ne eivät lämmitä tarpeeksi, niin on perustellumpaa pukea päälleen toiset pitkät kalsarit kuin laittaa alle bokserit. Ja sukat kannattaa tietysti vetää niiden lahkeiden päälle.


    • Krhdldhfkfhfk

      Eikö ois paljon järkevämpää pitää ihan normi boksereita tai mitä pienempää mallia nyt suositkaan koko ajan ja vetää sitten siihen päälle ne pitkät tarvittaessa esim. ulkoillessa? Pelkät pitkät kalsarit, hyi hitto, menee kaikki seksikkyys miehestä, yököttää ajatuskin. Käytä kalsareita entisten välihousujen tapaan, paljon parempi, eikä tule sisällä liian kuuma.

      • Mistä nää löyvvät

        nii pölöjän ukon, että mieltymystes vuoks palexinsa jäävvyttää?


      • MUNAT JÄÄTYY?

        Sitten ne miehet pelkäävät että, munat jäätyy, ei uskalla ulos mennä. Lämpimät kalsarit jalkaan niin, pysyy naissuhteet kunnossa. Varokaa palelluttamasta munianne.. Huolehtikaa kulleistanne, kullistanne, kullastanne.....


      • ...

        "Eikö ois paljon järkevämpää pitää ihan normi boksereita tai mitä pienempää mallia nyt suositkaan koko ajan ja vetää sitten siihen päälle ne pitkät tarvittaessa esim. ulkoillessa?"

        Mitä ihmeen järkevää siinä olisi? Munat eivät kaipaa yhtään sen enempää lämpöä kuin ne muut kehon osat, joita pitkät kalsarit peittävät. Sitäpaitsi tiukat bokserit ovat kivesten toimivuuden kannalta kaikkein surkeimmat alushousut. Jos sellaisia käyttää jatkuvasti, ne voivat aiheuttaa miehellä jopa hedelmättömyyttä. Kivekset eivät roiku kivespussissa syyttä suotta vaan jäähdytyksen vuoksi, siksi että ne pääsisivät heilumaan ja tuulettumaan. Ne kaipaavat hieman yleistä ruumiinlämpöä viileämpää lämpötilaa toimiakseen kunnolla. Talvisaikaan ne toimivat parhaiten, kun niitä ovat peittämässä pelkät pitkät kalsarit ja päällyshousut. Jos niiden alle vetää bokserit munia hauduttamaan, niin seurauksena on siittiöiden ja testosteronin tuotannon heikkeneminen.

        Jos taas pitkät kalsarit jalassa tulee liian kuuma, niin silloin kivesten toiminnan kannalta on paras olla kokonaan ilman alushousuja. Se mikä tässä nyt on se olennainen seikka on lyhyesti sanottuna se, että jos lämpö riittää esim. reisille, niin se riittää myös kiveksille, ja ylimääräinen lämpö on siis haitaksi kivesten toiminnalle. Parhaat alushousut kivesten toimivuuden kannalta ovat aina sellaiset, joissa kivekset eivät ole puristuksissa vaan pääsevät heilumaan.


    • sään mukaan

      Miten ihmeessä samanlaisella vaatetuksella voisi pärjätä koko vuoden???
      Meillähän on täällä Suomessa neljä eri vuodenaikaa.
      Ottakaa huomioon ulkolämpötilojen vaihtelu, 25...-25...ja paljon rajumpiakin lukemia.
      Järki käteen ja vaatetta päälle,kun talveen mennään.
      Sekä miehet että naiset,nuoret ja vanhat.

    • hvjjlhjhccjljh

      Pidän nykyään hieman kalliimpia "teknisiä" alusvaatteita. Ei ne kovin teknisiä ole, ei siis mitään hitekkiä, mutta kuljettavat hien iholta pois ja tuntuvat hyvältä kylmälläkin. Ja mikä parasta, kun on oikean mittaiset ja laadukkaat alusvaatteet, ne eivät veny eivätkä tunnu tiukoilta päällä ja ne eivät tartu päälyvaatteisiinkaan.

      Tietenkin nyt syksyllä ei tarvitse hikoilla, joten kun ne on päällä tuuli ei mene läpi ja keho pysyy miellyttävän lämpimänä ulkona oleillessa.

      Eihän tuollaisesta "työvaatteesta" saa muotivaatetta pirukaan (krhjm naiset, ne teidän legginsit ON järkyttävän rumat!)

    • ompa vaikeaa päättää

      Pyyhitkö itse pyllyn, vai pitääkö huutaa äiti apuun ??

    • cal songer

      Käyttääkö joku tosiaan niitä pitkiksiä vielä suoraan alimmaisina? Itselläni on aina lyhyet alla ja väliin vedän pitkät tarvittaessa. Jos on pitkään ulkona, niitä tarvii jo parin asteen lämmössäkin. Ikävintä on talven kovilla pakkasilla jos joutuu olemaan vuorotellen ulkona ja sisällä. Ajattelen sen verran terveyttäni että laitan ne pitkät mutta sisällä sitten hiostaa. Ei ne mitkään ihanat vaatekappaleet ole mutta pienellä etsimisellä voi löytää vähän tyylikkäämpiäkin. Vaikkapa ruotsalaisen ex-tennistähden merkkisiä. Mutta turha niistä on Suomessa ongelmaa tehdä, sään vuoksi ne joskus on vaan pakolliset.

    • Hyväveri

      pitkät kalsarit jäivät INTin varusvarastolle v 1959 ja sen jälkeen en ole sellaisia tarvinnut. Boksereilla on menty!

    • Mulla on stringit)))

    • kokemusta on

      Ei se ole vanhentumisen merkki jos pitkiä kalsareita käyttää,naurettavaa.Pitkät kalsarit vaan jalkaan ja säästyt monelta vaivalta.

    • Pade69

      Juhannusviikolla otan pitkät pois ja pesetän emännällä, seuraavalla viikolla laitan takasin , eipä oo munat ollu kuurassa. ;-)

    • Kyllä siinä

      tavitsee laittaa sopivanmittasia alushousuja jopa kahdetkin,kun on ulkotyöntekijä ja -20-30 astetta pakkasta ja pieni tuulen viimma.

    • Fiksua!

      Tuo on merkki järjen kasvusta. Tai aivojen noususta oikealle paikalleen.
      Pue kalsarit tai sukkahousut tai legginsit tai ihan millä nimellä vaan niitä kutsutkaan... Tärkeintä on pitää terveydestään huolta.

      Jä tassa viela sänänen sille uhelle tösi tuperalle aaliolle, etta seki ummartais: Tuo on merkki jarjen käsvystä. Toivottävästi synkin jarki joskys käsvää jä kirkästyy!

    • heivaanheihei

      Mitä sitä tarvii kysellä ja odotella, laitaa jalkaan jos siltä tuntuu ja haluaa että on lämmin olo. Älytöntä se on vilua kärsiä kun kerran on vaateta mitä laittaa päälle.

    • Kyllä pitkät kalsarit talvella,ehdottomasti ja tietysti muulloinkin,jos tuntee,että on tarvetta,on tyhmää palelluttaa itsensä.

    • Hajumarkkinointi

      Jos käytän kalsareita niin pidän myös pikkualkkarit alla ettei munat kierrä pitkin seiniä.

    • Öyestä

      Olen ollut jo muutaman kerran pitkissä, kun mennyt pakkasen puolelle..

      Parikymppisenä tosiaan -20 ja lyhyet jalassa ja farkut niiden päällä pyöräillen..., silloin tuli käytyä salilla ja muutenkin varmaan ääreisverenkierto oli parempi kuin nyt 40 . Munat ei ikinä olleet vaarassa, ennemminkin tuo nipisteli aika ajoin reisiä, jos johonkin.

      En voi suositella kellekään (edes nuoremmalle hemmolle) tätä touhua. Nyttemmin maksan siitä jonkinlaista hintaa, koska reisissä (ihossa) on havaittavissa jonkinlaista tunnottomuutta. Pistän sen tuon nuorena tapahtuneen pyöräilyn piikkiin, ilman pitkiä kalsareita...

    • oireet myöhemmin

      Mukavahan nykynuorilla on varmaan vanhana? ilman päähinettä talvella ja päähine kesällä, mieluummin pipo ja syvällä vaikka olisi 45 lämmintä! Subbari täysille että kuulo menee ja pitkät kalsarit pannassa, jatkuvaa selkäsärkyä myöhemmin! Ei ihme jos kusi valuu omine aikoineen vanhainkodissa ollessa!

    • Todentaja

      JOS JOKU on niin ääliö, ettei tajua käyttää talvisin ja kylmällä pitkiä kalsareita (esim. boxereiden lisäksi) kärsiköön terveydellisistä seuraamuksista itsekseen ja ilman verovaroilla järjestettyä hoitoa.

    • 9+1

      Täytyy sanoa että kyllä on suomalaiset tyhmää kansaa kun tästä aiheesta pitää vielä keskustella.
      Juu, vanha pappa olet kun pitkissä kävelet ja etenkin jos tuo tyhmä nuppi on vielä pipon peitossa. EI KETÄÄN KIINNOSTA!!!!

    • Aikuinen nainen

      Välihousut kyllä parantavat ihmisen ulkonäköä, sillä näkyyhän se naamasta, jos olo on lämmin ja mukava, eikä kylmästä kärvistelevä!

    • Monna

      Jos legginsejä käyttää sen takia että muut näkee nuo "avut" niin eikö olisi parempi kokonaan ilman vaatetta. Näkyy ainakin kunnolla. http://goo.gl/AysFJ9

    • Marko 48

      Heh, oli mullakin joku tuollainen kovisaika noin 11-13 vuotiaana. Sen jälkeen tajusin miten ihanat pitkät kalsarit on kun ei nilkkoja palele jne.

    • villahousupakko

      Eipä tarvinne ihmetellä miesten terveyksiä ja muita siihen kuuluvia juttuja, kun ei pidetä talvella kalsareita, kuvittelettekö olevanne miehiä ilman munia sitten kun ne on tuhottu, kulkemalla ilman pitkälahkeisia ja villahousuja talvella. On se kumma kun pitää oottaa vanhuutta että saa kuulla olevansa jo niin raihnanen että joutaa pärekoppaan.

    • Kyllä näi on

      Kyllä raappahousut on pelastanu monen miehen !

    • adassadassasssss s s

      Parempii kuin pitkät kalsarit on : verryttely housut farkkujen alla...

      Pitkät kalsarit iha jees, jos liikut ulkona paljon tai jos kotosalla viileetä.
      Käytä vaan niin et vilustu.

      • 18+2

        Käyttäkää vaan pitkiksiä jos siltä tuntuu. Itselle on pienestä asti opetettu, että pakkasella pidetään pitkiksiä ettei tule kusitautia (mikä sitten lieneekään). Silloin koulumatka oli noin 3km suuntaansa niin oli kyllä ihan mukavaa kun oli lämmintä alla. Nyt matkat ovat muutamia satoja metrejä, ja pidän silti.

        Olen saanut kuulla koulussa kuinka nolon näköistä sellaisia on pitää ja kuinka niillä ei saa naista. No en minä kyllä kouluun naista tullut edes etsimään. Mieluummin pidän lämpimästi vaatteita, kuin palelisin.

        Joskus yläaste aikaan kun vielä oli -30C pakkasia niin laitoin vielä aamulla toiset housut jalkaan ja koulussa otin pois, taas kerran sain kuulla kuinka noloa se on, mutta eipähän tullut kylmä.


    • Black Horse 2

      Minä käytän jo pitkiä kalsareita..siis pitkiä! Nuorekas saa ola mutta ei TYHMÄ!

    • 2+6

      Järki käteen hei! Me eletään Suomessa eikä missään tropiikissa!! Terve järki on sallittua.

      Tottakai talvella ja jo syksyllä sitte ku tulee jo niin kylmää pitää käyttää pitkiä kalsareita! Ja ainakin mun mielessä ne on eri asia kuin legginsit tai sukkahousut.
      Jos ei käytä niin on muuten hirmu kylmä ja jäätyy pystyyn. Ei ole hyväksi palelluttaa itseään.

      Aina olen käyttänyt pitkiä kalsareita kun tarve on vaatinut, pienestä asti. Sitä kutsutaan sään mukaiseksi pukeutumiseksi. Sun virtsaamiselimet siiitä kärsii kun kylmettyvät.

      Ehkä joskus yläasteella oli sellainen vaihe, etten käyttänyt kun niitä pidettiin jotenkin vähän noloina ja eivät sitten mahtuneet tiukkojen pillifarkkujen kanssa yhtäaikaa päälle. Mutta silloinkin kuuliaisesti pistin koska en halunnut palella pitkällä koulumatkalla. Tai sitten oli pitkisten sijasta toppahousut mukana, jotka vedin aina ulkona olllessa päälle ja pois sitten sisälle tullessa. Näin ainakin maalla tehtiin ihan normaalisti, en tiedä sitten miten kaupungissa asuneet mukulat.

    • Eissenäy

      Siis mitä WTF?

      Itse olen käyttänyt pitkiä kalsareita tai jopa verskoja housujen alla koko ikäni. Ei se ole mikään ikäkysymys. Kun ei tarkene, niin ei tarkene. Kovalla pakkasella villaa tai fleesiä alle.

    • Xizor

      Varmaan trolli aloittaja, mutta varmuuden vuoksi:
      http://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/5u/0u4/ytup/469818/1006230340.gif
      Kuka välittää minkäpituisia kalsareita käytät ja minkä ikäisenä? Käytä tai ole käyttämättä sen mukaan, mikä itsestä tuntuu parhaalta.

      Itselläni syntyi inho tuota asustetta kohtaan koulussa. Inhottavan tukalat ylilämmitetyissä sisätiloissa, joissa kumminkin vietetään suurin osa koulupäivästä, ja ei niitä ulkonakaan tarvitse ellei ole ihan tulipalopakkanen, ja jos liikkuu edes vähän. Liikkatunnilla tietysti ihan hyvä olla, mutta ikävä hikoilla sen takia koko päivä.

      Armeijassa sitten oppi, missä tilanteissa pitkistä kalsareista on hyötyä, kun joutui kököttämään paikallaan pakkasessa. Nykyään käytän liikunnan yhteydessä silloin kun on tarvetta. En yleensä muuten.

      Ja vielä: "Munien peitoksi"? Onko teillä munat polvissa?

    • Wanha matruussi

      Muistan jo kultaisella? 50 luwulla jo käyttäneeni valkoisia (rusketusraita takana)
      pitkälahkeisia alushousuja.
      Mutta silloin talvetkin oli kylmiä ja vessat ulkona - paitsi rikkailla.

    • Pink Butterfly

      Sukkikset farkkujen alle (paksuus aina sään mukaan) tai legginsit,niillä mennään ja hyvin on pärjätty .,

      • warm sporran

        On niin, että naisten leggingsit ja sukkahousut valmistetaan saumattomiksi ja putkimaisiksi kun taas miesten pitkät alushousut siten, että otetaan iso laatikollinen saumoja ja aletaan ompelemaan niitä kiinni toisiinsa. Ei tasa-arvoa tässä.


    • Suomalainen mies

      Tähän aikaan pitää olla pitkät kalsarit , jossa pyörällä ajaa kymmeniä kilometerjä päivässä kuten minä. Tänään laitan väliin vielä ohuet pitkät välihousut.
      Nuoret miehet hienostelevat lyhyissä alushousuissa.Varmaan vielä katuvat kun iän mukana tulee eturahastulehdus ja siitä on riesaa loppuiäksi.

    • Tervejärkinen

      Vastauksena kysymykseen: " Merkki vanhenemisestako?"

      Eivät ole! Tervejärkinen ihminen, joka haluaa huolehtia terveydestään, käyttää niitä.

    • kärvistellään

      Jääkiekkoilijat nauraa jos kaverit käyttä pitkiä kalsonkeja. Onhan niillä munasuojat. Kai ne pitää niitä pakkasella.

      Joskus aatellut kun pakkasessa kärvitellyt että miltähän tuntus nailongeissa ja korkkareissa seistä kylmässä monta tuntia? Olis siinä perce jäässä.

      Naurettavaa Suomessa kun ollaan niin alasti melkein pitäis kävellä ja lenkkeillä, ei saa laittaa alle mitään vaatetta.

    • rumat seksitappajat

      On se varmaan, koska tulee järkiinsä. Sitä kun sai 26v iässä kroonisen eturauhastulehduksen niin tajuaa 10 asteessa laittaa pitkäkalsongit jalkaan. Kannattaa oikeesti pukea tykit jalkaan vaikka kuinka sanotaan seksintappajiksi ja oli kuka mitä mueltä tahansa. Eturauhastulehduksista vain 15% voidaan hoitaa ja loput jää kroonisiksi joka voi seurata läpi elämän. Sit on lievää kuumetta, kipua(välillä koviakin) kiveksissä, mahassa, perseessä harvase päivä ja kokoajan kusetta niin miettii, et jos oisin laittanut ne pitkäkalsongit jalkaan siksi yhdeksi viikoksi niin elämä hymyilis...

    • ………….

      Pitkät kalsarit on merkki siitä, että sää on kylmä ja päässä on järkeä.

    • kylmänkyhmyäiti

      Entisajan pitkät kalsarit oli semmoisia polvipussillisia kamaluuksia, mutta nykyajan ihonmyötäiset ja joustavat ovat ihan kivoja, seksymmät on semmoiset puolisääreen ulottuvat ettei ole kalsarinlahkeet sitten sukanvarsien päällä.Järkeväähän se on että pukeutuu vuodenajan mukaisesti. Hirvittää katsella millaisissa napatakeissa ja piukkapöksyissä nuoret naiset kulkee, ja ne piikkikorot! Itse pilasin jalkani tyystin niillä koroilla ja palellutin sääriini pysyvät jäljet ohuissa sukissa. Tyttäreni ovat onneksi järkeviä ja pukeutuvat kauniisti ja sopivan lämpimästi, pojat käyttävät pitkiä kalsareita mutta aluspaidan tilalla mieluiten t-paitaa.

      • niinpä niin

        Nykyään tehdään HIENOJA pitkiä takkeja. Ennen ne oli kamalia neliönmuotoisia eikä yhtään imarrellu vartaloa.


    • Stay-up

      Naisilla Stay-up merkkiset legginssit on kyllä ihan jees :) Niitä voi / saa pitää kesät talvet.

    • Metsänpeikko

      Kyllä ja toppahaalarit muikkuverkoilla ja kahdet kalsarit metsätöissä!

    • Ukonketale

      Ei se ole vanhuksen merkki, vaan itsestään huolehtivan merkki.
      Ei tule kusitulehduksia(siis virtsatientulehduksia) niin herkästi, nivel- ym vaivoista puhumattakaan, mitä tulee kyllä jos ihminen ehdoin tahdoin kylmettää itseänsä.

    • Ei iästä kiinni.

      Sään mukaan vaatetus.

    • aikainen lintu...

      Pitkät alushousut ovat merkki järjenkäytöstä - se on kaiketi sallittua.

      • ...madon nappaa

        Ja niissä on se... hahahahha...... reikä.... hahahahha... miksi?? hahahaha......


    • sanokaa mistä saa joka paikan ja sään ja oloisan ... alscad ----------------->

    • Pakko olla

      Aiheet vähissä, kun tällaista liirumlaarumia nostetaan etusivulle. Minä odottelen malttamatta, että pääsen kokeilemaan uutta täysipuista hammastikkua ja vihreää pesusientä, onko minulla lajitovereita ?

    • Järki hoi!

      "Merkki vanhenemisestako?" Ei, vaan merkki ilmojen kylmenemisestä idiootti!!!!
      Vittusaatana ne aluskerrastot puetaan päälle syystä että palelee eikä haluta sitä helevetin kusitautia saatanantampio!!!!!

    • eikka,,

      Etelässä suomalaiset miehet meni maksullisiin naisiin. Senjoriitat tiesivät heti että tulokkaat tulevat suomesta kun niillä oli pitkät kalsarit.

    • Kaikki eivät osaa

      Viisastumisestahan aloituksessa on kyse, siitä aiheesta, jota pitäisi tapahtua korvain väliss' kun ikää tulee lisää. Suomen ilmastossa pukeudutaan asianmukaisesti vuodenaikojen mukaan ja jutun voi senjoriitoille selvittää, jos taito riittää.

      Nykyajan pitkät kalsongit ovat sitä paitsi ihan mukavan näköisiä, pirteän kuosisia ja materiaaleiltaan mukavia pitää. Ja pukeutuminen on taitolaji.

    • Otetaan pitkät

      Olisi yhtä typerää kulkea pelkässä t-paidassa pakkasella. Tottakai sään mukaan kannattaa aina pukeutua.

    • noin ja näin
    • jalkaan vaan

      Voi reppana kyllä ne pitkät kalsarit kuuluu talveen eikä mikään vanhenemisen merkki.
      Se on viisautta että suojelee itseään. Sukukalleudet siinä kärsii jos hillut lyhyissä kalsareissa.

    • Jorma Kulli

      Ihmetyttää että mitkä seksintappajat?
      Itselläni on tapana ottaa ne pannessa pois.

    • Black Horse

      Eihän nuo nyt mikään vanhenemisen merkki ole !. Itse olen käyttänyt lapsesta saakka pitkiä kalsareita talvella. Johan sen vanhemmat opettaa. Pitäis ainakin. Eihän sitä nyt voi palelluttaa itseään.

    • Piste ja aamen

      Mitä ihmeen idiootteja täällä on suurin osa? Minä olen käyttänyt aina lyhyitä kalsareita ja pitkiä kalsareita saman aikaisesti, en todellakaan halua kylmettyä tuolla ulkona vain sen takia ettei se muka ole soveliasta niitä käyttää?? En kertakaikkiaan tajua sitä että miten jotkut asiat on näin vaikeita ja miksi pitää olla tyhmä ja palella kalsareissa? Pidän pitkiä kalsareita melkein koko vuoden, noh, huhtikuussa jos ilmat suosii niin niistä luovun ja elo-syyskuussa sitten vedeän pitkät taas jalkaan ja hiton mukavaa ja lämmintä on ollu ja ei räkätaudit eikä muutkaan heti iske. Voittehan te kulkea vaikka ihan munasillaan jos se muotia on, minä käytän aina järkeä yleensä kaikissa asioissa ja muodista minä viis veisaan! Tärkeintä että minulla itsellä on mukava olo käyttämissäni vaatteissa.

    • -----

      Olen 17.v ja käytän sekä pitkiä että lyhyitä kalsareita kylmillä keleillä samanaikaisesti. Enkä kyllä koe olevani mitenkään vanha.

    • Kaikkien järkevien luulisi pelastavan ittensä pakkaselta,joten luulen että nykyisin on pikkuhousu kylmäjalat vähemmistöä taas.Mulla jos tiedän päivän lämpenevän aamusta niin on molemmat pikkuhousut ja kalsarit,otan sitten pois kun tulee kuuma,ihan pikku homma vessareissulla.

    • Syyslomalainen

      Rakas aviovaimo aina sanoo ,kun rupeaa olemaan ensimmäisiä syyspakkasia,laitas pitkät alushousut ettei se minun käyttämä kultakulli palennu.

    • villahousut on cool

      VILLAHOUSUT NE OLLA PITÄÄ!

    • villahousurules

      Pitkien kalsareiden käyttö talvipakkasilla on merkki järjen käytöstä. Ite ainaki pukeudun sään mukaan. Parempi lämmin varustus kuin värjötellä kylmissään jossain pysäkillä.

    • Kalsonkimies

      Omapa oli typeryytesi, jos kärvistelit. Minä olen käyttänyt talvella pitkiä kalsareita ja aluspaitoja kirjaimellisesti koko ikäni (nyt ikää on 29), ja huomattavan mukaviahan nuo talvella ovat. Ei niiden käyttö kerro iästä mitään, vaan lähinnä siitä, onko tarpeeksi fiksu pukeutuakseen kelien mukaan. Jos jokin hölmö "tyyli" (hölmö siksi, että eihän niitä alushousuja kukaan näe) mietityttää, niin aluskerrastojakin saa monen värisenä ja monista eri kangaslaaduista.

    • mitoitetut

      Miksei jos lahkeet roikkuu tiellä tai lattialla asti. Minä käytän aina sopivan kokoisia kalsareita, en lyhyviä enkä pitkiä vaan sopivan kokoisia.

    • ribbi

      sukkahousut,vasta kovemmilla pakkasilla kalsarit. aamulla hame ja siniset 20 den sukkikset. päivällä luvattiin 3-4 pakkasta silloin housujen alle paksummat sukkikset kun lähtee töihin

      • antakaa tilaa?

        Seksikäs mies on sellainen ,joka pukeutuu sään mukaisesti ja lämpimästi ja käyttäytyy toisia huomioon ottaen. Kiitos. Sepalus on pissaamista varten ja hyvä niin. Ei tarvitse miesten sukupuolielimille nauraa sairaasti vaan olkaa valistuneita. Jumalan luomia ovat rakkaudessa siinneet ihmiset....


    • järkeä

      Onko pitkät kalsarit merkki ikääntymisestä?
      Ei. Vaan se on merkki järkiintymisestä.
      Nuorena kun ei ole järkeä päässä vaan seksi niin silloin on pakko olla lyhyet kalsarit vaikka on pakkaskeli jos vähänkin on toivoa että sais...

    • Einomies Porkkakoski

      Hyvät 70 denin sukkikset on paremmat kuin pitkät lökäkalsarit.

    • Kukkaiskinttu

      Jeps, mulla oli joskus sellaiset neulesukkahousut, sanoin pässin pökkimiksi vaikka ei ne oikeasti sellaiset olleetkaan. Niissä oli kukkasia koko säären pituudelta ja ne saivat aikaan huomiota. Niin kuin monet muutkin sukkikseni, kun ne ovat usein kuosiltaan sellaisia, että harva uskaltaa päälleen pukea; hopeahilettä, salmiakkikuviota, punaista, pinkkiä, vihreää ...

      Legginseissäni on myös kukkasia ja tiikerikuvioiset (vai puuma- :) aiheuttivat työkaverille kerran hepulit.

      • Vaivasi mieltä

        Oikeat leggarikuviot ovat siis leopardilla.


    • palmikko

      mulla on kans paksuja sukkahousuja. palmikkoneule ja rippisukkikset on suosikkeja ne kestää vuositolkulla niinkuin kalsarit. 40-80 den löytyy kuviollisista yksivärisiin

    • Enska D

      Sukkahousut on paljon mukavemmat. Pitkät kalsarit lököttä mutta sukkikset ei.

      • sukkikset

        Istuvuus sukkiksissa on kans aivan toisesta maailmasta ja monesti hyvä, että huomaakaan.


      • sukkikset2
        sukkikset kirjoitti:

        Istuvuus sukkiksissa on kans aivan toisesta maailmasta ja monesti hyvä, että huomaakaan.

        Kylmillä keleillä hyvä vaihtoehto on laittaa kahdet 20 den sukkahousut päällekkäin pitkien housujen alle. En tiedä mistä johtuu, mutta tuntuu paremmalta jalassa kuin yhdet paksummat sukkahousut, pässinpökkimistä puhumattakaan, jopa sisätiloissa. Onko siinä jokin kerrospukeutumisen taika vai mikä. Kahden 20-denieriset nytkin jalassa.


      • Miksei miehillle ?

        Hyvät 70 denin 3d puuvilla/lycrasukkikset istuvat kuin toinen iho.


    • Kyllä löytyy
    • Rokkkiman

      Stringeillä vehkeet paikalleen ja pitkät kalsarit lämmittämään päälle.

      • long johns

        Kappas! Enpä arvannut, millaisen "keskusteluryöpyn" kysymykseni aiheutti ja suurelta osin vieläpä asiallisen sellaisen. Pitkien kalsareitten ystäviä näyttää olevan iso joukko! Eläköön vertaistuki!


    • Kun kaikki miehet

      Höh ! miksei sulle sukkikset kelpaa ?

      • long johns

        No ihan vaan siksi, että miehille on vuosikymmenien ajan valmistettu pitkiä kalsareita, joitten verrattomuutta ja käyttömukavuutta ei mikään/kukaan ole vielä kumonnut.


    • rippi

      Sukkahousut. 9 astetta lämmintä,ohkasilla sukkahousuilla tarkenee. ilta-asuna hame ja 20 den sukkikset. huomenna lupasi pikkupakkasta,joten silloin laitan housujen alle ribbisukkikset.

      • liivimies

        ilta-asuna itsellä rintsikka ja 40 d sukkahousut


    • Kaikkea kanssa

      Jees, nekö päällä meet töihin ;))))

    • Nailonit ylle

      Sukkahousut lämmittää tosi hyvin sellaset 20 denieriä. Naiset ja miehet sukkahousut jalkaan housujen alle niin tarkenee.

    • Texarkana

      Jos joku haluaa todella suojata säärensä ja reitensä talven pakkasilta, niin oikein kunnon 200 tai jopa 250 denierin puuvillasukkahousut ovat hyvä ratkaisu.

    • Renieriä kehiin

      Miksei 50000 renierin ?

      • Fetissiä

        Sellasii voi lentää mälli näiltä herroilta


    • nudemies

      Näin 35 vuotiaana miehenä käytän pitkiä kalsareita silloin kun tarvii. Näin olen tehnyt sitten alle kaksikymppisestä eteenpäin. Eivät ne kalsarit vaikuta mitenkään naisten iskemiseen. Tärkeintä on sinä itse.

      Juu ja olen naimissakin ollut jo useamman vuoden. Ennen tätä olin melko tuhma poika ja mies.

    • jurppahiukkaa

      Mitä on pitkät kalsarit? Meikä menee stringeissä ja fakeissa kesät talvet.

    • Hävettää

      Vaimo sanoo että olen sexy sukkahousuissa ?

    • Ulkotöissä

      Kyllä nuo sopivan mittaset puuvillaset alushousut välihousut ovat tarpeen talvipakkasella ainakin ulkotyöntekijälle.Kyllä siinä hymy hyytyy jos oikein kunnolla itsensä kylmettää.

    • Ja naiset tykhää

      Kyllä näin on.Mullahi on raappahousut ja sarkahousut käytösä joka päevä. Kessällä mukahvan viileät ja talvhella lämphöset.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe